۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

درخشان: شرايط شهرداري تا پايان نيم فصل بهتر مي‌شود

سرمربي تيم فوتبال شهرداري تبريز گفت: با شناخت از تيم، شرايط تيم را تا پايان نيم فصل بهتر مي‌کنيم.

  حميد درخشان پس از تساوي يک بر يک مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: شهرداري تبريز با بحران عجيبي مواجه شده بود. تيم از نظر روحي به مشکل برخورده بود. بايد تمرکزم را روي اين مسئله بگذارم؛ البته براي اين بازي فرصت چنداني نداشتم تا بخواهم روي بازيکنان کار کنم.
وي با تشکر از زحمات اکبر ميثاقيان سرمربي سابق اين تيم، تاکيد کرد: با بازيکنان صحبت کردم و خود را به خوبي مقابل ذوب‌آهن نشان دادند. آنها توانستند قهرمان نيم فصل سال قبل را متوقف کنند. اين نشان مي‌دهد بازيکنان انگيزه دارند؛ البته من از اين شرايط راضي نيستم اما مطمئنم در آينده اين تيم نتايج خوبي مي‌گيرد.
درخشان خاطر نشان ساخت: براي اينکه خود را از انتهاي جدول خارج کنيم، به حداقل يک ماه زمان نياز داريم. اين تيم به لحاظ فيزيکي شرايط خوبي ندارد. بازيکنان بايد انگيزه‌ بهتري براي بازي کردن پيدا کند.

ابراهيم‌زاده: به برخي بازيكنانم استراحت داده‌ بودم

سرمربي ذوب‌آهن اصفهان گفت: تصميم گرفتم بازي را به گونه‌اي تقسيم کنم که به برخي استراحت بدهم تا احتمال آسيب‌ديدگي را به حداقل برسانم.

  منصور ابراهيم‌زاده پس از تساوي يک بر يک مقابل شهرداري تبريز اظهار داشت: شانس ذوب‌آهن آهن است که هر هفته با تيم‌هايي بازي دارد که يا با جابه‌جايي مربي روبرو شده‌اند يا در هفته‌هاي گذشته مشکل داوري داشتند. طبيعي بود روز سختي داشته باشيم. مي‌دانستم درخشان به اين فکر مي‌کند که در دفاع قوي کار کند و گل نخورد و از ضربات ايستگاهي استفاده کند.
وي افزود:‌ امروز تصميم گرفتم به گونه‌اي تقسيم‌بندي کنم که به بعضي بازيکنانم استراحت بدهم تا احتمال آسيب‌ديدگي را به حداقل برسانم. مقابل شهرداري تبريز مسلط بوديم؛ حتي چند موقعيت خوب هم داشتيم. شيوه فوتبال شهرداري تبريز روي دفاع و ضد حمله بود.
سرمربي ذوب‌آهن تصريح کرد: دقايقي نيز به دليل اشتباهات فردي نتوانستيم از موقعيت‌هايمان استفاده کنيم. با تيمي که خيلي بسته بازي مي‌کند، روبرو شدن سخت است. به بازيکنانم خسته نباشيد مي‌گويم که اين مسير سخت و مشکل را طي کردند. تلاش مي‌کنيم در ادامه روند خود را بهتر کنيم و بتوانيم در نهايت جايگاه اصلي خودمان را حفظ کنيم.
ابراهيم‌زاده اظهار داشت: شهاب گردان، علي احمدي و قاسم حدادي‌فرد را به دليل سه اخطاره ‌بودن در اختيار نداشتم. به کاسترو و سيدمحمد حسيني استراحت دادم. براي ديدار هفته آينده مقابل پاس نيز به برخي استراحت مي‌دهم تا مشکلي برايشان پيش نيايد.
وي تاکيد کرد:‌ شرايط حرفه‌اي را مي‌دانيم و به همه اين مسائل فکر مي‌کنيم؛ اما اميدوارم به شکلي با ما رفتار کنند که بتوانيم نماينده خوبي براي ايران باشيم. آنچه در آمار برنامه 90 مي‌ديدم، اين بود با وجود حضور خيل گسترده هواداران پرسپوليس، ذوب آهن جايگاه خوبي بدست آورد. براي اينکه بتوانيم اين روند را ادامه بدهيم، نياز به يک برنامه معقول داريم.
وي افزود: به قدري مردم ايران در اين چند روز به ما لطف داشتند، اميدواريم همين انرژي‌ها به تيم ذوب‌آهن کمک کند و بتوانيم نماينده شايسته‌اي در فينال ليگ قهرمانان آسيا باشيم. از روز اول هدفمان رسيدن به جام باشگاه‌‌هاي جهان بود. اميدواريم بتوانيم با قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا به اين هدف برسيم.

شهرداري1 ـ ذوب آهن1؛ توقف صدرنشين در ايستگاه درخشان

گل‌ها: رجب‌زاده(4) براي ذوب آهن، كارلوس ادرواردو(42) براي شهرداري
ورزشگاه يادگار امام، تماشاگر 1000نفر
داور: محمدرضا اكبريان
اخطار: قاضي، خلعتبري، ماهيني، خيري(ذوب آهن)، سزار(شهرداري)
شهرداري: داود نوشي‌صوفياني، مهدي محمدپور،‌ پائولو سزار،‌ محسن نيساني،‌ حبيب گرداني، محمدرضا طهماسبي، كارلوس ادورادو(79 رسول عليزاده)، ميثم بائو، رسول پيرزاده، علي كريمي(90 بهنام بيرانوند)، سعيد دقيقي
سرمربي: حميددرخشان
ذوب آهن: محمدباقر صادقي، سينا عشوري، محمد صلصالي،‌ فرشيد طالبي‌، حسين ماهيني، مهدي رجب‌زاده، محمد قاضي(77 عليرضا حدادي)، جلال رافخايي(82 ايگور كاسترو)، محمدرضا خلعتبري، اسماعيل فرهادي، شاهين خيري
سرمربي: منصور ابراهيم‌زاده
شرح گل‌ها:
1ـ0(ذوب): دقيقه 4 پرتاب اوت بلند توسط حسين ماهيني نصيب مهدي رجب‌زاده شد كه به راحتي دروازه شهرداري را گشود.
1ـ1(شهرداري): دقيقه 42 ضربه كاشته توسط محمدرضا طهماسبي با ضربه سر كارلوس ادورادو تبديل به گل مسابقه شد.
بهترين بازيكن: داود نوشي‌صوفياني دروازه‌بان شهرداري كه بارها منجي دروازه اين تيم شد و ستاره اين تيم لقب گرفت.
اتفاق ويژه: علي كريمي براي اولين‌بار در تركيب يازده نفره شهرداري حضور داشت كه به نظر مي‌رسد در دوره اكبر ميثاقيان با اين بازيكن مشكل خاصي اين مربي داشته است و طرفي عدم استقبال تماشاگران تبريزي بازي شهرداري ـ ذوب آهن را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود.

ياشاسين سپاهانين تاماشاچيلاري

هميشه پس از بازيهاي خارج از خانه، ناچار به مخابره خبرهايي ناگوار از حركات زشت، توهين ها و... هواداران تيم حريف بوديم، كه همه فكر ذكر ما را به خود مشغول ميكرد. اما امروز برعكس اين اتفاقات رخ داد، در زير شرح ميتوانيد مختصري از رفتار جوانمردانه و دوستانه هواداران اصفهاني را مشاهده كنيد.
* پس از ورود تيم تراكتورسازي به استاديوم، تمامي بازيكنان اين تيم، توسط هواداران سپاهاني به شدت با شعار، تراكتور به شهر ما خوش آمدي، تشويق شدند.
* هواداران اصفهاني، رسول خطيبي، بازيكن سابق خود را به شدت تشويق كردند.
* كانون هواداران سپاهان، در اقدامي پسنديده، بين هواداران تيم تراكتورسازي، شيريني و نوشيدني توزيع كرد و اينگونه به آنها خير مقدم گفت.
* به گزارش خبرنگار كلوب هواداران تراكتورسازي، رفتار نيروي محترم انتظامي با هواداران بسيار مطلوب بود و اين ديدار بدون هيچ مشكلي، بين هواداران و زحمتكشان نيروي انتظامي، به انجام رسيد.
* در پايان بازي، تعدادي از هواداران سپاهان، با حضور بين هواداران تراكتورسازي از آنها دلجويي كردند و با تعريف و تمجديد از غيرت و شور و شوق هواداران تراكتورسازي، با آنها همصحبت شدند.
* در طول اين بازي، هيچ توهيني از سوي هواداران سپاهان صورت نگرفت و آنها به خوبي شرط ميهمان نوازي را به جا آوردند.
در پايان، از تمامي هوادارن اين تيم تقدير و تشكر مي كنيم و اميدواريم شاهد روزي باشيم كه تمامي استاديوم هاي ايران، مانند ورزشگاه يادگار امام تبريز و فولادشهر اصفهان باشند.

۱۳۸۹ آبان ۷, جمعه

كمالوند: اعتماد به نفس لازم را نداشتيم/ امروز بدشانس هم بوديم

فراز كمالوند سرمربي تراكتورسازي در پايان مسابقه با سپاهان خيلي ريلكس و آرام پاسخ خبرنگاران را داد. ظاهرا او باوجود شكست 1ـ0 از نمايش تيمش راضي بود. «ما از روز چهارشنبه در اصفهان مستقر شديم و بايد تشكر ويژه‌اي از ميزباني خيلي خوب تيم سپاهان انجام دهم و همه گونه امكانات را براي ما ميسر كردند و اين نشان مي‌دهد كه سپاهان واقعا تيم متمايزي است و به همين خاطر است كه دائم در صدر جدول و بالاي جدول قرار دارد.
 كمالوند ادامه داد:‌«ما پنج، شش بازيكن كليدي‌مان را در اختيار نداشتيم. اين مهره‌هاي كارآمد تراكتورسازي از خط هافبك و فوروارد ما بودند ولي با همين پتانسيل در بين دو نيمه كه با بچه‌ها صحبت كرديم خيلي به مراتب بهتري بودند و اگر كمي شانس با ما همراه بود نتيجه غير از اين رقم مي‌خورد ولي با اين حال به سپاهاني‌ها تبريك مي‌گويم و اميدوارم روند امتيازگيري‌شان در ليگ ادامه پيدا كند! ما در تيم‌مان مشكل گلزني داريم ولي مهره‌هاي تيم تراكتورسازي نسبت به استقلال، سپاهان، پرسپوليس و ... كمتر است و ما دست و پا بسته بازي مي‌كنيم. از هفته آينده شرايط تيمي ما بهتر مي‌شود. بچه‌ها اعتماد به نفس لازم را در اين بازي نداشتند و سعي مي‌كنيم در نيم فصل دوم امتيازات از دست رفته را جبران كنيم و سهميه آسيايي را هم حدالمقدور به دست آوريم كه دور از دسترس نيست.
 كمالوند نسبت به داوري بازي گفت:«چون من مسعود مرادي را قبول دارم هيچگونه اعتراضي نسبت به عمر قضاوت ندارم ولي در يك صحنه بنگر بايد از بازي اخراج مي‌شد.»
 راجع به دير آمدن رسول خطيبي از او سوال شد كه گفت:«اينجور سوالات را خبرنگاران محترم بايد در طول تمرينات تراكتورسازي حاضر شوند كه از كم و كيف كار فني تيم تراكتور با خبر شوند و چون دفاع‌هاي تيم سپاهان را چون از دقيقه 60 به بعد كارايي لازم را نداشتند من رسول خطيبي را وارد زمين كردم كه با توجه به بازي خوبي او دفاع سپاهان را آزار داد ولي شانس با ما يار نبود.»

قلعه‌نويي: تراكتور نيمه دوم بهتر از ما بود

اميرقلعه‌نويي سرمربي سپاهان بعد از برد با ارزش مقابل تراكتورسازي، در گفت‌وگو با خبرنگاران از نمايش تيم حريف تمجيد كرد. «خدا را شكر مي‌كنيم كه سه امتياز بازي را گرفتيم از نظر نتيجه خيلي خوب بوديم اما از لحاظ كيفيتي، خيلي راضي نبوم با توجه به تساوي بازي قبلي‌مان(مس‌ ـ سپاهان) فشار رواني روي بچه‌هاي ما خيلي بود و از حق كه نگذريم تراكتور خيلي بازي جالبي انجام داد مخصوصا در نيمه دوم به مراتب خيلي بهتر از ما بود.»
قلعه‌نويي كه با دوربين نود آشتي كرده به دوربين نود گفت:«من از شما مي‌خواهم كه حق تيم‌هاي اصفهاني را بگيريد. داوري خيلي خوب بود ولي استنباطم اين است كه روي يانوش خطاي پنالتي شد. من به رأي داور احترام مي‌گذارم ولي اشتباهات داوري در ليگ امسال امتيازاتي را از ما كسر كرد كه اگر اينطور نبود ما الان صدرنشين بوديم.»
 وقتي از قلعه‌نويي راجع به مهاجمان سپاهان سوال مي‌شود كه به نظر شما مهاجمان خيلي سنگين و كم تحرك بازي نمي‌كنند؟ قلعه‌نويي پاسخ مي‌دهد:«من به رأي و نظر شما احترام مي‌گذارم و حتما فيلم بازي را مي‌بينيم و اشكالاتمان را برطرف خواهيم كرد.»
 از او راجع به رحمتي و عقيلي سوال مي‌كنيم كه مي‌گويد:«هادي عقيلي تا دو، سه هفته ديگر به تركيب تيم سپاهان خواهد رسيد و بايد تشكر ويژه‌اي از كادرپزشكي تيم سپاهان كه تلاش چشم‌گيري را نسبت به بهبودي هادي عقيلي انجام داده‌اند بكنيم.»

شهرداری در شهریار ، ذوب آهن در شاهگلي

تیم فوتبال شهرداری تبریز امروز بعد از تمرین صبح عازم هتل شهریار تبریز شدند تا بقیه مدت اردوی خود را در این هتل برگزار نمایند و در مقابل نیز تیم ذوب آهن که امروز وارد تبریز شده در هتل شاهگلي اسکان یافته است .
لازم به ذکر است که دیدار این دو تیم فردا از ساعت ۱۵:۴۵ با قضاوت محمدرضا اکبریان در استادیوم یادگار امام آغاز می شود .

سپاهان1 ـ تراكتورسازي0؛ نصف جهان كل جهان را برد

گل‌ها: توره(6) براي سپاهان
ورزشگاه فولادشهر، تماشاگر 7هزارنفر
داور: مسعود مرادي
اخطار: بنگر، ابراهيمي(سپاهان)، پيمنتا(تراكتور)
سپاهان: سيدمهدي رحمتي، سيدجلال حسيني،‌ محسن بنگر،‌ خسرو حيدري،‌ هاشم بيك‌زاده، اميد ابراهيمي،‌ احمدجشميديان(46 جواد كاظميان)، محرم نويدكيا(65 احسان حاج‌صفي)، فابيو جانواريو، ابراهيم توره، يانوش(78 رضا عنايتي)
سرمربي: امير قلعه‌نويي
تراكتورسازي: مهدي ثابتي،‌ محمد نصرتي،‌ مصطفي اكرامي، داود دانشدوست(54 رسول خطيبي)، سيدمحسن حسيني(36 مجتبي ترشيز)، مرتضي اسدي، مهدي كياني،‌ آندرانيك تيموريان، علي عليزاده، مسعود ابراهيم‌زاده(81 علي مولايي)، لئوناردو پيمنتا
سرمربي: فراز كمالوند
شرح گل‌ها:
1ـ0(سپاهان): ابراهيم توره از جناح راست خط حمله سپاهان به درون محوطه 18 قدم و شوت وي از زاويه‌اي بسته از پشت محوطه شش قدم به زاويه مخالف دروازه‌بان حريف وارد دروازه حريف شد.
بهترين بازيكن: سيدمهدي رحمتي اشتباه خود در مسابقه گذشته مقابل مس را جبران كرد و با چند دفع توپ عالي عامل پيروزي تيمش شد.

۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

نامه مدير تراكتورسازي به مهدي تاج: لحن شما هماهنگ با اعضای رده چندم تیم استقلال است

مدير عامل تراكتورسازي با انتشار بيانيه اي به صحبت هاي اخير مهدي تاج پاسخ داد:
آقای تاج مصاحبه جنابعالی را با روزنامه خبر ورزشی خواندم که موجب ابهامات و سؤالاتی گردید. در مورد مصاحبه بنده اظهار فرموده اید که مصاحبه بنده را نخوانده اید سپس گفته اید که من به شخصه اعمال نظر می کنم تا کمیته انضباطی برخورد شدید و تندی با جعفری داشته باشد اینکه می خواهید با بنده برخورد جدّی شود جای تعجبی نیست امّا چرا پیگیری قاطعانه حقوق یک تیم و هوادارانش را بر نمی تابید؟

ترس من از این است که این اعمال نظرهای شخصی در سایر ارکان فوتبال خصوصاً بازیها و ... اعمال شود، اگر این امر واقعیت داشته باشد باید به مصیبت اعمال نظرهای شخصی گریست.

بنظر اینجانب همه مسئولین در فدراسیون فوتبال صادقانه خدمت میکنند و قابل احترام هستند ولی اعمال نظر شخصی از شما بعید است، مردم انتظار دارند برای رفع مشکلات و تخلفات اعمال نظر سازمانی و قانونی صورت بگیرد نه اعمال نظر شخصی.

بنظر ما کمیته انضباطی نهادی مستقل است و طبق ضابطه و قانون و با تشخیص خودش مسایل را بررسی وقضاوت می نماید امّا اینکه شما می گوئید که اعمال نظر شخصی می کنید تا کمیته انضباطی برخورد شدیدی با من بکند استقلال این نهاد را مخدوش می کنید و این موضوع برای شخص بنده قابل قبول نیست هر چند باید کمیته انضباطی خودش اظهار نظر نمایدکه آیا تحت سلطه شماست یا خیر؟

ونیز فرموده اید که باید زبان مدیرعامل زبان درستی باشد نه اینکه مثل برخی ازهواداران سکونشین صحبت کند، مگر زبان هواداران سکونشین که سرمایه های اصلی فوتبال هستند چه ایرادی دارد؟

شما در جائی می گوئید که : من واقعاً تراکتورسازی را دوست دارم زیرا هواداران بسیار پرشور و

با هیجانی دارد و بلافاصله زبان آنها را نادرست می خوانید.

آقای تاج آیا این توهین به هوادار نیست؟ آیا متوجه هستید که از کدام منصب و مسئولیت این گونه قضاوت می نمائید، اگر این هواداران نبودند که نه بنده اینجا بودم و نه شما در آن مقام.

اگر از شما حقی ضایع شود ساکت می شوید و تبریک می گویید، یا از خود دفاع می کنید ؟ یقیناً میلیونها هوادار تیم تراکتورسازی روش شما را نمی پسندند بلکه خواستار اعاده حقوق خودشان هستند.

متأسفانه لحن شما هماهنگ با اعضای رده چندم تیم استقلال میباشد که ما را متهم به توهم، غیر فوتبالی بودن و جوّ ورزشگاه تبریز را خیلی بد و مانند جهنم عنوان می نمایند.

البته استقلالی ها حق دارند، چون 5 امتیاز شیرین و باد آورده در مقابل پرسپولیس و تراکتورسازی هر تیمی را سرمست می کند، آقای تاج که ما را با کمیته انضباطی تهدید می نمایید آیا میدانید کسب 5 امتیاز در 2 بازی آنهم با خطای داوری یعنی چه؟ آیا نمی دانید که در آخر لیگ تیمهای زیر جدولی با یک امتیاز سقوط کرده و تیمهای صدر جدولی با یک امتیاز و حتی با تفاضل گل زده قهرمان می شوند، یقیناً می دانید اهمیت 5 امتیاز یعنی چه ولی آگاهانه مارا توبیخ می نمایید. افکار عمومی به همراه شما منتظر می مانند تا در پایان فصل تاثیر این پنج امتیاز را در تیم استقلال ملاحظه نمایند. خدا به داد فوتبال ما برسد

فدراسیون،تبعیض،تراکتور

كمتر از یک سال و نیم است که تیم تراکتورسازی آذربایجان به رقابت های لیگ برتر گام نهاده است.

با ورود این تیم بدین رقابت ها شور و حال خاصی در بین فوتبال دوستان، مخصوصا میلیون ها هموطن ترک زبان مان ایجاد شده است. تیم فوتبال تراکتور سازی یک تیم کوچک نیست، زیرا که میلیون ها هوادار پشتوانه ی اصلی این تیم به شمار می روند. با این وجود و علی رغم پتانسیل بالای هواداری، این تیم و طرفدارانش همواره زیر تیغ فدراسیون قرار گرفته اند.

چرا باید به این تیم و طرفداران آن تا این حد ظلم بشود؟ چرا فدراسیون , درحق این تیم وطرفداران اش این همه تبعیض قائل می شود؟ سنگ اندازی بس است.مردم آذربایجان از این همه ظلم به تیمشان خسته شده اند.چرا فدراسیون سعی می کند مسائل مربوط به تراکتورسازی و طرفداران آن را بزرگنمایی کند؟ چرا با تراکتور این همه دشمنی می کنند؟ مگر تراکتور اشتباه کرده که شور وحال را به لیگ ایران آورده است؟ مگر گناه کرده است که لیگ مرده ی ایران را دوباره احیا کرده است؟ مگر گناه کرده است که سبک بازی جدیدی را به لیگ برتر آورده است؟ مگر گناه کرده است که تشویق های نوین و اروپایی را به لیگ آورده است تا از تشویق های تکراری و بدون شور وحال دور شویم؟

بس است.از این همه ظلم در حق تیم و طرفداران خسته شده ایم.ما هم قبول داریم که درحق تمام تیم ها ناداوری می شود.ولی دراینجا باید به کمیت دقت کنیم. ناداوری در حق تراکتورسازی، چندین برابر ناداوری درحق تیم هایی مانند استقلال و...است. درفصل پیش نزدیک به هجده امتیاز از تراکتورسازی گرفته شد. چرا عدالت رعایت نمی شود؟ چرا آقای کفاشیان وتاج این همه از استقلال و پیروزی و تیم های اصفهانی حمایت می کنند ولی توجهی به تیم تراکتورسازی ندارند؟ این همه تبعیض و دشمنی چه معنایی دارد؟ تا تراکتور می خواهد به صدر جدول نزدیک شود فدراسیون فوتبال وهیئت داوران با انجام کارهایی و برخی ناداوری ها جلوی این کار را می گیرند. فدراسیون نمی خواهد تراکتور به صدرجدول نزدیک شود. چرا فدراسیون بازی های سایر تیم ها را در زمان مناسب برگزار می کند، ولی بازی های تراکتور را در بدترین زمان ممکن برگزار میکند؟

فدراسیون فوتبال و کمیته داوران، با کارهای خود و تبعیض هایی که درحق تراکتور انجام می دهند همیشه درپی حاشیه سازی برای تیم و طرفداران آن بوده اند. چرا فدراسیون به دعواهای مربی های لیگ برتر به فحش ها وبیانیه هایی که دربین آنها ردوبدل می شود، به اظهارات بعضی مدیرعاملان و مربیان لیگ برتر که به بدترین الفاظ همدیگر را خطاب قرار می دهند رسیدگی نمی کند، ولی رویه ی دیگری نسبت به عوامل اجرایی باشگاه تراکتورسازی اعمال می کند؟

به عینه شاهد بودیم که در شهرهای همچون کرمان، مشهد، بوشهر، اصفهان و تهران به شان و شخصیت میلیون ها ترک زبان توهین شد. با این وجود هیچگاه فدراسیون برای جلوگیری از این حرکت بسیار زشت و زننده اقدامی انجام نداد. در فوتبال امروز دنیا، چیزی شنیع تر از توهین های نژادی وجود ندارد و سخترین مجازات ها هم برای اینگونه رفتارها اعمال می شوند، ولی فدراسیون فوتبال ایران با عدم رسیدگی به این گونه رفتارهای زشت و زننده زمینه توهین های بیشتر را فراهم می کند.

دربازی اخیر تراکتور مقابل استقلال، طرفداران استقلال به سوی طرفداران تراکتور چندین سنگ و بطری پرتاب کردند. آقای پورحیدری با سخنان خود به مدیرعامل تراکتور حمله کرد. آقای عمران زاده جوراب خود را به سوی لیدرهای تراکتور پرتاب کرد و بهتاش فریبا از او حمایت کرد. داور هر بلایی خواست سر تراکتور آورد. با این وجود پاسخ فدراسیون و کمیته ی داوران به تمامی این کارشکنی ها تنها یک جمله ی نخ نما شده بود: "اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است".

فدراسیون بجای حمله به تیم تراکتورسازی و هوادارنش لازم است به مسائل ذکر شده رسیدگی کنند. فدراسیون فوتبال با کارهای پشت پرده خود درپی این است که تا جایی که می تواند از تعداد تماشاگران کم کند تا تیم های مورد علاقه فدراسیون با پیروزی یا مساوی از یادگار خارج شوند.
سخن آخر به فدراسیون فوتبال این است که بدانند ما طرفداران تراکتور آذربایجان همیشه و در همه جا از تیم خود حمایت خواهیم کرد و با کارشکنی های آنها، انرژی ما برای حمایت از تیم خود بیشتر می شود.

تيم‌هاي تبريزي براي تلافي شكست هفته هشتم به مصاف اصفهاني‌ها مي‌روند

هفته سيزدهم رقابت‌هاي فوتبال قهرماني باشگاه‌هاي برتر ايران هفتم و هشتم آبان ماه جاري در شهرهاي مختلف پيگيري و تيم‌هاي تبريزي در اين هفته به منظور تلافي شكست هفته هشتم، مقابل نمايندگان اصفهان صف آرايي مي‌كنند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، در هفته هشتم اين رقابت‌ها كه نوزدهم و بيستم شهريور ماه گذشته برگزار شد تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز بازي خانگي را با نتيجه دو بر يك به ذوب آهن صدرنشين رقابت‌ها واگذار كرد و شهرداري تبريز در اصفهان با نتيجه يك بر صفر مغلوب سپاهان شد.
در هفته سيزدهم و به فاصله پنج هفته از شكست فوتبال تبريز مقابل اصفهان در هفته هشتم، نمايندگان اين دو شهر مقابل هم صف آرايي خواهند كرد.
تراكتورسازي تبريز كه با ‪ ۱۷‬امتياز در رده هفتم جدول جاي دارد در اين هفته و در اصفهان به مصاف سپاهاني مي‌رود كه با ‪ ۲۰‬امتياز در رده چهارم قرار گرفته است.
تراكتورسازي و سپاهان تاكنون چهار بار در رقابت‌هاي ليگ برتر به مصاف هم رفته‌اند كه حاصل كار يك برد براي تراكتورسازي، يك برد براي سپاهان و دو تساوي براي هر دو تيم بوده است.
اين دو تيم در مجموع نيز ‪ ۲۴‬بار رو در روي همديگر قرار گرفته‌اند كه سهم تراكتورسازي سه برد و سپاهان ‪ ۱۳‬برد بوده و بازي دو تيم هشت بار نيز به تساوي انجاميده است.
اولين ديدار دو تيم در سال ‪ ۵۴‬و آخرين ديدار شان نيز در سال ‪ ۸۸‬با نتيجه تساوي يك بر يك خاتمه يافت.
در بازي‌هاي انجام شده سپاهان ‪ ۲۹‬گل به ثمر رسانده و در پاسخ تراكتورسازي ‪ ۱۵‬گل وارد دروازه اين تيم اصفهاني كرده است.
بهترين برد تراكتورسازي نتيجه سه بر يك در سال ‪ ۱۳۷۰‬و بهترين برد سپاهان نتيجه سه بر صفر در سال ‪ ۱۳۷۷‬بوده است.
در بيست و پنجمين مصاف اين دو تيم كه فردا در اصفهان برگزار مي‌شود تراكتورسازي براي گرفتن نتيجه و رساندن خود به تيم‌هاي صدر جدولي به ميدان مي‌رود و سپاهان نيز براي پيروزي و كسب رده‌هاي دوم و سومي رو در روي تراكتورسازان قرار مي‌گيرد.
اما تيم فوتبال شهرداري تبريز كه در هفته هشتم در اصفهان مقابل سپاهان يك بر صفر مغلوب شد در اين هفته و براي تلافي اين شكست، روز شنبه هفته آينده و در تبريز ميزبان ذوب آهن ديگر نماينده فوتبال اصفهان است.
براي شهرداري كه در اين بازي و براي اولين بار درخشان را در پست سرمربي تيم مي‌بيند بسيار اهميت دارد تا در اين بازي و بدون توجه به نام و جايگاه ذوب آهن، برابر حريف به برتري برسد.
اين تيم كه با اكبر ميثاقيان نتوانست جايگاهي بهتر از هفدهمي در جدول پيدا كند اكنون مي‌خواهد با درخشان، داشته‌هاي خود را به معرض نمايش بگذارد و مقابل تيم صدرنشين جدول، شگفتي بيافريند.
به هر حال مصاف نمايندگان فوتبال تبريز و اصفهان در اين هفته از اين جهت حائز اهميت است كه تيم‌هاي تبريزي با توجه به قبول شكست در هفته هشتم مقابل نمايندگان فوتبال اصفهان، در اين هفته و براي تلافي اين دو شكست به مصاف سپاهان و ذوب آهن اصفهان مي‌روند.

تراكتور با پنج غايب مقابل سپاهان

تيم تراكتورسازي، روز جمعه در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف تيم سپاهان اصفهان ميرود.

در اين ديدار كه به قضاوت مسعود مرادي انجام خواهد شد، تيم تراكتور، با پنج غايب به مصاف سپاهان پر ستاره ميرود. جاسم كرار، در بازي با استقلال سه كارت شد و بازي با سپاهان را از دست داد، همچنين عباس محمدي و عليرضا جليلي، مصدومان تراكتور هستند كه نميتوانند در اين ديدار به ميدان بروند. محمد ابراهيمي نيز به دليل مصدوميت در بازي با استقلال سه، چهار هفته اي نميتواند در تركيب اين تيم قرار بگيرد. به گزارش كلوب هواداران تراكتورسازي، مسعود ابراهيم زاده هم به دليل حضور در اردوي تيم ملي اميد، اين ديار را از دست خواهد داد.
اين ديدار روز جمعه راس ساعت 15:30 دقيقه انجام خواهد شد.

خطيبي : من یک تیراختورچی متعصب هستم

در گفتگوی اختصاصی خبرنگار سایت Traxtorchi.ir با رسول خطیبی ایشان از آمادگی کامل تیم تراکتورسازی برای دیدار فردا گفت و عنوان کرد: " فردا اگر بدشانسی که در تبریز مقابل تیم استقلال تهران گریبانگیر ما شد را نداشته باشیم، قطعا امتیاز این دیدار را کسب کرده و به تبریز باز خواهیم گشت "


رسول خطیبی در ادامه ی گفتگو می گوید" همه ی تیم ها هم اکنون در لیگ برتر از تیم تراکتورسازی می ترسند و تراکتورسازی چه در داخل خانه و چه در خارج خانه تیم سختی برای آن ها شده است، به همین علت نیز چون انگیزه تیم ها در مقابل تیم ما زیاد است ،بازی کردن در  مقابل همه ی تیم ها برای ما سختتر از حالت عادی شده است البته این امر در بازی های خانگی ما بیشتر نمایان است."

مهاجم آذربایجانی تیم در پرسش به خبرنگار Traxtorchi.ir که آیا در این بازی گلزنی خواهد کرد یا نه عنوان می کند " اگر بازی کنم قطعا تلاش خواهم کرد که برای تیم مثمر ثمر باشم و اگر موقعیت گلزنی هم باشد تلاش خواهم کرد حداکثر استفاده را ببرم"

او در مورد تعصب مردم آذربایجان به وی و اینکه دوست دارند، در همه ی بازی ها حضور داشته باشد می گوید " من از طریق سایت شما علاقه و عشق قلبی خودم را به مردم آذربایجان و هواداران تراکتور نشان داده و میگویم، عشق من به تراکتور و مردم آذربایجان به حدی هست که برایم فرقی نداشته باشد که در نیمکت ذخیره باشم و یا بازیکن فیکس تیم،من یک تراختورچی متعصب همانند هواداران بوده و هستم و برای من نتیجه گیری تیم مهم است،اگر دیدار را ببریم و مردممان خوشحال شوند برای من کافی است"

او در پاسخ به این پرسش که فاصله ی تراکتور رفته رفته از 3 تیم اول جدول افزایش یافته و کسب سهمیه آسیایی قدری مشکلتر خواهد بود گفت: " در اوایل لیگ هم بدشانسی و هم عدم هماهنگی بازیکنان باعث شد که در چندین دیدار نتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم اما با این وجود هم اکنون ما تقریبا به آمادگی و هماهنگی کافی دست یافته ایم و انشالله برای اولین بار در تاریخ فوتبال آذربایجان به مسابقات آسیایی راه خواهیم یافت.ضمن اینکه خوشبختانه من به هر تیمی که رفته ام یا به فینال جام حذفی راه یافته ایم و یا اینکه در لیگ سهمیه آسیایی را کسب کرده ایم، سال قبل متاسفانه در گسترش فولاد نتوانستیم فینال جام حذفی را با پیروزی پشت سر بگذاریم اما امسال ان شالله نگاه ویژه هم به این جام داریم تا از این طریق هم راه دومی برای حضور در مسابقات آسیایی داشته باشیم.

داوران هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال

جمعه 7/8/89
نفت تهران – سايپا 15:30 اکباتان – تهران
البرز حاجي پور-حسين طالقاني-تورج عيوض محمدي-علي بابايي نژاد

پاس همدان – ملوان انزلي 15:30 قدس – همدان
غلامرضا جباري-صادق نوري-حسن يوسفي-محمد کماني

پيکان قزوين – نفت آبادان 15:30 شهيد رجايي – قزوين
شاهين حاج بابايي-رحيم شاهين-سخاوت سليماني نژاد-رسول رهبرفام

مس کرمان – صباي قم 15:16 شهيد باهنر – کرمان
محسن قهرماني-مرتضي کريمي-عليرضا کناري-جمشيد محمدي

سپاهان– تراکتورسازي 15:30 فولادشهر – اصفهان
مسعود مرادي-حسن کامراني فر-عليرضا کهوري-قاسم واحدي

استقلال – راهن آهن 17:45 آزادي – تهران
سعيد مظفري زاده-سيد علي نژاديان-بهرام کياني-عليرضا اکرمي

فولاد خوزستان – شاهين بوشهر 18 تختي – اهواز
يدالله جهانبازي-بابک داوري-مهدي عاليقدر-اسماعيل بابلي

شنبه 8/8/89
شهرداري تبريز – ذوب آهن 15:45 يادگار امام (ره) – تبريز
محمدرضا اکبريان-حميد غمزه-آرمان اسعدي-مرداس جابري

استيل آذين – پرسپوليس 17:45 آزادي – تهران
محسن ترکي-داود رفعتي-محسن فريماني-جمشيددانش مهر

اعتراض ترکي و مظفري به شرايط داوري در تبريز !!!

سعيد مظفري و محسن ترکي طي دو نامه جداگانه به مسعود عنايت رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال به شرايط داوري در تبريز اعتراض کردند.

مطفري و ترکي در نامه خود به اين نکته که صحنه هاي مشکوک داوري در اسکوربورد ورزشگاه نشان داده مي شود، اشاره کرده و آن را باعث تحريک تماشاگران عليه داور عنوان کردند.
مسعود عنايت رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال در اين خصوص گفت: «ما از تبريزي ها خواستيم از يک کارشناس داوري براي مانيتورينگ تصاوير پخش شده از اسکوربورد استفاده کنند؛ اين طوري داوران نمي توانند زير فشار وحشتناک به کار شان ادامه بدهند. »
عنايت اين درخواست خود را به صورت رسمي به سازمان ليگ و هيات فوتبال استان آذربايجان شرقي اعلام کرده تا شرايط را تغيير دهند.

۱۳۸۹ آبان ۵, چهارشنبه

قرعه کشی جام حذفی ، شهرداري ميزبان تراختور

مراسم قرعه كشي جام حذفي  برای تعیین برخی تیمهای میزبان امروز با حضور نمايندگان باشگاه‌ها در فدراسيون برگزار شد.

سه شنبه 18/8/89
فولاد خوزستان - شهرداري بندر عباس ساعت 14:30 تختي اهواز

جمعه 28/8/89
ملوان انزلي - فولاد نطنز ساعت 14:30 تختي انزلي

شنبه 29/8/89
استيل آذين - نفت مسجد سليمان ساعت 14:30 دستگردي تهران

شهرداري تبريز - تراكتور سازي تبريز ساعت 14:30 يادگار امام تبريز

استقلال - شاهين بوشهر ساعت 16:15 آزادي تهران

يكشنبه 30/8/89
داماش گيلان - پرسپوليس ساعت 14:30 سردار جنگل رشت

سپاهان اصفهان - راه‌آهن 14:30 فولاد شهر اصفهان

پنج‌شنبه 4/9/89
ذوب آهن اصفهان - شهرداري ياسوج 14:30 فولاد شهر

خدمت جديد فدراسيون به استقلال : نفت آبادان بدون تماشاگر مقابل استقلال

این بدترین خبر برای هواداران تیم نفت آبادان است که در بازی هفته چهاردهم مقابل استقلال نمی توانند در ورزشگاه حاضر شده و تیم خود را تشویق کنند. کمیته انضباطی امروز در حکمی تیم نقت را به یک جلسه محرومیت از داشتن تماشاگر در بازی های خانگی محکوم کرد که اولین بازی خانگی نفت در روز پنج شنبه 13 آبان مقابل استقلال تهران است و باید نفت در این روز بدون تماشاگر به مصاف آبی های پایتخت برود.
این اتفاق در حالی می افتد که نفت در هفته چهارم نیز مقابل پرسپولیس بدون تماشاگر بود و علیرغم ارائه بازی خوب با یک گل شکست خورد. این برای اولین بار در تاریخ لیگ است که نفت در دو بازی مقابل استقلال و پرسپولیس طی یک فصل باید بدون تماشاگر باشد.

اسير اشتباهات داوري نشويم استقلال را مي‌بريم !

  امين متوسل‌زاده در مورد شرايط راه‌آهن با حضور مهدي تارتار اظهار داشت: کار کردن زير نظر تارتار واقعا راحت و لذت‌بخش است چرا که سرمربي تيم احاطه کاملي به مسائل فني و روحي و رواني بازيکنان دارد و به همين واسطه توانسته‌ايم در بازي‌هاي اخير توان واقعي خود را به نمايش بگذاريم و از راندمان کاري مطلوبي برخوردار باشيم.
متوسل‌زاده گفت: ايمان دارم موفقيت‌هاي اخير تيم راه‌آهن ادامه خواهد داشت چرا که بسياري از بازيکنان ما از تجربه بالايي برخوردار هستند و حتي نفراتي مثل رودباريان، کريمي، عبدي، پاشايي، هدايتي و ... از تجربه قهرماني برخوردار هستند و تيم راه‌آهن به واسطه برخورداري از بازيکنان سرد و گرم چشيده از اين نظر واکسينه شده است.

 متوسل‌زاده درباره عملکرد خودش تصريح کرد: همواره عملکرد خودم را از دو بعد بررسي مي‌کنم، اول از بابت در اختيار تيم بودن. روي اين نکته هميشه حساس بوده‌ام و سعي کرده‌ام در کار گروهي و خواسته‌هايي که مربي از من دارد موفق باشم. اولويت‌هاي بعدي هم عملکرد فردي است که از اين بابت هنوز به شرايط ايده‌آلي که مدنظر خودم بوده نرسيده‌ام.
 مهاجم راه آهن در پايان گفت: هر چند استقلال در فرم خوبي است اما اگر اسير اتفاقات غيرمنتظره و اشتباهات داوري نشويم مي‌توانيم مقابل استقلال تيم پيروز ميدان باشيم و با کسب سه امتياز اين بازي در جمع مدعيان قرار بگيريم. از آنجا که در بازي رفت پرسپوليس و راه‌آهن حتي يک دقيقه هم به من فرصت نرسيد براي ارائه يک بازي خوب در استاديوم آزادي انگيزه‌هاي زياد دارم و از نظر روحي نيز در شرايطي هستم که بتوانم يکي از بهترين بازي‌هايم را به نمايش بگذارم.

آذر‌نيا جانشين بختياري‌زاده در صباي قم شد

سرپرست تيم فوتبال صباي قم از انتخاب دستيار محمود ياوري به عنوان سرمربي موقت اين تيم خبر داد.
عباس مرادي اظهار داشت: با توجه به اينکه سهراب بختياري زاده به دليل مصدوميت هنوز مردد است که کار مربيگري را شروع کند تصميم گرفتيم حسن آذرنيا را به عنوان سرمربي موقت انتخاب کنيم و ايشان در مسابقه با مس کرمان در هفته سيزدهم هدايت تيم را بر عهده خواهند داشت.
وي ادامه داد: مسئوليت فني با آذرنيا خواهد بود تا پس از آن باشگاه در مورد کادر فني و انتخاب سرمربي تصميم گيري کند.

جدول امتيازآورترين بازيکنان ليگ دهم تا هفته دوازدهم

 فهرست 13 بازیکن امتیازآور لیگ برتر که بیش از 7 امتیاز دارند، بدین ترتیب است:
1- رضا نوروزی( فولاد) 10 گل و 2 پاس گل
2- کریم انصاری فرد( سایپا) 9 گل و 3 پاس گل
3- ادینهو لوسیانو(مس کرمان) 9 گل و یک پاس گل
4- مهرداد اولادی( ملوان) 7 گل و 3 پاس گل
5- سعید دقیقی( شهرداری) 5 گل و 4 پاس گل
6- محمدرضا خلعتبری(ذوب آهن) 3 گل و 6 پاس گل
7- محسن بیاتی نیا 7 گل و یک پاس گل
8- غلامرضا رضایی(پرسپولیس) 5 گل و 3 پاس گل
9- جاسم کرار( تراکتورسازی) 3 گل و 5 پاس گل
10- میلاد میداودی(استقلال) 7 گل
11- فرهاد مجیدی(استقلال) 6 گل و یک پاس گل
- محمد حسینی( ذوب آهن) 6 گل و یک پاس گل
13- روح الله عرب 5 گل و 2 پاس گل

 

۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

اسدي : كاپيتان تراكتورسازي: حداقل بايد 4ـ1 استقلال را مي‌برديم/ نمي‌دانم چرا سخنران سختگيرانه پرچم زد

مرتضي اسدي كاپيتان تراكتورسازي مقابل استقلال درباره اين بازي مي‌گويد:«به نظر من بازي خيلي خوبي انجام داديم بازي يك طرفه بود و استقلال با خوش‌شانسي يك امتياز از ما گرفت. حداقل بايد 4ـ1 مي‌برديم اگر روز خوب بچه‌هاي ما بود و آنها اينقدر خوش‌شانس نبودند حتما با يك نتيجه خيلي خوب سه امتياز را مي‌گرفتيم.»
وي درباره ضعف خط حمله تراكتورسازي كه فراز كمالوند به آن اشاره كرده بود مي‌گويد:«بچه‌هاي خط حمله ما زحمت خودشان را مي‌كشند و بيشتر در نظر دارند با كارهاي تاكتيكي به گل برسند. ما خيلي كم روي بازي هوايي تكيه داريم و مهاجمان اصلا تكرويي نمي‌كنند.»‌
وي درباره كيفيت بازي تراكتورسازي مي‌گويد:« پتانسيل بازيكنان ما خيلي بالاست و مطمئنم مي‌توانيم جزو سه تيم اول جدول باشيم همه كارشناسان هم از بازي تراكتورسازي حرف مي‌زنند و مي‌گويند ما خوب بازي مي‌كنيم. اتفاقا همه ديدند كه آقاي مظلومي هم گفت تيم ما خيلي خوب بازي كرد و فقط با بدشانسي برنده بازي با استقلال نشديم.»
اسدي درباره گل مردود شده تراكتورسازي توسط كمك داور مي‌گويد:«آقاي سخنران يكي از بهترين كمك داوران فوتبال ايران است اما نمي‌دانم چرا اينقدر سختگيرانه پرچم زد. نمي‌توانيم اعتراض كنيم همه چيز را به كميته داوران سپرديم. همه ديدند در بازي استقلال ـ پرسپوليس دو هفته بود كه با خط‌كشي و تصاوير مختلف اشتباه كمك داور را نشان مي‌دادند خدا كند براي ما همه اينقدر حساس باشند همه مي‌دانند كه در بازي مقابل تيم‌هاي بزرگ موقعيت خيلي كم نصيب ما مي‌شود و اگر يك گل به اشتباه مردود شود آن تيم به شدت ضربه مي‌خورد.»
اسدي كه در غياب نصرتي بازوبند كاپيتاني را به بازو بست. درباره وظيفه‌اي كه برعهده گرفت مي‌گويد:«آقاي كمالوند صلاح ديدند كه بازوبند را به من بدهند، اميدوارم كه وظيفه‌ام را به درستي انجام داده باشم.» وي كه براي تراكتورسازي در خط هافبك هم بازي كرده درباره غيبت نصرتي نيز اظهارنظر مي‌كند و مي‌گويد:«محمد بازيكن ملي‌پوش تيم ماست و  چندين سال در ليگ بازي كرده با حضور او تيم ما خيلي بهتر مي‌شود. آن محروميت باعث شد يك جوان جاي او را بگيرد، جانشين نصرتي كمي استرس داشت چون اولين بازي‌اش را تجربه مي‌كرد. اما او آينده درخشاني دارد.»

حميد درخشان سرمربي شهرداري تبريز شد

حميد درخشان، سرمربي فصل گذشته پيكان، به عنوان سرمربي جديد باشگاه شهرداري تبريز انتخاب شد. او كه امروز براي مذاكره با مديران اين باشگاه راهي تبريز شده بود، براي برعهده گرفتن هدايت اين تيم سرانجام به توافق رسيد.
قرار است او فردا صبح در يك كنفرانس مطبوعاتي شركت كند و به طور رسمي به عنوان سرمربي جديد شهرداري معرفي شود.
پيش از اين اكبر ميثاقيان هدايت اين تيم را برعهده داشت كه به دليل نتايج ضعيف در رقابت هاي ليگ برتر از كار بركنار شد.

جلسه مديران شهرداري با حميد درخشان

حميددرخشان سرمربي فصل گذشته پيكان در آستانه مربيگري تيم شهرداري تبريز است. او كه امروز به تبريز سفر كرده در جلسه‌اي با مديران اين تيم شركت كرده كه البته هنوز توافقات نهايي حاصل نشده است.
يكي از مسئولان اين باشگاه به خبرنگار سايت گل در تبريز مي‌گويد:« اخباري كه در مورد آقاي ياوري منتشر شده حقيقت ندارد و تنها بعد از كناره‌گيري ايشان يكي، دو واسطه تماس گرفتند تا نظر ما را در مورد آقاي ياوري بدانند.» به گفته وي اگر اتفاق خاصي نيفتد حميددرخشان سرمربي شهرداري تبريز خواهد شد.
درخشان پس از سال‌ها دوري از سطح اول فوتبال ايران پارسال هدايت پيكان را برعهده گرفت كه بعد از گذراندن يك نيم فصل خوب به مرور افت كرد و به رده‌هاي پاييني جدول سقوط كرد. شهرداري تبريز در حال حاضر در رده انتهاي جدول قرار دارد و البته براي رهايي از سقوط كار سختي در انتظار سرمربي جديد اين تيم است. درخشان پيش از سفر به تبريز در مصاحبه‌اي اعلام كرده بود كه مي‌تواند از پس اين كار برآيد.

تيم منتخب هفته دوازدهم ليگ برتر

از آنجايي كه هفته دوازدهم هفته درخشش مهاجمان بود ، شايد بتوان يك تيم يازده نفره از تمام فورواردهايي كه موفق به گل زدن به حريفان خود شدند را تشكيل داد. اما با نگاهي دقيق‌تر به بازي‌هاي اين هفته تيم نفرات منتخب ليگ برتر در ايستگاه دوازدهم به شرح زير است:

 دروازه‌بان:
 فرشاد قديري(مس كرمان):
 هر چند كه دروازه او از سوي بازيكنان زردپوشان سپاهان به توپ بسته شده بود و مهاجمان ميزبان بارها تا آستانه گلزني پيش رفتند اما اين گلر خوش قد و قامت مسي‌ها روز خوبي را پشت سر گذاشت و چندين و چند مهار جالب توجه نقش مهمي در كسب يك امتياز براي تيم خود داشت.

مدافعان:
 حميدرضا علي‌عسگري(پرسپوليس):
 شايد با بازي در پست غيرتخصصي كسي فكر نمي‌كرد علي‌عسگري همان بازيكن موفق در فاز تهاجمي پرسپوليس و تيم اميد باشد. اما بعد از نمايش موفق در دربي اين بازيكن جوان در مصاف با ذوب آهن نيز عملكرد بي‌نقصي داشت.
 سجاد مشكل‌پور(نفت آبادان):
 با بازي درخشان او نفت آبادان يكي از معدود تيم‌هايي بود كه در هفته دوازدهم گل نخورد. مدافع پراميد آباداني‌ها كه چندباري هم به تيم اميد دعوت شده مقابل همتاي تهراني نفت تحت فشار شديدي قرار گرفت اما هرگز دچار اشتباه نشد.
 محسن نيساني(شهرداري تبريز):
 در هواي باراني انزلي و زمين گل آلود اين شهر به عنوان رهبر خط دفاعي تيمي كه پيش از اين عنوان ضعيف‌ترين خط دفاع ليگ را از آن خود كرده بود عملكرد جالب توجهي داشت و بالاخره موفق شد دروازه شهرداري را در يك مسابقه بسته نگه دارد.
 عليرضا محمد(پرسپوليس):
 با وجود اينكه علي دايي از او خواسته بود تا بيشتر در نيمه زمين خودي بماند و كمتر نفوذ كند اما ثابت كرد در فاز دفاعي هم بازيكن قابلي است و دايي مي‌تواند در بازي‌هاي سخت روي او حساب ويژه‌اي كند.

هافبك‌ها:
 بهادر عبدي(راه آهن):
 بازي‌هاي جالب شماره 10 ريزنقش زردپوشان تهراني همچنان ادامه دارد و حالا عبدي در خط مياني تيم موفق راه آهن يك وزنه به حساب مي‌آيد. بهادر اين هفته هم با يك گل زيبا پيروزي ديگري را براي تيم تارتار به ارمغان آورد.
 كرار جاسم محمد(تراكتورسازي):
 هر چند هافبك عراقي تراكتور دوست داشت تكنيك خود را با بازي نمايشي به رخ استقلالي‌ها بكشد اما در خط هافبك تيم تبريزي وي بهترين عملكرد را ارائه داد و در شرايطي حساس ضربه پنالتي را به راحتي وارد دروازه وحيد طالب‌لو كرد تا بهترين بازيكن تيم خود و بازي حساس تراكتور و استقلال لقب گيرد.
 فابيو جانواريو(سپاهان):
 بالاخره موفق شد براي تيم جديدش گل بزند و ثابت كند مبلغي سنگيني كه بابت قراردادش پرداخت شده به كار سپاهان مي‌آيد. فابيو علاوه بر گلزني بهترين بازيكن خط مياني سپاهان بود و بهترين نمايش خود تا اينجاي فصل را ارائه داد.

 مهاجمان:
كريم انصاري‌فرد(سايپا): موتور گلزني اين جوان 20 ساله همچنان روشن است و او پس از هت‌تريك مقابل استيل آذين بار ديگر مقابل فولاد دو گل زد تا ثابت كند همچنان مي‌تواند در تيم ملي حضور داشته باشد.
محسن بياتي‌نيا(صباي قم):
 به نظر مي‌رسد مهاجم پرهيجان صبا در 33 سالگي دوباره احيا شده چرا كه او در مصاف با تيم سابقش پيكان از دو موقعيت دو گل ساخت تا در جدول گلزنان و در كنار مجيدي يكي از باتجربه‌ها باشد.
 رضا نوروزي(فولاد):
 رسيدن به عدد 10 در هفته دوازدهم شايد آرزوي هر مهاجم ليگ برتري باشد كه نوروزي با به ثمر رساندن 4 گل در يك مسابقه به آن رسيد. به غير از تعداد گل‌هاي مهاجم فولاد كيفيت به ثمر رسيدن اين گل‌ها نيز ثابت كرد اين مهاجم 28 ساله خيلي دير به سطح اول فوتبال ايراني معرفي شده است.

كمالوند: رئيس جمهور بوليويي دروازه خالي را به اوت زد

در تمرين روز دوشنبه تراكتورسازي اتفاق جالبي رخ داد و رئيس جمهور بوليويي در تمرينات اين تيم سرخپوش تبريزي شركت كرد و نكته جالب اين بود كه او در يك بازي تمريني دو گل به ثمر رساند.
فراز كمالوند سرمربي تراكتور در مورد اين موضوع حرف‌هاي جالبي مي‌زند. او به خبرنگار سايت گل مي‌گويد:«رئيس جمهوري بوليويي قبلا فوتباليست بود و نشان داد كه يك فوتباليست تكنيكي است. ما حدود 30 دقيقه فوتبال بازي كرديم و او به همراه آقاي بيگي استاندارد آذربايجان شرقي در تيم من بود.» رئيس جمهور بوليويي تكنيك خوبي داشت و دوبار موفق به گلزني شد، البته من به او يك پاس دادم كه دروازه خالي را به اوت زد. اين خيلي مهم بود كه چنين شخصيتي در تمرينات ما شركت كند و حتي او از تراكتور دعوت كرد به بوليويي برويم.»
سرمربي تراكتور در مورد مسائل داوري ديدار با استقلال و چالشي كه بين مسئولان تراكتور و استقلال به وجود آمده است مي‌گويد:«ما فقط مي‌خواهيم از منافع تيم خودمان دفاع كنيم و هيچ مشكلي با باشگاه استقلال نداريم. اتفاقاً‌ آقاي فتح‌الله‌زاده هم آذري زبان هستند و تراكتور را دوست دارند. ما فقط حرفمان اين است كه اشتباهات داوري شديداً‌ به ضرر ما شد.»
كمالوند در مورد حرف‌هاي منصور پورحيدري مي‌گويد:«منصورخان بزرگ ماست و احترامش واجب است ولي من هيچ وقت نگفتم كه ميداودي را مي‌خواهيم و منظورم هم اين نبود كه 7 گل به استقلال مي‌زديم. من گفتم اگر مهاجمي مثل ميداودي كه خوب گل مي‌زند را در اختيار داشتيم مي‌توانستيم به پيروزي برسيم.»

دعوت رسمي مورالس از تراكتورسازي براي حضور در بوليوي

مورالس رئيس جمهوري بوليوي که براي بازديد از امکانات صنعتي استان آذربايجان شرقي روز گذشته به تبريز سفر کرده بود در اقدامي جالب توجه با پيراهن تراکتورسازي در محل تمرين اين تيم حاضر شد.
وي با همراهان خود در تمرين سرخپوشان تبريزي حاضر شد و با توجه به اينکه به فوتبال اشراف دارد براي دقايقي با فراز کمالوند درباره شرايط تراکتورسازي صحبت کرد.
مورالس حتي ديدار استقلال و تراکتورسازي را نيز تماشا کرده بود.
رئيس جمهوري بوليوي همچنين در بازي درون گروهي تراکتورسازي بازي کرد و دو گل هم به ثمر رساند.
مورالس در پايان اين بازديد به طور رسمي از تيم تراکتورسازي براي برپايي اردو در کشورش دعوت کرد.
فراز کمالوند سرمربي تراکتورسازي با تأیید این خبر اظهار داشت:آقای مورالس از تیم خوشش آمده بود و تيم را براي حضور در بوليوي دعوت کرد و قرار شد در فرصتي مناسب اين اتفاق رخ دهد.

حضور رئیس جمهور بولیوی در تمرين تیم تراکتور

رئیس جمهوری بولیوی که برای خرید تراکتور به تبریز سفر کرده بود، در بازی دوستانه با تیم تراختور به همراه استاندار و برخی مقامات استان شرکت کرد.



 استاندار !
 

فدراسيون ايران ، دشمن آذربايجان

فدراسیون فوتبال دشمن آذربایجان. این تنها جمله ای است که می تواند عمق کینه و عداوت مسوولان فدراسیون فوتبال را نسبت به مردم آذربایجان و هواداران تیم تراکتور نشان دهد. اگر نگاهی اجمالی به روند مدیریت ورزشی کشورهای مختلف بیندازیم متوجه می شویم که تنها فوتبال کشور ایران است که به جای حرکت رو به جلو، حرکتی معکوس و رو به عقب داشته است. تمامی این کاستی ها و مشکلات، ریشه در مدیریت کلان فوتبال کشور دارد.

در راس فدراسیون فوتبال، شخصی قرار گرفته است که به زعم تمامی کارشناسان نه تنها سررشته ای از فوتبال ندارد بلکه مقدماتی ترین اصول مدیریت را هم به درستی فرا نگرفته است. روی کار آمدن علی کفاشیان به گواه همگان بیشتر به معجزه شبیه بود. معجزه زمانی روی داد که به یکباره تمامی کاندیداهای پست مدیریت فدراسیون فوتبال از کاندیداتوری انصراف دادند تا شخص مهندس علی آبادی سکان دار مدیریت فوتبال کشور باشد. با این وجود معانعت فیفا باعث شد تا وی از این کار منصرف شود و برای سیطره ی کامل بر فوتبال کشور فردی را برگزیند که یک بله قربان گوی خالص باشد.

کفاشیان به یکباره از پیست های دو و میدانی سر از ریاست فدراسیون فوتبال در آورد و تمام عزم خود را جزم کرد تا بتواند خواست های سازمان را برآورده کند. تیم های سرخابی زیرمجموعه سازمان تربیت بدنی به شمار می روند و باید به گونه ای حمایت می شدند تا حداقل قسمتی از هزینه های هنگفت این دو باشگاه تامین شود. امسال نیز خواست فدراسیون فوتبال و سازمان بر این است که استقلال تهران قهرمان لیگ برتر شود و در این راه نیز از هیچ تلاشی مضایقه نکرده است.

فدراسیون برای اعمال خواست های خود نیاز به افرادی در کمیته ی داوران داشت تا دستورات آنها را بی چون و چرا اجرا کند. یکی از این افراد محسن ترکی بود که به شدت مورد توجه فدراسیون قرار داشت، زیرا از یک سو هم مقبولیت آسیایی داشت و هم به مدد رسانه های جمعی در بین اهالی داخلی فوتبال به عنوان یک داور برجسته پذیرفته شده بود. از سوی دیگر فدراسیون برای جلوگیری از درج انتقادات پیرامون این مسایل دست به خفقان شدید منتقدان خود زد. دکتر پرویز سیار تنها کسی بود که پرده از فساد کمیته ی داوران و دست داشتن آنها در تعیین نتایج برخی بازیها برداشت و با ارایه ی مدارکی مستند انگشت اتهام را بر روی شخص محسن ترکی گذاشت. با این وجود پرویز سیار که روزگاری به عنوان برجسته ترین کارشناس داوری در تمامی رسانه ها حضور داشت به یکباره کاملا از صحنه خارج شد به گونه ای که اکنون هم وی حق حضور در هیچ رسانه ی دیداری را ندارد.

با نگاهی به کارنامه ی محسن ترکی در می یابیم که وی بر خلاف بسیاری از داوران با شرافت فوتبال، پول را به شرف و حیثیت و ناموس ترجیح می دهد. فدراسیون فوتبال هرگاه خواسته در یک بازی نتیجه ی دلخواه خود را رقم بزند از وجود وی بهره برده است. از این رو فدراسیون نیز خدمات متقابلی برای وی انجام داده است. زندگی شخصی وی و برخورداری از امکانات مادی وی در حدی است که بسیاری وی را با بازیکنان سرشناس لیگ مقایسه می کنند. چندین خودروی آخرین سیستم، املاک و مستغلات بی حد و حصر در مشهد و تهران تنها گوشه ای از دارایی های وی می باشد. این همه دارایی برای یک کارمند دون پایه بسیار عجیب به نظر می رسد.

با تمام این توصیفات، مشکل داوری و فوتبال ایران تنها مختص یک فرد خاص نیست و اکنون بوروکراسی فوتبال ایران به جایی رسیده است که خود را به عنوان یک طبقه ی مجزا از سایر اقشار جامعه به شمار می آورد و فساد چنان در این بوروکراسی فوتبالی ریشه دوانده است که بازی با احساسات میلیون ها هوادار به سادگی قربانی نظر شخصی اشخاص می شود. اکنون فوتبال و کلا جوامع بشری به نقطه ای رسیده اند که منافع شخصی را فدای منافع ملی و جمعی می کند ولی با این وجود چنین رویکردی در فوتبال ایران به هیچ وجه مشاهده نمی شود.

برای فدراسیون نشین ها به هیچ وجه مهم نیست که تیمی همچون تراکتور با پتانسیل بالای هواداری می تواند تمام نگاه ها را پس از چندین دهه معطوف به فوتبال ایران کند، آنها بیشتر بر این باور استوار هستند که فوتبال آذربایجان و تراکتور تهدیدی در برابر قطب های سرخابی به شمار می آید و شکسته شدن تابوی پایتخت نشین ها، منافع شخصی آنها را به خطر خواهد انداخت.

آنچه مهم است اشاره به این نکته می باشد که با وجود تمامی این کارشکنی ها باید وحدت و اتحاد مابین هواداران حفظ شود و هدف خود را معطوف به مبارزه و رویارویی با این اهالی فاسد فوتبال کنیم. فدراسیون با ترفندهای بسیار سعی دارد تا با ایجاد اختلاف های طبقاتی و گاها قومیتی و نژادی از زیر کارشکنی های خود شانه خالی کند و با تفرقه مابین هواداران تیم ها به منافع شخصی خود دست یابد. شاید دیروز تراکتور و هوادارانش از دست باند محسن ترکی آسیبب دید ولی مطمئنا روزی هم سپاهان، ملوان، فولاد، نفت و سایر تیم ها قربانی مطامع این افراد خواهند شد.

مطرح شدن بوروکراسی آن هم در سطح ورزشی به عنوان یک طبقه ی جدا از جامعه صدمات جبران ناپذیری به پیکره ی افراد جامعه وارد خواهد کرد. لذا باید با هوشیاری تمام راهی را که در جهت فرهنگ سازی و تحقق اهداف والای خود در پیش گرفته ایم ادامه دهیم و هرگز یاس و نا امیدی را به دل راه ندهیم، زیرا تا زمانی که بتوانیم اتحاد موجود را حفظ کنیم هیچ گزندی از سوی فدراسیون و داوران به ما نخواهد رسید. زیرا که هنوز در آغاز پاییز قرار گرفته ایم و تا بهار کامیابی زمان بسیاری باقی است.
علی سرابلی

شهرداري خواهان سرهنگ

محمود ياوري درحالي از صبا اخراج شد كه حرف‌ و حديث‌هاي زيادي در مورد دلايل بركناري او مطرح شده است.
 ياوري گفته كه دليل اخراجش را نمي‌داند و مسئولان باشگاه صبا هم اظهارنظر شفافي در اين مورد نداشته‌اند ولي از گوشه و كنار شنيده مي‌شود كه دليل بركنار ياوري از صبا به مسائل بيرون از زمين فوتبال مربوط مي‌شود و شايعه شده كه او مشكلاتي دارد. او شب گذشته خوش و خرم در برنامه نود به صورت تلفني حضور يافت و اعلام كرد كه هيچ گلگي خاصي از مسئولان صبا ندارد. او قبلا در تيم راه آهن ناگهان و بدون اعلام قبلي اخراج شد و جاي خود را به مربي ديگري داد.
 البته اگر ياوري به اين زودي تيم بگيرد اين اخبار خود به خود تكذيب خواهد شد. گفتني است كه اين مربي با سابقه در حال حاضر از تيم‌هاي شهرداري تبريز و برق شيراز پيشنهاد دارد.ظاهرا ماجراي ياوري و شهرداري تبريز پيش از قطع همكاري وي با صبا علني شده بود. ياوري 30درصد از دستمزد خود را از صبا دريافت كرده و بقيه آن را نيز خواهد گرفت.

محروميت سنگين در انتظار مهرداد اولادي

مهرداد اولادي مهاجم ملي‌پوش تيم فوتبال ملوان در ديدار مقابل شهرداري تبريز از زمين مسابقه اخراج شد. رفيعي داور اين مسابقه در مصاحبه‌هاي خود اعلام كرده كه مهاجم ملوان به دليل فحاشي اخراج شده است ولي اولادي اين موضوع را تكذيب كرده و گفته كه ناسزا نگفته است.
 البته بعيد به نظر مي‌رسد كميته انضباطي حرف‌هاي اولادي را قبول كند. داور ديدار ملوان و شهرداري در مورد اخراج اولادي و فحاشي او، گزارشي را به كميته انضباطي ارائه داده و به نقل از يك منبع آگاه در اين كميته محروميتي سنگين در انتظار اولادي خواهد بود.

هشدار سایت استقلال:جنگ علیه آبی ها آغاز شده است

وبسایت رسمی باشگاه استقلال با انتشار مطلبی هشدار داد که با ادامه هجمه رسانه ای ، داوران احتمالا به ضرر این تیم سوت خواهند زد.
به گزارش گل در این مطلب آمده که قرار است به جرم برد در داربی اتفاقاتی علیه استقلال رخ بدهد؛در واقع آنطور که در این مطلب آمده:"از استقلال بايد انتقام گرفت،‌ انتقام پيروزي دير هنگامش در بازي با پرسپوليس. اتفاق ساده و معمولي را بايد به يك درام تبديل كرد. از پرچم كمك داور بايد وسيله‌اي ساخت كه از اين پس بي‌محابا عليه استقلال به كار رود. داوران و بيشتر از داوران كمك داوران بايد استقلال راي خود را از دست بدهند. پرچم داوري،‌بايد تهديدي باشد به زيان استقلال."
در قسمتهایی دیگر از این یادداشت می خوانیم:
عليه آبي‌ها، بازي خاصي را شروع كرده‌اند. هدف تحت فشار قرار دادن تيمي است كه يازده بازي بدون باخت دارد. اين بازي از لحظه‌اي آغاز شد كه استقلال پرسپوليس را شكست داد. به تاوان آن پيروزي اينك حمله تمام عياري در يك موج دوم آغاز شده است
استقلال در اين ميانه پايش به بازي ناخواسته‌اي كشيده شده است. به جرم بردن در شهرآورد آخر، استقلال انگار بايد جريمه شود. استقلال انگار بايد امتيازي از دست بدهد. دايره بحث فقط به بازي تراكتورسازي بسنده نمي‌كند كه در آينده نيز ادامه خواهد يافت. تا روزي كه استقلال گل مي‌زند و مي‌برد يا گل مي‌زند و نمي‌بازد، آش همين آش است و كاسه همين كاسه.
حواس استقلال بايد جمع باشد. قرار است پسران آبي وارد جنگ نابرابري شوند. قرار است نظر داوران عليه اين تيم برگردد. قرار است روي دروازه استقلال از آفسايد خبري نباشد. قرار است روند رو به جلوي استقلال متوقف و بلكه قطع شود. آيا اين برنامه به اجرا درمي‌آيد؟
البته نویسنده درپایان  می گوید این موج حریف استقلال نخواهد بود.

میانگین تماشاگر هفته دوازدهم: 14000 نفر

در هفته دوازدهم لیگ برتر 126 هزار نفر در ورزشگاه ها حاضر شده و 9 بازی این هفته را تماشا کردند. آمار تعداد تماشاگران هفته دوازدهم نسبت به هفته قبل افزایش داشت و میانگین آن به 14 هزار نفر رسید که بالاترین میانگین در 4 هفته اخیر است. تراکتورسازی- استقلال با 65 هزار نفر بیشترین تماشاگر را داشت و بازی صبا و پیکان زیر هزار نفر تماشاگر داشت که این  بازی کم تماشاگرترین بازی هفته بود. در این هفته تیمهای پرتماشاگری مثل پرسپولیس، نفت، ملوان و تراکتورسازی در خانه بازی داشتند.

ترین های لیگ تا هفته دوازدهم: ذوب آهن و تراکتور با بهترین خط دفاع لیگ برتر

بیشترین برد: ذوب آهن با 7 برد
کمترین برد: پیکان، شهرداری، نفت تهران با 2 برد
بیشترین مساوی: نفت تهران با 7 مساوی
کمترین مساوی: نفت آبادان و یپکان با یک مساوی
بیشترین باخت: پیکان با 9 باخت
کمترین باخت: استقلال با یک باخت

بیشترین گل زده: استقلال، فولاد و سایپا با 21 گل
کمترین گل زده: پاس و نفت تهران با 11 گل زده
کمترین گل خورده: ذوب آهن و تراکتورسازی با 10 گل خورده
بیشترین گل خورده: پیکان با 28 گل خورده

بهترین عملکرد خانگی: سپاهان، صبا و ذوب آهن با 14 امتیاز از 6 بازی
بدترین عملکرد خانگی:  پیکان با 4 امتیاز از 6 بازی
بهترین عملکرد خارج از خانه: استقلال با 11 امتیاز از 7 بازی
بدترین عملکرد خارج از خانه: صبا و پیکان با 3 امتیاز از 6 بازی

بیشترین بازی متوالی بدون باخت: استقلال با 10 بازی
بیشترین بازی متوالی بدون برد: پیکان با 5 بازی

اعتراض باشگاه استقلال به ادبيات كمالوند: با بيانات گهربار خود اسباب خنده شديد!

سايت رسمي باشگاه استقلال با انتشار مطلبي، نسبت به حرف‌هاي فراز كمالوند در كنفرانس مطبوعاتي روز گذشته اعتراض كرد. در اين مطلب، كمالوند متهم شده كه جايگاه رفيع استقلال را نمي‌شناسد.
اين مطلب را تمام و كمال بخوانيد:
«استقلال تا به حال اين قدر ذليل نشده بود...» اين جمله از زبان سرمربي محترم سي‌وچند ساله‌اي در مورد باشگاهي با قدمت 65 سال بيرون آمده است... سرمربي كه در دو سال عمر خود در ليگ برتر توانسته چند بار از تيم‌هاي بزرگ پايتخت مساوي بگيرد... در هر صورت در روزي كه از استقلال به شكل نامناسبي پذيرايي شد برخي اظهار نظرات واقعا مايه تاسف است.
تاسف براي فوتبال ايران كه بي‌شك يكي از قدرت‌هاي بزرگ آسياست و وجود چنين ناهنجاري‌ها و خارج از خطوط ادب صحبت كردن‌ها باعث دست‌انداز در پيشرفت آن مي‌شود.
 اين چند خط را براي سرمربي مي‌نويسيم كه ظاهرا جايگاه رفيع استقلال با ميليون‌ها هوادار آن را يا نمي‌شناسند يا فراموش كرده است. باشگاهي كه 4 بار افتخار حضور در فينال باشگاه‌هاي آسيا را دارد هرگز حتي اگر در يك بازي داخلي آن هم در خارج از تهران چند گل هم بخورد هرگز واژه ذلت مصداقش نخواهد بود. عزت استقلال آنقدر والا و هويداست كه يقيناً هيچ فرد يا گروهي نمي‌توانند با بيانات گوهربار خود بر آن خدشه‌اي وارد كنند. توهين به مجموعه استقلال با ميليون‌ها هوادار تنها شأن گوينده آن را تنزل مي‌دهد و اسباب لحظاتي شاد و سرشار از خنده را براي شنوندگان به وجود مي‌آورد. آقاي كمالوند عزيز... مربي بسيار جوان و آينده‌دار ايران... با شما هستيم... عزت و ذلت دست خداست نه بندگان او، همين و بس.

۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

در تبريز اتفاق مي‌افتد: پخش آهسته صحنه‌هاي اشتباه داوري در ورزشگاه

جمله مشهوری از پیر لوئیجی کولینا در مورد باز پخش صحنه های آهسته داوری در استادیوم ها وجود دارد که ایشان در مورد آن چنین اظهار نظر کرده است : با دو چشم نمی توانم با لنزهای دوربین های فیلم برداری پیشرفته در زمین فوتبال مقابله کنم.
اگر این موضوع را بخواهیم بسط دهیم خواهیم دید که ایشان چیز بی راهی هم نگفته است، دیروز در بازی تیم های تراکتورسازی و استقلال تهران در تبریز در دقیقه 67 گل علیزاده توسط کمک داور اول این دیدار آقای سخندان مردود اعلام شد و این اشتباه داوری در حالی بر نتیجه بازی تاثیر گذاشت که بعد از این صحنه و در استادیومی که مملو از هواداران بود اسکوربورد ورزشگاه صحنه مورد نظر را چندین بار به طور آهسته پخش کرد که این کار موجب ایجاد جو بدی بر علیه تیم داوری شد، گرچه این جو با التهابات خارج از عرف همراه نبود که باید به هواداران تیم تراکتور بابت شکیبایی شان در مورد این صحنه تبریک گفت اما اینکار اشتباه در استادیوم موجب شد که در برخی از صحنه ها تیم داوری تمرکز کاملی بر بازی را نداشته باشد، این عدم تمرکز در ادامه بازی موجب بر هم خوردن تعادل بازی هم شد، که صادر کردن سه کارت زرد و یک کارت قرمز نمود عینی همین عدم تعادل تیم داوری بعد از این اشتباه است.
این کار و این عدم هماهنگی در پخش نشدن صحنه های آهسته در ورزشگاه های کشور بعد از برگزاری ده دوره لیگ برتر باید اینک بصورت قانون در می آمد که متاسفانه ضعف مسئولان امر برگزاری مسابقه در قانونی کردن عدم پخش صحنه های مشکوک در اسکوربردهای ورزشگاه های کشور موجب می شود که داوران مسابقه تمرکز بسیاری در ادامه کار داشته باشند که این امر در ورزشگاهی مملو از تماشاگر کار را دوچندان سخت می کند.
تا به حال سعيد مظفري‌زاده و محسن تركي بابت اين رويه كه تنها در ورزشگاه يادگار امام اجرا مي‌شود گلايه خود را به كميته داوران اعلام كردند.


بيرزاد دا بوشلي دوشدوق !!!

مصطفی اکرامی: استقلال حرفی برای گفتن نداشت

متاسفانه بازیکن غیور تیم تراکتورسازی در لحظات آخر دیدار پس از ضربه ای که به توپ زد به شدت به تیرک عمودی دروازه برخورد کرده و از ناحیه ی کتف و گردن با آسیب دیدگی شدیدی مواجه شد.هم اکنون مصطفی اکرامی تحت مراقبت پزشک تیم بوده تا ایشان را بتوانند برای بازی مقابل سپاهان اصفهان آماده نمایند.در گفتگوی کوتاهی با مصطفی اکرامی، بازیکن غیور تیم تراکتورسازی از ایشان در مورد سلامتی و دیدار دیروز و هفته ی آینده سوالاتی را جویا شدیم.

مصطفی اکرامی در مورد دیدار دیروز تیم تراکتورسازی مقابل استقلال تهران می گوید" ما همه کار کردیم الا گل زدن، تیم استقلال اینجا حرفی برای گفتن نداشت، متاسفانه از فرصت های گلزنی خودمان استفاده نکردیم، تا نتیجه مساوی بدست آید، من شرمنده هوادارانمان هستم"

ایشان در پاسخ به این سوال که اکثر هواداران در این دیدار از دوندگی موثر، زیاد و بازی غیرتمند شما می گفتند و از این مسئله راضی بودند، گفت " من از همه ی هواداران تشکر می کنم، من در وهله ی اول  یک آذربایجانی هستم و به این خاک و مردمش تعصب دارم، و باید تمام تلاشم را بکنم تا بتوانم مردمم را خوشحال کنم. در وهله ی دوم هم از این تیم پول میگیرم و برای حلال شدن پول حداکثر تلاش را داشته باشم "

در مورد دیدار هفته ی آینده در مقابل سپاهان اصفهان او اعتقاد دارد که در صورتی که از موقعیت هایی که به مهاجمین خلق می شود حداکثر استفاده را نمایند این تیم را در اصفهان شکست می دهند، او می گوید: " ما هفته ی آینده دیدار سختی در مقابل سپاهان اصفهان داریم، و برای این دیدار هم برای کسب هر سه امتیاز وارد میدان خواهیم شد، چرا که ما فقط به فکر آسیایی شدن هستیم و باید قدر امتیازاتمان را بدانیم،انشالله در صورت استفاده از موقعیت هایمان با 3 امتیاز بازی به شهرمان باز خواهیم گشت."

هديه اي به نام پرچم در خدمت استقلال

اشتباهات داوري به خصوص کمک داوران اين روزها بيشتر از هرزماني به چشم مي آيد و در 3 بازي اخير به شکل ناخواسته در خدمت تيم استقلال بوده است.

"اشتباه داور جزئي از فوتبال است" اين جمله را زياد شنيده ايم . تنها جمله اي است که داوران و تيم هايي که از اشتباهات سود مي برند را در قبال انتقادات به کار مي برند و در واقع سپر بلاي واقعه اتفاق افتاده است اما به راستي تا چه زماني مي خواهيم پشت اين جمله ساده و به نوعي کليشه اي پنهان شويم و در صدد رفع و کاهش تبعات اين اشتباهات فاحش برآئيم؟
همان طور که نتيجه گرفتن تيم ها در مقابل حريفان به تاکتيک مربي، شرايط تمرينات و آناليز درست تيم مقابل بستگي دارد، تصميمات داوري به قدري حساس است که حتي مي توان به بار نشستن همه تلاش ها و عوامل مثبت تيم را که براي پيروزي به ميدان مي روند ، به آن ربط داد. گاهي تيم هاي مقابل از لحاظ توان تاکتيکي و فني هيچ برتري به هم ندارند و اگر بازي با شرايط طبيعي و بدون اشتباه داوري پيش برود، هيچ اتفاقي نمي افتد اما بارها شاهد بوديم که اشتباهات داوري و کمک ها باعث شده يک تيم 3 امتياز را بگيرد و تيم بازنده براي مدت طولاني با حاشيه دست و پنجه نرم کند!
قبل از هفته يازدهم ليگ دهم کمتر اتفاق افتاده بود که تيم ها از قضاوت داروان ناراضي باشند اما در دو هفته اخير اشتباهات به حدي زياد شده که هم انتقاد کارشناسان را بيشتر کرده و هم اعتراضات تيم ها زياد شده است. بعد از اين که "کريمي" کمک داور دربي بزرگ تهران در دقيقه (5) گل پرسپوليس را مردود اعلام کرد، انتقادات به داوري ها بيشتر از گذشته شد. متاسفانه در حالي که دم از فوتبال حرفه اي مي زنيم مشخص نشد در آن صحنه بالاخره اشتباهي صورت گرفته بود يا نه ! به راحتي بعد از يک هفته جار و جنجال همه چيز حالت عادي به خود گرفت و طبيعتا با گذر زمان همه چيز فراموش مي شود اما نکته اينجاست که آيا تبعات اشتباهات داوري هم با گذر زمان حل خواهد شد يا کاهش مي يابد؟
متاسفانه هميشه کميته داوران در قبال اشتباهات داوري موضع دفاعي مي گيرد و سنگ داوران را به سينه مي زند. اشتباه کمک داور در دربي 69 هيچ واکنشي را از سوي کميته داوران به همراه نداشت تا اين که دوباره آن اشتباه اين بار در بازي تراکتورسازي و استقلال روز گذشته در تبريز دوباره تکرار شد. اين بار "سخندان" کمک داور اين بازي يک گل سالم را براي تراکتورسازي مردود اعلام کرد و يک تک به تک و موقعيت مسلم گلزني را نيز براي اين تيم تبريزي به اشتباه آفسايد گرفت.
تيم استقلال در دو بازي (مقابل پرسپوليس و تراکتورسازي) با اشتباه کمک داور 4 امتياز گرفت. حال اين سوال مطرح مي شود که آيا تيم هايي که براي يک بازي 3 امتيازي روزها تمرين و کار مي کنند تا بتوانند به هدف خود برسند، انصاف است که با يک اشتباه سهوي و ساده داور همه چيز را از دست رفته ببينند؟
 آيا کميته داوران نبايد با اين داوران خاطي برخورد کند تا براي ديگر قاضيان درس عبرت شود؟ حالا با اين اشتباهات بازهم عنايت مي تواند از داوران خود دفاع کند البته شناختي که از رئيس کميته داوران داريم بعيد نيست که باز هم جمله معروف "اشتباه داور جزئي از فوتبال است" را بهانه کند !

داور 3- تراكتور 0


امروز يكي از حساس ترين مسابقات ليگ برتر، در استاديوم يادگار امام بين دو تيم تراكتورسازي و استقلال انجام شد.

به گزارش كلوب هواداران تراكتورسازي، اين ديدار كه به قضاوت؟! محسن تركي انجام شد، داراي حواشي جالبي بود!
دقيقه 40 ديدار، دفع توپ از روي خط دروازه استقلال توسط داور!
جاسم كرار محمد، با حركتهاي تكنيكي خود، همه مدافعان استقلال را از پيش روي برميدارد،  وارد محوطه جريمه ميشود، يكي از مدافعان روي وي خطا ميكند، جاسم روي زمين مي افتد، داور به كرار كارت زرد نشان ميدهد!
تركي 1 - تراكتور 0
دقيقه 45+1، پاس گل محسن تركي و گل استقلال!
شوت ميلاد ميداوودي از كنار دروزاه تراكتور، بدون برخورد به بازيكنان اين تيم، به بيرون ميرود، محسن تركي اعلام ضربه كرنر ميكند، ضربه كرنر تبديل به گل ميشود!
تركي 2 - تراكتور 0
دقيقه 67 بازي، باز هم تركي، باز هم خط دروازه استقلال!
در يك ضد حمله، بازيكنان تراكتورسازي صاحب توپ ميشوند و با تعداد زيادي از مدافعان كم تعداد استقلال عبور ميكنند، توپ در يك موقعيت تك به تك به عليزاده ميرسد، غافل از اينكه، كمك داور ديدار، هنوز باقي مانده، بغل پاي عليزاده توسط خط نگهدار، از روي خط دروازه استقلال به وحيد طالب لو تقديم ميشود!
چند ساليست كه اوضاع داوري ايران بسيار نا بسامان است، پس از حذف مسعود مرادي از قضاوت در جام جهاني 2006 و سپس 2010 و عدم استفاده از داوران ايراني در بازي هاي آسيايي گوانجو، همه داوران به فدراسيون جهاني و كنفدراسيون فوتبال آسيا اعتراض داشتند كه چرا از داوران قدرتمند!!! ما استفاده نميشود. واقعا جاي شكر باقيست كه هيچ كدام از داوران ما در جام جهاني حضور نداشتند، تصور كنيد، بازي فينال را محسن تركي قضاوت ميكرد!

نصيرزاده : گل تراكتور سالم بود

هوشنگ نصيرزاده عصر يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود : بنده متوجه نشدم كه چرا كمك داور ضربه درست عليزاده را افسايد اعلام كرد و تصور مي‌كنم وي در بالا بردن پرچم علجه نمود.

وي افزود : متاسفانه برخي از كمك داوران طي هفته‌هاي اخير چند گل سالم را به دليل عجله و شتابزدگي ، افسايد اعلام كرده‌اند كه امروز نيز نمونه بارز آن تكرار و گل درست عليزاده مهاجم تراكتورسازي ، افسايد اعلام شد .

نصيرزاده در ادامه گفت : اين كمك داور يكبار ديگر نيز بي‌دليل براي تيم ميزبان افسايد اعلام كرد ضمن اينكه محسن تركي در دادن كارت زرد دوم به فرزاد اشوبي مرتكب اشتباه شد و نبايد بازيكن استقلال را اخراج مي‌كرد.

اين كارشناس داوري در پايان گفت : اميدوارم ديگر شاهد اينگونه اشتباهات فاحش از سوي داوران نباشيم و بازيهاي ليگ برتر در ادامه بدون حرف و حديث به پيش برود.

فرهاد كاظمي: فوتبال ايران با«ع.ع»ها هر روز ناپاك‌تر مي‌شود

مهدي تاج نايب رئيس فدارسيون فوتبال و رئيس ستاد اخلاق حرفه‌اي اعلام كرده كه فرهاد كاظمي مشكلي براي مربيگري ندارد و فقط بايد مصاحبه‌هاي جنجالي‌اش را كنار بگذارد.
در اين ميان اما عزيزمحمدي و علي‌پور نظري مخالف با نظر تاج را دارند و در مصاحبه‌هاي خود تأكيد مي‌كنند كه فرهاد كاظمي نمي‌تواند مربيگري كند. در اين ميان حجت‌الاسلام عليپور مصاحبه‌اي انجام داده كه گفته ف.ك‌ ها نبايد به دنبال كار كردن در فوتبال باشند و بي‌جهت وقت خود را تلف نكنند چون اجازه فعاليت به آنها داده نمي‌شود.
كاظمي كه در بين مربيان منشوري تنها فردي است كه عليه آنها مصاحبه مي‌كند در جديدترين حرف‌هاي خود باز هم مسائل جالبي را عنوان مي‌كند. كاظمي در گفت‌وگوي اختصاصي با سايت گل حرف‌هايش را اينگونه آغاز مي‌كند:«اين آقايان نمي‌توانند درباره من شفاف و با صراحت حرف بزنند و فقط مي‌خواهند يك چيزي بگويند. اسم خيلي‌ها در تاريخ چه به عنوان آدم مثبت و چه به عنوان آدم منفي مانده است و بايد بگويم آقايان«ع.ع»‌بايد از فوتبال اين مملكت بروند تا همه چيز درست شود.»
 كاظمي ادامه مي‌دهد:«اين آقايان در حدي نيستند كه بخواهند در مورد فوتبال حرف بزنند و چون كسي آنها را نمي‌شناسد، مي‌خواهند يك چيزي بگويند تا خودشان را مطرح كنند. من به آقاي تاج قول داده‌ام كه مصاحبه نكنم وگرنه در مورد ع.ع ها چيزهاي زيادي مي‌گفتم.»
 او تأكيد مي‌كند:«من متأسفم بابت حرف‌هايي كه اين آقايان مي‌زنند و در اين مدت هيچ وقت نتوانستند به صورت شفاف همه چيز را بگويند. فوتبال ايران با وجود ع.ع ها هر روز ناپاك‌تر مي‌شود و اين‌ها آويزان‌هاي فوتبال هستند كه در مورد فوتبال حرف مي‌زنند.»

آشوبي: درگيري از طرف عليزاده آغاز شد !

فرزاد آشوبي هافبك دفاعي استقلال در بازي با تراكتورسازي، در دقايق آخر از زمين مسابقه اخراج شد. او كه معتقداست تصميم محسن تركي در اين صحنه سخت‌گيرانه بوده است، در مورد اخراجش به خبرنگار سايت گل مي‌گويد:« به هر حال اين تصميمي بود كه آقاي تركي گرفت و قابل احترام است ولي معتقدم او در نشان دادن كارت زرد دوم سخت‌گيرانه عمل كرد. خطاي من معمولي بود و تركي مي‌توانست در آن صحنه به من اخطار ندهد.»
آشوبي در اين مسابقه با علي عليزاده مهاجم بلندقامت تراكتورسازي درگير شد كه البته اين موضوع از ديد دوربين‌هاي تلويزيوني پنهان ماند. آشوبي در اين خصوص مي‌گويد:«من نمي‌خواهم در اين مورد حرف بزنم چون عليزاده عذرخواهي كرد و بهتر است اين قضيه باز نشود.»
او در پاسخ به اين سوال كه آيا عليزاده درگيري را شروع كرد و بعداً‌ از تو عذرخواهي كرد تأكيد مي‌كند:«بله، درگيري از طرف او آغاز شد ولي ما با هم تلفني صحبت كرديم و همه چيز حل شد. استارت اين درگيري هم از داخل زمين زده شد ولي همانطور كه گفتم من و عليزاده با هم صحبت كرديم و ديگر دوست ندارم در مورد اين اتفاق صحبت كنم.»
برخي معتقدند آشوبي از دوران اوج فاصله گرفته است او اما اين موضوع را قبول ندارد و مي‌گويد:«اگر از ابتداي فصل از من انتقاد مي‌كردند با منتقدان هم عقيده بودم چون در تركيب استقلال جا نيفتاده بودم و خودم هم اذيت مي‌شدم ولي الان مشكلي وجود ندارد و با منتقدان مخالف هستم. من از اين انتقادها تعجب مي‌كنم و دوست ندارم به آنها فكر كنم.»

سردار جعفري : تصمیم گرفته اند استقلال قهرمان شود

مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز گفت: به نظر مي‌رسد داوران تصميم گرفته‌اند با قضاوتشان استقلال را قهرمان كنند. محمد حسین جعفری در گفتگو با فارس، نسبت به قضاوت بازی دیروز تراکتورسازی و استقلال شدیدا اعتراض کرد :

قصاص قبل از جنايت نمي كنم. همه جاي دنيا وقتي مي خواهند گلي را مردود اعلام كنند 50 -50 را در نظر مي گيرند اما نمي دانم چرا پاي استقلال كه وسط مي آيد اين 50 - 50 بايد به نفع اين تيم باشد. مقابل پرسپوليس هم همين جريان براي آنها رخ داد. اين در شرايطي بود كه گل ديروز تراكتورسازي نسبت به گل پرسپوليس عادي تر بود. نه شكي در آن وجود داشت و نه ميليمتري بود. وقتي چنين گلي را آفسايد اعلام مي كنند مگر مي شود 100 هزار تماشاگر داخل ورزشگاه و دو سه ميليون هوادار پاي تلويزيون را قانع كرد و گفت عمدي در كار نبوده است؟
***
اصلا من هيچي نمي گويم ملت ايران كه بازي را ديدند و از همه كارشناس تر خود مردم هستند. حالا آقاي مظلومي هر چه مي خواهد بگويد. استقلال روز گذشته بايد 7 گل مي خورد. اگر بچه هاي ما روي غلتك گل زدن بودند دروازه استقلال باز مي شد و اين تيم با گل هايي كه از ما مي خورد بايد منحل مي شد. گل به اين سالمي آفسايد اعلام شود بايد اين فوتبال را تعطيل كرد.

***

مردم تبريز ديروز به دليل ضعف داوري خون گريه كردند. نمي دانيد چه تبليغات منفي عليه هوادارانمان شده بود اما ديروز فقط به دليل ضعف داوري جو ورزشگاه متشنج شد و آنها حق داشتند كه شعار بدهند. ما خودمان نبايد آتو دست عده اي از افراد سودجو بدهيم تا در بين جواناني كه براي تماشاي بازي تيم خود به ورزشگاه مي آيند و سرشار از احساسات هستند، نفوذ كنند و باعث شوند شعارها رنگ ديگري به خود بگيرد. ديروز شعارها عليه داوري بود. اين مشكل را هم مقابل ذوب‌آهن داشتيم و كميته انضباطي هم به دليل توهين هوادارانمان به داور ما را 7 ميليون تومان جريمه كرد.

فنرباغچه صفر– گالاتاسرای صفر؛ یک امتیاز برای مردان گئورگی هاجی در استانبول

نبرد غول‌های استانبول با تساوی ناامیدکننده بدون گل به پایان رسید.
در این دیدار مردان گئورگی هاجی مربی جدید گالاتاسرای در نیمه اول بسیار برتر از رقیب خود بودند، اما در نیمه دوم این فنرباغچه بود که بر بازی مسلط شد و حتی می‌توانست سه امتیاز بازی را از آن خود کند. دربی بزرگ سوپر لیگ ترکیه در حالی آغاز شد که هر دو تیم در فصل جاری اصلاً در حد انتظار ظاهر نشده بودند. گالاتاسرای در در رده دهم و فنرباغچه هم در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. گئورگی هاجی که هفته گذشته جانشین فرانک رایکارد هلندی شده بود، تغییرات اندکی را در تیم خود ایجاد کرده بود.
 مردان گئورگی هاجی بازی را بسیار سریع و هجومی شروع کردند و در همان پنج دقیقه آغازین مسابقه اولین فرصت گلزنی را به دست آوردند، اما نتوانستند به خوبی از این موقعیت استفاده کنند و وولکان دمیرل به خوبی توانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد. پس از این صحنه همکاری بین پینو و زلاتان میسیکوویچ صحنه زیبائی را خلق کرد و بار دیگر این وولکان بود که مانع از گلزنی پینو شد. در ادامه دروازه‌بان فنرباغچه بار دیگر ناجی دروازه تیمش شد و ضربه لوکاس نِیل را مهار کرد تا گالاتاسرای همچنان در حسرت گل بماند.
 میروسلاو استاچ بازیکن اهل اسلواکی فرصتی را برای فنرباغچه ایجاد کرد و توانست با توپ ارسالی خود برای ارکین از جناح چپ دروازه گالاتاسرای را با خطر روبرو کند. داور برای کنترل بازی و جلوگیری از ایجاد هرگونه مسئله حاشیه‌ای، مجبور شد تا سخت‌گیرانه‌تر عمل کرده و سه بار کارت زرد را از جیبش درآورد. داور در نیمه اول به لوکاس نیل، امره، و آکمان کارت زرد نشان داد.
 در آغاز نیمه دوم بازیکنان فنرباغچه با انرژی و حرارت بیشتری بازی را آغاز کردند، و به خوبی مشخص بود که صحبت‌های آیکوت کوکامن در بین نیمه تأثیر مثبتی بر روند بازی آنها داشته است. ابتدا آلکس با حرکتی از سمت چپ زمین صحنه خطرناکی را روی دروازه گالاتاسرای ایجاد کرد و چند دقیقه بعد مامودا نیانگ با حرکتی زیبا از بین مدافعین گالاتاسرای عبور کرد اما به خوبی چارچوب دروازه را ندید.
نیانگ و استاچ با بازی خوب خود میزبان را به دردسر انداخته بوند، در حالیکه دیا بازیکن فنرباغچه نتوانست بازی خوبی را به نمایش بگذارد. گالاتاسرای در ادامه لوریک کانا، که در میانه زمین عالی کار کرده بود، و همچنین میسیموویچ را از بازی خارج کرد تا بتواند بار دیگر کنترل بازی را در دست بگیرد. الانو پس از پشت سر گذاشتن یک نیمه عالی، در نیمه دوم تک و تنها بود.
 در حالیکه بازی کاملاً از کنترل گالاتاسرای خارج شده و در اختیار فنرباغچه قرار گرفته بود، استاچ از سمت چپ توپی را روی دروازه فرستاد اما سنتورک این فرصت را به هدر داد و توپ را به آسمان زد. هر دو تیم علیرغم نیاز مبرم به هر سه امتیاز این بازی، در پایان به یک امتیاز بسنده کردند.

میلاد میداودی: بازی در تبریز را دوست دارم!

میلاد میداودی اعتقاد دارد ورزشگاه یادگار امام تبریز خوش یمن است!
به گزارش سایت گل، در شرایطی که اکثر بازیکنان و مربیان از دشواری های بازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز و مقابله با تماشاگران این شهر صحبت می کنند، گلزن اول استقلال نظری متفاوت دارد و می گوید: «بازی در تبریز را دوست دارم و برایم بسیار خوش یمن است! در مسابقه افتتاحیه لیگ برتر مقابل شهرداری در تبریز دو گل به ثمر رساندم و دیروز با گلزنی برابر تیم تراکتور سازی، شروع دوباره ای در لیگ داشتم.»
میداودی ادامه می دهد: «در بازی مقابل پرسپولیس و دیدار جام حذفی مقابل پاس گل نزده بودم و نمی خواستم سومین مسابقه متوالی که در ترکیب استقلال حضور داشتم، بدون زدن گل از میدان خارج شوم. همه از مهاجم انتظار گلزنی دارند و انجام بازی خوب بدون گل زدن به چشم کسی نمی آید. یادم هست بیشترین دوندگی و خلق موقعیت برای تیمم را در برابر استیل آذین داشتم و حتی در دقایق پایانی یک ضربه ایستگاهی منجر به گل جباری را از حریف گرفتم اما چون خودم گل نزده بودم، توجهی به تلاشم نشد.»
گلزن ملی پوش استقلال درباره شادی بعد از گل به تراکتورسازی و اشاره به تماشاگران توضیح می دهد: «گروهی از هواداران استقلال در طبقه دوم ورزشگاه نشسته بودند و به شدت بچه ها را تشویق می کردند. بعد از گلزنی به سمت جایگاه آنان رفتم و شادی ام را با آن هواداران متعصب تقسیم کردم.»
میلاد میداوی در خصوص احتمال کسب عنوان آقای گل در شرایطی که مدعیان این عنوان در برخی از بازی ها هت تریک می کنند یا حتی 4 و 5 گل می زنند، چنین می گوید: «مهاجمان استقلال و پرسپولیس شرایط متفاوتی نسبت به سایرین دارند. پخش مستقیم بازی های این دو تیم و توجه رسانه ها باعث می شود تا همواره تیم های مقابل با انگیزه ای دو چندان برابر ما بازی کنند و یارگیری فشرده و شرایط خاصی که بوجود می آید، شانس هت تریک کردن یا زدن 4 و 5 گل در یک بازی را برای مهاجمان استقلال و پرسپولیس کاهش می دهد و این موضوع شامل مهاجمانی که روبروی استقلال و پرسپولیس بازی می کنند نیز می شود. شما کمتر بازیکنی پیدا می کنید که بیاید و در مقابل استقلال یا پرسپولیس 4 یا 5 گل بزند یا حتی بتواند هت تریک کند.»
میداودی در این رابطه اضافه می کند: «در فصل گذشته عماد رضا با 19 گل آقای گل شد. قبل از شروع لیگ امسال فکر می کردم اگر در هر نیم فصل بتوانم 10 گل بزنم در نهایت با 20 گل شانس بسیار زیادی برای آقای گل شدن دارم اما انگار امسال آمار گلزنی بازیکنان تیم ها بالاتر رفته است. در نیم فصل اول سال گذشته هفت گل به ثمر رساندم و علی کریمی با 10 گل بهترین گلزن نیم فصل اول شد اما امسال و در پایان هفته دوازدهم به ارقام پایان نیم فصل اول سال گذشته رسیده ایم!»
میلاد می افزاید: «در مجموع فکر می کنم از لحاظ گلزنی عملکردم خوب بوده، چون برخی مسابقات را بدلیل آسیب دیدگی یا سه اخطاره بودن از دست داده بودم و در بین 5-6 نفر بالای جدول گلزنان، تنها بازیکنی هستم که هیچ یک از گل هایم از نقطه پنالتی نبوده و روند گلزنی ام نیز تداوم داشته است.»
این بازیکن با اشاره به انجام تمرینات اختصاصی در روزهای آینده، می گوید: «با آقای مظلومی صحبت کردم و قرار است جلسات تمرین اختصاصی برایم در نظر بگیرند. بعد از مصدومیت رباط داخلی زانویم، مدتی از میادین دور شدم و نمی توانستم تمرینات سنگین انجام بدهم، بعد از آن هم با تیم ملی به مسابقات غرب آسیا رفتیم و فرصتی برای تمرینات فشرده نداشتیم. فکر کنم اکنون زمان داشته باشم تا علاوه بر حضور در تمرینات گروهی، بصورت اختصاصی به تمرین بپردازم و برای مسابقات فشرده ای که پیش رو داریم آماده تر شوم.»
اما نکته جالبی که در صحبت های فراز کمالوند بعد از مسابقه با استقلال وجود داشت، تمجید وی از میداودی و عنوان این مطلب بود که اگر میلاد میداودی مهاجم تراکتورسازی بود، این تیم 7 بر یک استقلال را شکست می داد! مهاجم خوزستانی سعی دارد که وارد این بحث نشود و به این کلمات بسنده می کند: «برای فراز کمالوند احترام خاصی قائلم. فکر کنم کمالوند بعنوان مثال این حرف را گفته و صحبتی در این رابطه ندارم.»

۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

مظلومي ضمن تشكر از هواداران تراكتور: من به كار كمك‌داور كاري ندارم

به پرويز مظلومي در تبريز خوش گذشت. هواداران تراكتور او را تشويق كردند و  در حالي كه عليه علي دايي شعار مي‌دادند، تا پايان بازي ناباورانه تساوي تيمشان را نظاره كردند. اين در حالي بود كه به عقيده كارشناسان داوري گل علي عليزاده سالم بود، گرچه مظلومي مثل بازي پرسپوليس عقيده دارد كمك داور در اين زمينه تصميم بهتر را گرفته است.
سرمربي استقلال در مورد گل تراكتورسازي كه آفسايد اعلام شد نيز گفت: من نمي‌توانم راجع به آن صحنه اظهارنظر كنم و بهترين كسي كه مي‌تواند صحبت كند، كمك‌داور مسابقه است كه آن صحنه را پرچم زده است. به هر صورت قضاوت است و شايد اشتباه‌هايي نيز در آن پيش بيايد. البته من هيچ وقت به تيم داوري اعتراض نمي‌كنم و فقط كار خودم را مي‌كنم و اجازه مي‌دهم كه آن‌ها نيز كار خود را انجام دهند.
او در پايان مسابقه گفت:«به هر حال هميشه بازي كردن در تبريز سخت است. ما در نيمه اول بهتر كار كرديم و توانستيم با استفاده از موقعيت‌هاي خود به گل هم برسيم اما در نيمه دوم با تغييراتي كه كمالوند در تيم خود انجام داد، فشار روي دروازه ما بيشتر شد و تراكتورسازي توانست موقعيت‌هاي زيادي را به دست بياورد. »
مظلومي ادامه داد: البته ما هم بر روي ضد حملات مي‌توانستيم صاحب گل شويم اما بازيكنان ما آن نكاتي كه به آن‌ها گوشزد كرده بوديم را در نيمه دوم رعايت نكردند. ضمن اين كه اخراج فرزاد آشوبي كه كمي هم مشكوك به نظر مي‌رسيد، باعث شد كه فشار تراكتورسازي بر روي دروازه ما بيشتر شود. البته من نمي‌توانم راجع به اخراج آشوبي اظهارنظر كنم و آن را به كارشناسان داوري واگذار مي‌كنم.
پرويز مظلومي در پايان گفت: از هواداران خوب تبريزي كه در اين بازي علاوه بر تيم محبوب خود ما را نيز تشويق كردند، تشكر مي‌كنم. من شخصا خاطرات خوبي از تبريز دارم و دو سال در اينجا بازي كرده‌ام.

توفان كمالوند در كنفرانس مطبوعاتي:‌ اگر ميداودي در تيم ما بود 7 بر 1 مي‌برديم/ گلي كه خورديم درست نبود، يك گل سالم ما خورده شد

فراز كمالوند سرمربي تراكتورسازي بعد از تساوي مقابل استقلال با عصبانيت در كنفرانس مطبوعاتي حاضر شد و ضمن انتقاد از داور بازي و  بازيكنان تيمش، قرمزها را شايسته پيروزي در اين بازي دانست. كمالوند از رسانه‌ها خواست كه درباره حق تراكتور هم به اندازه پرسپوليس وسواس به خرج بدهند.  گرچه حتي در اين صورت سه امتيازي كه به زعم كمالوند حق تراكتور بود،‌به اين تيم بازنمي‌گردد. حرف‌هاي سرمربي تراكتور را به نقل از فارس بخوانيد:
*خيلي ناراحت بودم و نمي‌خواستم در كنفرانس حاضر شوم اما به احترام دوستان خبرنگاران تبريزي به سالن كنفرانس آمدم. حق تيم ما ضايع شد. گلي كه خورديم درست نبود و داور يك گل ما را نيز بي دليل آفسايد گرفت. استقلال تا به حال اينقدر ذليل نشده بود. در نيمه دوم حداقل 5 موقعيت صد در صد گل را از دست داديم و فكر مي‌كنم قضاوت بازي در نتيجه تاثير گذار بود.
* گل پرسپوليس به استقلال را با نقاله، گونيا، خط كش و هر وسيله‌اي كه فكر بكنيد اندازه گيري كردند و اميدوارم حداقل گل سالم ما را هم اين گونه به مردم نشان دهند تا همه ببينند گل سالم ما ناديده گرفته شد.
* نبايد فراموش كنيم كه 4 بازيكن اصلي خود را نداشتيم و با ورود پيمنتا بازي را در دست گرفتيم. متاسفانه از دست مهاجمان تيمم دچار ريزش مو شدم و به چندين و چند پزشك پوست و مو مراجع كردم، بس كه اين مهاجمان موقعيت خراب كردند. باز هم از هوادارانمان تشكر مي‌كنم كه حتي سرمربي تيم حريف را در ابتداي بازي تشويق كردند و شرمنده آنها هستم كه نتوانستيم 3 امتياز بازي را بگيريم.
*آندو به دكتر تيم گفت نمي‌تواند ادامه دهد و مجتبي ترشيز نيز به خاطر بازي ضعيفش تعويض شد. اين بازيكن يكي از ضعيف ترين بازي‌هاي 3 سال اخير را انجام داد. هنگامي كه در سمت راست از كنار زمين بازي را نگاه مي‌كنم به خاطر تسلط به بازيكنان آنها حواس‌شان بيشتر جمع است، اما وقتي در نيمه دوم هافبك راست ما به آن سمت مي‌رود كم كم شل مي‌شود. خواسته‌ام عكس مرا هم آن سوي زمين بزنند كه بازيكنان در نيمه دوم هم فكر كنند كه من كنار خط ايستاده‌ام.
 *بايد قبول كنيم پيكان پيكان است و بنز بنز. اگر ميلاد ميداودي را در تراكتور سازي داشتيم بازي امروز را 7 بر يك مي‌بردم. من تا يك حد مي‌توانم به بازيكنانم توان بدهم، نمي‌توانم از آنها بخواهم مثل ميداودي ضربات آخر را بزنند.
*جاسم كرار بين 2 نيمه گفت كه بازيكنان استقلال به زبان عربي به من فحش مي‌دهند، من هم به او گفتم اگر طاقت نداري تعويضت مي‌كنم و او قبول كرد كه به اين مساله توجهي نداشته باشد.
*امروز نه استقلال گذاشت كه ما ببريم و نه ما گذاشتيم كه آنها پيروز شوند اما در بازي با سپاهان كار سختي داريم چون چند بازيكن تيم ما در جريان مسابقه امروز مصدوم شدند.

ملوان0 ـ شهرداري0؛ تيم 10 نفره حريف تيم بحران‌زده نشد

ورزشگاه تختي انزلي، تماشاگر 8هزارنفر
داور: محمود رفيعي
اخطار: نوشي‌صوفياني، گودرزي(شهرداري)
اخراج: اولادي(28)
ملوان: مهدي رحيم‌زاده،‌ ابوالحسني  جعفري،‌ علي جراحكار، پژمان نوري،‌ مهرداد اولادي،‌ سعيد سالارزاده، عليرضا رمضاني، حسين ابراهيمي(72 محمد حيدري)، محمد نزهتي،‌ مهران جعفري(81 هادي عزيزي)، محمد رستمي
سرمربي: فرهاد پورغلامي
شهرداري: داود نوشي‌صوفياني، محسن نيساني،‌ سعيد دقيقي، حبيب گرداني،‌ محمدرضا طهماسبي، پائولو سزار،‌ بابك حاتمي(58 رسول پيرزاده)، شهرام گودرزي، بهنام دادشوند(73 علي كريمي)، كارلوس ادواردو سوآرز، ميثم بائو(90 محمدرضا زينال)
مربي: آرتا منهاجي
بهترين بازيكن: نوشي صوفياني‌ دروازه‌بان تيم شهرداري تبريز كه چندبار به تنهايي منجي دروازه اين تيم شد، شايسته دريافت اين عنوان است. او به همراه مهرداد اولادي سرنوشت اين بازي را رقم زد.
اتفاق ويژه:‌ دقيقه 28 پائولو سزار فونسكا مدافع تيم شهرداري تبريز پشت محوطه 18 قدم تيم خود روي مهرداد اولادي خطا كرد كه داور اين خطا را نگرفت اما اولادي اعتراض شديدي به رفيعي كرد تا داور او را اخراج كند و ملوان از دقيقه 28 با 10 نفر به بازي ادامه دهد.
انزلي ـ  اسماعيل راستي

تراكتورسازي1 ـ استقلال1؛ روز پرماجرا در يادگار امام

به پرويز مظلومي در تبريز خوش گذشت. هواداران تراكتور او را تشويق كردند و  در حالي كه عليه علي دايي شعار مي‌دادند، تا پايان بازي ناباورانه تساوي تيمشان را نظاره كردند. اين در حالي بود كه به عقيده كارشناسان داوري گل علي عليزاده سالم بود، گرچه مظلومي مثل بازي پرسپوليس عقيده دارد كمك داور در اين زمينه تصميم بهتر را گرفته است.
سرمربي استقلال در مورد گل تراكتورسازي كه آفسايد اعلام شد نيز گفت: من نمي‌توانم راجع به آن صحنه اظهارنظر كنم و بهترين كسي كه مي‌تواند صحبت كند، كمك‌داور مسابقه است كه آن صحنه را پرچم زده است. به هر صورت قضاوت است و شايد اشتباه‌هايي نيز در آن پيش بيايد. البته من هيچ وقت به تيم داوري اعتراض نمي‌كنم و فقط كار خودم را مي‌كنم و اجازه مي‌دهم كه آن‌ها نيز كار خود را انجام دهند.
او در پايان مسابقه گفت:«به هر حال هميشه بازي كردن در تبريز سخت است. ما در نيمه اول بهتر كار كرديم و توانستيم با استفاده از موقعيت‌هاي خود به گل هم برسيم اما در نيمه دوم با تغييراتي كه كمالوند در تيم خود انجام داد، فشار روي دروازه ما بيشتر شد و تراكتورسازي توانست موقعيت‌هاي زيادي را به دست بياورد. »
مظلومي ادامه داد: البته ما هم بر روي ضد حملات مي‌توانستيم صاحب گل شويم اما بازيكنان ما آن نكاتي كه به آن‌ها گوشزد كرده بوديم را در نيمه دوم رعايت نكردند. ضمن اين كه اخراج فرزاد آشوبي كه كمي هم مشكوك به نظر مي‌رسيد، باعث شد كه فشار تراكتورسازي بر روي دروازه ما بيشتر شود. البته من نمي‌توانم راجع به اخراج آشوبي اظهارنظر كنم و آن را به كارشناسان داوري واگذار مي‌كنم.
پرويز مظلومي در پايان گفت: از هواداران خوب تبريزي كه در اين بازي علاوه بر تيم محبوب خود ما را نيز تشويق كردند، تشكر مي‌كنم. من شخصا خاطرات خوبي از تبريز دارم و دو سال در اينجا بازي كرده‌ام.