۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

بازي هاي ليگ برتر فوتبال در تهران تعطيل شد

جانشين رييس کميته اضطراري آلودگي هواي تهران از تصميم عصر امروز -شنبه- اين کميته براي تعطيلي رقابت هاي فوتبال ليگ برتر در پايتخت خبر داد. 

 ''محمدرضا محمودي'' در حالي در پايان جلسه عصر امروز کميته اضطراري آلودگي هواي تهران اعلام کرد که هفته گذشته نيز، اين کميته مصوبه اي مبني بر لغو فعاليت هاي ورزشي عمومي در شهر تهران داشت اما بازي هاي تيم هاي استقلال و پرسپوليس در رقابت هاي ليگ برتر فوتبال برگزار شد.
 وي گفت: بر اساس تصميم امروز کميته اضطراري آلودگي هواي تهران تا زمان کاهش آلودگي هواي تهران رقابت هاي فوتبال ليگ برتر در تهران برگزار نخواهد شد.
 معاون استاندار تهران در خصوص ساير تصميمات اين کميته نيز گفت که تا ساعتي ديگر، در اطلاعيه اي مصوبات جلسه امروز کميته مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران اعلام خواهد شد.
 

هواي سنگين اصفهان دليل شكست سنگين سايپا! مايلي‌كهن: شريفي در همه شبكه‌ها است بعد به من و دايي مي‌گويند حرف نزنيم

محمد مايلي‌كهن پس از شكست سنگين 4 بر يك تيمش مقابل سپاهان اظهار داشت: 40 دقيقه خوب بوديم، اما از دقيقه 40 به بعد با پرتاب اوت تمركز دفاع به هم خورد و 2 گل خورديم. در غير اين صورت با اين نتيجه بازي را واگذار نمي‌كرديم.
وي ادامه داد:‌ سپاهان تيم خوب و پر مهره‌اي است و با توجه به بازيكنان خوب و تركيبي كه دارد، شايسته پيروزي بود.
مايلي‌كهن در مورد گل چهارم سپاهان كه مشكوك به آفسايد بود؛ گفت: روي خط نبودم و نمي‌توانم در اين مورد حرف بزنم.

وي در خصوص نتايج ضعيف سايپا و امكان اخراجش از اين تيم تأكيد كرد: من هر ثانيه و هر دقيقه كه در اختيار سايپا باشم، افتخار مي‌كنم در خدمت اين تيم هستم و هر زمان هم كه من را نخواستند دست‌هايشان را مي‌فشارم و خداحافظي مي‌كنم.

مايلي‌كهن افزود: در مورد تركيب تيم بهانه جويي نمي‌كنم، اما در بازي‌هاي اخير بازيكنان مصدوم زيادي داشتيم. علاوه بر اينكه چند بازيكن نيز در اختيار تيم اميد بودند. اگر اميدها نتيجه مي‌گرفتند، دلمان خوش بود و اگر سايپا نيز نتيجه نمي‌گرفت هم فداي سر شاغلام.

سرمربي سايپا در مورد فولادشهر و شكست‌هاي سنگين سايپا در اين ورزشگاه گفت: اين حرف را قبول دارم و نمي‌دانم چرا در اين ورزشگاه نتايج خوبي نمي‌گيريم. فكر مي‌كنم هواي اينجا سنگين است، اما اين مورد دليل قانع كننده‌اي نيست.

وي در مورد تيم اميد و آينده‌نگر نبودنش تصريح كرد: مديران ما تحت فشار هستند و نتيجه‌گرا شده‌اند. يكي از من در مورد ميزباني قطر در جام جهاني پرسيد كه به او گفتم ميزباني پيشكش، ما مدت‌هاست قادر نيستيم بازيكنان سرباز را به خارج از كشور اعزام كنيم كه اين مورد فاجعه است و جاي تأسف دارد.
مايلي‌كهن يادآور شد: اين اتفاقات در ورزش مي‌افتد و همه نتيجه مي‌خواهند و وقتي نتيجه نمي‌گيريم كميسيون ورزش مجلس هم موضع مي‌گيرد. به خدا از ميزباني جام جهاني 2400 هم گذشتيم، بياييد مشكلات بنيادين ورزش را حل كنيد.

به گزارش فارس وي در ادامه نشست مطبوعاتي عنوان كرد: تا در مورد فوتبال حرف مي‌زنم، بلافاصله شريفي موضع مي‌گيرد و مي‌گويد به مسائل حاشيه‌اي نپردازم. يكي نيست به خود او بگويد كمتر حرف بزند.‌ ببينيد بعد از گوانگجو شريفي چقدر حرف زده است. در آن مدت هم اگر حرفي از وي نبود، به اين دليل بود كه در چين حضور داشت.

مايلي‌كهن افزود: اگر حرف بزنيم ما را محروم مي‌كنند، اما شبكه يك مي‌زنيم شريفي است، شبكه 2 مي‌زنيم شريفي است، شبكه 6 مي‌زنيم شريفي است و بعد به من و دايي مي‌گويند حرف نزنيم.

باشگاه نفت آبادان:دليل توهين‌هاي کمالوند چه بود؟ !

باشگاه نفت آبادان اعلام کرد که کمالوند در نشست خبري به مربي اين تيم توهين کرده است.

بهزاد معظمي مدير روابط عمومي باشگاه نفت آبادان  درباره حاشيه هاي نشست خبري کاسيميرو بعد از بازي با تراکتورسازي اظهار داشت: اتفاقاتي که امروز در تبريز رخ داد واقعا بي سابقه بود. در حالي که کاسيميرو در حال صحبت با خبرنگاران بود فراز کمالوند زودتر از معمول در اتاق حاضر شد و مدام با کنايه هاي خود باعث ناراحتي کاسيميرو شد.
وي افزود: او مدام در بين صحبت هاي کاسيميرو مي گفت اين چرت و پرت ها چيست که مي گويد و متاسفانه از جملاتي استفاده کرد که نمي توان آن را بيان کرد. کاسيميرو هم از رفتار کمالوند ناراحت شد. ما هم دليل توهين هاي اين مربي را متوجه نشديم.

كمالوند:كاسيميرو چرت و پرت مي‌گويد!

فراز کمالوند که پس از برد سه بر يک برابر صنعت نفت آبادان با حالتي خوشحال وارد کنفرانس خبري شد، گفت: من اعتقاد دارم که زيباترين بازي تراکتور در سه فصل اخير، همين بازي بود.

سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي اظهار کرد: موقعيت‌هاي زيادي را در نيمه دوم داشتيم که مي‌توانستيم با گل‌هاي زياد صنعت نفت آبادان را با شکست بدرقه کنيم اما با بي‌دقتي مهاجمان، فقط توانستيم سه گل به ثمر برسانيم.
وي در مورد دو نيمه متفاوت مقابل صنعت نفت افزود: در نيمه اول صنعت نفت يک سيستم دفاعي را براي خود برگزيده بود. در نيمه دوم با تغيير سيستم و آزاد کردن "کرار" که بازيکن شماره 13 صنعت نفت او را زير نظر داشت، توانستيم بازي را به کناره‌ها برده و روند بازي را تغيير دهيم. من از تمامي بازيکنان خود تشکر و قدرداني مي‌کنم. فوق‌العاده بازي کردند و کم‌تر تيمي مي‌توانست چنين در مقابل صنعت نفت بازي کند.
فراز کمالوند که دقايقي زودتر از پايان نشست خبري سرمربي صنعت نفت وارد محل کنفرانس شده بود، با شنيدن صحبت‌هاي سرمربي صنعت نفت در مورد تاثير داوري افزود: آقاي کاسيميرو چرت و پرت مي‌گويد. اعتقاد دارم که پذيرفتن شکست هم يکي از اصول مربي‌گري است و عدم قبول شکست زير پا گذاشتن اصول مربي‌گري است. اگر امروز مي‌توانستيم از موقعيت‌هاي خود استفاده کنيم با بيش از 5 گل صنعت نفت آبادان را بدرقه مي‌کرديم اما آقاي آلفرد کاسيميرو با فرافکني در مورد داوري، مي‌خواهد اين شکست خود را توجيه کند. در حالي که در مورد هيچ کدام از گل‌ها داوري نقش نداشت.

كمالوند: با اين شرايط نمي‌مانم

سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز گفت: اگر اين شرايط ادامه داشته باشد در نيم‌فصل دوم کنار مي‌روم.

فراز کمالوند پس از پيروزي 3 بر يک مقابل نفت آبادان در خصوص اينکه کاسيميرو انتقاد داشت که چرا او بين نيمه به داور مسابقه فشار آورده است گفت: اين حرف‌ها چيست؟ ما بايد 25 گل به نفت آبادان مي‌زديم. واقعا به اين تيم فشار آورديم. نبايد اين حرف‌ها زده شود اين زيباترين بازي بود که انجام داديم. در دو سه فصلي که در تراکتورسازي هستم اين خوشايند‌ترين بازي تيم بود.
وي افزود: آنها نيمه اول بازي را بسته بودند و به همين خاطر تغيير سيستم داديم و گره باز شد. از نفراتم قدرداني مي‌کنم. کمتر تيمي در ايران است که چنين بازي انجام دهد.
کمالوند درباره داوري اين مسابقه تصريح کرد: به اعتقادم داور خيلي خوب قضاوت کرد. به داوري آقاي رفيعي معترض نيستيم. بايد اينقدر قوي بازي کنيم تا اشتباهات داور را در باخت‌هايمان دخيل ندانيم.

سرمربي تيم تراکتورسازي در ادامه صحبت‌هاي خود با انتقاد از برخي هفته‌نامه‌ها و سايت‌هاي محلي يادآور شد: اکثر اين رسانه‌هايي که در تبريز هستند براي ما حاشيه درست مي‌کنند. اگر اين شرايط ادامه داشته باشد در نيم‌فصل دوم کنار مي‌روم. اين تيم خودتان است حمايت کنيد، من براي شما کار مي‌کنم.

در ادامه اين کنفرانس فراز کمالوند با يکي از خبرنگاران محلي جدل لفظي پيدا کرد و قصد داشت با حالت قهر اين نشست را ترک کند اما با ممانعت ساير خبرنگاران روبرو شد و به صحبت‌هايش ادامه داد و گفت: اگر کمالوند عيب دارد فردا بياييد اين تيم را تحويل بگيريد و به کسي بدهيد که خوب کار کند. من کارم را بلدم اما شما مي‌گوييد که بلد نيستم. آيا من بايد همه بازي‌ها را ببرم. کجاي دنيا چنين اتفاقي مي‌افتد. حتي بارسلونا هم نمي‌تواند همه مسابقات خود را ببرد.
وي تصريح کرد: ما در باشگاه مشکلات زيادي داريم که در صدد رفع آنها هستيم و نمي‌خواهيم حاشيه وارد شود اما شما مدام حاشيه درست مي‌کنيد اگر نمي‌دانيد اکنون بدانيد که هنوز 30 درصد قرارداد سال قبل خود را نگرفته‌ايم. راکتورسازي فقط پتانسيلي به نام تماشاگر دارد. تراکتورسازي که ارث پدرم نيست که نخواهم آن را به کسي بدهم اما من شبانه روز در حال تلاش براي شما هستم. عده‌اي کاري مي‌کنند که امکان ادامه فعاليت نيست.

کمالوند با بيان اينکه حاشيه‌سازان مي‌خواهند همان بلايي که سر ماشين‌سازي آورده شد سر تراکتورسازي هم بياورند گفت: چرا براي من اين همه حاشيه درست مي‌کنيد. مي‌گويند چرا ما مثل تيم‌هاي سپاهان و ذوب‌آهن نيستيم؟ مگر مي‌شود تراکتورسازي را با آنها مقايسه کرد؟ اگر مي‌خواهيم مثل اين دو تيم اصفهاني شويم زمان مي‌خواهد و کار. فوتبال برد و باخت دارد و نمي‌شود همه ديدارها را برد. اگر من در اين وضعيت تراکتورسازي را رها کنم تيم به هم مي‌ريزد چون شالوده تيم را من مي‌شناسم و اگر يکي ديگر جايگزين من شود وضعيت بدتر شده و سقوط مي‌کند. چرا نمي‌گذاريد من کارم را انجام دهم.

کمالوند خاطرنشان کرد: چرا بي‌معني انتقاد مي‌کنيد. هيچ تيمي حاضر نيست بازيکن خوب خود را از دست بدهد. همانطور که جاسم کرار را به هيچ تيمي نمي‌دهيم تيم‌هاي ديگر هم به راحتي بازيکنان خوب خود را به تراکتورسازي نمي‌دهند.

كاسيميرو: مربيان و بازيكنان تراكتورسازي در رختكن به داور فشار آوردند !!!

سرمربي صنعت نفت آبادان گفت: اعضاي کادر فني و بازيکنان تراکتورسازي بين نيمه در رختکن به داور فشار آوردند.
  کاسيميرو پس از باخت 3 بر يک مقابل تراکتورسازي تصريح کرد: وقتي به تبريز آمديم مشکلات زيادي داشتيم و چند بازيکن خوب خود را در اختيار نداشتيم. نيمه اول توانستيم بازي را بدون گل درآوريم اما نيمه دوم براي من خوشايند نبود.
وي افزود: اعضاي کادر فني و بازيکنان تراکتورسازي بين نيمه در رختکن به داور فشار آوردند که چرا خطاهايشان گرفته نمي‌شود. با اين فشاري که به داور وارد شد اصلا از داوري رضايت ندارم. من هيچ کجاي دنيا چنين صحنه‌اي نديدم که بين دو نيمه به داور فشار وارد شود اين کار خوبي نيست. داور در اين مسابقه بسيار اشکال داشت.

کاسيميرو عنوان کرد: من هم در آبادان مي‌توانم چنين کاري انجام دهم اما اين کار درستي نيست. اگر گلر ما در دقايقي ابتدايي بازي از ناحيه کتف آسيب نمي‌ديد اين سه گل را نمي‌خورديم. گل‌هاي مسخره‌‌اي خورديم.
سرمربي نفت گفت: امتيازمان با تراکتورسازي تقريبا برابر است. سال اولمان است که در ليگ برتر حضور داريم و به خاطر همين چنين نتايجي رقم مي‌خورد. مطمئنا در نيم فصل دوم نتايج عوض مي‌شود اين توانايي را داريم تا بهتر نتيجه بگيريم.

درخشش ستارگان بارسلونای آذربایجان در آسمان سهند





TractorFansPortal.Com. دیدار حساس تیمهای تیراختور آذربایجان و صنعت نفت آبادان از ساعت 15:00 امروز (شنبه) با حضور بیشتر از 30000 نفر هوادار عاشق در ورزشگاه سهند تبریز آغاز شد. مدتها بود که حسرت یک بازی داغ و مهیج توأم با نتیجه ای طلایی بر دل عاشقان آذربایجان باقی مانده بود ولی امروز در آخرین روز نیم فصل اول لیگ دهم بارسلونای آذربایجان با ارائه ی فوتبالی سرتاسر تهاجمی نشان داد که برخلاف رکودی که در هفته های قبل یا آن مواجه بود هدف خود را بخوبی می شناسد و با درک حساسیت روزهای حساس، کاری می کند کارستان. صنعت نفت آبادان که لقب برزیل ایران را یدک می کشد امروز در مقابل سربازان بارسلونای آذربایجان هیچ حرفی برای گفتن نداشت و بهترین راه مقابله با حملات تمام نشدنی تیراختور و تشویقهای بی امان هوادارانش که با حضور خود گرمای ویژه ای به فضای سرد ورزشگاه داده بودند را دفاع چندلایه تشخیص داده بود. تراکتور از همان ابتدا با شروعی طوفانی نشان داد که برای مدارا با حریف زردپوش خود پا به میدان نگذاشته است اما صنعت نفت با دفاع مطلق خود سد محکمی در مقابل حملات دامنه دار تراکتور ایجاد نموده بود بازي در نيمه اول بدون رد و بدل شدن گل به پايان رسيد در نيمه دوم تراكتورسازي توانست در دقايق 56 توسط علي عليزاده و در دقیقه ی 72 با ضربه ی سر محمد نصرتی و در نتیجه گل به خودي فرهاد آل خميس صاحب دو گل شود در ادامه روح الله عرب موفق شد در دقيقه 84 براي نفت يكي از گل هاي خورده را جبران كند اما اين پايان كار نبود و شاگردان فراز كمالوند در دقيقه 90 توسط محمد ابراهيمي به گل سوم رسيدند. قضاوت اين مسابقه بر عهده محمود رفيعي بود. وي به مهدي كياني از تراكتورسازي و به محمدرضا حمدآبادي از نفت آبادان كارت زرد نشان داد. تراکتور با این نتیجه 25 امتیازی شد و جای صنعت نفت را در مکان ششم جدول رده بندی گرفت. سرخهای آذربایجان در روز 18 آذر برگزار کننده ی داربی کشوری فوق العاده حساس مقابل پرسپولیس بحران زده خواهند بود که امروز نیز در ادامه ی ناکامیهایش شاگردان علی دایی 2 بر صفر در مقابل تیم رده ی هفدهمی پیکان قزوین مغلوب شدند. پس از این بازی تراکتور در یکی از مسابقاتی که حکم مرگ و زندگی را برایش دارد در روز 22 آذرماه در مرحله ی یک چهارم  نهایی جام حذفی از ملوان انزلی پذیرایی خواهد نمود. پورتال هواداران تراکتور این پیروزی غرورآفرین را به عاشقان آذربایجان تبریک گفته و آرزوی روزهایی پیروزی بخش و قرار گرفتن تراکتور قهرمان بر فراز فوتبال آسیا را دارد.

نتایج کامل هفته هفدهم لیگ برتر؛ قهرمانی ذوب آهن در روز هت تریک پرسپولیس

هفته هفدهم لیگ برتر با انجام 9 بازی به پایان رسید و بدین ترتیب نیمی از فصل پر فراز و نشیب لیگ دهم طی شد. البته دو بازی معوقه سپاهان باعث شد تا نیم فصل اول ناقص به پایان برسد. در این هفته تیم پرسپولیس سومین شکست متوالی خود را در قزوین از تیم ته جدولی پیکان پذیرا شد تا مدیران این باشگاه فکری به حال تیمشان بکنند. سپاهان یک نتیجه 4-1 دیگر را رقم زد و این بار سایپا را با شکست بدرقه کرد. تراکتورسازی در تبریز مقابل نفت آبادان پیروز شد و مس نیز راه آهن را برد. ذوب آهن در تهران تیم بحران زده استیل آذین را شکست داد و قهرمان نیم فصل شد.

استیل آذین تهران صفر- ذوب آهن اصفهان 2
گل: مهدی رجب زاده(16) محمدرضا خلعتبری(75)
نفت تهران 2- شاهین بوشهر 2
گل: محمدحسین مهرآزما(27) علیرضا عزتی(63) / منصور تنهایی(5) مهدی طارمی(85)
پیکان قزوین 3- پرسپولیس تهران صفر
گل: علیرضا عباسفرد(14) میثم رضاپور(27) جهانگیر عسگری(89)
سپاهان اصفهان 4- سایپا کرج 1
گل: ابراهیم توره(43، 44، 76) محرم نویدکیا(69)
مس کرمان 2- راه آهن تهران صفر
گل: ادینهو(5، 52)
تراکتورسازی تبریز 3- نفت آبادان 1
گل: علی علیزاده(56) محمد نصرتی(71) محمد ابراهیمی(90)/ روح الله عرب(83)
استقلال تهران 3- پاس همدان 2
گل: اسماعیل شریفات(36) آرش برهانی(46، 80)/ امیر محبی(37) روزبه شاه علیدوست(90)
صبای قم 1- ملوان انزلی صفر
گل: سعید سالارزاده( 37- گل به خودی)
فولاد خوزستان 4- شهرداری تبریز صفر
گل: باکاری دیاکیته(22، 92) آرش افشین(83، 90)

تراكتور3 ـ صنعت نفت1؛ پايان خوش نيم فصل براي تراكتورسازي


گل‌ها: عليزاده(56)، نصرتي(72)، ابراهيمي(90) براي تراكتور، عرب(89) براي صنعت
ورزشگاه يادگار امام، تماشاگر 15هزارنفر
داور: محمود رفيعي
اخطار: عرب(صنعت)، كياني(تراكتور)
تراكتور: عباس محمدي، مجتبي ترشيز، مهدي كياني، عليرضا دليري، مرتضي اسدي، كرار جاسم محمد(87 عرفان اولروم)، مصطفي اكرامي، محمد ابراهيمي، علي عليزاده(74 محمد احمدپوري)، محمد نصرتي، مسعود ابراهيم‌زاده(40 لئوناردو پيمنتا)
سرمربي:فراز كمالوند
صنعت نفت: حسن حوري(26 مهرداد بشاگردي)، سيد رسول ميرترقي، هدايت شهرياري، فرهاد آل خميس، محمدرضا  حمدي‌اصل(49 وحيد پالوچ)، حسين بغلاني، اميد شريفي‌نسب(66 رسول نويدكيا)، ميلاد رخشان عراقي، نبي ساكي، محمدرضا ذوالفنون، روح‌الله عرب
سرمربي: آلفردو كاسيميرو
شرح گل‌ها:
1ـ0(تراكتور): پاس عمقي از يك سوم مياني توسط محمد نصرتي در روي 18 قدم به عليزاده رسيد و ضربه رو پاي وي از بالاي سر دروازه‌بان نفت تبديل به گل اول اين ديدار شد.
2ـ0(تراكتور): ضربه كاشته از سمت چپ توسط كرار با ضربه سر محمدنصرتي تبديل به گل دوم تراكتور شد.
2ـ1(صنعت): مدافعين تراكتور به نشانه آفسايد ايستادن و روح‌الله عرب با استفاده از اين موقعيت با ضربه‌اي روپا اولين گل نفت را به ثمر رساند.
3ـ1(تراكتور): شوت لئوناردو پيمنتا از پشت محوطه جريمه با دفع ناقص دروازه‌بان نفت نصيب محمد ابراهيمي شد و شوت سركش اين بازيكن سومين گل تراكتور را رقم زد.
بهترين بازيكن: محمدنصرتي مدافع ملي‌پوش تراكتورسازي در اوج آمادگي است. او يك گل زد و يك پاس گل داد.
اتفاق ويژه: در دقيقه 18 اين ديدار برخورد شديد مدافع نفت با دروازه‌بان اين تيم موجب مصدوميت حسن حوري شد كه موجب توقف بازي طي سه مرحله به ترتيب 6 دقيقه، 3 دقيقه و 2 دقيقه ديگر شد كه بازي را از روند عادي خود در نيمه اول خارج كرد . جالب اينكه  همزمان در سكوها يكي از تماشاگران دچار شوك و سكته شد كه توسط تماشاگران به آمبولانس ورزشگاه انتقال و روانه بيمارستان شد. محمد احمدپوري بعد از ثبت قرارداد با تراكتورسازي به فاصله 48 ساعت در تركيب اين تيم قرار گرفت و بازي قابل قبولي را ارائه نمود.

پیکان 3- پرسپولیس صفر ؛ هت تریک تاریخی دایی و ستاره های کاغذی پرسپولیس


شنبه 13 آذر 1389- هفته هفدهم لیگ برتر- استادیوم رجایی قزوین
تماشاگر: 6 هزار نفر
داور: سعید مظفری زاده
کارت زرد: رضاپور(پیکان) نورمحمدی، تیاگو، مهدی شیری( پرسپولیس)
پیکان: ابراهیم میرزاپور، روح الله سلطانی، رحمان رضایی(کاپیتان)، ژاک الونگ، علی قربانی، مصطفی صالحی نژاد(80- مهدی تاجیک)، محمود پور اسدالله(82- علی سلمانی) ، میثم رضاپور(75- حسن اسلامی)، مجید خدابنده لو، جهانگیر عسگری، علیرضا عباسفرد
پرسپولیس: رحمان احمدی، علیرضا محمد(65- سعید حلافی)، علیرضا نورمحمدی، سپهر حیدری، مجتبی شیری(کاپیتان)، مازیار زارع، تیاگو فراگا(46- محمد نوری)، حمیدرضا علی عسگری، مهدی شیری، غلامرضا رضایی، اشپیتم آرفی(46- امیرحسین فشنگچی)
شرح گل ها:
دقیقه 15( 1- 0): پاس عمقی رضاپور در میان مدافعان تماشاگر پرسپولیس به عباسفرد رسید و این بازیکن با یک ضربه نوک پا دروازه پرسپولیس را گشود.
دقیقه 27( 2- 0): ضربه ایستگاهی پیکانی ها به مدافعان پرسپولیی برخورد کرد و زیر پای علی قربانی افتاد. پاس عمقی قربانی نیز به میثم رضاپور رسید و ضربه این بازیکن گل دوم پیکان را به ارمغان آورد.
دقیقه 89 ( 3- 0): با دفع ناقص رحمان احمدی، جهانگیر عسگری در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک شوت محکم توپ را به کنج دروازه پرسپولیس فرستاد تا یکی از زیباترین گل های لیگ دهم به ثمر برسد.
بهترین بازیکن: ژاک الونگ مدافع کامرونی پیکان در خط دفاع تمام توپ های اول را زد و مهاجمان پرسپولیس در حضور این مدافع کمتر صاحب توپ شدند. ابراهیم میرزاپور نیز در نیمه دوم 3 موقعیت گل پرسپولی را گرفت تا نقش مهمی در پیروزی پیکان داشته باشد.
اتفاق ویژه: پرسپولیس از 3 بازی اخیر خود صفر امتیاز گرفته است! یک رکورد تاریخی در تاریخ 42 ساله پرسپولیس که تاکنون سابقه نداشته است این تیم 3 بازی متوالی خود در لیگ را با باخت پشت سر بگذارد.

در برنامه‌ی یار دوازدهم تیم‌ملی عنوان شد:کره‌جنوبی و چین رقیبان درجه سه فوتبال ایران هستند!

جواد خیابانی در ویژه‌برنامه‌اش برای سالگرد بازی ایران-استرالیا، در حالی که سعی می‌کرد احساساتی باشد، به پرچم ایران در گوشه‌ی استودیو اشاره کرد و گفت ما هر حرفی می‌زنیم به خاطر عشق به این پرچم مقدس است!
شاید بتوان بخشی از نمود عینی این عشق به پرچم مقدس ایران را در برنامه‌ی هفته‌گی خیابانی در شبکه‌ی جام‌جم مشاهده کرد. برنامه‌ای که هر هفته‌ای مهمانانی دارد که عموما از بین سرمربیان بدون تیم انتخاب می‌شوند و به انتقاد از تیم‌ملی می‌پردازند و جالب این‌که هر هفته خود خیابانی به مثابه‌ی یک ترجیع‌بندی جذاب و تاریخی، یادی از شکست تیم‌ملی مقابل کویت در بازی‌های غرب آسیا می‌کند تا ببینده‌گان متوجه بشوند امیدی به بالا رفتن پرچم مقدس ایران در بازی‌های جام‌ملت‌ها هم نیست.
در برنامه‌ی این هفته‌ی نود در نود، مهمانان برنامه‌ی خیابانی، دکتر ذوالفقارنسب و دکتر زادمهر بودند که روز گذشته به عنوان کارشناس در برنامه‌ی ورزش از نگاه 5 هم حضور داشتند. باز مثل تمام برنامه‌های دیگر خیابانی، بحث اصلی تیم‌ملی بود و با این‌که مدت‌هاست از آخرین بازی تدارکاتی این تیم می‌گذرد و تا اولین بازی رسمی در جام ملت‌ها حدود یک ماهی مانده است، پرداختن به تیم بزرگسالان و بررسی نکردن نتایج تیم امید جای تعجب دارد؛ اما عجیب‌تر از آن نظرات کارشناسان برنامه بود که انگار هر کدام برای هر برنامه یک نظر ویژه کنار گذاشته‌اند.
در برنامه‌ی ماه گذشته‌ی نود در نود، محمدحسن انصاری‌فر بود که اظهار داشت بازی‌های جام‌ملت‌ها اعتباری ندارد و تیم‌های اصلی در این رقابت شرکت نمی‌کنند و بازی‌های آسیایی‌ست که برای همه‌ی تیم‌ها اهمیتی ویژه دارد! و این‌بار دکتر ذوالفقارنسب با اشاره به نتایج تیم‌ملی مقابل کره‌جنوبی و چین، آن‌ها را رقیبان درجه سه معرفی کرد که بیهوده آگراندیسمان شده‌اند و با اشاره به شکست سه بر صفر تیم‌ملی مقابل برزیل آن را واقعیت فوتبال ایران دانست. 

بلافاصله بعد از این اظهارنظر دکتر ذولفقارنسب بود که جواد خیابانی هم‌چون هفته‌های گذشته سری به تاسف تکان داد و گفت تازه مقابل تیم کویت هم دو بر یک باختیم! در ادامه‌ی برنامه، دکتر ذولفقارنسب در مقابل این پرسش خیابانی که تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها چه نتیجه‌ای می‌گیرد، عنوان کرد که تیم‌ملی یا موفق می‌شود یا نمی‌شود. اگر موفق بشود صرفا به دلیل خلاقیت فردی بازیکن‌ها بوده و اگر موفقیتی به دست نیامد، مقصر سیستم بیمار فوتبال ایران است؛ جواد خیابانی بلافاصله پرسش‌ش را جور دیگری ادامه داد و پرسید یعنی مربی تیم‌ملی هیچ‌کاره است که این سوال با جواب مثبت کارشناس برنامه روبه‌رو شد.
 بعد از این صحبت‌ها، دکتر زادمهر هم به عنوان یک فوتبالیست قدیمی از افشین قطبی درخواست کرد که در دعوت بازیکنان به تیم‌ملی به اسم و رسم و تیم آن‌ها توجه نکند و بازیکنان شایسته را دعوت کند که این بحث به دلیل رسیدن زمان اذان به وقت وین و با درخواست خیابانی از مردم برای دعا خیر، نیمه‌تمام ماند.

شمسايي: به حرمت 2 سال حضورم در اصفهان حرفي نمي‌‌زنم

كاپيتان آبي‌پوشان ماهان كه روز گذشته از سوي مسئولان اين باشگاه با جريمه سنگيني مواجه شد، در مورد اين مسئله حرفي به زبان نياورد.
وحيد شمسايي در گفت‌وگویی پيرامون بازي روز پنجشنبه تيمش مقابل فولادگستر تبريز اظهار داشت: روز پنجشنبه فوتبال روي بيرحم خود را به ما نشان داد و بازي روز پنجشنبه توپ‌هاي تيم تبريزي وارد دروازه شد در حاليكه توپ‌هاي ما وارد دروازه نشد.
وي با بيان اينكه كار تيم ما براي رسيدن به قهرماني دشوار نيست، تصريح كرد:‌ اختلاف ما با تيم‌هاي صدر جدول بسيار اندك است و به نظر من كار دشواري در پيش نداريم و بايد با اين مسائل كنار بياييم زيرا تا آخر فصل براي قهرماني تلاش مي‌كنيم.
بازيكن تيم فولاد ماهان اصفهان در مورد عملكرد بازيكنان تيمش در اين بازي ادامه داد:‌ فكر مي‌كنم به عنوان يك بازيكن آنچه بايد در زمين انجام مي‌دادم را انجام دادم و همچون ساير بازيكنان تيم به وظايف خود عمل كردم اما از نتيجه تيمي حاصل شده راضي نيستم.
وي در مورد جريمه اعمال شده از سوي مسئولان باشگاه گفت: به حرمت 2 دوره قهرماني در ليگ و عناويني كه با تيم ماهان كسب كردم، در مورد جريمه اعمال شده و 5 جلسه محروميتم در اين تيم سخني به ميان نمي‌آورم.
شمسايي در مورد انتقادات مديرعامل باشگاه از عملكردش خاطرنشان كرد: سرمربي من حسين افضلي است و به عنوان بازيكن هر كاري كه سرمربي تيم مي‌خواهد را در زمين انجام مي‌دهم زيرا مسئوليت فني تيم بر عهده افضلي است نه كس ديگر.
وي اضافه كرد: نمي‌دانم مشكلات درون خانوادگي و باشگاهي كه برخي رسانه‌ها از آن سخن به ميان مي‌آورند چيست؛ به عنوان يك بازيكن تا پايان فصل 89 با تيم قرارداد دارم و طبق قرارداد در تيم مي‌مانم.
كاپيتان ماهان در پاسخ به اين سئوال كه گفته مي‌شود شمسايي در تصميمات سرمربيان تيم تاثير دارد، اضافه كرد: ‌اگر سرمربي تيمي شوم، همه كاره هستم اما در حال حاضر در تيم ماهان به جز بازيكن وظيفه‌اي بر دوش ندارم.

نگاهی بر مسابقه ی بارسلونای آذربایجان و برزیل آبادان در ورزشگاه سهند تبریز





TractorFansPortal.Com. مسابقه بارسلوناییهای آذربایجان و برزیلیهای آبادان به جهات مختلف یک مسابقه ی حساس است از سویی به دلیل نتایج غیرقابل قبول تراکتور در هفته های اخیر، کادر فنی و بازیکنان تیم تحت فشار مضاعف قرار دارند و از طرف دیگر با پیروزی تیمهای صبا و فولاد در بازیهای امروز (جمعه) تراکتور بطور موقت به رده ی نهم جدول رده بندی سقوط نموده است و در صورتی که در ورزشگاه سهند توان مغلوب نمودن صنعت نفت را نداشته باشد شرایط برایش بس دشوار شده و از قافله ی مدعیان عقب خواهد افتاد اما پیروزیش بر صنعت نفت آن را تا رده ی ششم جدول بالا خواهد کشاند.
صنعت نفت كه پس از چند دوره دوري بار ديگر به ليگ برتر بازگشته به دنبال جبران تمام خسارت‌هايي است كه در اين چند سال ديده است. این تیم پس از سالها رکود و نوسان در فصل کنونی با مربیگری "آلفردو کاسیمیرو" دوباره نگاهها را به خود معطوف نموده است. حضور صنعت نفت به جهت بازي خلاقانه و متكي بر تكنيك‌هاي فردي مي‌تواند يك امتياز ويژه براي ليگي باشد كه در هر دوره نسبت به دوره‌ي قبل نتيجه‌گراتر مي‌شود فوتبال آبادان با ترکیبی از تکنیک، سرعت و ذکاوت سالها بود که به فراموشخانه ی فوتبال کشور فرستاده شده بود ولی صعود غیرمنتظره ی آن به لیگ برتر پس از پشت سر گذاشتن داماش گیلان در مسابقه ی پلی آف لیگ دسته ی اول، آبادانیها را دوباره به سطح اول فوتبال کشور برگرداند.
یکی از نکات ضعف صنعت نفت در لیگ امسال حضور ضعیف آنان در بازیهای خارج از خانه بوده است هرچند که تراکتور بدون توجه به نتایج این تیم در خانه ی حریفان بایستی کاملاً مراقب بازی هوشمندانه و تکنیکی حریف باشد. مربی این تیم تاکنون نشان داده است که درک خوبی از فوتبال ایران داشته و توانسته است با تزریق تفکراتش بر این تیم شمه ای از سبک فوتبال برزیلی را نیز دوباره در این تیم زنده نماید. در سمت مقابل تراکتور با فوتبالی آمیخته با قدرت، سرعت و تکنیک و البته با حمایت شورانگیز هواداران دهها هزار نفری خود که در هر شرایطی پشتیبان این تیم می باشند از حریف آبادانی خود پذیرایی خواهد نمود.
نگاهی به بازیهای صنعت نفت نشان میدهد که این تیم برخلاف نتایج خوبش در خانه در خارج از خانه بسیار متزلزل نشان داده است این تیم از 15 بازی خود دارای 8 برد، 6 باخت و یک تساوی می باشد و با 25 امتیاز در رده ششم جدول رده بندی جا خوش نموده است. جالب است که از تعداد پیروزیهای این تیم 6 تایش در آبادان بدست آمده و 5 تا از باختهایش نیز در خانه ی حریفان بوقوع پیوسته است که نشانگر بی ثباتی این تیم در خارج از خانه می باشد. در سوی دیگر تراکتور از 16 بازی خود دارای 5 برد، 4 باخت و 7 تساوی می باشد و فعلاً با 22 امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی جای گرفته است که از تعداد پیروزیهایش 4 تای آن در خانه ی خود و یکی نیز در خانه ی حریف بدست آمده است و از باختهایش نیز 2 تا در خانه ی خود و 2 تای دیگر در خانه ی حریفان اتفاق افتاده است و از 7 تساویش نیز 5 تای آن در خانه ی حریفان و 2 تای آن نیز در ورزشگاه سهند روی داده است یعنی تراکتور در خانه 4 پیروزی، 2 تساوی و 2 باخت بدست آورده است که اگر بازیهای قبلی دو تیم را بعنوان معیار مدنظر قرار دهیم احتمال پیروزی تراکتور در این مسابقه 50 درصد، احتمال به تساوی کشانده شدن بازی 25 درصد و درصد احتمال باختش نیز همان 25 درصد خواهد بود و در مقابل با توجه به بازیهای قبلی صنعت نفت در خانه ی حریفان احتمال پیروزیش حدوداً 30 درصد و احتمال باختش نیز 70 درصد و احتمال به تساوی کشیده شدن مسابقه نیز با توجه به آنکه این تیم هیچ تساویی در خانه حریفان نداشته است صفر درصد می باشد البته این اعداد و ارقام صرفاً با در نظر گرفتن بازیهای قبلی دو تیم و فقط یک تخمین می باشند. در فوتبال به دلیل پیش بینی ناپذیر بودنش بدست آمدن هر نتیجه ای محتمل می باشد.
با توجه به نوسانی که در این فصل در نتایج تراکتور مشاهده شده است باید نشست و دید که آیا در این مسابقه تراکتور با ارائه ی یک بازی منطقی و حساب شده پایانی بر نتایج سینوسی خود خواهد گذاشت یا دوباره چرخه ی نتایج کج دار و مریض خود را تداوم خواهد بخشید؟
میعادگاه همیشگی مان شنبه، سیزدهم آذرماه 89، ساعت 15:00، ورزشگاه سهند.
آرتان آرمان

هواداران آباداني در راه تبريز

طبق خبرهاي رسيده از گوشه و كنار باشگاه صنعت نفت آبادان تعداد بيست دستگاه اتوبوس براي جابجايي هوادارانش به تبريز تدارك ديده و انتظار ميرود روز بازي يعني شنبه بيش از 500 نفر هوادار آباداني در تبريز تيم خود را در ورزشگاه يادگار امام تشويق نمايند.

روز شمار دوران حرفه ای کریم باقری؛ دو دهه در اوج


کریم باقری کاپیتان پرافتخار تیم پرسپولیس پس از دو دهه درخشش در عرضه فوتبال باشگاهی و ملی، رسما اعلام کرد که برای همیشه از فوتبال خداحافظی می کند. باقری حدود دو ماه پیش نیز در بازی دوستانه با برزیل از بازیهای ملی خداحافظی کرده بود. کریم که از سال 1370 درخشش خود را در فوتبال ایران شروع کرد، از معدود بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است که حدود 20 سال در سطح اول فوتبال ایران حضور داشته است. سایت گل به بهانه خداحافظی کاپیتان سرخپوشان فراز و نشیب های زندگی حرفه ای او را زیر ذره بین برده است:
یکم شهریور 1370: در بازی تیمهای تراکتورسازی و استقلال در لیگ آزادگان برای اولین بار به میدان آمد و برای تیم قرمزپوش تبریزی بازی کرد.
29 آذر 1370: اولین گل خود را برای تیم تراکتورسازی به ثمر رساند. او در بازی مقابل سپاهان که با برد 3-1 تراکتورسازی همراه بود، یک گل به ثمر رساند.
28 تیر 1371: برای اولین بار پیراهن تیم ملی را در بازی های تیم ملی جوانان برتن کرد. کریم در مسابقات مقدماتی جوانان آسیا مقابل لبنان برای اولین بار حضور در عرصه ملی را تجربه کرد.
6 اسفند 1371: پس از دو فصل حضور در تراکتورسازی با یک قرارداد جالب توجه به تیم کشاورز تهران پیوست.
16 خرداد 1372: اولین بازی ملی خود را مقابل پاکستان در جام اکو در تهران تجربه کرد و در همین بازی اولین گل ملی خود را به ثمر رساند. کریم در این روز 19 سال و 107 روز سن داشت و در تیم باشگاهی کشاورز توپ می زد. باقری یکی از معدود بازیکنان فوتبال ایران است که بلافاصله از تیم ملی جوانان به تیم ملی بزرگسالان رسیده است.
26 آبان 1373: با کارت قرمزی که در بازی مقابل استقلال اهواز گرفت، برای اولین بار اخراج را در دروان ورزشی اش تجربه کرد.
22 شهریور 1374: با تیم ملی ارتش در مسابقات اولین دوره بازیهای ارتش های جهان در رم ایتالیا، به مقام نایب قهرمانی دست یافت. ایران در فینال مغلوب فرانسه شد.
30 مهر 1374: کریم باقری کاپیتان تیم ملی امید بود که با شکست مقابل امارات از راهیابی به المپیک 1996 آتلانتا بازماند. کریم در 3 بازی مقدماتی المپیک برای ایران به میدان رفت.
20 اردیبهشت 1375: ستاره فوتبال ایران در آن روزها با یک قرارداد خوب به ارزش 6 میلیون تومان به پرسپولیس پیوست.
8 تیر 1375: برای اولین بار با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت. باقری در هفته اول لیگ آزادگان مقابل بهمن بازی کرد که پرسپولیس 2-1 باخت.
یکم دی 1375: با تیم ملی ایران در جام ملتهای 1996 آسیا به مقام سومی دست یافت. باقری در این مسابقات 6 بازی انجام داد و 2 گل زد و یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی بود.
12 خرداد 1376: در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1998، در بازی مقابل مالدیو 7 گل از 17 گل ایران را زد و رکوردار شد. کریم تنها بازیکن تاریخ تیم ملی است که در یک بازی 7 گل به ثمر رسانده است.
30 خرداد 1376: با یک قرارداد 3 ساله به ارزش یک میلیون دلار به تیم آرمینیا بلیه فلد آلمان پیوست. او پس از دایی دومین لژیونر ایرانی در این بوندس لیگای آلمان بود.
12 تیر 1376: در بازی دوستانه تیم منتخب آسیا مقابل تیم فیفا در هنگ کنگ به میدان رفت و یک گل نیز به ثمر رساند.
14 مرداد 1376: در دیدار تیمهای آرمینیا بیله فلد و اشتوتگارت، برای اولین بار بازی در بوندس لیگا را تجربه کرد.


مرداد 1376:
به علت درخشش در تیم منتخب آسیا به عنوان بازیکن برتر ماه جولای 1997 آسیا30  انتخاب شد.
16 آبان 1376: در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 1998 مقابل قطر، در حالی که ایران 2 گل خورده بود با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد و اولین بار در بازیهای ملی کارت قرمز به نام او ثبت شد.
8 آذر 1376: در دیدار تاریخی مقابل استرالیا در ملبورن، در حالی که تیم ملی 2- صفر عقب بود زننده گل اول تیم ملی بود که باعث بازگشت روحیه ملی پوشان شد و در نهایت با تیم ملی به جام جهانی صعود کرد.
16 دی 1376: به عنوان دومین گلزن برتر ملی جهان در سال 1997 انتخاب شد. کریم پس از رونالدوی برزیلی با 20 گل ملی در رده دوم قرار گفت.
اردیبهشت 1377: در انتخاب برترین های فوتبال آسیا در سال 1997، پس از ناکاتای ژاپنی و خداد عزیزی در رده سوم بهترین بازیکنان سال آسیا قرار گرفت.
خرداد 1377: در جام جهانی 1998 در ترکیب تیم ملی به میدان رفت و در هر 3 بازی برای ایران بازی کرد. تیم ملی در این مسابقات با برد آمریکا اولین پیروزی خود در تاریخ جام جهانی را جشن گرفت.
یکم مهر 1377: در انتخاب برترین های قرن آسیا از سوی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال به عنوان دومین بازیکن برتر ایران و دهمین بازیکن برتر قاره آسیا انتخاب شد.
28 آذر 1377: با تیم ملی ایران قهرمانی بازیهای آسیایی 1998 بانکوک شد و مدال طلا را به گردن آویخت. کریم در بازی فینال مقابل کویت زننده یکی از دو گل ایران بود.
27 خرداد 1378: با تیم آرمینیا بیله فلد قهرمان بوندس لیگای 2 شد و به دسته اول صعود کرد. کریم نقش مهمی در صعود این تیم داشت.
12 بهمن 1378: با قرارداد چهار ماهه ای به ارزش 350 هزار دلار به تیم النصر دوبی پیوست.
15 بهمن 1378: در بازی دوستانه تیمهای ملی ایران و کویت برای اولین بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست، کاری که 8 بار دیگر تکرار شد.
24 مرداد 1379: با قراردادی به ارزش 400 هزار پوند به تیم لیگ برتری چارلتون پیوست تا اولین ایرانی حاضر در فوتبال انگلیس باشد.
2 آبان 1379: زیباترین گل مسابقات جام ملتهای 2000 آسیا در لبنان را به ثمر رساند. باقری در شکست 2-1 مقابل کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی، زننده تک گل ایران بود که سالها در یاد خواهد ماند. این گل به عنوان بهترین گل ماه اکتبر 2000 آسیا انتخاب شد. کریم تنها بازیکن ایرانی بود که در ترکیب تیم منتخب آسیا در این سال قرار گرفت.
21 آبان 1379: در اولین بازی خود برای چارلتون در لیگ برتر 20 دقیقه مقابل ایپسویچ تاون به میدان رفت. این تنها بازی باقری در لیگ برتر انگلیس بود.
4 آذر 1379: در مقدماتی جام جهانی 2002، فقط یک گل نیاز داشت تا با رکوردش برابری کند. کریم در بازی مقابل گوام زننده 6 گل از 19 گل ایران بود.
9  آبان 1380: در بازی مقابل امارات در پلی اف مقدماتی جام جهانی 2002، گل زیبایی را به امارات زد که به عنوان گل برتر ماه اکتبر 2001 آسیا انتخاب شد.
25 آبان 1380: به عنوان گرانترین خرید تاریخ باشگاه السد قطر به این تیم قطری پیوست و یک فصل برای السد توپ زد.
19 آذر 1380: با تیم السد قطر قهرمان جام باشگاههای عرب شد. کریم در 5 بازی 5 گل زد و بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد.
25 بهمن 1380: کریم باقری اعلام کرد که دیگر در تیم ملی بازی نخواهد کرد ، در حالی که فقط 27 سال داشت.
27 مرداد 1381: به عنوان گرانترین بازیکن تاریخ پرسپولیس با قراردادی به ارزش 170 میلیون تومان به تیم سابق خود بازگشت.
25 مرداد 1382: در حالی که خبر توافق او باشگاه پاس در خبرگزاری ها منتشر شده بود، کریم قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس تمدید کرد!
16 اردیبهشت 1383: وینگو بگوویچ نام کریم باقری را به عنوان یکی از 7 بازیکن مازاد در لیست خود قرار داد و حکم اخراج او را صادر کرد.
4 دی 1383: برای اولین بار بازویند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازو بست. کریم در بازی مقابل ابومسلم در مشهد کاپیتان پرسپولیس شد.
28 اردیبهشت 1387: به عنوان کاپیتان پرسپولیس جام قهرمانی لیگ را پس از 7 سال بالای سر برد. کریم در جسن قهرمانی پرسپولیس خواننده سرود قهرمانی نیز بود!
12 مرداد 1387: به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال ایران از سوی فدراسیون فوتبال معرفی شد. کریم نقش مهمی در قهرمانی پرسپولیس در لیگ هشتم داشت.
19 آبان 1378: در بازی دوستانه مقابل قطر در دوحه، کریم باقری پس از 8 سال دوباره پیراهن شماره 6 تیم ملی را پوشید و با بازوبند کاپیتانی پای به میدان گذاشت.
25 دی 1387: آخرین و پنجاهمین گل ملی اش را در بازی مقابل سنگاپور در تهران به ثمر رساند. در این بازی ایران 6- صفر پیروز شد.
10 مرداد 1388: به عنوان بازیکن برتر اخلاق لیگ هشتم انتخاب شد. کریم در مشهد جایزه خود را دریافت کرد.
14 بهمن 1388: در بازی داربی زننده گل برتری پرسپولیس بود. کریم در دقیقه 87 با یک شوت مهارناشدنی دروازه استقلال را فرو ریخت تا پرسپولیس پس از 6 سال دوباره داربی را با پیروزی به پایان ببرد.
21 اسفند 1388: در بازی مقابل ملوان در انزلی که با تساوی 1-1 خاتمه یافت، آخرین گل باشگاهی اش را به ثمر رساند و با این گل بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر نیز شد.
3 خرداد 1389: تیم پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد. کریم باقری برای اولین بار کاپ قهرمانی حذفی را بالای سر برد.
2 شهریور 1389: به عنوان برترین بازیکن اخلاق یک دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد و تندیس ویژه ای از فدراسیون فوتبال دریافت کرد.
15 مهر 1389: در بازی دوستانه مقابل برزیل در ابوظبی رسما از حضور در تیم ملی خداحافظی کرد و با 87 بازی و 50 گل ملی به تاریخ پیوست.
20 آبان 1389: در شکست 1- صفر مقابل مس در کرمان، کریم آخرین بازی باشگاهی اش را تجربه کرد و برای دقایقی با پیراهن پرسپولیس بازی کرد.
7 آذر 1389: تصمیم خود مبنی بر خداحافظی از فوتبال را علنی کرد و رسما اعلام کرد که به دو دهه فعالیت حرفه ای خود در فوتبال پایان می دهد.

یادداشت سردبیر پرسپولیس برای سایت گل - ما قهرمانی را کنار هم جشن خواهیم گرفت !!!


روزنامه پرسپولیس مگر چه نوشته بود؟ از کجای مطلب و مطالبی که در این روزنامه درج شده بود، بو، شائبه، تحلیل و... خارج می‌شود که روزنامه پرسپولیس خواستار جدایی علی دایی از تیم پرسپولیس بود؟ آنچه ما نوشتیم ثبت است، همه آن چه در روز بعد از باخت مقابل سپاهان نوشته شد یک انتقاد فنی و در کمال ادب از سرمربی تیمی بود که تیمش 4 گل دریافت کرده، انتقاداتی که منحصر به بازی با سپاهان بود، آیا ایراد گرفتن در تعویض‌های علی دایی برای یک بازی خاص معنای تقاضای اخراج دایی است؟ یاد کردن از جدایی کریم باقری و شیث رضایی معنایی می‌دهد که دوستان (چه صفت بی‌مسمایی) به آن رسیدند؟
خط‌مشی و سیاست روزنامه پرسپولیس مشخص است، در همان ستونی که تفرقه‌اندازان از آن به عنوان مدرک و سند یاد می‌کنند، بیش از انگشتان دو دست مطلب حمایتی در مورد شخص سرمربی نوشته شده، این همان قلمی است که چندی پیش خطاب به ممنوع‌‌المصاحبه‌کنندگان دایی نوشت که: «تعداد بخیه‌هایی که علی دایی در بازی‌های ملی خورده، از تعداد فدراسیون‌نشینان به مراتب بیشتر است»... اما بیایید فرض بر این بگذاریم که بر فرض محال اصلاً روزنامه پرسپولیس قصد داشت فضا را به گونه‌ای ملتهب کند که جریان به اخراج دایی منتهی شود. آیا واقعاً این نتیجه‌گیری، بدون شناختن حبیب کاشانی نیست؟... به حافظه و تاریخ رجوع می‌کنیم، آیا حبیب کاشانی عوض شده است؟  آیا او همان مدیری نیست که فصل گذشته تصمیم گرفت که با زلاتکو کرانچار خداحافظی کند و بدون هیچ پیغام و پسغامی و بدون حرف و حدیثی با او خداحافظی کرد، آن زمان تیم در خانه شکست سنگین نخورده و فضا برای خداحافظی این قدر مهیا نبود و حتی جایگاه جدولی‌اش هم شاید بهتر از این روز‌‌ها بود این همان حبیب کاشانی است که وقتی تصمیم به حمایت از افشین قطبی داشت وقتی بسیاری از مشاوران و نزدیکانش پس از شکست مقابل استقلال اهواز، توصیه به تعویض سرمربی داشتند، حمایتش را تا آخرین روز ادامه داد و قهرمانی را ثمره این حمایت همه‌جانبه قرار داد.
این همان کاشانی است که بعد از باخت سنگین 4 بر یک مقابل شاهین در فصل گذشته به حمایت صد‌درصدی از دایی ادامه داد و نتیجه‌اش چیزی نشد جز قهرمانی در جام‌حذفی. آیا شکست مقابل سپاهان با چاشنی داوری سنگین‌تر است یا باخت به شاهین ته جدولی؟
http://fc-perspolis.com/modules/newspaper/photos/1290585975.jpg
حبیب کاشانی اصول مدیریتی خاص خودش را دارد او به تفکیک وظایف پایبند است، او همان طور که در کار‌های کادرفنی دخالت نمی‌کند، در کار‌های رسانه‌ای این روزنامه هم دخالت مستقیم نمی‌کند و در سیاست‌های کلی روزنامه پرسپولیس هم حمایت از سرمربی در دستور کار قرار دارد، البته حمایت به  معنای چشم بستن و ندیدن نیست، ما تذکر می‌دهیم و حاضریم با نوشتن درشت‌تر و در  جایی بسیار بهتر جواب این تذکر‌ها را از سوی کادرفنی یا دیگر کارشناسان درج کنیم... و در این گفت‌وگو درون خانوادگی هیچ نامحرمی حق ورود ندارد و این اجازه را ندارد که با پیش زمینه‌های ذهنی و قبلی از مطالب روزنامه، برداشتی را داشته باشند که خودشان دوست دارند. ما به مقاصد این تفرقه‌اندازان هیچ کاری نداریم، هدف روزنامه پرسپولیس، بنا به ماهیت هواداری آن مشخص است و رویه آن را شما مخاطبان پی‌گیری می‌کنید و می‌دانید.
نیاز به تکرار نیست ولی همانگونه که در روزنامه چهارشنبه نوشتیم در حال حاضر دایی را بهترین گزینه هدایت پرسپولیس می‌دانیم و معتقدیم با هم و در کنار هم در پایان فصل قهرمانی را جشن می‌گیریم.

دایی: کار کریم غیرحرفه ای بود/ باقری باید مثل توتی فکر می کرد

بازی پرسپولیس ـ پیکان با به دنیا آمدن فرزند نخست دایی و شایعاتی که پیرامون اختلاف وی با مسئولان مدیرعامل پرسپولیس در برخی رسانه‌ها منتشر گردیده بهانه‌ای شد تا پس از مدت‌ها علی دایی که مهر سکوت بر لب زده بود، لب به سخن بگشاید :
 ***
چون در زمان پخش برنامه 90 در بیمارستان بودم دقیقاً نمی‌دانم عادل فردوسی‌پور چه صحبت‌هایی کرد اما کمابیش شنیدم. خدا را شکر از روز اول که به پرسپولیس آمدم رابطه من و کاشانی بر پایه صداقت بوده و هست. ضمن اینکه دوستی من و کاشانی فوتبالی نیست که فوتبال بخواهد بین ما اختلاف ایجاد کند. بنده 15 سال است که با کاشانی دوستی نزدیک دارم و خللی در این دوستی ایجاد نشده است. اگر قرار باشد حرف و حدیثی وجود داشته باشد رودررو صحبت می‌کنیم. متأسفانه این روزها کسانی تلاش می­کنند در پرسپولیس ایجاد تفرقه و دودستگی کنند و قصد دارند روزنامه پرسپولیس را مقابل کادر فنی و بازیکنان قرار دهند. ما اگر بخواهیم می‌توانیم زنجیره دوستی‌ها را از آنچه که هست مستحکم‌تر کنیم.
***
امیدوارم با درخششی که در برابر پیکان خواهیم داشت صاحب یک پیروزی پرگل شویم و شکست مقابل سپاهان را به فراموشی بسپاریم. البته در لیگ‌برتر همة تیم‌ها قوی هستند و هیچ تیمی را نباید بر پایه جایگاهی که در جدول دارد نگاه کنیم. پیکان چند هفته‌ای است فوتبال تماشاگرپسند و منطقی ارائه می‌دهد، ما در برابر سپاهان هم نیمه اول برتر از حریف بودیم اما در نیمه دوم چند اشتباه دور از انتظار و فردی باعث رقم خوردن نتیجه حاصله شد. البته اگر پنالتی نیمه اول به سود پرسپولیس اعلام می‌شد، نتیجه تغییر می‌کرد. با این حال معتقدم فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. شاید اگر 2 گل دیگر هم می‌زدیم با دست خالی زمین را ترک می‌کردیم. خدا را شکر در پرسپولیس آرامش لازم وجود دارد و مدیریت باشگاه هم در ایجاد این آرامش و دوستی نقش ارزنده‌ای دارد.
***
به بچه‌ها گفته‌ام تمام فکر و ذکر خود را فقط و فقط به ارائه فوتبال سرعتی و هجومی معطوف سازند. اصلاً توجهی به داوری نداشته باشند چون تمرکزشان به هم می‌خورد. همین انتظار را نیز از هواداران دارم تا بدون پرداختن به حاشیه‌ها فقط به پشتیبانی تیم محبوبشان بیاندیشند.
***
قبلاً هم گفته‌ام کار کریم نه دست من است نه بر عهده مسئولان باشگاه. این مسئله به خود آقا کریم مربوط است و تصمیمی است که خود او اتخاذ نموده است. بنده روحم هم از دلیل غیبت کریم بعد از بازگشت از رشت خبر ندارد، درحالی که پس از بازی با داماش کریم با همة بچه‌ها و بنده بگو و بخند می‌کرد و هیچ صحبتی از خداحافظی نمی‌کرد. به همین خاطر عمل او در فوتبال حرفه‌ای منطقی به نظر نمی‌رسد. همیشه احترام او را به خاطر کسوت و بزرگی‌اش دارم، ولی مسائل فنی با دوستی و رفاقت فرق دارد. من کریم را مانند برادرهایم دوست دارم. رفت و آمد خانوادگی داریم و در آلمان هم کنار هم زندگی می‌کردیم. متأسفانه تصمیم او باعث شد هر کس به خود حق اظهارنظر بدهد. من هم نمی‌توانم به صرف اینکه او کریم باقری است از وی به عنوان بازیکن ثابت استفاده کنم، همانطور که در دیدار مقابل داماش فرصت بازی نیافت و در بازی‌های گذشته زمانی در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت، زمانی نیمکت‌نشین بود یا به عنوان یار ذخیره وارد میدان می‌شد. بطور مثال فرانچسکو توتی در بازی بایرن مونیخ برابر آ.اس.رم درحالی در نیمه دوم به زمین آمد که تیمش 2 گل از حریف عقب بود. یک پنالتی گرفت و یک گل هم به ثمر رساند و نتیجه را عوض کرد. تمام بازیکنان پرسپولیس باید چنین تفکری داشته باشند. من به آقاکریم تا سال‌های سال احترام خواهم گذاشت چون او عصای دست من بوده، اما تصمیم او یکطرفه بود.

اعلام حمایت کاشانی از دایی:رابطه ما برادرانه و دوستانه است !

سرپرست باشگاه پرسپوليس، گفت: از علي دايي حمايت مي‌کنم و حاشيه‌سازي‌ها تاثيري بر فضاي مناسب حاکم بر تيم پرسپوليس ندارد.
 به گزارش گل حبيب کاشاني عصر امروز (جمعه) پيش از عزيمت به شهر قزوين در گفت و گو با سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، درباره مسايل مطرح شده در برنامه تلويزيوني پنجشنبه شب 90، گفت: اساسا نوع ارتباط‌هاي موجود در باشگاه پرسپوليس، به ويژه رابطه بنده و آقاي دايي رابطه‌اي برادرانه، دوستانه و البته در جاي خود کاملا حرفه‌اي است. بنابراين براي اتخاذ يک تصميم يا رد و بدل شدن يک حرف، نيازي به ارسال پيغام و پسغام از طريق روزنامه يا سايت پرسپوليس نداريم و اين کار را غير حرفه‌اي و غير اخلاقي مي‌دانم.
 کاشاني با اشاره به شرايط کنوني تيم فوتبال پرسپوليس، افزود: يک تيم در طول فصل، فراز و نشيب‌هاي زيادي دارد و بايد روند کلي آن را در نظر گرفت. روند کنوني پرسپوليس در حال حاضر روند بدي نيست و به تاييد کارشناسان همين برنامه 90، تا به امروز امتيازهاي قابل توجهي به دليل اشتباهات داوري از تيم ما کسر شده است و اگر اتفاق‌ها اينگونه رقم نمي‌خورد، ما اکنون با فاصله در صدر جدول قرار داشتيم.
 سرپرست باشگاه پرسپوليس، خاطرنشان کرد: در اين مدت به انحاي مختلف مطالب و اخبار نادرستي نوشته شده است از جمله اينکه ما به دنبال مربي خارجي هستيم و يا مسايل ديگر. اين نشان مي‌دهد که حافظه بلند مدت کساني که اين اخبار نادرست را منتشر مي‌کنند خوب کار نمي‌کند چرا که سابقه کاري من در اين مدت نشان داده که در رده باشگاهي اعتقاد به استفاده از مربي ايراني دارم و در اين مسير نيز با تفويض اختيارات کامل به سرمربي تيم، از او حمايت کامل مي‌کنم.
کاشاني، افزود: اين حمايت درباره آقاي دايي پر رنگ تر هم خواهد بود چراکه ايشان از سرمايه‌هاي فوتبال کشور هستند و تا به امروز زحمات زيادي براي پرسپوليس کشيده‌اند و نه تنها بنده در جايگاه يک مدير که ديگران نيز در ديگر جايگاه‌ها و نيز اهالي ورزش و رسانه‌ها نيز نبايد يک شبه و با يک نتيجه و يا با حاشيه‌سازي‌ها به دنبال تخريب اين سرمايه‌ها باشيم.
 سرپرست باشگاه پرسپوليس، تاکيد کرد: نبودن علي دايي در فوتبال بيش از آنکه لطمه به وجه ايشان باشد لطمه به فوتبال کشور است. بنده از آقاي دايي حمايت مي‌کنم و معتقدم حاشيه‌سازي‌ها تاثيري بر فضاي مناسب حاکم بر تيم پرسپوليس ندارد.

۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

مصاحبه تند اشجاری علیه ذوب در آستانه بازی : به خاطر مسائل ناسیونالیستی زیرآبم را زدند

حسن اشجاري درباره بازي استيل آذين مقابل ذوب مي‌گويد:« با بهترين تيم حال حاضر فوتبال ايران بايد بازي كنيم. ذوب آهن از نظر بازيكن، مربي و مديريتي بهترين تيم ايران است 6 سال از بهترين دوران فوتبالي‌ام را در ذوب گذرانده‌ام و سخت است مقابل اين تيم بازي كنم.»
به گزارش گل  اشجاري درباره انگيزه‌اش براي اين بازي مي‌گويد:« انگيزه زيادي دارم، اتفاقاتي افتاد كه بعضي‌ها نخواستند من در ذوب آهن بمانم. همه جا گفتند به خطر پول رفت اما اينطور نبود. من اهل انتقام‌گيري نيستم. متأسفانه چند نفر از جمله برخي بازيكنان شيطنت كردند تا من در ذوب نمانم، چرا كه من كسي بودم كه ساكت نمي‌نشستم و زير بار حرف زور نمي‌رفتم. در ذوب اجازه نمي‌دادم كسي حق بچه‌ها را پايمال كند.»
اشجاري صحبت‌هايش را اينگونه ادامه مي‌دهد:« اگر در ذوب مي‌ماندم بازوبند كاپيتاني را مي‌بستم. اما برخي‌ها به خاطر مسائل ناسيوناليستي دوست نداشتند من در ذوب بمانم و بازوبند را به بازو ببنددم. طبق قانون كاپيتاني من امسال بايد بازوبند را به باز مي‌بستم اما به خاطر همين موضوع آنها با رقمي پايين كاري كردند تا از ذوب جدا شوم. آنها حتي با اين همه ادعاي مردانگي از نظر مرام و معرفت در حد صفر بودند و مرا خيلي بد بدرقه كردند. چك ضمانتم را برگشت زدند و حتي حسابم را مسدود كردند. نه پاداش نايب قهرماني ليگ پارسال را به من دادند و نه پاداش صعود ورود به مرحله نيم نهايي پارسال را. آنها دست مردانه دادند اما به هيچ وجه به وعده‌هايشان عمل نكردند حتي بعد از دعوت من به تيم ملي بازيكنان اصفهاني ذوب با ابراهيم‌زاده جلسه گذاشتند و گفتند اشجاري پررو شده. آنها به اين دليل كه دايي هيچ كدامشان را به تيم ملي دعوت نكرده بود اين حرف‌ها را از سر حسادت زدند.»
 اشجاري در ادامه مي‌گويد:« چوب شمالي بودنم را نمي‌خورم اما چون اصفهاني نبودم چنين برخوردي را با من انجام دادند. همه مي‌دانند نصف فوتباليست‌ها مال شما هستند و خوشحالم كه در ليگ شمالي‌ها از اصفهاني‌ها موفق‌ترند. در همه ايران و در تيم‌هاي ليگ برتري بيشتر از چند بازيكن اصفهاني نمي‌توانيد پيدا كنيد اما در هر تيم حداقل سه بازيكن شمالي حضور دارند. بهترين دوران فوتبالم در ذوب بود از مردم گله‌اي ندارم اما ناراحتم كه مي‌گويند اشجاري به خاطر پول به استيل آذين رفته، نه چيز ديگري بود كه ذوبي‌ها جرأت گفتنش را ندارند.»
 اشجاري درباره شايعه معاوضه‌اش با شيث مي‌گويد:« تابع تصميمات باشگاه هستم و منتظرم ببينم مسئولان چه تصميمي درمورد من مي‌گيرند.»


آبروريزي شهرداري تبريز مقابل فولاد و پررو شدن گزارشگر خوزستاني برای تراکتور

تيم فوتبال شهرداري تبريز با يك بازي ابتدايي و بسيار ضعيف در مقابل فولاد با حساب 4 بر صفر مغلوب شد تا باعث پر رو شدن گزارشگر فوتبال خوزستان در طول 90 دقيقه بازي شود.با توجه به اينكه تيم فوتبال تراكتور شنبه  ساعت 15 در مقابل ديگر نماينده فوتبال خوزستان يعني صنعت نفت آبادان در تبريز بازي خواهد داشت اين گزارشگر ...


پر رو و رويا پرداز و در سخنانی غیر حرفه ای با ابراز اميدواري  چندين باره در تلوزيون برای شكست فوتبال تراكتور توسط نفت آبادان  براي تيم فوتبال فولاد و صنعت آرزوي موفقيت می نمود تا هر دو تيمشان بخصوص فولاد بتواند با شكست تراكتور توسط نفت آبادان  در تبريز تا رده هفتم جدول بالا بيايد!

ظاهرا اين گزارشگر رويايي و خيال باف يادش نمانده كه همين شهرداري  در تبريز صنعت نفت آبادان را با حساب 3 بر 2 راهي خوزستان نمود چه برسد به اينكه اين تيم بتواند در تبريز مقابل هواداران تراكتور و تيم تراكتور با موفقيت بازي خود را پشت سر بگذارد.ظاهرا كم شدن هواداران تراكتور در وسط هفته , باعث شده  تا اين گزارشگر به خود اجازه دهد در مقابل ديدگان مليونها آذربايجاني و ترك زبان و طرفدار تراكتور براي صنعت نفت آرزوي شكست تراكتور در تبريز را نمايد!!!اما فردا روزي هست كه تراكتور بايد هم انتقام شكست شهرداري از فولاد را بگيرد و هم براي آسيايي شدنش يكي از مهمترين قامهاي خودش را بردارد و همچنين با اينكه صنعت نفت آبادان را شكست ميدهد به فولاد اجازه ندهد تا جايگاهش را در جدول بگيرد كه البته بايد گفت آرزو بر بچه ها عيب نيست و بايد به اينچنين گزارشگراني فهماند كه دور از ادب هست  در حالي  ميداند كه  تيم محبوب آذربايجانيها تراكتور هست در مقابل آنها به طور مستقيم ادعاي پيروزي صنعت نقت آبادان در تبريز را بكند و ما فكر ميكنيم اين آدم هواداران و تيم تراكتور را خيلي دست كم گرفته و آنقدر رويايي و خيال باف تشريف دارد كه به خود اجازه چنين گستاخي را ميدهد.

فولاد4 ـ شهرداري تبریز0؛با درخشش مهاجم تازه وارد

دياكيته(22)(2+90)، افشين(83)(پنالتي)، (90) براي فولاد
ورزشگاه تختي، تماشاگر 3هزارنفر
داور:غلامرضا جباري
اخطار: شاهوردي(فولاد)، ايران‌پوريان(شهرداري)

فولاد: ميثاق معمارزاده، مهرداد جماعتي، جابا موجيري، سيامك سرلك(67 ميثم خسروي)، مهدي چمن‌آرا، علي حمودي، سعيد رمضاني(54 آرش افشين)،‌ كريم شاهوردي، بختيار رحماني، رضا نوروزي(73 مهدي مومني)، باكاريا دياكيته
سرمربي: مجيد جلالي
شهرداري: مسعود همامي، حبيب گرداني، ابراهيم ابرقويي، علي انصاريان، بابك حاتمي(66 محمد ايران‌پوريان)، رسول پيرزاده(76 علي كريمي)، محمدرضا طهماسبي، شهرام گودرزي، وريا غفوري، محمدزينال خيري(78 كارلوس ادروادو)، سعيد دقيقي
سرمربي: حميد درخشان
شرح گل‌ها:
1ـ0(فولاد): دقيقه 22 پاس عرضي رضا نوروزي از سمت راست در جلوي دروازه با ضربه بغل پاي دياكيته تبديل به اولين گل فولاد شد.
2ـ0(فولاد): دقيقه 83 در طي ضدحمله فولاد آرش افشين از ميانه ميدان با يك پاس عمقي صاحب توپ شد و با گريز از دو مدافع مياني شهرداري با همامي تك به تك و دومين گل فولاد را به ثبت رساند.
3ـ0(فولاد): دقيقه 90 بختيار رحماني با نفوذ خود از سمت راست و ورود به داخل محوطه جريمه با برخورد با دروازه‌بان شهرداري سرنگون شد و داور نقطه پنالتي را نشان داد و آرش افشين پشت توپ قرار گرفته و سومين گل را به ثمر رساند.
4ـ0(فولاد): دقيقه 2+90 دياكيته در با يك پاس عمقي در پشت مدافعان مياني شهرداري صاحب توپ شد و بعد از طي مسافتي براي چهارمين‌بار دروازه شهرداري را در عرض 9 دقيقه باز كرد.
بهترين بازيكن: بازيكن ماليايي كه امروز نقش تعيين‌كننده‌اي را در پيروزي تيم فولاد داشت به همراه آرش افشين يار تعويضي فولاد بهترين بازيكنان اين ديدار لقب گرفتند.
اتفاق ويژه: حميد درخشان بعد از حضور موفق خود و خارج كردن شهرداري از بحران حاكم تلخ‌ترين شكست خود را رقم زد.

یادداشت ویژه: وقتی توهم به کوچه تراکتور هم می رسد!

سالها است كه قصه توهم در فوتبال ما حكمراني مي كند و بسياري از اوقات جملاتي چون " برخي مي خواهند كه ما ببازيم " و " بعضي ها از برد ما خوشحال نيستند " و " كساني نمي خواهند ما موفق باشيم " و... را به وفور مي شنويم و هيچگاه در اين فوتبال مشخص نشده كه اين " برخي " و " بعضي " و " كساني " چه كساني هستند كه فقط هنگام بردها و پيروزي ها وجود ندارند ولي هنگام باخت و شكست به وفور پيدا مي شوند بايد گفت از بعد روانشناسي اين خصيصه را فرا فكني مي گويند فرا فكني يا تقصير به ديگران انداختن سالها ادامه داشته است روزگاري اين مسئله را در نزد امير قلعه نوئي مي ديديم گاهي افشين قطبي سخن از اين دشمنان تخليلي داشت و علي دائي و علي پروين و صمد مرفاوي و پرويز مظلومي و ناصر ابراهيمي و فيروز كريمي هم بارها از اين دشمنان خيالي براي ما سخن گفتند و حالا به نظر مي رسد كه شاگرد فيروز خان كريمي يعني فراز كمالوند كه چون او و ديگر شاگر فيروز خان يعني فرهاد كاظمي حكايت استاد و شاگرد را تداعي مي كنند قصه توهم را بيان مي كند.
فراز كمالوند امسال تيمي پر ستاره را دارد جاسم كرار ملي پوش عراقي تيم او است و نصرتي و تيموريان از ياران اصلي تيم ملي هستند و مسعود ابراهيم زاده را در تيم اميد ايران بعنوان ملي پوش مي بيند در كنار آنها بازيكنان با تجربه ديگري چون عليزاده و كياني و... هم حضور دارند در اخبارهم آمده كه قرار است احمد پوری هم به اين تيم بپيوندد و در کنار اینها فراز كمالوند از يك پشتوانه مردمي سود مي برد كه كمتر تيمي در جهان از آن برخور دار است اما با اين همه بهانه مي گيرد او  در آخرين مصاحبه خود  مي گويد" برنامه 90  داوران را بر عليه تراكتور سازي مي شوراند" سوال اين است كه برنامه 90 به چه دليل با اين كار را بكند ؟ دلايل مستند او براي اين ادعا چيست ؟  اين واقعيت را قبول بايد كرد كه فردوسي پور بي دليل وارد يك لجبازي كودكانه با تيمها در مواردي مي شود اما هدف قرار دادن تراكتور سازي از ادعاهاي توهم دار كمالوند است، كمالوند مي گويد داوران پنالتي روي كرار را نمي گيرند بايد گفت اين قصه تنها براي كرار وجود ندارد و بارها ديده ايم بر خي از بازيكنان چون نيكبخت واحدي  در ايران و اينزاگي در اروپا به دلايلي مورد توجه بيشتر داوران هستند ولي مربيان همه تقصير ها را به گردن اين حساسيت نمي گذارند، اما كمالوند در مورد اين كه چرا تيمش پس از زدن گل عقب مي نشيند مي گويد " نمي دانم تيم چرا عقب مي نشيند " از كمالوند مي پرسيم چه كسي بايد غير از سر مربي خبر داشته باشد كه چرا تيم عقب مي نشيند ؟ آيا اين عقب نشيني به دليل مشكلات روحي تيمي نيست كه بعلت مشكلات روحي سر مربيش , مي ترسد زيرا مي داند در صورت شكست و ناكامي همه كاسه كوزه ها بر سر بازيكن شكسته مي شود ؟
چرا كمالوند متوجه نمي شود كه ذهني كه توهم زا است و مي پندارد كه اگر زمين بازي سايپا و تراكتور اگر خراب باشد فقط  به يك تيم يعني تراكتور كه تازه تاكتيك اصليش بازي هوائي و اوت هاي عليزاده است صدمه مي زند  نمي تواند موفق باشد ؟    چرا كمالوند نمي انديشد ذهن توهم زائي كه همه ناكاميهاي تيمش را به گردن يك برنامه تلويزيوني مي اندازد نمي تواند موفق باشد ؟ چرا كمالوند نمي انديشد ذهن توهم زائي كه مي پندارد اگراو در تيم نباشد تيم به دسته دوم مي رود نمي تواند موفق باشد زيرا در هيچ جاي دنيا سر مربي از تيم بزرگتر نيست و كسي مورينيو را از رئال مادريد و گوارديولا را از بارسا و فرگوسن را از منچستر يونايتد  بزرگتر نمي داند چه بر سد تراكتور سازي كه به طور حتم از قواره هاي كمالوند همواره بزرگتر بوده است  چرا كمالوند نمي پندارد با حرفها و  بازيهاي رواني نمي توان موفق شد و الگوي او, مورينيو كه در كنار  دانش و تجربه اي كه كمالوند فاقد آن است اگر از جنگ رواني استفاده مي كند امروز يك ناكام هست چون اين بازي با كلمات عمري دارد ؟چرا كمالوند به دنبال توهم است ؟ چرا سايه شوم توهم و افترا و خيال پردازي به سر كوچه تراكتور سازي رسده است ؟ آيا تراكتور اين گونه موفق مي شود ؟ بعيد مي دانيم.
تورج عاطف

تقوي، آذرنيا و نامجو مطلق گزينه‌هاي سرمربيگري ماشين سازي

مربي سابق استقلال و سرمربي سابق سايپا گزينه سرمربيگري ماشين سازي شد. 
پس از کسب نتايج ضعيف تيم فوتبال ماشين سازي با هدايت ايوب ذوالفقاري در ليگ دسته اول فوتبال، مسئولان اين تيم گزينه‌هاي مختلفي را براي جانشيني اين مربي در نظر گرفته‌اند.
مجتبي تقوي سرمربي سابق سايپا، حسن آذرنيا و مجيد نامجو مطلق، بازيکن سابق تيم ملي و استقلال گزينه‌هاي مطرح شده براي اين سمت هستند.
مسئولان ماشين سازي از ابراهيم طالبي، مربي سابق استقلال نيز به عنوان ديگر گزينه سرمربيگري اين تيم ياد مي‌کنند.
ماشين سازي در حال حاضر با انجام 8 بازي و کسب 6 امتياز در مکان دوازدهم ليگ دسته اول قرار دارد. 

راي تماشاگران پرسپوليس شنبه صادر مي‌شود

به دنبال رفتار ناشايست تماشاگران منتسب به باشگاه پرسپوليس در ديدار با سپاهان راي کميته انضباطي درخصوص تماشاگران اين تيم شنبه اعلام مي شود. 
درپی فحاشی و سردادن شعارهای اعتراض آمیز نسبت به فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی از سوی تماشاگران منتسب به تیم پرسپولیس در دیدارهفته شانزدهم مقابل سپاهان، کمیته انضباطی سه شنبه هفته گذشته طی نشستی با توجه به گزارش و مستندات این دیدار به بررسی تخلفات تماشاگران این دیدارپرداخت ولی مقرر شد بررسی های تکمیلی در این زمینه انجام شود.
براین اساس قرار است روز شنبه 13 آذرماه جلسه نهایی پیرامون تخلف تماشاگران پرسپولیس با حضور مجتبی شریفی رئیس و اعضای کمیته انضباطی تشکیل و رای نهایی در این زمینه صادر شود.
به گفته حسین عبداللهی دبیرکمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طبق آئین نامه کمیته انضباطی برای تخلف تماشاگران از توبیخ و جریمه نقدی تا محرومیت از دیدارهای خانگی پیش بینی شده است که با توجه به شدت تخلف نسبت به باشگاه و هواداران اعمال خواهد شد.

جشن‌هاي خياباني دوحه را فرا گرفت

مردم قطر پس از آگاهي از فتح امتياز ميزباني در جام جهاني 2022 در جشن‌هاي خياباني حضور يافته و تا صبح امروز به پايکوبي و اجراي مراسم شکرگزاري پرداختند. 
به نقل از خبرگزاري فرانسه، پيروزي قطر و روسيه در رقابت با کشورهايي چون آمريکا، انگليس، استراليا، اسپانيا، پرتغال، هلند، بلژيک، ژاپن و کره جنوبي تعجب اصحاب رسانه و جهان را در بر داشت و سياسيون در سراسر جهان نسبت به اين انتخابات مشکوک به شدت معترض بوده‌اند.
مردم قطر اما بي اعتنا به اين معادلات جهاني و خوشحال از اين پيروزي تاريخي در خيابان‌هاي دوحه و ساير شهرهاي کشور کوچکشان مشغول به جشن و پايکوبي هستند.
بسياري از مردم براي حضور در نماز جماعت و مراسم شکرگزاري آماده مي‌شوند و تلويزيون ملي قطر نيز به صورت بي وقفه اقدام به پخش ويژه برنامه‌هاي جشن ميزباني کرده است.
حملات بي رحمانه مطبوعاتي در اکثر نقاط جهان عليه فيفا، قطر و روسيه قابل رويت است اما مشخصا تصميم اتخاذ شده هرگز تغير نخواهد کرد. 

شريفي پاسخ علي دايي، حاج رضايي و شاه‌حسيني را داد

پس از شکست سنگين پرسپوليس برابر سپاهان خبرنگاراني که در سالن کنفرانس مطبوعاتي حضور داشتند منتظر شنيدن دلايل پنجمين پاخت پرسپوليس از زبان علي دايي بودند اما او گفت که "تا دلايل ممنوع المصاحبه‌بودنم را متوجه نشوم حرفي نمي‌زنم."

چند روز پس از اين اظهارنظر مجتبي شريفي ريس کميته انضباطي ، به تشريح دلايل ممنوع المصاحبه شدن دايي پرداخت. او همچنين در اين مصاحبه پاسخ برخي از افراد مانند عبدالرحمان شاه‌حسيني را هم داد.
شريفي درباره اينکه برخي گفته‌اند ممنوع المصاحبه کردن افراد خلاف آزادي بيان است گفت: آزادي بيان غير از عدم مصاحبه در رسانه‌ي ملي است. آزادي بيان حق است اما استفاده از رسانه‌ي ملي و پخش مطلب و نشر آن مزيت است. بين حق و مزيت تفاوت بسيار است به همين دليل اگر استفاده از راديو و تلويزيون را حق بدانيم بايد هفتادميليون نفر به ترتيب و با رعايت فرصت برابر در شبکه‌هاي تلويزيوني حاضر شده و مسائل خود را بگويند.
وي افزود: نکته‌ي ديگر اينکه دوستان براي حق شهروندي هيچ تعريفي ارائه نکردند و تا زماني که تصوير مشترکي از حق شهروندي ارائه نکنيم، هرگونه گفتماني ميان ما بي‌ثمر خواهد بود. چرا که حق شهروندي براي جلوگيري از مزاحمت افراد در حريم يکديگر قرار داده شده است. حال سوال اين است که اگر کسي به بهانه حق شهروندي حقوق ديگران را ضايع کند آيا نبايد مورد کيفر و تنبيه قرار گيرد تا از ضايع شدن حق ديگران خودداري کند. مثلا کسي با تکيه بر آزادي بيان تهمت مي‌زند، اگر او را از اين کار باز بداريم آيا اين خلاف حق شهروندي و آزادي بيان است. پس اگر اينچنين است با اين افراد بايد چه کرد؟ دوستان بايد در حوزه‌هاي تخصصي با مطالعه بيشتري صحبت کنند. بنابراين تنبيه در مقابل تضييع حق شهروندي که موجب مي‌شود بخشي از حقوق شهروندي فرد گرفته شود امري طبيعي است. اما اشتباه ديگر برخي دوستان اين است که دقت نکردند که استفاده از رسانه‌ي ملي تنها مزيت محسوب مي‌شود و نه حق. به همين دليل کميته انضباطي حق دارد هر گاه استفاده از اين مزيت به ابزار التهاب در فوتبال تبديل شود، استفاده از اين ابزار و مزيت را ممنوع کرده و محدوديت ايجاد کند. محدوديت در مزيت خلاف حق شهروندي نيست. چرا که استفاده از مزيت حق نيست.
وي درباره‌ي دلايل ممنوع المصاحبه شدن علي دايي نيز گفت: وقتي سرمربي محترم يک تيم بزرگ اختلافات با فدراسيون را منشاء تصميمات يا اشتباهات داوري معرفي کند آيا از نظر شما اين مساله موجب تحريک هواداران نمي‌شود؟ آيا اين حرف سبب نمي‌شود که هواداران حاضر در سکو تصميمات داور عليه بازيکن و تيم خود را به اختلاف سرمربي با فدراسيون ارجاع دهند که اهانت بخشي از هواداران پرسپوليس در بازي با سپاهان ناشي از چنين اظهارنظرهايي است. به همين خاطر است که مي‌گوييم اظهارنظرهايي اينچنيني در رسانه‌ي ملي موجب تشويش اذهان و تحريک هواداران است.
شريفي با اظهارگلايه از امير حاج‌رضايي گفت: از ايشان به عنوان يک پيشکسوت بزرگ گلايه دارم که چرا وقتي درباره‌ي منشا تحريک هوادار تصميم گرفته مي‌شود اين مساله را خلاف حق شهروندي مي‌داند. سوالم از استاد حاج‌رضايي اين است که آيا مي‌توان به علت و منشا تحريک شدن هواداران و التهاب سکوها معترض نبود بلکه از آن دفاع کرد اما به معلول و نتيجه‌اش که اهانت هواداران است، معترض بود. يقينا بايد هم با اهانت هوادار برخورد شود هم با منشاء اين اهانت‌ها.
رييس کميته‌ي انضباطي درباره‌ي اظهارنظر رييس اسبق کميته ي انضباطي که بخشش علي دايي را به "قانون جنگل" تشبيه کرده بود گفت: يقينا چنين تعبيري از سوي همکار ارجمند و بزرگي مثل ايشان براي من جاي تعجب دارد. سوالم اين است که منظور از قانون جنگل چيست و اصولا آيا در جنگل قانوني وجود دارد يا ندارد و اينکه چه کسي آن را تدوين و اجرا مي‌کند و چرا عملکرد فدراسيون به قانون جنگل تشبيه شده؟ اين‌ها ابهاماتي است که براي من وجود دارد. اما اصلي‌ترين نکته اين است که در جنگل تنازع براي بقا و ستيز براي زنده ماندن محور و اصل است. در حالي که توصيه کميته انضباطي مدارا، رفاقت و عدم درگيري و ستيزه‌جويي است تا اينکه به جاي پرداختن به حواشي ارتقاء سطح فني فوتبال ايجاد شود. بنابراين راهبرد ما دوري از رفتار حاکم در جنگل است نه تبعيت از قانون جنگل.
شريفي در پاسخ به اين سوال که آيا اختلافات مالي علي دايي با فدراسيون فوتبال موجب چنين برخوردهايي چه از طرف او و چه از طرف فدراسيون فوتبال نشده، گفت: مسلما اگر فردي طلبي از شخصي حقيقي يا حقوقي دارد بايد طلب خود را از طريق مراجع قانوني اعم از ورزشي و غير ورزشي پيگيري کند اما بيان طلب شخصي خود به هواداران به اهالي فوتبال چه ربطي با اصل فوتبال دارد و سوال اصلي من اين است که آيا بيان طلب شخصي در رسانه‌ي ملي واقعا حق شهروندي محسوب مي‌شود؟! اگرچنين است پس ما پرونده همه شاکيان اعم از بازيکنان و مربيان را در اختيار رسانه ملي قرار مي‌دهيم تا براي هر يک، فرصتي تعيين کننند تا نامبردگان بتوانند در شرايط برابر از مطالبات شخصي خود در شبکه‌هاي تلويزيوني دفاع کنند. مي‌خواهم بپرسم چرا چنين کاري براي افراد ديگر نمي‌شود؟ به همين دليل است که مي‌گويم پيگيري حق با طرح آن در رسانه متفاوت است. پيگيري حق را لازم مي‌دانيم اما بيان آن را در رسانه نوعي استفاده از ابزار ملي براي منافع شخصي تلقي مي‌کنيم که با عدالت و انصاف ناسازگار است.
شريفي افزود: به خاطر شدت علاقه‌اي که ما به هواداران فوتبال به ويژه طرفداران دو تيم مطرح پايتخت داريم به جاي محروم کردن سرمربي تيمشان از نشستن بر روي نيمکت که باعث مي‌شود تيمشان از ثمرات فني مربي محروم شوند، چنين تصميمي گرفتيم.
وي در ادامه افزود: بار ديگر بايد تاکيد کنم سخن گفتن در رسانه‌ي ملي و استفاده از ساير وسائط اطلاع رساني عمومي مزيت محسوب مي‌شود نه حق. به همين دليل بايد شرايط لازم براي بهره‌مندي از اين وضعيت در فرد موجود باشد. از اين رو بسياري از روزنامه‌ها، مصاحبه‌هاي افراد را با جرح و ترديد ذکر کرده يا رسانه‌ي ملي بخشهاي فراواني از مصاحبه فرد را که شرايط پخش را فاقد است جرح وتعديل مي‌کند، چون استفاده از رسانه ملي مزيت است نه حق. نمي‌توان محدود کردن سرمربي به اظهارنظر در امور فني را خلاف حق شهروندي تلقي کرد. بلکه شرط استفاده از مزيتي به نام رسانه ملي اقتضا دارد که از هرگونه سخن غير متعارف با مسائل فني و يا بهره گيري از رسانه ملي براي رسيدن به مطالبات شخصي و يا اظهارنظرهايي که موجب تنش در سکوها مي‌شود پرهيزشود.
شريفي افزود: بايد همچنين ميان اصل سخن و پخش آن فرق گذاشت، خداوند انسانها را به اصل سخن گفتن، آن هم با تعيين محدوديت‌هاي فراوان از قبيل پرهيز از دروغ، سخن‌چيني، افتراء، نشراکاذيب و غيره آزاد آفريده است اما اينکه فرد توقع داشته باشد سخن گفته شده او به گوش همه مردم رسيده و پخش شود ربطي به اصل سخن ندارد بلکه در حقيقت فرد خواستار استفاده از مزيت‌هاي عمومي شده است. مسلما آزادي در اصل سخن مطرح است و پخش آن از طريق رسانه عمومي مطلبي ديگر است که بايد مصالح عمومي به ويژه مصالح مرتبط با فوتبال در آن رعايت شود. در غير اين صورت چون فرد شرط استفاده از مزيت را فاقد شده مسلما امکان استفاده از اين مزيت را به طور موقت از دست خواهد داد.
رييس کميته‌ي انضباطي اظهار کرد: در علم هرمونوتيک اثبات شده است که تفسير وبرداشت از هر متني چه متون اقتصادي و ادبي داراي قواعدي است که از آن به قواعد تفسير و فهم متن تعبير مي‌شود. بر اساس اين قواعد هيچ‌کس اجازه ندارد فهم و برداشت و تفسير و قرائت خود را عين حق، درستي و صواب معرفي کند و فهم و برداشت مخاطب خود را نادرست، غلط وناصواب قلمداد کند در حاليکه بعضي دوستان ما به هنگام اظهارنظر مي‌گويند کميته‌ انضباطي صد در صد دچار خطا شده و در ديدگاهي که ما داريم هيچ خطا و اشتباهي در آن راه ندارد که اين چيزي جز پندار عصمت درباره خود و محدود کردن خطا و اشتباه درباره طرف مقابل نيست.
شريفي افزود: اگر بگوييم آنچه من مي‌فهمم درست و آنچه طرف مقابل مي‌فهمد نادرست است، علاوه بر پندار عصمت، حق داوري را از مخاطب گرفته‌ايم و اجازه‌ اينکه ميان فهم ما و طرف مقابل يک کدام را انتخاب کند از او سلب کرده‌ايم. نکته ديگر اينکه برخي از دوستان هنگامي که از اظهارنظر در امور غير فني و امور غير مرتبط با مسائل فوتبال منع مي‌شوند و به اظهارنظر در مسائل فني محدود مي‌شوند، اين تنبيه را شديدتر از محروميت از حضور در مستطيل سبز تشخيص مي‌دهند چرا که اظهارنظر در امور غير فني نزدشان اهميت بيشتري دارد که اگر از آن منع شوند حاضرند نيمکت را نيز از دست بدهند اما سوال کميته انضباطي اين است تا هنگامي که پس از مسابقه نتوانيم علل برد ـ باخت يا تساوي را با رويکرد فني و علمي به بحث بگذاريم، هرگز پديده‌اي به نام رفع کاستي‌هاي فني در دستور کار مربيان قرار نخواهد گرفت و ارتقاي سطح فني فوتبال و پاسخگويي فني به مخاطبان و علاقمندان معنا پيدا نخواهد کرد واين بر خلاف فوتبال مدرن است که مربيان در آن پاسخگوي ضعف و قوت فني تيم خود بوده و خود را موظف مي‌دانند که به اين سوالات پاسخ دهند که خلاف اين مساله در فوتبال کشور ما محسوس است.

جعفري: هر زمان باقري از پرسوليس جدا شود به او پيشنهاد مي‌دهيم

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز گفت: در صورتي که کريم باقري از پرسپوليس جدا شود به او پيشنهاد مي‌دهيم. 
محمد حسين جعفري در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس درباره حضور احتمالي کريم باقري در تراکتورسازي صحبت هاي زير را مطرح کرد:

فارس: قرار است کريم باقري مشاور عالي باشگاه تراکتورسازي شود؟
اين فقط يک حدس و گمان رسانه اي است. اگر قرار است من پاسخگوي اين خبر باشم بايد بگويم که چنين بحثي را با باقري نداشتيم.

فارس: پس صحبت شما با باقري سر چه چيزي بوده است؟
به خاطر مسائل پيش آمده به عنوان مديرعامل باشگاه تراکتورسازي با باقري صحبت دوستانه اي انجام دادم و به او گفتم اگر از پرسپوليس جدا شد احساس تنهايي و غربت نکند چون تراکتورسازي خانه او است و هواداران هم باقري را دوست دارند و از حضورش استقبال مي کنند.

فارس: با باقري براي حضور به عنوان بازيکن صحبت کرديد؟
نه. ما اصلا بحثي با باقري نداشتيم. تا زماني که او از پرسپوليس جدا و تکليفش روشن نشود هيچ صحبتي با او نمي کنيم. شايد او با پرسپوليس به تفاهم برسد.

فارس: در مورد ديدار فردا مقابل نفت آبادان چه صحبتي داريد؟
بازي سختي است. نفت توانسته نتايج خوبي بگيرد. اميدوارم فردا در تبريز شاهد ديدار خوبي باشيم. تراکتورسازي براي تثبيت خود در جدول به سه امتياز نياز دارد. دو تيم فردا رقابت دشواري خواهند داشت. 

کریم باقری در صدر محبوب ترین بازیکنان جهان در سال 2010

 فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار دومین مرحله از نتایج رای گیری برای انتخاب محبوب ترین بازیکن جهان را اعلام کرد که بر این اساس کریم باقری کاپیتان سابق پرسپولیس با 58280 رای در صدر قرار دارد. فرهاد مجیدی کاپیتان تیم استقلال نیز با 55245 رای در رده دوم این نظر سنجی ایستاده است. در این نظر سنجی که 140 بازیکن از 75 کشور جهان حضور دارند، محمد ابوتریکه مصری با اختلاف 20 هزار رای در رده سوم قرار گرفته است.
نکته جالب اینکه 8 نفر اول این نظر سنجی از کشورهای غیراروپایی هستند و لیونل مسی آرژانتینی با 6490 رای در رده نهم قرار گرفته است که نفر اول در بین بازیکنان مشهور جهان است!
این نظر سنجی یک ماه دیگر ادامه دارد و نتایج نهایی در اوایل ژانویه 2011 اعلام می شود.

درخواست مجدد استیل آذین برای جذب شیث رضایی

سرپرست باشگاه استیل آذین بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در باشگاه پرسپولیس در خصوص انتقال شیث رضایی به این باشگاه، با حبیب کاشانی و علی دایی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش سایت رسمی پرسپولیس، صادق درودگر، سرپرست تیم استیل آذین جهت انتقال و جایگزینی شیث رضایی مدافع تیم سرخپوشان با یکی از بازیکنان تیم استیل آذین عصر امروز به باشگاه پرسپولیس آمد که پس از مذاکره با سرپرست باشگاه و سرمربی قرمزپوشان توافق لازم انجام نشد.
در این جلسه، در کنار مذاکرات درودگر با کاشانی و دایی، نوید مجد قوانلو مدیر برنامه های شیث در تماسی تلفنی نظر این بازیکن را نیز جویا شد که رضایی عدم تمایل خود برای حضور در تیم فوتبال استیل آذین را اعلام کرد.
شیث رضایی مدافع پرسپولیس در گفتگوی تلفنی متذکر شد که حاضر است در تمرینات تیم های پایه پرسپولیس حضور یابد اما از این باشگاه جدا نشود.

لوکا بوناچیچ وارد ایران شد

لوکا بوناچیچ برای پذیرش سرمربیگری پاس همدان وارد ایران شد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فوتبال همدان، با توجه به نتایج ضعیف تیم فوتبال پاس همدان در هفته ها و ماه های اخیر، مدتی است که صحبت از اعمال تغییرات در کادر فنی و مدیریتی این تیم بر سر زبانها افتاده است. هیئت مدیره پاس همدان پس از برگزاری نشست های متوالی به این نتیجه رسیدند که تصمیم گیری در این بازه را به رئیس مجمع که پیریایی، استاندار همدان است، واگذار نمایند.
 در طول این مدت گزینه های زیادی برای مدیرعاملی پاس مطرح شد که نام برهانی نژاد و عباس صوفی بیشتر از سایرین بر سر زبانها بود. استاندار هم در فرصتی که برای ملاحی و همکارانش قائل شد، از آنها خواست که در 4 بازی پیش رو 4 امتیاز کسب نمایند که از این تعداد امتیاز در سه بازی سپری شده، 2 امتیاز میسر گردیده و بازی امروز پاس در برابر استقلال فرصت آخر تیم کاری ملاحی است.
در همین راستا شنیدیم که لوکا بوناچیچ مربی نا آشنا در فوتبال ایران، به دعوت برهانی نژاد که این روزها از او به عنوان گزینه اول مدیرعاملی پاس یاد می شود، وارد ایران شده و امروز در ورزشگاه آزادی حاضر می شود تا از نزدیک بازی پاس و استقلال را زیر نظر بگیرد تا در صورت عدم موفقیت این تیم در این مسابقه، با شناخت بیشتری سکان هدایت پاس همدان را برعهده بگیرد.

سعيد دقيقي امتياز آورترين بازيكن ليگ

در پایان هفته شانزدهم لیگ برتر، سعید دقیقی با دو گل و یک پاس گل در بازی مقابل استیل آذین به رده اول امتیازآورترین بازیکنان لیگ دهم رسید. ادینهو برزیلی با یک گل مقابل شاهین بوشهر به رده دوم رفت و در بقیه رده ها دیگر این جدول اتفاق خاصی نیفتاد. فهرست 21 بازیکن امتیازآور لیگ برتر که بیش از 7 امتیاز دارند، بدین ترتیب است:
1- سعید دقیقی( شهرداری) 8 گل و 7 پاس گل
2- ادینهو لوسیانو(مس کرمان) 12 گل و 2 پاس گل
3- رضا نوروزی( فولاد) 10 گل و 2 پاس گل
4- کریم انصاری فرد( سایپا) 9 گل و 3 پاس گل
5- مهرداد اولادی( ملوان) 7 گل و 4 پاس گل
6- محمدرضا خلعتبری(ذوب آهن) 3 گل و 7 پاس گل
7- میلاد میداودی(استقلال) 8 گل و یک پاس گل
- محمد حسینی( ذوب آهن) 8 گل و یک پاس گل
9- محسن بیاتی نیا 7 گل و یک پاس گل
10- عباس محمدرضایی 6 گل و 2 پاس گل
   فرهاد مجیدی(استقلال) 6 گل و 2 پاس گل
  روح الله عرب( نفت آبادان) 6 گل و 2 پاس گل
13- غلامرضا رضایی(پرسپولیس) 5 گل و 3 پاس گل
14- ابراهیم صادقی( سایپا کرج) 4 گل و 4 پاس گل
15- جاسم کرار( تراکتورسازی) 3 گل و 5 پاس گل
16- فرهاد خیرخواه( پاس همدان) 6 گل و یک پاس گل
17- میثم بائو( شهرداری تبریز) 4 گل و 3 پاس گل
     میلوراد یانوش( سپاهان) 4 گل و 3 پاس گل
 19- علی علیزاده( تراکتورسازی) 3 گل و 4 پاس گل
20- هادی نوروزی(پرسپولیس تهران) 2 گل و 5 پاس گل
      امیرحسین فشنگچی( پرسپولیس تهران) 2 گل و 5 پاس گل

سعيد دقيقي بهترين پاسور ليگ

در هفته شانزدهم لیگ برتر سعید دقیقی مهاجم تیم شهرداری تبریز و محمدرضا خلعتبری هافبک تیم ذوب آهن با ساختن یک گل، آمار پاس گل های خود را به 7 رساندند و مشترکا در صدر جدول بهترین پاسورها قرار گرفتند. مهرداد پولادی نیز تک گل تیمش مقابل شاهین بوشهر را ساخت و به رده دوم این جدول رسید. فشنگچی و مرداسی نیز با یک پاس گل در هفته شانزدهم، به رتبه سوم صعود کردند.
 7 پاس گل: محمدرضا خلعتبری (ذوب آهن) سعید دقیقی (شهرداری تبریز) 
6 پاس گل:  مهرداد پولادی (مس کرمان)
5 پاس گل: امیرحسین فشنگچی، هادی نوروزی (پرسپولیس) جاسم کرار (تراکتورسازی) ابوذر رحیمی(راه آهن) عباس مرداسی (نفت آبادان)
4 پاس گل: ابراهیم صادقی (سایپا) ایمان مبعلی(استقلال تهران) مهرداد اولادی( ملوان) اسماعیل فرهادی(ذوب آهن) حسین ماهینی( ذوب آهن) علی علیزاده(تراکتورسازی)
3 پاس گل:  غلامرضا رضایی (پرسپولیس) ، محمد ابراهیمی(تراکتورسازی) حبیب گردانی، محمدرضا طهماسبی، میثم بائو (شهرداری تبریز) منصور تنهایی، ستار زارع (شاهین بوشهر) پژمان نوری( ملوان) سیامک سرلک، کاوه رضایی( فولاد خوزستان) رودریگو لوپز(راه آهن) میلوراد یانوش، محرم نویدکیا (سپاهان) سعید یوسف زاده، کریم انصاری فرد(سایپا) داود حقی،  محسن بیات، نیکبخت واحدی(صبای قم) بهمن طهماسبی ( نفت تهران) نبی ساکی( نفت آبادان)

۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

برد گسترش فولاد و جريمه سنگين بازيكنان و كادرفني فولادماهان

در پي شكست امروز تيم فوتسال ماهان مقابل فولادگسترش تبريز و فصل دومين شكست اين تيم، هيئت مديره اين باشگاه اقدام به جريمه كادرفني و بازيكنان كرد.
 به گزارش گل كادرفني و بازيكنان تيم فوتسال فولاد ماهان هر يك 20 درصد از مبلغ قرارداد خود را بايد به عنوان جريمه به باشگاه برگردانند.
در اين بين وحيد شمسايي كاپيتان تيم كه بسيار دور از انتظار نمايش داد 20 درصد بيشتر از بقيه مورد عنايت هيئت مديره باشگاه قرار گرفته است.
 در اين ديدار كه عصر پنجشنبه در سالن پيروزي اصفهان برگزار شد، تيم گسترش فولاد تبريز با نتيجه 2 بر يك ميزبان خود را شكست داد. گل هاي تيم گسترش فولاد تبريز توسط مجيد زارعي در دقيقه 13 و مصطفي اصلاحيان در دقيقه 14 به ثمر رسيد. اصغر حسن زاده در دقيقه 31 يكي از گل هاي خورده تيمش را جبران كرد.
 پيش از شروع اين ديدار كه با حضور حسين شمس سرمربي تيم فوتسال كشورمان برگزار شد، باشگاه فولاد ماهان از محمد طاهري كه به عنوان بهترين بازيكن فوتسال سال آسيا انتخاب شده است، تقدير شد.
 در پايان اين ديدار تماشاگران تيم فولاد ماهان با سردادن شعارهايي اعتراض خود را به مسوولان اين باشگاه اعلام كردند. تيم فولاد ماهان در هفته گذشته نيز با نتيجه 4 بر 3 مقابل همشهري خود فيروز صفه اصفهان شكست خورده بود.


قطر میزبان جام جهانی 2022 شد


قطر میزبان جام جهانی 2022 شد.
چون قطر هم مانند روسیه، میزبان جام جهانی 2018 تنها نیم ساعت با ایران اختلاف ساعت دارد.
دیگر نامزدهای میزبانی این رقابت‌ها، کره جنوبی، استرالیا، آمریکا و ژاپن بودند. البته کمپین گسترده قطری‌ها جواب داد و آنها حالا برای اولین بار در تاریخ خود میزبان جام جهانی می‌شوند.

روسیه میزبان جام جهانی 2018 شد


روسیه میزبان جام جهانی 2018 شد. آنها برای اولین بار است که میزبانی این رقابت ها را به عهده می گیرند.
اختلاف زمانی روسیه با ایران تنها نیم ساعت است و بازی‌ها در زمان بسیار مناسبی برای ما پخش خواهد شد!
دیگر نامزدهای میزبانی این رقابت‌ها، انگلیس، اسپانیا/پرتغال، و هلند/بلژیک بودند. با وجود تبلیغات گسترده انگلیسی‌ها، رای نهایی به روسیه داده شد.