۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

سران فنرباغچه همچنان به دنبال رونالدینیو

طبق گزارشهای منتشره در فاناتیک دات کام ،وب سایت فوتبال ترکیه ای، و کالچونیوز 24، سران باشگاه فنرباغچه آماده اند تا در بازار نقل و انتقالات زمستانی برای جذب رونالدینیو وارد عمل شوند.
به نظر  می رسد که این تیم ترکیه ای را باید تهدیدی جدی برای میلان در راستای جذب ستاره برزیلی شان دانست. این در حالی است که انتظار می رود رونالدینیو روند مذاکرات را برای تمدید قراردادش با میلان آغاز کند. قرارداد کنونی او در پایان رقابتهای این فصل به پایان می رسد و او هنوز قراردادش را تمدید نکرده است.
در تابستان گذشته ،نگرانی های فراوانی در مورد آینده رونالدینیو وجود داشت، چرا که صحبتهایی از احتمال انتقال او به رختکن تیمهای دیگر به گوش می رسید که البته این اخبار از سوی برلوسکونی تکذیب شد. رئیس باشگاه روسونری در صحبتهایی اعلام کرده بود که رونالدینیو تا پایان در رختکن میلان خواهد ماند.
البته این صحبتها آینده و ادامه حضور رونی در رختکن روسونری را تضمین نمی کند و سران باشگاه ترکیه ای در انتظارند تا ستاره برزیلی میلان را به رختکن تیمشان ببرند.

دكتر هاشميان در بالين فيروز كريمي

فيروز كريمي كه براي يك كار نامشخص به فدارسيون فوتبال مراجعه كرده بود در ساختمان فدراسيون و در نمازخانه‌ اين ساختمان دچار سرگيجه و ضعف عمومي شد و از حال رفت خيلي سريع دكتر هاشميان مسئول ستاد كنترل مبارزه با دوپينگ فدراسيون فوتبال بالاي سر او حاضر شد و كريمي را معاينه كرد اما كار سرمربي فولادگستر تبريز به بيمارستان كشيد. كريمي در حال حاضر در اورژانس بيمارستان طالقاني بستري است و به او سرم تزريق شده است. 

مديرعامل شهرداري فردا در كميته انضباطي

مديرعامل شهرداري تبريز در ارتباط با اتفاقات رخ داده در بازي با پرسپوليس فردا در كميته انضباطي حضور پيدا مي‌كند.ميرمعصوم سهرابي براي توضيح دادن در مورد اتفاقاتي كه در بازي اين تيم مقابل پرسپوليس در ورزشگاه يادگار امام رخ داد، فردا بايد در كميته انضباطي حاضر شود.

مدیرعامل تراکتورسازی: حرفهای دایی ناشی از عصبانیت بود

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در واکنش به اظهارات اخیر سرمربی پرسپولیس در برنامه نود گفت: چنین اظهاراتی که به نظر می رسد ناشی از عصبانیت آقای دایی بود در شان چنین سرمربی ارزیابی نمی شود. جعفری با بیان اینکه نمی خواهد در مسایل مربوط به شهرداری و علی دایی دخالت کند، تاکید کرد: نمی خواهم دراین باره هیچ اظهار نظری داشته باشم.
وی درباره خبر ممنوع المصاحبه شدن بازیکنان تراکتورسازی نیز گفت: بازیکنان باشگاه تراکتورسازی بعد از بازی با پرسپولیس مکلف شدند مصاحبه هایشان را فقط به شرط هماهنگی با سرمربی تیم انجام دهند. به بازیکنان تذکر داده شده است که مصاحبه هایشان باید در چارچوب ضوابط خاصی بوده و فقط در خصوص مسایل فنی باشد.

محمد نوری: شهرداری تبریز باید جریمه سنگینی شود/نباید به دایی و باقری فحش می‌دادند

محمد نوری  هافبک ملی پوش پرسپولیس معتقد است پرسپولیس در دقایق پایانی گل می خورد چون بازیکنانش تمرکز ندارند. بازی شهرداری تبریز تمام شده اما هنوز اتفاقات این دیدار در دستور کار فدراسیون فوتبال قرار داد. نوری معتقد است کمیته انظباطی باید محرومیتی سنگین برای شهردای در نظر بگیرد. 
***
تیم های غرب آسیا شاید در سطح جهان و حتی آسیا تیم های بزرگ نباشند ولی باید قبول کنیم همیشه برای ما دردسرساز بوده اند. این تیم ها همیشه رقیب سنتی ما هستند و بعید می دانم تیم ملی کار راحتی داشته باشد. به نظر من بازی های خیلی سختی در پیش داریم.

***
بعد از شکست چین و کره جنوبی توقعات مردم بالا رفته است.ما هم این موضوع را درک می کنیم ولی سابقه نشان داده ما همیشه مقابل تیم های شرق آسیا موفق بوده ایم و مشکل اصلی ما در آسیا تیم های عربی است. کشورهای حوزه خلیج فارس واقعا خطرناک هستند و حتی در بهترین روزها، تیم ملی مقابل این تیم ها با مشکل روبرو شده. آنها خیلی فوتبال نامنظمی دارند و در زمین با برنامه مشخصی بازی نمی کنند. به همین خاطر ایران کار راحتی مقابلشان نداشته است.
***
مقابل شهرداری تبریز در دقایق آخر گل تلخی خوردیم و دو امتیاز تلخ تر را از دست دادیم. برای ما بسیار ناگوار بود که در دقیقه 97 گل بخوریم ولی فکر کنم نباید به دید خیلی بد به این قضیه نگاه کرد. امیدوارم این اتفاق برای ما تجربه شود تا در بازی های دیگر تکرار نشود و اینطور امتیاز از دست ندهیم. به نظر من عدم تمرکز بچه ها باعث شده تا در دقایق آخر گل بخوریم. انصافا ما تلاشمان را می کنیم اما یک وقت هایی نمی شود دیگر. به نظر من مشکل اصلی پرسپولیس این است که وقتی گل می زدیم دوباره حمله می کنیم و در این حالت از کارهای دفاعی غافل می شویم. این موضوع به ما ضربه زده است.
***
در بازی مقابل شهرداری جو بسیار بدی  حاکم بر ورزشگاه بود. به نظر من نباید چنین جوی در فوتبال ایران درست شود که به بازیکنان بزرگ تاریخ مان اینطور فحش بدهند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید یک محرومیت بسیار سنگین برای تیم شهرداری در نظر بگیرد تا این رفتارها همین جا تمام شود. باید کاری کرد که دیگر این اتفاقات آنجا نیفتد.

بازيكنان تراكتور ممنوع‌المصاحبه شدند

باشگاه تراكتورسازي تبريز بازيكنان اين تيم را ممنوع‌المصاحبه كرده است و اگر بازيكني بدون هماهنگي باشگاه با رسانه‌ها مصاحبه كند با جريمه نقدي مواجه خواهد شد. فراز كمالوند سرمربي تراكتور نيز خبر ممنوع‌المصاحبه شدن بازيكنان اين تيم را تأييد كرد.

احتمال کاهش تعداد تماشاگران ورزشگاه یادگار امام تبریز!!!

مجتبي شريفي رئیس کمیته انضباطی درباره اتفاقات رخ داده در ديدار شهرداري تبريز و پرسپوليس گفت: مديرعامل باشگاه شهرداري تبريز، مدير كل تربيت بدني و رئيس هيات فوتبال استان آذربايجان شرقي را به كميته انضباطي فراخوانده‌ايم تا درباره مسائل مربوط به اين مسابقه توضيحات لازم را ارائه كنند.
وي ادامه داد: در اين جلسه از اين افراد اين سؤال را مطرح خواهيم كرد كه آيا مي‌توانند ورزشگاه يادگار امام تبريز را اداره كنند به گونه‌اي كه روي سكوها خشونت و التهاب ديده نشود. از آنها خواهيم پرسيد قدرت مديريت ورزشگاه را به گونه‌اي دارند كه تيم‌هاي حريف بدون استرس و اضطراب بازي كنند.

رئيس كميته انضباطي تصريح كرد: اين افراد به عنوان ميزبان، مسئول رخدادهاي سكوها هستند. اينجا ديگر نمي‌توانند بگويند تماشاگران منسوب به فلان تيم. لازمه اداره جو موجود اين است كه به اندازه‌اي كه مي‌توانند پذيراي هوادار باشند و بليت فروشي كنند. اگر ميزبان توانايي مديريت 3 هزار يا حتي هزار تماشاگر را دارد نبايد براي 15 يا 30 هزار تماشاگر بليت بفروشد. به مسئولان استان آذربايجان شرقي خواهيم گفت اگر مديريت، قدرت و انتظامات آنها محدود است و به عنوان مثال توانايي اداره جمعيت 3هزار نفري را دارند بيش از اين بليت نفروشند.
وي يادآور شد: در صورتي كه بيش از توانايي بليت فروشي انجام شود مشكلات زيادي به وجود مي‌آيد. اگر افراد حضور يافته در كميته انضباطي بگويند توانايي اداره سكوها در صورت حضور پرشمار تماشاگران را ندارند به آنها خواهيم گفت با چه شيوه و چگونه بليت فروشي كنند تا مشكلات قبلي رخ ندهد. راهكارهاي اين موضوع بررسي و اعلام مي‌كنيم تا از تكرار وقايع گذشته جلوگيري شود
.

جدول گلزنان لیگ دسته اول

در هفته اول لیگ آزادگان 27 گل در 14 بازی به ثمر رسید و فریدون فضلی تنها گلزن دو گله هفته اول مسابقات بود. فضلی در 38 سالگی عزم خود را جزم کرده است تا برای یک بار بالاخره آقای گل لیگ شود.
2 گل: فریدون فضلی(گسترش فولاد تبریز)
یک گل: هادی دغاغله(آلومینیوم هرمزگان) میلاد جعفری، فواد بغلانی، سلمان زحمتکش(پیام مشهد) محسن زارع زاده(فولاد یزد) محسن رحیمی، مجید هوتن، حامد حاجتی(نساجی مازندران) شهرام فلاح( صنعت ساری) محمد مهدی نظری( سپاسی شیراز) افشین چاووشی(داماش گیلان) مصطفی شجاعی(فولاد نطنز) محمد محمدیان، حامد بصیری(همیاری اراک) مجید چلویی(کاوه تهران) علی آذری(داماش لرستان) سجاد عرفانی( ماشین سازی تبریز) امیرحسین محمدی، میلاد شریفات(مس رفسنجان) مهدی سیفی(ایرانجوان بوشهر) مصطفی کارگشا(پیام شیراز) کوشا بهایی پور، هادی موسوی(شیرین فراز کرمانشاه) محسن رحیمی(سپیدرود رشت) مسلم فیروز آبادی(گل گهر سیرجان)

۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

كمالوند:نظر دو باشگاه براي معاوضه اولروم و آرفي مثبت است

سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز گفت: نظر ما و باشگاه پرسپوليس براي معاوضه اولروم و آرفي مثبت است.


فراز کمالوند در مورد انتقال اولروم به پرسپوليس و حضور آرفي در تراکتورسازي اظهار داشت: هم باشگاه پرسپوليس و هم باشگاه ما ابراز تمايل کرده ايم که اين دو بازيکن با هم معاوضه شوند و تاکنون نظر دو باشگاه براي اين اتفاق مثبت بوده و قرار شد در نيم فصل اين جابجايي صورت گيرد.
وي در خصوص عدم حضور وحيد هاشميان در تراکتورسازي گفت: قصد جذب او را داشتيم اما به لحاظ قانوني نمي توانستيم ديگر بازيکن آزاد بگيريم. با جذب تيموريان سهميه جذب بازيکن آزاد را ديگر نداشتيم. ما با وحيد اصلا بحث مالي نداشتيم و فقط بحث آيين نامه اي باعث شد تا نتوانيم او را بگيريم.

اولین برد گسترش فولاد تبریز

گسترش فولاد 1 - داماش 1

فریدون فضلی  43 و 50 - علی آذری 1+45

پایان نیمه اول

گسترش فولاد 1 - داماش 1

فریدون فضلی43 - علی آذری 1+45

قلعه نوعی: تیموریان را می خواستم

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم سپاهان اصفهان شایعه مذاکره با باشگاه استیل آذین را تکذیب کرد. وي در مورد شايعه حضورش در استيل‌آذين و پيشنهاد هدايتي عنوان كرد: در اين مورد هيچ فردي با من مذاكره نكرده است. تمام فكر و ذكرم سپاهان است و به دنبال اين هستم تا اين تيم را به جايگاه واقعي‌اش برسانم. اگر مي‌خواستم به تيم ديگري بروم، قبل از قرارداد با سپاهان مي‌رفتم. مطمئن باشيد استيل‌آذين كار خودش را مي‌كند، ما هم كار خودمان را مي‌كنيم.

قلعه‌نويي در مورد عدم حضور آندرانيك تيموريان در سپاهان تأكيد كرد: در مورد اتفاقي كه نيفتاده، صحبت نكنيم بهتر است. براي آندو در تيم جديدش آرزوي موفقيت مي‌كنم، اما دوست داشتم با او فصل را ادامه دهيم كه اتفاق رخ نداد. وي در مورد شايعه كدورتش با مسئولان سپاهان در مورد عدم جذب تيموريان گفت: به هرحال ما به او احتياج داشتيم كه پيوستنش منتفي شد
.

پیروزی تراکتور مقابل مس سونگون؛ هت تریک مولایی

تیم تراکتورسازی در یک بازی دوستانه مقابل تیم دسته دومی مس سونگون به پیروزی دست یافت. در اين ديدار که تيم تراكتورسازي با نفرات ذخيره خود بازي ميكرد موفق شد تيم مس سونگون را با نتيجه چهار بر دو شكست دهد.از نكات جالب توجه اين ديدار هت تريك علي مولايي بود كه به نظر ميرسد براي حضور در تركيب اصلي به آمادگي كامل دست يافته است.
تيم مس سونگون به تازگي با خريد امتياز تيم شاهين اهواز، در لیگ دسته دوم شرکت خواهد کرد.

۱۳۸۹ مهر ۱, پنجشنبه

هفته اول لیگ دسته اول - شکست ماشین سازی

هفته اول لیگ دسته اول عصر امروز با انجام 8 بازی آغاز شد که در مهم ترین بازی ها تیم نساجی در قائم شهر یک نتیجه خوب را مقابل ابومسلم بدست آورد. داماش در رشت مقابل فولاد نظنز موقف شد و ماشین سازی در تبریز به مس رفسنجان باخت. نتایج بازیهای امروز بدین ترتیب است:
نفت مسجد سلیمان صفر- تربیت یزد صفر
نساجی مازندران 3- ابومسلم مشهد صفر
گل: محسن رحیمی(2) مجید هوتن(52) حامد حاجتی(65)
داماش گیلان 1- فولاد نطنز 1
گل: رضا چاووشی(65)/ مصطفی شجاعی(58)
شهرداری بندرعباس صفر- سپاسی شیراز 1
گل: محمد مهدی نظری(89)
پیام مشهد 3- اتکا گلستان صفر
گل: میلاد جعفری(5) فواد بغلانی(65) سلمان زحمتکش(75)
گل گهر سیرجان 1- شهرداری یاسوج صفر
گل: مسلم فیروزآبادی(66)
همیاری اراک 2- کاوه تهران 1
گل: محمد محمدیان(20) حامد بصیری(33)/ مجید چلویی(7)
ماشین سازی 1- مس رفسنجان 2
 گل: سجاد عرفانی(86) / امیرحسین محمدی(10) میلاد شریفات(80)

كمك 500 ميليون توماني سازمان تربيت‌بدني به پرسپوليس !!!

سازمان تربيت بدني براي رفع مشكلات جاري باشگاه و بازيكنان 500 ميليون به پرسپوليس كمك كرد.

به گزارش فارس با دستور علي سعيدلو به منظور رفع مشكلات جاري باشگاه پرسپوليس و پرداخت معوقه بازيكنان، 500 ميليون تومان از طرف سازمان تربيت‌بدني به حساب باشگاه پرسپوليس پرداخت شد.

فهرست بازیکنان تیم ماشین سازی تبریز

تیم ماشین سازی تبریز پس از دو سال دوری از لیگ دسته اول با خرید امتیاز پتروشیمی تبریز دوباره در این مسابقات حضور می باید. اسامی بازیکنان این تیم عبارت است از :
محمد شجاع صوفیانی، بهمن کامل،هادی زرین ساعد، حبیب نیایی، میثم تقی زاده، میرمهدی قریشی، محمد علی مولا، رامین قربانی، علیرضا ناصح قراملکی، بهنام قدیری، رضا زینی، اکبر گنجی، مجتبی اسلامی، ناصر خبازی، احمد پاسی، علی رحیمی، سجاد عرفانی، محمدرضا فرامرزی، غلامرضا کمپانی، علیرضا عبادی، امیر وزیری، سامان نریمان جهان، اسماعیل سبزی، جواد باهوش، مجتبی جانفشان، محمدرضا ایپکچی، آبراهام آدیوال

اسامی داوران هفته نخست لیگ دسته اول اعلام شد

* پنجشنبه، اول مهرماه، ساعت 16:00
شهرداری بندرعباس-مقاومت سپاسی-تختی-بندرعباس-ساعت 16:30
جمشید محمدی-حسین سنجری-سعید قاسمی-محمد حسین ترابیان

همیاری اراک-شهر صنعتی کاوه تهران-امام خمینی-اراک

رحیم مهر پیشه-سعید زارع-مجید شمس-محمد کمانی

داماش گیلان-فولاد نطنز-عضدی-رشت

منصور نوری-رحیم شاهین-محبت علی رضایی‌تبار-هادی حاج‌عباسی

پیام خراسان-اتکا گلستان-تختی-مشهد

رضا کرمانشاهی-حسین طالقانی-بهرام کیانی-موسی‌الرضا ارغوانی

گل گهر سیرجان-شهرداری یاسوج-اختصاصی –سیرجان

قاسم واحدی-علی موغلی-محمدرضا امینی-محمدحسن محمدی

ماشین‌سازی تبریز-مس رفسنجان-تختی-تبریز

جمشید دانش مهر-حمید غمزه-سخاوت سلمانژاد-غلامرضا مستقیم

نفت مسجد سلیمان-تربیت یزد-اختصاصی –مسجد سلیمان

اسماعیل اکرمی-غلام آموزگار-محمدرضا غنو-بهروز رنجبر

نساجی مازندران-ابومسلم خراسان-وطنی-قائمشهر

محمد حسین اسدی-مجید ویشگاهی-بهرام نقوی-اشکان خورشیدی

* جمعه، 2 مهرماه، ساعت 16:00

فولاد یزد-مس سرچشمه-نصیری-یزد
پیروز سیف‌اله پور-حیدر سلمانی-حسین رحیمی‌پور-عباس نامبخش

گسترش فولاد تبریز-داماش دورود-تختی-تبریز

ایرج ساعدی-آرمان اسعدی-تورج عیوض محمدی-امیر مبشر

صنعت ساری-استقلال اهواز-شهدا-ساری

سعید فتاحی-حمید نظری-علی میرزابیگی-محمد حسین کاظمیان

برق شیراز-آلومینیوم هرمزگان-اختصاصی برق-شیراز

محمدرضا اکبریان-کیانوش داوودزاده-سجاد طوری-محمدرضا خداپرست

ایرانجوان بوشهر-پیام مخابرات فارس-بهشتی- بوشهر

جواد شرفی-علیرضا کناری-بهروز برون-روح‌اله ارشادی

شیرین فراز کرمانشاه-سپیدرود رشت- آزادی-کرمانشاه

محمد ملکی-مصطفی فراهانی-مهدی الوندی-بروز ادراک

۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

سایت AFC از لقب گرگ های سرخ برای تیم تراکتور استفاده کرد!

سایت AFC با انتشار خبر جذب آندرانیک تیموریان توسط تراکتورسازی آزربایجان، از لقب گرگ های سرخ برای این تیم استفاده کرد.

geear7jg.3i.jpg

این نشانگر موفقیت هواداران این تیم پرطرفدار در رساندن هویت ملی خود در سطح بین الملل هست.



تيموريان :سقف قرارداد را رعايت کرده‌ام

هافبک تيم ملي فوتبال ايران تاکيد کرد براي حضور در تيم تراکتورسازي تبريز سقف قرارداد فدراسيون فوتبال را رعايت کرده است.



  آندرانیک تیموریان در مورد اینکه با توجه به پیشنهاد 800 میلیونی از استقلال، سقف قرارداد را برای پیوستن به تراکتورسازی رعایت نکرده، گفت: صحبت‌های من و مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی یک ساعت هم طول نکشید و برخلاف اخبار مطرح شده، سقف قرارداد را کاملا رعایت کردم. هرکس این مسئله را قبول ندارد، می‌تواند به سازمان لیگ رفته و قراردادم را ببیند.
 وی اضافه کرد: من پیش از این کمالوند را می‌شناختم، ضمن اینکه علی نظرزاده مربی پیشینم در ابومسلم هم در این خصوص با من صحبت کرد و من بعد از دوری 6 ساله، در تیمی دیگر شاگردی‌‎اش را خواهم کرد. ضمن اینکه بعد از 4 سال دوری از فوتبال ایران، در تیمی بازی خواهم کرد که از تماشاگرانی سود می‌برد که شاید در دنیا بی نظیر باشند.
 هافبک تیم ملی ایران با بیان اینکه حضور بیش از 70 هزار نفر و در بعضی از مسابقات حضور 100 تماشاگر برای تماشای دیدارهای یک تیم شوخی نیست، افزود:  امیدوارم بعد از چهارسال بتوانم همان بازی درخشان گذشته ام را دوباره در لیگ ایران از خود به نمایش بگذارم.
 وی در مورد اینکه حضورش در تراکتورسازی باعث می‌‍شود دیگر منتقدان وی را بدون تیم نخوانند، افزود: می‌توانستم زودتر تیم جدیدم را انتخاب کنم. در حالیکه از تیم‌های استقلال، سپاهان و ذوب آهن پیشنهاد داشتم، پس از مشورت‌های بسیار و حساسیت زیاد، ترجیح دادم به تراکتورسازی بروم زیرا هم مدیران آن صداقت داشتند و هم تماشاگران بزرگ و متعصبی دارند.
 تیموریان با بیان اینکه اگر دنبال پول بودم، به تیم‌های اماراتی می‌رفتم، در مورد اینکه در جام جهانی 2006 آلمان کارشناسان این کشور وی را بالاک آسیا می‌دانستند اما در چند سال اخیر دچار افت شده است، خاطرنشان کرد: من افت نکردم زیرا حتی بدون انجام بازی و تنها حضور در تمرینات تیم‌های انگلیسی، در بازی‌های اخیر تیم ملی، با نظر کادرفنی جزو بهترین بازیکنان تیم ملی بودم.
 وی در این خصوص افزود: تمام فکر و ذهن من در این سالها پیشرفت در فوتبال آسیا و بازی در لیگ‌های اروپایی بود که در سن 22 سالگی به این هدف رسیدم و در کنار بسیاری از بازیکنان بزرگ دنیا بازی کردم اما مصدومیت‌ها باعث شد نیمکت نشین شده و شرایطم برای رسیدن به ترکیب اصلی سخت تر شود.
 هافبک تیم ملی ایران همچنیت تصریح کرد: قطعا بازی در یک دیدار لیگ برتر انگلستان برابر با حضور در 5 بازی دیگر لیگ‌های اروپایی است. ضمن اینکه روی هاجسون سرمربی فعلی لیورپول روی من حساب ویژه ای باز کرده بود و من حتی در بین 13 بازیکن برتر این تیم هم قرار گرفتم اما مصدومیت باعث شد، آن فرصت طلایی از دست برود. 

تكذیبیه صنایع غذایی شیرین عسل !

نظر به انتشار برخی گزارشات كذب و خلاف واقع توسط تعدادی از عناصر و افراد بی اطلاع در خصوص تدارك شام و پذیرائی از بازیكنان و مسئولین تیم پرسپولیس بدین وسیله با تكذیب كلیه موارد منتشره در برخی سایت ها، این شركت هر گونه ارتباط ، اقدام و هماهنگی در این خصوص را قویاً مردود و باطل اعلام می نماید و مصمم است در راستای رسالت ملی و غیرت آذربایجانی همواره در اعتلای صنعت و آبادانی آذربایجان غیور و ایران سلحشور بیش از پیش كوشا باشد  . فلذا این اقدام ناشایست به نام این شركت كه توسط فردی بنام آقای محمد علی زینالوند كه هیچ گونه سمت یا مسولیتی در این شركت نداشته و صرفاً جنبه اقدام فردی و شخصی نامبرده می باشد موجب تاثر و تاسف شدید اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل گردیده است . علی ایحال بنظر می رسد برخی افراد نا آگاه و ظاهر بین با این اقدام موهن قصد تخریب وجهه افتخار آمیز شركت شیرین عسل را دارند لكن تمام آحاد ملت شریف آذربایجان و ایران رجاء واثق دارند كه گروه صنایع غذایی شیرین عسل در طول كارنامه درخشان خود همواره نسبت به موضوع اشتغال و كارآفرینی همت مضاعف گمارده و تحت هیچ شرایطی وارد مسائل حاشیه ای یا حمایتی از گروه یا فرد خاص نشده و نخواهد شد و تمامی همت و تلاش خود را در راه بسط وتوسعه فرهنگ آذربایجان عزیز و ایران اسلامی بكار خواهد بست .

باتشكر

مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره

گروه صنایع غذایی شیرین عسل

ایمیل به قاضی شریفی

info@dr-sharifi.com





 با عرض سلام

حکم شعار ها و افکار نژادپرستانه در شرع چیست؟

با توجه به شعار های نژادپرستانه هوادارن سپاهان و شاهین و مس بر علیه 30 میلیون نفر ملت آذربایجان چرا از طرف کمیته انضباطی هیچ حکمی صادر نشد؟

حتی پس از شعار های هوادارن مس که بازی بعدی تراکتور مصادف با حضور بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا در تبریز بود آقای عزیز محمدی از ترس بر ملا شدن شعار های نژاد پرستانه در نزد بازرسان اعلام کردند با خاطیان برخورد خواهد شد اما زهی خیال باطل !!!

آیا واقعا حکم شعار های هواداران پرسپولیس که هویت و نژاد و زبان مردم آذربایجان را هدف قرار داده بودند 1 جلسه محرومیت بود؟

آیا توهین به دو نفر مهمتر از توهین به 30 میلیون نفر هست؟

جناب قاضی شریفی!

آیا به عنوان یک قاضی از احکامی که داده اید در مقابل وجدان خود راضی هستید یا این احکام را فقط به خاطر راضی شدن تیم های پایتخت و روزنامه ها و مردم فارس زبان داده اید؟

وقتی هیچ عملی از سوی شما انجام نمی شود و مردم آذربایجان شاهد چنین حق خوری هایی میباشند ، بر خود لازم می دانند از حقوق خود دفاع کنند حتی اگر تا ابد محروم شوند.

با تشکر


منتظر جواب قاضی شریفی هستیم البته اگر جوابی داشته باشند !



تهدید شریفی:احتمال محرومیت دائم یک تیم از حضور تماشاگر وجود دارد

سایت گل- مجتبی شریفی رئیس کمیته انضباطی احتمالا به زودی فوتبال ایران را تکان می‌دهد. او با تصمیم‌هایی که در مورد تماشاگران برخی تیم‌ها از جمله شهرداری تبریز خواهد گرفت، سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد؛ مخصوصا اگر رفتار تماشاگران فوتبال ایران به همین‌طوری بماند و آن‌ها رفتار خود را اصلاح نکنند. صحبتهای شریفی در مورد اتفاقات بازی شهرداری و پرسپولیس خواندنی است:
***
این اصلا سابقه خوبی نیست که یک تیم در اولین سال حضورش در لیگ برتر، در همین هفته‌های اول یک جلسه محرومیت از داشتن تماشاگر را تجربه کرده باشد. ما نمی‌توانستیم قصاص قبل از جنایت کنیم. تا قبل از این‌که این اتفاقات بیفتد نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم و حکم بدهیم. باید اتفاق می‌افتاد، بعد عمل می‌کردیم.
***
در قانون آمده که ما می‌توانیم این تیم را مجازات کنیم. مجازات هم شامل این می‌شود که ابتدا تذکر، بعد جریمه، بعد چند جلسه محرومیت از حضور هواداران را برای تیم‌ها در نظر بگیریم. بعد از آن هم اگر تخلفات تکرار شوند، محرومیت دائمی از حضور تماشاگران یک تیم را تصویب می‌کنیم.
***
مسولان باشگاه شهرداری باید تکلیفشان را روشن کنند. نمی‌توانند همیشه بیایند و بگویند این‌ها تماشاگران ما نیستند. باید یک جلسه‌ای در فدراسیون بگذاریم و از مسئولان این باشگاه دعوت کنیم تا حضور داشته باشند. آنجا اگر قبول کردند که مسئولیت تماشاگران و حاضران در ورزشگاه را به دوش بگیرند، یک بحث است و اگر قبول نکردند که اتفاقات دیگری رخ می‌دهد. به هر حال آن‌ها وقتی میزبان هستند باید کنترل ورزشگاه را داشته باشند. اگر تضمین ندهند که سکوها را کنترل می‌کنند قطعا فکری به حالشان خواهیم کرد. تیم‌های میزبان باید کنترل سکوهای ورزشگاه خودشان را در دست داشته باشند.
***
خوب نیست آدم بحث‌های فوتبالی را با قوانین نیوتن بسنجد! اگر این‌طوری باشد ما هم باید مجازات‌ها را بر اساس قوانین نیوتن در نظر بگیریم. آن وقت ما هم باید با توجه به قوانین فیزیکی نیوتن، متخلفان را تنبیه فیزیکی کنیم!

مصاحبه اختصاصی فراز کمالوند با خبرنگار کلوب هواداران تراکتورسازی

*نظرتون در مورد پیوستن آندرانیک تیموریان به تراکتور چیست؟
ما خیلی خوشحالیم که یک بازیکن بزرگ و سرشناس جذب کرده ایم ،بازیکنی که 4 سال در لیگ انگلیس دوام می آورد بازیکن کمی نیست ، آندو 2 سال اول در بولتون بود و 2 سال دیگر در فولهام بود و قرارداد خود را با بلکبرن منعقد کرده بود و چون مجوز کار صادر نشد نتوانست در تیم بلکبرن بماند. 
در ایران هم استقلال و سپاهان هم خواهان به خدمت گرفتن آندو بودند ولی به خاطر اینکه ما قبلا با آندو کار کرده بودیم وقتی به او پیشنهاد دادیم پذیرفت و خیلی خوشحالیم که بازیکنی با این ویژگی ها را به خدمت گرفته ایم ، در ضمن آندو یکی از با اخلاق ترین بازیکنان لیگ ایران است.
*تکلیف پیوستن هاشمیان به تراکتور را بفرمایید.
ما یک مشکل مقرراتی در جذب این بازیکن داشتیم و چون ایشان بازیکن آزاد هستند هر تیم فقط می تواند یک بازیکن آزاد جذب کند و ما تیموریان را جذب کردیم و باید تا نیم فصل صبر کنیم.
*در مورد خبر حضور آشپیتم آرفی در تراکتور بیشتر توضیح دهید.
از 2 ماه قبل ما یک بحثی با باشگاه پرسپولیس داشتیم مبنی بر این که آرفی و اولروم را تعویض کنیم و این ماجرا دوباره پیگیری شده و در هفته آینده بنده و مدیرعامل باشگاه به تهران می رویم تا مذاکراتی با باشگاه پرسپولیس داشته باشیم و باشگاه پرسپولیس نیز با این تغییرات موافق است.
*با پیوستن تیموریان چه تغییراتی در تیم به وجود می پیوندد؟
هیچ فرقی در چیدمان تیمی نخواهیم داشت و تیموریان به عنوان هافبک دفاعی بازی خواهد کرد که یا بازیکن مکمل کیانی خواهد بود یا یکی از این دو بازیکن در میدان خواهند بود.احتمال اینکه کرار نیز در خط حمله قرار گیرد وجود دارد
*نظرتان در مورد وضعیت پیمنتا ، مولایی و منیعی چیست؟
ببینید پیمنتا این بازی در میدان بود ولی دیدید که هیچ کس از بازی او راضی نبود، ببینید مردم یک چیزهایی میدانند و یک چیزهایی رو نمیدانند خیلی ها به من می گفتند چرا به پیمنتا بازی نمی دهی ، من در پاسخ به این سوال می گویم آیا مردم از بازی که پیمنتا بازی کرد راضی بودند؟ آیا این پیمنتای سال قبل بود؟ در رابطه با مولایی و منیعی هم چنین وضعیتی داریم، منیعی در پست اکرامی بازی می کند و مولایی هم در پست کرار ، الان اکرامی و کرار بد بازی نمی کنند تا ما از آنها استفاده کنیم. و گرنه هر 2 بازیکن آماده هستند.
*آقای کمالوند دوست دارید جدیدترین اخبار تراکتور از چه رسانه ای پخش شود؟
ما خودمون سایت هواداران را بیشتر از خبرگزاری ها قبول داریم چون مال تیم خودمان هستند ، ما هر چیزی که منتسب به تراکتور باشد بیشتر قبول داریم.
*نظر شما در مورد وجود سایت های هواداری چیست؟
خیلی خوب است چون این قدر علاقه مند وجود دارد که به سایت مراجعه می کنند و من نیز همیشه مطالب کلوب هواداران تراکتورسازی رو پیگیری می کنم و مطمئننا از پیشنهاد های هواداران استقبال می کنم.
*نظر شما در مورد اظهار نظر یکی از مربیان  که مردم آذربایجان را جدایی طلب و بی غیرت خطاب کرده است چیست؟
اصلا چنین چیزی صحت ندارد و مردم آذربایجان با شرفت ترین و با غیرت ترین مردمان ایران هستند و هر کسی که چنین ادعایی داشته به نظر من سخت در اشتباه است.
*در نیم فصل چه تغییراتی در تیم به وجود می آید؟
ما فقط به دنبال یک فوروارد هستیم و اگر فروارد بگیریم بازیکن دیگری نیاز نداریم.
*سال قبل بازیکنان امید فرصت بازی پیدا نکردند آیا امسال این فرصت برای آنها محیا خواهد شد؟
برای قهرمانی و رسیدن به سهمیه آسیا ما نیازمند بازیکنان با تجربه نظیر تیموریان هستیم و ما الان شرایطی نداریم که به بازیکنان جوان میدان دهیم ، هواداران انتظار دارند که سهمیه آسیا را به دست بیاوریم و من هم این قول را به آنها داده ام و باید از بازیکنان با تجربه استفاده کنم.
*آقای کمالوند شما در بازی مقابل مس از زمین مسابقه اخراج شدید دلیل این اخراج چی بود؟
چون ما قبل از بازی به داور مسابقه اعتراض کرده بودیم ایشان نسبت به ما ذهنیت منفی داشت ، در صحنه ای که توپ به دست بازیکن حریف خورد من به مربیان داخل نیمکتمان گفتم پنالتی است داور چهارم آمد و گفت دخالت در امر داور کرده ای !!!!
*شما در 2 بازی آخر هم با ناداوری ها مواجه بودید چه عکس العملی نشان می دهید؟
بله ما شکایت کردیم ، هم در بازی با ذوب آهن و هم بازی مس داوری علیه ما بود و باید برای ما نیز همانند تیم های پایتخت توجه شود.
*سخن آخرتان با هواداران و  کاربران سایت چیست؟
من 2 قول در 2 سال قبل به هواداران دادم که به هر 2 قول عمل کردم ، سال اول قول دادم تا به لیگ برتر صعود کنیمد که خدا را شکر به قول خود عمل کردیم ، سال بعد قول دادیم تا تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم که باز هم خوش قول بودیم
ما در شرایطی که 12 امتیاز از شاهین بوشهر عقب بودیم من قول صعود دادم الان هم قول می دهم که سهمیه آسیا را کسب خواهیم کرد الان هم نگران نباشند و صبر داشته باشند تا سال بعد در آسیا به مصاف حریفان برویم
صعود به آسیا راه طولانی دارد و هواداران باید صبر کنند و مطمئن باشید امسال سهمیه آسیا را کسب خواهیم کرد.

تهیه و تنظیم: امیر توپچی پور

۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

سهرابی به فردوسی پور: دایی در کنفرانس خبری ملغطه می کند

برنامه نود برخلاف هفته های گذشته گزارش کاملی را از کنفرانس خبری بعد از بازی شهرداری و پرسپولیس پخش کرد که در نوع خود جالب بود، این برنامه در اقدامی مغرضانه تمام سخنان سرمربی تیم پرسپولیس را در حالی پخش کرد تا سعی کند هواداران تبریزی را به جای دیگری متصل کند که با روی خط آمدن دکتر سهرابی مدیر عامل باشگاه شهرداری این بار نود و دایی به گوشه رینگ رفتند تا فردوسی پور با اعلام قانع نشدنش از این اظهارات عجز و ناتوانی خود را در قبال اتهامات وارد شده به هواداران شهرداری اعلام دارد.
دکتر سهرابی در این اظهارات شجاعانه در برنامه نود اعلام داشتند :آقای دایی متاسفانه مسایلی را در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی مطرح کردند که شایسته و بایسته آن کنفرانس نبود، ایشان به جای پرداختن به بار فنی تیم خود و بازی، خواستن با طفره رفتن از بازی و ضعف تیم خود را در کسب نتیجه را با این اظهارات توجیه کنند، سهرابی در ادامه اعتراض خود را در قبال عدم توجه رسانه ها به بعد مثبت قضیه و در مقابل پر و بال دادن گسترده به قسمت بد جریان که بسیار ناچیز بود اعلام کرد، سهرابی با طرح این سوال که چرا تشویق های هواداران تبریزی را که با شور و نشاط خاصی از دقیقه یک تا دقیقه نود تیم خودشان را تشویق کردند را نادیده می گیرید در حالی که در هیچ کجای استادیوم های کشور این شور و نشاط دیده نمی شود ولی تا در جایی چند نفر تماشاگرنما خواسته یا ناخواسته شعارهای می دهند آنها را به هواداران تبریزی و شهرداری ارتباط می دهید تا کسانی از آب گل آلود ماهی گرفته باشند؟ سهرابی اعتراض خود را به اظهارات آقای دایی در کنفرانس خبری بعد از بازی اعلام داشت و با بیان اینکه تیم های سرخابی پایتخت چون همیشه و هر کجا که رفته اند در تمام شهرهای ایران هواداران آن شهر این تیمها را تشویق کرده اند و چون در تبریز هواداران تبریزی تیم شهرشان را تشویق می کنند برای این آقایان این مساله قابل هضم نمی شود و این عاملی می شود تا کسانی این هواداران را بی فرهنگ بنامند در حالی که هواداران تبریزی همیشه و در همه حال و در طول نود دقیقه تیم شهرشان را تشویق می کنند و تا جالب آنکه تا بحال به این موضوع پرداخته نشده است.
سهرابی با اشاره به نتیجه بازی اعلام کرد حال اگر آقای دایی می برد آیا چنین اظهاراتی از زبان ایشان خارج می شد؟ ایشان بازی برده را در دقیقه نود و پنج با تساوی عوض می کند که نقش هواداران تیم شهرداری در رقم خوردن این نتیجه فوق العاده زیاد بود و چون آقای دایی تیمش در مقابل شهرداری متوقف شده چنین اظهاراتی را بیان کرده اند در حالی که اگر شهرداری بازی را واگذار کرده بود آقای دایی در کنفرانس خبری اظهارات دیگری را بیان می کردند، مدیرعامل باشگاه تراکتور با کنایه به عادل فردوسی پور افزود چطور حرکات هواداران شهرداری در محکومیت هتاکی به قرآن کریم، تجلیل از شهدای دفاع مقدس و تجلیل از سرداران هشت سال جنگ تحمیلی و پخش قرآن در میان هواداران قبل از بازی توسط برنامه نود پوشش داده نمی شود و در مقابل حرکات عده ای قلیل به گونه ای به ببینندگان القا می شود که موجب می شود جو بدی بر علیه هواداران تیم های تبریزی در رسانه ها بوجود آید، ایشان جو استادیوم های سایر شهرهای کشور را بدتر از تبریز خواند و به فردوسی پور گفت چطور در بازی مس کرمان و استقلال و یا تراکتور و پرسپولیس شعارهای داده می شود و کسی عکس العملی نشان نمی دهد اما در مقابل تا معدود کسانی که شاید هم هوادار تیم رقیب باشند در میان هواداران تبریزی شعاری می دهند در ساز و کورنا می شود تا موجب تخریب این هواداران شود، سهرابی این مسایل را کاملا سازماندهی شده دانشت که سعی دارد چهره با فرهنگ هواداران آذربایجانی را مورد هدف قرار دهد، چرا که هواداران آذربایجانی فقط و فقط تیم خود را تشویق می کنند و این برای خیلی ها که در استادیوم های سایر شهرها عادت به تشویق شدن دارند قابل هضم نباشد.
سهرابی الفاظ به کار رفته بر علیه دایی و باقری را مرتبط با بازی تراکتور و پرسپولیس در تهران دانست و افزود هر عملی، عکس العملی دارد و شما با بررسی همین سایت هواداران تیم پرسپولیس و جو سنگین و بسیار زشتی که این سایت های هواداران پرسپولیس قبل از بازی بر علیه هواداران شهرداری به راه انداخته بودند پی خواهید برد که این کارها موجب افرایش حساسیت های می شود که بواقع بازبرخوردهایش همین شعارهای است که در استادیوم داده شده است، سهرابی این جریانات را مرتبط با شعارهای زشت و ناپسند هواداران پرسپولیس در بازی این تیم برابر تراکتور در تهران دانست که هواداران تبریزی را با شعارهای نژاد پرستانه مورد هتاکی قرار داده بودند، ایشان دلیل این برخورد هواداران شهرداری با باقری و دایی را بعلت عدم برخورد نکردن این آقایان با هوادارانی تهرانی دانست که در تهران و بطور سازمان یافته شعارهای نژادی می دادند و این در حالی اتفاق می افتاد که دایی و باقری هیچگونه عکس العملی در قبال ساکت کردن هوادارانشان از خود نشان ندادند.

در پایان سهرابی با تقدیر و قدردانی از هواداران تیم شهرداری با کنایه به عادل فردوسی پور او را به دامن نزدن به این مسایل توصیه کرد و افزود در همه ورزشگاههای کشور این مسایل اتفاق می افتد و ما باید بجای بال و پر دادن به این مسایل باید با کار فرهنگی جوی آرامش گونه را به استادیوم ها باز گردانیم و این موثر نمی شود مگر با کار فرهنگی که باید صورت بگیرد. سهرابی اظهارات نسنجیده و خام دایی را خوراک دادن به رسانه ها دانست که سعی دارد با تاثیر گذاشتن بر کمیته انضباطی موجب ایجاد جوی برای صدور مجازات برای تیم پر هوادار شهرداری شود.

در پایان اینبار این عادل فردوسی پور بود که در مقابل اظهارات نسنجیده مدیرعامل محترم باشگاه شهرداری به گوشه رینگ رفت و با گفتن اینکه من قانع نشدم سعی کرد تا سر و هم قضیه را با جملاتی تلافی جویانه در تعریف و تمجید از هواداران تیم های تراکتور و شهرداری از التهاب بوجود آمده تا حدود زیادی بکاهد.

نصرتی : هواداران انتظار داشتند دایی و باقری از آنها حمایت كنند

بازیكن تیم تراكتورسازی گفت: هواداران تبریزی اعتقاد داشتند در دیدار با پرسپولیس دایی و باقری باید از آنها حمایت می‌كردند.

محمد نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شرایط تراكتورسازی اظهار داشت: خوشبختانه با جذب تیموریان در میانه میدان به قدرت بیشتری رسیدیم. حضور این بازیكن باتجربه می‌تواند در ادامه مسابقات لیگ كمك زیادی به ما كند و بهتر از قبل خواهیم شد. از طرفی صحبت‌های ابتدایی با هاشمیان برای حضور در تراكتورسازی انجام شده و در حال نهایی شدن است.

مدافع تیم ملی درباره بیماری‌اش در اردوی تیم ملی در شرق آسیا گفت: 3 تا 4 روز به سختی بیمار بودم و حال بدی داشتم، اما خوشبختانه در حال حاضر شرایط جسمانی خوبی دارم.
وی با اشاره به شرایط خوب تیم ملی ادامه داد: توقع مردم از تیم ملی بالا رفته و امیدواریم بتوانیم با كسب نتایج خوب در رقابت‌های فوتبال غرب آسیا با آمادگی بیشتری در جام ملت‌ها حاضر شویم. این مسابقات می‌تواند محك خوبی برای ارزیابی توانایی‌های تیم ملی باشد.

نصرتی درباره حواشی به وجود آمده در تبریز در دیدار پرسپولیس و شهرداری تبریز عنوان كرد: حضور هواداران همواره به نفع تیم‌های تبریزی بوده است، چون تیم‌های حریف با حضور آنها دچار مشكل می‌شوند. مشكلات در این باره به بازی تراكتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برمی‌گردد؛ جایی كه بعد از توهین تماشاگران پرسپولیس به هواداران تراكتور آنها اعتقاد داشتند كه دایی و باقری باید از هواداران تبریزی حمایت می‌كردند، اما این اتفاق نیفتاد. البته این طور نیست كه هیچ مشكلی در تبریز پیش نیامده باشد، اما می‌توانم این را بگویم كه بهترین تماشاگران را داریم.

روزنامه سراسری تهران امروز، تبریزیها را به نژادپرستی متهم نمود

روزنامه ی سراسری تهران امروز با پرداختن به مسایل روی داده در دیدار شهرداری تبریز و پیروزی تهران، هواداران تبریزی را مورد شماتت قرار داد!

به گزارش سانا در حالی که هیچکدام از این رسانه های سراسری و نیز رادیو، تلویزیون و حتی سایتهای اینترنتی فارس زبان در جریان توهینهای شنیع هواداران پیروزی به ملت آذربایجان کوچکترین واکنشی نشان نداده بودند این بار تنها پس از گذشت چند روز، همه ی آنان متحدانه به توبیخ هواداران تیمهای آذربایجانی روی آورده اند.

روزنامه ی تهران امروز مورخ 29 شهریور با اختصاص یک صفحه از فضای خود به نکوهش هوادارانی پرداخته است که فضای ورزشگاه تبریز را قومی، نژادی و سیاسی نموده اند!

گفتنی است این اولین بار است که طرح شعارهای ملی در ورزشگاهها توسط هواداران میلیونی تیمهای آذربایجانی به این شکل رسانه ای گشته است. انتظار می رود همچنان که روزنامه ی تهران امروز نیز به آن اشاره کرده در روزهای آتی نیروهای امنیتی نسبت به این موضوع واکنشهایی را نشان دهند.

متن کامل دو گزارش این روزنامه به شرح زیر است:

حاشیه‌‌ای بر اتفاقات تبریز

هوادار دقت كن!

آندرانیك تیموریان گفته است كه به خاطر تماشاگران پرشور تبریزی تصمیم گرفته كه به تراكتورسازی بپیوندد و به این ترتیب یكی از پرحاشیه‌ترین معماهای فوتبال ایران حل شده و گمانه‌زنی در مورد آن به پایان می‌رسد. به راستی تراكتورسازی با آن همه هوادار می‌تواند كعبه آمال بسیاری از بازیكنان فوتبال باشد كه علاوه بر پول به مولفه‌های دیگر فوتبال هم توجه دارند. تراكتورسازی سال گذشته مورد رشك وغبطه تیم‌های حاضر در لیگ حتی پرسپولیس و استقلال بود و هواداران پرشور و وفادارش به مثابه چرخ پنجم موجب استحكام بیشتر این تیم شد، اما آیا امسال هم چنین شرایطی در تبریز وجود دارد؟

هواداران فوتبال در تبریز امسال با تغییر در بعضی رفتارها و واكنش‌ها به روی سكوها بازگشته‌اند و با وضعیتی كه در حال حاضر در ورزشگاه تبریز دیده می‌شود عملا تغییر ماهیت داده‌اند.

گویی برای هواداران تبریزی دیگر نتیجه مسابقه و تشویق و حمایت از «تراختور» آن هم در هر شرایطی، به مسئله‌ای جنبی و حاشیه‌ای بدل شده است. جوش و خروش هواداران تبریزی امسال به جای آنكه به مدد تراكتور یا شهرداری بیاید حالا عاملی بازدارنده در راه كسب نتایج خیره‌كننده و رسیدن به سكوهای برتر لیگ محسوب می‌شود. شاید خارج شدن بخشی از هواداران تبریزی از مسیر حقیقی و حمایتی، از ماجراهای مربوط به نظرسنجی درباره پرطرفدارترین تیم لیگ برتر شروع شد. همانجایی كه بسیاری از هواداران تراكتور در مقابل آرای ثبت شده در برنامه 90 موضع تندی اتخاذ كرده و كلیت ماجرا را زیر سوال بردند.

شاید هم محرومیت تراكتور پس از اولین بازی امسال در لیگ برتر دهم، هواداران تیم را تا این حد عصبانی كرده باشد كه حتی به كریم بافری هم رحم نكرده و به شكل فیزیكی با او مجادله می‌كنند. با این حال روشی كه طرفداران تیم در پیش گرفته‌اند یقینا باعث بهبود روابط نخواهد شد و اوضاع را بغرنج و پیچیده خواهد كرد. هواداران تبریزی اگر روش فعلی را ادامه دهند و آرامش خود را در برابر تیم‌های بزرگ نتوانند حفظ كنند به‌زودی تبدیل به دغدغه فكری و ذهنی مدیران دو تیم تبریزی مبدل خواهند شد و قوای فكری و تصمیم سازی را در آنها مشوش خواهند كرد.

اگر برخوردهای نادرست با مهمانان ورزشگاه یادگار امام منجر به سلسله‌ای از محرومیت هواداران شود آنگاه عملا برگ برنده تبریزی‌ها از دست خواهد رفت و ابهت و عظمت ورزشگاه بزرگ تبریز هم خواهد شكست. طبیعتا باید به سیستم انضباطی فدراسیون فوتبال هم حق داد كه در برابر هتاكی و فحاشی هواداران از خود واكنش نشان دهد. اینجاست كه دوباره صحبت از محرومیت به‌میان می‌آید و حقیقتا تراكتور و شهرداری بزرگ‌ترین خسارت‌ها را خواهند دید. شاید دیگر بازیكنانی در حد و اندازه آندو تیموریان و محمد نصرتی هم تمایلی به حضور در تبریز نداشته باشند. فوتبال پدیده‌ای جهانی است و رفتار قومی و قبیله‌ای و حتی سیاسی در آن به سرانجام نمی‌رسد.





97 دقیقه كابوس وار برای ترك زبان‌های پرسپولیس در یادگار امام تبریز

دایی: آقای هوادار، فوتبال از سیاست جداست

موضع گیری هواداران تراكتورسازی تبریز علیه هواداران پرسپولیس كه آرام آرام به یك دشمنی بزرگ تبدیل می‌شود از بازی دور برگشت فصل گذشته آغاز شد. تراكتورسازی كه آن روزها پس از نزدیك به یك دهه تازه به سطح اول فوتبال ایران بازگشته بود با حضور چند ده هزار نفری هوادارانش كه بازی‌های داخل و خارج از خانه برایشان تفاوتی نداشت، همه را غافلگیر كرد و آماری فراتر از تماشاگرانی كه زحمت تماشای از نزدیك بازی‌های سرخابی‌های پایتخت را متحمل می‌شدند را از خود به جای گذاشت.

در همان روزها فراز كمالوند مدعی شد تیمش پرتماشاگرترین تیم فوتبال ایران است و از عادل فردوسی‌پور درخواست كرد نظر سنجی گسترده‌ای را در این زمینه برگزار كند. چند ماه بعد خواسته كمالوند اجابت شد و در نظرسنجی برنامه90 پرسپولیس با اختلاف فاحشی نسبت به تراكتورسازی پرطرفدارترین تیم ایران لقب گرفت و تیم تبریزی پشت سر استقلال به رتبه سوم قناعت كرد.

هواداران تراكتورسازی یك هفته پس از این اتفاق با حضور صد هزار نفری در بازی خانگی مقابل مقاومت سپاسی به نتیجه این نظرسنجی اعتراض كردند و با انتقاد از عادل فردوسی‌پور آن را مخدوش و غیر قابل استناد دانستند. اختلاف اصلی از همین جا شكل گرفت و نشانه‌های كم رنگی از آن در بازی دور برگشت فصل گذشته كه در تبریز برگزار شد و با تساوی یك- یك به پایان رسید، نمود پیدا كرد. در آن بازی بخشی از ورزشگاه به كریم باقری كه اسطوره فوتبال تبریز است توهین كردند و در پایان مسابقه هم حاشیه‌هایی برای علی دایی ایجاد شد تا مشخص شود تبریزی‌ها بیش از همه روی ترك زبان‌های پرسپولیس زوم كرده اند.

رویارویی پرسپولیس و تراكتورسازی در بازی افتتاحیه دهمین دوره لیگ حرفه‌ای دشمنی‌های غلیظ تری را به تصویر كشید. هواداران تراكتورسازی مدعی بودند در آن مسابقه مورد تمسخر پرسپولیسی‌ها قرار گرفته‌اند و به قومیت شان توهین شده است. آنچه با درگیری‌های گسترده‌ای پس از سوت پایان مسابقه همراه شد و به تبع این اتفاقات تراكتور با رای فدراسیون فوتبال به برگزاری دو بازی خانگی بدون تماشاگر محكوم شد. تصور اولیه این بود كه دامنه این اختلافات به بازی پرسپولیس و شهرداری تبریز سرایت نخواهد كرد و اساسا تیم دوم تبریز آن قدر تماشاگر ندارد كه نگرانی خاصی بابت حواشی احتمالی وجود داشته باشد اما عملا بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شد تماشاگر به ورزشگاه یادگار امام رفت و از همان دقایق اولیه ملموس بود كه بخش قابل توجهی از جمعیت به نیت گرفتن انتقام اتفاقات بازی رفت مقابل تراكتورسازی به استقبال این بازی آمده اند. اولین نشانه‌ها زمانی كه دوتیم برای گرم كردن وارد زمین شدند نمود پیدا كردند. فحاشی علیه بازیكنان پرسپولیس از همین دقایق آغاز شد و باران بطری و اشیای متفرقه بر سر بازیكنان باریدن گرفت. شدت این مسئله به حدی بود که حتی پخش زنده تلویزیونی این بازی هم با مشکل مواجه شد و در دقایقی صدای ورزشگاه برای مخاطب تلویزیونی پخش نمی‌شد.

هواداران شهرداری تبریز پس از پایان بازی، هرچه بطری داشتند به زمین مسابقه پرتاب کردند. به‌طوری که به نظر می‌رسید دیگر ظرفی برای نوشیدن آب در دست هواداران میزبان نمانده باشد. محمد منصوری كه در دقیقه 82 گل پرسپولیس را به ثمر رساند در توصیف جو ورزشگاه می‌گوید: «قصد توهین به هواداران تبریزی را ندارم اما در دو سال گذشته، هر بار که به تبریز آمدیم همیشه با همین برخوردها روبه‌رو بودیم. باید به حال این وضعیت فکری شود وگرنه معلوم نیست با این روند به کجا خواهیم رفت؟ آنچه امروز انجام دادیم فوتبال نبود و بهتر است نام فحش بال را روی آن بگذاریم.» علی دایی پس از پایان بازی كه با گل تساوی ثانیه‌های پایانی شهرداری همراه بود با چهره‌ای برافروخته به سالن كنفرانس رفت و بدون پرده پوشی به رفتار هواداران تبریزی اعتراض كرد. او غلظت گرایشات سیاسی را در میان كسانی كه در ورزشگاه یادگار امام حضور پیدا می‌كنند بالا دانست و جملات بی‌محابا و طعنه آمیزی را به زبان آورد:« متاسفانه در این مسابقه از دقیقه یك تا 97 من و كریم باقری فقط فحش و ناسزا شنیدیم و به جرات می‌گویم در هیچ ورزشگاهی چنین برخوردی با ما نشده است. كسانی كه امروز در ورزشگاه به من بی‌شرف و بی‌غیرت گفتند، اینها كسانی هستند كه از فوتبال چیزی نمی‌فهمند و در ورزشگاه دنبال مسائل سیاسی هستند.»

در ادامه سالن كنفرانس مطبوعاتی به محل مجادله دایی و خبرنگاران تبریزی تبدیل شد. خبرنگاران اظهارات دایی را تكذیب می‌كردند اما او حاضر نبود كوتاه بیاید و روی گفته هایش تاكید داشت: «من و كریم باقری برای فوتبال این مملكت و آذربایجان زحمت كشیده‌ایم و نباید تماشاگران مزد این زحمات را با فحش و ناسزا بدهند. همه باید به این نكته توجه داشته باشند كه آذربایجان متعلق به ایران است و همه برای سربلندی این سرزمین تلاش می‌كنند.

شمااز یک طرف خیابان به نام کریم باقری می‌کنید و از سوی دیگر 90دقیقه در ورزشگاه به او فحش می‌دهید. بازهم می‌گویم آذربایجان متعلق به ایران است. ما همه برای یک مملکت هستیم اما متاسفانه آنهایی که به ورزشگاه می‌آیند دنبال فوتبال نیستند. آنها دنبال مسائل دیگری‌اند. چرا باید در ورزشگاه یادگار امام آتاتورک تشویق شود؟» در این لحظه تعدادی از خبرنگاران به شدت ادعای دایی را رد كردند و از او خواستند مدرك ارائه دهد. سرمربی پرسپولیس در پاسخ به آنها گفت:« فیلم این تشویق‌ها موجود است. کسی برای فوتبال در تبریز به ورزشگاه نمی‌آید. من ناراحت فحش شنیدن نیستم. آنها می‌توانند تا صبح به من فحش بدهند. من ناراحت این هستم که چرا شماها خودتان را به راه دیگری می‌زنید. واقعا نمی‌شنوید در ورزشگاه چه می‌گویند؟‌ در تهران هم همین هواداران به کریم باقری توهین کردند و با بطری آب او را زدند. چرا قبول نمی‌کنید که ما همه از یک مملکت هستیم. آذربایجانی، ترک، عرب و کرد همه متعلق به ایران هستند. این را بفهمید و مسائل دیگر را وارد فوتبال نکنید.»

حتی سرپرست شهرداری تبریز هم قبول دارد كه فضای ورزشگاه غیرقابل تحمل بوده و اتفاقات عجیبی رخ داده است. صالح پناه با اشاره به هتاكی به علی دایی و كریم باقری می‌گوید:« ما نهایتا دو، سه هزار هوادار بیشتر نداریم و مابقی از شهرهای اطراف تبریز به ورزشگاه می‌آیند. فوتبال حرفه‌ای است و هواداران باید بدانند كه كریم باقری وقتی از باشگاه پرسپولیس پول می‌گیرد نمی‌تواند بیاید به ضرر تیم خود بازی كند. این از روح مردانگی و جوانمردی به دور است. باور كنید ما در تبریز كارهای فرهنگی زیادی انجام می‌دهیم اما چاره ساز نیست. باشگاه شهرداری تبریز قصد داشت از كریم باقری تجلیل كند اما به دلیل جو نامناسب ورزشگاه نتوانستیم این مراسم را اجرا كنیم. به علی دایی و كریم باقری بعد از بازی گفتیم كه از این وضعیت بسیار ناراحت هستیم. دایی و باقری اسطوره فوتبال آذربایجان و ایران هستند. باقری نمی‌تواند تیم خود را رها كند، علی دایی در صورت گل زدن تیمش اگر خوشحالی نكند، گریه كند؟ متاسفانه اتفاقاتی كه در بازی پرسپولیس و تراكتورسازی در تهران رخ داد باعث شد تماشاگرنماها چنین شعارهایی سر دهند.» باشگاه پرسپولیس قصد دارد با ارسال نامه و با مستنداتی كه در اختیار دارد به سازمان لیگ و كمیته انضباطی اعتراض رسمی خود را نسبت به این اتفاقات اعلام كند. بدون تردید این پایان درگیری‌های پرسپولیس و هواداران تبریزی فوتبال نیست و با توجه به رنگ و بوی سیاسی ماجرا حتی فدراسیون فوتبال هم برای تصمیم‌گیری در انتظار كسب تكلیف از نهادهای غیرورزشی به سر می‌برد.

كمالوند: اولروم به تغيير فضا احتياج دارد مثل ابراهيموويچ!

دو باشگاه پرسپوليس و تراكتورسازي در حال مذاكره  هستند تا موضوع معاوضه اشپيتيم آرفي و عرفان اولروم به طور كامل روشن شود. فراز  كمالوند سرمربي تراكتور هم كه راضي به اين معاوضه است در مورد شرايط اولروم به سايت گل مي‌گويد:«عرفان 15 روز كه از ايران رفته تا در كشورش نيجريه پاسپورتش را  عوض كند. او در دو بازي اخير ما غايب بود ولي بايد بگويم كه اولروم خوب تمرين مي‌كند، از لحاظ بدني شرايط خوبي دارد و اضافه وزن هم ندارد.»
كمالوند در خصوص  اين سوال كه چرا مي‌خواهيد او را از دست بدهيد مي‌گويد:«من هيچ مشكلي با اولروم ندارم و ديديد كه در هفته اول مقابل پرسپوليس او را در تركيب ثابت گذاشتم. گاهي اوقات يك بازيكن در يك تيم به بن‌بست مي‌رسد يا اينكه شرايط آنطور كه دلش مي‌خواهد پيش نمي‌رود. اولروم احتياج به تغيير فضا دارد، مثل زلاتان ابراهيموويچ كه در بارسلونا همه چيز طبق خواسته‌اش پيش نرفت و به آث ميلان رفت در حالي كه مي‌دانند او مهاجم خوبي است.»
كمالوند در خصوص آرفي مي‌گويد:«او هم شرايطي مثل اولروم دارد و مي‌تواند در شرايط جديدي قرار بگيرد. اين دو بازيكن از لحاظ فني شناخته شده هستند و سابقه آقاي گلي هم دارند.» سرمربي تراكتور در مورد جذب وحيد هاشميان مي‌گويد:«به شدت علاقمند بوديم تا هاشميان را جذب كنيم چون او از لحاظ فني و اخلاقي جزو بهترين‌هاست ولي متأسفانه با توجه به قوانين نمي‌توانيم بيشتر از يك بازيكن آزاد بگيريم و حضور او در تيم ما منتفي است.»

مادر باقري: فكر نمي‌كردم اين همه ناسزا بشنويم

كريم باقري در بازي پرسپوليس و شهرداري تبريز روز تلخي را پشت سر گذاشت او كه به شهر خودش بازگشته بود هيچ وقت تصور نمي‌كرد از تماشاگران تبريزي توهين و ناسزا بشنود ولي اين اتفاق تلخ افتاد و حتي مي‌گويند بعد از پايان اين مسابقه اشك در چشمان آقا كريم حلقه زده بود.
مادر كريم باقري هم از اتفاقات كه در اين بازي افتاد بسيار ناراحت است. او در مورد توهين‌هايي كه به پسرش شده مي‌گويد:«خيلي ناراحتم و از آن روز به بعد حتي ذره‌اي هم از ناراحتي‌ام كم نشده است. من يك مادرم و همه مي‌توانند درك كنند كه وقتي به پسرم توهين شده است من چقدر ناراحتم. هيچ وقت فكر نمي‌كردم ناسزا بشنويم. آنها حرمت پسر من را كه براي كشورش افتخارات زيادي به دست آورده شكستند.»
مادر باقري لحن حرف‌هايش بسيار غمگين است ادامه مي‌دهد:«بعد از اين بازي آرزو كردم كه اي كاش كريم فوتباليست نمي‌شد تا اين توهين‌ها و ناسزاها را نشنود. من فقط از مسئولان مي‌خواهم با آنهايي كه اين چنين به پسرم توهين كرده‌اند برخورد كنند.»

اخبار كميته انضباطي

احضار مديرعامل تراکتورسازي و بازيکن نفت و رفع تعليق شيرين‌فراز

 مديرعامل باشگاه تراکتورسازي براي پاره‌اي از توضيحات به دليل اتفاقات بازي با ذوب‌آهن به کميته انضباطي احضار شد.
 با توجه به تکرار تخلفات تماشاگران تيم تراکتور سازي تبريز در مسابقه با ذوب آهن،کميته انضباطي مدير عامل،سرپرست و مسئول کانون هواداران تيم تراکتور سازي را براي امروز به کميته انضباطي احضار کرده است.
 احضار بازيکن نفت تهران حسين آشنا،بازيکن تيم نفت تهران به منظور اداي پاره اي از توضيحات در خصوص مطالبه وجه خود از باشگاه راه آهن شهرري، روز پنجم مهرماه بايد در کميته انضباطي فدراسيون فوتبال حاضر شود.
 رفع تعليق تيم شيرين فراز کرمانشاه
با توجه به کسب رضايت شکات و پرداخت مطالبات آنها توسط تيم شيرين فراز کرمانشاه،از تعليق تيم رفع اثر شده و ثبت قرارداد و حضور در مسابقات براي اين تيم بلامانع است.

آرشیو - عزيز محمدي: از مردم آذربايجان شرقي به خاطر توهين‌ها عذرخواهي مي‌كنيم

رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال گفت: از مردم آذربايجان شرقي بابت توهين‌هايي که در بازي با مس کرمان شد، عذرخواهي مي‌کنيم.

عزيز محمدي در گفت و گو با خبرگزاري فارس، درباره توهين هايي که هفته گذشته در جريان بازي مس کرمان و تراکتورسازي از سوي هواداران کرماني به تبريزي‌ها شد، اظهار داشت: سازمان ليگ شعارهاي هواداران مس را به کميته انضباطي گزارش داده است. از طرفي، امروز جلسه اي با شفق داشتم و ايشان هم شکايت تراکتورسازي را به کميته انضباطي ارائه کرد.
وي افزود: به طور حتم با اين حرکت هواداران مس و اين باشگاه برخورد قاطعي خواهيم کرد تا ديگر شاهد چنين توهين هايي نباشيم. از مردم خوب آذربايجان شرقي هم معذرت خواهي مي کنيم. از آنها انتظار داريم که فردا به ورزشگاه بروند و در حضور نمايندگان AFC فقط تيم خود را تشويق کنند و مثل هميشه ورزشگاه را پر کنند. 
 
کد خبر : 18591     زمان ارسال خبر : چهارشنبه 15/02/1389 ساعت : 13:45 
http://www.football3.ir/news.do?itemid=21548

چهار و نیم ماه پس از این خبر !!!
آقای عزیز محمدی! برخورد با هواداران مس به کجا رسید؟!!!

۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

شوخی با روزنامه های ورزشی - فاشیستی تهران


روزنامه خبرورزشی
سازمان لیگ : توهین به دایی و باقری غیر قابل بخشش هست.
آزاسپور : توهین به 30 میلیون نفر چطور؟!

عبدی : فدراسیون چشمش را روی اتفاقات تبریز نبند.
آز اسپور : پس چرا روی اتفاقات تهران بست؟!

ششگلانی : مگر دایی رئیس جمهور هست که چنین حرف هایی میزند؟
آزاسپور : رئیس جمهور نژادپرستان سرخ هست.

ناظر بازی : فدراسیون باید جلوی هواداران شهرداری را بگیرد.
آزاسپور : همانطور که جلوی هواداران پرسپولیس و مس را گرفت !

روزنامه ایران ورزشی
عزیز محمدی : کمیته انظباطی باید با خاطیان به شدت برخورد کند.
آزاسپور : تیم آذربایجان هست. باید به شدت برخورد کنید.

شیث رضایی : خود آقا کریم هم فکر نمی کرد در تبریز فحش بشنود.
آزاسپور : در تهران هم چنین فکری نمی کرد اما شنید و خم به ابرو نیاورد !

علی کریمی : نباید به کریم باقری توهین می کردند.
آزاسپور : کاسه داغتر از آش !

باقری خودش را ممنوع ال مصاحبه کرد.
آزاسپور : در بازی با تراکتور هم در مورد توهین های پرسپولیسی ها حرفی نزده بود!

عزیز محمدی : حکم سنگینی در انتظار غائله تبریز هست.
آزاسپور : حکم غائله تهران و کرمان چه شد؟

روزنامه نود
اشک های آقا کریم در رختکن
آزاسپور : پای لرز خربزه را در بازی تراختور – پرسپولیس امضا کرده بود!

عبدی : خدا را شکر زنده ماندیم.
آزاسپور : مردنتان بماند برای بازی با ترکتور !




فیروز کریمی مجوز گرفت؛

فیروز كريمي سرمربی تیم دسته اولی گسترش فولاد تبریز که گفته می شد برای مربیگری در لیگ دسته اول مشکل دارد، امروز  پس از برگزاري تمرين تیم، با ابراز اطمينان از پيروزي فولادگستر مقابل داماش دورود در هفته اول ليگ دسته اول گفت: با تواني كه در تيم مي‌بينم، احساس مي‌كنم با حضور هواداران تبريزي مي‌توانيم با دست پر از ميدان خارج شويم. با روحيه و توان بالا به مصاف حريف اول خود مي‌رويم و مطمئنم مي‌توانيم داماش را شكست دهيم.
وي با اعلام حل مشكلش از سوي فدراسيون فوتبال، تأكيد كرد: خوشحالم كه مجوز حضورم روي نيمكت صادر شد و مطمئناً با توان بالا به مصاف حريفان مي‌رويم.
ليگ دسته اول پنجشنبه با برگزاري ديدارهاي گروه اول آغاز مي‌شود و فولادگستر كه در گروه دوم رقابت‌ها حضور دارد، جمعه با برگزاري رقابت‌هاي اين گروه در تختي تبريز به مصاف داماش دورود مي‌رود
.

تراکتورسازی اجازه قرارداد با هاشمیان را ندارد

در حالی که مذاکرات باشگاه تراکتورسازی با وحید هاشمیان مهاجم سابق تیم ملی ادامه دارد و فراز کمالوند از نهایی شدن توافقات با این بازیکن خبر داده بود، قوانین سازمان لیگ اجازه نمی دهد که این تیم بیش از یک بازیکن آزاد را نمی تواند به خدمت بگیرد و این تیم تیموریان را به عنوان بازیکن آزاد جذب کرده است.
به گفته کمالوند باشگاه تراکتورسازی مذاکراتی را با سازمان لیگ انجام داده است تا بتواند مجوز استخدام هاشمیان را بگیرد و تکلیف این بازیکن تا اخر هفته مشخص می شود.

سردار جعفري: شعار هواداران تبريزي جواب شعار تماشاگران پرسپوليس بود

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي گفت: شعار تماشاگران شهرداري تبريز پاسخي به شعار هواداران پرسپوليس بود.



 محمد حسين جعفري در مورد اتفاقات رخ داده در ديدار شهرداري تبريز و پرسپوليس اظهار داشت: فکر مي کنم برخوردي که اين روزها با فوتبال دوستان مي شود درست نيست. به طور کلي مديريتي که براي کنترل هواداران در سطح کشور مي شود موجب بروز چنين نارضايتي هايي در بين هواداران مي شود.
 وي ادامه داد: وقتي در تهران 30 هزار هوادار پرسپوليس در اولين بازي ليگ با تراکتورسازي از يک شعار مخصوص در طول 90 دقيقه استفاده مي کنند از اين طرف در تبريز چنين برخوردهايي هم صورت مي گيرد و جوابش همين مي شود.
 مديرعامل تراکتورسازي با اعلام اينکه کار هواداران شهرداري تبريز را تاييد نمي کند، عنوان کرد: مردم وقتي از چيزي ناراحت مي شوند مي خواهند به طريقي اين ناراحتي را منعکس کنند. ما هم از اينکه به اسطوره هاي فوتبال ايران توهين شد ناراحت شديم. فکر مي کنم در همه ورزشگاه هاي ايران چنين مشکلي وجود دارد اما مشکلات در تبريز پر رنگ تر مي شود.
 جعفري تصريح کرد: وقتي آقاي کاشاني بعد از بازي تراکتورسازي صحبت از محروميت هواداران تراکتورسازي براي بازي برگشت مي کند، در واقع مي خواهد از اکنون فضا را براي آن بازي مهيا کند. چنين برخوردهايي باعث جريحه دار شدن هواداران مي شود.
 مديرعامل تراکتورسازي درمورداینکه جذب وحيد هاشميان در چه مرحله اي قرار دارد، گفت: آقاي کمالوند صحبت هايي در اين باره انجام داده اما او مستقيم نمي تواند به تراکتورسازي بيايد. هاشميان قرارداد خود را با تيم قبلي اش فسخ کرده و بايد يکسري مراحل قانوني طي شود تا بتواند در يکي از تيم هاي ايراني بازي کند. من قانون را در اين باره نمي دانم و فقط مي دانم که حضور وحيد هاشميان در تراکتورسازي به ضوابطي بستگي دارد.
 وي افزود: تراکتورسازي يک جاي خالي ديگر دارد و از اين بابت مشکلي براي جذب هاشميان نداريم. البته جذب او بستگي به انجام شدن معاوضه آرفي و اولروم هم دارد. اگر اين معاوضه انجام شود شايد جذب هاشميان منتفي شود. اين مسئله نياز به گذر زمان دارد.
 جعفري در ارتباط با مبلغ قرارداد تيموريان اظهار داشت: مبالغي که در روزنامه هاي نوشته شده صحت ندارد. باشگاه تراکتورسازي سقف قرارداد را درباره اين قرارداد رعايت کرده و اگر تيم سهميه ليگ قهرمانان را بگيرد به وي پاداش داده مي شود.
 مديرعامل تراکتورسازي در پايان در مورد اينکه هنوز قرارداد فصل گذشته بازيکنان و کادرفني اين تيم داده نشده، گفت: اين مسئله به مديريت قبلي باز مي گردد و آقاي شفق هم در حال رايزني است تا اين موضوع حل شود. روزي که قرار شد من به اين تيم بيايم به مسئولان اعلام کردم مسائل گذشته اين تيم را بر عهده نمي گيرم.

توافق پرسپوليس با تراكتورسازي !

طبق آخرين توافق با باشگاه تراکتورسازي، عرفان اولروم در قبال اشپيتم آرفي، از نيم فصل پرسپوليسي‌ مي‌شود.

 جعفري مديرعامل باشگاه تراکتورسازي گفت: به منظور تقويت خط حمله تيم يکي از اقدام‌هاي ما جذب اشپيتم آرفي مهاجم تيم پرسپوليس است که طبق آخرين توافقاتي که با مسوولان اين باشگاه داشتيم، اين بازيکن را با عرفان اولروم تعويض خواهيم کرد.

 وي افزود: توافقات اوليه صورت گرفته و در اين خصوص از سازمان ليگ هم استعلام گرفتيم تا در صورت امکان بتوانيم پيش از نيم‌فصل از اين بازيکن استفاده کنيم. اگر سازمان ليگ مخالفت کند، در نيم‌فصل دوم از آرفي استفاده خواهيم کرد.

 وي در پاسخ به اين سوال که آيا از کيفيت بازي اولروم راضي نبوديد، اظهار کرد: اولروم بازيکن بسيار خوبي است اما بايد ديد در سيستم و تاکتيک سرمربي تيم چه جايگاهي داشته و اصلا آنها چطور مي‌توانند در توافق کامل با هم کار کنند. ما به فکر موفقيت تيم هستيم و تصميم در قبال گرفتن بازيکنان مختلف هم با نظر اوست.
 يکشنبه آندرانيک تيموريان با باشگاه تراکتورسازي قرارداد يک ساله امضا کرد و اين باشگاه به دنبال جذب وحيد هاشميان نيز است.

توهين به پرسپوليس را به صورت جدي پيگيري مي‌كنيم

مصطفي شكري  در خصوص اتفاقات ديدار پرسپوليس و شهرداري تبريز اظهار داشت: برگزاري سالم مسابقات در فضايي آرام در فوتبال به عهده هيأت فوتبال استان ميزبان است كه انتظار مي‌رفت بازي در آرامش برگزار شود كه متاسفانه اينطور نشد.
وي افزود: اين حساسيت به وجود آمده كه هواداران تبريزي با پرسپوليسي‌ها مشكل دارند. از بازي مقابل شهرداري تبريز جان سالم به در برديم و از همين امروز نگران بازي برگشت با تراكتورسازي تبريز هستيم.
شكري ادامه داد: منتظر گزارش ناظر بازي به فدراسيون فوتبال بوده و اين بار از نظر قانوني ماجراي بي‌احترامي به علي دايي، باقري و مخصوصا كاشاني را پيگيري مي‌كنيم و مطمئن باشيد اين بار جدي‌تر از قبل خواهد بود چون اين اتفاق اصلا قابل توجيه نيست.

"هاشميان" مذاکره با تراکتورسازي را تاييد کرد

مهاجم سابق تيم‌هاي بايرن مونيخ و بوخوم انجام مذاکرات با باشگاه تراکتورسازي تبريز را تاييد کرد.


 در شرایطی که در روز‌های گذشته فراز کمالوند سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز از انجام مذاکرات با وحید هاشمیان خبر داده بود،‌ این مهاجم باسابقه‌ فوتبال ملی ایران و باشگاهی آلمان این گفت و گوها را تایید کرد.
 این در حالی است که به گفته‌ی هاشمیان قرار است در گفت و گوهایی چند روز آینده نماینده او با مدیران باشگاه تراکتورسازی وضعیت این مذاکرات مشخص شود.
 یکشنبه "آندرانیک تیموریان" بازیکن ملی‌پوش فوتبال ایران هم با قراردادی یک ساله به این تیم پیوست.
 تا پایان هفته نهم لیگ برتر تیم تراکتورسازی تبریز با 12 امتیاز در رده نهم جدول ایستاده است.

۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

جواد ششگلانی : حرف‌هاي علي دايي را قبول نداريم

جواد ششگلاني  در مورد اتفاقات رخ داده در ورزشگاه يادگار امام در ديدار پرسپوليس و شهرداري تبريز اظهار داشت: در ورزشگاه نبودم و نديدم چه اتفاقاتي رخ داد اما بايد بررسي كنيم كه چرا چنين شعارهايي داده شده است. فكر مي كنم دليل بروز اين مسئله تبعات حواشي ديدار پرسپوليس و تراكتورسازي در تهران بود
وي افزود: معتقد نيستم كه 90 دقيقه عليه دايي و باقري شعار داده شده و اين را شما مي گوييد. مگر در ورزشگاه آزادي هواداران استقلال عليه امير قلعه نويي و خسرو حيدري شعار ندادند؟ پس در همه ورزشگاه ها اين اتفاق رخ مي دهد.

رئيس هيات فوتبال آذربايجان شرقي در پاسخ به اين سؤال كه چه اقداماتي براي جلوگيري از سر دادن چنين شعارهايي در تبريز صورت گرفته، عنوان كرد: با باشگاه هاي خود جلسات لازم را گذاشته ايم و كانون هواداران تشكيل شده است. البته ما به تنهايي نمي توانيم كاري كنيم. شما رسانه ها هم بايد كار فرهنگ سازي را انجام دهيد. من كار هواداران را در روز گذشته تاييد نمي كنم اما انجام شدن كار فرهنگي در ايران يك شبه نتيجه نمي دهد. كار كردن با يكي دو روز نمي شود.
ششگلاني تاكيد كرد: نمي توانم از همين اكنون به شما بگويم كه ديگر چنين اتفاقي در ورزشگاه يادگار امام نمي افتد. بايد كم كم اين مسائل را حل كرد. من حرف هاي علي دايي كه مي گويد شعار سياسي در ورزشگاه داده مي شود را قبول ندارم. در ورزشگاه چنين شعارهايي داده نمي شود. علي دايي مگر رئيس جمهور است كه مي گويد در تبريز شعار سياسي داده شده است؟

وي با تاكيد بر اينكه تبعات اتفاقات بازي پرسپوليس و تراكتورسازي در تهران باعث شد چنين اتفاقاتي رخ دهد، گفت: به دليل تنش به وجود آمده در آن بازي در تبريز چنين بازخوردهايي ايجاد شد. من قطعا با مسئولان باشگاه شهرداري تبريز جلسه خواهم داشت تا بدانم آنها براي جلوگيري از اين اتفاقات چه راهكارهايي داشته و كانون هواداران اين تيم چه كرده است؟

مراسم معارفه آندارنيك تيموريان در باشگاه تراكتورسازي تبريز

مديريت باشگاه آقاي جعفري در مطالبي كوتاه اظهار اميدواري كردند كه با جذب بازيكن سرشناسي همچون تيموريان تراكتورسازي بتواند بيش از پيش در فوتبال ايران و آسيا بلندآوازگي نمايد


 آندرانيك تيموريان بازيكن ملي پوش ايران با 60 بازي ملي و 6 گل زده بعد از كش و قوس‌هاي فراوان به تيم تراكتورسازي تبريز پيوست. باشگاه تراكتورسازي دقايقي پيش با انجام مراسم معارفه رسمي كه با دعوت از اصحاب رسانه جمعي انجام گرفت قرارداد يكساله‌اي را با بازيكن  لژيونر فوتبال ايران به ثبت رساند. گفتني اينكه تيموريان با گذشت 4 سال از حضور خود در ليگ برتر انگلستان كه دو سال در بولتون و دو سال در فولهام با توجه به پيشنهادات مختلفي كه حتي از تيم‌هاي ليگ برتري انگليس داشت با توجه به شرايط باشگاه تراكتورسازي تبريز اين انتخاب را انجام داد.
 گفتني اينكه برخلاف حرف و حديث‌هايي كه در مورد مبلغ قرارداد پيشنهادي 800 ميليوني به اين بازيكن وي در گفت‌وگويي كوتاه شرايط مالي را در اولويت چندم خود اعلام نمود و اضافه كرد كه: «من شرايطي كه براي خودم در نظر داشتم حضور پرشمار هواداران تراكتور كه شايد تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال نيز همچون هواداران پرشوري را نداشته باشند و يكي، دو مورد ديگر كه بيشتر به سلايق شخصي‌ام مربوط مي‌شود اين انتخاب را انجام داده‌ام و اميدوارم بتوانم در  جهت رسيدن اين تيم به اهداف بزرگ خود ياري رسان باشم.»
فراز كمالوند هم در رابطه با جذب آندو اعلام كرد كه:« مذاكرات ما در تهران نهايتاً‌ دو ساعته بود و با توجه به اينكه شرايط هر دو طرف نزديك به هم بود اين توافق به طور سهل به دست آمد و با وجود ايشان مي‌توان گفت تيم تراكتورسازي از يك خط مياني پرقدرت برخوردار خواهد بود و اين مي‌تواند ما را براي رسيدن به كسب سهميه آسيايي بيش از پيش اميدوار كند و درباره مذاكراتشان با وحيد هاشميان افزودن كه ديروز و حدود 40 دقيقه با ايشان كه در هامبورگ حضور دارد صحبت كرده‌ام و ايشان هم تمايل به حضور در تراكتورسازي را دارند ولي هيچگونه توافقي انجام نگرفته است.»
فراز كمالوند افزود كه:« طي 10 روز آينده يك مهاجم خوب نيز جذب تيم تراكتور خواهد شد و دو بازيكن داخلي و يك بازيكن خارجي مدنظر هستند و مذاكراتي با آنها داشته‌ايم كه تا قطعي شدن مذاكرات اسمي از آنها به ميان نخواهيم آورد.»


مديريت باشگاه آقاي جعفري در مطالبي كوتاه اظهار اميدواري كردند كه با جذب بازيكن سرشناسي همچون تيموريان تراكتورسازي بتواند بيش از پيش در فوتبال ايران و آسيا بلندآوازگي نمايد.

كمالوند: جذب تيموريان هديه به هواداران تراكتورسازي است

سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي گفت: تيموريان براي حضور در تبريز معرفت به خرج داد و جذب او هديه‌اي است براي هواداران.



فراز کمالوند  درباره حضور آندرانيک تيموريان در تراکتورسازي عنوان کرد: جذب اين بازيکن توسط باشگاه ما ناگهاني نبود و از هفته قبل مذاکرات خود را با اين بازيکن آغاز کرده بوديم. با او از خيلي سال قبل رفاقت داشتيم. در زماني که مشهد و در تيم ابومسلم بودم شاگردم بوده است. بازيکناني مثل نصرتي و تيموريان مردانگي مي کنند و نشان دادند که اين طور نيست که هميشه پول حرف اول را بزند.
وي افزود: وقتي با تيموريان مذاکره را آغاز کرديم حرف پول را مطرح نکرد و همه چيز را به خود من واگذار کرد، او معرفت به خرج داد. از او خيلي ممنون هستم. اميدوارم با حضور اين بازيکن که اگر مجوز کارش درست شده بود بايد در ليگ برتر انگليس بازي مي کرد، بتوانيم در قولي که به مردم تبريز داده ايم ثابت قدم تر شويم و سهميه آسيا را کسب کنيم.
سرمربي تراکتورسازي با بيان اينکه با وحيد هاشميان نيز مذاکراتي داشته اند، ادامه داد: هاشميان اينک در آلمان است و من شب گذشته 40 دقيقه تلفني با او در تماس بودم. امشب مذاکراتمان با اين بازيکن نهايي مي شود. او هم به زودي به تبريز مي آيد. اگر انتقال آرفي هم به تراکتورسازي قطعي شود شاهد تيم متفاوتي خواهيد بود.
کمالوند در مورد مبلغ قرارداد تيموريان و اينکه گفته مي شود اين باشگاه با مشکل مالي رو به رو است، عنوان کرد: باشگاه تاکنون 40 درصد قرارداد بازيکنان در فصل جاري را پرداخت کرده و فقط پول هاي سال گذشته باقي مانده که آن هم به دليل تغيير مديريتي شامل مرور زمان شده است. مبلغ قرارداد تيموريان اصلا زياد نيست و او بي نهايت معرفت به خرج داده است. جذب او هديه اي بود از طرف باشگاه به هواداران.

تیموریان: به خاطر هواداران پرشور تراکتورسازی به تبریز آمدم

اولين دليل انتخاب اين تيم هواداران پرشورش است. انگيزه‌اي كه هواداران تبريزي به بازيكن مي‌دهند باعث مي‌شود كه بازيكن توان بيشتري بگذارد. احساس مي‌كنم هم من و هم باشگاه مي‌تواند به هم كمك كنيم. 

 

آندرانيك تيموريان بازیکن جدید تیم تراکتورسازی تبریز درباره بازگشتش به ليگ برتر ايران گفت: بعد از اتفاقاتي كه برايم در انگليس افتاد و به دليل مجوز كار نتوانستم در ليگ اين كشور بازي كنم، دوست داشتم به فوتبال ايران برگردم كه اين بازگشتم چند دليل دارد.
وي افزود: دوري از خانواده برايم سخت بود و احساس كردم اگر به تيم‌هاي عربي بروم به فوتبالم آسيب وارد مي‌شود. با بازگشت ستاره‌ها به فوتبال ايران ليگ خودمان جذاب‌تر شده است و دوست داشتم كنار ساير بازيكنان خودمان باشم.

اين هافبك ملي پوش در ادامه گفت: به دليل اينكه فصل نقل و انتقالات در ايران تمام شده بود، تصميم گرفتن براي من در انتخاب تيم سخت شد. با بعضي باشگاه‌ها مذاكره كرده بودم اما فهرست آنها براي جذب من جا نداشت. بعضي باشگاه‌ها نيز فقط مديرانشان خواهان من بودند. باشگاه ديگري كه مربي‌اش خواهان من بود شرايط قراردادي مهيا نبود.

تيموريان با بيان اينكه با تيم‌هاي استقلال، سپاهان و ذوب آهن مذاكراتي داشته گفت: با وجود مذاكره با اين تيم‌ها در نهايت پس از مذاكره با مسئولان تراكتورسازي شرايط اين تيم را مهيا‌تر ديدم و تصميم گرفتم به تبريز بروم. من مي‌توانستم صبر كنم تا ذوب آهن از سفر بازگردد اما به چند دليل تصميم گرفتم تراكتورسازي را انتخاب كنم. ‌اولين دليل انتخاب اين تيم هواداران پرشورش است. انگيزه‌اي كه هواداران تبريزي به بازيكن مي‌دهند باعث مي‌شود كه بازيكن توان بيشتري بگذارد. احساس مي‌كنم هم من و هم باشگاه مي‌تواند به هم كمك كنيم. هنگام صحبت با آقاي كمالوند و مسئولان تراكتورسازي احساس كردم اينجا بهترين تيم است. فراز كمالوند را از قبل مي‌شناختم با او از زماني كه در ابومسلم بودم آشنا هستم و در گذشته هم اين مربي به من كمك كرده است.
دليل اصلي انتخاب تراكتورسازي فضاي اين تيم و هوادارانش بود و البته از كادر مربيگري و مديريتي آن هم نمي‌توان به راحتي گذشت.

اين بازيكن در خصوص مبلغ قرارداد خود گفت:‌ فقط اين را بگويم كه شرايط مالي تراكتورسازي نزديك به ساير تيم‌هايي بود كه به من پيشنهاد داده بودند و تفاوت آنچناني ندارد. من نيز به خاطر پول به اين تيم نيامدم و اگر دنبال پول بودم به تيم‌هاي ديگري مي‌رفتم. مهم براي من هوادارانش است كه به بازيكن انگيزه مي‌دهند. تمام تلاشم را مي‌كنم در كنار سايرين تراكتورسازي تيم موفق‌تري شود و بتواند سهميه آسيايي كسب كند
.

 

تراكتورسازي آرفي و هاشمیان را می خواهد

مسئولان باشگاه تراكتورسازي پس از عقد قرارداد با آندو تيموريان و مذاكرات مثبت با وحيد هاشميان، با باشگاه پرسپوليس نيز در حال رايزني هستند تا اشپيتيم آرفي را به مجموعه تيم خود اضافه كنند. دو باشگاه مذاكراتي را براي معاوضه بازيكن با يكديگر انجام داده اند و احتمالا ظرف روزهاي آتي آرفي با يكي از بازيكنان تراكتورسازي معاوضه مي شود.در ضمن قرار است قرارداد هاشمیان با تراکتور به زودی امضا شود.

مديرعامل باشگاه شهرداري تبريز :مگر هركسي به استاديوم مي آيد هوادار تيم ماست؟

با وجود نتيجه خوبي كه تيم شهرداري تبريز شنبه شب در هفته نهم ليگ برتر برتر كسب كرد و توانست پرسپوليس را يك بر يك متوقف كند،طرفداران اين تيم تبريزي به علي دايي و كريم باقري بارها فحاشي كردند.اين كار آنها باعث شد صدا و سيما مجبور شود در دقايقي از بازي صداي استاديوم را قطع كند.
با اين حال مير معصوم سهرابي،مدير عامل باشگاه شهرداري تبريز به خبرگزاری ايلنا گفت كه اثرات بازي پرسپوليس با تراكتورسازي كه در هفته اول ليگ برتر روي طرفداران تبريزي تاثير گذاشته بود و باعث اين توهين ها شد.

تبريك مي گوييم تيمتان بازي خيلي خوبي برابر پرسپوليس انجام داد
شما لطف داريد ولي به نظر من اين نتيجه قابل تبريك گفتن نيست چون ما شايسته پيروزي بوديم.درست است كه ما در دقيقه 97 گل تساوي را زديم ولي موقعيت هاي زيادي در طول مسابقه بدست آورديم كه با بي دقتي آن را از دست داديم.

به نظر مي رسد تيمتان روان تر از گذشته بازي مي كند.
من روز اول هم گفتم كه تيممان روز به روز بهتر مي شود.ما در هر بازي فرصت هاي زيادي را با بد شانسي از دست مي دهيم. بازيكنان خيلي جواني داريم.شش بازيكن ما اولين باراست كه در ليگ برتر بازي مي كنند.اين شجاعت مديريت و كادر فني را مي رساند.البته ما بازيكنان با تجربه هم داريم.بازيكناني مثل سعيد دقيقي‏،ميثم بائو و شهرام گودرزي بازيكنان با تجربه اي هستند كه مي توانند به تيم كمك كنند.بازهم مي گويم كه تيمم ما روند رو به جلويي را در پيش گرفته است و روزبه روز بهتر مي شود.

در روزهاي اخير شايعاتي مبني بر اولتيماتوم شما به اكبر ميثاقيان،سرمربي تيم مطرح شده بود،آيا شما اين مسائل را تاييد مي كنيد؟
اصلا اين حرف ها درست نيست.شما حرف هايي كه از زبان بيرون مي آيد را قبول كنيد.افرادي هستند كه مي خواهند تيم را به حاشيه ببرند.ما تا زماني كه به اين نتيجه نرسيم كه كه مقصر نتيجه نگرفتن تيم،كادر فني است از سرمربي خود حمايت مي كنيم.تيم ما با اكبر ميثاقيان به قابليت هاي جديدي رسيده كه من مطمئنم به زودي با كسب نتايج خوب اين مساله را به همه نشان دهيم.ما كاملا از كادر فني خود راضي هستيم.

در بازي با پرسپوليس هواداران شما بارها و بارها به كريم باقري و علي دايي فحاشي كردند.دليل اين مساله چه بود؟
من فكر مي كنم بازي تراكتورسازي و پرسپوليس روي هواداران تيم ما تاثير گذاشته بود.در آن بازي پرسپوليسي ها بارها به هواداران تبريزي فحاشي كردند و همين مساله باعث چنين واكنشي شد.تا جايي كه برگزاري بازي به ما مربوط مي شد،مشكلي به وجود نيامد.زمان برگزاري بازي مناسب بود.وضعيت بليت فروشي ايده آل بود و شرايط امنيتي بازي هم در وضع مطلوبي قرار داشت.در ضمن اين را هم بگويم كه هر طرفداري كه به استاديوم مي آيد كه لزوما هوادار تيم ما نيست.

بعضي ها مي گويند بخشي از رفتارهاي تبريزي ها خيلي فوتبالي نيست.شما اين حرف ها را قبول داريد؟
اين حرف ها را افرادي مي زنند كه دوست ندارند فوتبال تبريز در سطح اول فوتبال اين مملكت باشد.هواداران تبريزي عاشق تيم هايشان هستند.نه فقط تراكتورسازي و شهرداري،بلكه آنها گسترش فولاد و ماشين سازي را هم خيلي دوست دارند.من اين حرف ها را اصلا قبول ندارم
.

آندرانیک تیموریان به تراکتورسازی پیوست

آندرانيك تيموريان پس از توافق با باشگاه تراكتورسازي تبريز به اين تيم پيوست.  تيموريان كه سابقه چندين سال حضور در ليگ برتر فوتبال انگليس را در كارنامه دارد امروز يكشنبه با قراردادي تا پايان فصل به جمع تراكتورسازان پيوست تا اين تيم را در ادامه ليگ برتر همراهي كند.  به اين ترتيب تيموريان مي‌تواند در 25 بازي باقيمانده فصل اين تيم تبريزي را همراهي كند.
گفته مي‌شود رقم قرارداد آندو با تراكتورسازي حدود 650 ميليون تومان است و تيموريان براي 25 بازي باقيمانده فصل اين مبلغ كلان را به جيب مي‌زند. از‌ آنجايي كه ليگ برتر به مدت 3 هفته تعطيل است تيموريان از بازي هفته دهم تراكتورسازي مقابل نفت تهران مي‌تواند تيم جديدش را همراهي كند.

آقای دایی حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن که بلد هستی!



دیروز آقای دایی حرف هایی زدند که به عنوان یک آذربایجانی جواب دادن به ایشان را برای خود واجب می دانم.
منبع سخنان ایشان سایت گل می باشد.

آقای دایی شما همان دایی هستی و مردم آذرایجان و تبریز ، همان مردمی که ادعا می کردی در تبریز بیشتر از تهران طرفدار داری! حال چه شده که ادعا می کنی مردم تبریز برای فوتبال به ورزشگاه نمی روند؟

آقای دایی چرا در بازی رفت تراختور و پرسپولیس در برابر شعارهای ناموسی و نژادپرستانه طرفداران پرسپولیس چشمانتان کور و گوشهایتان کر شده بود و در مقابل دفاع طرفداران تراختور از شرف و هویت خود  در همان بازی واکنش نشان دادید و از طرفداران مظلوم! پرسپولیس دفاع کردید؟! آیا فحش های ناموسی و نژاد پرستانه طرفداران پرسپولیس شامل حال شما و کریم باقری ترک می شد یا نه؟

 آقای دایی حتما مفهوم این ضرب المثل ترکی را می دانی : "دانیشماق باشارمیسان ، دانیشماماق کی باشاریسان" ! ( حرف زدن بلدی نیستی ، حرف نزدن که بلدی ) انتظار اکثر هواداران تراختور در آن بازی کثیف این بود که شما و کریم باقری بازی را ترک می کردید و انتظار تعدادی اندکی این بود که بازی را ترک نمی کردید ولی در مقابل شعار های طرفداران پرسپولیس واکنش نشان می دادید اما ... حداقل مثل کریم باقری اظهار نظر نمی کردید تا منفورتر از آنچه بودید نشوید.

آقای دایی چه زود بچه تهرون! شدی و گذشته خود و سرزمین مادری خود را فراموش کردی؟! ادعا کردن در برنامه نود کافی نیست ، باید با عمل ثابت کنی که در بازی پرسپولیس با تراختور به خوبی ثابت کردی !

آقای دایی کسی به شما نگفته در مقابل تیم های آذربایجان 10 گل بخورید ، اما حداقل جا نماز آب نکشید و از شعار های ناموسی و نژاد پرستانه طرفداران تیمتان که شامل حال شما نیز می شود دفاع نکنید.

آقای دایی آیا در بازی رفت تراختور و پرسپولیس طرفداران تراختور از خارج آمده بودند؟ چرا در آن بازی نگفتید اینها ایرانی هستند ، چرا خطاب به طرفداران تیمتان نگفتید  به ایرانی ها شعار ناموسی و نژادپرستانه ندهید ، اما حالا دم از ایرانی بودن می زنید؟!

آقای دایی مردم آذربایجان بی غیرت و بی شرف نیستند بی غیرت و بی شرف شمایی هستید که متاسفانه از دیار آذربایجان هستید و 90 دقیقه شعار طرفداران پرسپولس را شنیدید و هیچ واکنشی از خود نشان ندادید و در آخر بازی اعلام کردید طرفداران پرسپولیس گناهی ندارند! اگر مردم آذربایجان بی غیرت وبی شرف بودند مثل شما سکوت اختیار می کردند تا به جرم دفاع از هویت و ناموس خود 3 ساعت پس از بازی با حکم در مالزی! 3 بازی محروم نشوند.

آقای دایی هیچ کس خانواده خود را از سر راه نیاورده هست و در بازی شهرداری و پرسپولیس احدی به خانواده شما توهین نکرد لطفا سفسطه نکنید ،  اما  انتظار ما در بازی تراختور و پرسپولیس از شما این بود حداقل به خاطر خانواده خود ورزشگاه را ترک می کردید مردم آذربایجان پیش کش !

آقای دایی شما شاید یک فیلم یک دقیقه ای از تشویق آتاتورک توسط عده معدودی در ورزشگاه دیده باشید ولی مردم آذربایجان 60 دقیقه توهین 30 هزار نفر طرفدار پرسپولیس را به طور زنده از شبکه 3 دیدند و شنیدند و از 3 بازی محروم شدند !!! آیا تشویق یک شخصیت خارجی توسط عده معدودی بد هست یا توهین به 30 میلیون نفر که شما هم جزئی از آنها هستید با بهتر هست بگویم بودید!

آقای دایی وقتی در بازی پرسپولیس و سپاهان داور 7 دقیقه وقت تلف شده گرفت و در واقع قهرمانی را از سپاهان گرفت و تقدیم پرسپولیس کرد شما کجا بودید و چرا اعتراض نکردید؟ در بازی ایران و استرالیا که داور 8 دقیقه وقت تلف شده گرفت لابد مردم استرالیا اجازه نداده بودند داور سوت پایان بازی را بزند تا ببازند و از صعود به جام جهانی محروم شوند!

آقای دایی کسی ادعا نکرده نباید پزشک شما برای مداوای دروازبان ظاهرا مصدوم تیم شما به داخل زمین نرود اما زمان مداوا به وقت بازی اضافه می شود و به آن وقت تلف شده می گویند که در این بازی 7 دقیقه بود.

آری آقای دایی ! شما همان دایی هستی که در بازی پارسال طرفداران دیروزتان شعار می دادند "دایی باقری تورکلرین ایفتیخاری" و حال از سوی همان مردم به بی غیرتی متهم شده اید. فقط کمی تفکر کنید تا بفهمید با خودتان و مردم آذربایجان چه کرده اید.