۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

محدوديت در فروش بليت و جريمه 30 يا 50 ميليون توماني

کميته انضباطي فدراسيون فوتبال حکم باشگاه شهرداري تبريز را به دليل تخلف هوادارانش در ديدار مقابل پرسپوليس اعلام کرد.



 مجتبي شريفي رييس کميته انضباطي با اعلام اين که از اين به بعد براي حضور هواداران شهرداري تبريز محدوديتي وجود خواهد داشت و اين باشگاه تنها مي‌تواند به تعداد هواداراني که کارت رسمي هواداري را از باشگاه دريافت کرده‌اند بليت بفروشد، درباره‌ي تصميم اين کميته گفت: مديرعامل باشگاه شهرداري در پايان بازي مقابل پرسپوليس اعلام کرد اين باشگاه بين هزار تا هزار و 500 هوادار دارد و تخلف‌هاي صورت گرفته در اين بازي به هواداران اين تيم ارتباطي نداشته و اين تخلف‌ها را به هواداران استقلال نسبت داد. بر همين اساس اين باشگاه از اين پس در بازي‌هاي خانگي سکويي مشخص خواهد داشت و تنها مجاز است به تعداد هواداران داراي کارت اقدام به فروش بليت کند.
 شريفي در پاسخ به اين سوال که آيا جريمه نقدي هم براي اين باشگاه در نظر گرفته شده يا خير عنوان کرد: طبق دو بند از آيين‌نامه کميته انضباطي دو جريمه 30 و 50 ميليون توماني وجود دارد که پس از بررسي يکي از دو جريمه براي باشگاه تبريزي اعمال خواهد شد.

بعد از انحلال فوتبال نوبت به دوچرخه سواری رسید!

کاظم خاتون آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب گفت: مجموعه پتروشیمی تبریز سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد که به دنبال آن بحث سود‌دهی و زیان دهی مطرح شود. وقتی بخش خصوصی نتواند سوددهی لازم را داشته باشد هیئت مدیره می‌تواند با کم کردن یا حتی قطع کردن خدمات رفاهی و باشگاه‌داری یا تیم‌داری ورزشی کمبودهای مالی را جبران کند.
وی افزود: ابتدا امتیاز تیم فوتسال و بعد فوتبال این باشگاه واگذار شدند اما ما در دوچرخه‌سواری چنین راهکاری را نداریم و سرمایه گذاران هم تمایلی برای ادامه کار در این رشته ندارند.
سرمربی تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز خاطرنشان کرد: بحث انحلال فعالیت‌های تیم دوچرخه‌سواری این باشگاه به هیچ عنوان مربوط به اتفاقات اخیر تور چین نیست و از مدتها قبل مطرح بوده است. طبق برنامه و مصوبه سهامداران این شرکت فعالیت این تیم تنها تا دو ماه آینده ادامه دارد.
وی ادامه داد: تیم ما از 9 سال پیش فعالیت خود را شروع کرده و هم اکنون سه سال است که نام خود را به عنوان تنها تیم ایرانی حاضر در بخش حرفه‌ای UCI به ثبت رسانده است. حضور موفق رکابزنان ما به بالا بردن امتیاز تیم ملی و در نهایت کسب سهمیه المپیک پکن نیز کمک کرده است. در کنار آن رکابزنان جوانی همچون بهنام خسروشاهی، حسین علیزاده، آروین معظمی گودرزی، علی مرشدلو، ابولفضل گیلانی پور و علی خادم از دستاوردهای سرمایه‌گذاری این باشگاه بر روی رده نوجوانان و جوانان می‌باشند.
خاتون آبادی تصریح کرد: این تصمیم ناراحت کننده درست در شرایطی گرفته شده است که چند روز پیش ما عنوان قهرمانی آسیا را در سال 2009 از آن خود کردیم و امتیازات حضور رکابزنان تیم پتروشیمی در میادین برون مرزی از ابتدای مهرماه در سال 2011 ثبت می شود.
وی تاکید کرد: سال‌هایی مانند 2007، 2011 و 2015 برای تمامی کشورها مهم است زیرا در این سال امتیازات رکابزنان آنها جمع و در نهایت می‌تواند به کسب سهمیه المپیک و افزایش تعداد ورزشکاران آنها در این رقابت‌ها کمک کند. قرار است در فرصت باقیمانده هیئت مدیره باشگاه، در سه تور مهم آسیایی چین هاینان، تایلند و اندونزی شرکت کنیم تا اولین امتیازات تیم و رکابزنان ایرانی را در سال 2011 به ثبت برسانیم.
دبیرهیئت دوچرخه‌سواری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این روزها هیچ کدام از رکابزنان این تیم روحیه لازم را برای ادامه مسابقات و برنامه‌های داخلی و خارجی ندارند، گفت: ما در نامه‌ای به مسئولان ورزشی کشور و سازمان تربیت بدنی خواستار حمایت و کمک برای جلوگیری از انحلال این تیم را کرده‌ایم و امیدواریم تا به کار ما رسیدگی شود.
وی تاکید کرد: مطمئنا یکی از راهکارهای تداوم حضور تیم پتروشیمی تبریز جابجایی امتیاز تیم در داخل مجموعه وزارت نفت یا پتروشیمی تبریز است که امیدواریم با حمایت وزیر نفت و مسئولان ورزشی این وزارت خانه این اتفاق برای ما بیافتد.
خاتون آبادی در پایان گفت: مدتهاست بسیاری از اسپانسرهای مالی خواستار سرمایه‌گذاری بر روی تیم پتروشیمی یا حتی خرید امتیاز تیم ما را در سطح آسیا دارند اما معتقدم تصمیم در خصوص این مسئله درست نیست زیرا تمام بافت این تیم ایرانی است و واگذاری امتیاز آن برای دوچرخه‌سواری ایران بسیار بد خواهد بود و حتی می‌تواند حرف و حدیث های بسیاری را دامن بزند.

ارومیه و تلاش‌های بی‌ثمر برای فوتبالی شدن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ پس از حضور ناموفق تیم باری ارومیه با مربی باسابقه و نام آشنایی مثل "بهمن صالح نیا" در دسته سه کشوری که با سقوط این تیم به رقابت‌های استانی همراه بود مسوولان استانی آذربایجان غربی اعم از استاندار، مدیر کل تربیت بدنی، شهردار ارومیه و رییس هیات فوتبال هم تصمیم به تیمداری در این رشته ورزشی آن هم در دسته یک فوتبال کشور که به مراتب نسبت به دسته سوم سخت تر و مشکل تر است گرفتند. با اینکه رشته اول ورزشی آذربایجان غربی همواره والیبال بوده و همیشه نیز نالان از کمبود بودجه است، مسوولان استانی برای سال‌جاری تصمیم به تیمداری در رشته فوتبال را گرفتند و اعلام كردند كه برای خرید امتیاز یک تیم فوتبال دسته یکی لیگ آزادگان 800 میلیون تومان اعتبار کنار گذاشته‌اند.

سکانس اول؛ عقد قرار داد با مهرکام پارس تهران
در همین راستا برای خرید امتیاز تیم، سه گزینه مهرکام پارس تهران، پتروشیمی تبریز و همچنین تیم دوم شیرین فراز کرمانشاه (کاوه تهران) مد نظر قرار گرفت که در نهایت شهرداری ارومیه موفق به عقد قرارداد با مهرکام پارس تهران شد و مانور تبلیغاتی زیادی نیز برای انتقال این امتیاز انجام داد.
اما مهمترین اتفاقات انتقال این امتیاز به ارومیه پس از یک ماه از زمان امضای قرار داد بین مسوولان باشگاه مهرکام پارس و شهردار ارومیه رخ داد، چنان‌که به یک‌باره مدیرعامل مهرکام پارس طی مصاحبه‌ای خبر از انتقال این تیم به مازندران و شهر ساری داد و علت آن را نیز عدم اجرایی شدن تعهدات هیات فوتبال آذربایجان غربی در قبال قرارداد امضا شده فی‌مابین اعلام کرد.
پس از این مصاحبه، عزیز حافظی رییس هیات فوتبال آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه انتقال امتیاز تیم مهرکام پارس تهران به ارومیه از نظر ما قطعی است، اظهار کرد: اسماعیل‌نژاد مدیرعامل تیم فوتبال مهرکام پارس، با انتقال امتیاز این تیم به ارومیه بدنبال پست مدیر عاملی باشگاه شهرداری بود اما از آنجایی که این امر مورد مخالفت هیات موسس شهرداری قرار گرفت، وی اکنون جوسازی و شانتاژ کاری می کند.
وی با تاکید دوباره مبنی بر انتقال امتیاز مهرکام پارس تهران به ارومیه، افزود: قرارداد شهرداری ارومیه با مسوولان این تیم نهایی شده است و آنها حق انتقال امتیاز آن به مازندران را ندارند.
شهردار ارومیه و همچنین مدیر عامل باشگاه شهرداری نیز در گفت‌وگو با ایسنا، قویا از کذب بودن خبر انتقال امتیاز مهرکام پارس تهران به مازندران خبر داده و عنوان کردند: قرارداد ما با تیم مهرکام پارس قطعی است و آنها به هیچ وجه نمی توانند امتیاز آن را به مازندران انتقال دهند.
با رسمیت یافتن امتیاز مهرکام پارس تهران به مازندران، متولیان باشگاه شهرداری ارومیه از شکایت به مراجع قانونی علیه مدیران مهرکام پارس تهران خبر دادند چنانکه رییس هیات فوتبال آذربایجان غربی با اعلام اینکه از حق فوتبال استان دفاع می کنیم، خاطرنشان کرد: از مدیر عامل مهرکام پارس تهران به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت و درخواست تعلیق فعالیت این تیم را کرده‌ایم چراکه آنها بدون اطلاع قبلی امتیاز این تیم را که با ما قرارداد داشت به مازندران فروختند.

دلایل ناکامی در خرید مهرکام پارس
وی با اشاره به اینکه شهردار مقصر اصلی عدم انتقال امتیاز مهرکام پارس به ارومیه است، گفت: در قرار داد شهرداری ارومیه با مهرکام پارس تهران قید شده بود که خریدار موظف به پرداخت مبلغ امتیاز این تیم تا 10 روز پس از امضای قرارداد است که متاسفانه شهردار پس از 28 روز اقدام به واریز پول مورد نظر تیم مهرکام پارس کرده بود که مسوولان این تیم با استفاده از این بند امتیاز آن را به استان مازندران فروختند.
وی تصریح کرد: از شهردار ارومیه نیز به شدت گله‌مند هستیم چراکه وی قبلا از واریز کامل پول خرید امتیاز مهرکام پارس خبر می‌داد ولی پس از 28 روز تازه مبلغ فوق به حساب این تیم ریخته شده بود.
مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه با در این خصوص گفت : با توجه به وجود بندی در این قرارداد، شهرداری ارومیه موظف به پرداخت کامل مبلغ خرید مهرکام پارس از زمان امضای قرارداد فی مابین بود که به علت دیرکرد در پرداخت آن، این امتیاز به مازندران انتقال یافت.
وی تصریح کرد: پرداختی های بالای 100 میلیون تومان در شهرداری از طریق استانداری و وزارت کشور انجام می گیرد که متاسفانه این فرایند بیش از زمان مقرر طول کشید.

سکانس دوم؛ دربه‌در دنبال خرید گزینه دوم!
بعد از انتقال مهرکام پارس به مازندران، مسوولان سیاسی و همچنین ورزشی آذربایجان غربی به تکاپو افتاده و برای جامه عمل پوشاندن به وعده های خود، به سراغ گزینه دوم یعنی پتروشیمی تبریز که بنا به تصمیم مجمع آن قصد فروش امتیاز خود را داشت رفتند.
در همین رابطه مدیر عامل باشگاه شهرداری ارومیه به ایسنا، اظهار کرد: با تیم پتروشیمی تبریز که بنا به تصمیم مجمع عمومی این باشگاه مبنی بر عدم تیمداری در فصل جدید داشت رفتیم که در نهایت با مذاکرات صورت گرفته، قرار داد اولیه را امضا و یک سوم مبلغ قرارداد را نیز به حساب آنها ریخته‌ایم. اما همزمان با انتقال مهرکام پارس به مازندران، مجتمع پتروشیمی تبریز امتیاز این تیم را به دیگر تیم تبریزی ( ماشین سازی) که در دسته دو لیگ آزادگان حضور داشت واگذار کرده و باردیگر دست مسوولان اذربایجان غربی در پوست گردو ماند!

دلایل ناکامی خرید پتروشیمی تبریز
حضرت‌پور در پاسخ به دلایل عدم انتقال پتروشیمی تبریز به ارومیه، عنوان کرد: تمامی توافقات با مجتمع پتروشیمی تبریز که متولی این تیم است انجام شده بود اما به علت مخالفت برخی از مسوولان سیاسی اذربایجان شرقی مبنی بر عدم خروج این تیم از استان عملا نتوانستیم این امتیاز را به ارومیه انتقال دهیم.
مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان غربی نیز در این خصوص به ایسنا گفت: با وجود تمایل مجتمع پتروشیمی تبریز برای همکاری با ما ولی با توجه به توافق قبلی آنها با تیم ماشین سازی تبریز ، این امر مانع از فروش امتیاز این تیم به آذربایجان غربی شد.

سکانس سوم؛ تلاش سوم!
ملا احمدی با بیان اینکه به زودی با یک تیم جدید برای انتقال به ارومیه قرارداد امضا می کنیم، گفت: یکی از تیم های غرب کشور (کاوه تهران)حاضر به فروش امتیاز خود به آذربایجان غربی شده است که در صورت توافق با آنها هدیه ی خوبی به مردم استان خواهیم داد.
وی همچنین توضیح داد: ما در مذاکره با تیم مورد نظر دو شرط را تعیین کرده ایم که یکی از آنها فروش امتیاز تیم به آذربایجان غربی و شرط دوم نیز تیمداری با نام شیرین فراز در ارومیه است که در صورت توافق انها در رابطه با شرط دوم، برای اینکه این تیم رنگ و بوی آذربایجان غربی را بگیرد باید از کادر اجرایی بومی استان که ما آن را تعیین می کنیم استفاده كنند.
رییس هیات فوتبال آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با پیگیری های استانداری در حال نهایی کردن انتقال تیم دیگری به ارومیه هستیم، افزود: پس از عدم انتقال امتیاز دو تیم قبلی به ارومیه، مذاکراتی از سوی استانداری با یک تیم از غرب کشور (کاوه تهران) انجام شده است.

آیا بازهم ناكامی؟
رییس هیات فوتبال آذربایجان غربی درگفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال مذاکرات نهایی با مسوولان شیرین فراز برای انتقال امتیاز تیم دوم آنها(کاوه تهران) به ارومیه هستیم، گفت: تمامی توافقات در این زمینه انجام گرفته است و در صورت موافقت استاندار آذربایجان غربی طی روزهای اینده این انتقال به صورت رسمی انجام می گیرد.
وی تصریح کرد: پولی بابت انتقال امتیاز کاوه تهران پرداخت نمی کنیم و این تیم با نام شیرین فراز ارومیه در مسابقات لیگ دسته یک حضور پیدا می کند.
به گزارش ایسنا؛ معلوم نیست که آیا در نهایت شاهد انتقال تیمی به ارومیه خواهیم بود یا نه چراکه مسوولان به رغم نزدیکی شروع مسابقات دسته یک کشور همچنان انتقال تیمی به ارومیه را امروز و فردا می‌کنند، چنانکه یکی از جالب‌ترین موضوعات در پیگیری این انتقال از سوی ایسنا، اعلام مذاکرات نهایی از سوی مسوولان بود که هرگز عملی نشد.
با اینکه حتی برخی از اهالی ورزش استان با وجود علاقه مردم به والیبال انتقال یک تیم دسته یکی به استان را به جهت هزینه بر بودن درست و منطقی نمی دانند اما برخی مسوولین که به جد پیگیر این انتقال هستند دو بار با شکست مواجه بودند و اینک به سراغ گزینه سوم رفته اند بنابراین باید نشست و دید آیا مثل قدیمی "تا سه نشه، بازی نشه" ایرانیان در این امر صادق خواهد بود یا خیر؟
اما گذشته از انتقال چنین امتیازی، مسوولانی که خوشحال از انتقال امتیاز مهرکام پارس تهران به ارومیه بودند و مانور تبلیغاتی زیادی را نیز انجام داده بودند و حتی به همین خاطر بنرهای تبریک به مردم را نیز در درب ورزشگاه تختی نصب کرده بودند آیا حداقل به علت ناکامی در این انتقال‌ها یک بار نباید از مردم استان عذرخواهی كنند؟

شریفی و همكارانش دنبال حذف تیم‌های آذربایجان

مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز مدعی شد: هدف رییس كمیته انضباطی فدراسیون و همكارانش حذف تیم‌های آذری از لیگ برتر است.

میرمعصوم سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در واكنش به محرومیت پزشك و ماساژور تیم فوتبال شهرداری تبریز، اظهار كرد: همه این‌ها بهانه است؛ مجتبی شریفی (رییس كمیته انضباطی) و همكارانش هدف‌شان حذف تیم‌های آذری از لیگ برتر است. نمی‌دانم مشكل آن‌ها با ما چیست؟ آنها دائم درصدد این هستند در كوچكترین مسایل، علیه ما محرومیت‌هایی را صادر كنند.

وی افزود: مدتی پیش كه بحث تماشاگران تبریزی را بیان كردند، این بحث در شرایطی مطرح شد كه تماشاچیان استقلال در ورزشگاه آزادی توهین‌ها و رفتارهای ناپسندی را علیه خسرو حیدری انجام داده بودند. ما سوال كردیم چرا به موضوع تماشاگران استقلال نمی‌پردازید و فقط می‌خواهید علیه تیم‌های تبریزی محرومیت‌هایی را صادر كنید اما پاسخ نشنیدیم؛ حالا یك سری از تماشاچیانی كه هنوز هم فكر می‌كنم از طرفداران تیم استقلال بودند، به ورزشگاه تبریز آمده و شعارهایی را علیه كریم باقری سر دادند وگرنه تماشاچیان واقعی تیم‌های تبریزی كه هیچ وقت به باقری توهین نمی‌كنند.

مدیرعامل باشگاه شهرداری در پاسخ به این سوال كه رای صادره درباره‌ی پزشك و ماساژور تیم شهرداری، در شورای استیناف نیز تایید شده و آیا اعضای این شورا هم با تیم‌های آذری(آذربایجان) مشكل دارند، گفت: بالاخره شریفی با همكارانش چنین كاری را انجام می‌دهند. همه‌ی آن‌ها دست به دست هم دادند تا موضوعاتی را علیه تیم ما مطرح كرده و محرومیت‌هایی را در نظر بگیرند. نمی‌دانم علت چیست؟ باید از خودشان پرسید. ما می‌گوییم به طور مثال چرا به دنبال آزمایش گرفتن و بررسی شرایط بازیكنان سپاهان نیستید و فقط پیگیر ورزشكاران و مسوولان شاغل در تیم‌های تبریزی هستید.

سهرابی در پاسخ به این سوال كه آیا عدم برخورد یكسان با تیم‌های لیگ مجوزی برای قانون‌گریزی شاغلان در فوتبال است، پاسخ داد: ما با قانون مخالف نیستیم. قبول دارم كه ممكن است افرادی در تیم ما خطاهایی را انجام داده باشند و باید مجازات هم شوند اما می‌گوییم این قانون باید برای همه یكسان باشد. برخورد تبعیض‌آمیز مسوولان باعث ناراحتی ما شده است. آن‌ها كوچك‌ترین نكته‌ای در تیم‌های تبریزی را به دقت بررسی كرده و كاری به تیم‌های دیگر ندارند. به شریفی هم چنین مطالبی را گفتم و او پاسخ درستی به من نداد و فقط گفت قانون می‌گوید كه باید برخورد كنیم.

وی درباره برنامه تیم شهرداری در تعطیلات لیگ گفت: تمرینات دنبال می‌شود و قرار است اردوی چندروزه‌ای را در اطراف تبریز داشته باشیم. هنوز مدتش مشخص نیست چون شاهد برنامه‌ریزی منظمی در لیگ نیستیم.

مديرعامل شهرداري تبريز:هواداران تبریزی وقتی گل می خوریم با شعار" عیبی یوخ" به تیم روحیه می دهند

مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز گفت: اولین باشگاهی هستیم که کانون هوادارانمان را دو سال پیش راه اندازی کردیم و با همکاری باشگاه تراکتور اولین عهد نامه هواداری را منتشر نمودیم .
 میرمعصوم سهرابی در واکنش به خبر منتشر شده در خصوص جانبداری کمیته انظباطی بر علیه تیمهای آذری اظهار داشت: خبر منتشر شده در این خصوص اصلا صحت نداشته و با تماسی که با خبرگزاری مذکور داشتیم این خبر فورا حذف گردید تا سوء تفاهمی پیش نیاید
سهرابی ادامه داد: در هر صورت قبل از بازی کارهای فرهنگی که انجام دادیم مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت ولی چند شعار برخی تماشاگرنما با غلو زیاد انعکاس داده شد و دایی هم که در کنفرانس خبری از تساوی ناراضی بود سمت و سوی مسایل را به جاهای دیگری برد تا همه فکر کنند که جو تبریز خیلی چیز وحشتناکی است در حالی که اینگونه نبود.
 وی تاکید کرد: من در جایگاهی هستم که باید از حق و حقوق هوادران فوتبال شهرم دفاع نمایم و این کار را تا زمانی که در این سمت هستم انجام خواهم داد و اجازه نخواهم داد کسی حق و حقوق هواداران تبریزی را زیر پا بگذارد.
مدیر عامل باشگاه شهرداری در پایان گفت: به همه هوادارن می گویم که مطمئن باشند شهرداری سقوط نخواهد کرد و امسال در لیگ برتر با کمک و حمایتشان در لیگ تثبیت خواهیم شد و برای سرافرازی آنها تلاش دو چندان خواهیم کرد چرا که آنها لایق این هستند.

نصرتي: نه روبينيو نه پاتو، فقط مسي!

در حالي كه 5 روز به بازي ايران مقابل برزيل باقي مانده است، هيجان خاصي فوتبال ايران را فراگرفته است. در اين ميان بازيكنان تيم ملي هم در انتظار شروع اين مسابقه هستند به خصوص آنهايي كه معمولا در تركيب ثابت تيم ملي قرار دارند. محمد نصرتي هم به احتمال فراوان يكي از بازيكنان ثابت تيم ملي مقابل برزيل خواهد بود. او در مورد بازي با برزيل، وضعيت تيم ملي در بازي‌هاي غرب آسيا و مسائل مختلف ديگر به سوالات خبرنگار سايت گل پاسخ مي‌دهد.
*بازي با عراق چطور بود؟بازي خوبي بود و ما مي‌توانستيم با اختلاف گل بيشتر عراق را شكست بدهيم. البته آنها هم تيم خوبي بودند و اكثر نفراتشان را در اختيار داشتند.
*مثل اينكه عراقي‌ها خشن و حاشيه‌اي بازي مي‌كردند؟نه، اتفاقا خوب بازي كردند. اكثر بازيكنان اين تيم بازي جوانمردانه را رعايت كردند و فقط دو، سه بازيكن بودند كه خشن بازي مي‌كردند.
*مي‌گويند طرفداران اين تيم هنگام خواندن سرود ايران سروصدا كرده‌اند. اين موضوع درست است؟بله. يكسري از طرفداران آنها موقع پخش سرود ايران سروصدا كردند. البته همه آنها عراقي نبودند. ما با اين پيروزي جواب توهين آنها را داديم و چند نفر از بچه‌ها به سمت آنها رفتند و به طرفداران عراق گفتند كه بهتر است ساكت باشند.
*ايران قهرمان مي‌شود؟بازي با عراق خيلي سخت بود كه آن را پشت سرگذاشتيم ولي فكر كنم كويت را راحت‌تر ببريم.
*بستن بازوبند كاپيتاني چه حسي براي تو ايجاد مي‌كند؟من وظيفه‌ام سنگين‌تر شده است و اميدوارم بتوانم به عنوان كاپيتان وظايفم را در زمين انجام دهم.
*جو  اردوي تيم ملي در آستانه بازي با برزيل چطور است؟تمامي بازيكن فعلا به بازي كويت فكر مي‌كنند و بعد از اين بازي به برزيل فكر مي‌كنيم.
*از برزيل ترس نداريد؟نه، چه ترسي بايد داشته باشيم.
*خيلي مطمئن  حرف مي‌زني؟مگر يادتان رفته است كه برزيل چقدر سخت كره را شكست داد. در ضمن برزيل جام جهاني از اين برزيل آماده‌تر بود و همه ستاره‌هايش را در اختيار داشت.
*پس اين برزيل، برزيل هميشگي نيست؟منظور من اين نبود. برزيل هميشه برزيل است. اين كشور 10 تيم ملي فوتبال دارد.
*نتيجه را چطور پيش‌بيني مي‌كني؟پيش‌بيني سخت است ما مي‌رويم كه خوب بازي كنيم.
*فكر مي‌كني ببازيد؟نه،‌ چرا ببازيم؟!‌
*در اين بازي بايد با مهاجماني مثل روبينيو و پاتو روبه‌رو شوي اين براي تو سخت نيست؟فرقي ندارد كه مقابل  كدام مهاجم قرار مي‌گيرم. همه بازيكنان برزيل فوق‌العاده هستند.
*ولي روبينيو و پاتو بيش از حد تكنيكي هستند. روبينيو خوب دريبل مي‌زند و پاتو هم در عبور از بازيكن و سرعت بازي فوق‌العاده است. من در تكنيك فردي، دريبل زدن و سرعت نه پاتو را مي‌پسندم نه روبينيو. در اين زمينه‌ها فقط يك نفر نابغه است، آن هم ليونل مسي.

سردار جعفری: یاشاسین اذربایجان بهترین شعار هواداران ماست

طبق اعلان قبلی طبق قولی که به شما هواداران گرامی داده بودیم تمامی سوالات شما هواداران را بدون هیچ نوع کم و کاستی از سردار جعفری جویا شدیم ، مدیر عامل محترم تیم تراکتورسازی در جوی صمیمی به تمامی سوالات ارسالی شما هواداران به خبرنگار سایت Traxtorchi.ir پاسخ داد،

فراز هایی از مصاحبه را میخوانید :

" برند تراکتور را مشهور خواهیم کرد"
" یاشاسین اذربایجان"  زیباترین شعار هواداران است.
" با تمام وجودم از حق هواداران تراکتور دفاع خواهم کرد"
" دیدار رفت پرسپولیس – تراکتور ، اتش زدن ها با هدف خاصی بود "
" نیروی انتظامی در برخی زمینه ها باید در رفتار خود در ورزشگاه ها تعدیل نماید "
" تا زمان صدور کارت های هواداری جدید، مسئولیت هواداران خارج از خانه را قبول نخواهیم کرد"


برای خواندن مشروح مصاحبه به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید.


تراختور یا تراکتور؟ قلبا کدام یکی رو بیشتر دوست دارید بر زبان بیاورید و در نوشتار از ان استفاده نمایید؟

برای من هردو یک مفهوم دارند اما خوب طبیعتا زبان ما ترکی است و  کلمات در هر زبان تلفظ خاص خودش را دارد،کلمه ی تراکتور هم در زبان ما تراختور تلفظ می شود،اصلا گفتن تراکتور برای ما دشوار است اما در مورد نوشتن این کلمه، گمانه زنی وجود دارد که میگویند کلمه ی خ از قصد  و برای استفاده های دیگر چنین نوشته میشود، املای صحیح ان در نوشتار فارسی تراکتور است ، اما من جعفری هیچ حساسیتی برای نوشتن کلمه به صورت تراختور ندارم.

شما در چند مصاحبه گفته بودید که تراکتور در ورزشگاه تختی و یا بوشهر و چند ورزشگاه دیگر تماشاگری از طرف باشگاه ندارد. از این حرف شما سوء استفاده شد و بدترین رفتارها را با تماشاگران تراکتور در ورزشگاه تختی و یا بوشهر و... شد و دلیل این برخوردها را چنین اعلام می کردند که به گفته مدیرعامل خودتان تراکتور در این ورزشگاه تماشاگر ندارد و شما اغتشاشگر هستید. نظرتان در این مورد؟آیا در بازی های پیش رو باز هم به این نکته اشاره خواهید نمود؟ ( چند سوال مشابه با نحوه ی بیان متفاوت ارسال شده است که این مورد را انتخاب نمودیم)

خوب البته این بیشتر از اینکه یک سوال باشد ، یک تفسیر است ، من خدمت این هوادار عزیز عرض می نمایم ما گفتیم ما همراه خود هوادار نیاورده ایم اما مردم خود جوش خواهند امد و از نیروی انتظامی و مسئولین درخواست کرده ایم که شرایط را برای هواداران تراکتورسازی فراهم اورند تا مشکلی در این مورد پیش نیاید.

اینکه ما گفته ایم هوادار نیاورده ایم یعنی مسئولیت  هواداران را قبول نمیکنیم،چرا که هواداران عزیز بهتر از من بر این موضوع واقف هستند که شاید در بین این افراد، افرادی هم باشند که برای ضربه زدن به تراکتور در بین هواداران تراکتور حضور یافته اند و در لباس هوادار تراکتور کارهایی بخواهند انجام دهند که تراکتور را در بازی های خانگی از 70-80 هزار هوادار محروم نمایند/ به طبع چون ما به عنوان میهمان هستیم نمیتوانیم بر این تماشاگران نیز کنترلی داشته باشیم.

ببینید در بازی با پرسپولیس تهران که به نظر من 30 هزار هوادار پرسپولیس شعار ... ... می دادند، این نشان می داد که این شعار هماهنگ شده بود و به همین علت هم قاطعانه می گویم اتش زدن های ورزشگاه هم  برنامه ریزی شده است، چرا که هوادار تراکتور چنین عملی را انجام نمی دهد.از این جهت ما هرجا با خودمان هوادار ببریم مسئولیتش را هم بر عهده خواهیم گرفت، اما تا زمانی که کارت های هواداریمان را صادر نکرده ایم ما هواداری را اعزام نخواهیم کرد.

به نظر شما کدام مشخصه هواداران مثبت و کدام مشخصه آنها منفی می باشد؟

نحوه ی تشویق مدرن و جو فوق العاده ای که در ورزشگاه ایجاد می نمایند بسیار زیباست و این یکی از بارزترین خصوصیات هواداران ماست، مشخصه منفی اگر بخواهم بگویم همراهی هواداران با برخی توهین ها و یا شعارهایی است که هیچ نکته ای جز متضرر نمودن باشگاه ندارند، باید مقداری از احساسات در ورزشگاه در لحظات حساس کنترل شود.


در صورتی که تیم آسیایی شود شما محبوبیت زیادی را در بین میلیونها هوادار تراکتور کسب خواهید کرد . تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ چه احساسی به شما دست می دهد که در میان مردم به اوج محبوبیت برسید؟

از امام صادق یک حدیث است که همیشه در قلب من جای دارد "انکسی که بخواهد مشهور شود، گمنام خواهد ماند و انکسی که بخواهد گمنام بماند مشهور خواهد شد."  من اهل خود نمایی نیستم،اما انشالله با همراهی هواداران حداکثر تلاش را خواهیم کرد تا سهمیه اسیایی را کسب نماییم.

کدام یک از شعارهای هواداران تیم بیشتر از همه به دلتان می چسبد؟

"یاشاسین اذربایجان"

بعد از بازی با پرسپولیس که توهین های غیر قابل تحملی بود، شما در ارتباط تلفنی برنامه نود  شرکت کردید. چرا به فردوسی پور جواب دندان شکن ندادید ؟ آیا شما پرتاب ساندیس را (  آن هم که بی دلیل نبود ) ، بدتر از توهین های قومیتی به سی میلیون آذربایجانی می دانید ؟ پس چرا جواب دندان شکن ندادید ؟

ما واقعا اقدامات بسیار زیادی برای جلوگیری از اجحاف در حق مردم و هواداران تراکتور انجام کرده ایم.که هیچ کدام از این پیگیری ها را ما رسانه ای نکردیم، در روز های اول ، مدام پیگیر این مسائل بودیم، ما اقدامات و اعتراضات بسیار جدی و زیادی را از فدراسیون فوتبال انجام داده ایم، من حتی در برنامه نود هم که اشاره کردید، عنوان کردم  که به خاطر استقلال و پرسپولیس سر تراکتور را می برند.من از حق مسلم تراکتورسازی با تمام توان دفاع خواهم کرد و هواداران مطمئن باشند شخص جعفری تلاش خود را خواهد کرد تا به هیچ عنوان حق یک تراکتوری ضایع نشود.

علی دایی در آخرین بازی تیمش در تبریز اتهامات سنگینی به هواداران حاضر در ورزشگاه یادگار امام ( ره ) وارد ساختند. ایشان از اینکه در ورزشگاه شعار « یاشاسین آذربایجان » سر داده می شود بسیار خشمگین بودند، نظر شما در مورد حرف های علی دایی چیست؟

یاشاسین اذربایجان جزو زیباترین شعار هاست، خوب مگر اگر با زبان فارسی بگویند زنده باد اصفهان مشکلی پیش می اید؟ طبیعی است که اصفهانی هم می گوید زنده باد اصفهان ، ما هم میگوییم یاشاسین اذربایجان و من واقعا بعید میدانم که اقای دایی به خاطر گفتن این شعار ناراحت باشند، البته مربی که تیمش در دو دیدار در دقایق پایانی برد را با تساوی عوض نماید، طبیعتا ناراحتی های هم خواهد داشت.

نظر شما در خصوص طرز برخورد نیروهای محترم انتظامی در ورزشگاه:


نیروی انتظامی در برخی موارد برخورد های مناسبی نداشته و باید در این رفتار ها مقداری تعدیل نماید، ما پیشنهاد های خود را به انها ارائه داده ایم که امیدواریم با عملی شدن این موارد نیروی انتظامی کمترین نقش را در ورزشگاه ها داشته باشد،این یک واقعیت است که برخی  از برخورد ها مورد قبول هواداران نیست ، حال انکه برای جلوگیری از بر هم خوردن نظم ورزشگاه انجام میشود، این مورد یک بحث مفصل است، همین مقدار بگویم که ما برروی عللی که باعث میشوند نیروهای انتظامی چنین برخوردی را انجام دهند کار میکنیم تا این مشکلات به حداقل برسد، یکی از بزرگترین مشکلاتی که باعث میشود تماشاگر به هنگام ورود به ورزشگاه سختی های زیادی بکشد و از همان لحظه اول با اعصابی پریشان وارد شود، گیت های ورودی ورزشگاه است که سیستم بسیار نامناسبی دارند،باید هرچه سریعتر این موضوع حل شود.

چرا با وجود اختلاف حدود نیمساعت درغروب خورشید درتبریز بازیهای تراکتور دو ونیم ساعت زودتر از بازیهای  ورزشگاه ازادی  انجام  میشود ایا  به نظر شما بااین کارفدراسیون میخواهد  جلوی حضور تماشگر بیشتر برای بازی خانگی تراکتور رابگیرد.

ببینید ساعت ها را از طریق استان به فدراسیون فوتبال ارسال می کنند  و فدراسیون دخالتی در انتخاب زمان ندارد، برای اینکه استان در ساعت هایی دیدار باشد که بتواند از ناوگان اتوبوسرانی در اختیار هواداران قرار دهد، و یا در ساعات پیک ترافیک نباشد که هم هواداران راحت به توانند به ورزشگاه منتقل شوند و هم با پخش 70هزار هوادار در شهر،شهر عملا قفل نشود، چنین زمان هایی را پیشنهاد می دهند تا کمترین مزاحمتی برای سایر شهروندان ایجاد شود.

از جذب بازیکن های جدید و تعوبض الروم با اشپیتم ارفی چه خبر؟

من به این هوادار و تمامی هواداران عزیز میگویم باشگاه تراکتور دیگر به هیچ عنوان جایی برای جذب بازیکن جدید ندارد. در مورد معاوضه با ارفی هم من فقط از طریف تلفن با اقای کاشانی ارتباط برقرار کرده ام و در این زمینه صحبت هایی کرده ایم که  ایشان هم تمایل خود را در این زمینه نشان داد، میخواهم بگویم صحبت انتقال الروم و ارفی تنها در حد یک حرف و گفتگوی تلفنی مطرح شده است.با ارفی هم صحبت کرده ام و اگر قرار باشد ارفی از پرسپولیس جدا شود تنها جایی که خواهد رفت تراکتورسازی خواهد بود.

در مورد ادامه کارهای صورت گرفته در زمان آقای شفق از جمله ساماندهی هواداران ( عضویت و صدور کارت هواداری ) و اعضایی که با ارسال اس ام اس به جمع هواداران می پیوستند و ارسال آخرین اخبار باشگاه از طریق سامانه 10004444  انجام می شد، چه برنامه هایی دارید؟

آن سیستم اس ام اس به نام شخص اقای شفق می باشد و باید متن قرار داد را با ان شرکت تغییر دهیم تا قرار داد از صورت حقیقی به صورت حقوقی تبدیل شود و در واقع از نام آقای شفق به نام باشگاه تغییر یابد، و در واقع طرف قرار داد شرکت ، باشگاه تراکتورسازی باشد، در هرحال گفتنیست دیتا ها را از شرکت طرف قرار داد گرفته ایم و هم اکنون این دیتا ها در دست باشگاه می باشند و میتوان صرفا برای اطلاع رسانی به هواداران استفاده کرد.البته جهت اطلاع رسانی نیز ما در حال انجام مراحل طرح کارت هواداری هستیم که پس از شروع این طرح از طریق سند مسنجر های تعبیه شده در باشگاه با هواداران در ارتباط خواهیم بود، کارت های هواداری امسال بسیار پیشرفته تر و با طرح پخته تری عرضه خواهند شد.

در مورد درآمد زایی چه راه کارهایی باشگاه پیش رو گرفته است؟

هر تیمی که اسیایی شود،در های زیادی برای ان تیم باز خواهد شد، بنابر این نهایت تلاش ما این است که تیم را اسیایی نماییم، اگر تیم اسیایی شود، مطمئنن در سطح استان خیلی ها به این تیم کمک خواهند کرد ، رضایت نامه بازیکنان درجه دو با هزینه هایی ارسال خواهد شد و.. که این ها یک نوع در امد زایی خواهند بود،

اما از جمله کارهایی که دارای زیر ساخت می باشد بیمه ی تراکتور و کارت های هواداریست همچنین ، هم اکنون 3 بیمه راه اندازی کرده ایم، بیمه معلم، بیمه رازی ، بیمه ایران که تمامی کارهای بیمه ای را خواهد کرد.کارت های هواداری هم در شیوه جدید طوری طراحی شده اند که بدون هیچ گونه سختی، هوادار تراکتور از هر کجای ایران میتواند درخواست کرده و کارت هواداری خود را دریافت نماید.

سردار گفته میشود که البسه تراکتورسازی در شهر کم یاب بلکه نایاب شده است علت این موضوع چیست؟ ایا مسئله خاصی در این مورد وجود دارد؟البته این سوالیست که ذهن خود ما را مشغول کرده است


در همه جای دنیا برند یک باشگاه یا به قیمت خاصی واگذار میشود یا کسی حق ندارد به صورت رایگان از ان برند استفاده نماید ، ما نیز هم اکنون در چند جا در حال احداث فروشگاه البسه و لوازم ورزشی با برند تراکتور هستیم که به زودی از سایت رسمی باشگاه تراکتور ( www.tractor-club.com ) آدرس این فروشگاه ها را اعلام خواهیم کرد، هواداران می توانند با قیمت مناسب لوازم تراکتور را خریداری نمایند تا ضمن حمایت مالی از باشگاه ،از انتشار غیر رسمی و غیر مجاز برند تراکتور جلوگیری نمایند.

برنامه ای را در نظر دارید که بیشتر از پیش با هواداران ارتباط داشته باشید؟ مثلا مصاحبه و گفتگوی هفتگی ؟

ما با هواداران همیشه در ارتباط هستیم ، صندوق پستی باشگاه و نامه ها را تک به تک میخوانم، من حاضرم به هر سوال و ابهامی که برای هواداران پیش امده باشد پاسخی بدهم.

با تشکر از شما سردار جعفری ، مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی تبریز، اگر سخن اخری با هواداران داشته باشید ما در خدمت شما هستیم،

از همه ی هواداران درخواست می کنم با باشگاه تعامل بیشتری داشته باشند تا به کمک انها ما بتوانیم تراکتور را در سطح جهان هم معرفی نماییم.

تبریزی ها اجازه بازی در باغشمال را ندارند

تیمهای دسته اول و دومی تبریز اجازه برگزاری بازی در ورزشگاه باغشمال را ندارند. به گفته مدیر عامل باشگاه ماشین سازی، مسئولان فوتبال تبریز سه محل برای انجام بازیهای تیم های دسته اول و دومی تبریز انتخاب کرده اند: زمین لشگر 31 عاشورا ، زمین اختصاصی باشگاه پتروشیمی و زمین چمن کارخانه بنیان دیزل ، محل هایی هستند که تیم های دسته یک  و دومی تبریز می توانند در آن مسابقه دهند و بازی در باغشمال فعلا برای تیم های دسته یک قدغن می باشد.

مذاکره دنی اولروم با ماشین سازی

دنی اولروم مهاجم نیمکت نشین تیم تراکتورسازی مورد توجه کادر فنی تیم ماشین سازی قرار گرفته است. به گفته افشین دبیری مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز ، دنی اولروم به دلیل دوستی با آبراهام آدولجا تمایل دارد در صورتی که در تراکتور نباشد، در ماشین سازی بازی کند. گفته می شود حتی چند روز پیش اولروم به باشگاه ماشین سر زده بود و مذاکراتی نیز با ماشین سازان داشت.

دیدار تراکتور - ملوان نیمه تمام ماند

بازي دوستانه تراكتورسازي و ملوان در شهرستان نير در استان اردبيل نيمه تمام به پايان رسيد .
اين مسابقه دوستانه در شرايطي انجام شد كه هر دو تيم با استفاده از تعطيلات ليگ براي آماده‌سازي بيشتر به اردبيل سفر كرده‌اند. ملوان در همان نيمه اول به گل رسيد اما برخلاف انتظار اين بازي دوستانه چندان دوستانه پيش نرفت و خشونت بازيكنان هر دو تيم و اعتراض‌هاي مكرر كادرفني تراكتورسازي بازي به سمت ديگري پيش برد.
 علي نظرزاده مربي اين تيم در اين‌باره مي‌گويد:«ما بازي را در اختيار داشتيم و حملات مكرري هم روي دروازه حريف انجام داديم اما ايشان دو پنالتي ما را ناديده گرفت و البته خطاهاي بازيكنان حريف را هم زیرسبیلی رد می کرد»
 به عقيده نظرزاده اين قضاوت داور باعث ايجاد خطر براي بازيكنان تراكتور شده و همين دليل با درخواست فراز كمالوند بازي در دقيقه 70 قطع مي‌شود.
 به گفته خبرنگار سايت گل در تبريز مهدي كياني بازيكنان تراكتور در اين بازي مصدوم شده و 7 بخيه نيز روي عضو مصدومش زده شده است..

۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

جدول امتیازآورترین بازیکنان لیگ برتر تا هفته نهم

با انجام بازی ذوب آهن و راه آهن هفته نهم لیگ برتر نیز کامل شد و اکنون پس از برگزاری 9 هفته لیگ برتر 81 بازی انجام شده است. جدول امتیازآورترین بازیکنان لیگ برتر تا هفته نهم بدین ترتیب است:
رضا نوروزی(فولاد خوزستان) 6 گل و 2 پاس گل
مهرداد اولادی( ملوان انزلی) 6 گل و 2 پاس گل
سعید دقیقی(شهرداری تبریز) 5 گل و 3 پاس گل
محمدرضا خلعتبری(ذوب آهن) 3 گل و 5 پاس گل
ادینهو لوسیانو(مس کرمان) 6 گل و یک پاس گل
میلاد میداودی(استقلال تهران) 6 گل
محسن بیاتی نیا( صبای قم) 5 گل و یک پاس گل
فرهاد مجیدی(استقلال) 5 گل و یک پاس گل
کریم انصاری فر(سایپا) 5 گل و یک پاس گل
غلامرضا رضایی(پرسپولیس) 4 گل و 2 پاس گل
روح الله عرب(نفت آبادان) 4 گل و 2 پاس گل
محمد غلامی(استیل آذین) 5 گل
محمد حسینی(ذوب آهن) 5 گل
محمد نوری(پرسپولیس) 5 گل
هادی اصغری(صبای قم) 4 گل و یک پاس گل

بهترین پاسورها:
محمدرضا خلعتبری(ذوب آهن) 5 پاس گل
هادی نوروزی(پرسپولیس) 4 پاس گل
جاسم کرار( تراکتورسازی) 4 پاس گل
عباس مرداسی(نفت آبادان) 4 پاس گل

بازی تدارکاتی تراختور

امروز ساعت 15:30  در شهرستان نير در استان اردبيل شاهد رويارويي دو تيم ليگ برتري تراكتورسازي تبريز و ملوان بندرانزلي خواهيم بود . گفتني اينكه براساس مذاكراتي كه طي روز‌هاي  گذشته  مسئولين تيم داشتند، جهت حفظ آمادگي تيم‌ها مسئولين مربوطه اين ديدار را مورد تأييد قرار دادند.

۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

تراکتورسازی تبریز در ديداري تداركاتي به مصاف ملوان بندرانزلی مي‌رود

تيم فوتبال تراکتور در ديداري تداركاتي در راه كسب آمادگي بيشتر براي ادامه مسابقات ليگ برتر به مصاف تيم لیگ برتری ملوان بندرانزلی مي‌رود
شرايط اين روزهاي تيم فوتبال تراکتورسازی كه خود را براي حضوري موفق در ادامه رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي كشور آماده مي‌كند، نشان مي‌دهد كه اين تيم يكي از تيم‌هايي است كه به خوبي از تعطيلات 21 روزه ليگ برتر بهره‌برداري مي‌كند.
تراکتورسازی بعد از ديدار هفته نهم با تيم فوتبال مس کرمان كه به تساوی یک بر يك با اين تيم انجاميد، با نظر كادر فني خود تمريناتش را تا روز چهارشنبه 31 شهريور ماه تعطيل كرد و از اين روز دور جديد تمرينات را براي ادامه ليگ برتر از سر گرفت.
انجام چند دیدار تدارکاتی با تیمهای لیگ دو و لیگ یکی و همچنین انجام تمرينات مختلف كه مورد نظر فراز کمالوند سرمربي تيم فوتبال تراکتور است با جديت از سوي بازيكنان صورت گرفته است و اكنون كادر فني اين تيم ، در نظر دارند تا تيمشان را در يك ديدار مناسب تداركاتي تا قبل از مصاف با نفت تهران محك بزنند.
به همين منظور تراکتورسازان فردا ساعت 16 در ديداري تداركاتي در اردبیل یا سرعین برابر تیم ملوان به ميدان مي‌روند تا خود را براي ديدار در هفته دهم لیگ برتر آماده كند.

۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

پاسخ قاضی شریفی به ایمیل اینجانب

سلام

پس از اتفاقات بازی شهرداری تبریز و پرسپولیس تهران و بزرگ نمایی وقایع این دیدار از طرف پرسپولیسی ها و حمله همه جانبه رسانه های پایتخت به هواداران شهرداری و حتی محروم کردن هواداران شهرداری توسط رسانه های ظاهرا بی طرف ! اینجانب یک ایمیل به قاضی شریفی فرستاده و خواستار پاسخ گویی ایشان در مورد توهین های نژاد پرستانه هواداران پرسپولیس به ملت بزرگ تورک شدم.

متن ایمیل : "  با عرض سلام

حکم شعار ها و افکار نژادپرستانه در شرع چیست؟

با توجه به شعار های نژادپرستانه هوادارن سپاهان و شاهین و مس بر علیه 30 میلیون نفر ملت آذربایجان چرا از طرف کمیته انضباطی هیچ حکمی صادر نشد؟

حتی پس از شعار های هوادارن مس که بازی بعدی تراکتور مصادف با حضور بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا در تبریز بود آقای عزیز محمدی از ترس بر ملا شدن شعار های نژاد پرستانه در نزد بازرسان ، اعلام کردند با خاطیان برخورد خواهد شد اما زهی خیال باطل !!!

آیا واقعا حکم شعار های هواداران پرسپولیس که هویت و نژاد و زبان مردم آذربایجان را هدف قرار داده بودند 1 جلسه محرومیت بود؟

آیا توهین به دو نفر مهمتر از توهین به 30 میلیون نفر هست؟

جناب قاضی شریفی!

آیا به عنوان یک قاضی از احکامی که داده اید در مقابل وجدان خود راضی هستید یا این احکام را فقط به خاطر راضی شدن تیم های پایتخت و روزنامه ها و مردم فارس زبان داده اید؟

وقتی هیچ عملی از سوی شما انجام نمی شود و مردم آذربایجان شاهد چنین حق خوری هایی میباشند ، بر خود لازم می دانند از حقوق خود دفاع کنند حتی اگر تا ابد محروم شوند.

با تشکر"




خوشبختانه قاضی شریفی بر خلاف پیشبینی بنده به ایمیل پاسخ دادند. پاسخ دادن ایشان فارغ از محتویات پیام نشان دهنده جدیت ایشان در مسئولیتی هست که بر دوش دارند و حداقل مانند بسیاری از مسئولان ایمیل را قبل از خواندن حذف نکردند ! به هر حال منتظر صحبت های ایشان در دوربین خبرساز هستیم.


 پاسخ قاضی شریفی : با عرض سلام خدمت شما دوست عزيزم،
بنده شما را درک مي کنم و کاملا اين حق را به شما مي دهم که از تيم محبوبتان طرفداري کنيد.
سوالات شما را تا حد امکان در برنامه "دوربين خبرساز" که چهارشنبه 7 مهرماه ساعت 9:45 پخش مي شود، جواب خواهم داد.
شما اين برنامه را تماشا کنيد اگر جواب قانع کننده اي دريافت نکرديد از طريق همين ايميل به صورت شخصي پاسخگوي اعتراض شما دوست بزرگوار خواهم بود.
دستبوس همه شما هواداران، شريفي











چرا کلمه ی نژاد پرست در کنفرانس خبری از زبان یک مربی فوتبال تلفظ می شود؟

این روز ها جبهه گیری تمام رسانه های فارسی زبان و روزنامه ها و نشریات و مسئولان ورزشی کل ایران ، بر علیه آذربایجان را شاهد هستیم.
این جبهه گیری ها بقدری واضح شده است که اکثر نوجوانان و جوانان کم سن و سال را هم به فکر انداخته است. در کشوری که از ملای مسجد محله گرفته تا رهبر معظم، ادعای عدالت و وحدت و حق و ... داریم ولی افکار و رفتار تک نژادی و فاشیستی در مملک بیداد می کند. در مملکتی که برای هر چهار گوشه ای که پیدا کرده ایم ، قانون برایش نوشته ایم ولی بی قانونی و قانون گریزی مثل بیماری واگیردار ،همه گیر شده است. وظایف و چهار چوب هیچ کسی مشخص نیست و اگر هم مشخص شده باشد کسی به وظایفش قانع و واقف نیست. از آنجا که مادر قوانین یک کشور قانون اساسی آن است، ولی در ایران کسی پاسخگوی رعایت نکردن قوانین مرتبط با قومیت ها را به گردن نمی گیرد. ولی رعایت نکردن حقوق قومیت ها در ایران به ده ها سال پیش بر می گردد و بصورت جدی و واضح از به حکومت رسیدن رضا خان شروع می شود و دشمنی این حکومت با قومیت ها و سیاست تک نژادی آن لکه ننگی بر یاد ها و خاطرات قومیت های غیر فارس در ایران نهاده ، بخصوص ظلم های  این حکومت دیکتاتور را مردم آذربایجان هیچ وقت از ذهنشان پاک نمی شود، بعد از آن پسرش محمد رضا پهلوی سیاست پدرش را ادامه داد و تاریخ این سلسله را دشمن قسم خورده آذربایجان می داند. ما بعد از انقلاب هم شاهد تکرار سیاست های تک نژادی در ایران شدیم که در بسیاری از اتفاقات شاهد همسویی و هم ردیفی با سیاست های تک نژادی پهلوی نسبت به قومیت ها ، مردم آذربایجان را به فکر فرو برد. حتی برخورد رسانه های دولتی ایران با مسائل آذربایجان ،همسویی کامل و یگانه ای با رسانه های خارجی فارسی زبان مانند: بی بی سی و رادیو آمریکا دارد.
دشمنی عده ای فاشیست با ملت بزرگ آذربایجان ، و رفتار ها و سیاست های تک نژادی و فاشیستی آنها با قومیت ها در ایران، ملت آذربایجان را نه تنها در ایران بلکه تمام ترک های دنیا را نگران کرده است و همه آنهایی که به جمهوری آذربایجان یا ترکیه و یا دیگر نقاط جهان که ترک ها ساکن آنجا هستند رفته اند، شاهد نگرانی همه ترک ها به آینده ملت آذربایجان در ایران هستند.
اگرچه تاریخ نام تمام حکومت ها و اشخاص فاشیست و نژادپرست را به یاد دارد و خواهد داشت ولی این افکار در قرن بیست و یکم هیچ معنا و جایگاهی ندارد.
وقتی یک آذربایجانی در ایران به ورزشگاه می رود و از روی رنج و زخم صدساله خودش، به طرفداری تیم آذربایجانی می پردازد و می گوید یاشاسین آذربایجان یعنی کشور ترکیه؟؟؟ زمانی که رئیس جمهور ایران عید (آذری) نوروز را فقط به تمام فارسی زبانان دنیا(افغانستان و تاجیکستان) تبریک می گوید، و تیم های پایتختی از داشتن طرفدار در این کشور ها ابراز خرسندی می کنند، ولی زمانی که کسی می گوید پرسپولیس محبوب افغانستان، به هم می ریزید و غوغا به پا می کنید؟؟  یادمان می آید پارسال چند ترکیه تبار در ورزشگاه که از استانبول به طرفداری تراکتورسازی آمده بودند، پرچمشان را بالا آوردند ، همه به احترام و خوش آمد گویی یکصدا تشویقشان کردیم ، جنجال به پا کردید که آقا این ها فلان هستند و ...،هر هفته آبادانی ها با هزاران پرچم برزیل میروند ورزشگاه و برافراشته اش می کنند و حتی در تلویزیون هم با ذوق و شوق نشانشان می دهید.
گستاخی عده ای به جایی رسیده است که در بازی تراکتور و پرسپولیس در تهران، فحش و ناسزا های فارسی زبانان فاشیست فکر را در تلویزیون پخش کردند ودر حالی که صدای فحاشان بصورت واضح از پشت تلویزیون شنیده می شد. و در جریان برخورد مسئولان ورزشی با شاکی (باشگاه تراکتورسازی و بیشتر از آن مردم آذربایجان) پهلوی ها از درون قبر و بی بی سی و رادیو آمریکا  از انگلیس و آمریکا به مسئولان ورزشی و رسانه ای ایران دست مریزاد گفتند. برخورد های افراطی و فاشیستی ، مردم آذربایجان را بیشتر از پیش به نگرانی وا داشته است.
آخر سر جریانات بازی شهرداری با پرسپولیس در تبریز مرا وادار به نوشتن این مطلب کرد که یادآور شهریار تهران بکنم، به چند سال پیش برمی گردد که علی دایی مربی سایپا بود ، من و داداشم به عشق اینکه دایی همشهری ماست به بازی پرسپولیس سایپا رفتیم- در حدود هفتاد هشتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه بود – زمانی که تیم دایی از پرسپولیس جلو افتاد همه ی ورزشگاه شروع کردند به فحش دادن به دایی ( دایی .. ننه ... – دایی .. ننه ... ) که نتوانستم از روی غیرتم در ورزشگاه بمانیم و چون به دلیل صرف اینکه به دایی فحش دادند ورزشگاه را ترک کردیم. و زمانی که دایی مربی تیم ملی بود،در بازی با عربستان در ورزشگاه بودیم که همان فحش ها و رنگین تر از آنها را هم به دایی دادند و همان جریان اتفاق افتاد و از ورزشگاه خارج شدیم.
پارسال که از دو ساعت قبل بازی با پرسپولیس همه ورزشگاه در تبریز دایی را تشویق کردند ، انتظار ادب و عکس العمل آن را داشتند، حد اقل هنگام خروج از زمین سرت را به طرف تماشاگر ها بکند و دستی به تماشاگر ها بزند یا تعظیمی بکند. بر خلاف رویا پردازی های این جوان ، اکثر طرفداران و تماشاگران از قشر باسواد و تحصیل کرده هستند، وفور و تعداد وبلاگ ها و سایتها و فعالیت های اینترنتی طرفداران تراکتور سازی و شهرداری ادعای بنده را ثابت می کند. منظور از عرایض  این است که هوو کردن شما مبنی بر توهین قرار ندهید و یا اینکه ادعا کردید که کجای دنیا فحش می دهند- جواب اینکه در بازی پرسپولیس و سایپا به شما و به این دلیل که به جبهه ی ضد قومیتی و تک نژادی آنها نپیوسته بودید و الا که شما همان آدم هستید و مادر گرامی تان همان شخص هستند. در بازی تراکتور و پرسپولیس در تهران دیدید که شما هم بودید ولی فحاشان به تراکتوری ها و آذربایجان فحش دادند.
و شعاری که به کریم دادیم (کریم غیرتین آتدی- اؤزون فاسلارا ساتدی) فحش نیست بلکه یک سیلی ای است که ملت آذربایجان به فرزند اغفال شده خودش زد که مایه ادبش شود و سنجیده عمل کند و به کریم و ملت آذربایجان ربط دارد و یک مسئله خانوادگی است و شما چرا کاسه ی  داغ تر از آش می شوید؟ یعنی آنقدر زبان مادری ات از یادت رفته که معنی این شعار را نمی دانی؟ یا می خواهی که با تنبیه و بی احترامی کردن و دهن کجی و مورد تمسخر قرار دادن تماشاچی و در کل با توهین به آذربایجان وفاداری خود را به اربابان فاشیستت ثابت کنی؟؟
حرف آخرم اینکه «جایگاه افرادی مانند هیتلر فقط در زباله دان تاریخ هست و بس» .  س.ح.م

تبرئه نیسانی و 2 سال محرومیت برای پزشك و ماساژور شهرداری تبریز

كمیته ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال بازیكن تیم شهرداری تبریز را تبرئه و پزشك این تیم را 2 سال محروم كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، كمیته پزشكی و ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال پس از جلسه با محسن نیسانی، بازیكن،‌ سید علی صالح پناه سرپرست، نجفی پزشك و عزیز شادی ماساژور تیم شهرداری تبریز و شنیدن اظهارات افراد حاضر در جلسه رای خود را در مورد پرونده مذكور اعلام كرد.
طبق این رای محسن نیسانی و صالح پناه سرپرست تیم تبرئه شدند اما پزشك و ماساژور شهرداری تبریز با دو سال محرومیت روبه‌رو شدند. این دو نفر تا چهار روز فرصت دارند به این رای اعتراض كنند.

به گزارش فارس پس از دیدار شهرداری تبریز و پیكان قزوین، افسر دوپینگ حاضر در ورزشگاه قصد داشت از محسن نیسانی آزمایش دوپینگ به عمل آورد اما این بازیكن پیش از اینكه نامش در رندوم در بیاید به دلیل مشكل كلیوی از بازی خارج و به بیمارستان منتقل شده بود و مسئولان مربوطه در تیم شهرداری تبریز نیز آئین نامه پزشكی را رعایت نكرده و به این بازیكن انجام آزمایش دوپینگ را ابلاغ نكرده بودند.
كمیته ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال نیز به دلیل عدم رعایت آئین نامه و تخلف در امور اداری پزشك و ماساژور شهرداری تبریز را با محرومیت مواجه كرد.

۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

برنامه جدید هفته دهم و یازدهم لیگ برتر

در پی برگزاری بازی دوستانه 15 مهر با برزیل برنامه هفته های دهم و یازدهم دچار تغییراتی شد که سازمان ليگ برنامه جديد هفته دهم و يازدهم را به شرح زير اعلام كرد:


هفته دهم ليگ برتر
شنبه 17/7/89

راه آهن - فولاد خوزستان ساعت 16

پيكان قزوين - مس كرمان ساعت 16

نفت آبادان - پاس همدان ساعت 18:15

يكشنبه 18/7/89

صباي قم - استقلال ساعت 16

پرسپوليس- ملوان انزلي ساعت 18:15

سپاهان اصفهان - استيل آذين ساعت 16

سايپا - شهرداري تبريز ساعت 16

تراكتورسازي تبريز - نفت تهران ساعت 16

شاهين بوشهر - ذوب آهن اصفهان ساعت 17

 هفته يازدهم لیگ برتر
پنجشنبه 22/7/89

شهرداري تبريز- راه‌آهن ساعت 16

مس كرمان- نفت آبادان ساعت 16:30

استيل آذين- سايپا 15:45

جمعه 23/7/89
استقلال - پرسپوليس ساعت 15

نفت تهران - صباي قم ساعت 17

پيكان قزوين - سپاهان ساعت 16

پاس همدان - شاهين بوشهر ساعت 16

ذوب آهن اصفهان - ملوان انزلي ساعت 17

فولاد خوزستان - تراكتور سازي تبريز ساعت 18:15

رای متهمان دوپینگ تیم شهرداری تبریز صادر شد

رئیس کمیته ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال از صدور و ابلاغ رای متهمین به تخلف از آئین نامه دوپینگ اعضای تیم فوتبال شهرداری تبریز به این باشگاه خبر داد. احمد هاشمیان ضمن اعلام این خبر افزود: پس از برگزاری دو جلسه کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلف دوپینگ و دوجلسه استماع اظهارات متهمان، کمیسیون بدوی رای خود را در خصوص 4 متهم به تخلف دوپینگ شامل بازیکن، پزشک، ماساژور و سرپرست تیم را به این باشگاه ابلاغ کرد. در رای صادره برخی از متهمین تبرئه و برخی طبق آئین نامه تخلفات دوپینگ به محرومیت محکوم شدند.

 وی تصریح کرد: متهمین این پرونده تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مهلت دارند تا نسبت به رای صادره درخواست استیناف کنند و پس از پایان این مهلت کمیته ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال آراء صادره را اعلام خواهد کرد.

محسن نیسانی بازیکن تیم شهرداری تبریز در هفته هفتم رقابتهای لیگ برتر به دلیل امتناع از انجام آزمایش دوپینگ به تخلف از آئین نامه دوپینگ متهم شد. به گفته رئیس کمیته ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال تخلف بازیکن شهرداری تبریز مشمول ماده 32 آئین نامه دوپینگ استو بر اساس این ماده هرگونه عدم همکاری و غیبت غیرموجه در انجام آزمایش تشخیص دوپینگ پس از ابلاغ از سوی مراجع ذی صلاح از جمله موارد تخلف دوپینگ محسوب می شود.

بازگشت برگی زر به شهرداری تبریز

هادی برگی زر مربی تیم فوتبال شهرداری تبریز پس از دو هفته غیبت به تمرینات این تیم بازگشت. برگی زر گفت: شایعه سازان مرخصی من را خیلی بزرگ کرده اند و علت اصلی را محروم بودن یا استعفای من خواندند، در حالی که من فقط برای برطرف کردن یکسری مشکلات به مرخصی رفته بودم و هم اکنون در خدمت تیم فوتبال شهرداری تبریز هستیم. وی تصریح کرد:فردی که با تیمی قرارداد دارد بدون مذاکره تیم را ترک نمی کند و من نیز پایبند تعهدات خود هستم و تا پایان فصل در خدمت تیم فوتبال شهرداری تبریز هستم.

داربی دوستانه تراکتور و ماشین سازی

تيم تراكتورسازي كه قرار بود در صورت برگزار نشدن تورنمنتي چهارجانبه در تبريز در تهران اردو بزند، از برگزاري اين اردو در پايتخت منصرف شد و در همان تبريز تمرينات را پيگيري مي كند. اين تيم فردا با تيم ماشين سازي تبريز مسابقه دارد.
تراکتورسازی روز پنج شنبه نیز دیدار دوستانه دیگری انجام خواهد داد.
اين تيم در حالي تمرينات خود را دنبال مي كند كه محمد نصرتي و تيموريان در اردوي تيم ملي و جاسم كرار نيز در اردوي تيم ملي عراق است. همچنین مسعود ابراهيم زاده نيز در اردوي تيم اميد در ويتنام است
.

ايران ـ برزيل همه چيز را به هم ريخت

تيم‌ ملي فوتبال ايران قرار است پنجشنبه هفته آينده در امارات به مصاف برزيل برود اهميت اين ديدار خيلي از اتفاقات فوتبال ايران را تحت تأثير خود قرار مي‌دهد ولي بد نيست بدانيد كه با قطعي شدن اين بازي دوستانه، برنامه‌ بازي‌هاي ليگ برتر به هم خواهد ريخت.
هفته دهم رقابت‌هاي ليگ برتر پنجشنبه هفته آينده(پانزدهم مهرماه) برگزار مي‌شود و ايران هم در همين روز بايد با برزيل بازي كند. اين مسابقه برنامه هفته دهم را به هم خواهد ريخت و بازي‌هاي اين هفته به تعويق مي‌افتد. اين موضوع به احتمال فراوان تاريخ دربي تهران را تغيير مي‌دهد ولي بايد گفت كه انجام بازي ايران ـ برزيل ارزش اين را دارد كه بازي‌هاي ليگ به تعويق بيفتد.
سردار عزيزمحمدي رئيس سازمان ليگ تغييربرنامه‌هاي بازي را تأييد كرد و به سايت گل گفت:«برنامه‌هاي ليگ تغيير خواهد كرد و ما اين موضوع را به اطلاع باشگاه‌ها مي‌رسانيم تا از برنامه جديد مطلع شوند.»

هواداران اتلتیک شعار سیاسی می دهند !

بازي‌ساز تيم فوتبال بارسلونا در واکنش به اهانت هواداران اتلتيک بيلبائو گفت: در همه جاي دنيا فحاشي نشانه ناتواني و بي منطقي است.




  آمورابيه‌تا مدافع تيم فوتبال اتلتيک بيلبائو با خطاي عجيب و بسيار خشن خود روي پاي اينيستا در دقيقه 35 از ميدان اخراج شد اما هواداران تيم ميزبان معتقد به تمارض اينيستا بودند و تا پايان کار وي را هو کردند.
 فحاشي هواداران حتي پس از بازي در تونل منتهي به اتوبوس حامل بازيکنان نيز ادامه داشت.
 اينيستا در اين خصوص گفت: هر چيزي به غير از فوتبال در زمين فوتبال مسخره و غير منطقي است، هواداران اتلتيک بيلبائو براي 90 دقيقه شعار سياسي مي دهند، همه بازيکنان تيم حريف را هو مي‌کنند و با همه چيز مخالفند.
 وي افزود: مهم نتيجه بازي بود که به سود ما به پايان رسيد اما صحنه اخراج داويد ويا بايد بازبيني شود چرا که داور کاملا تحت تاثير محيط بود.
 تيم فوتبال بارسلونا با نتيجه 3 بر يک برابر نماينده باسک به پيروزي رسيد و يک پله بالاتر از رئال مادريد دررتبه دوم جدول قرار گرفت. 

جای قاضی شریفی در اسپانیا خالیست!!!!

۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

برد 3 گله تراكتور مقابل شهاب زنجان

تيم تراكتورسازي تبريز در يك بازي دوستانه با سه گل سد شهاب زنجان گذشت. اين بازي دوستانه كه دقايقي پيش به پايان رسيد در روزهاي تعطيلي ليگ راهي براي آماده نگه داشتن بازيكنان تبريز نيست.
3 گل تراكتورسازي در اين مسابقه را داود دانش‌دوست دو بار و مهدي كياني به ثمر رساندند. هدايت تيم شهاب زنجان رضا وطن‌خواه بازيكن سابق پرسپوليس و مربي سابق تيم ملي برعهده دارد.
تراكتورسازي در اين هفته مسابقه ديگري نيز برگزار خواهد كرد كه مقابل ماشين‌سازي رقيب تاريخي‌اش خواهد بود.
تراكتور و ماشين به جز يكبار هرگز بازي دوستانه‌اي برگزار نكردند و تك بازي اين دو تيم به جنجال كشيده شده است. اين دربي جذابيت‌هاي خاص خود را دارد و تماشاچي زيادي را به ورزشگاه خواهد كشاند.

اميدهاي شهرداري براي فرار از محروميت

شهرداري تبريز اميدواراست از محروميتي كه به احتمال بسيار زياد گريبانگير اين تيم خواهد شد فرار كند.
شهرداري‌چي‌ها بعد از بازي جنجالي مقابل پرسپوليس امروز با سازوبرگ كامل در جلسه كميته انضباطي حاضر شدند و از تماشاگران خود دفاع كردند.
مسئول روابط عمومي باشگاه شهرداري به شدت عقيده دارد كه بدون ترديد مدارك شهرداري رأي كميته انضباطي را زده و اين باشگاه هيچگونه محروميت درباره حضور تماشاچي نخواهد داشت.
 البته سايت گل هنوز موفق شده كه با مسئولان كميته انضباطي دراين زمينه صحبت كند.

كوتاه از تبريز؛ تعويض اولروم و آرفي در نيم فصل

بازي‌هاي تداركات تراكتوربعد از عدم موافقت فدارسيون فوتبال با پيشنهاد تورنمنت چهارجانبه در تبريز باشگاه تراكتورسازي دو بازي تداركاتي، با تيم‌هاي دسته اولي تدارك ديد كه يكشنبه ساعت 16 با شهاب زنجان و روز سه‌شنبه در همان ساعت با ماشين‌سازي تبريز ديدار مي‌كند.
آغاز  تمرينات و غيبت بازيكنان ملي‌پوش تمرينات تراكتورسازي به طور منظم به غير از دو يار ملي‌پوش انجام مي‌گيرد و سومين غايب كه جاسم كرارمحمد است بعد از معرفي خود به تيم ملي عراق به دليل مصدوميت نتوانست تيم كشورش را در مسابقات غرب آسيا همراهي كند و با توجه به اين اتفاق قرار است تا آخر هفته خود را به تيم تراكتورسازي معرفي نمايند.
تعويض اولروم و آرفي در نيم فصل تعويض عرفان اولروم و اشپيتيم آرفي آخرين خبرها حاكي است كه چنانچه كه توافقي هم انجام گيرد تنها در فاصله نيم فصل مسابقات خواهد بود و به اين زودي‌ها اين مسأله منتفي است و در رابطه با عرفان اولروم گفتني اينكه بعد از حل و فصل مسائل شخصي خود در نيجريه در تمرينات تراكتورسازي حاضر و به طور جدي در كنار تيم مشغول تمرين است.