۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

اعتراض پرسپولیسیها به کسر قرارداد

 "سپهر حیدری" و "حسین بادامکی" به نمایندگی از سایر بازیکنان این تیم نزد مسئولان باشگاه رفتند و به کسر 5 درصد از مبلغ قراردادهایشان اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران ، طبق شنیده‌ها بادامکی و حیدری مدعی شده‌اند در این وضعیت بحرانی کسر 5 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان باعث افت روحی آنها می‌شود و بهتر است باشگاه این جریمه را برای بازیکنان در نظر نگیرد.

گفتنی است؛ مسئولان پرسپولیس هنوز با این درخواست موافقت نکرده‌اند.
هفته هجدهم لیگ برتر با انجام بازی استقلال و شهرداری تبریز به پایان رسید. در این هفته هر 4 تیم مدعی سپاهان، استقلال، ذوب آهن و پرسپولیس مقابل حریفان متوقف شدند تا تغییر چندانی در بالای جدول حاصل نشود. مس کرمان همچنان شکست ناپذیر باقی ماند و نفت آبادان باز هم در یک بازی خانگی پیروز شد. استیل آذین پس از 8 بازی بالاخره برد و نکته جالب اینکه در این هفته 4 بازی لیگ برتر به تساوی بدون گل انجامید و در 9 بازی فقط 11 گل به ثمر رسید. به نظر می رسد این گفته که در نیم فصل دوم دروازه ها تنگ تر می شوند، از همین هفته اول نیم فصل دوم رنگ واقعیت به خود می گیرد!
تراکتورسازی تبریز 1- پرسپولیس تهران صفر
گل: جاسم کرار(27)

نفت آبادان 1- شاهین بوشهر صفر
گل: روح الله عرب(33)

استیل آذین تهران 2- فولاد خوزستان 1
گل: سیاوش اکبرپور(34، 64)/ باکاری دیاکیته(70)

صبای قم 1- سایپا کرج 1
گل: مرتضی هاشمی زاده(44)/ کریم انصاری فرد(28)

سپاهان اصفهان 2- راه آهن تهران 2
گل: جلال حسینی(49) محسن بنگر(73)/ امین متوسل زاده(15) بهادر عبدی(70)

نفت تهران صفر- ملوان انزلی صفر

پیکان قزوین صفر- ذوب آهن اصفهان صفر

مس کرمان صفر- پاس همدان صفر

استقلال تهران صفر- شهرداری تبریز صفر



غلامرضا رضايي: شرمنده هوادارانيم

مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس:تمام انتقادها را مي پذيريم و اميدواريم پرسپوليس بتواند بهتر از نيم فصل اول نتيجه بگيرد.

 مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس بعد از باخت سرخپوشان پايتخت برابر تراکتورسازي تبريز و نتيجه نگرفتن در چهار بازي پياپي در گفت و گويي به بررسي دلايل اين ناکامي پرداخت که در ادامه آمده است.

 - بازي با تراکتورسازي در تبريز سخت است، ولي همه ديدند که تيم ما بازي خوبي را به نمايش گذاشت در حالي که هيچ تيمي نتوانسته بود تا اين حد در تبريز آنها را زير فشار بگذارد. بچه ها همه از جان مايه گذاشتند و آنها تنها با يک پنالتي برنده شدند. خب اگر پنالتي هاي ما را هم داور در نظر گرفته بود نتيجه بازي عکس مي‌شد. البته ما با اين شرايط شرمنده هواداران هستيم و از همين هفته سعي مي کنيم با يک برد به روال خوب‌مان برگرديم.

 - من در بازي با سپاهان بعد از 8 بازي در 21 روز و در حالي که 4 ساعت هم اختلاف زماني داشتيم به تيم ملحق شدم و اين شرايط قطعا تاثير خود را در شادابي و خستگي من مي گذارد. پيش از رفتن به گوانگجو بازي زيبايي را برابر استيل آذين به نمايش گذاشتيم ولي بعد از آن چندين امتياز مفت را از دست داديم. اين هفته شرايط بدني مناسب تري دارم و اميدوارم هر چه زودتر به شرايط ايده آل برگرديم.

 - موقعيت‌هايمان زياد است و من در بازي با تراکتورسازي موقعيتي نداشتم که گل بزنم در بازي‌هاي قبلي هم موقعيت‌هاي خوبي برايمان به وجود آمد که اکثرا روي ما خطاي پنالتي شد. من فکر نمي کنم مشکلي در خط حمله داشته باشيم. اما به هر حال مشکلاتي هم داريم، تيمي که چهار باخت پي در پي دارد حتما نقاط ضعفي دارد و اين باخت ها بي علت نيست. ما تمام انتقادها را مي‌پذيريم و اميدواريم اين تيم بتواند بهتر از نيم فصل اول نتيجه بگيرد.

 

انصاريان: خوشحالم كه هواداران استقلال يادم هستند

مدافع شهرداري تبريز گفت: از اينکه هواداران استقلال هنوز به يادم هستند خوشحالم.

  علي انصاريان درباره بازي گفت: 2 تيم بازي فيزيکي انجام دادند. ما هم در اين مسابقه موقعيت‌هاي خوبي داشتيم اما استفاده نکرديم قسمت بود که بازي با نتيجه مساوي بدون گل تمام شود.
اين مدافع در مورد تشويق هواداران استقلال گفت: خوشحالم که هنوز آنها من را از ياد نبرده‌اند. از آنها تشکر مي‌کنم و اميدوارم با نتايجي که اين تيم کسب مي‌کند دل آنها هميشه شاد باشد.

بائو: نمي‌دانم چرا آن توپ را از دست دادم

مهاجم تيم فوتبال شهرداري تبريز گفت: نمي‌دانم چرا آن توپ را در دقايق پاياني از دست دادم.

   ميثم بائو پس از تساوي بدون گل برابر استقلال اظهار داشت: طبيعي بود که استقلال به خاطر شرايط ميزباني و حضور هوادارانش براي 3 امتياز بازي کند. به نظر من هر دو تيم فوتبال خوبي را به نمايش گذاشتند و نتيجه تلاش‌شان هم يک امتياز بود.
بائو درباره موقعيتي که در دقايق پاياني از دست داد، گفت: شايد اگر صد بار ديگري چنين موقعيتي نصيبم شود آن توپ‌ را گل کنم اما نمي‌دانم چرا آن لحظه اين طور شد و آن را از دست دادم.
   سعيد دقيقي ديگر بازيکن شهرداري تبريز نيز‌ پس از پايان بازي گفت: 2 تيم شرايط يکساني در اين مسابقه داشتند. البته سختي‌ شهرداري تبريز بيشتر از استقلال بود. بازي‌هاي ليگ فشرده است و ما مصدوماني داريم. در اين مسابقه دو تيم پاياپاي بودند. از نظر موقعيت صد در صد گل شرايط شهرداري بهتر از استقلال بود ولي خدا را شکر يک امتياز را گرفتيم.

دايي مرا بشناسد به او جايزه مي دهم / برادر حاج حبيب: سر تمرين نرفتم كه دايي راهم ندهد

طي روزهاي اخير شايعاتي پيرامون حضور اكبر كاشاني، برادر حبيب كاشاني در تمرين پرسپوليس و جلوگيري دايي از ورود او به محل تمرين شنيده شده است.
 اكبر كاشاني در اين باره مي گويد:« به خودم اجازه نمي دهم كه سر تمرين پرسپوليس بروم. اصلا من چرا بايد به تمرين پرسپوليس بروم؟ اين را بگويم كه تمام اين صحبتها شايعه است. دايي اگر مرا بشناسد به او جايزه مي دهم . اگر عكس من و فرد ديگري را جلوي دايي بگذاريد مطمئن باشيد كه نمي تواند تشخيص دهد كدام عكس، عكس من است.
 حالا شما مي گوييد دايي مرا به تمرين پرسپوليس راه نداده است» برخي اخبار حكايت از اين دارد كه اكبر كاشاني هفته گذشته همراه با حبيب كاشاني سر تمرينات پرسپوليس حاضر شده. برادر حاج حبيب در اين باره مي گويد:« هر كس مرا در تمرين ديده و مي تواند اين موضوع را ثابت كند پيش من بيايد تا به او به عنوان جايزه يك سكه بدهم. گفتم كه من هرگز به تمرين پرسپوليس نمي روم و تمام اين صحبتها شايعه است»
 كاشاني صحبتهايش را اينگونه ادامه مي دهد:« به جاي اين سوالها شما بايد درباره مسائل فني پرسپوليس صحبت كنيد. اينكه پرسپوليس در چهار بازي متوالي خود شكست خورده نشان مي دهد كه شرايطش مساعد نيست» صحبتهاي پاياني اكبر كاشاني درباره شرايط نامساعد پرسپوليس مي تواند كنايه اي باشد به علي دايي.


درخشان: بيشتر از استقلال ضرر كرديم

سرمربي شهرداري تبريز گفت: با لغو بازي در روز گذشته به عنوان ميهمان بيشتر ضرر کرديم.

  حميد درخشان در حالي که هنوز به نشست خبري نرفته بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چند تن از بازيکنان ما امروز براي اولين بار بود که در ورزشگاه آزادي بازي کردند. مي‌توانستيم برنده باشيم به خصوص موقعيتي که ميثم بائو از دست داد. در مجموع از شاگردانم راضي هستم. استقلال تيم بزرگ و ارزشمندي است. آنها مهره‌هاي خوبي دارند. امروز خيلي زحمت کشيديم.
سرمربي شهرداري تبريز درباره اخراج رسول پيرزاده گفت: او خطاي خيلي خيلي ساده‌اي انجام داد و داور او را به همين دليل اخراج کرد. متاسفانه اين هم قسمتي از داوري است.
درخشان درباره لغو بازي رو گذشته و برگزاري آن در امروز گفت: به دليل اينکه تمرکز‌مان را از دست داديم اين لغو مسابقه تاثير گذار بود. ما تا صبح امروز بلاتکليف بوديم. بازيکن در اين شرايط نمي‌تواند راحت بخوابد، اينکه آيا در ترکيب هست يا نه باعث به هم خوردن تمرکز مي‌شود به همين دليل معتقدم ما بيشتر از استقلال لطمه خورديم. آنها در خانه خود بودند و ما از شهر ديگري آمده بوديم. به همين دليل مي‌گويم لطمه بيشتر به ما وارد شد.

تو برو تا من بیایم/ "صندلي بازي" مربیان در فوتبال ایران

چرخه مربیان ایرانی همواره محدود بوده واین محدودیت آدم را یاد جدول های هوش کودکان می اندازد که باید اعداد1تا 35 را در یک محدوده36خانه ای که یک خانه اش خالی بود مرتب می کردند.
به شرایط فعلی فوتبالمان نگاه کنید.یاوری از صبا به پاس می رود. مدیران صبا چون رویشان نمی شود سراغ کربکندی بروند دستیار او ویسی را جانشین یاوری می کنند.
 استیلی از شاهین جدا شده وشنیده می شود قرار است جانشین دایی در پرسپولیس گردد. دایی نرفته،مشتری دست به نقدی به نام سایپا دارد.مدیرروستا در لیست شاهین قرار می گیردو... دور قمری مربیان ایرانی آیا نمی تواند یکی از عوامل تنزل فوتبال ما باشد؟آیا زمان تزریق خون تازه به پیکره این فوتبال نرسیده؟قاعده نانوشته تو برو تا من بیایم هم انگار مانند آسیاب به نوبت بروفق مراد می چرخد. راستی ما در رنکیگ فیفا چندمیم؟

استقلال تهران صفر- شهرداری تبریز صفر؛ سرد مثل هوای تهران!


شنبه 20 آذر 1389- هفته هجدهم لیگ برتر- ورزشگاه آزادی
تماشاگر: 2هزار نفر
داور: محمود رفیعی
کارت زرد: طهماسبی، گودرزی (شهرداری)
کارت قرمز: ایمان مبعلی( استقلال- دقیقه 38)، رسول پیرزاده( شهرداری- دقیقه 42)
استقلال: وحید طالبلو(کاپیتان)، مهدی امیرآبادی(46- آندره لوئیس)، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، جواد شیرزاد، کیانوش رحمتی، امید روانخواه(82- فیلیپ آلوز)، ایمان مبعلی، مجتبی جباری، اسماعیل شریفات، آرش برهانی
شهرداری: مسعود همامی، حبیب گردانی،  مهدی محمدپور(62- میثم بائو)، علی انصاریان، ابراهیم ابرقویی(کاپیتان)، بهنام داداش وند( 73- محمدرضا زینال خیری)، رسول پیرزاده، محمدرضا طهماسبی، وریا غفوری، شهرام گودرزی، سعید دقیقی(89- بابک حاتمی)
بهترین بازیکن: یکی از سردترین بازی های لیگ برتر در این هفته بود و سخت می توان بازیکنی را به عنوان بهترین انتخاب کرد. اما محمدرضا طهماسبی در میانه میدان و دو مدافع میانی شهرداری نمایش خوبی داشتند و نقش مهمی در کسب یک امتیاز داشتند.
اتفاق ویژه: ایمان مبعلی هافبک تیم استقلال به دلیل یک خطای ساده و بی مورد کارت زرد دریافت کرد و در ادامه به دلیل به کار بردن الفاظ ناشایست از رفیعی کارت قرمز دریافت کرد تا استقلال در دقیقه 38 بازی 10 نفره شود، اما بازیکنان شهرداری بازی جوانمردانه را رعایت کردند و بلافاصله با دریافت یک کارت قرمز ، دوباره تعادل نفرات در زمین بازی را برقرار کردند.

استيلي امشب با كاشاني مذاكره مي كند؟

يك منبع موثق از مذاكره امشب استيلي وسرپرست باشگاه پرسپوليس خبرداد.پس از جدايي اين مربي از شاهين ، گويا با توجه به وضعيت نه چندان پايدار دايي روي نيمكت پرسپوليس ،كاشاني در اندشه انتصاب استيلي به جاي شهريار است.استيلي امشب از بوشهر به تهران مي آيد.

خبرفوري: شاهين يكساعت كم آورد،ياوري پاسي شد


هيئت موسس شاهين بوشهر تصميم گرفت حميداستيلي را كنار بگذارد.آنهادر جلسه امروزشان به اين جمع بندي رسيدندكه در كادر فني خود تغييراتي ايجادكنند ودر صورتجلسه شان از ياوري وبوناچيچ به عنوان نفرات جانشين ياد كرده اند.
ياوري شب گذشته پس ازتماس يكي ازمديران باشگاه شاهين كه از او خواسته بودند راهي بوشهر شودودر حالي كه با پاس همدان به توافق نهايي رسيده بود از ثبت قرار داد با همداني ها امتناع ورزيد وتا ساعت 12امروز به انتظار شاهين نشست اما وقتي انتظارش نتيجه اي نداشت قرار دادش با پاس را امضاكرد.
ساعت 13شاهيني ها سراغ اورفتند اما كاراز كار گذشته بود. اگر بوشهري ها در امر جذب عمادرضا وقت شناس بودند اين بار قدر دقيقه ها را ندانستند واين نقل وانتقال را به همداني ها باختند. لوكا هم كه روي نيمكت فولادگستر نشسته وتكليف شاهين مشخص نيست..

تساوي استقلال و شهرداري تبريز با دو اخراجي در نيمه اول

ديدار تيم‌هاي استقلال و شهرداري‌ تبريز در نيمه اول با تساوي به پايان رسيد.
ديدار تيم هاي استقلال و شهرداري تبريز از ساعت 15 در ورزشگاه آزادي در حضور بيش از 500 نفر آغاز شد و در نيمه اول با تساوي بدون گل خاتمه يافت.
شهرداري تبريز در يکي از حملات خود تير دروازه استقلال را لرزاند و شاگردان مظلومي نيز در دقايقي حملاتي داشتند اما بي نتيجه بود و در نهايت اين مسابقه در نيمه اول با نتيجه تساوي بدون گل پايان رسيد.
قضاوت اين مسابقه بر عهده محمود رفيعي است. وي به ايمان مبعلي از استقلال در دقيقه 40 و رسول پيرزاده از شهرداري تبريز در دقيقه 43 کارت قرمز نشان داد تا دو تيم با 10 بازيکن به بازي ادامه دهند.


نارنجي‌ها در انتظار اخراج شهريار/ دايي جانشين مايلي‌كهن در سايپا


هر چند مديرعامي سايپا هفته گذشته حمايت قاطع خود را از مايلي‌كهن اعلام كرد ولي منابع آگاه در باشگاه سايپا خبر مي‌دهند كه مسئولان رده بالاي اين باشگاه و همچنين يكي از اعضاي هيئت مديره شركت سايپا در فكر آوردن علي دايي به اين تيم هستند.
سايپا جزو تيم‌هاي با امكانات ليگ برتر است و در اين فصل هم بازيكنان خوبي را به خدمت گرفت. نتايج اين تيم اما مورد قبول مسئولان كارخانه نيست و جايگاه مايلي‌كهن در اين تيم متزلزل است. عده‌اي از مسئولان بلندپايه سايپا كه بابت همكاري با دايي در سال‌هاي گذشته، رابطه خوبي با او دارند به دنبال اين مربي هستند. دايي چند سال پيش و بعد از اخراج ولنر لوران هدايت سايپا را برعهده گرفت و با اين تيم قهرمان ايران شد.
دايي و سايپا از همكاري با يكديگر رابطه خوبي دارند و آخرين اخبار حاكي از آن است كه سايپايي‌ها به دنبال جذب دايي هستند. دايي در حال حاضر جايگاه محكمي در پرسپوليس ندارد و اگر از اين تيم بركنار شود به احتمال فراوان به پيشنهاد سايپا پاسخ مثبت خواهد داد. براي مشخص شدن اين موضوع و سرنوشت نيمكت سايپا و پرسپوليس بايد  چند روزي صبر كنيم. در ضمن ذكر اين نكته ضروري است كه معمولا مديران فوتبال ما هر وقت بحث اخراج مربي پيش مي‌آيد آن را تكذيب مي‌كنند و قصد دارند در پشت پرده و با چراغ خاموش كارهاي خود را انجام دهند.

حمید استیلی برکنار شد/ یاوری گزینه اول شاهینی ها

با تصميم هيات موسسين باشگاه، سرمربي تيم فوتبال شاهين بوشهر از سمت خود بركنار شد. مدير روابط عمومي شاهين بوشهر گفت: جلسه هيات موسسين باشگاه ظهر امروز برگزار شد و در پايان اين جلسه اعضا با اكثريت آرا حميد استيلي را بركنار كردند. وي در مورد گزينه سرمربيگري شاهين اظهار داشت: طبق صورت جلسه تنظيمي مديران محمود ياوري گزينه اول شاهين بوشهر است. اين در حالي است كه ملاحي مديرعامل پاس همدان امروز از قطعي شدن حضور ياوري در اين تيم خبر داده بود.
حميد استيلي در مورد خبر بركناري‌اش از شاهين بوشهر كه از سوي روابط عمومي باشگاه اعلام شده گفت: من دو هفته پيش هم اين مسئله را بيان كردم و گفتم هر تصميمي مديران باشگاه بگيرند قبول مي‌كنم و دست آنها را باز گذاشته‌ام اما در مورد خبر بركناري هنوز به خودم چيزي اعلام نكرده‌اند.
وي ادامه داد: اكنون به همراه حشمت مهاجراني و دستيارانم در هتل نشسته‌ايم و منتظر مديرعامل باشگاه هستيم تا در مورد وضعيت همكاري به ما خبر بدهند. در شاهين بوشهر ما از نظر كيفيت فني بازي‌هاي خوبي انجام مي‌داديم اما در نتيجه گيري و گلزني ناكام بوديم.

سري دوم عكس هاي تراختور - پرسپوليس




































محمد نصرتي: دايي وقتي مقابل پرتغال ذخيره شد نيامد تا دست روي قرآن بگذارد/ وقتي چيزي از او ياد نگرفتم چرا بايد به سمتش بروم؟

وقتي دايي خودش توقع دارد كه بابت بازي نكردن يا مسائلي شبيه به اين ناراحت نباشيم پس چطور خودش در بازي ايران مقابل پرتغال در جام جهاني 2006 ناراحت بود. او در اين بازي نيمكت‌نشين شد و چون ذخيره بود قبل از شروع مسابقه نيامد تا دستش را روي قرآن بگذارد.

محمد نصرتي در بازي مقابل پرسپوليس يكي از بازيكنان تأثيرگذار تيمش بود. او كه مقابل تيم سابقش بازي مي‌كرد قبل از مسابقه به سمت علي دايي نرفت،‌اين در حالي است كه وقتي نصرتي در تيم ملي با دايي هم بازي بود رابطه‌اي بسيار خوب با يكديگر داشتند. نصرتي در اين سال‌ها خيلي كم پيش آمده بود كه در مورد دلايل اختلافش با دايي حرف بزند. ولي حالا صحبت‌هايي را انجام داده كه خواندن آن در نوع خودش جالب است. مصاحبه اختصاصي نصرتي با سايت گل را مي‌خوانيم.
*نظرت در مورد بازي با پرسپوليس چيست؟بازي خوبي بود. به نظر من تراكتور در 5 دقيقه ابتدايي خوب شروع كرد ولي آنها يك خطا گرفتند و چند دقيقه روي دروازه ما فشار آوردند. اين شرايط پايدار نبود و ما سرانجام توانستيم به گل برسيم. بعد از گل هم طبيعي بود كه به دنبال حفظ نتيجه باشيم ولي با اين حال دو موقعيت خوب ديگر هم داشتيم. با اينكه يك يار تأثيرگذار ما هم اخراج شد يك موقعيت نصف و نيمه هم به حريف نداديم و اگر 10 نفره نمي‌شديم مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري بزنيم.
*به نظر مي‌رسد پرسپوليس ضعيف بود؟خير، اتفاقا اينطور نبود. آنها در سه بازي شكست خورده بودند و از جان مايه گذاشتند. بازيكنان پرسپوليس هم به دليل جويي كه در مورد علي دايي در استاديوم وجود داشت، قصد داشتند هر طور كه شده اين بازي را ببرند.
*نظرت در مورد شعارهايي كه عليه دايي دادند چيست؟نظر خاصي ندارم، البته اين شعارها چيز خاصي نبود.
*به نظرت ضعف پرسپوليس در چيست؟من نمي‌دانم ازخودشان بپرسيد.
*امسال سهميه آسيا مي‌گيريد؟توكل‌مان به خداست و اميدوارم بگيريم.
*چرا قبل از بازي به سمت دايي نرفتي؟دليلي نداشت اين كار را انجام دهم.
*چرا؟وقتي چيزي از او ياد نگرفتم چرا بايد به سمتش بروم.
*منظورت زماني است كه او سرمربي تيم ملي بود و تو در تفكراتش جايي نداشتي؟من آن زمان صددرصد آماده بودم ولي دعوت نمي‌شدم و چندبار هم كه دعوت شدم بازي نكردم.
*مثل اينكه در جايي گفته بودي دايي به دليل اينكه به سايپا نرفتي از تو ناراحت شده بود؟زماني كه او سرمربي سايپا بود من را مي‌خواست. آن زمان من با تيم ملي به جام ملت‌ها رفتم و بعداً با دايي تماس گرفتم كه در اتريش بود و جوابم را نداد. من نتوانستم با او حرف بزنم و بعداً حبيب كاشاني و حميد استيلي خواهان حضور من در پرسپوليس شدند كه من هم نمي‌توانستم صبر كنم به همين دليل به پرسپوليس رفتم.
*پس دايي از اين موضوع ناراحت شد؟من بعدها صدايش را شنيدم كه از اين موضوع ناراحت بود و شنيدم كه درمورد من و نرفتم به سايپا چه چيزهايي گفت.
*ولي او در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني تو را دعوت كرد كه البته نيمكت‌نشين بودي؟بله. من تازه به باشگاه النصر رفته بودم و چند روز بيشتر از حضورم در تمرينات اين تيم نگذشته بود كه براي بازي رفت مقابل عربستان به اردو رفتيم. او مرا دو هفته زودتر به اردو دعوت كرد ولي در اين مسابقه حتي در فهرست 18 نفره هم قرار نگرفتم. يادم مي‌آيد در آن مسابقه حسين كعبي غايب بود و خيلي‌ها به من گفتند كه اگر در تركيب ثابت هم بازي نكنم صددرصد روي نيمكت خواهم بود.
*از اين اتفاق خيلي ناراحت شدي؟ناراحت شدم ولي ناراحتي‌ام را بروز ندادم و تا حالا هم اينقدر واضح در مورد آن اتفاقات حرف نزده بودم. من حتي براي بازي با امارات كه در استاديوم النصر برگزار شد دعوت نشدم در حالي كه يكي از مدافعان محروم بود و فكر مي‌كنم يك نفر ديگر هم مصدوم بود. آن زمان حتي آقاي افاضلي و غلامپور با من حرف زدند و از ناراحتي دايي صحبت كردند. من هم به خاطر منافع ملي و زماني كه دايي از مكه برگشته بود به او زنگ زدم و گفتم كه از من ناراحت نباشد ولي بعدها هم اتفاق جديدي نيفتاد و فكر مي‌كنم او كينه به دل داشت. وقتي دايي خودش توقع دارد كه بابت بازي نكردن يا مسائلي شبيه به اين ناراحت نباشيم پس چطور خودش در بازي ايران مقابل پرتغال در جام جهاني 2006 ناراحت بود. او در اين بازي نيمكت‌نشين شد و چون ذخيره بود قبل از شروع مسابقه نيامد تا دستش را روي قرآن بگذارد. همه بازيكنان قبل از انجام هر بازي اين كار را انجام مي‌دهند ولي او حاضر نشد دست روي قرآن بگذارد.
*الان ديگر با هم رابطه نداريد، درست است؟بله. من در اول فصل هم در فهرست پرسپوليس بودم ولي در نهايت به اين تيم نيامدم. من زيرنظر مربياني مثل دنيزلي، قلعه‌نويي، برانكو، بوناچيچ و خيلي‌هاي ديگر كار كردم ولي مشكل فني نداشتم. من فكر مي‌كنم اتفاقاتي كه برايم افتاد به مسائل فني مربوط نمي‌شد.

سقوط آزاد پرسپولیس در لیگ برتر؛ 12 امتیاز از 12 بازی!

روند نتایج بد پرسپولیس در لیگ برتر همچنان ادامه دارد و به یقین آذرماه 89 بدترین روزهای تاریخ پرسپولیس بوده است. پرسپولیس 4 بازی اخیر خود در لیگ برتر را با شکست پشت سر گذاشته است و ضمن دریافت 9 گل فقط یک گل به ثمر رسانده است که آمار منحصر بفردی در تاریخ این باشگاه است: 360 دقیقه و یک گل زده!
پرسپولیس حتی در بدترین روزهای تاریخ خود نیز چنین روند بدی نداشته است. آخرین باری که هواداران پرسپولیس شاهد چنین نتایج ضعیفی از تیمشان بودند، به 41 سال قبل باز می گردد که پرسپولیس بدون ستارگان کوچ کرده اش با پیکان، در مسابقات جام باشگاههای تهران 4 باخت پیاپی بدست آورد، آن هم در حالیکه در یک بازی به دلیل اعتراض به رای فدراسیون فوتبال درباره بازی با استقلال، اصلا در میدان حاضر نشد و بازنده اعلام شد.
اما پرسپولیس با علی دایی در این فصل و به خصوص از هفته هفتم به بعد روند کاملا نزولی را در پیش گرفته است و در 12 بازی اخیر 24 امتیاز از دست داده است که این میزان امتیاز برای تیم مدعی قهرمانی چون پرسپولیس یک آمار وحشتناک و فوق العاده ضعیف محسوب می شود. پرسپولیس بعد از پیروزی بر شاهین بوشهر در هفته ششم، از هفته هفتم تا نهم در 3 بازی مقابل فولاد، شهرداری و پاس 3 مساوی بدست آورد که البته دو بازی این تیم در خارج از خانه بود و شاید دو نتیجه مساوی و کسب 2 امتیاز آمار بدی نباشد. اما سرخپوشان در هفته های دهم و یازدهم مقابل ملوان و استقلال باختند که البته نباید از این موضع غافل شد که داوری تاثیر مستقیمی در این دو باخت داشت و شاید اگر اشتباهات داوری نبود، در بدبینانه ترین حالت دو نتیجه مساوی می توانست رقم بخورد.
پرسپولیس بعد از شکست در دربی، روند صعودی داشت و در 3 بازی مقابل ذوب آهن، استیل آذین و نفت تهران 3 برد بدست آورد و فقط یک گل دریافت کرد که این گل هم حاصل یک ضربه پنالتی بود. اما این تیم از 4 هفته قبل دوباره روند نزولی خود را آغاز کرده است و مقابل مس، سپاهان، پیکان و تراکتور سازی 4 باخت بدست آورده است و در مقابل پیروزی های پیاپی مدعیان، 12 امتیاز از دست داده است! پرسپولیس که در هفته ششم صدرنشین لیگ برتر بود، در هفته هجدهم به رتبه هفتم رسیده است و طعنه آمیز اینکه تیم های تازه لیگ برتری شده مثل نفت آبادان و تراکتورسازی در جدول رتبه بهتری از باسابقه ترین تیم تاریخ لیگ دارند.
پرسپولیس در 12 بازی اخیرش فقط 12 امتیاز کسب کرده است، در حالی که برای قهرمانی در لیگ برتر بطور میانگین از هر بازی باید 2 امتیاز کسب کرد. بررسی روند تیم های قهرمان در تاریخ لیگ برتر نشان می دهد که پایین ترین میانگین امتیاز برای قهرمانی در لیگ برتر 8/1 امتیاز است که تیم پرسپولیس در لیگ اول ثبت کرد. در فصل گذشته نیز سپاهان با میانگین 97/1 امتیاز از هر بازی موفق به قهرمانی در لیگ برتر شد. در لیگ 34 تیمی برای قهرمانی باید حداقل 65 امتیاز کسب کرد.

مديرروستا: استعفا ندادم، بازي خوردم! / اگر مرد و مردانه مي‌گفتند نيا قبول مي‌كردم

مسئولان باشگاه پاس همدان تصميم به قطع همكاري با علي اصغر مديرروستا گرفتند و نكته جالب توجه اين است كه كريم ملاحي بعد از انتخاب محمود ياوري در مصاحبه‌هايش اعلام كرد كه مديرروستا استعفا داده است.
مديرروستا اما خبر استعفايش را تكذيب كرده و به خبرنگار سايت گل مي‌گويد:« من در اين ماجرا بازي خوردم و به هيچ عنوان استعفا ندادم. برخلاف مسائلي كه مطرح شده است با بنده هيچ صحبتي در مورد قطع يا ادامه همكاري صورت نگرفت و من از تمامي اتفاقاتي كه در اين چند روز افتاد بي‌ خبرم.»
مديرروستا ادامه مي‌دهد:« در هفته‌هاي اخير فشارهاي زيادي روي تيم وجود داشت و من وقتي با آقايان ملاحي و پيمبري حرف مي‌زدم، قرارمان اين بود كه اگر تصميم به قطع همكاري گرفتيم همگي با هم برويم. به همين دليل وقتي مديرعامل استعفا داد،‌ من هم طبق صحبت‌هايي كه داشتيم و قول و قرارهاي قبلي ديگر حاضر نشدم به همكاري‌ام با پاس همدان ادامه دهم ولي چند روز بعد اتفاقات ديگري افتاد.»
او ادامه مي‌دهد:« دوشنبه هفته گذشته كه برنامه نود پخش شد، من با آقاي پيمبري صحبت كردم. او با صراحت گفت كه آقاي ملاحي تحت هيچ شرايطي حاضر نيست به پاس همدان برگردد و حتي گفت كه اثاث‌هايش را به تهران آورده است ولي اقايان روز سه‌شنبه به همدان رفتند بدون اينكه من را در جريان بگذارند.»
مديرروستا كه از اين اتفاقات ناراحت است مي‌گويد:« همانطور كه گفتم ما با قرار گذاشتيم كه اگر موضوع كناره‌گيري مطرح شد با يكديگر برويم ولي فكر مي‌كنم من بازي خوردم. البته خدا را شاهد مي‌گيرم كه اگر آقايان مرد و مردانه به من مي‌گفتنند نيا،‌ مي‌نشستم با آنها حرف مي زدم و در نهايت قبول مي‌كردم ولي اين رفتار اصلا درست نبود. البته فكر مي‌كنم بحث پرداخت مبلغ قرارداد من براي آنها مشكل‌ساز است و به همين دليل  خواستند هر طور كه شده قطع همكاري كنند. البته من باز هم مي‌گويم كه استعفا ندادم و بعد از چند روز در مورد گرفتن حق و حقوقم تصميم‌گيري خواهم كرد.»
مديرروستا در پايان حرف‌هايش مي‌گويد:« به نظر من پاس بد نتيجه نگرفت و ما از مصدوميت سامان صفا ضربه خورديم. البته آسيب‌ديدگي او و بازيكن خارجي ما رفع شده و مشكل خاصي وجود ندارد. در ضمن هدف‌گذاري ما اين بود كه در نيم فصل اول 20 امتياز بگيريم كه 2 امتياز كمتر گرفتيم. البته من حق مي‌دهم كه مديران باشگاه تصميم بگيرند ولي نحوه رفتار آنها درست نبود.»

برنامه هفته دهم لیگ آزادگان


پنجشنبه 2/10/89- ساعت 14
ابومسلم خراسان – پیام فارس – تختی مشهد
جمعه 3/10/89 ساعت 14
گسترش فولاد تبریز – آلومینیوم هرمزگان – اختصاصی گسترش- تبریز
گل گهر سیرجان – شهرداری بندرعباس – اختصاصی گل گهر – سیرجان
پیام خراسان – فولاد نظنز – تختی -  مشهد
برق شیراز – فولا یزد – حافظیه – شیراز
شیرین فراز – صنعت ساری – آزادی – کرمانشاه
داماش درود – سپیدرود رشت – تختی – درود
ایرانجوان بوشهر – مس سرچشمه  -  30/14 - بهشتی – بوشهر
نساجی مازندران – استقلال اهواز – شهید وطنی – قائمشهر
شنبه 4/10/89 ساعت 14
ماشین سازی تبریز – مقاومت سپاسی  - یادگار امام (ره) – تبریز
اتکا گلستان – مس رفسنجان – 15 هزار نفری – گرگان
نفت مسجد سلیمان – داماش گیلان – اختصاصی – مسجد سلیمان
کاوه تهران – تربیت یزد – شهر قدس – تهران
همیاری اراک – شهرداری یاسوج

نورمحمدي: مهاجم تراكتور گفت خودش را داخل محوطه پرت كرده است!

عليرضا نورمحمدي مدافع مياني پرسپوليس كه مقابل تراكتورسازي يك پنالتي به حريف داد درباره صحنه منجر به پنالتي مي‌گويد:« در آن لحظه بازيكن حريف به زمين خورد و برخي بازيكنان ما بازي را رها كردند و ايستادن اما من و شيث كار را ادامه داديم. من با مهاجم حريف تنه به تنه شدم اما بازيكن تراكتور به زمين خورد و اصلا نمي‌دانم  خطا كردم يا نه. با اين حال بازيكن تراكتورسازي گفت خودش را داخل محوطه جريمه انداخته است. وقتي به داور هم اعتراض كرديم وي گفت من آن چيزي را كه ديدم گرفتم.»
اين مدافع پرسپوليس مثل ساير هم تيمي‌هايش به قضاوت افشاريان و كمك‌هايش معترض است:« داور در تمام صحنه‌هاي 50 ـ 50 به نفع ميزبان سوت مي‌زد، صحنه خطاي روي فشنگچي صددرصد پنالتي بود و كمك‌ها هم دو آفسايد مشكوك به ضرر ما گرفتند.»
نورمحمدي در پايان مي‌گويد:« بعد از اين 4 باخت واقعا حرفي براي گفتن نداريم، نمي‌دانم چه بگويم چون براي خودمان هم تحمل اين نتايج واقعا سخت است اما تيم ما واقعا بدشانس است و مطمئنم با يك برد شرايط پرسپوليس كلا تغيير مي‌كند.»

تعطیلی بازی ، اشتباه بزرگ کمیته اضطرارآلودگی هوا


ايرن، سايتي كه درباره محيط زيست مي‌نويسد در روزهاي آلودگي هواي تهران پركارتر از هميشه است. دكتر ناصر كرمي روزنامه‌نگار برجسته محيط زيست كه علاقه زيادي هم به فوتبال دارد در مقاله‌اي با اشاره به اشتباهات كميته اضطرار آلودگي هوا، تعطيلي ديروز بازي استقلال و شهرداري تبريز را يكي از اشتباهات اساسي اين كميته دانسته است.
بخش ورزشي اين مقاله بلند را بخوانيد. هر دو استادیوم محل برگزاری این مسابقات در تهران، تقریباً بیرون شهر در شمال غرب آن واقع شده اند. بازی ها در ساعت بعد ازظهر روزهای تعطیل انجام می شوند، در جایی در معرض وزش باد غالب ودر ساعتی که وارونگی دما به حداقل رسیده و در زمان تعطیلی که میزان آلودگی نیز به نسبت در حداقل متوسط هفتگی است.
این روزها تماشاچیان دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس نیز به ندرت از ده هزار نفر فراتر می رود. خود مسابقه فوتبال نیز که فعالیتی آلاینده نیست.اگر مسئله تردد تماشاگران باشد، که تردد ده هزار نفر در مقابل تردد ده میلیون نفر، هم نه در مرکز شهر نمی تواند آلودگی قابل احتسابی ایجاد کند.
ممکن است گفته شود این تصمیم برای حفظ سلامت ورزشکاران اتخاذ شده. اما همان ورزشکاران در طول هفته مکرراً دارند داخل شهر تمرین و ورزش می کنند و به نظر می رسد حتی تعطیلی کوتاه مدت مسابقات مانع تمرین آنها شود

اشتباه عجيب فدراسيون فوتبال!

نمابرهاي هيأت کهگيلويه و بويراحمد به دفتر مشاور املاک در بندرعباس مي‌رود!

فوتبال 3 - پس از آنکه طي ماه هاي گذشته، فدراسيون فوتبال به جاي آنکه با يک لوله کش تماس بگيرد و مشکل ساختمان خود را از طريق وي حل کند، اشتباهأ با محمد خاکپور- سرمربي تيم استيل آذين- تماس گرفت، اين بار نوبت به اشتباه گرفتن در شماره نمابر دفتر هيأت فوتبال استان کهگيلويه و بوير احمد با يک دفتر فروش املاک در شهر بندرعباس رسيده است.

مدير اين دفتر املاک منطقه خليج فارس، گفت: نزديک به چند ماهي است که از دفتر فدراسيون فوتبال نمابرهايي براي اطلاع رساني به هيأت فوتبال استان کهگيلويه و بوير احمد به دفتر بنده ارسال مي شود که بارها اين مورد را به دفتر فدراسيون اطلاع داده ام، اما بازهم اين نمابرها به دفتر بنده ارسال مي شود.

نقوي با بيان اينکه ديگر از اين اوضاع خسته شده ام، اظهار کرد: روزي بالغ بر 5 تا 6 نمابر از دفتر فدراسيون به دفترم ارسال مي شود که اين موضوع باعث کلافگي‌ام شده و مشخص نيست مسوولان فدراسيون فوتبال با اين همه تشکيلات هنوز در دفتر تلفن خود شماره هاي هيأت هاي استاني را ندارند که دست به اين اشتباهات مي زنند. واقعأ براي ورزشي با اين همه طرفدار جاي تأسف دارد.

در آخرين نمابر ارسال شده خطاب به مسوولان هيأت فوتبال کهگيلويه و بوير احمد، اسامي داوران و ناظريني از اين استان جهت قضاوت بازي دو تيم سپاهان نوين اصفهان و آبفا تهران از سري مسابقات فوتبال ليگ دسته سوم کشور در تاريخ 22 آذرماه سال جاري ديده مي شود که به امضاي مسعود عنايت - رييس کميته داوران- و مهدي محمد نبي- دبيرکل فدراسيون فوتبال- رسيده است و به صورت اشتباه به دفتر املاکي واقع درشهرستان بندرعباس ارسال شده است.

مهدی کیانی: هواداران موتور محرک ما هستند

در گفتگوی کوتاهی با مهدی کیانی، ایشان ضمن تشکر از هواداران عنوان کرد، همیشه و همیشه به عشق هواداران از جان و دل بازی کرده ام و در مقابل تیم پیروزی نیز به خاطر اینکه این دیدار بازی حیثیتی برای آنها بود، فقط و فقط به فکر برد در این دیدار بودیم که با کمک خداوند توانستیم 3 امتیاز این دیدار را کسب کنیم.

در مورد حساسیت دیدار با پرسپولیس می گوید" این دیدار هم همانند بقیه دیدار ها 3 امتیازی بود، اما حساسیتی که داشت تنها بخاطر این بود که هواداران دوست داشتند و می خواستند که تیمشان برنده ی این دیدار باشد، ماه هم بر این موضوع واقف بودیم و همه ی بازیکنان و کادر فنی  هم قصم بودیم که با برد از زمین خارج شویم"

هافبک متعصب تیم در مورد هواداران در این دیدار می گوید " هواداران همانند همیشه عالی بودند و آنها موتور محرک ما هستند، وقتی تشویق هایشان را می شنویم نیروی تازه ای به ما تزریق می شود بعد از اخراج جاسم کرار، وقتی ناراحتی هواداران را دیدم،من هم بسیار متاثر شدم، نه تنها من بلکه همه ی بازیکنان تیم حتما در دلشان چیز هایی گذشت که جنگنده تر از همیشه بازی کردند، خدارا شکر می کنم که مقابل بهترین هواداران ایران شرمنده نشدیم "

او در مورد دیدار حساس جام حذفی که روز دوشنبه مقابل ملوان بندر انزلی در تبریز برگزار خواهد شد گفت" جام حذفی یکی از

راه هایی است که ما را به هدفمان می رساند، ما با دقت و حوصله ی بیشتری در این دیدارها حضور خواهیم داشت و تلاشمان هم این است که برای اولین بار قهرمان این جام تیم تراکتورسازی باشد، با کمک و حمایت هوادارانمان، طلسم ها را یکی یکی از بین خواهیم برد "

اکرامی: کرار قسم خورد که بازیکن پرسپولیس را نزده است

مصطفی اکرامی در خصوص اخراج جاسم کرار گفت: بعد از بازی وقتی با وی صحبت می کردم جاسم قسم خورد که به بازیکن پرسپولیس ضربه ای نزده است.
مصطفی اکرامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار کلوب هواداران تراكتورسازي،  در خصوص دیدار با پرسپولیس اظهار داشت: تیم پرسپولیس به دلیل نتایج ضعیفی که طی هفته های قبل کسب کرده بود، آمده بود که نتیجه خوبی کسب کند و بیشتر دفاع می کرد همچنین يك بازي انتحاری از خود به نمایش گذاشت ولی بچه ها مصمم شده بودند که در این دیدار پیروز مسابقه باشند تا طلسم 17 ساله شکسته شود و به همین دلیل در این بازی با جان و دل بازی کردیم و خدا را شکر توانستیم پیروز زمین باشیم.

اين بازیکن در ادامه تصریح کرد: هواداران در این بازی فوق العاده بودند و انگیزه مضاعفی را به بازیکنان تیم می دادند و بچه ها هم حاضرند با تمام وجود به عشق هواداران بازی کنند و پیروز مسابقه باشند.


وی در خصوص حواشی ایجاد شده در این بازی و همچنین اخراج کرار خاطر نشان کرد: من در آن صحنه مصدوم بودم ولی وقتی بعد از بازی با کرار صحبت می کردم جاسم قسم می خورد که ضربه ای نزده است و همچنین خود داور نیز صحنه ای ندیده بود و طی گزارشی که از کمک خود گرفت اقدام به اخراج کرار کرد .


اکرامی در پاسخ به اینکه از بازی خود در این دیدار راضی بود یا نه گفت: من یکی از عناصر دفاعی تیم هستم و به نظر من وقتی تیمی گل نمی خورد، عملکرد خوبی محسوب شود و ما به کمک بچه ها توانستیم دروازه خودمان را در این بازی بسته نگه داریم و من هم مثل بقیه بازیکنان عضوی از تیم هستم و در کل نتیجه تیمی مهم تر از همه چیز است.


مصطفی اکرامی در خصوص دیدار با ملوان در جام حذفی گفت: این بازی یک دیدار حساس محسوب می شود و باخت در این دیدار مساوی با حذف شدن از رقابت ها است و هر تیمی که از کوچکترین موقعیت خود استفاده کند پیروز این مسابقه خواهد بود و ما هم تمام تلاش خودمان را می کنیم تا با حمایت هواداران پیروز مسابقه باشیم.


خبرنگار کلوب هواداران تراکتورسازی: امیر توپچی پور

كمالوند با بازيكنان، اتمام حجت كرد!

فراز كمالوند، در تمرين صبح امروز، بازيكنان تيم را دور خود جمع كرد و براي دقايقي با آنها صحبت كرد.
وي ابتدا به انتقاد از كرار پرداخت كه در بازي ديروز اخراج شده بود و تيم را 30 دقيقه ده نفره گذاشت و گفت، از اين به بعد، هر بازيكني كه با داور درگير شود و يا با حركات خود، تماشاگران را تحريك كند، به غير از محروميت كميته انضباطي، از سوي من هم پنج جلسه محروم خواهد شد!
وي همچنين به بازيكنان تيم گوشزد كرد، برد ديروز را فراموش كنند، چون اين برد يكي از سي و چهار بازي بود و سه امتياز داشت و به بازي با ملوان توجه كنند و مغرور نشوند. كمالوند تاكيد كرد كه بايد بازي با ملوان را با پيروزي پشت سر بگذارند، چون براي قهرماني در جام حذفي، فقط 4 بازي باقي مانده.
در تمرين امروز، بازيكنان اصلي، پس از ريكاوري به خانه هاي خود رفتند و فردا نيز تمرين نخواهند كرد.

مهدی کیانی: به عشق هواداران محکوم به برد بودیم

پس از برد شیرین تراکتور مقابل پرسپولیس تماسي تلفنی با مهدی با تعصب داشتیم تا نظر وی را در خصوص این دیدار جویا شویم.
مهدی کیانی در گفتگو با خبرنگار کلوب هواداران تراكتورسازي، در خصوص بازی با پرسپولیس اظهار داشت: بازی با پرسپولیس بازی خیلی خوبی بود، خدا را شکر می کنم که توانستیم با کمک هواداران، این تیم را شکست دهیم و طلسم 17 ساله شكست ناپذيري این تیم را مقابل تراکتور بشکنیم.

وی ادامه داد: پرسپولیس هم تیم خوبی بود و در بازیهای قبلی خود، تیم دست و پا بسته ای نبود، ما باید این بازی را با برد به اتمام می رساندیم و اگر پرسپولیس نبود و با بهترین تیم دنیا هم بازي ميكرديم، به عشق هواداران محکوم به برد بودیم، چون هواداران تراکتور از ما انتظار داشتند که این طلسم چندین ساله را بشکنیم و با کمک 70 هزار هوادار از سد تیم خوب پرسپولیس گذشتیم.


بازیکن خوش اخلاق تراکتور در ادامه تصریح کرد: من باید از همه هواداران تشکر کنم که چه در گرما و چه در سرما همیشه ما را سربلند کرده اند و هیچ وقت ما را تنها نگذاشته اند و ما هم تمام سعی خود را خواهیم کرد تا همیشه شادی را برای هواداران به ارمغان بیاویم.


کیانی در خصوص صحنه درگیری کرار خاطر نشان کرد: در این صحنه بازیکن پرسپولیس بزرگنمایی کرد ولی کرار هم نباید با وی برخورد می کرد چون ما به او شدیدا نیاز داشتیم و او می توانست با تکنیک خود، در دقایق پایانی، بازی را کنترل کند. ولی در هر صورت در آن دقایق روی ما فشار زیادی بود و کرار هم باید بیشتر دقت می کرد.


وی در خصوص دیدار با ملوان گفت: ما در این بازی باید تیم ملوان را شکست دهیم و با این برد به جمع 4 تیم برتر جام حذفی خواهیم پیوست. امیدوارم با حمایت هواداران در این دیدار هم با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنیم.


خبرنگار کلوب هواداران تراكتورسازي، امیر توپچی پور

بيان رنجنامه فوتبال توسط رئيس كميته انضباطي

رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال با بيان رنجنامه‌اش آسيب‌هاي اين رشته ورزشي را مطرح کرد.

فوتبال ايران در سال 89 و 2010 ميلادي که رو به پايان است، هيچ توفيق مهمي در عرصه بين‌المللي به دست نياورد. تمام اخبار و اتفاقات فوتبال ايران حتي از 300 کيلومتري پايتخت نيز فراتر نرفت چرا که در تمام اتفاقات هيج نکته مثبت فني ديده نمي‌شد. هر چه بود حاشيه و جنجال و مسائل غير اخلاقي و مصاحبه‌هاي تند و آتشين اهالي فوتبال عليه يکديگر بود.
اين مسائل باعث شد گفت‌وگويي با رئيس کميته انضباطي داشته باشيم و بدانيم نظر قاضي مجتبي شريفي که مامور نظم و انضباط در فوتبال ايران است، در مورد اين نکات منفي و آسيب‌ها چيست.
گفت‌وگوي فارس با شريفي را در زير مي‌خوانيد.

* اين رنجنامه من در فوتبال است
با توجه به انواع مشکلاتي که در فوتبال وجود دارد و از نظر بار فني نتيجه نمي‌گيريم و شاهد انواع معضلات اخلاقي در فوتبال هستيم، آن هم در حالي که مبلغ قرارداد بازيکنان بي‌رويه در حال افزايش است و عملکرد فني آنها رو به کاهش، بايد آسيب‌شناسي جدي در فوتبال انجام گيرد. حرف‌هايي که مي‌زنم در واقع نوعي رنجنامه من در حوزه فوتبال است.

* مهمترين آسيب‌ها در فوتبال ناشي از تفکر غلط است
بيشترين آسيب‌ها در حوزه فوتبال از تفکر و انديشه غلط ناشي مي‌شود، تفکر و انديشه‌اي که نه ساختار ديني را در ورزش حاکم مي‌کنيم و نه اخلاق حرفه‌اي و مباني آن را مستقر مي‌کنيم. به همين دليل است که مي‌بينيم اکثريت قريب به اتفاق آسيب‌هاي موجود در فوتبال ناشي از اين مطلب است که در ذهن و خاطره ما انديشه ديني که موجب رفتار و گفتار ديني است يا لااقل تفکر حرفه‌اي که موجب رعايت تکاليف حرفه‌اي است، جاري و ساري نيست. اين انديشه‌هاي غلط مولد رفتارهاي غلط و نيز خلق ادبيات نادرست و در کنار آن دوري از تلاش فني و پرداختن به متن و بطن فوتبال است.

* راه فائق شدن بر آسيب‌هاي فوتبال
هميشه به منظور رفع آسيب‌هاي موجود بايد آنها را به طور دقيق شناسايي و با يافتن راهکارهاي مناسب اجرايي که مبتني بر آموزه‌هاي ديني است، اين آسيب‌ها را برطرف کرد. در اين حوزه به طور خلاصه اين آسيب‌ها برجسته و نمايان است که ما به باورهاي آخرت‌گرا و معامله با خداوند و اميد به جبران از سوي او به هيچ وجه در زندگي خود عمل نمي‌کنيم. از اين رو تمام انديشه‌هاي ما معطوف به اين امر شده که اگر جفايي مي‌بينيم به سرعت آن را با جفايي بدتر پاسخ داده و اگر سخن ناپسندي مي‌شنويم آن را با سخني ناپسندتر جبران کنيم.
اگر به عملي در حوزه فوتبال اشتغال داريم تمام تفکر خود را معطوف به منافع و عوايد مالي و مادي آن مي‌کنيم که توقعات و انتظارات ديگران و تکاليفي که به عنوان وظيفه ديني و يا لااقل تکليف وجداني و حرفه‌اي بر عهده داريم،‌عمل نمي‌کنيم.

* نبود مالکيت خصوصي، داشتن ادبيات نامناسب و پرداختن به حواشي
در کنار مشکلات ناشي از عدم مالکيت بخش خصوصي که مي‌تواند بسياري از مسائل فني را حل کند، نداشتن ادبيات مناسب و پرداختن به حواشي به جاي متن مهمترين معضلات فوتبال است. اين در حالي است که در فوتبال مدرن کليه بازيکنان و مربيان مکلفند که پس از اتمام بازي همه سخنان خود را معطوف به علل برد و باخت کرده و در حوزه فني خود را مکلف به پاسخگويي بدانند تا تدريجا مسائل فني پيشرفت کرده و شاهد رفع کاستي‌ها در حوزه فني باشيم.
اگر بخواهيم آسيب‌هاي موجود در فوتبال را در جمله‌اي خلاصه کنم، چنين مي‌گويم که خلاء بينش در ورزش منشاء‌ همه کاستي‌ها است و چرا که بينش روش‌ساز است و اشتباه بودن بينش و داشتن انديشه غلط مولد رفتار و روش ناپسند خواهد بود. به همين دليل تا هنگامي که فکر غلط از ذهن خارج نشود، پرداختن به متن و کمک به ارتقاي سطح فني فوتبال جاي خود را به حواشي، اهانت به همنوعان، تحقير اطرافيان و فرافکني در خصوص نتايج تيم مي‌دهد و با اين شرايط، امري اجتناب‌ناپذير خواهد بود.

* زبان 75 درصد از مشکلات فوتبال ايران است
مشکلي که در مورد ادبيات نادرست موجود در فوتبال مي‌توان ذکر کرد اين است که در آموزه‌هاي ديني به گناهان زباني بيشتر از ساير گناهان ساير اعضا اهميت داده مي‌شود تا جايي که در روايتي آمده کساني که در آتش مي‌افتند هنگامي که دليل جهنمي شدن آنها را مي‌پرسند، دو سوم آنها بدعاقبتي خود را ناشي از زبان معرفي مي‌کنند که آنچه بر سرم آمده و من را به آتش جهنم افکنده، زبانم است.
در حديث ديگر آمده در قيامت همه اعضا و جوارح از زبان مي‌نالند و مي‌گويند آنچه بر سر ما آمده از اين عضو ناشي شده و همه ما جور همراهي با اين عضو را متحمل مي‌شويم. عجيب است که بزرگترين گناهان کبيره‌ مانند غيبت، تهمت،‌ نمامي، استهزا، تحقير مومن و ده‌ها گناه ديگر بيشترين پيامد منفي را که بر زندگي بر جا مي‌گذارد ناشي از زبان است و در فوتبال نيز از اين مشکل رنج مي‌بريم به طوري که زبان 75 درصد از مشکلات فوتبال ايران است.

ديدار استقلال و شهرداري تبريز قطعا امروز برگزار مي‌شود

رئيس سازمان ليگ برتر تاکيد کرد مسابقه تيم‌هاي فوتبال استقلال و شهرداري تبريز قطعا امروز برگزار مي‌شود.

عزيز محمدي درباره ابهام در برگزاري بازي استقلال و شهرداري تبريز به دليل تداوم آلودگي هواي تهران اظهار داشت: اين مسابقه طبق برنامه اي که ديروز اعلام شد امروز ساعت 15 در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.
وي در پاسخ به اين سؤال که هواي تهران امروز با ديروز چه فرقي دارد، گفت: من نمي دانم. اين سؤال را از کساني که روز گذشته بازي را لغو کردند بپرسيد.
روز گذشته قرار بود ديدار استقلال و شهرداري تبريز از هفته هجدهم ليگ برتر از ساعت 15 در ورزشگاه آزادي برگزار شود اما ظهر همان روز اين بازي به دليل آلودگي هوا لغو شد.

محرومیت سنگین در انتظار جاسم کرار

جاسم کرار بازیکن عراقی تیم تراکتورسازی تبریز که در بازی با پرسپولیس اخراج شد، به دلیل رفتار غیر ورزشی اش پس از دریافت کارت قرمز، احتمالا با محرومیت سنگینی مواجه خواهد شد. کرار که به دلیل درگیری و ضربه به صورت محمد نوری با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد، پس از دریافت کارت حرکات ناشایستی را از خود بروز داد و ضربه مشت این بازیکن به کمک داور دوم بازی در گزارش داوری قید شده است. طبق آیین نامه انضباطی رفتار خشن و زننده علیه تیم داوری محرومیت های سنگینی از 6 ماه به بالا را برای بازیکنان در بر دارد که در این مورد کمیته انضباطی با توجه به مدارک و شواهد تصمیم گیری خواهد کرد.

شروع بهانه ها با تاخير 48 ساعته : حاشيه هاي بر جاي مانده از بازي تبريز- ساييدگي سنگ باپيشاني بازيكن پرسپوليس،وحشت از سقوط اتوبوس،تغيير قيافه در فرودگاه!

بازي تراكتور سازي مقابل پرسپوليس حاشيه هاي زيادي به همراه داشت كه برخي از آنها از ديد دوربين هاي تلويزيوني دور ماند و برخي ديگر هم به چشم نيامد. يكي از اين اتفاقات ساييدگي يك تكه سنگ پرتاب شده از روي سكو ها با پيشاني سامان آقازماني بازيكن نيمكت نشين پرسپوليس بود كه خوشبختانه جراحتي به بار نياورد اما آقازماني  حتي يك روز بعد از بازي از درد اين برخورد  ظاهرا جزيي احساس ناراحتي مي كرد. جالب اينكه آقازماني در ديدار رفت فينال جام حذفي پارسال هم در تبريز با اصابت سنگ به پايش مصدوم شده بود.
اتفاق ديگر در زمان خروج اتوبوس  پرسپوليس از ورزشگاه و مسير پر پيچ و خم و كوهستاني ورزشگاه رخ داد . جايي كه ازدحام هواداران تراكتور سازي در اطراف اتوبوس پرسپوليس و تكان هايي كه به اتوبوس وارد مي شد بازيكنان پرسپوليس را با وحشت سقوط  اتوبوس به دره مواجه كرد .
همچنين در فرودگاه تبريز برخي باز يكنان براي فرار از دشنام هاي مردم روي ديگر گرمكن هاي ورزشي خود كه سفيد رنگ است را به تن كردند تا شناخته نشوند وبه راحتي از مقابل ازدحام جمعيت عبور كنند.

۱۳۸۹ آذر ۱۹, جمعه

مايلي‌كهن: مشكلات فوتبالمان را به گردن استكبار جهاني مي‌اندازيم

سرمربي تيم سايپا با انتقاد از فدراسيون فوتبال گفت: مشکلات فوتبال خود را به گردن استکبار جهاني مي‌اندازيم.

محمد مايلي‌کهن پس از تساوي يک بر يک برابر صباي قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازي را فوق‌العاده خوب شروع کرديم و به گل هم رسيديم. مي‌توانستيم در نيمه اول سه گل بزنيم که موقعيت‌هاي گلزني را از دست داديم. صبا نيز از تک موقعيت خود استفاده کرد و توانست بازي را مساوي کند.
وي ادامه داد: در نيمه دوم صبا به توپ‌هاي بلند و بازي مستقيم روي آورد. اين توپ‌ها به فرزاد حاتمي ختم مي‌شد که ما اين حربه را خنثي کرديم. استحقاق پيروزي را در اين مسابقه داشتيم و دو توپ هم به تير دروازه زديم. به عبدالله ويسي بابت سرمربيگري تبريک مي‌گويم.
سرمربي سايپا با اشاره به بازيکنان مصدومش گفت: خالقي‌فر مصدوم است و مجيد غلام‌نژاد که به خدمت سربازي رفته بود، به مدت دو سال و نيم در اختيار نداشتيم. او از شرايط ايده‌آلش به دور است اما چون بازيکن بزرگي است از او استفاده کرديم.
مايلي‌کهن با اشاره به جوانگرايي خود در تيم‌هايش عنوان کرد: ترجيح مي‌دهم از بازيکنان جوان استفاده کنم حتي اگر اين جوانگرايي باعث شود نتوانم اين نيمکت را حفظ کنم. دو بازيکن خارجي يکي از برزيل و ديگري از صربستان در تمرينات ما شرکت کردند و براي نيم فصل پيشنهاد 170 هزار دلاري به ما دادند. ديدم آنها بازيکنان مبتدي هستند،‌ گفتم 50 هزار دلار که موافقت کردند. پس مي‌توانيد حدس بزنيد در فوتبال ما چه خبر است. آن دو بازيکن حاضر بودند هر کدام با دستمزد 50 هزار دلاري کار کنند اما به درد من نمي‌خوردند.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري که پرسيد وضعيت کنوني فوتبال ايران را چه طور ارزيابي مي‌کنيد آيا وضعيت سفيد است يا قرمز، گفت: اين سؤال جايش در اين نشست نبود و اکنون عادل فردوسي‌پور از آن سوءاستفاده مي‌کند و مي‌گويد مايلي کهن در مورد همه چيز اظهار نظر مي‌کند. او نمي‌گويد که شما چنين سؤالي را مطرح کرديد زيرا عادل فردوسي‌پور عادل نيست.
مايلي‌کهن افزود: متاسفانه زماني که سرمربي تيم ملي مشغول کار است، به دنبال جايگزين برايش هستيم و تمرکزش را به هم مي‌زنيم و همه مسائل را کنار مي‌گذاريم و از سرمربي مي‌خواهيم تيم را قهرمان کند. با اين کارها شانس تيم خود را پايين مي‌‌آوريم. خودمان تيم خود را با دست خود تضعيف مي‌کنيم و به ميادين بين‌المللي مي‌فرستيم. اکثر تيم‌هاي ملي با مشکلات تحصيلي و سربازي بازيکنان مواجه هستند. وظيفه رئيس فدراسيون حل اين مشکلات است. متاسفانه اين مشکلات را حل نمي‌کنيم و آنها را به گردن استکبار جهاني مي‌اندازيم.
سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال تاکيد کرد: اگر در جام ملت‌ها نتيجه بگيريم کاملا اتفاقي است زيرا ما برنامه‌ريزي نداشته‌ايم.

فحاشي‌هاي هواداران در غياب مسئولان

در جريان بازي تيم‌هاي پيکان قزوين و ذوب‌آهن اصفهان هواداران 2 تيم عليه يکديگر فحاشي کردند.
حدود 3 هزار نفر امروز در ورزشگاه رجايي قزوين اين ديدار را از هفته هجدهم از نزديک تماشا کردند که در اين بين حدود 500 تماشاگر اصفهاني در ميان آنها ورزشگاه قرار داشتند.

*اصفهاني‌ها از اختلاف بين مسئولان تيم پيکان و مسئولان شهر قزوين استفاده کرده و با شعار پيکان شهر تهران عليه اين تيم قزويني شعار سر دادند.

*قبل از آغاز بازي حميد عليدوستي، سرمربي پيکان به رسم مهمان‌نوازي به سمت منصور ابراهيم‌زاده، سرمربي و نيمکت‌نشينان ذوب‌آهن رفته و با اهداي دسته گل با آنها احوالپرسي کرد.

*طبق معمول ديدارهاي پيکان در قزوين که هيچکدام از مسئولان اين شهر براي تماشاي ديدارهاي اين تيم به ورزشگاه نمي‌آيند، در اين ديدار هم جاي خالي مسئولان به چشم مي‌آمد.

عدم رويارويي آرش‌بتن با فيروزصفه و تساوي پرسپوليس

 بعد از پيروزي تيم‌هاي منصوري و گيتي‌پسند در سه بازي ابتدايي هفته شانزدهم که روز گذشته در قرچک و اصفهان به انجام رسيد، امروز تيم پرسپوليس به تساوي 2 بر 2 برابر دبيري رضايت داد.
همچنين با حاضر نشدن آرش‌بتن قزوين، مصاف اين تيم با فيروزصفه اصفهان نيز ممکن نشد.
ديدار تيم‌هاي راه ساري و فولادماهان اصفهان نيز از ساعت 17 آغاز مي‌شود.
نتايج بازي‌هايي که تاکنون در قالب هفته شانزدهم ليگ برتر برگزار شده به شرح زير است:

* منصوري قرچک 5 - ارژن فارس 3
* گيتي‌پسند اصفهان 2 - کيش‌اير قم صفر
* گسترش‌فولاد تبريز 5 - شرکت ملي حفاري اهواز 4
* پرسپوليس تهران 2 - دبيري تبريز 2
* علم‌ و ادب سايپاي مشهد استراحت کرد.

با توجه به پيروزي تيم‌هاي منصوري و گيتي‌پسند، صدر جدول همچنان از آن اين تيم‌هاست.
دو تيم 30 امتيازي هستند که منصوري به دليل تفاضل گل بهتر، صدر جدول را از آن خود دارد.
اگر امروز فولاد ماهان نتواند برابر راه ساري به پيروزي برسد، رده سومي جدول را به گسترش‌فولاد که روز گذشته ديدارش را با پيروزي پشت سر گذاشته، واگذار خواهد کرد.

استيلي: هر وقت بگويند از شاهين مي‌روم

سرمربي تيم فوتبال شاهين گفت: هرگاه مديران و تماشاگران بوشهري بخواهند از اين تيم مي‌روم.

حميد استيلي پس از شکست يک بر صفر مقابل نفت آبادان اظهار داشت: بازي خوبي انجام داديم و فکر مي کنم به حقمان نرسيديم. عدالت رعايت نشد و کم شانس بوديم. هوري مثل بازي رفت روز خوبي را پشت سر گذاشت.
وي افزود: امروز دو بازيکن 18 ساله در ترکيب داشتيم و تعدادي از بازيکنان هم به دليل مصدوميت در اختيار نداشتيم. اين موضوع روي کارمان تاثير گذاشت.
استيلي درباره اعتراض هواداران بوشهري نسبت به عملکرد وي گفت: من آماده هستم که تماشاگران و مديران شاهين هر گاه بگويند از اين تيم بروم و هر کسي بهتر از من است بيايد.
سرمربي شاهين در خصوص داوري اين مسابقه عنوان کرد: من در مورد داوري حرفي نمي زنم. در يک صحنه مدافع نفت پيراهن بازيکن ما کشيد اما داور گفت اين صحنه را نديده است.
استيلي در ارتباط با مشکلات مالي شاهين خاطرنشان کرد: مشکلات مالي همچنان پابرجاست اما دليل نمي شود به خاطر مشکل مالي نتيجه نگيريم.

بازيكنان مس كرمان در پاركينگ ورزشگاه حبس شدند !!!

بازيکنان تيم فوتبال مس کرمان با تنبيه تماشاگرانشان مواجه و در پارکينگ ورزشگاه حبس شدند. 
در پايان مسابقه مس کرمان و پاس همدان که با نتيجه بدون گل به پايان رسيد، زماني که اتوبوس تيم مس قصد ترک ورزشگاه را داشت به دليل آنکه درِ پارکينگ ورزشگاه از سوي يکي از تماشاگران قفل شده و کليد آن را با خود برده بود، اتوبوس حامل بازيکنان در پارکينگ حبس شد!
ماموران حاضر در ورزشگاه از تماشاگران در مورد اينکه چه کسي اين کار را کرده، سوال کردند تا بلکه مقصر و کليد را پيدا کرده و اتوبوس بتواند از ورزشگاه خارج شود!
برخي معتقد بودند تماشاگراني که از اين تساوي خانگي ناراضي بودند دست به چنين عملي زدند تا بازيکنان مس را تنبيه کنند. 

درگيري بدنساز پرسپوليس با نيروهاي انتظامي ورزشگاه تبريز

يكي از حاشيه‌هايي كه در جريان بازي تراكتورسازي ـ پرسپوليس از ديد دوربين‌هاي تلويزيوني جا ماند مربوط به درگيري لفظي محمدرضا مولايي بدنساز پرسپوليس با نيروهاي انتظامي حاضر در ورزشگاه بود. ظاهرا پس از صحنه مشكوك پنالتي دقيقه 29 تمام نيمكت‌نشينان پرسپوليس از جا بلند شده و فرياد پنالتي سر مي‌دهند اما يك مأمور نيروي انتظامي با بدنساز سرخپوشان درگيري لفظي پيدا مي‌كند و وقتي كار بالا مي‌گيرد فرمانده آن مأمور نيز از نيروي تحت فرمانش حمايت مي‌كند. كار به دخالت يك نيروي لباس شخصي هم مي‌كشد و همين مأمور لباس شخصي بدنساز پرسپوليس را تهديد به دستگيري مي‌كند. سرانجام قضيه با وساطت مسئولان باشگاه تراكتورسازي به پايان مي‌رسد.

سرنوشت كرانچار در انتظار دايي/ پروژه بركنار در تعطيلات تاسوعا و عاشورا اجرا مي‌شود


فصل گذشته درست در همين روزهاي سال بود كه زلاتكو كرانچار سرمربي كروات پرسپوليس از سوي حبيب كاشاني سرپرست باشگاه بركنار شد. پس تساوي پرسپوليس مقاب صبا و در تعطيلات رسمي كشور به مناسبت تاسوعا و عاشوراي حسيني و در حالي كه تا چند روز بعد از بازي با صبا كاشاني از اين مربي كرواتي حمايت مي‌كرد به يك‌باره حكم بركناري او صادر شد و علي دايي به عنوان جانشين وي روي نيمكت پرسپوليس نشست.
 حالا و در حالي كه دايي پس از يك سال همكاري با كاشاني چهارمين باخت متوالي را همراه تيمش متحمل شده درست در همان مقطع زماني در خطر بركناري است. كاشاني حتي تا بعد از شكست مقابل پيكان هم از دايي حمايت كرد اما اگر بعد از باخت مقابل تراكتورسازي اين حمايت‌ها ادامه داشته باشد.
 دايي نبايد چندان دلش را به مصاحبه‌هاي سرپرست باشگاه خوش كند چرا كه به نظر مي‌رسد او در لبه پرتگاه قرار دارد. البته كاشاني دو هفته پيش صراحتا اعلام كرد فقط به مربي ايراني اعتقاد دارد و به نظر مي‌رسد تا پيدا كردن يك گزينه ايده‌آل از اخراج دايي صرف‌نظر خواهد شد.

سري اول عكس هاي تراختور - پرسپوليس

تيموريان: با تفكرات خاص كمالوند نيمكت‌نشين شدم

فراز كمالوند در ديدار مقابل پرسپوليس با تصميمي عجيب آندرانيك تيموريان را نيمكت‌نشين كرد. همين موضوع باعث شد تا خط هافبك تراكتور در 25 دقيقه اول بازي سر در گم باشد و جريان بازي را به پرسپوليس بدهد. كمالوند در همان نيمه اول به اشتباه خود پي برد و تيموريان را وارد زمين كرد تا خط هافبك تيم تبريزي نظم بگيرد.
تيموريان كه به هيچ عنوان انتظار نداشت در اين مسابقه نيمكت‌نشين شود. در خصوص اين موضوع به خبرنگار سايت گل مي‌گويد:« من آماده بازي بودم ولي وقتي اسامي خوانده شد ديدم كه در تركيب ثابت نيستم و رفتم تا روي نيمكت بنشينم.» تيموريان در پاسخ به اين سوال كه آيا از اين اتفاق ناراحت شدي. تأكيد مي‌كند:« فوتباليستي كه از نيمكت‌نشيني ناراحت نشود فوتباليست نيست. من خيلي خوب تمرين كرده بودم ولي دليل نيمكت‌نشيني‌ام را نمي‌دانم و فكر مي‌كنم با تفكر خاص كمالوند نيمكت‌نشين شدم. البته خدا را شكر مي‌كنم كه وقتي به زمين آمدم بهترين بازي‌ام را انجام دادم و به نظر خيلي از كارشناسان جزو بهترين بازيكنان زمين بودم.»
آندو در مورد بازي مي‌گويد:« براي ما سه امتياز مسابقه خيلي مهم بود و خيلي خوشحالم كه تماشاگران تبريزي با رضايت كامل ورزشگاه را ترك كردند. پرسپوليس تيم بزرگ و قابل احترامي است ولي تيم ما به جز 20 دقيقه اول، در بقيه لحظات خوب بازي كرد و توانستيم برنده شويم.»‌
تيموريان در ادامه حرف‌هايش در مورد پيوست افشين قطبي به تيم شيميزو ژاپن هم كه يكي از سوژه‌هاي جالب فوتبال ماست حرف مي‌زند. او مي‌گويد:« من هميشه از مربيانم تعريف مي‌كنم و بايد بگويم قطبي هم جز مربيان بزرگي است كه ديده‌ام. او  در تيم ملي عملكرد موفقي داشته و طبيعتاً نتايج ايران از عملكرد سرمربي اين تيم در آسيا مورد توجه قرار مي‌گيرد. بي‌جهت نيست كه تيم ژاپني با قطبي قرارداد سه ساله امضا كرده و من براي او آرزوي موفقيت دارم.»
آندو در مورد سرمربي بعدي تيم ملي و بحث حضور ديه گو مارادونا در ايران تأكيد مي‌كند:« مارادونا اسطوره فوتبال دنياست ولي فكر نمي‌كنم خبر حضور او در تيم ملي ايران صحت داشته باشد. در ضمن به نظر مي‌رسد او مربيگري در آمريكاي جنوبي و اروپا را به مربيگري در آسيا ترجيح دهد.»

مجيدي: كاش زودتر مي‌گفتند بازي لغو شده است

فرهاد مجيدي درباره لغو بازي امروز در مقابل شهرداري تبريز اظهار داشت: دقيقا نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده اما يک ساعت مانده به شروع بازي متوجه شده‌ايم که اين ديدار برگزار نمي‌شود.
وي افزود: تمام آنهايي که باعث لغو اين مسابقه شده‌اند حتما دلايل خاص خودشان را دارند. آنها به فکر سلامتي بازيکنان بودند اما کاش زودتر اعلام مي‌کردند يا ديروز مي‌گفتند تا مربيان و کادرفني دو تيم وضعيت خود را بدانند.
مجيدي خاطر نشان کرد: اکنون که در راه بودم عده‌اي از تماشاگران استقلال را ديدم که از اين موضوع اطلاع نداشتند و دير اطلاع‌ دادن از سوي مسئولان بابت لغو بازي باعث مشکل‌ساز شدن براي هواداران شده است.

مظلومي: ديروز هوا خوب بود، امروز آلوده شد؟

سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: چطور مسابقه ديروز انجام شد و امروز هواي تهران آلوده‌تر از ديروز شد؟

پرويز مظلومي درباره لغو ديدار امروز مقابل شهرداري تبريز اظهار داشت: اينکه چه داستاني باعث شده بازي لغو شود را بايد از آقاياني پرسيد که اين کار را کردند. اگر آنها به فکر سلامتي بازيکنان هستند که نيستند، به اين فکر نمي‌کنند که ما در طول هفته تمرين مي‌کنيم و آيا فقط اين مسابقه است که مشکل‌ساز است.
وي افزود:‌ نمي‌دانم چه کسي اين تصميم را گرفته است. اگر قرار بر تعطيلي بود بگويند اين فوتبال دو ماه تعطيل است تا ما هم اين تمرينات را تعطيل کنيم. ما امروز همه جور برنامه‌ريزي کرده بوديم، هزينه کرديم، جلسه گذاشتيم. بازيکنان مي‌دانستند چه کسي بازي مي‌کند وچه کسي در ترکيب نيست. اکنون با اين تيم چه کنم.
سرمربي استقلال تاکيد کرد: مجبور شده‌ايم هتل را تخليه کنيم و وضعيت خيلي بدي داريم. اعصابم به هم ريخته است. بازيکنان بلاتکليف هستند. ما کاملا آماده مسابقه بوديم. تيم شهرداري تبريز هم همين وضعيت را دارد. حداقل بگويند که فردا هم بازي برگزار نمي‌شود تا خيال‌مان راحت شود.

مظلومي گفت: امروز و فردا چه معني دارد. چرا ما را بلاتکليف گذاشته‌اند. در اتوبوس به سمت ورزشگاه در حال حرکت بوديم و از راديو شنيديم که بازي لغو شده است. هيچ کس نبايد با ما تماس بگيرد و اين موضوع را اطلاع دهد. شما جاي من بوديد چه مي‌کرديد. اگر قرار باشد چنين جبهه‌هاي مختلفي در فوتبال باشد، ما به کجا مي‌رويم.ب عدا مي‌گويند چرا اعتراض مي‌کنيد.
مظلومي تصريح کرد: بحث آلودگي هواي تهران چند روز است که مطرح شده، چه طور ديروز که بازي در تهران انجام شده هوا خوب بود اما امروز هوا بد شد. اين مشکلات را بايد ارگان‌ها بين خود حل کنند. اکنون تيم پيشکسوتان که همگي بالاي 40 سال سن دارند در حال تمرين در کمپ تيم ملي هستند. کسي هم سکته نمي‌کند اگر قرار بر تغيير است چرا زودتر اعلام نمي‌کنند.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا آمادگي بازي روز شنبه را دارند يا خير، گفت: براي ما خيلي سخت است همين حالا مشکل جا داريم. من از مديريت هتل المپيک تشکر مي‌کنم که چند اتاق در اختيار ما گذاشته تا بازيکنان را 5-6 نفره در اين اتاق‌ها جاي دهيم.
مظلومي با اين سوال که چرا بازيکنان را آزاد نمي‌گذارد گفت: نمي‌توانم تيم را رها کنم. تغذيه اين بازيکنان کنترل شده است. ما نمي‌توانيم چوب بي‌برنامگي آنها را بخوريم. اين وضعيت واقعا ناراحت کننده است.

شريفي:برخورد شديد با مفاسد فوتبال و پاسخ به دايي

رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال در خصوص راي بازيکنان شرکت کننده در پارتي شبانه، ابهامات موجود پيرامون راي علي دايي، اعمال محدوديت در انجام مصاحبه ها و برخي ايرادات به آيين نامه انضباطي توضيح داد.

مجتبی شریفی  با تاکید بر اینکه استراتژی کمیته انضباطی همواره احترام به نظر و دیدگاه اهالی حقوق و صاحبنظران این رشته بوده است، تصریح کرد: از هرگونه اظهارات اصلاحی برای تکمیل آیین نامه انضباطی استقبال می کنیم تا به آیین نامه ای کامل، جامع و به دور از هرگونه کم و کاستی نزدیک شویم و بتوانیم با عدالت بیشتری به اعمال قانون در فوتبال بپردازیم .
رئیس کمیته انضباطی درگفتگوی مشروح خود با خبرگزاری مهر به برخی ابهامات در تصمیم گیری‌های این کمیته در برخورد با تخلفات انضباطی پاسخ داد.
اشد مجازات برای فوتبالیست های حاضر در پارتی های شبانه
رئیس کمیته انضباطی درپاسخ به این سئوال که چه جریمه ای برای چهره های سرشناس حاضر در پارتی های شبانه در نظر گرفته اید و چه مرجعی رای این تخلف را اعلام می کند، گفت: بنده از اولین روز که بحث "اخلاق حرفه ای" را در فوتبال مطرح و موارد تخلف را از سوی بازیکنان، مربیان، مدیران، پزشکان و ...را گوشزد کردم به این نکته اشاره داشتم که اجرای مفاد اخلاق حرفه ای وظیفه ذاتی باشگاه هاست اما تا هنگامی که می بینیم باشگاه ها به سبب عدم تداوم مدیریت و عدم استقرار مالکیت خصوصی اهتمامی به اجرای مفاد اخلاق حرفه ای و برخورد با تخلف مرتبط با این حوزه ندارند چاره ای جز اینکه از اخلاق بی حامی و بی کس دفاع نموده و برای حفظ منافع و منابع عمومی با تخلفات حرفه ای برخورد کنیم ، نداریم.

شریفی با تاکید بر اینکه به دلیل اهمیت این موضوع بخشی از آیین نامه انضباطی را صرف موارد مرتبط با تخلف حرفه ای نموده ایم ، تصریح کرد: برخی دوستان اظهار داشتند کمیته انضباطی حق دخالت در زندگی خصوصی افراد را ندارد که مطلبی کاملا درست است. دین نیز همین را می گوید. امور غیرمرتبط با مستطیل سبز به ما مربوط نیست اما اگر فرد زندگی شخصی خود را در جامعه علنی نموده و مرتکب جرم اثبات شده در محاکم شد به گونه ای که انعکاس چهره و صدای او به انتقال کج روی هایش در خانواده ها منتهی شد و فوتبال را به ابزاری برای نشر زشتی ها مبدل نمود با توجه به اینکه مکلف به حمایت از اخلاق و جلوگیری از بدنامی فوتبال و نیزجلوگیری از موانع رشد فنی آن هستیم مسلما چاره ای جز برخورد با این تخلفات نداریم چرا که در این فرض فرد خاطی و متخلف خطای خود را به فوتبال تزریق نموده و می خواهد از فوتبال به عنوان ابزار انتقال کاستی های خود استفاده کند. طبیعی است که درچنین شرایطی سکوت نخواهیم کرد.
رئیس کمیته انضباطی درخصوص جرم و تنبیه چنین بی انضباطی تاکید کرد: چنین افرادی باید درقبال ایجاد خسارت معنوی به فوتبال و جریحه دار کردن حیثیت فوتبال این رشته و عدم رعایت شان وجایگاه آن درجامعه پاسخگو باشند که قطعا چنین محرومیتی اشد مجازات نسبت به خاطیان خواهد بود.


ممنوع المصاحبه شدن، گوشزد کردن تکلیف افراد است
شریفی در پاسخ به این سئوال که بسیاری از حقوقدانان ممنوع المصاحبه شدن مربیان لیگ را رد کرده اند و آن را مغایر با آزادی حق بیان می دانند، گفت: درعلم منطق می گویند رسیدن از موارد و مصادیق جزئی به نتیجه کلی "استقراء" نامیده می شود که بر دو قسم است: استقراء ناقص و استقراء تام. استقراء ناقص مانند اینکه به شهری بروی و در مدخل ورودی شهر دو فرد فلج و زمین گیر را ببینی و با دیدن نفر سوم و چهارم بگویی همه مردم آن شهر فلجند در اینجا استقراء ناقص است چرا که از 3-2 مورد به این نتیجه رسیدی که همه مردم این شهر به این درد مبتلا هستند. اما در استقراء تام یعنی یک یک موارد را مورد مشاهده قرار دهی و سپس با قاطعیت تصمیم گیری کنی که کاری بسیار دشوار و در اکثر موارد نا ممکن است.

وی اضافه کرد: اینکه برخی آقایان می گویند تمام حقوقدانان نظر شما را رد کرده اند مگر آیا نظریک یک آنها را کسب کرده اید و یا اینکه به سبب اعمال نظر از سوی چند نفر اعم از حقوقدان و غیرحقوقدان به این نتیجه رسیده اید که همه حقوقدانان این رای را قبول ندارند. از سوی دیگرسکوت حقوقدانان درباره این تصمیم نمی تواند نشانه نارضایتی آنان باشد معمولا سکوت را نشانه رضایت می دانند و ضرب المثل "سکوت علامت رضاست" مشهور است. اینکه عده ای سکوت حقوقدانان راعلامت نارضایتی آنها را تعبیر می کنند، تفسیری است که جای شگفتی دارد.
دایی مکلف است درچارچوب فنی اظهار نظر کند
شریفی در پاسخ به اینکه اساسا پایه و اساس ممنوع المصاحبه کردن مربیان چیست، گفت: بارها گفته ام که اعلام محدودیت در مصاحبه و اینکه سرمربی مکلف و ملزم است درباره غیر امور فنی سخنان بی ربط و امور تنش زا سخن نگوید امری است که حتی اگر آن را در رای نیاوریم مربیان به رعایت آن مکلفند اما الزام آن در قالب رای درحقیقت برجسته نمودن تکلیف و وظیفه سرمربی است چنانکه در محاکم خانواده حسب درخواست مرد، همسر وی را مکلف به "تمکین و اطاعت" از دستورات شوهر می نماید که اگر رای نیزنباشد این تکلیف موجود است اما ذکر آن در قالب رای آشکار نمودن مفاد وظیفه و تاکید بر تکلیف موجود است و به همین دلیل به چنین آرایی احکام "اعلامی" گفته می شود.

وی اضافه کرد: بنابراین کمیته انضباطی، آقایان دایی، کمالوند، کعبی و مرادی را مکلف نموده است در غیر امور فنی اظهار نظر نکنند و از تریبون فوتبال برای بیان مسائل غیرمرتبط با فوتبال استفاده نکنند و مزیت فوتبال را برای اثبات حق شخصی و یا کوچک نمودن دیگران مورد استفاده قرار ندهند که این خود یک تکلیف انضباطی است. جای تعجب است که بیان یک تکلیف این همه سر و صدا و جنجال به دنبال داشته است.
استفاده از ابزار رسانه مزیت است نه حق
شریفی در پاسخ به این سئوال که برخی به این گفته شما که رسانه ملی حق طبیعی فرد محسوب نمی شود معترضند، گفت: استفاده از ابزاری به نام رسانه اعم ازصدا و سیما ، مزیت محسوب می شود نه حق. زیرا اگر حق محسوب می شد همه مردم به طور یکسان می باید از آن برخوردار می شدند. اما اینکه به عنوان بازیکن و سرمربی این امر در اختیار افراد قرار گرفته است نشان می دهد استفاده از این ابزارحق نیست و مزیت است و هر مزیتی برای برخورداری افراد شرط و شروطی دارد و از آن جمله مزیت "کنفرانس مطبوعاتی" برای مربیان این است که در ازای نشر کلام خود در میان همه مردم و انعکاس صوت و تصویر آنان برای همگان با پرداختن به مسائل فنی و بیان علل ناکامی و یا علل پیروزی، زمینه رفع کاستی های فنی را فراهم آورده و زمینه رشد و تعالی را در فوتبال ایجاد کنند. اما اگر فرد، شرط استفاده از مزیت را از دست بدهد و برتکلیف خود برای استفاده از این مزیت عمل نکند آیا نمی توان تکلیف او را به وی گوشزد کرد و او را از اظهارنظرغیر مرتبط و تنش زا در فوتبال باز داشت.

تیتر نشریات به من مربوط نمی شود
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، درپاسخ به اینکه علی دایی اظهارات وی را باعث تنش و التهاب تماشاگران در بازی پرسپولیس- سپاهان عنوان کرده (به نقل ازیکی از نشریات ورزشی)، گفت: مصاحبه من با این نشریه موجود است و تفسیر آن در ذکرمصداق برای آنچه بیان نموده ام و یا تیتری که در بسیاری از موارد حکم نتیجه گیری را دارد و ربطی به مصاحبه کننده ندارد ، موجود است. اینجانب گفته و می گویم نسبت دادن تصمیم داور به اختلاف فدراسیون با خود منشاء التهاب است و تنش های مشابه با آنچه در بازی پرسپولیس - سپاهان دیده شد می تواند محصول چنین اظهار نظرهایی باشد از این رو آیین نامه انضباطی اجازه نداده است در کنفرانس خبری مربیان به اظهار نظر درباره داوران بپردازند چه رسد به اینکه تصمیمات آنها ناشی از اختلاف مصاحبه کننده با فدراسیون تلقی شود.

وی تاکید کرد: من قاعده کلی را گفته ام و اینکه هر نشریه بخواهد چه بخشی از سخنان من را برجسته کند و آن را تیتر کند، ارتباطی به من ندارد.
میراث انضباطی فدراسیون فوتبال را تقویت می کنیم
شریفی در پاسخ به این سئوال که یک سال از تدوین آیین نامه انضباطی می گذرد ولی هنوز این آیین نامه برای اجرایی شدن نهایی نشده است، مگر قرار نبود بهترین و کاملترین آیین نامه از سوی کمیته انضباطی تدوین شود، گفت: هرگز تدوین آیین نامه ما را از اعمال اصلاحات بعدی و رفع کاستی های موجود بی نیاز نمی کند. کمیته انضباطی در اولین گام بر اساس اساسنامه فدراسیون و مقررات فیفا آیین نامه جدید را تدوین کرد و آخرین نکات موجود در آیین نامه انضباطی و اهداف مندرج در اساسنامه را در آن گنجاند. در ادامه با بکارگیری آیین نامه جدید از سوی کمیته انضباطی و کمیته استیناف و نیز کمیته های انضباطی هیئت های استان و شهرستان و نیز با دستیابی به آخرین دیدگاه های انضباطی و اخلاقی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مصمم شد که میراث انضباطی فدراسیون را حتمی الامکان تقویت نموده و برخی خلاء های موجود در مقام عمل را پوشش دهد و کاستی های آن را که در مقام صدور رای از سوی همکاران قضایی مورد توجه قرار گرفته بود برطرف نماید که این امر از سوی کمیته انضباطی صورت پذیرفت و آخرین اطلاعات در اختیار روسای کمیته های انضباطی سراسر کشور قرار گرفت تا ضمن مطالعه بازهم دیدگاه های مترقی خود را اظهار و اعلام نمایند که پس ازجلسه روز شنبه به مدت 10روز آیین نامه جدید از طریق سایت فدراسیون دراختیار تمامی اهل فن و اهالی فوتبال قرار داده و از آنها می خواهیم که ایرادهای موجود در آیین نامه را برای خدمت به فوتبال کشور به طور علنی و آشکار ارائه کنند.

خبرنگاران خاطی از ورود به ورزشگاه ها منع می شوند
وی در پاسخ به اینکه گفته شده این کمیته حق "ممنوع الکارکردن" خبرنگاران را ندارد اما در آیین نامه انضباطی چنین حقی برای خود قائل شده اید، گفت: ابتدا باید بگویم کلمه کار فارسی است و الف و لام نمی گیرد و بکارگیری کلمه "ممنوع الکار" از نظرعربی نادرست و اشتباه است. ما هرگز برای خود چنین اختیار و حقی قائل نبوده و نیستیم و آنچه در آیین نامه ذکر شده این است که هر کس در ورزشگاه منشاء التهاب شود و مورد شناسایی قرارگیرد می توان به عنوان یک تنبیه بازدارنده او را از ورود به ورزشگاه منع کرد که این امر در آیین نامه انضباطی گذشته نیز قید شده بود.

شریفی تصریح کرد: حال اگر این فرد خاطی خبرنگار باشد نیز از تنبیه مذکور معاف نخواهد بود. ما آن ماده کلی را جزء جزء نموده و مصداقی نموده ایم و این ربطی به ممنوع الفعالیت شدن خبرنگار ندارد بلکه عامل تنش پس از شناسایی یک یا چند جلسه از ورود به ورزشگاه منع خواهد شد.


از بکارگیری ابزارسحر و جادو در فوتبال جلوگیری کرده ایم
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته شده شما در آیین نامه انضباطی سحر و جادو را وارد کرده اید که امری خرافی و نادرست است، گفت: ما درخصوص اصل سحر و اینکه حق است یا باطل اعلام نظر نکردیم گرچه ازنظر دیدگاه فقهی و نیز آموزه های دینی مطالب زیادی در این باره وجود دارد؛ مثلا دو سوره در قرآن (ناس و فلق ) که به "مُعَوَذَتَین" مشهور است درباره ابطال سحر آمده است. از سویی دیگر در آموزه های دینی سحر گناهی بزرگ شناخته شده و از جمله در کتاب گناهان کبیره بر این موضوع اشاره شده که این امر نشان می دهد پدیده ای به نام سحر از سوی برخی انسانهای گناهکار و بدخواه به کار گرفته می شود که خداوند آن را گناه بزرگ خوانده است.

از سویی دیگر در برخی از تعابیر مثلا شیخ طوسی گفته است "ان سحرلا حقیقه له" به آن معنا که سحر حقیقت ندارد. صاحب جواهر پس از ذکر قول شیخ طوسی می گوید که برخلاف این حکم بر اساس آیات قرآن و روایات به خوبی فهمیده می شود که سحر وجود دارد اما امری باطل، ناروا و گناه است و اگر وجود نداشت گناه محسوب نمی شد و نهی از آن معنا نداشت و برخی دیگر از شارحان فقه شیعه کلام شیخ طوسی را چنین تفسیرنمودند که حقیقت نداشتن سحریعنی تا خدا نخواهد تاثیرنخواهد داشت.
وی اضافه کرد: اما گذشته از این مطالب تخصصی استراتژی ما در تدوین سحر و جادو در آیین نامه انضباطی و تعیین تنبیه برای کسانی که به چنین عمل ناپسندی روی می آورند این بوده که چه آن را خرافه بدانیم و حقیقت از بکارگیری این ابزار و روی آوردن به این امر ناجوانمردانه که مانع رشد فنی فوتبال بوده و امری بازدارنده از پرداختن به امور فنی است ، جلوگیری به عمل آید.  بنابراین ما ترویج خرافه نکرده ایم بلکه حتی اگراین عمل را خرافه بدانیم افراد را از پرداختن به آن نهی نموده ایم.

برد ماشين سازي و تساوي گسترش فولاد در نيمه اول

از سري رقابت هاي دسته اول جام آزادگان از ساعت 14:00 ماشين سازي با يك گل از ميزبان خود تيم داماش گيلان تا پايان نيمه اول پيش افتاده است و گسترش فولاد با ميزبان خود استقلال اهواز بدون گل مساوي هستند.

هزار هوادار معترض استقلال پشت درهاي ورزشگاه آزادي

حدود هزار هوادار استقلال معترض نسبت به لغو بازي مقابل شهرداري تبريز و دير اعلام شدن آن پشت درهاي ورزشگاه آزادي حضور دارند. 
به دليل دير اعلام شدن لغو بازي امروز استقلال و شهرداري تبريز حدود هزار هوادار استقلال که براي تماشاي بازي تيمشان راهي ورزشگاه آزادي شده بودند، پشت درهاي بسته با حالت معترض ايستاده اند.
اين هواداران که تازه متوجه لغو اين مسابقه شده اند هنوز هم اميدوار هستند که بازي برگزار شود. از سوي ديگر رانندگان اتوبوس هاي شرکت واحد که براي جابجايي تماشاگران راهي ورزشگاه آزادي شده بودند نيز از اين بلاتکليفي ناراحت هستند.
پرچم فروشاني که همواره قبل از شروع بازي در اطراف ورزشگاه حضور پيدا مي کنند نيز در حال جمع کردن بساط خود هستند. 

باشگاه استقلال: بازيكنان ما در همين هوا تمرين مي‌كنند

باشگاه استقلال با انتقاد از لغو ناگهاني ديدار با شهرداري تبريز اعلام کرد: مگر در اين هواي آلوده بازيکنان ما تمرين نمي‌کنند؟ 
محمد سررشته‌داري مدير روابط عمومي باشگاه استقلال در مورد لغو ناگهاني ديدار اين تيم با شهرداري تبريز گفت: مهم‌ترين اشکال لغو ناگهاني ديدار امروز اين است که هتل به بازيکنان ما مي‌گويد امشب بايد اتاق‌ها راتحويل بدهيد زيرا ما تا امشب اتاق‌ها را رزرو کرده بوديم. اکنون نيز مربيان ما نمي‌دانند که بايد براي بازيکنان تمرين سبک و عرق‌گيري در محوطه هتل برگزار کنند يا تمرين معمولي چرا که زمان بازي مشخص نيست.
وي ادامه داد: اشکال ديگر لغو ناگهاني مسابقه آن هم در حالي که يک ساعت و نيم قبل از بازي اين خبر اعلام مي‌شود اين است که ما در همين هواي آلوده تهران تمرين مي‌کنيم. چطور تمرين در طول هفته اشکالي ندارد اما فقط 90 دقيقه مسابقه ايراد دارد؟ اگر قرار است تمرين هم نکنيم آن را به ما اعلام کنند تا اين مسئله را هم بدانيم.
مدير روابط عمومي استقلال تاکيد کرد: اگر قرار است روز شنبه بازي برگزار شود بايد پرسيد، مگر روز شنبه آلودگي هواي تهران از روز جمعه که تمام اداره‌ها تعطيل است بيشتر نيست؟ ضمن اينکه اگر قرار باشد اين ديدار به زمان ديگري موکول شود بازي‌هاي استقلال که بايد در ليگ قهرمانان آسيا هم حضور داشته باشد بعد از جام ملت‌ها فشرده‌تر مي‌شود. اميدواريم ديگر از اين تصميم‌هاي ناگهاني در فوتبال اتخاذ نشود. 

درخشان: مگر آلودگي هوا در 24 ساعت خوب مي‌شود

سرمربي تيم فوتبال شهرداري تبريز گفت: مگر آلودگي هواي تهران در 24 ساعت خوب مي‌شود؟

حميد درخشان، درباره لغو ديدار امروز مقابل استقلال اظهار داشت: به ما تازه اين موضوع را اطلاع داده اند. بايد اعلام کنم تيم ما فردا نمي تواند مقابل استقلال بازي کند چون براي امشب بليت بازگشت داريم. بليت براي روزهاي ديگر به تبريز نيست.
وي افزود: شهرداري تبريز آماده بازي با استقلال بود. اگر مسابقه امروز انجام نشود، بايد اين ديدار را در هفته هاي ديگر برگزار کنند. مگر آلودگي هوا امروز هست و در 24 ساعت تا فردا خوب مي شود؟ چه تفاوتي در برگزاري بازي امروز يا فردا وجود دارد؟

عزيزمحمدي:ديدار تيم‌هاي استقلال تهران و شهرداري تبريز با 24 ساعت تاخير برگزار مي شود

ديدار تيم‌هاي استقلال تهران و شهرداري تبريز در چارچوب هفته هجدهم ليگ برتر که قرار بود عصر جمعه (امروز) برگزار شود، به علت آلودگي هوا لغو شد. 
عزيزالله محمدي رييس سازمان ليگ با اعلام اين خبر  گفت: طبق تصميمي که امروز استانداري تهران گرفت، بازي دو تيم استقلال تهران و شهرداري تبريز به دليل آلودگي هوا برگزار نخواهد شد.
وي ادامه داد: فعلا مقرر شده است که اين بازي با 24 ساعت تاخير در همان محل برگزار شود.

لغو بازي استقلال و شهرداري/تماشاگران به ورزشگاه آزادي نيايند

سازمان ليگ فوتبال حرفه‌اي از تماشاگران خواست با توجه به لغو ناگهاني ديدار استقلال و شهرداري تبريز، امروز به ورزشگاه مراجعه نکنند. 
حميدرضا احمدي، مدير کميته فرهنگي سازمان ليگ، در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس گفت: سازمان ليگ تمام تلاشش را انجام داد تا ديدار استقلال و شهرداري تبريز امروز طبق برنامه اعلام شده برگزار شود؛ اما به دليل اينکه شرايط آب و هوايي تهران در مرز هشدار و خطر اعلام شده، اين مسابقه لغو شد.
وي ادامه داد: از تماشاگران مي‌خواهيم براي رفاه حال خود هم که شده به ورزشگاه آزادي مراجعه نکنند. امروز به طور قطعي اين ديدار برگزار نخواهد شد. اخبار متناقضي از صبح منتشر شده بود. کميته روابط فرهنگي سازمان ليگ برنامه‌هاي ويژ‌ه‌اي به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم و تاسوعا و عاشوراي حسيني تدارک ديده بوديم.
اين مسابقه از هفته هجدهم ليگ برتر قرار بود ساعت 15 در ورزشگاه آزادي برگزار شود. 

کاظم محمودی، رکورددار جدید باشگاه تراکتورسازی

تراکتور سازی پس از 17 سال توانست پرسپولیس را شکست دهد. این پیروزی دومین پیروزی تاریخ باشگاه تراکتورسازی بابر پرسپولیس است. نکته جالب توجه در باره این دو پیروزی اینکه تنها یک نفر از مربیان تراکتور در این دو پیروزی حاضر بوده.
کاظم محمودی تنها مرد تاریخ تراکتورسازی است که در این دو پیروزی نقش داشته. محمودی در سال 1372 که تراکتور برای اولین بار پرسپولیس را برد با 19 سال سن با پیراهن این تیم بازی کرد و حالا که  پس از گذشت 17 سال تراکتور موفق شده پرسپولیس را شکست دهد او یکی از مربیان این تیم محسوب می شود.
کاظم محمودی از این جهت در باشگاه تراکتورسازی رکورددار است. تنها مردی که موفق شده دو بار پرسپولیس را شکست دهد.

كرار به كميته انضباطي تراكتورسازي احضار مي‌شود

مهاجم عراقي تيم فوتبال تراکتورسازي به کميته انضباطي باشگاه احضار خواهد شد.

کميته انضباطي باشگاه تراکتورسازي به دليل اخراج جاسم کرار مقابل پرسپوليس و اعتراض وي به داور اين بازيکن عراقي را احضار خواهد کرد.
کادرفني تراکتورسازي معتقد است بازيکن تحت هيچ شرايطي نبايد به تصميم داور معترض شود.

* پيمان صاحب جمعي مربي و جمشيد خطيبي سرپرست تراکتورسازي عصر امروز راهي امارات مي شوند تا براي اردوي اين تيم در دبي که از 15 الي 25 دي خواهد بود مکان مناسبي را پيدا کنند.
مد نظر باشگاه تراکتورسازي براي حضور اين تيم در امارات دو باشگاه النصر و الاهلي است.