۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

سامورایی ها بر بام فوتبال آسیا ایستادند؛ فوتبال آذربایجان به تأسی از کشورهای صاحب سبک فوتبال در مسیر کسب افتخارات بین المللی





TractorFansPortal.Com. ژاپن با پیروزی مقابل استرالیا برای چهارمین بار جام قهرمانی ملتهای قاره پهناور آسیا را در آغوش کشیده و به تنهایی رکورددار کسب این جام معتبر آسیایی شد. ژاپنیها به لحاظ فیزیولوژیک، خصوصیات فرهنگی، زبانی، هویتی و سرگذشت تاریخی دارای خصوصیات منحصربفردی بوده و علیرغم جثه ی نه چندان بزرگشان با موفقیتهایی که کسب نموده اند اراده ای بزرگشان را به اثبات رسانده اند. غلبه ی ساموراییهای ژاپن بر کانگوروهای استرالیا فاصله گیری سطح فوتبال این کشور از آسیا را عیان نمود. استرالیائیها بدلیل رقابت با کشورهای دارای سطح پایین فوتبال قاره ی اقیانوسیه شاید تصورشان بر این بود که با پیوستنشان به فوتبال آسیا هم حضورشان در جام جهانی تضمین شده خواهد بود و هم موفق به کسب جامهای زیادی در این قاره خواهند شد اما به زانو درآمدن فوتبال ملی این کشور مقابل ژاپن که یکی از کشورهای ارائه دهنده ی فوتبال مدرن و صاحب سبک فوتبال آسیا می باشد رویاهای آنان را بر باد داد.
جام ملتهای آسیا با فتح ژاپن به نقطه ی انتهایی خود رسید اما اگر برای کشورهایی مثل ژاپن حضور در فوتبال آسیا فرصتی جهت تجدید قهرمانی و محکی بر آزمون مجدد تواناییها و پیشرفتهای فوتبالش باشد برای ملتهایی مانند ملت آذربایجان نقطه ی شروعی برای ابراز وجود در عرصه های بین المللی می تواند باشد. اکنون تیراختور بعنوان نماینده ی ملت آذربایجان در میادین فوتبال به تأسی از ملل صاحب سبک دنیا جهت کسب افتخارات در عرصه های ملی و بین المللی خیز بلندی برداشته است. هر هوادار تراکتور درک روشنی از اهداف این تیم داشته و چارچوب فوتبال ایران را برای تیم محبوبش بسیار کوچک می بیند هر چند که کسب افتخار در عرصه ی ملی نیز بجای خود ارزشمند است اما یقیناً درخشش در میادین بین المللی دارای اهمیتی بس فراتر می باشد. گرچه فوتبال ایران حضورهای حماسی هواداران فوتبال آذربایجان در ورزشگاههای کشور را قدر ندانست و به صرافت به حاشیه راندن و خنثی نمودن آن افتاد اما حضور پدیده ی تراکتور در آسیا و استقبالهای دهها هزار نفری هوادارانش از تیم محبوبشان می تواند ضمن معرفی این تیم بعنوان پرهوادارترین تیم آسیا و یکی از تیمهای پرطرفدار فوتبال جهان، سرآغازی برای وارد شدن ملت آذربایجان به جرگه ی ملل موفق در عرصه ی فوتبال جهان باشد.
آرتان آرمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر