۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

فولاد‌ 4ـ استقلال1؛ استقلال تيم بي‌دفاع/ هت‌تريك استقلال مقابل خوزستاني‌ها

سرلك(16 از روي نقطه پنالتي)، افشين(32)، نوروزي(35)، حمودي(38) براي فولاد، آشوبي(62 از روي نقطه پنالتي) براي استقلال
ورزشگاه تختي اهواز، تماشاگر 10هزارنفر
داور: مسعود مرادي
اخطار: موجيري، خورج، چمن آرا(فولاد)، صادقي، شريفات، عمران‌زاده(استقلال)
اخراج: مجتبي جباري(90 از روي نيمكت)(استقلال)
فولاد: ميثاق معمارزاده، علي حمودي، اميد خورج، جابا موجيري، ميثم خسروي، سيامك سرلك، مهدي چمن‌آرا، آرش افشين(4+90 ميثم كريمي)، بختيار رحماني، باكاري دياكيته(90 رضا قيالي)، رضا نوروزي(79 سعيد رمضاني)
سرمربي: مجيد جلالي
استقلال: وحيد طالب‌لو، پژمان منتظري، حنيف عمران زاده، بيژن كوشكي(46 اميرحسين صادقي(60 مجتبي محبوب مجاز))، جواد شيرزاد، فريدن عابديني، كيانوش رحمتي، فرزاد آشوبي، مجتبي جباري(40 فيليپ آلوز)، اسماعيل شريفات، آرش برهاني
سرمربي: پرويز مظلومي
شرح بازي:
فولاد خوزستان كه از فروردين ماه 84 در حسرت شكست دادن استقلال در ورزشگاه تختي اهواز مانده بود تمام نبردن‌هايش را يكجا جبران كرد و در روزي كه خط دفاع استقلال آشفته‌تر از هميشه بود شكستي سنگين را به حريف وارد آورد. مجيدي جلالي كه يك بار با استقلال اهواز پيروزي 4 بر يك را مقابل پرسپوليس تهران تجربه كرده بود، بعد از پنالتي مسعود مرادي كه آشفتگي دفاع استقلال را به همراه داشت روزنه‌هاي بين دفاع حريف را به خوبي ديد و از بازيكنان سرعتي خود خواست تا از اين فضاها استفاده كنند. فرارهاي سريع قرمزپوشان فولاد از بين مدافعان تماشاگر استقلال نتيجه‌اي باورنكردني و به ثمر رساندن سه گل طي 6 دقيقه را به همراه داشت همين‌ كه رضا نوروزي براي نخستين‌بار در ورزشگاه اهواز براي فولاد گل مي‌زند و پاي علي حمودي بعد از دو سال به گلزني باز مي‌شود حكايت از ضعف شديد دفاع تيمي در استقلال دارد.
پرويز مظلومي كه تيمش در بازي قبلي با دفاع 4 نفره گلي دريافت نكرده بود با تغيير سيستم و تبديل آن به 2ـ5ـ3 و حضور بيژن كوشكي و فريدن عابديني در تركيب اصلي به فولادي‌ها فرصت داد تا بارها از فضاهاي خالي پشت اين بازيكنان صاحب موقعيت شوند در اين ميان حنيف عمران‌زاده هم كه از صبح روز مسابقه درگير رأي كميته انضباطي و مصاحبه با خبرگزاري‌ها در خصوص محكوميت به پرداخت 40 ميليون تومان به پاس همدان بود پراشتباه‌ترين بازيكن خط دفاعي استقلال بود.
 در جمع آبي پوشان اسماعيل شريفات بازيكنان خوزستاني استقلال تنها بازيكن خطرساز اين تيم بود و يك پنالتي و چندين خطاي منجر به سه كارت زرد براي مدافعين فولاد را پاي ريزي كرد اما در نهايت به تنهايي نتوانست كاري از پيش ببرد.
شرح گل‌ها:
1ـ0(فولاد): رضا نوروزي در محوطه جريمه و در مصاف با حنيف عمران‌زاده روي زمين افتاد و مسعود مرادي كه در ابتدا قصد داشت نوروزي را به علت تمارض جريمه كند با تأخير نقطه پنالتي را نشان داد. تا سيامك سرلك با ضربه زميني قفل دروازه استقلال را باز كند.
2ـ0(فولاد): آرش افشين حدود 30 متر را پا به توپ از ميانه ميدان تا محوطه جريمه استقلال طي كرد و بعد از دريبل عمران‌زاده و كوشكي توپ را از زير دستان طالب‌لو به درون دروازه فرستاد.
3ـ0(فولاد): بختيار رحماني با استفاده از فضاي خالي پشت سر فريدن عابديني توپ بلندي را روي دروازه استقلال فرستاد تا رضا نوروزي با كنترل توپ و دريبل مدافعان تماشاگر استقلال سومين گل را وارد دروازه حريف كند.
4ـ0(فولاد): شگفتي تكميل شد. يك ضدحمله سريع ديگر و فرار علي حمودي دفاع راست فولاد از بين خط دفاع سر در گم استقلال با ضربه زميني اين بازيكن از زير دستان طالب‌لو براي چهارمين بار تور دروازه آبي‌پوشان را لرزاند.
4ـ1(استقلال): برخورد علي حمودي و اسماعيل شريفات در محوطه جريمه از سوي مسعود مرادي پنالتي تشخيص داده شد. فرزاد آشوبي پشت توپ ايستاد و آن را به وسط دروازه زد اما حركت زود هنگام معمارزاده كه به سمت چپ شيرجه زده بود باعث گل شدن توپ شد.
بهترين بازيكن: آرش افشين هافبك جوان فولادي‌ها در اين مسابقه ضمن به ثمر رساندن يك گل بارها از فضاي خالي پشت مدافعان استقلال استفاده و حملات فولاد را پاي ريزي كرد.
اتفاق ويژه1: براي اولين‌بار در تاريخ فوتبال ايران تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس در يك روز و به فاصله 2 ساعت با نتيجه مشابه 4 بر يك مقابل حريفان خود شكست خوردند.
اتفاق ويژه2: مجتبي جباري بازيكني كه سال قبل به عنوان مرد اخلاق فوتبال ايران شناخته شده بود در دقيقه 90 و از روي نيمكت شديدا به قضاوت مسعود مرادي اعتراض كرد و كارت قرمز گرفت.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر