۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

دردسر جديد آقا صمد: بكش و تعويضم نكن !


وقتی تمامی بازیکنان یک تیم در یک سطح قرار بگیرند مدیریت یک مربی در کنترل حواشی به مراتب سخت تر است. موضوعی که این روزها صمد مرفاوی بیشتر از هر زمانی آن را حس می کند.
                               
در هفته های اخیر صحنه ای که بیشتر از هرچیزی در مس توجهات را به خود جلب می کند اعتراضات بازیکنان جوان مس پس از دیدن تابلوی تعویض با شماره های خودشان است. میلاد فخرالدینی در بازی با شاهین بوشهر در زمان تعویض با احمد حسن زاده خشمش را نتوانست کنترل کند و آن را علنی کرد و درست دو هفته بعد در زمان تعویض سیفی و امرایی شاهد عصبانیت سیفی از تعویض خود بودیم که حتی کار به درگیری او با هم تیمی اش هم کشید!
پولادی هم در زمان تعویض ترجیح داد به سمت بازیکن خودی نرود تا مشخص شود دردسر جدیدی برای مرفاوی آغاز شده است. در روزهایی که مس با نتایج خوبش کار کادر فنی را برای دست زدن به ترکیب سخت تر می کند، آماده شدن بازیکنان مصدوم نظیر امرایی و کلاه کج و یوسفی و... سبب شده است که حالا مرفاوی با دردسری شیرین برای انتخاب بازیکنان آماده روبرو شود.
البته سقف کوتاه بازیکنان برای تحمل نیمکت نشینی با رقم زدن صحنه ای همانند بازی با پاس همدان شیرینی این دردسر را با ترشی مواجه می کند. زمانی که متوجه شویم این بازیکنان در طول تمرینات هیچ مشکلی با یکدیگر نداشته اند بیشتر متوجه می شویم که رقابت در مس برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت کم کم از مسیر سالم خود خارج شده است جای خود را به کینه می دهد که در مواقع تعویض سرباز می کند!
اینکه بازیکنان یک تیم برای رسیدن به ترکیب اصلی عرق بریزند و جان بدهند نکته خوبی است اما زمانی که ترس از نیمکت نشینی آن ها را از نظر روانی مشوش کند قطعا این عرق ریختن به نوعی دیگر خود را نشان می دهد. درست در چنین مواقعی است که کادر فنی و در کنار آن ها سرپرست و سایر عوامل باید دخالت کنند تا تفکر بازیکنان جوان را که رقابت برای بازی کردن را از مسیر سالم خود خاج می کنند را عوض کنند.
مرفاوی که هنوز خود جزو مربیان جوان لیگ محسوب می شود شاید خیلی نتواند به تنهایی در این زمینه موفق عمل کند. او که اصلا دوست ندارد بازهم در پایان بازی سوالاتی راجع به این حوادث را جواب دهد باید همین امروز دست به کار شود تا شاید این اتفاقات حتی منجر به لطمه خودن نتایج خوب این تیم نشود.
هوای نیمکت نشینی در مس ظاهرا ناجوانمردانه سرد شده است و برای ورود به آن ها ظاهرا دست ها از جیب خارج نمی شود تا کمی درصد محبت بروری آن بالا رود و این اصلا خوب نیست! 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر