۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

گزارش روز : نبرد قرمز و آبی در تبریز

شاید قبول این نکته برای هواداران سایر تیم ها و خیل عظیم فوتبال دوستان سخت باشد که تراکتور با هواداران اش در تبریز تمرکز هر تیمی را به هم می ریزد این واقعیتی انکار ناپذیر است که نمود دارد، " آنهایی که به استادیوم یادگار امام تبریز از پشت شیشه تلویزیون می نگرند استادیومی را در مقابل چشمان خود می بینند که در قرمزی دلپذیر تیم محبوب شهر تبریز غرق می شود و این حس باور نکردنی است وقتی در استادیوم باشی و از فضای رعب آوری که این هواداران برای تیم های رقیب می سازند واقعا رشک ببری که کاش تو هم می توانستی در استادیوم باشی و نام تیم محبوبت را فریاد بزنی و داد بزنی تراختور، تراختور" این جملات را شیوا دختر جوانی که پشت رول خودروی آخرین سیستم اش نشسته در پاسخ به سوالی در مورد علت چسباندن آرم باشگاه تراکتور در گوشه شیشه عقب اتومبیل اش بر زبان می راند.
 این حس غریبی است که در شهری قدم می زنی که در پس خودروهایش آرم باشگاه تراکتور را می توانی ببینی، راننده ها از هر جنسی و از هر رده سنی تشکیل می شوند و خودروها از تاکسی گرفته تا اتومبیل های مدل بالا این مشخصه را با خود دارند و همگی با عشق عجیبی به اینکار اقدام می کنند.
مجید که در یکی از میادین و پاتوق های معروف تبریز برای جوانان بالا دست نشین در محله فروغی ولیعصر تبریز در پشت رول زانتیا اش به موضوع جالبی اشاره می کند :" سرخابی ها همواره در هر شهری همیشه عادت داشته اند تا تیم های خود را در آن شهرها تنها نبینند ولی تیم های محبوبشان محکوم به فرو رفتن در سکوت خوف انگیز استادیوم سهند تبریز (نامی که آنها برای استادیوم یادگار امام به کار می برند) است چرا که همه می دانند که تراکتور فراتر از یک تیم است ".
اشاره مجید به شعار فراتر از یک تیم برای تراکتور نشان از باشگاهی دارد که توانسته اینک به کمک هواداران اش مرزهای دو قطبی را در ایران در هم بشکند، آنها در این راه از هیچ کوششی مضایقه نمی کنند، شعار معروف آنها "عیبی یوخ " زمانی در فوتبال کشور توسط همین هواداران گسترش پیدا کرد که در استادیوم های کشور " حیا کن، رها کن " توسط هواداران سایر تیم ها در قبال بازی ضعیف تیم های خودی بسیار گسترده شده بود و آنها با این شعار فوتبال را فدای نتیجه نکردند، تعجب یکی از مربیان معروف لیگ از معنای این شعار در هنگام گل خوردن تراکتور در استادیوم یادگار امام تبریز نشان بارزی است از این شعور و حس والای هواداران تراکتور در تبریز که به گفته شیوا برگرفته از هواداران پرشور تیم های باشگاهی ترکیه است که الگوی این جوانان در تشویق تیم تراکتور است.
آبی های تهران فردا باید در استادیوم بزرگ یادگار امام تبریز در حالی که بهترین روزهای خود را پشت سر می گذارند مقابل قرمز های تبریز صف آرائی کنند، اما نکته ای که می توان به آن اشاره کرد این است که هواداران تراکتور شور و حال دیگری را در آذربایجان ایجاد کرده اند که این موضوع باعث می شود همگی فوتبال دوستان را امیدوار کند که بازی فردا زیبا، هیجانی با بار فنی بالا موجب شود که با این شور و حال زنگ ها این بار برای فوتبال بی رمق ملی ما و باشگاهی ما به صدا در آید و بس.

امیدواری بازیکنان تراکتورسازی به پیروزی مقابل استقلال

تراكتورسازي فردا ميزبان استقلال است؛ ديداري كه براي بازيكنان تيم تبريزي از اهميت زيادي برخوردار است. آنها 16 امتيازي هستند و پيروزي مقابل استقلال مي تواند آنها را به جمع صدرنشينان اضافه كند.
از سوي ديگر چند بازيكن تراكتور سابقه بازي در استقلال را دارند و قرار گرفتن در مقابل تيم سابق انگيزه اي مضاعف براي آنها خواهد بود، به ويژه اينكه حضورشان در جمع آبي هاي پايتخت چندان خاطره انگيز و به ياد ماندني نبود. انتقام كه نه، اما آنها مي خواهند در مقابل تيم سابق خودي نشان دهند و ديدار فردا بهترين موقعيت است.
علی علیزاده بازیکن سا بق استقلال گفت ،استقلال یکی از تیم های مدعی این فصل است وبا داشتن مهره های تاثیر گذاربرای هر تیمی می توانند خطر ساز باشند ،ولی در مقابل ما هم با توجه به آمادگی خوب بچه ها که در سه بازی اخیرنشان دادند برای برد وکسب 3امتیاز وارد بازی خواهیم شد ومنهم مثل اکثر بازیکنانی که در مقابل تیم سابق خود قرار می گیرند از انگیزه بالای برخوردار هستم وامیوارم بتوانم در این بازی گل هم به ثمر برسانم ولی در کل مهم کسب 3 امتیاز این دیدار می باشد ولی به هواداران قول می دهم تما م تلاش خود را برای کسب پیروزی بکار خواهم بست .
مصطفی اکرامی یکی دیگر ازبازیکنان سابق استقلال که در دیدار برگشت فصل گذشته توانست یک گل هم به تیم استقلال بزند ،می گوید استقلال در شرایط آیده الی قرار دارد واین بازی برای ما بازی سختی خواهد بود ولی ما هم با توجه به شرایط میزبانی وحضور تماشاگران تراکتوری برایکسب 3 امتیازاین دیداروارد زمین خاهیم شد تا از کورس مدعیان عقب نمانیم ودر مورد اینکه آیا اینبار هم گلی به ثمر خواهد رساند ؟گفت که هدف کسب پیروزی است وفرقی نمی کند که چه کسی گل را به ثمر رساند ولی اگر منهم بتوانم گلی به ثمر برسانم خیلی خوشحال می شوم .
آندرنیک تیموریان هم در ارتباط با این بازی اعتقاد دارد که یکی از بازیهای زیبای فصل رقم خواهد خورد واستقلال و تراکتور دو از تیم های خوب این فصل هستند که هدفشان ارائه فوتبال زیبا وتماشاگر پسند است وهر چند استقلال با کسب نتایج خوب تقریبا دراوج آمادگی هست ولی بازی در مقابل تراکتور در تبریز نمی تواند برای این تیم آسان باشد وروز سختی در انتظار این تیم می باشد وما برای کسب 3 امتیازبازی خانگی آماده این بازی هستیم .
جاسم کرار محمد ستاره بازی های اخیرتراکتور سازی معتقد است که استقلال از بازیکنان بزرگی سود می برد ونبرد سختی پیش روی هر دو تیم قرار دارد ولی برنده این بازی تراکتور خواهد بود وبه تماشاگران قول پیروزی داده می افزاید که برای کسب 3 امتیاز این دیداروارد میدان خواهند شد واستقلال را شکست خواهند داد .
مرتضی اسدی هم که بارها با بازوبند صبا باطری در مقابل استقلال قرار گرفته با اعتماد بنفس بالای از برد تراکتور در مقابل ابی های پایتخت حرف می زند و می گوید مطمئن باشید که برنده این دیدار ما هستیم و بیاری خدا سر بلند از میدان خارج خواهیم شد وضمن ارائه بازی خوب و تماشاگر پسند 3 امتیاز این دیدار را در تبریز نگه خواهیم داشت

مظلومی: برای شکست تراکتور به تبریز آمده ایم

پرویز مظلومی سرمربی تیم استقلال در خصوص بازی حساس تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز گفت: دو سال در تیم تراکتورسازی بازی کردم و خاطرات بسیار خوبی از این شهر دارم. با این حال در حال حاضر سرمربی استقلال هستم و برای کسب سه امتیاز مقابل تراکتورسازی به اینجا آمده‌ایم.
وی ادامه داد: امیدوارم شاهد بازی خوب و تماشاگرپسندی از دو تیم باشیم. تراکتورسازی تیم بزرگی است که هواداران زیادی دارد اما استقلال هم این روزها و بعد از برد در دربی، روحیه خوبی دارد.
سرمربی استقلال در پایان گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با کسب سه امتیاز بازی دل هواداران‌مان را شاد کنیم.

روانخواه: تا حالا تبريز را نديده‌ام/ بازي كردن مقابل تراكتور خيلي سخت است روانخواه: تا حالا تبريز را نديده‌ام/ بازي كردن مقابل تراكتور خيلي سخت است

اميد روانخواه هافبك استقلال شانس زيادي دارد تا در بازي مقابل تراكتورسازي تبريز در تركيب ثابت تيمش قرار بگيرد. نكته قابل توجه اينجاست كه روانخواه پس از چند سال حضور در سطح اول فوتبال ايران هنوز بازي در تبريز را تجربه نكرده است.
روانخواه در آستانه بازي با تراكتور به خبرنگار سايت گل مي‌گويد:« من تا به حال تبريز را نديده‌ام و اين براي اولين‌بار است كه به اين شهر سفر مي‌كنم. در هيچ كدام از استاديوم‌هاي اين شهر هم بازي نكرده‌ام و فكر مي‌كنم رويارويي با تراكتور در استاديوم 70هزارنفري براي من جالب باشد.»
روانخواه در مورد بازي مي‌گويد:«به نظر من استقلال كار آساني مقابل تراكتور ندارد. رويارويي با اين تيم آن هم در تبريز بسيار سخت است ولي تيم ما در هفته‌هاي اخير نشان داد كه يكي از آماده‌ترين تيم‌هاي ليگ ايران است. در اين ديدار فقط براي كسب 3 امتياز به ميدان مي‌رويم و اميدوارم به هدف‌مان برسيم.»

تيموريان: تا حالا به استقلال و پرسپوليس گل نزده‌ام/ حساسيتي به استقلال ندارم

بعد از منتفي شدن حضور آندرانيك تيموريان در ليگ انگليس، قرار بود او به استقلال برود. آندو حتي مذاكراتي هم با علي فتح‌الله‌زاده داشت ولي در نهايت طرفين به توافق نرسيدند تا او پيراهن تراكتور را برتن كند. آندارنيك بايد حالا مقابل استقلال قرار بگيرد و به طور حتم اين مسابقه براي تيموريان كه مدت‌ها از ليگ برتر دور بود حساسيت‌هاي خاصي خواهد داشت. آندو كه اميدوار است در اين بازي نمايش بي‌نقصي را ارائه دهد به سوالات خبرنگار سايت گل پاسخ مي‌دهد.
*بازي با استقلال براي تو حساس است، نه؟
از چه بابت؟
*به هر حال قرار بود به اين تيم بروي ولي در نهايت اين اتفاق نيفتاد.
دوست ندارم راجع به گذشته حرف بزنم و حساسيتي هم به استقلال ندارم. الان بازيكن تراكتور هستم و تلاش مي‌كنم مقابل استقلال بهترين بازي را انجام دهم.
*قبول داري استقلال در بهترين شرايط به تبريز مي‌آيد؟
بله. آنها پرسپوليس را بردند و در جام حذفي هم با اقتدار پاس را شكست دادند ولي همه مي‌دانند كه هيچ تيمي نمي‌تواند در تبريز روز آسان داشته باشد. شرايط اينجا با همه جا فرق مي‌كند و اين را در بازي خواهيد ديد.
*منظورت اين است كه استقلال را مي‌بريد؟
ما تيم خيلي خوبي داريم و اين را به خوبي حس مي‌كنم. مهمترين فاكتور  تراكتور يك دست بودن تيم است، يعني تلفيقي از بازيكنان جوان و با تجربه را در اختيار داريم كه هر كدام مي‌توانند از راه‌هاي مختلف به تراكتور كمك كنند.
*نتيجه را چطور پيش‌بيني مي‌كني؟
نتيجه قابل پيش‌بيني نيست ولي ما اجازه هنرنمايي به استقلال نخواهيم داد. آنها تيم قابل احترامي هستند ولي تماشاگراني كه به استاديوم مي‌آيند به هيچ چيزي جز پيروزي تراكتور راضي نخواهند شد.
*غيبت محمد نصرتي خبر بدي است، نه؟
صددرصد همين است. محمد مهمترين عنصر خط دفاعي است و غيبت او به ضرر تراكتور خواهد بود. اميدوارم با نبود نصرتي اتفاق بدي براي ما نيفتد.
*تا حالا گل به استقلال زده‌اي ؟
خير. من مقابل استقلال و پرسپوليس تا حالا گلزني نكرده‌ام.
*در اين مسابقه به فكر گلزني هستي؟
اول بايد وظايف خودم را انجام دهم و اگر موقعيتي هم بود دوست دارم گلزني كنم.
*مثل اينكه در خط هافبك براي اين بازي كار سختي داري؟
چطور؟
*به هر حال جنگيدن با هافبك‌هاي خوب استقلال سخت است، نه؟
استقلال بازيكنان خوبي دارد ولي مشكلي از اين بابت ندارم. كار من جنگيدن در وسط زمين است.
*تا به امروز برخوردار هواداران تراكتور با تو چگونه بوده است؟
همه چيز خوب است و من از محبت مردم تبريز كمال تشكر را دارم. اميدوارم جواب محبت‌هاي آنها را بدهيم و امسال سهميه آسيا را كسب كنيم.

كمالوند: گلايه مظلومي عجيب و غريب است

 فراز کمالوند در مورد بازي فردا مقابل استقلال صحبت هاي زير را مطرح کرد:
 * براي بازي با استقلال با غيبت چه بازيکناني روبرو هستيد؟
محمد نصرتي را به دليل سه اخطاره بودن نداريم، علي جليلي و عباس محمدي هم مصدوم هستند و متاسفانه به بازي فردا نمي رسند.
 * با وجود اين شرايط فکر مي کنيد مقابل استقلال دچار مشکل شويد؟
شرايط بدي نداريم. البته اين مهره هايي که نيستند بازيکنان تاثيرگذارمان هستند و نبودشان قطعا در بازي ما تاثير مي گذارد. نصرتي علاوه بر اينکه به لحاظ فني وزنه هست به لحاظ بار رواني نيز موثر است.
* مظلومي نسبت به برنامه ريزي صورت گرفته براي استقلال و تراکتورسازي گلايه هايي داشت و معتقد است چرا بايد تراکتورسازي 9 روز استراحت داشته باشد اما آنها برنامه فشرده اي داشته باشند؟
من از آقاي مظلومي تعجب مي کنم که چنين حرفي زده است. ايشان بهتر است ابتدا نگاهي به برنامه هاي بيندازد و سپس اعتراض کند. برنامه ما هيچ فرقي با استقلال نداشته است. آنها جمعه هفته گذشته با پرسپوليس بازي داشتند و ما در همان روز سه ساعت ديرتر در اهواز مقابل فولاد خوزستان بازي کرديم. مثل استقلال ما هم بايد روز سه شنبه با مقاومت سپاسي بازي جام حذفي را برگزار مي کرديم اما ما چه گناهي کرديم که تيم مقاومت انصراف داد؟ اين اعتراض آقاي مظلومي عجيب و غريب است.
* شما هم فکر مي کنيد اين تعطيلي به نفع تراکتورسازي است؟
هر امکاني وجود دارد. شايد اگر بازي مي کرديم در شرايط مسابقه بوديم و اکنون که بازي نکرديم در شرايط مسابقه نباشيم. به هر حال مظلومي نظر خودش را گفته و حرفي نمي زنم.
* شرايط استقلال را چطور مي بينيد؟
در اين سه چهار هفته استقلال در بهترين شرايط بوده و مي توانم بگويم تراکتورسازي در بدترين شرايط با استقلال بازي دارد. آنها دربي را برده اند و در جام حذفي هم پاس را حذف کردند و روحيه بسيار خوبي دارند. در اين تيم اکنون فرهاد مجيدي در بهترين شرايط قرار دارد. 80 درصد نيروي تهاجم استقلال به دليل مجيدي است. او بازيکن بزرگي است که به نظر من در اين فوتبال به حقش نرسيده و جايش در تيم ملي خالي است و بايد او را به تيم ملي بازگردانند تا در جام ملت هاي آسيا به ايران کمک کند.
* سال گذشته که استقلال در تبريز بازي داشت مشکلات حاشيه اي پيش آمد. براي اين بازي تمهيداتي شده تا ديگر مسائل سال گذشته تکرار نشود؟
قول مي دهم فردا کوچکترين مسئله حاشيه اي ايجاد نشود. با هواداران خود جلساتي داشته ايم و از آنها خواستيم که فقط براي تماشاي فوتبال و تشويق تيم خود به ورزشگاه بيايند.

نصرتي: احساسم مي‌گويد تراكتورسازي بر استقلال غلبه مي‌كند

کاپيتان تيم فوتبال تراکتورسازي گفت: استقلال تيم خوبي است؛ اما احساسم مي‌گويد، تراکتور برنده بازي است.

محمد نصرتي ، درباره غيبت در بازي مقابل استقلال اظهار داشت: از اين بابت ناراحتم. تيم ما به تازگي شرايط خوبي پيدا کرده است. دوست داشتم با وضعيتي که داريم به ميدان بروم؛ هرچند تراکتور بدون من هم نتايج خوبي مي گيرد.
وي افزود: در دو بازي اخير، شايسته پيروزي بوديم. اگر فولاد صاحب پنالتي نمي شد، برنده بوديم. بازيکنان جديدي که به تراکتور پيوسته اند توانسته اند خود را با شرايط اخت کنند. تيموريان هم در همين مدت کوتاهي که همراه تيم بود، به خوبي توانسته جا بيفتد.
کاپيتان تراکتورسازي در مورد ديدار برابر استقلال گفت: استقلال تيم خوبي است و اين اواخر اعتماد به نفس لازم را پيدا کرده؛ اما چون بازي در تبريز است، فکر مي کنم کفه ترازو به سمت تيم ماست. يکشنبه روز تراکتورسازي خواهد بود. بازي سختي است؛ اما احساسم مي گويد که تراکتورسازي برنده است.

تاریخ نگاری از بازی تراکتورسازی- استقلال؛ نوستالژی مظلومی، حسرت 14 ساله تراکتور

اولین بازی هفته دوازدهم را روز یکشنبه تیمهای تراکتورسازی و استقلال در تبریز برگزار می کنند. این بازی حساس ترین و پر سر و صدا ترین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر است و هواداران پرشمار تراکتورسازی بعد از سالها در انتظار پیروزی تیمشان مقابل استقلالی هستند که در این روزها تیم آماده و در اوج است.
***
استقلال و تراکتور سازی اولین بار در فصل 54 لیگ تخت جمشید باهم روبرو شدند. اولین رویارویی دو تیم  روز 24 فروردین 54 در ورزشگاه باغشمال تبریز صورت گرفت و تراکتورسازی با تک گل حسین نورمحمدزاده استقلال را شکست داد، در حالی که تراکتور تازه از دسته دوم آمده بود و استقلال نیز قهرمان فصل قبل شده بود. نکته جالب حضور یک مربی استقلالی به نام محمد بیاتی روی نیمکت تیم تراکتورسازی در این بازی تاریخی بود.
***
دو تیم تاکنون 23 بار در لیگ باهم روبرو شده اند که استقلال 13 بار و تراکتور فقط 2 بار پیروز شده اند و 8 بازی نیز به تساوی انجامیده است. استقلال 42 گل به ثمر رسانده و 17 گل نیز از تراکتور دریافت کرده است. بهترین برد تراکتور برد 2-1 و بهترین برد استقلال نیز دو نتیجه 5-1 بوده است.
***
تراکتور 11 بار در تبریز میزبان استقلال بوده و فقط 2 بار موفق به شکست این تیم شده است: بار اول در سال 54 و بار دوم در سال 75 با نتیجه 2-1 و با گلهای اسماعیل حلالی و تقی تخت کیانی. اما استقلال 5 بار در تبریز تراکتور را شکست داده است که آخرین بار آن در اسفندماه 80 بود که با گل فراز فاطمی این تیم را برد.
***
آخرین باری که هواداران تراکتور شاهد پیروزی تیمشان مقابل استقلال بودن به سال 75 برمی گردد که در باغشمال برد 2-1 تیمشان را جشن گرفتند. از آن زمان تاکنون طی 14 سال گذشته تراکتور در حسرت برد مقابل استقلال بوده است. البته باید به یاد داشته باشیم که طی سالهای 81 تا 87 دو تیم هیچگاه باهم روبرو نشدند.
***
فرهاد مجیدی بهترین گلزن حال حاضر استقلال با 7 گل زده بهترین گلزن آبی ها مقابل تراکتورسازی بوده است. مجیدی فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل تراکتورسازی گلزنی کرد. علیرضا اکبرپور نیز 5 بار مقابل تراکتورسازی گلزنی کرده است. اما بهترین گلزن تراکتور مقابل استقلال کوروش برمک و داود رستمی بوده اند که هر کدام 2 گل به ثمر رسانده اند.
***
دو تیم 4 بار در لیگ برتر باهم روبرو شده اند که 2 برد برای استقلال و 2 تساوی حاصل کار دو تیم در لیگ برتر بوده است. در فصل 80 استقلال هر دو بازی را با نتایج 4 – صفر و 1- صفر برد و در فصل گذشته نیز بازی های دو تیم با نتایج 1-1 و 2-2 خاتمه یافت.
***
این یک بازی ویژه برای پرویز مظلومی است؛ بازیکن اسبق استقلال و تراکتورسازی که در این بازی خاطرات حضورش در تراکتورسازی زنده می شود. مظلومی در سال 55 از استقلال به تراکتور پیوست و با این تیم از لیگ دسته دوم به لیگ تخت جمشید صعود کرد. در فصل 56 نیز مظلومی در 30 بازی لیگ 9 گل و در 4 بازی جام حذفی 5 گل برای تراکتور زد و با این تیم نایب قهرمان جام حذفی شد. مظلومی در سال 57 دوباره به استقلال بازگشت و در تنها بازی آن سال مقابل تراکتور زننده گل پیروزی بخش استقلال بود.

۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

بيانيه باشگاه تراختور : حضور نمایندگان برنامه نود و نماینده های فدراسیون و کمیته انضباطی در بازی با استقلال

با توجه به سابقه بازی تراکتور با تیمهای تهرانی و پرداخت رسانه ای بیش از حد به بازیهای تیمهای پایتخت،حساسیت های خاص خود را ایجاد می کند.
حضور تهیه کنندگان برنامه نود و نمایندگان فدراسیون و کمیته انضباطی در بازی روز یکشنبه نشان از توجه خاص مسئولین و اذهان عمومی دارد؛لذا همه هواداران هوشیار باشند و از هرگونه اقدام غیر ورزشی و یا شعارهای نامربوط که ممکن است از سوی بعضی تماشاگر نماها بروز نماید؛جلوگیری کرده و با مسئولین ذیربط همکاری نمایند؛زیرا که در غیر اینصورت تبعات منفی به دنبال خواهد داشت و آرزوی تیم قرمز تهرانی را که پیگیر بازی برگشت مقابل تراکتور بدون هوادار و یا در سایر شهرها به غیر از تبریز هستند تحقق می بخشد.از همه هواداران می خواهیم با رفتار حرفه ای نه تنها بهانه ای داده نشود بلکه زمینه اثبات حرفه ای گری هواداران پر تعداد و با تعصب تراکتورسازی هموار گردد.

تيموريان : روحيه مابهتر از استقلال است

آندرانيك تيموريان هافبك تيم فوتبال تراكتورسازى تبريز گفت: درست است كه استقلال دربى را برده اما به نظر من روحيه تراكتورسازى خيلى بهتراست. وى در مورد عملكردش در تيم تراكتورسازى تصريح كرد: فكر مى كنم توانستم عملكرد خوبى در اولين حضورم در تراكتورسازى داشته باشم و تمام تلاشم در اين است كه در ادامه بيشتر با بچه ها هماهنگ شوم و مهره مثمرثمرى براى اين تيم باشم.تيموريان در مورد بازى مقابل استقلال اظهارداشت:تراكتورسازى براى تمام تيمها مهم است به همين خاطر سعى دارند بهترين عملكرد را داشته باشند. ما هم پذيراى استقلال هستيم و مطمئنم هوادارانمان كه در سرما و گرما ما را ساپورت مى كنند در اين بازى نيز از ما حمايت كنند. اميدوارم بازى خوبى داشته باشيم و بتوانيم حريفمان را شكست دهيم.

پایان کار رسمی میثاقیان در تبریز

فعالیت اکبر میثاقیان سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز به اتمام رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تبریز،بدنبال انجام دیدار تیمهای شهرداری تبریز و راه آهن و پس از گذشت چند روز اکبر میثاقیان سرمربی تیم بعد از انجام مذاکرات لازم با مدیران باشگاه شهرداری تبریز و طی توافقی که مابین طرفین انجام گرفت ،فعالیتش در تیم شهرداری تبریز به اتمام رسید.
 این گزارش می افزاید:در توافق انجام گرفته میثاقیان با اعلام اینکه از لحاظ جسمانی مشکل داشته و بدنبال بروزخونریزی معده وی پس از انجام دیدار تیمهای شهرداری تبریز و راه آهن و براساس توصیه و تشخیص پزشکان که ادامه فعالیت وی را مضر اعلام نمودند، پس از توفق صورت گرفته با مدیران باشگاه از تیم شهرداری تبریز خداحافظی کرد. گفتنی است: میثاقیان در پایان با تقدیر و تشکر از حمایتهای بی دریغ مهندس نوین شهردار تبریز،اعضای شورای اسلامی شهر،هیات مدیره ، علی الخصوص سهرابی مدیرعامل باشگاه و مردم غیور و تماشاگران خونگرم تبریزی در طول مربیگری تیم شهرداری تبریز اظهار امیدواری کرد این تیم در ادامه حضور خود درلیگ برتر موفق باشد.
 با کنار رفتن اکبر میثاقیان از سمت سرمربی گری تیم فوتبال شهرداری تبریز ، روز یکشنبه آرتا منهاجی و بهاالدین پناهی کمک های میثاقیان مربی گری تیم شهرداری تبریز را در دیدار با ملوان بر عهده خواهند گرفت .
 و هر دو این مربیان همراه پارسال همراه با میثاقیان به تیم شهرداری ملحق شده بودند و شناخت کافی و دانش فنی لازم را برای هدایت شهرداری در این دیدار حساس را دارند

با حضور حماسی بیشتر از یکصد هزار هوادار سرخ ، استقلال را در هم خواهیم کوبید

TiraxtorFans.Com. اینروزها تب داربی کشوری فوق العاده حساس بین سرخابیهای آذربایجان و تهران همه جای ایران، بویژه آذربایجان را فرا گرفته است هر جا و در هر محفلی صحبت از این بازی داغ در میان است. از شهرهای مختلف آذربایجان خبر می رسد که هواداران خود را جهت استقبالی تاریخی از این بازی آماده می نمایند. پس از سپری شدن سالهای تلخ حضور تراکتور در لیگ برتر، رسیدن به سال آخر حضور در لیگ دسته اول و صعود سرسختانه اش به لیگ برتر مشخص بود که تقابل تراکتور و سوگلیهای پایتخت نشین به جاهای بسیار تعیین کننده رسیده و تراکتور مدل جدید دیگر آن تراکتوری نخواهد بود که زنگ تفریح و حیاط خلوت دردانه های فوتبال کشور باشد. تراکتور در فصل 80-79 با لیگ برتر ایران وداع نمود ولی اینبار با میلیونها هوادار عاشق بازگشت به لیگ برتر را جشن گرفت. هوادارانی که تحمل حضور تیم محبوبشان در لیگ پایین دست ایران برایشان غیر قابل تحمل گشته بود با احساسی تمام کاروان سرخ تیراختور را به لیگ برتر ایران هدایت نمودند و اکنون همین هوادارانی که با نثار عشق پایان ناپذیر خویش، چونان چشمان گرانقدرشان آن را از گزند آسیبها مصونش داشته اند عزم خود را برای افراشتن پرچم سرخ تراکتور برای فراز بلندترین قله های جهانی جزم نموده اند.
 افت و خیزها، تلخیها و شیرینیهایی که هواداران این تیم مردمی که نماینده ی زبان و هویتشان می باشد در مدت حضورش در لیگ برتر تجربه نموده اند آنان را به جایی رهنمون ساخته است که دیگر با آن هوادارانی که صعود تراکتور به لیگ برتر رویایی دست نیافتنی برایشان می نمود تفاوتی اساسی دارند. آنان بعد از به ثبات رساندن تراکتور در اولین فصل حضور پر تب و تابش در لیگ برتر که تابوهای فوتبال ایران را یکی پس از دیگری با صدایی بلند شکاند، رویاهایشان از حصار نه چندان بلند فوتبال ایران فراتر رفته و دروازه های جهانی را در چند قدمی خود می بینند.

به یاد كبوتری كه در راه تراختور جان داد

همه باهم در سهند
به یاد كبوتری كه در راه تراختور جان داد




TiraxtorFans.Com. پرچم قرمزی به دست دارد. گونه های سرخش حاكی از این است كه در منطقه خوش آب و هوا زندگی می كند. به نظر می رسد در گوشه ای از بهشت بوده و آب زمزم نوشیده است.بر روی پرچمش نوشته شده "یاشاسین آذربایجان .یاشاسین تراختور".

سن بالایی دارد ، اعتقادش به ائل گوجی ، سل گوجی بسیار است.قدمهایش آهسته است ولی پر بار ، كلامش در دل می نشیند.آرام و شمرده می گوید ، آذربایجان مهد تمدن و فرهنگ است و این را نه من بلكه تاریخ می گوید.

زمانمان كوتاه است.حدود 30 هزار هوادار تراختور در ورزشگاه آزدای جمعند.شعار های زیبا آزادی را به لرزه درآورده، نزدیك شروع بازیست ، استادیوم در اختیار تراختورچیان است.به یكباره تلویزیون و رسانه های حامی دردادنه های پایتخت دست بكار می شوند و با تهییج دوستداران استقلال آنا ن را به استادیوم می كشند.گزارشگر بازی نیم نگاهی به تیم آذربایجانی دارد .خیابانی با احساسی كه خاص مردان آذربایجانیست از تراختور و هوادارانش می گوید.شورو شوق سراسر وجودمان را فرا گرفته است.دستان من و پیرمرد در هم گره می شود تا جبران مافات عصایم شود.وقتی یاشاسین می گوییم ،به احترام پر پا می شویم.پیرمرد مقالات آدیوخ را خوانده ولی من خود را معرفی نكرده ام.نگاه مهربانش جان دوباره ای به من میدهد.كبوتران سرخ ، از دستان سرخ پوشان هوادار تراختور خارج می شود ، آسمان آبی آزادی به یك باره رنگ قرمز به خود می گیرد.تصویر ی بر آسمان حك شده است و بر ما تداعی می شود كه كبوتران در حال سرودن آواز جاوید یاشاسینند.

اما، اما:
كبوتری از كبوتران در میان آبیها سرنگون می شود ، كبوتر بخت برگشته خبر ندارد كه در میدان جوانمردی ، ممكن است نامردی هم باشد.و این می شود كه داستان كبوتر و تراختور آغاز می شود.آغازی كه پایان ندارد و صحنه های تلخ جان سپردن كبوتر در دستان نامردی از جنس آبی به تصویر كشیده می شود.

تیتر یك روزنامه ها ی فردا این است"كبوتری كه در راه تراختور جان داد".
پیرمرد كه سالیان سال هوادار تراختور بوده از این صحنه دلگیر می شود و می گوید به پاس احترام به خون این كبوتر كه در راه تراختور ریخته شد ، هرگز تراختور را درآوردگاه ها تنها نخواهم گذاشت.

پس ما می اییم تا به كبوتر نمادینمان یاد آورشویم كه تراختور و تراختورچیان با خون او زندگی دوباره گرفته اند و راهش ادامه داشته ، دارد و خواهد داشت.یاشاسین آذربایجان ، یاشاسین تراختور.
آدیوخ آذربایجانلی

تراکتور سازی- استقلال؛ صدمین بازی لیگ دهم

در هفته دوازدهم لیگ برتر تعداد بازیهای انجام شده این فصل دو رقمی می شود. تاکنون در 11 هفته سپری شده از لیگ برتر 99 بازی انجام شده و اولین بازی هفته دوازدهم صدمین بازی لیگ دهم است. طبق برنامه اعلامی سازمان لیگ، بازی تراکتورسازی و استقلال اولین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر و صدمین بازی لیگ دهم خواهد بود.

ميثاقيان: از اين تيم مي‌روم/ سهرابي: نمي‌رود جلسه داريم ... خاموش

اقدام غيرمنتظره اكبر ميثاقيان در خداحافظي از بازيكنان شهرداري تبريز در تمرين ديروز اين باشگاه را با شرايط تازه‌اي مواجه كرده است. شب گذشته ميرمعصوم سهرابي مديرعامل شهرداري پس از آنكه در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر اين خبر را تكذيب كرد به خبرنگار سايت گل گفت كه جلسه هيئت مديره در اين زمينه تشكيل شده است.
جالب اينكه او در مصاحبه با شبكه استاني باز هم اين خبر را تكذيب كرد و امروز صبح نيز بعد از مواجه شدن با اولين تماس‌هاي تلفني موبايل خود را خاموش كرد! اين در حالي است كه اكبرميثاقيان شب گذشته در گفت‌وگو با يكي از دوستان نزديكش گفته است به احتمال 90درصد از شهرداري جدا خواهد شد.
 ظاهرا ميثاقيان از تحركات مديرعامل باشگاه ناراضي است ضمن اينكه مديرعامل باشگاه هم از شرايط تيم در جدول راضي نيست. ميرمعصوم سهرابي كارمند و مسئول ورزش شهرداري تبريز است و مديريت تيم فوتبال اين باشگاه هم برعهده دارد. سهرابي در فوتسال چهره شناخته شده‌اي است و پيش از اين با حفظ سمت مربي تيم فوتسال گسترش فولاد نيز بوده است و امسال هم خود محمود خوراك‌چي را به عنوان سرمربي تيم گسترش فولاد انتخاب كرده.
ماجراي اختلافات بين او و ميثاقيان به زماني بازمي‌گردد كه سهرابي قصد داشت هادي بررگي‌زر مربي سابق فوتبال و كارمند شهرداري مشهد را به عنوان دستيار به كادرفني شهرداري اضافه كند اما اكبر ميثاقيان با اين كار مخالفت كرد.

۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

تکذيب شايعه خداحافظي

سهرابي:ميثاقيان تا پايان نيم فصل سرمربي شهرداري است.

 مدیر عامل باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه اکبر میثاقیان تا پایان نیم فصل رقابت های لیگ برتر کشور سرمربی تیم فوتبال این باشگاه است،‌ شایعه خداحافظی او را تکذیب کرد.
 میر معصوم سهرابی افزود: اکبر میثاقیان تا نیم ساعت قبل سر تمرینات تیم حاضر بود و به هیچ وجه شایعه خداحافظی و یا برکناری وی از سرمربیگری تیم فوتبال شهرداری تبریز صحت ندارد.
 وی افزود: خود من نیز در این جلسه تمرینی حاضر بودم و پنج دقیقه قبل از اتمام تمرینات زمین را ترک کردم.
 مدیر عامل باشگاه شهرداری تبریز اضافه کرد: طبق صحبتی که شده، هرگز تغییر و تحولی در کادر فنی تیم فوتبال شهرداری تبریز تا پایان نیم فصل صورت نخواهد گرفت.
 سهرابی با اشاره به حساسیت بازی های تیم فوتبال شهرداری تبریز به ویژه بازی این تیم با ملوان انزلی از رسانه ها خواست در رعایت اخلاق حرفه ای اهتمام کرده و این تیم را در بهبود وضعیت موجود یاری کنند.

فراز كمالوند:امتياز بازي استقلال طلايي است

فراز كمالوند سرمربي تيم تراكتورسازي در مصاحبه اختصاصي با سعيد ستارزاده خبرنگار سايت گل در تبريز شركت كرد و به سوالات سايت گل پاسخ داد. فراز در دومين سال حضورش در تبريز تيم پرستاره‌تري در اختيار دارد البته به نظر شرايط بهتري از سال گذشته دارد. او در اين مصاحبه تأكيد كه هدف وي همچنان كسب سهميه‌ آسيايي است، وعده‌اي كه بازي تراكتورسازي با استقلال را حساس‌تر و جذاب‌تر جلوه مي‌دهد.
در ارتباط  با شبهه ای که در مورد 3 کارته بودن محمد نصرتی هست برایمان توضیح دهید ؟
دراین ارتبا ط  با توجه به این مسئله که در بازی های گذشته بین محمد نصرتی ویکی از بازیکنانمان در گرفتن کارت شبه ای بوجود آمده روزشنبه استعلامی از سازمان لیگ انجام خواهیم داد هر چند به نظرخودم 3کارته است .
 آیا بازیکن مصدوم یا محروم دیگری دارید ؟
 محروم که نه ولی متاسفانه علی جلیلی هم مصدوم شده وداریم تلاش می کنیم که بتواند به این بازی برسد هرچند مصدومیت یکی، دو بازیکن دیگرهم هست که انشا ا... با تلاش کادر پزشکی از همه بازیکنا نمان بتوانیم استفاده کنیم .
با توجه به هدف گذاری این فصل برای کسب سهمیه آسیا یی بازی با استقلال بعنوان یکی دیگر از مدعیان به نظرشما می تواند بازی 6 امتیازی لقب گیرد؟
کسب امتیازدر مقابل تیمهای مثل استقلال را می توان امتیازطلایي قلمداد کرد چرا که بهترین استفاده را می توانیم ازاین بازی داشته باشیم وضمن تثبیت موقعیت خود در جدول مسا بقات از کورس رقابت با مدعیان هم عقب نمانیم .
بازی استقلال را در مقابل پرسپو لیس وپاس همدان مشاهده کردید ارزیابیتان از شرایط این تیم چیست؟
البته بازی دربی شرایط خاصی دارد وآنالیز آن بازی نمی تواند شرایط طبیعی داشته باشد چرا که بازیکنان دو تیم از ترس مقصر قلمداد شدن در یک وضعیت بخصوص در زمین بازی حاضر می شوند وتمرکز روی این بازی می تواند ما را به اشتباه بکشاند… لذا ما بیشتر روی بازی های گذشته این تیم آنالیزکرده ایم ولی در کل استقلال با کادر فنی خوب وداشتن  بازیکنان با تجربه ای همچون فرهاد مجیدی و میلاد میداوودی که درکشورمان واقعا بی نظیرهستند و هر کدام  می توانند به تنهای نتیجه بازی را رقم بزنند ،وبا حضورچنین بازیکنانی این بازی نمی تواند بازی آسانی برای ما باشد، ودر هر حال تراکتور سازی هم برای ارائه یک بازی خوب وکسب 3 امتیاز دراین دیدارخانگی پا به میدان خواهد گذاشت . 
سال گذشته که هدف تراکتور سازی ماندن در لیگ ونهایتا کسب رده های بالای جدول بود همیشه برد تیم های صدر جدولی را در مقابل حریفان می خواست آیا این خواسته می تواند در این فصل بر عکس شود ؟
به نظر من خیلی نباید به تیم های رقیب کار داشته باشیم که آنها امتیاز از دست بدهند وما روند کاریمان را با آن تطبیق دهیم لذا سعی ما باید بر این باشد که خودمان امتیازات لازم را کسب کنیم هر چند این قضیه بدون تاثیر نیست ولی تفکر غلطی است .
شما در پایان بازی با نفت واولین حضور آندرانیک تیموریان درترکیب تراکتوراعلام کردید که تا بازی با استقلال این بازیکن به شرایط مطلوب خواهد رسید آیا از شرایط اندو راضی هستید ؟
در این مورد با توجه به گذشت بیست روز از همراهی آندو با تیم انتظار ما هم همین است که بتواند با تمام توانائیهای خود در بازی با استقلال ظاهر شود وبتواند
تاثیر موثری در این بازی داشته باشد.
برنامه ریزی شما برای قرار گرفتن تراکتور در جمع 4 تیم بالای جدول کسب 28 الی30امتیازدردور رفت است، اکنون در آستانه آغازهفته دوازدهم آیا از نتایج بدست آمده راضی هستید؟
به نظرم اگر ما می توانستیم 3امتیاز دیگردر بازی های گذشته کسب کنیم ومجموع امتیازاتمان را به عدد 19برسانیم خیلی ایده آل بود ولی امیدوارم به همان چیزی که پیش بینی کرده ام برسیم وانشا ا... هم بیاری خدا خواهیم رسید .
یکبار دیگر دو تیم بزرگ کشوراینباردر ورزشگاه یادگاردر مقابل هم صف آرای می کنند وطبیعتا مشتاقان فوتبال وخصوصا هواداران تراکتوربا حضور خود روز بیاد ماندنی را رقم خواهند زد چه پیامی به این عزیزان دارید؟   
تماشا گران ما باید با صبر و شکیبائی وحفظ آرامش خوداز هرگونه حاشیه دوری کنند چرا که  بروز حاشیه یا پرتاب اشیا وهر عملی که تمر کز تشویق تما شا گران را به هم بزند به ضررخودمان تما م خواهد شد لذا امید وارم مثل بازیهای گذشته با احترام به حریف وتشویق یکپارچه تیم روز بیاد ماندنی را شاهد باشیم .
نظرتان درباره صعود ذوب آهن به فينال ليگ قهرمانان آسيا چيست؟
پیروزی نماینده ايران را به جامعه فوتبال تبریک باید گفت چرا که این برد وصعود به فینال جام باشگاههای اسیا در واقع نشان از پویائی لیگ فوتبال ما است و افتخاری است که نصیب همه ما شده وبه کادر فنی این تیم هم تبریک می گویم،و
همچنین در مورد بازی ذوب آهن نیزنظرکمال وند این بود که هر تیمی در فوتبال اصول دفاعی را خوب اجرا کند مطمئنا بهترنتیجه گیری می کند که ذوب آهن هم این اصل را بخوبی عملی کرد .

خداحافظي ميثاقيان با بازيكنان شهرداري؛ درخشان يا قاسم‌پور سرمربي شهرداري مي‌شوند

اكبر ميثاقيان سرمربي مازنداني‌الاصل شهرداري تبريز بعد از پيروزي 6 بر صفر در جام حذفي در تمرين امروز از بازيكنان خداحافظي كرد. ميثاقيان كه مدت‌هاست شايعه كناره‌گيري يا بركناري او از شهرداري تبريز شنيده مي‌شود.
اكبرآقا  امروز اين شايعه را عملياتي كرد و در تمرين با خداحافظي از بازيكنان و بوسيدن روي آنها شاگردانش را غافلگير كرد. تيم شهرداري با ميثاقيان از يازده بازي تنها 9 امتياز كسب كرده است و در رده هفدهم قرار دارد. رده‌اي كه شرايط اين تيم را بحراني جلوه مي‌دهد.
 ميثاقيان بعد از تومباكوويچ، احمدزاده و كربكندي چهارمين مربي تعويضي ليگ است. گفته مي‌شود از بين حميد درخشان و ابراهيم قاسم‌پور يكي به عنوان سرمربي انتخاب خواهد شد.

نتایج کامل مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی؛ شگفتی سازی لیگ یکی ها

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با انجام چند بازی پیگیری شد و نتایج جالبی رقم خورد. در این مرحله تیمهای لیگ برتری پیکان، سایپا، صبا، پاس، مس کرمان، نفت تهران و نفت آبادان از گردونه رقابتهای حذف شدند. تنها بازی باقی مانده از این مرحله نیز بین شهرداری یاسوج و ذوب آهن اصفهان برگزار می شود.

پاس همدان 1- استقلال تهران 4
گل: مجتبی جباری(15، 90) حنیف عمران زاده(70) پژمان منتظری(86) / گل به خودی- منتظری(45)
داماش گیلان 3- سایپا کرج 1
گل: رضا چاووشی(14) محمدرضا مهدوی(18) بهنام افشه(65) / ابراهیم صادقی(39)
شهرداری بندرعباس 2- صبای قم 1
گل: علی مطوری(28) حمدیرضا رجبی(88)/ علیرضا نیکبخت واحدی(33)
مس کرمان صفر- نفت مسجد سلیمان 1
گل: حکیم نصاری(63)
ماشین سازی تبریز 1- سپاهان اصفهان 3
گل: احمد پاسی(84)/ احمد جمشیدیان(13) مهدی کریمیان(34) رضا عنایتی(80)
فولاد نطنز 3- نفت تهران 2
گل: جلال الدین علی محمدی(50، 56، 75)/ مهدی رفیعی(17) سپهر میرمحمدصادق(64)
فولاد خوزستان 2- سپیدرود رشت 1
گل: میثم خسروی(32) مهدی مومنی(44) / محمدعلی آقاجانی(37)
ایرانجوان بوشهر 2- ملوان انزلی 3
گل: علیرضا ذلکی(8) مصطفی نجمی زاده(57)/ پژمان نوری(27) محمد نزهتی(75) مهرداد اولادی(100)
پیکان قزوین صفر- کاوه تهران صفر    پنالتی(2-4)
28/7/89
پرسپولیس تهران 5- نفت محمودآباد 1
گل: اشپیتم آرفی(45) محمد نوری(46، 55) امیرحسین فشنگچی(76) هادی نوروزی(82)/ کریم موسوی(90)
شهرداری تبریز 6- بهینه راهبر آباده صفر
گل: سعید دقیقی(19، 22) محسن نیسانی(21) علی کریمی(44، 51) محمد سهیمی(53)
عمران کیش 2- استیل آذین تهران 3
گل: عزیز چنانی(18، 2+90) / فریدون زندی(67) فریبرز گرامی(5+90) امیر شاپور زاده(111)
؟/؟/89
شهرداری یاسوج- ذوب آهن اصفهان
***
راه آهن تهران- نفت آبادان( انصراف نفت)
شاهین بوشهر- پیام مشهد( انصراف پیام)
تراکتورسازی- سپاسی شیراز( انصراف سپاسی)

پیروزی تراکتورسازی مقابل تیم فیروز کریمی

تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز عصر دیروز در یک بازی دوستانه  مقابل همشهري خود، گسترش فولاد، به برتري رسيد.

در اين ديدار كه در زمين اختصاصي گسترش فولاد انجام شد، شاگردان كمالوند موفق شدند، با نتيجه 4 بر 2 پيروز از زمين مسابقه خارج شوند.

گلهاي تراكتور را در اين ديدار دوستانه، رسول خطيبي(2 گل)، لئوناردو پيمنتا(پنالتي) و مسعود ابراهيم زاده به ثمر رساندند.هر دو گل گسترش فولاد، توسط فريدون فضلي به ثمر رسيد.

۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

محمدي تراكتور مثل محمدي استقلال

همانطور كه محمد محمدي دروازه‌بان استقلال به دليل مصدوميت وضعيت نامشخصي براي بازي مقابل تراكتورسازي دارد عباس محمدي دروازه‌بان تراكتورسازي نيز براي بازي مقابل استقلال صددرصد آماده نيست. محمدي البته با تصميم كادرفني تراكتورسازي در بازي فولاد به ميدان نرفت و استراحت كرد تا حتما به بازي استقلال برسد.
وي كه سابقه عضويت در تيم‌هاي مس كرمان و سپاهان را دارد در اين فصل دوباره به شرايط خوب خود بازگشته و از عوامل موفقيت‌هاي تراكتور بوده است، محمد محمدي دروازه‌بان استقلال هم امروز باند دست خود را باز كرد و خود را آماده حضور در بازي مقابل تراكتور مي‌كند با توجه به شايعه دعوت او به تيم ملي به نظر نمي‌رسد كه او در بازي تراكتور روي نيمكت بنشيند.

فاتح تریم پیشنهاد گالاتاسرای را نپذیرفت

گالاتاسرای پس از اخراج فرانک ریکارد به دنبال آن بود که فاتح تریم را استخدام کند و با او تماس گرفت، اما مربی سابق تیم ملی ترکیه حاضر به قبول این پیشنهاد نشد. اگر او هدایت تیم را در دست می‌گرفت سومین باری می‌شد که مربی گالاتاسرای شده است.
تیم ریکارد در هشت هفته سوپرلیگ ترکیه چهار بار شکست خورده بود و از لیگ اروپا هم حذف شده بود.
گالاتاسرای البته چهار دیدار دیگر خود را برده، اما به دلیل این چهار شکست در لیگ 18 تیمی ترکیه در رده نهم به سر می‌برد و 8 امتیاز با بورسااسپور صدرنشین فاصله دارد.
تنها چهار روز به دیدار حساس گالاتاسرای و فنرباغچه مانده و گالا در حال حاضر مربی ندارد. فنر با 16 امتیاز در رده چهارم است.

شهرداري تبريز با برد پر گل حريف تراكتورسازي شد

تيم فوتبال شهرداري تبريز با نتيجه 6 بر صفر تيم راهبر آباده فارس را شکست داد تا در مرحله يک هشتم حريف تراکتورسازي شود.

ديدار اين دو تيم از ساعت 15 در ورزشگاه يادگار امام تبريز و در حضور حدود کمتر از 200 تماشاگر برگزار شد.
سعيد دقيقي در دقايق 16 و 22، محسن نيساني در دقيقه 20، علي کريمي در دقايق 45 از روي نقطه پنالتي و 50 و محمد سهيمي در دقيقه 55 براي شهرداري تبريز گلزني کردند.
پيروز سيف الله پور داور مسابقه به مجيد غلامي از راهبر کارت زرد نشان داد. راهبر آباده فارس تيمي است که از ليگ استاني به اين مرحله راه پيدا کرده بود.
با اين برد شهرداري در مرحله يک هشتم بايد به مصاف تراکتورسازي تبريز برود و دربي تبريز در مرحل يک هشتم نهايي جام حذفي برگزار مي‌شود.

محمدی ، فیزیوتراپی و تمرین تا بازی تراکتور

محمد محمدي دروازه بام تيم استقلال با مصدوميت روبرو شده است و به همين علت اعضاي تيم استقلال را در بازي مقابل پاس همدان همراهي نكرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران  محمدي از سوي پزشك تيم استقلال مجوز دريافت كرده است تا فيزيوتراپي انگشت خود را آغاز كند و پس از آن براي حضور در تمرينات استقلال آماده شود.
 سرمربي تيم استقلال از كادر پزشكي تيم درخواست كرده است شرايطي فراهم كند كه محمد محمدي با آمادگي كامل براي ديدار با تراكتورسازي آماده شود و نوروزي پزشك تيم نيز به سرمربي آبي ها اطمينان داده ظرف چند روز آينده اين دروازه بان مي تواند در تمرينات تيمي حاضر شده و براي ادامه بازي هاي ليگ آماده شود.

ريكارد از مربيگري تيم گالاتاسراي بركنار شد

باشگاه فوتبال گالاتاسراي ترکيه در پي نتايج ضعيف اين تيم در آغاز مسابقات فصل جاري، با توافق طرفين قرارداد 'فرانک ريکارد' را فسخ کرد.

    قهرمان سابق جام يوفا هم اکنون بعد از هشت بازي و با اختلاف 8 امتياز نسبت به تيم بورساسپور صدرنشين ليگ ترکيه، در مکان نهم جدول اين رقابت ها قرار دارد.
اين تيم پس از شکست مقابل کارپاري لفيف، از مسابقات مرحله مقدماتي ليگ اروپا هم حذف شده است.
بر همين اساس هيات مديره باشگاه گالاتاسراي پس از شکست 4 بر 2 مقابل آنکاراگوسو براي بررسي وضعيت پيش آمده تشکيل جلسه داد.
اين باشگاه پس از اين جلسه در بيانه اي اعلام کرد: با موافقت فرانک ريکارد تصميم گرفتيم همکاري خود را با وي قطع کنيم.
ريکارد هلندي بعد از ترک بارسلونا، در سال 2009 هدايت اين تيم استانبولي را عهده دار شد اما گالاتاسراي رقابتهاي فصل گذشته را هم با قرار گرفتن در رده چهارم به پايان برد.
بنابراين گزارش، برخي سايت هاي ترکيه با اشاره به خبر اخراج ريکارد، به اين نکته اشاره کرده اند که هواداران باشگاه گالاتاسراي نام ''فاتح تريم''، سرمربي سابق تيم ملي ترکيه را در جريان ديدار تيمشان مقابل آنکاراگوسو صدا مي کردند ولي به نظر مي رسد که ''حکمت کارامان'' سرمربي مانيساسپور، گزينه شماره يک مسئولان اين باشگاه باشد.
البته ممکن است که ''هاکان شوکور'' نيز که فعلا به عنوان مدير ورزشي باشگاه مشغول به فعاليت است، به عنوان مربي برگزيده شود.
از سوي ديگر خبرهايي هم از احتمال انتخاب ريکارد به عنوان جانشين ''روي هاجسون'' سرمربي ليورپول انگليس به گوش مي رسد.
روي هاجسون در تابستان سال جاري زمام امور تيم آنفيلدي را پس از ترک ''رافائل بنيتس‌''، برعهده گرفت ولي نتوانسته تا به اينجا در ليگ برتر انگليس عملکرد خوبي داشته باشد.
اين تيم سرخ‌‌پوش در هشت هفته سپري‌ شده به يک برد، 3 تساوي و 4 باخت و 6 امتياز رسيده که همين نتايج ضعيف باعث افت آنها تا رده نوزدهم جدول ليگ برتر شده است.
باتوجه به اين وضعيت فشار بر مربي تازه ‌وارد افزايش يافته و از گوشه و کنار اخباري مبني بر عزل وي منتشر شده و گفته مي شود نمايندگان باشگاه ليورپول با فرانک ريکارد هلندي باب مذاکره را گشوده‌اند.

علیزاده : نه پرسپولیسیم نه استقلالی ، تراکتوری ام.

علي عليزاده زماني كه در پرسپوليس و استقلال بازي مي‌كرد، به دليل پرتاب اوت‌هايش سوژه جالب توجهي براي رسانه‌ها بود. او اما پس از جدايي از استقلال به يك‌باره محو شد و به ليگ دسته اول رفت تا فوتبالش را در برق شيراز ادامه دهد. عليزاده اما دوباره به ليگ برتر برگشت و اين‌بار پيراهن سرخ تراكتور را برتن كرد. او در دو بازي اخير براي تيمش گلزني كرد و اميدوار است كه در بازي با استقلال هم به تيم سابقش گل بزند. عليزاده به سوالات خبرنگار سايت گل پاسخ مي‌دهد.
*مثل اينكه روي دور گلزني هستي؟
خوشبختانه در دو بازي اخير دو گل زدم كه گلم به فولاد را با پا زدم و به نفت تهران هم با ضربه سر  گل زدم. البته آقاي فردوسي‌پور در برنامه نود گفت كه عجب من با پا گل زدم. البته زماني كه من 10 تا 10 گل مي‌زدم فردوسي‌پوري وجود نداشت. 
*از فردوسي‌پور ناراحتي؟
نه،‌بابا. عادل همشهري ماست و در حرف‌هايش هيچ قصد و قرضي وجود ندارد. عادل دوست داشتني است و خيلي‌ها قبولش دارند.
*قبول داري وقتي از استقلال رفتي به يك‌باره محو شدي؟
من بازيكن بي‌حاشيه‌اي هستم و اگر يادتان باشد هيچ كس نفهميد چطور از پرسپوليس به استقلال رفتم. من دنبال حاشيه نيستم و همين باعث مي‌شود خيلي كم در چشم باشم.
*ولي در يكي، دو سال اخير محو شدي.
اصلا اينطور نيست. من يك فصل در برق شيراز بازي كردم كه آن هم با درخواست غلامحسين پيرواني بود. او از من خواست كه به اين تيم بيايم و برق را كمك كنم كه در نهايت قبول كردم. امسال هم كه به تراكتور آمدم.
*به غير از تراكتور از چه تيم‌هايي پيشنهاد داشتي؟
از دو تيم جنوبي و يك تيم تهراني پيشنهاد داشتم كه هر سه تيم ليگ برتري بودند ولي در نهايت با آقاي كمالوند حرف زدم و به تراكتور آمدم.
*چرا در هفته‌هاي اول كم بازي مي‌كردي؟
به هر حال به زمان احتياج داشتم تا در تيم جا بيفتم و هفته به هفته شرايطم بهتر شد. خدا را شكر كه تراكتور خوب نتيجه گرفته است.
*هنوز هم اوت دستي مي‌اندازي؟
خيلي كم اوت مي‌اندازم الان تراكتور بيشتر روي زمين كار مي‌كند و من هم كم اوت مي‌اندازم. البته در بازي با راه آهن يك پرتاب اوت داشتيم كه سه امتياز گرفتيم.
*براي پرتاب اوت تمرين سرشانه و بازو مي‌كني؟
خير. اين يك قدرت خدادادي است و من تمرينات اختصاصي ندارم البته با بقيه بازيكنان وزنه مي‌زنم ولي براي پرتاب اوت تمرين اختصاصي ندارم.
*فكر مي‌كني به استقلال گل بزني؟
نمي‌دانم،‌ ولي دوست دارم آمار گل‌هايم را بالا ببرم. همه دوست دارند مقابل تيم سابقشان گلزني كنند و من هم از اين قاعده مستثني نيستم.
*اگر به  استقلال گل بزني  خوشحالي مي‌كني؟
مهم پيروزي تيم است و بعد از آن هم براي من گل زدن مهم خواهد بود. ولي به اين فكر نكرده‌ام كه خوشحالي خواهم كرد يا خير. تا روز بازي خيلي مانده و در اين مورد فكري نكرده‌ام.
*شايد خيلي‌ها دوست دارند بدانند تو پرسپوليسي هستي يا استقلالي؟
من تراكتوري‌ام و به تيمي كه در آن بازي مي‌كنم تعصب دارم.
*از بين پرسپوليس و استقلال طرفدار كدام تيم هستي؟
من نه استقلالي‌ام نه پرسپوليسي و طرفدار تيمي هستيم كه فوتبال خوبي بازي كند.
*جو تراكتور و تبريز چطور است؟
همه چيز خوب است و من خوشحالم كه در جايي بازي  مي‌كنم كه آرامش وجود دارد. تراكتور تماشاگران قدرشناسي دارد و وقتي يك بازيكن اشتباه مي‌كند گربه كوره نيستند كه ارزش كار او را ندانند و اذيتش كنند. آنها واقعا از بازيكن حمايت مي‌كنند.

۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

نصرتي: استقلال بداند كه تراكتور با پرسپوليس فرق دارد

در آستانه ديدار تراكتورسازي مقابل استقلال بحث سه اخطاره شدن محمد نصرتي باعث نگراني تراكتوري‌ها شده و آنها دوست ندارند خبر محروميت كاپيتان خود را از سازمان ليگ بشنوند. تراكتوري‌ها در انتظار پاسخ سازمان ليگ هستند تا بحث دو اخطاره يا سه اخطاره بودن نصرتي مشخص شود.
مدافع ملي‌پوش تراكتور در گفت‌وگوي اختصاصي با سايت گل در اين خصوص مي‌گويد:«باشگاه در مورد وضعيت من ترديد دارد و به همين دليل از سازمان ليگ استعلام گرفته است. مثل اينكه در يكي از بازي‌ها كارت زردي كه به بازيكن ديگري از ما داده شده است به نام من ثبت شده و حالا بايد منتظر باشيم تا ببينيم داور چه گزارشي داده است.»
غيبت نصرتي خبر بدي براي تراكتور خواهد بود ولي خودش در اين مورد مي‌گويد:«تيم ما به فرد متكي نيست و غيبت من مشكل‌ساز نخواهد شد، البته به شرطي كه بازيكنان خواسته‌هاي كادرفني را پياده كنند و مقابل استقلال باهوش باشند. تيم ما شرايط خوبي دارد و مطمئنم شانس زيادي براي پيروزي خواهيم داشت.»
نصرتي در پاسخ به اين سوال كه فكر نمي‌كني استقلال با بردن پرسپوليس از لحاظ روحي وضعيت بسيار خوبي در ليگ برتر دارد مي‌گويد:«برد آنها روحيه‌بخش بود ولي بايد بدانند كه قضيه تراكتور با پرسپوليس فرق مي‌كند. ما ميزبان هستيم، مقابل 80هزارتماشاگر بازي مي‌كنم و از همه مهم‌تر كه بازيكنان بسيار خوبي داريم. تراكتور شرايط ايده‌آلي دارد و شك نكنيد كه شانس ما براي برد خيلي بيشتر از استقلال است.»

ماشين‌سازي تبريز1 ـ سپاهان3

جمشيديان(13)، كريميان(34)، عنايتي(80) براي سپاهان، پاسی(85) براي ماشين‌سازي
ورزشگاه يادگار امام، تماشاگر :2 هزار نفر
داور: ايرج ساعدي
اخطار: شجاع صوفياني(ماشين‌سازي)
اخراج: محمدرضا ناصحي(89) براي سپاهان
ماشين‌سازي: هادي زرين‌ساعد، بهمن كامل(78 احمد پاسی)، محمدشجاع صوفياني، محمدعلي مولا، اكبر گنجي، اسماعيل سبزي، رامين قرباني، سجاد  عرفاني،‌ علي رحيمي‌لاله، امير وزيري(46 سامان نريمان جهان)، آبرهام آدووالد(46 رضا فرامرزي)
سرمربي: ايوب ذوالفقاري
سپاهان: سيدمهدي رحمتي، سيدجلال حسيني، محسن بنگر، خسرو حيدري، هاشم بيك‌زاده، اميد ابراهيمي،  احمد جمشيديان(74 غلامرضا عنايتي)، مهدي كريميان، فابيو جان واريو(82 حسين پاپي)، يانوش، جواد كاظميان(62 محمدرضا ناصحي)
سرمربي: امير قلعه نويي
شرح گل‌ها:
1ـ0(سپاهان): دقيقه 13 ضربه كاشته از سمت راست توسط خسرو حيدري با ضربه سر احمد جمشيديان تبديل به گل اول سپاهان شد.
2ـ0(سپاهان): دقيقه 34 حركت عرضي جواد كاظميان در عرض توپ را نصيب مهدي كريميان كرد كه با شوت سنگين اين بازيكن دومين‌بار دروازه ماشين‌سازي باز شد.
3ـ0(سپاهان): دقيقه 80 ضربه كرنر ارسالي توسط خسرو حيدري با ضربه سر غلامرضا عنايتي گل سوم سپاهان را به ارمغان آورد.
3ـ1(ماشين): دقيقه 85 پاس سامان نريمان به احمد پاسی در پشت محوطه جريمه با ضربه سنگين اين بازيكن اولين گل ميزبان را رقم زد.
بهترين بازيكن: ‌هادي زرين ساعد دروازه‌بان تيم ماشين‌سازي كه هر چند سه گل را دريافت كرد ولي يك تنه در مقابل حملات سپاهاني‌ها ايستاد و مانع از فروريختن بيش از 3 گل ماشين‌سازي شد.
اتفاق ويژه: با توجه به اينكه سپاهان با يك تيم دسته اولي بازي مي‌كرد ولي تركيب اين تيم با نام‌هايي چون مهدي رحمتي، خسرو حيدري، جلال حسيني، محسن بنگر و ... نشان از حساب ويژه‌اي بود كه امير قلعه‌نويي براي اين باز كرده بود.

تراكتورسازي اميدوار به حضور نصرتي مقابل استقلال

باشگاه تراکتورسازي براي مشخص شدن وضعيت محروميت کاپيتان خود مقابل استقلال از سازمان ليگ استعلام مي‌گيرد.


  تيم تراکتورسازي يکشنبه هفته آينده از هفته دوازدهم ليگ برتر بايد در ورزشگاه يادگار امام مقابل استقلال بازي کند.
اين تيم براي بازي با آبي پوشان احتمالا محمد نصرتي را در اختيار نخواهد داشت. کاپيتان تراکتورسازي سه اخطاره است اما مسئولان باشگاه تراکتورسازي به محروميت وي ترديد دارند و قصد دارند از سازمان ليگ استعلام بگيرند.
تراکتورسازي براي مسابقه با استقلال مصدوم ندارد. اين بازي ساعت 15 برگزار خواهد شد.

شهرداري تبريز خواهان به تعويق افتادن بازي خود با ملوان شد

ديدار تيم هاي شهرداري تبريز و آباده از مرحله يک شانزدهم نهايي جام حذفي فردا در حالي برگزار مي شود که قرار بود اين بازي امروز برگزار شود اما سازمان ليگ به دو تيم اطلاع داد که اين بازي يک روز ديرتر برگزار مي شود.
در همين راستا باشگاه شهرداري تبريز از سازمان ليگ درخواست کرده که ديدار اين تيم با ملوان در هفته دوازدهم را با يک روز تاخير برگزار کنند.
اين بازي يک شنبه دوم آبان طبق برنامه بايد برگزار شود. هنوز سازمان ليگ پاسخي به مسئولان باشگاه شهرداري تبريز نداده است.

بازیکنان و کادر فنی تراکتور برای تشویق ماشین به ورزشگاه می آیند

تیم تراکتور با کادر کامل برای تشویق تیم ماشین در ورزشگاه یادگار امام حضور می یابد.
 یکی از مسئولان باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد بازیکنان و کادرفنی و مدیریت تیم فوتبال تراکتورسازی بعد از تمرین این تیم، در ورزشگاه یادگار امام (ره) حضور می یابند تا نظاره گر بازی ماشین سازی و سپاهان باشند.
این مقام مسئول در باشگاه اظهار داشت:موفقیت باشگاه های تبریز بخصوص ماشین سازی که یکی از دو بال قدرتمند فوتبال آذربایجان و قدیمی ترین تیم فوتبال تبریز است آرزوی تمام تراکتورچی ها می باشد.
وی از هواداران تراکتور خواست تا با حضور پرشور خود در مصاف دو تیم ماشین سازی و سپاهان و با تشویق های خود، تیم سبزپوش تبریز را حمایت کنند

دعوت مجدد از جاسم کرار به تیم ملی عراق

جاسم کرار هافبک عراقی تیم تراکتورسازی تبریز برای حضور در اردو و بازیهای دوستانه به تیم ملی عراق دعوت شد. کرار که به علت آسیب دیدگی از همراهی تیم ملی عراق در جام غرب آسیا بازماند، به اردوی جدید تیم ملی عراق دعوت شده است تا در صورت قرار گرفتن در فهرست نهایی، عراق را در مسابقات جام خلیج فارس همراهی کند. اردوی تیم ملی عراق در شهر سلیمانیه برپا خواهد شد و این تیم دو بازی دوستانه در روزهای 11 و 17 نوامبر با کویت و هند خواهد داشت که بازی مقابل هند در روز فیفا انجام می شود و کرار می تواند تیم ملی کشورش را همراهی کند.
تیم ملی عراق که حریف ایران در جام ملتهای آسیاست، در جام خلیج فارس که از یکم تا 13 آذرماه در یمن برگزار می شود، با عمان، بحرین و امارات همگروه است.

گالاتاسرای در آستانه اخراج ریکارد

طبق گزارشهای منتشره، فرانک ریکارد، مربی هلندی باشگاه گاتالاسرای در یک قدمی اخراج قرار گرفته است.
مسئولان باشگاه ترکیه ای پس از شکست 2-4 تیمشان مقابل آنکاراگوسو، جلسه ای اضطراری تشکیل دادند تا در مورد ادامه حضورریکارد برروی نیمکت مربیگری تیمشان به تصمیم گیری بپردازند و تصمیم در این رابطه تا ساعاتی دیگر اعلام  خواهد شد.
گل دات کام ترکیه با انتشار این خبر به این نکته اشاره کرد که هواداران باشگاه گالاتاسرای نام فاتح تریم، سرمربی سابق تیم ملی ترکیه را در جریان دیدار تیمشان صدا می کردند ولی به نظر می رسد که حکمت کارامان، مربی مانیساسپور، کاندیدای شماره یک مسئولان این باشگاه می باشد. البته ممکن است که هاکان شوکور نیز که فعلا به عنوان مدیر ورزشی باشگاه مشغول به فعالیت است، به عنوان مربی تیم برگزیده شود.
ریکارد در سال 2009 هدایت این تیم شهر استانبول را  عهده دار شد و گالاتاسرای رقابتهای فصل گذشته را در رده چهارم به پایان برد. این تیم در رقابتهای مرحله مقدماتی لیگ اروپا، مغلوب کارپاری لفیف شد و در حال حاضر با 12 امتیاز در رده نهم جدول لیگ ترکیه قرار گرفته است.

۱۳۸۹ مهر ۲۶, دوشنبه

برنامه و اسامی داوران مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی

کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران مرحله یک شانزدهم رقابت‌‎های جام حذفی باشگاه‌های کشور را به شرح زیر اعلام کرد:
سه‌شنبه - 27/7/89
* پاس همدان - استقلال تهران، ساعت 15، ورزشگاه مفتح همدان

داور: هدایت ممبینی
* داماش گیلان - سایپا البرز، ساعت 15، ورزشگاه عضدی رشت
داور: شاهین حاج بابایی
* فولاد نطنز - نفت تهران، ساعت 15، ورزشگاه صفائیه اصفهان
داور: بابک وسیله بر
* مس کرمان - نفت مسجد سلیمان، ساعت 15، ورزشگاه شهید باهنر کرمان
داور: قاسم واحدی
* پیکان قزوین - کاوه تهران، ساعت 15، ورزشگاه رجایی قزوین
داور: رسول رهبرفام
* ماشین سازی تبریز - سپاهان اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: ایرج ساعدی
* شهرداری بندرعباس - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه تختی بندرعباس
داور: سیدمهدی سیدعلی
* ایرانجوان بوشهر - ملوان بندرانزلی، ساعت 17، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر
داور: جمشید محمدی
* فولاد خوزستان - سپیدرود رشت، ساعت 17، ورزشگاه تختی اهواز
داور: اسماعیل عامری
چهارشنبه - 28/7/89
* شهرداری تبریز - راهبر آباده فارس، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: پیروز سیف اله پور
* عمران کیش - استیل آذین، ساعت 17:45، ورزشگاه المپیک کیش
داور: رضا کرمانشاهی
* پرسپولیس - نفت محمودآباد، ساعت 17:45، ورزشگاه آزادی تهران
داور: محمدرضا اکبریان

منشوريهاي واقعي روز قيامت مشخص مي شوند!

فرهادكاظمي ، سرمربي سابق تيم فوتبال گسترش فولاد تبريزدر مصاحبه اي مفصل با باشگاه خبرنگاران جوان مجددا از سازمان ليگ كه مانع از قرارداد بستن باشگاهها با وي مي شود به شدت انتقاد كرد. حرفهاي كاظمي را بخوانيد:
ف.ك همان فرهاد كاظمي است
اگر من تعهد بدهم خود به خود محكوم مي شوم پس اين كار را نمي كنم.من منشور را قبول دارم ولي با منشور جديد اين آقايان مخالفم نبايد با درج اصلاحاتي مانند ف.ك در سايت هاي خبري بدون مشخص شدن جرم يك نفر آبروي وي را ببرند اقدامات آنها موجب شده كه من هم اكنون سردرگم شدم كه آيا مي توانم در فوتبال كار كنم يا نه بهتر است بگويند ف.ك همان فرهاد كاظمي است.
سازمان ليگ مانع بستن قرار داد من شده است
وي ادامه داد: مديران باشگاه ها به من مي گويند كه سازمان ليگ برتر گفته است كه نمي توانيم با تو قرار داد ببنديم تيم ها نيز با اين حرف ها و حديث هاي ضد و نقيض دچار مشكل شده اند.
حاضرم با سران منشور مناظره كنم
فرهاد كاظمي در مورد مناظره با سران منشور اخلاقي تاكيد كرد:حاضرم در يك برنامه تلويزيون با سران منشور اخلاقي و سازمان ليگ مناظره كنم تا مشخص شود كه جرمم چيست اين حق من است كه بدانم به چه دليل فرد خاطي هستم و منشوري شده ام.وي ادامه داد:جرم من اين است كه مصاحبه كرده ام و اين آقايان ناراحت شدند كه حقيقت را گفته ام.
آبروي مسلمان را بردن افتخار نيست
كاظمي اظهار داشت: بايد اين آقايان بگويند كه مشكل من چه بوده است اگر دنبال آبروي مردم هستند با اين كارها كه مي كنند بدتر آبروي يك مسلمان را مي ريزند.وي ادامه داد: بايد بدانيد كه آنها خيال مي كنند كه آبروي من رفته است و نابود شده ام ولي نظر مردم اين چنين نيست.
منشا تمام مشكلات عزيزمحمدي است
كاظمي در مورد رئيس سازمان ليگ برتر خاطر نشان كرد: منشا تمام اين مشكلات عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر است كه با آبرو و حيثيت من بازي مي كند.وي در مورد امروز و فردا كردن سازمان ليگ برتر بيان كرد: در حدود 23 سال مربي گري در فوتبال ايران تا به حال به فدراسيون نيامده بودم ولي در طول اين مدت هزار بار به فدراسيون رفته ام.
طبق معمول،پرونده استيناف گم شد
كاظمي در مورد گم شدن پرونده اش در فدراسيون فوتبال اضافه كرد: در رابطه با مطالباتم از تيم فوتبال سپاهان سه بار راي از كميته انضباطي به شوراي استيناف رفته كه راي به نفع من بوده است حالا كه سه ماه گذشته فدراسيون فوتبال هنوز جواب سربالا مي دهد.
كفاشيان صادق است
وي ادامه داد: پس از اين مدت پرونده ام در كشوي آقاي كفاشيان پيدا مي شود من در صداقت كفاشيان شك ندارم مي خواهم كه دنبال كار من باشد اين مورد را هر چه سريع تر بررسي كرده اقدام كند.كاظمي در مورد پيشنهادهاي ليگ برتري خود گفت: خيلي از تيم ها زنگ زده اند كه در ليگ برتر سرمربي گري كنم ولي مي گويند كه تو منشوري هستي و در اين رابطه همه دچار مشكل شده اند.
منشوريهاي واقعي روز قيامت مشخص مي شوند
وي در پايان افزود:اين آقايان با اهمال كاري مرا خراب مي كنند و من هم از آنها نمي گذرم آنها را به خدا مي سپارم و روز قيامت همه چيز مشخص مي شود.

ميثاقيان: به دليل خونريزي معده در تمرين حاضر نيستم

دليل غيبت سه روزه سرمربي تيم فوتبال شهرداري تبريز در تمرينات اين تيم خونريزي معده و بستري شدن در بيمارستان عنوان شد.


  باخت سه بر يک تيم شهرداري تبريز به راه آهن و غيبت سه روزه اکبر ميثاقيان در تمرينات تيم شهرداري تبريز باعث ايجاد شايعاتي مبني بر برکناري اين مربي از اين تيم شده است.
اين درحاليست که اکبر ميثاقيان با توجه به سابقه ناراحتي معده روز بازي دچار خونريزي معده شد و بلافاصله بعد از بازي نيز به بيمارستان منتقل شده است.
ميثاقيان در ارتباط با وضعيت خود و شايعات به وجود آمده اظهار داشت: دقيقه 60 بازي احساس کردم دچار مشکل خونريزي معده شدم و حتي ديگر نتوانستم کنار خط بايستم. دليل غيبتم در تمرين هم بستري شدن در بيمارستان بود. امروز هم ترخيص مي شوم ولي بايد استراحت کنم.
وي افزود: مسئولان باشگاه درباره اين شايعات حرفي به من نزده اند و ما فکرمان به بازي روز چهارشنبه در جام حذفي است.
   مير معصوم سهرابي که اين روزها ترجيح مي دهد در قبال تماس خبرنگاران با جواب ندادن به اين تماس ها سکوت پيشه کند، بعد از بازي با راه آهن در اولين جسله تمريني تيم حاضر شده و با بازيکنان تيم صحبت هاي جدي و محکمي را مطرح کرده و به دليل اين باخت کل تيم را 10 درصد به کاهش قرارداد جريمه کرده است.
وي در ادامه صحبت هاي خود از اکبر ميثاقيان نيز حمايت کرد.

ماشین در یادگار امام (ره) به مصاف سپاهان می رود

بازی روز سه شنبه تِیم ماشین سازی تبریز در برابر سپاهان اصفهان در ورزشگاه یادگار امام (ره) برگزار می شود.مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز با اعلام این مطلب گفت: بعد از رایزنی های انجام گرفته با مسئولان فدراسیون فوتبال کشور و هیات فوتبال آذربایجان شرقی مکان انجام بازی تیم های ماشین سازی تبریز و سپاهان اصفهان ورزشگاه یادگار امام (ره) تعیین گردید.
افشین دبیری با دعوت از فوتبالدوستان تبریزی برای حضور در ورزشگاه و حمایت تیم ماشین سازی گفت: این بازی روز سه شنبه این هفته راس ساعت 14:30 در این ورزشگاه برگزار خواهد شد و باشگاه ماشین سازی تبریز تمهیدات لازم را برای انتقال هواداران به ورزشگاه اندیشیده است.وی افزود: با هماهنگی هایی که با شرکت واحد اتوبوس رانی تبریز انجام شده است اتوبوس هایی برای انتقال هواداران به ورزشگاه در نظر گرفته شده است.
افشین دبیری با تبریک به تمامی هواداران و مسئولان باشگاه تراکتورسازی تبریز به خاطر صعود تیم تراکتور به مرحله بعدی مسابقات جام حذفی گفت: امیدواریم با حمایت قاطع هواداران تیم تراکتور سازی امسال آسیایی شود.
لازم به ذکر است به دنبال انصراف تیم مقاومت سپاسي شيراز از حضور در بازی مقابل تیم تراکتور سازی تبریز  و عدم برگزاری این بازی در روز سه شنبه در محل یادگار امام ، این محل برای بازی ماشین سازی تبریز و تیم سپاهان اصفهان  در نظر گرفته شد.

۱۳۸۹ مهر ۲۵, یکشنبه

انصراف نفت و سپاسی از جام حذفی؛ صعود تراکتورسازی و راه آهن به مرحله یک هشتم

سازمان لیگ برتراز انصراف 2 تیم برای حضور در مسابقات جام حذفی خبر داد و بر این اساس دیدار بین تیم های راه آهن با نفت آبادان و تراکتورسازی تبریز با مقاومت شهید سپاسی شیراز،  به دلیل انصراف تیم های صنعت نفت آبادان و مقاومت شهید سپاسی از جام حذفی روز سه شنبه مورخ 27/7/89 برگزار نخواهد شد.
بر همین اساس تیم های تراکتورسازی و راه آهن به مرحله بعدی مسابقات صعود خواهند کرد. تراکتورسازی در مرحله یک هشتم نهایی با برنده شهرداری- بهینه راهبر آباده و راه آهن نیز با برنده ماشین سازی- سپاهان دیدار می کند.

کسر 10 درصد قرارداد بازیکنان و مربیان شهرداری تبریز

بدنبال کسب نتایج ضعیف و بدور از انتظار تیم شهرداری تبریز در رقابتهای دور دهم لیگ برتر مبلغ ۱۰ درصد از کل قرارداد اعضای کادر فنی وبازیکنان تیم فوتبال شهرداری تبریز کسر گردید.
میرمعصوم سهرابی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به انتظاری که از کادر فنی و بازیکنان تیم شهرداری تبریز در رقابتهای لیگ برتر مبنی بر نتیجه گیری مناسب تیم میرفت، اما متاسفانه برخی مشکلات و بدشانسی ها مانع این امر شده و انتظار مردم فهیم و آگاه تبریز و تماشاگران پرشور از این تیم برآورده نشده است. بر این اساس مدیریت سازمان برای جریمه کادر فنی و بازیکنان به جهت کسب نتایج ضعیف علی الخصوص در دیدار شهرداری تبریز وراه آهن ۱۰ درصد از کل مبلغ قراراداد افراد ذکرشده کسر گردید.