۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

پرسپولیس 1- صبای قم4 ؛ شوک بزرگ در آزادی/ سرنوشت کرانچار در انتظار دایی؟


یکشنبه 28 آذرماه 1389- ورزشگاه آزادی
تماشاگر: کمتر از 1000 نفر
داور: یدالله جهانبازی
کارت زرد: علی عسگری، فشنگچی، بادامکی(پرسپولیس) حمدی نژاد، واعظی، هاشمی زاده(صبا)
اخراج: میرشفیعیان(50)
گل ها: فرزاد حاتمی(2) وحید حمدی نژاد(28، 59) محسن بیات(28)/ سپهر حیدری(3+90)
پرسپولیس: علیرضا حقیقی، علیرضا محمد(79- سپهر حیدری)، شیث رضایی، علیرضا نورمحمدی، ابراهیم شکوری، مازیار زارع، امیرحسین فشنگچی(41- حسین بادامکی)، محمد نوری، حمیدرضا علی عسگری(46- اشپیتم آرفی)، غلامرضا رضایی، هادی نوروزی
صبا: مهدی واعظی، محسن بیات، علیرضا میرشفیعیان، مرتضی کاشی، وحید حمدی نژاد، حمید فرزانه، ابوالفضل حاجی زاده، داود حقی، احمد تقوی، مرتضی هاشمی زاده، فرزاد حاتمی(63- هادی اصغری)

شرح بازی:
1.
پرسپولیس که با استرس پنجمین باخت بازی را آغاز کرده بود، خیلی زود گل خورد تا هواداران این تیم مطمئن شوند که باخت دیگری در انتظار تیمشان است. در ادامه بازی نیز صبا بهتر  بود و دو گل دیگر به ثمر رساند. اما در آغاز نیمه دوم پرسپولیس بازی را بهتر آغاز کرد و چند موقعیت نصفه و نیمه داشت که نتواست استفاده کند. با 10 نفره شدن صبا انتظار می رفت پرسپولیس حملات بیشتری را  بر روی دروازه صبا انجام دهد، اما این صبا بود که گل چهارم و تیر خلاص را بر پیکر نیمه جان سرخپوشان زد. به قول عادل فردوسی پور فرقی نمی کند که تیم مقابل پرسپولیس 10 نفره باشد یا 11 نفره!
2.
گل سپهر حیدری در ثانیه های پایانی بازی فقط از ثبت یک رکورد دیگر به نام دایی جلوگیری کرد: سنگین ترین شکست تاریخ پرسپولیس در لیگ! سرخپوشان هیچ گاه با اختلاف بیش از 3 گل در لیگ نباخته اند و گل حیدری باعث شد تا این رکورد پابرجا بماند.
3.
 صبا تا قبل از بازی مقابل پرسپولیس ضعیف ترین تیم بین 18 تیم لیگ برتر در بازیهای خارج از خانه محسوب می شد. این تیم در 8 بازی فقط 3 امتیاز از 3 تساوی گرفته بود و فقط 3 گل به ثمر رسانده بود. در حالی که آنها ضمن کسب اولین برد خارج از خانه شان در این فصل، در یک بازی 4 گل زدند ان هم به تیمی مثل پرسپولیس در آزادی!
4.
پرسپولیس 5 بازی آخر خود در لیگ برتر را باخته است و از 15 امتیاز ممکن هیچ امتیازی نگرفته اند و از رتبه دوم تا رتبه هفتم نیز سقوط کرده اند. آنها فقط 2 گل زده و 13 گل دریافت کرده اند و در پایان هفته نوزدهم لیگ برتر تفاضل گل -3 را دارند که اتفاقی بی سابقه در تاریخ پرسپولیس است. پرسپولیس در بدترین روزهای تاریخ خود نیز چنین شرایطی را تجربه نکرده  بود.
5.
فصل قبل در هفته بیست و یکم لیگ برتر بود که زلاتکو کرانچار سرمربی کروات پرسپولیس بعد از تساوی 1-1 با صبا در قم، حکم اخراج خود را از حبیب کاشانی دریافت کرد. کرانچار تیم را با رتبه سومی تحویل دایی داد، در حالی که تیم او در آن روزها خوب نتیجه می گرفت. علی دایی که تا امروز از سوی هواداران حمایت شده بود، در بازی امروز شعار " حیا کن رها کن" را از سوی تماشاگران شنید، اما اخلاق دایی به گونه ای است که احتمال کمتری دارد که بخواهد استعفا بدهد. به نظر می رسد این تیم در شرایط فعلی به یک شوک نیاز دارد و باید دید آیا کاشانی که در یک سال اخیر همه کاره باشگاه پرسپولیس بوده است بازهم از دایی حمایت خواهد کرد یا خیر. بزرگترین باشگاه کشور در یک سال اخیر بدون هیات مدیره بوده و همه چیز به تصمیم کاشانی بستگی دارد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر