۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

قلعه نویی: زماني كه سرمربي تيم ملي بودم نه باشگاهي گله مند شد، نه ليگي تعطيل!

شرايط سپاهان پس تعطيلات ليگ برتر را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
بايد بگويم كه تيم ما هميشه به دليل تعداد ملي‌پوش‌هاي خود، با مشكل مواجه بوده و برنامه‌هاي تمريني ما هيچ‌گاه خوب نيست؛ بازيكنان ملي‌پوش ما در حال حاضر هم از نظر بدني و هم از نظر رواني مشكل دارند و تخليه شده‌اند به همين دليل زمان استراحت آنها را افزايش دادم تا خود را از نظر روحي بازسازي كنند و به حالت ايده‌آل برسند؛ اميدوارم بازيكنان تا بازي صبا به شرايط مناسب باز گردند تا بتوانيم از آنها استفاده كنيم.
* هنوز هم به برنامه‌ريزي مسئولان در اين زمينه انتقاد داريد؟
البته كه منتقد هستم؛ در هيچ جاي دنيا ليگ‌ها اين چنين برگزار نمي‌شود و تعطيلات ليگ‌ها مثل ايران نيست؛ تيم‌هاي بزرگ دنيا تعداد بسياري بازيكن ملي‌پوش در رده‌هاي سني مختلف دارند اما حتي يك روز هم مسابقات ليگ آنها تعطيل نيست زيرا با برنامه‌ريزي مناسب کار مي‌كنند؛ مسئولان ما بايد به اين مسئله توجه بيشتري كنند. در هفته‌هاي ابتدايي ليگ بازي‌ها را تعطيل كردند و پس از آن با وجود اصرار ما مبني بر عدم اعزام بازيكنانمان به گوانگ‌جو، آنها را اعزام كردند و سپاهان از اين مسئله متصرر شد. اميدوارم اين برنامه‌ريزي در ماه‌هاي آينده بهتر شود تا تيم‌هاي بزرگ كمتر از اين مسئله آسيب ببينند.
* آنها معتقدند تيم ملي بر تيم‌هاي باشگاهي مقدم است و باشگاه‌ها بايد تعامل مناسبي با آن داشته باشند.
اين تعامل بايد به گونه‌اي باشد كه باشگاه‌ها و تيم‌ها نيز از آن متضرر نشوند؛ در يك سالي كه من سرمربي تيم ملي بودم به گونه‌اي برنامه‌ريزي كردم كه نه باشگاهي گله‌مند شد و نه ليگي تعطيل؛ كارنامه من مشخص است و مسئولان سازمان ليگ مي‌توانند در اين زمينه گواهي بدهند اما پس از آن برنامه‌ريزي به نحو مطلوب نبود.
* اگر دوباره سرمربيگري تيم ملي به شما پيشنهاد داده شود، آن را قبول مي‌كنيد؟
هيچ كس پيشنهادي نداده و در حال حاضر بحث سرمربيگري من در تيم ملي مطرح نيست؛ توجه كميته فني فدراسيون فوتبال اكنون معطوف به سرمربي خارجي است و بحثي در مورد سرمربي ايراني در اين تيم مطرح نيست.
* گزينه‌هاي فدراسيون فوتبال را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
همه نقطه نظراتم را به فدراسيون اعلام كردم و اميدوارم مسئولان توجه كافي را به نظرات اعضاي كميته فني داشته باشند و بهترين گزينه را براي سرمربيگري تيم ملي انتخاب كنند؛ اميدوارم هر كس به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب مي‌شود، باعث رشد فوتبال ايران شود.

* توره باز هم با تاخير بسيار به ايران آمد!
اين بازيكن به كميته انضباطي باشگاه رفته و مطمئن باشيد كه مسئولان سپاهان طبق قرارداد، او را جريمه مي‌كنند و اين بازيكن تاوان بي‌انضباطي‌هاي خود را مي‌دهد.
* بسياري مي‌گويند توره به دليل بي‌انضباطي‌هايش بايد بيش از اين از سوي سرمربي تيم جريمه شود.
توره در ابتداي فصل نيز به ميزان قابل توجهي جريمه شد و مسئولان باشگاه طبق قرارداد، ميزان قابل توجهي از قرارداد وي را کسر کردند.
* اما او پس از چند هفته در تركيب تيم قرار گرفت.
نه، آن زمان هم 4-5 بازي در تركيب قرار نگرفت و به نوعي با اين كار جريمه شد؛ نبايد در مورد اين مسائل حاشيه‌سازي كرد زيرا توره در ابتداي فصل هم به ميزاني كه حقش بود جريمه شد و مطمئن باشيد در حال حاضر نيز جريمه متناسب با قرارداد وي اعمال مي‌شود..
* بازي روز دوشنبه مقابل صبا را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
فيبلم بازي‌هاي صبا را ديده‌ام و مي‌دانم كه اين تيم بازيكنان و كادر فني خوبي دارد اما سپاهان براي تداوم روند رو به رشد خود و رسيدن به صدر جدول بايد اين بازي را به خوبي پشت سر بگذارد و 3 امتياز آن را ازآن خود كند. هميشه در بازي‌هاي برگشت شرايط دشوارتر است و رسيدن به 3 امتياز اين بازي‌ها براي دو تيم اهميت بسياري دارد؛ اميدوارم سپاهان در اين بازي پيروز ميدان باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر