۱۳۸۹ آبان ۲۱, جمعه

برگشتم به انگلستان بستگی به توافقات دارد


دو چیز عامل اصلی ترغیب کننده  او برای ادامه دادن فوتبال است. یکی پیشرفت و دیگری جو صمیمی فوتبال. اولی را با 4 سال حضور در فوتبال جزیره با پوست و استخوان لمس کرد و حالا که عضوی از تراکتورسازی تبریز شده، جای خالی قلبش که همان صمیمیت است را پر شده می بیند. آندرانیک تیموریان در گفت‌وگویی با خبرنگار ورزشی برنا شرکت کرده که متن آن را در زیر می خوانید.

*چه‌طور شد به تراکتورسازی پیوستی؟ 
-پس از بازماندن از لیگ برتر انگلیس به دلیل فراهم  نشدن مجوز کار مجبور به بازگشت به ایران شدم و طی جلسات متعددی که با وکیل و مدیر برنامه هایم به‌صورت حضوری و تلفنی داشتم، تصمیم گرفتم به تراکتور سازی ملحق شوم. الان از شرایط راضی هستم. امیدوارم تجربیاتم که در این 4 سال در لیگ برتر انگلیس کسب کرده‌ام را در خدمت تراکتور بگذارم. مطمئن باشید که تیم تراکتورسازی مجموعه‌ای است که سال به سال پیشرفت خواهد کرد. امسال هدف ما حضور در لیگ قهرمانان آسیا است.

*از وضع موجود راضی هستید؟
-تراکتور تیم کاملاً خوبی است و جوی دوستانه و صمیمانه دارد. کادر مربیان بسیار عالی و باتجربه هستند. تمرینات عالی و حرفه‌ای انجام می دهیم و به نظر من که فوتبال اروپا را تجربه کرده ام، امکانات باشگاه در سطح خوبی است. به‌خصوص اینکه بازیکنان جوان و مستعدی اینجا توپ می زنند که مطمئنا در آینده برای تیم ملی مفید واقع خواهند شد. البته نباید فوتبال اروپا را با باشگاه تراکتور یا هر باشگاه ایرانی مقایسه کرد.

*شما با مربیان بزرگی مثل سام آلاردایس و روی هاجسون کار کرده‌اید؛ سطح فنی کمالوند را چه‌طور می بینید؟-ایشان مربی جوانی است و 2 سال در لیگ برتر حضور داشته. تمرینات ایشان و کادر فنی‌ کاملاً تاکتیکی است. از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارند و روز به روز در حال پیشرفت هستند.

*گویا قرار است در فصل نقل و انتقالات ژانویه به بلکبرن برگردید، آیا این کار میسر خواهد شود؟

-هنوز با باشگاه بلکبرن و شخص  سام آلاردایس در ارتباط هستم و در آینده نیز این رابطه را حفظ خواهم کرد. بازگشت من به بلکبرن بستگی به رفع مشکل مجوز کار و توافق طرفین، باشگاه تراکتورسازی و باشگاه بلکبرن دارد. در غیر این صورت هم با جان و دل برای تراکتور تا پایان فصل بازی خواهم کرد.

*سطح فنی تیم تراکتورسازی را چگونه ارزیابی می کنید؟

-روز به روز با هماهنگی بیشتر بازی روانتری را به نمایش می گذاریم و من با شناختی که از بازیکنان کناری خودم پیدا می‌کنم. بیشتر در این تیم جا می‌افتم مسلماً در بازی‌های بعد نمایش بهتری خواهم داشت. تمام توانم را به کار خواهم بست تا چیزی که مربیان از من می‌خواهند در زمین اجرا کنم. البته نباید شرایط و امکانات تراکتور یا تیم‌های لیگ برتری ایران را با تیم‌های لیگ برتر انگلیس مقایسه کرد. من یک نمونه برای شما مثال می‌زنم؛ باشگاه فولهام یک نرم‌افزار آنالیز فوتبال در اختیار هر بازیکن قرار داده بود که قیمتش 50 هزار دلار بود. ما از طریق این نرم‌افزار که روی لپ‌تاپ خود نصب کرده بودیم بازی خود را آنالیز می‌کردیم و بیشتر به نقاط ضعف و قدرت خود آشنا می‌شدیم. به همین دلیل می‌گویم که نمی‌شود فوتبال ایران را با اروپا مقایسه کرد.

*حال و هوای تبریز چه‌طور است؟
-تماشاگران تراکتور استثنایی هستند. من به یاد ندارم همچین جوی را تجربه کرده باشم. آنها تراکتور را تشویق می‌کنند و عاشق تیمشان هستند، چه در مواقع باخت و چه در مواقع برد. فوتبال را دوست دارند و به خاطر همین به استادیوم می‌آیند. فکر می‌کنم این موضوعی است که باید در فوتبال ما جا بیفتد امیدوارم این نگاه به دیگر تیم ها نیز سرایت کند. فوتبال اروپا به این سمت و سو رفته و به همین دلیل است که آنها اینگونه در حال پیشرفت هستند.


*با این تفاسیر به نظر شما باشگاه تراکتور انتخاب درستی برای کسی بود که دروازه فوتبال اروپا را بر روی خود باز شده می دید؟
-در حال حاضر از شرایط موجود بسیار راضی هستم. به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به شایعات اهمیتی نمی‌دهم. سوال خوبی پرسیدید، می‌خواهم این پرانتز را باز کنم و بگویم شرایط کلی تراکتور خوب و راضی کننده است.

*بی شک یکی از دلایل انتخاب تراکتور هواداران پرشور تبریزی است؛ از طرفداران تبریزی بگویید؟
-همه آنها به من لطف دارند. اما یکی از آنها خیلی با مزه ودوست داشتنی است ایشان با 120 کیلو وزن بعد از بازی پیراهن من را روی هوا می زند ولی فکر نمی کنم، سایز پیراهن من انداره او باشد.

*میانه‌ات با جاسم کرار چه‌طور است؟ 
-مشکلی با ایشان ندارم کما اینکه از قبل شناخت نسبی از او داشتم. بازیکنان باشخصیتی در این تیم وجود دارند که بسیار محترم و در حال پیشرفت هستند

*آیا فصل بعد هم با تراکتور خواهید ماند؟

-آینده را به آینده واگذار می‌کنم. در حال حاضر نظری در این رابطه ندارم. هرچه بگویم در آینده ممکن است خلاف آن را عمل کنم.

*شما روزی گفتید که اگر من از سر تا ته خیابان شریعتی حرکت کنم شاید هیچکس مرا نشناسد. ولی اگر یک بازیکن استقلال یا پرسپولیس باشد حتی رفت و آمد برای او سخت می‌شود؟
- شرایط فرق کرده فکر می‌کنم 60، 70 درصد فوتبالی‌های کشور مرا می‌شناسند، در حال حاضر چندین بازی ملی دارم و افتخار می کنم که بیشتر مردم من را به دلیل ملی پوش بودم، می شناسند هرکس با خصوصیات اخلاقی من آشناست می‌داند که من به هیچ عنوان عوض نشده‌ام و حتی بهتر شده‌ام. تمام کسانی که فوتبال مرا دنبال می‌کنند، می‌دانند که من روز به روز برای پیشرفت تلاش می‌کنم. در حال حاضر بجر تمرین گروهی 2 جلسه جداگانه تمرین می‌کنم .

*بلندی مو تأثیر منفی روی کار فنی شما نمی‌گذارد؟-آرایش موهایم را دوست دارم ولی دوست ندارم بر خلاف جریان آب حرکت کنم. به بزرگان فوتبال و قوانین فوتبال احترام می‌گذارم. فکر می‌کنم که از نظر فنی هیچ تأثیری در بازی من نداشته باشد.البته  موهای من آنقدر هم بلند نیست.تصور نمی کنم مشکل فوتبال ما موهای من باشد.


*به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای فکر نمی‌کنید، زمان آن رسیده که یک سایت شخصی داشته باشید؟

-در آینده نه چندان دور این کار عملی خواهد شد. مدت‌ها دنبال این امر بودم و فکر می‌کنم همین روزها سایت آندو تیموریان راه اندازی کنم از ریز بینی شما متشکرم.

*در پایان اگر حرفی مانده بگویید.-تشکر می‌کنم از شما و تمام کسانی که برای فوتبال من زحمت کشیده‌اند. از مربیانم. اینجا جا دارد از فرشاد تنهایی مدیر برنامه‌هایم تشکر کنم که در این مدت بسیار پیگیر کارهای من بود.

منبع : سایت خبرگزاری برنا

ميزباني تراكتور در قم

خبرگزاري فارس: در حالي كه صبا ميزبان تراكتورسازي بود، اما تماشاگران آذری استقبال بيشتري از اين ديدار كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس، ديدار تيم‌هاي صباي قم و تراكتورسازي آذربایجان از هفته پانزدهم ليگ برتر فوتبال در ورزشگاه يادگار امام قم برگزار شد و با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد.
هواداران قمي استقبال كمي از اين ديدار كردند و حدود 500 نفر در ورزشگاه حاضر شدند، در حالي كه هزار تماشاگر تبريزي‌ در ورزشگاه يادگار امام حاضر بودند و تراكتورسازي را تشويق كردند.

*آندرانيك تيموريان و جاسم كرار، بازيكنان تراكتورسازي در چندين صحنه با بازيكنان صبا درگيري لفظي داشتند كه هر دوي آنها با نظر كادر فني تعويض شدند.

یادداشت ویژه : از پرتاب بطری در آزادی تا چاقو کشی در آبادان!

تصویر اول:
 آزادی و هواداران تراکتور لیگ دهم و هفته اول با رویاروی دو تیم پرهوادار قرمز پوش کشور در آزادی تنها خبری بود که می توانست همه نگاهها را به این بازی معطوف کند، بازی با کرکری های هواداران دو تیم و در فضایی کاملا رقابتی می رفت تا دیگ این بازی را داغ تر از همیشه کند، کمتر کسی بود که در مورد این بازی اظهار نظر نکند، اما صحنه های اولیه ارسالی از ورزشگاه آزادی با به تصویر کشیدن پرتاب بطری به طرف عکاسان حاضر در ورزشگاه با گزارش عادل فردوسی پور و کنایه های او در مورد دفعات پاک سازی پیست تارتان ورزشگاه کفه تراز را به نفع هواداران تیم پرسپولیس و اذهان مردم در یک جدال نابرابر از لحاظ رسانه ای و البته گزارشگر بازی (که به نظر با احساسات و البته دلخوری از هواداران تیم تراکتور این بازی را گزارش می کرد) اینگونه به نظر رسید که تنها هواداران این تیم هستند که هر چه کار خلاف ممکن بود در سکوها انجام می دهند و هواداران طرف مقابل در این مورد هیچگونه تقطیری ندارند، البته تصاویر هم گویای همین موضوع بود، چرا که از پرتاب بطری به طرف بازیکنان و کادر فنی تیم تراکتور در این بازی تصویری ضبط نشده بود، در هر حال در ادامه شعارهای زشت هواداران تیم پرسپولیس در حالی جو استادیوم آزادی را به قهقرا برد که در ادامه به آتش کشیده شدن صندلی ها سکوهای آزادی هم رخ داد، اما این پایان ماجرا نبود، پای کمیته انضباطی در حالی به این موضوع باز شد که با به قاضی رفتن یکطرفه فدراسیون فوتبال در مورد ماجرا و با سرپوش گذاشتن بر شعارها و اعمال زشت هواداران تیم پرسپولیس، هواداران تراکتور با مجازات بیشتری نسبت به تیم پرسپولیس مواجه شدند تا در اذهان مردم اینگونه تداعی شود که پرتاب بطری بسیار بدتر از توهین ها و شعارهای زشتی است که در سکوها داده می شود. نتیجه: توهین و به کار بردن الفاظ رکیک بهتر از پرتاب بطری است!

 تصویر دوم: دربی و پرتاب سنگ به طرف مجیدی دربی تیم های تهرانی در ورزشگاه آزادی هم در نوع خود جالب توجه بود، در دقایق پایانی بازی مجیدی در حالی که گل خود را وارد دروازه حریف کرد در حالتی که در روی چمن ورزشگاه دراز کشیده بود با پرتاب سنگی بزرگ به اندازه کف دست روبرو شد که در کادر بسته دوربین های تلویزیونی هم به وضوح مشخص بود، حال سوالی که مطرح است این بود چرا کسی آن سنگ را ندید و یا اگر دید چرا ان را رسانه ای نکرد؟ در این میان کمیته انضباطی در حالی با تشکر و قدردانی کردن از هواداران هر دو تیم خواست جو را آرام نگه دارد که این نوع برخورد در نوع خود جالب توجه بود. نتیجه : پرتاب سنگ بهتر از پرتاب بطری است در آزادی!

تصویر سوم: چاقو کشی در آبادان بعد از بازی تیم های استقلال تهران و صنعت نفت آبادان در شهر آبادان سه روز بعد تصاویری در رسانه ها پخش شد که چند نفر را در حال چاقو کشی بر روی سکوها ورزشگاه تختی آبادان نشان می داد، عمق فاجعه در حالی افزایش می یابد که قبل از این جریان و واقعه کمیته انضباطی در حکمی یک جلسه محرومیت تیم آبادانی را بعلت بازی حساس این هفته این تیم برابر استقلال به حالت تعلیق در آورد تا  این بازی در حضور هواداران پرشور آبادانی برگزار شود، این در حالی بود که در روز یکشنبه تصاویر قرار گرفته در خبرگزاری ها مختلف نشان از وجود عکاسانی با وجدان را داشت که این صحنه را دیده بودند و به تصویر کشیده بودند، سوالی که اصولا اینجا مطرح می شود این است که اصولا چرا این عکاسان باوجدان که در دربی حضور پررنگی هم داشتند تاکنون یک عکس از صحنه های درگیری بین هواداران دو تیم پایتخت نشین در شب بازی دربی و عکسی از آن سنگ معروف که از سوی هواداران به طرف مجیدی پرتاب شد تصاویری را به خبرگزاری های محترم ارسال نکردند!؟ این تبعیض آشکار در اطلاع رسانی درست و بدون جهت گیری در حالی امروز با این اظهارات معاون کمیته انضباطی که گفته است : " آبادانی ها تخلفی نداشته اند و آنها بطبع محروم نخواهند شد " جالب تر هم می شود. نتیجه : چاقو کشی بهتر از پرتاب بطری است!

از پرتاب بطری توسط هواداران تراکتور در آزادی تا چاقوکشی در سکوهای آبادان شاید تنها چند هفته ای گذشته باشد، اما نحوه برخورد و تعامل کمیته انضباطی با هواداران دو تیم بطور آشکار تبعیض آمیز و غیر قابل قبول تلقی می شود، سوالی که باید کمیته انضباطی باید پاسخ دهد این است که چه تفاوتی اصولا بین هواداران تراکتور با هواداران تیم های تهرانی و آبادانی وجود دارد که پرتاب بطری برای آنها با فاکتور دو جلسه محرومیت برایشان بریده می شود اما چاقو کشی برای آبادانی ها حتی محرومیت که هیچ، حتی با پخش تصاویر بعد از برد تیم محبوبشان در برنامه نود و تعریف و تمجید مجری هم همراه می شود که جای بسی تامل دارد که بپرسیم واقعا چه می خواهیم تحویل مردم دهیم؟ اینجا باید به این سوالات پاسخ داده شود که چگونه است در بعد رسانه ای چاقو کشی در آبادان و پرتاب بطری در تهران توسط هواداران تراکتور با رنگ و لعاب خاطی توسط رسانه ها تحویل مردم داده می شود اما از اتفاقات بازی دربی و آن سنگ مشهور چیزی به بیرون درز نمی کند؟ این سوالی است که رسانه ها باید به آن پاسخ دهند. سوالی دومی که مطرح می شود این است اصولا این سیاست یک بام و دو هوای کمیته انضباطی تا به کجا می تواند ادامه داشته باشد، نگرش و دیده گاهی که هواداران تراکتور را متمایز از هواداران آبادانی و تهرانی می کند در چیست؟ چکیده این یادداشت جانبه داری از هواداری خاص و یا باشگاهی خاص نیست، بلکه گذری است کوتاه بر دیوار کوتاه عدالت و تبعیض های که هر روز در فوتبال ما رخ می دهد و اعتراضی است بر سیاست یک بام و دو هوای که چاقو کشی و پرتاب سنگ را عفو می کند و پرتاب بطری را با اشد مجازات تنبیه می کند، این یادداشتی است بر سیاست ها اشتباهی که شاید اثرات اش بر فوتبال کشورمان در آینده نه چندان دور بسیار مخرب باشد.

باز هم فرار به جلوی کمالوند در کنفرانس مطبوعاتی

فراز كمالوند پس از تساوي بدون گل تراكتورسازي برابر صباي قم درباره عدم حضور چند بازيكن صبا عنوان كرد: اينكه مي‌گويند صبا چند بازيكن خود را در اختيار نداشت را قبول ندارم. تراكتوسازي نيز چندين بازيكن خود را در اختيار نداشت و اين موضوع دليلي نمي‌شود كه اعلام كنيم تيمي ضعيف شده است.

وي ادامه داد: تراكتورسازي سال دوم خود را در ليگ برتر تجربه مي‌كند و بايد عملكردمان را با تيم‌هاي استيل‌آذين و شاهين بسنجند. بازيكنان صبا با انگيزه و خوب بودند و به نظر من نتيجه تساوي عادلانه بود.

سرمربي تراكتورسازي با اشاره به زمين نامطلوب ورزشگاه يادگار امام خاطرنشان كرد: 3 ورزشگاه راه‌آهن، ملوان و يادگار امام قم در ايران شرايط بسيار نامناسبي دارند و اين موضوع براي صبا نيز مضر است.

وي در مورد درگيري تيموريان و جاسم كرار با بازيكنان صبا اظهار داشت: تيموريان و جاسم كرار به من گفتند كه بازيكنان صبا در جريان بازي از الفاظ ناشايست استفاده مي‌كردند و در تيمي كه من سرمربي آن باشم اجازه بي‌احترامي نمي‌دهم.

كمالوند افزود: تراكتورسازي بازي به بازي بهتر مي‌شود و مطمئن باشيد در نيم فصل دوم متحول خواهيم شد.

۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

صبا 0ـ تراكتورسازي 0؛ اولين امتياز ويسي

ورزشگاه يادگار امام، تماشاگر 2هزارنفر
داور: يدالله جهانبازي
اخطار: آندرانيك تيموريان(تراكتور) اصغري، حاجي‌زاده(صبا)
صبا: حامد لك، عليرضا ميرشفيعيان،‌ پائولو آليمدا، احمد تقوي(67سيلوا)، وحيد حمدي‌نژاد، ابوالفضل هادي‌زاده، محسن بياتي‌نيا، سعيد خاني(85 وحيد نعمتي)، هادي اصغري(70 سيدمرتضي هاشمي‌‌زاده)، عليرضا نيكبخت‌واحدي، محسن بيات
سرمربي: عبدالله ويسي
تراكتور: عباس محمدي، مصطفي اكرامي،‌ مجتبي ترشيز، محمد نصرتي،‌ مرتضي اسدي،‌ لئوناردو پيمنتا(66 داود دانشدوست)، آندرانيك تيموريان(76 عليرضا دليري)،‌ مهدي كياني، جاسم محمد كرار(86 مجتبي حقي‌پوري)، محمد ابراهيمي، علي عليزاده
سرمربي: فراز كمالوند
بهترين بازيكن: در تيم صبا حامد لك كه اولين تجربه خود را در دروازه صبا پشت سر مي‌گذاشت به همراه محسن بياتي‌نيا نمايش بسيار خوبي داشتند و در تيم تراكتور هم مهدي كياني بهتر از بقيه بازي كرد.
اتفاق ويژه: حضور هواداران تراكتورکه  بيشتر از ميزبان بودند.، نکته جالب توجهی بود .اين بازي يك صحنه مشكوك به پنالتي-خطا روی هاشمی زاده -  هم داشت اما داور چنين نظري نداشت.

نصرتی: نشان می‌دهیم در همه جا خطرناک هستیم

اظهارنظر بازیکنان صبای قم مبنی برا اینکه تراکتورسازی فقط در تبریز خطرناک است واکنش بازیکنان این تیم را به دنبال داشته است.
محمد نصرتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) گفت: صبایی‌ها نظرشان را گفته‌اند که برای ما قابل احترام است ولی واقعیت این چیزی نیست که آنها بیان کرده‌اند.

وی ادامه داد: در اینکه تراکتورسازی در تبریز تیمی خطرناک است که به سختی‌ مهار می‌شود شکی نیست ولی ما در بازی‌های خارج از خانه هم به همان اندازه و نه کمتر خطرناک هستیم.

نصرتی افزود: ترجیح می‌دهم حرف‌هایم را در زمین فوتبال بزنم. برای بازیکنان صبا احترام زیادی قایل هستم ولی فردا به آنها نشان می‌دهیم در همه جا خطرناک هستیم.

وی با اشاره به شرایط تراکتورسازی اظهار داشت: تراکتورسازی در چند دیدار امتیازهای مفتی را از دست داده و ما برای جبران بازی‌های قبلی باید صبا را شکست دهیم. اگر مثل همیشه بازی کنیم و قدر موقعیت‌هایمان را بدانیم می‌توانیم صبا را در قم شکست ‌دهیم.

نصرتی در پایان گفت: از مهاجمان صبا شناخت خوبی دارم. آنها از بهترین مهاجمان لیگ هستند ولی خط دفاعی تراکتورسازی هم دومین خط دفاعی برتر لیگ است. تلاش می‌کنم به همراه سایر مدافعان و دروازه‌بان تیم دروازه تراکتورسازی را بسته نگه دارم.

۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

فرزندان تني و فرزندان ناتني فدراسيون فوتبال !

 اختصاصي azspor.blogspot.com

برنامه ريزي فدراسيون به نفع سرخابي ها باعث شد تا روي آمار روزهاي بازي تيم هاي ليگ برتر كمي كار كنم. نتيجه به دست آمده از اين آمار كاملا قابل پيش بيني بود اما بدون مدرك و سند نمي شد به برنامه فدراسيون خرده گرفت.
در جدولي كه مشاهده مي كنيد روز بازي تيم ها به تفكيك ميزبان و ميهمان در روز هاي جمعه ، تعطيل ( غير از جمعه ) ، پنجشنبه و روزهاي غير تعطيل مشخص شده است.
نام تيم ها بر اساس جدول رده بنده هفته چهاردهم ليگ برتر تنظيم شده است و آمار بر اساس 14 هفته ليگ برتر و برنامه هفته هاي پانزدهم ، شانزدهم و هفدهم ( پايان نيم فصل ) كه توسط فدراسيون اعلام شده ، تنظيم شده است.
بازي صباي قم و سپاهان كه قرار بود درروز جمعه 14 آبان برگزار شود ولي به دليل حضور 3 بازيكن از تيم سپاهان در تيم ملي اميد برگزار نشد همان روز 14 آبان محاسبه شده است. 




1 – ركورد كمترين ميزباني در روزهاي جمعه و روز هاي تعطيل غير از جمعه ، متعلق به تيم هاي ذوب آهن ، نفت آبادان ، تراكتور ، استيل آذين و شهرداري با 1 بازي هست كه از قضا 5 تيم از 6 تيم فوق شهرستاني و 2 تيم از 5 تيم فوق از تيم هاي آذربايجان هستند !

2 – ركورد بيشترين ميزباني در روزهاي جمعه و تعطيل غير از جمعه ، متعلق به تيم هاي استقلال و نفت تهران با 6 بازي هست در صورتي كه عملا براي نفت تهران بازي در روز هاي تعطيل و غير تعطيل هيچ تفاوتي ندارد و بازي اين تيم در روز هاي تعطيل بر خلاف تيم هاي پر طرفدار شهرستاني همچون تراكتور و نفت آبادان ، قابل تامل هست.

3 – ركورد بيشترين ميزباني در روزهاي غير تعطيل متعلق به سپاهان با 7 بازي و تراكتور و نفت آبادان و استيل آذين با 6 بازي هست كه حضور تيم هاي پرطرفدار تراكتور و نفت آبادان در اينجا نيز قابل تامل هست !

4 – ركورد بيشترين ميهمان در روز هاي جمعه و تعطيل غير از جمعه ،  متعلق به تيم سپاهان با 6 بازي هست كه با توجه به ركورد ميزباني اين تيم در روز هاي غير تعطيل قابل تامل هست !

5 – ركورد بيشترين ميهمان در روزهاي غير تعطيل متعلق به ذوب آهن با 8 بازي هست.

براي به دست آوردن فرزندان تني و ناتني فدراسيون به روز هاي بازي تيم ها بدين ترتيب امتياز داده ايم.

ميزبان
در روزهاي جمعه و تعطيل غير از جمعه : 3 امتياز
پنجشنبه ها : 2 امتياز
ساير روز ها : 1 امتياز

ميهمان
در روزهاي جمعه و تعطيل غير از جمعه : 1 امتياز
پنجشنبه ها : 2 امتياز
ساير روز ها : 3 امتياز

 

  حضور تيم هاي پر طرفدار نقت آبادان ، تراكتور و سپاهان در قعر جدول و حضور دردانه هاي پايتخت در رتبه هاي اول تا چهارم جاي بحث دارد. قضاوت در اين زمينه را به افكار عمومي واگذار مي كنم.

كمالوند: تابع تصميم كميته انضباطي هستم

سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز گفت:‌ با تذکر کميته انضباطي مبني بر اينکه در مصاحبه‌هايم دقت کنم مشکلي ندارم و تابع آن هستم.


 فراز کمالوند درباره شرايط تراکتورسازي عنوان کرد: بازي سختي مقابل صباي قم داريم. درست است که اين تيم چند بازيکن خود را به دليل محروميت در اختيار ندارد اما اين تيم پر مهره و با تجربه است. ضمن اينکه با تغيير در کادرفني اين انگيزه را دارند تا مقابل ما متفاوت ظاهر شوند.
وي افزود: با توجه به فشردگي مسابقات طبيعي است که هر تيمي در يک مسابقه چند بازيکن خود را در اختيار نداشته باشد. تراکتورسازي هم مقابل سپاهان چند بازيکن خود را در اختيار نداشت. براي بازي فردا وضعيت علي جليلي، عباس محمدي و مصطفي اکرامي مشخص نيست و شايد به اين مسابقه نرسند.
کمالوند در مورد دليل جدايي رسول خطيبي از اين تيم و بازگشت او به فولاد گستر گفت: وقتي اين بازيکن را از تيم فولاد گستر گرفتيم به صورت قرضي بود. با توجه به اينکه اين تيم در ليگ دسته اول در هفته هاي اخير نتايج خوبي نگرفته فيروز کريمي با من تماس گرفت و گفت به رسول خطيبي نياز دارد. از طرفي مسئول باشگاه فولادگستر نيز با مديرعامل تراکتورسازي صحبت هايي را انجام داده بود و در نهايت به اين نتيجه رسيديم که رسول خطيبي به اين تيم بازگردد.
سرمربي تراکتورسازي در پاسخ به اين سؤال که اين تيم از نداشتن مهاجم کمبودي ندارد، عنوان کرد: من اگر رسول خطيبي هم بود به دنبال جذب يک مهاجم بودم. ما چند بازيکن ليگ برتري را در نظر داريم که در حال رايزني هستيم تا يکي از اين نفرات را در نيم فصل جذب کنيم.
کمالوند در پايان در خصوص تذکر کميته انضباطي به وي براي انجام مصاحبه گفت: آقاي شريفي به خاطر صحبت هايم بعد از بازي با استقلال اين تذکر را داده و خواسته است در مصاحبه هايم در مورد داوري حرف نزنم و من هم مشکلي ندارم. هيچ گاه با آراي آقاي شريفي به دليل اينکه مي دانم عدالت را رعايت مي کند مشکلي نداشته ام و تابع آن هستم.

تاج: حمایت کور کورانه از داوران بی معنی است!

به گزارش سایت Traxtorchi.ir به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، تاج نائب رئیس فدراسیون خود بارها بر اعتراض تراکتورسازی نسبت به داوری اعتراض کرده در گفتگویی با خبرنگار فدراسیون فوتبال از بی معنی بودن حمایت همه جانبه از اشتباه داوران می گوید.

« من هميشه از داوران و کمک داوران دفاع كرده ام.اما داوران بايد به مطالبات باشگاه ها پاسخ دهند و عنايت رئيس كميته داوران بايد رسيدگي بيشتري به حوزه داوري داشته باشد اگر داوري بد سوت زد  و كميته داوران اين داور را محروم كرد ديگر كسي به كميته داوران و داوري هجمه نمي كند.

در بازي تراكتورسازي و بازي صبا هم صحنه هاي قابل بحثي وجود داشت اما به نظر من اگر داوري اشتباه تاثيرگزاري كرده بايد محروم شود و اگر داوري اشتباه كرده كميته داوران اعلام كند كه اين داور اشتباه كرده .اين اعلام مردم و افكار عمومي را متقاعد مي كند.هيچ كس شك ندارد كه داوران مي روند تا بهترين سوتهايشان را بزنند اما دفاع مطلق از داوران هيچ معنايي ندارد و داوراني كه آمادگي جسماني خوبي دارند بايد قضاوت كنند در واقع بايد داوران بايد مطالبات به حق باشگاه ها را پاسخ دهند .»

دو بازیکن از تراکتورسازی جدا شدند

به گزارش خبرنگار سایت Traxtorchi.ir از باشگاه تراکتورسازی تبریز، هم اینک طی توافق مسئولین و کادر فنی تیم رسول خطیبی و محمد صادق طاهری از تیم تراکتورسازی جدا شده و به لیگ یک انتقال یافتند.

طی این انتقال رسول خطیبی به تیم گسترش فولاد و محمد صادق طاهری به داماش گیلان منتقل شد.

مسئولین امیدوار هستند با در آمد حاصل از این انتقالات در زمان نقل و انتقالات نیم فصل بتوانند یک مهاجم تراز اول به تیم اضافه نمایند.

جلسه كميته انضباطي مديرعامل تراكتورسازي به تعويق افتاد

جلسه كميته انضباطي مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز در فدراسيون فوتبال به تعويق افتاد.

قرار بود روز گذشته محمد حسين جعفري مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز براي اداي توضيحات مربوط به مصاحبه هايش بعد از بازي اين تيم مقابل استقلال در كميته انضباطي فدراسيون حاضر شود اما به درخواست وي جلسه فوق برگزار نشد و به هفته آينده موكول شد.
جعفري بعد از بازي با استقلال عليه داوري اين مسابقه و فدراسيون مصاحبه‌هايي را انجام داد.
اين ديدار با نتيجه يك بر يك به پايان رسيد.

تیموریان: تراکتورسازی را به جایگاه واقعی‌اش می‌رسانیم

هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی معتقد است تیمش در هر بازی با تفکر پیروزی گام به میدان می‌گذارد و یک لحظه از هجوم دست نمی‌کشد.

"آندرانیک تیموریان"، در مورد شرایط این تیم گفت:  همه چیز خوب است و با بردی که هفته گذشته کسب کردیم به دنبال ادامه روند رو به جلوی خود هستیم.
وی افزود: تمرینات خوبی طی روزهای گذشته پشت سر گذاشته‌ایم و از صبای قم نیز شناخت کامل داریم. مطمئن هستم با کمی تلاش بیشتر نسبت به بازیهای گذشته می‌توانیم به پیروزی برسیم هر چند بازی بسیار سختی پیش رو داریم.
هافبک تراکتورسازی در ادامه خاطرنشان کرد: تفکر تراکتورسازی در تمام بازیها هجومی است و برای کسب پیروزی گام به میدان می‌گذاریم. این تفکر را هم از حمایت همه‌جانبه هواداران تبریزی داریم.
تیموریان گفت: جایگاه کنونی تراکتورسازی جایگاه واقعی این تیم نیست و در تلاش هستیم تا تراکتورسازی را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم و در این راه کسب سهمیه آسیایی غیرممکن نخواهد بود.
وی در مورد میزان آمادگی خود افزود: من هم همانند تمام بازیکنان تراکتورسازی آماده و با روحیه هستم البته با مصدومیت خفیفی روبه‌رو بودم که مشکل خاصی برای من ایجاد نمی‌کند و به دیدار مقابل صبای قم می‌رسم.

نیکبخت: تراکتور فقط در تبریز خطرناک است

هافبک تیم صبای قم امیدوار است بدشانسی های تیمش به پایان برسد و این تیم پس از چند هفته ناکامی بتواند طعم برد را بچشد

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفته‌ایم و همین موضوع باعث شده رتبه خوبی در جدول نداشته باشیم. صبا در بازی با مس کرمان هم مستحق باخت نبود و اگر داور گل صحیح تیم ما را مردود اعلام نمی‌کرد آن بازی را نمی‌باختیم.
نیکبخت افزود: صبا پتانسیل لازم برای کسب نتایج قابل قبول را دارد. در چند بازی اخیر بدشانس بوده‌ایم ولی امیدوارم در بازیهای آینده نتایج خوبی بگیریم. جایگاهی که الان در آن قرار گرفته‌ایم در حد نام صبا نیست و باید با کسب نتایج خوب در جدول صعود کنیم.
وی با اشاره به دیدار حساس تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز گفت: برای کمالوند و تیمش احترام زیادی قائل هستم ولی این تیم فقط در تبریز خطرناک است. فوتبالی که تراکتور در تبریز ارائه می‌دهد اصلا قابل مقایسه با بازیهای خارج از خانه این تیم نیست. فکر می‌کنم بتوانیم تراکتور را در قم شکست دهیم.

اسامی داوران هفته پانزدهم

پنجشنبه - 20/8/89
* مس کرمان - پرسپولیس، ساعت 14:30، ورزشگاه شهید باهنر کرمان
داور: هدایت ممبینی، کمک‌ها: رضا سخندان و مسعود فرح‌نیا، داور چهارم: قاسم واحدی

* صبای قم - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
داور: یداله جهانبازی ، کمک‌ها: سعید علی نژادیان و صادق نوری، داور چهارم: عبدالحسین ایازی

* استیل آذین تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت 16:30، ورزشگاه دستگردی تهران
داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: بابک داوری و حجت علی رضایی تبار، داور چهارم: اسماعیل بابایی

جمعه - 21/8/89
* پیکان قزوین - سایپای البرز، ساعت 15، ورزشگاه شهید رجایی قزوین
داور: محسن ترکی، کمک‌ها: داوود رفعتی و سجاد طوری، داور چهارم: بیژن حیدری

* نفت تهران - راه آهن شهرری، ساعت 15، ورزشگاه اکباتان تهران
داور: بابک وسیله‌بر، کمک‌ها: مجید ویشگاهی و مهدی الوندی، داور چهارم: علیرضا شیخی

* شهرداری تبریز - پاس همدان، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: ایرج ساعدی، کمک‌ها: محمدرسول فروغی و حسین طالقانی، داورچهارم: حسین محبوبی

* استقلال تهران - شاهین بوشهر، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی تهران
داور: سعید بخشی‌زاده، کمک‌ها: محسن فریمانی و حمیده غمزه، داور چهارم: رضا کرمانشاهی

باشگاه تراکتورسازی : جواب خوبی را باید با خوبی داد!

خبر انتقال رسول خطیبی بازیکن خط حمله تیم تراکتور هواداران این تیم را در شوک عجیبی فرو برده است، آنها که هنوز نتوانستند با این موضوع کنار بیایند امروز با بیانیه باشگاه تراکتور در مورد انتقال غیر مترقبه رسول خطیبی هم مواجه شدند که ادبیات جالبی دارد، این بیانیه در حالی منتشر شده است که رسول خطیبی پیش تر از این در مصاحبه با سایت گل انتقال خود را علارغم میل باطنی خود و به دستور مقامات بالا نسبت داده بود و این در حالی است که بیانیه باشگاه که بیشتر در جهت تعدیل افکار عمومی صادر شده است این پاسخ را به هواداران می دهد " پاسخ خوبی را باید با خوبی داد "، متن بیانیه بدین شرح است :
" بعد از بررسی های لازم توسط هیئت سه نفره متشکل از مدیرعامل،سرمربی و مدیر تیم نهایتا به نتیجه مثبت در خصوص انتقال رسول خطیبی به باشگاه گسترش فولاد تبریز رسیدند.این هیئت دلایل این تصمیم گیری را به شرح ذیل اعلام نمودند:
1-جواب خوبی را باید با خوبی داد؛آن روز که تراکتور از فولاد تقاضای انتقال خطیبی به این تیم را نمود با همه نیازهای گسترش،خطیبی با رضایت نامه به تراکتور پیوست.
2-کمک به تیم گسترش فولاد و فوتبال استان از وظایف همه ماست خصوصا تراکتورسازی. 3-رسول به لحاظ فنی در گسترش فولاد می تواند کمک شایانی به این تیم نماید و قابلیتهای خود را بیشتر به نمایش بگذارد.
رضایت رسول خطیبی برای پیوستن به گسترش فولاد نیز مد نظر قرار گرفت."
این تصمیم عجیب در حالی صورت گرفته است که در طی انتقال این مهاجم بازیکن دیگری هم از تیم تراکتور در طی روزهای گذشته به تیم داماش گیلان پیوسته است، محمد صادق طاهری یکی از اعضای تیم بزرگسالان تراکتور و از یاران ذخیره این تیم بود. که با رضایت باشگاه به تیم داماش گیلان پیوسته است.
باید منتظر بود و دید در صورت عدم صعود تیم تراکتور در فصل کنونی به رقابت های لیگ قهرمانی آسیا باشگاه تراکتور چگونه خواهد توانست توجیه مناسبی برای این انتقال به هواداران خود ارائه دهد، توجیهی که به نظر نتواند ره به جای ببرد!

درخشان: هم ما و هم پاس مي‌خواهيم از اين شرايط خارج شويم

سرمربي تيم فوتبال شهرداري تبريز گفت: هم ما و هم پاس همدان دنبال خارج شدن از بحران هستيم.


  حميد درخشان درباره شرايط شهرداري تبريز اظهار داشت: بازيکنان تمرينات خوبي انجام داده اند. البته چهار پنج هفته فرصت مي خواهيم تا تيم هماني شود که مي خواهم.
وي افزود: اين تيم مشکلات خاص خودش را داشت. اين مشکلات فني و روحي بود. نتايج خوبي هم کسب نشده بود. در اين چند وقت که آمده ام در اين تيم پتانسيل خوبي ديدم و بچه ها هم تلاش خوبي از خود نشان داده اند. با اين تلاشي که از اين تيم مي بينم مطمئن هستم که در روزهاي آينده نتايج بهتري خواهيم گرفت.
درخشان در مورد بازي روز جمعه با پاس همدان عنوان کرد: بازي سختي است چون تيم پاس هم در هفته هاي اخير نتايج لازم را نگرفته و هر دو تيم مي خواهند خود را از بحران خارج کنند. ما مي خواهيم در خانه 3 امتياز را از آن خود کنيم.
اين مربي در مورد انتخاب دستيار پرسپوليسي گفت: چند نفر مدنظرم هستند که در حال نتيجه گرفتن با يکي از نفرات هستيم. ممکن است اين دستيار پرسپوليسي باشد.
درخشان در مورد نداشتن زمين تمرين ثابت اظهار داشت: در حال هماهنگي با مسئولان باشگاه هستيم تا اين موارد برطرف شود. اکنون هم يک زمين تمرين را داريم که در اين يک هفته در آن تمرين کرده ايم.

۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

عليزاده: با سرعت باد هم بدوم به ادينيو نمي رسم


امسال بر خلاف سالهاي گذشته كه فقط بسنده مي كرد به پرتاپ اوت دستي در گلزني هم موفق بوده.
علي عليزاده كه پس از باز كردن دروازه پيكان خود را به جمع 3گله هاي ليگ اضافه كرد درباره گلزني هاي خود به خبرنگار سايت گل مي گويد:« امسال از لحاظ روحي خيلي راحتم و به همين خاطر با آرامش به كارم ادامه مي دهم. در تراكتور به جاي اوت دستي اوت پايي مي اندازم و به همين دليل توانسته ام 3 گل به ثمر برسانم. البته امسال يك شانس ديگر هم آورده ام آن هم اينكه توپ به پاهايم مي خورد و درون دروازه مي رود»
از عليزاده درباره اميدهايش براي ادامه گلزني و حضور در جمع گلزنان برتر ليگ سئوالي پرسيديم كه اينگونه جواب داد:« ما كجا و آقاي گلي كجا. برزيلي ها خيلي سرعتي هستند و به همين دليل با سرعت باد هم بدوم نمي توانم به ادينيو برسم و جاي او را در جدول گلزنان بگيرم»

۱۳۸۹ آبان ۱۷, دوشنبه

میثم بائو : دیگر به تساوی قانع نیستیم

میثم بائو بعد از حضور حمید درخشان روی نیمکت شهرداری تبریز در دو بازی برای تیمش گلزنی کرده است. میثم بائو مهاجم فصل پیش پرسپولیس تهران در تیم شهرداری تبریز در پست هافبک چپ بازی می کند در بازی مقابل سایپا موفق به گلزنی شد و در بازی هفته چهاردهم نیز مقابل شاهین بوشهر تک گل تساوی تیمش را به ثمر رساند. بائو درباره بازی می‌گوید: " بازی خوبی بود. به اهدافی که داشتیم رسیدیم، بازیکنان از جان مایه می‌گذارند و به نحوی بازی می‌کردند که باید به آنها تبریک گفت."
میثم بائو در مورد روند تیم شهرداری تبریز گفت :قطعا تیم ما رفته رفته شرایط بهتری را به خود خواهد گرفت و من به بازیهای آینده بسیار امیدوار هستم، در هفته پانزدهم هم در تبریز در مقابل پاس فقط به دنبال سه امتیاز این بازی هستیم و به کمتر از آن قناعت نخواهیم کرد چرا که دیگر به تساوی قانع نیستیم.

اسامی محرومان هفته پانزدهم لیگ برتر اعلام شد

مهدی چمن آرا ( فولاد خوزستان )  سجاد فیض الهی ( نفت تهران )  نادر احمدی و ساشا کلونیجا ( پاس )  محمد قاضی ( ذوب آهن )  روح الله سلطانی ( پیکان )  محمد برجلو ( استیل آذین )  امیرحسین صادقی ( استقلال )  مهرداد پولادی و محمد منصوری ( مس )  مرتضی کاشی , داوود حقی , فرزاد حاتمی و حمیدرضا فرزانه ( صبا ) 

تراکتورسازی در هفته پانزدهم در حالی به مصاف صبای قم خواهد رفت که این تیم چهار بازیکن اصلی خود را به علت محرومیت در این مسابقه به همراه نخواهد داشت.

همچنین پاس همدان حریف شهرداری است که این تیم دو بازیکن محروم در هفته پانزدهم دارد 

آخرین اخطار کمیته انضباطی به مایلی کهن و کمالوند

کمیته انضباطی با ارسال نامه ای به باشگاههای سایپا و تراکتورسازی تبریز از  این باشگاهها خواست تا تذکرات لازم را به سرمربیان تیم های خود در خصوص مصاحبه با رسانه های شنیداری و گفتاری دهند.

کمیته انضباطی فدراسیون  فوتبال ضمن گوشزد کردن به رعایت جمیع مقررا ت ماده 23 آئین نامه انضباطی به محمد مایلی کهن و فراز کمالوند  برای آخرین بار اخطار داد که در صورت هرگونه مصاحبه غیر فنی و اظهار نظر های پراکنده و غیر مرتبط با مسابقه و خارج از حوزه صلاحیت خود از انجام مصاحبه و در ادامه محرومیت  از همراهی تیم خود را خواهد شد.ضمنا مدیران باشگاههای یاد شده به منظور پرهیز از تبعات ناشی از تصمیات بعدی،ملکف  و ملزم شدند تا بر حسن اجرای تصمیم کمیته انضباطی نظارت کنند و نامبردگان را به انجام آن مکلف و از سرمربیان خود تعهد کتبی بگیرند.

خطیبی : از فردا بازیکن گسترش فولاد هستم !


رسول خطیبی بازیکن محبوب تراکتور از فردا به طور رسمی بازیکن تیم گسترش فولاد است و دیگر بازیکن تراکتور نیست، این خبر در حالی رسانه ای شد که هواداران تراکتور علاقه خاصی به او دارند. رسول خطیبی از فردا بازیکن گسترش فولاد است.
*آقای خطیبی آیا خبر انتقال شما به باشگاه گسترش فولاد صحت دارد؟
بله، باید بگویم که از امروز دیگر بازیکن تراکتور نیستم و از فردا بازیکن گسترش فولاد هستم.
*مگر شما با تراکتور قرارداد ندارید؟
چرا، اما در هر صورت مسئولان استانی دوست داشتند که من به دیگر تیم شهرم کمک کنم و من هم نتوانستم در مقابل این درخواست مسئولان مقاومت کنم، نباید فراموش کنید که گسترش فولاد هم یکی از تیم های تبریز است و باخت این هفته آنها در مقابل ایرانجوان بوشهر موجب شد که آقای فیروز کریمی درخواست کنند من به تیم گسترش فولاد بپیوندم.
*اما شایع است که شما با آقای کمالوند مشکل داشتید و نیمکت نشینی شما هم در این تصمیم دخیل بوده است؟
باید یک چیز را در نظر داشته باشید من فصل گذشته از خیلی از تیم های لیگ برتری پیشنهادات خوبی داشتم اما به تراکتور پیوستم تا دینم را به شهرم ادعا کنم در حالی که می توانستم در تیم گسترش فولاد هم بازی کنم که شرایط مالی بهتری برایم داشت اما تراکتور را برگزیدم چون از جان و دل تراکتور را دوست دارم و شهرم را و بدین منظور هر چه در توانم بود برای تراکتور انجام دادم و باید به این موضوع هم اشاره کنم که هیچ مشکلی بین من و سرمربی تیم وجود نداشته است و من بازیکن حرفه ای هستم و باید اعلام کنم که حتی ایشان با رفتن من به گسترش فولاد مخالف بودند، اما مسئولان رده بالای استانی و ورزشی دوست داشتند که من به دیگر تیم شهرم در رسیدن به لیگ برتر کمک کنم تا بار دیگر تبریز با سه تیمی که در لیگ برتر خواهد داشت به قدرت بلا منازع فوتبال در کشور بدل شویم و آقای کمالوند هم با اشراف به این موضوع با این تصمیم موافقت کردند و تا بحال هیچگونه مشکلی بین بنده و ایشان در بین نبوده است.
*پس آقای کمالوند با این تصمیم مخالف بود؟
بله، ایشان با رفتن من مخالف بود ولی مسئولان استانی این را می خواستند و ایشان هم چون من به این تصمیم رضا دادند و انتقال من ربطی به نیمکت نشینی من نداشت، آقای کمالوند هر موقع که خواستند من به زمین آمده ام و به تراکتور کمک کرده ام و با اینکه تنها در یک بازی در مقابل ملوان در پست خود بازی کردم و گل هم زدم اما هیچوقت برای تیم تراکتور حاشیه درست نکرده ام چرا که تراکتور را دوست دارم.
*پس شما در بازی این هفته برابر صبا بازی نخواهید کرد؟
نه، دیگر بازیکن تراکتور نیستم و از فردا بازیکن گسترش فولاد هستم و با این تیم تمرین خواهم کرد و جزء دعا کردن برای تراکتور کاری از دستم برنمی آید.
*اما فکر نمی کنید هواداران تراکتور از شما دلگیر خواهند شد؟
هواداران ما خیلی فهیم تر از این حرف ها هستند که رسول خطیبی را به خاطر این انتقال از تراکتور مورد سرزنش قرار دهند، آنها خیلی خوب می دانند که من برای تراکتور خیلی زحمت کشیده ام و با اینکه در تراکتور نیمکت نشین شدم برای رسیدن به هدف تیم حتی یک حاشیه و یا حتی یک کارت زرد نگرفتم، آنها باید به این موضوع توجه کنند که من می خواهم به گسترش فولاد در راه رسیدن به لیگ برتر کمک کنم و این یعنی برگشتن فوتبال تبریز به روزهای اوج اش، آنها درک می کنند که من باز برای آذربایجان در قالب تیمی دیگر کاری بزرگ می کنم. اما من رفتنم از تراکتور دست خودم نبود.آنها خوب می دانند که من به آنها پشت نکرده ام و آنها هم خوب می دانند که تراکتور، شهرداری و گسترش فولاد برای آنها هیچ فرقی ندارد، چرا که با این کار باز فوتبال آذربایجان سود خواهد برد.

عليپور: هيچ تصميم جديدي درباره كاظمي گرفته نشده است !

دبير رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي فوتبال گفت: هيچ تصميم جديدي در مورد فرهاد کاظمي اتخاذ نشده است.

   حجت الاسلام عليرضا عليپور در مورد جلسه‌ مسئولان فدراسيون فوتبال با فرهاد کاظمي گفت: شب گذشته نشستي با حضور سه نفر از اعضاي هيات رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي فوتبال برگزار و به سؤالات کاظمي پاسخ داده شد و ايشان نيز توضيحاتي را ارايه کردند.
وي در مورد اينکه برخي منابع خبري ادعا کرده‌اند کاظمي ديگر مربي منشوري نيست گفت: قرار است توضيحات ايشان در هيات رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي بررسي شود اما هيچ تصميم جديدي در مورد اين مربي گرفته نشده است.

درخواست رسمی گسترش فولاد از تراکتورسازی: رسول خطیبی را به ما بدهید

باشگاه گسترش فولاد تبریز  درخواست رسمی خود برای جذب رسول خطیبی را تقدیم باشگاه تراکتورسازی کرد. بعد از تماس فیروز کریمی با سرمربی تیم تراکتورسازی جهت اخذ موافقت برای حضور رسول خطیبی در تیم گسترش فولاد تبریز؛تقاضای کتبی نیز از طرف باشگاه گسترش به باشگاه تراکتورسازی واصل شد.این درخواست از سوی باشگاه تراکتورسازی در حال بررسی است و به زودی نتیجه اعلام خواهد شد.
رسول خطیبی فصل گذشته در تیم دسته اولی گسترش فولاد بازی می کرد و یکی از بهترین گلزنان لیگ آزادگان شد. خطیبی در این فصل به تراکتور پیوست، اما فراز کمالوند اعتقاد زیادی به او ندارد و خطیبی در 14 هفته گذشته لیگ برتر اکثرا نیمکت نشین بوده است.

6 ملی پوش از باشگاه تراکتورسازی؛ رکوردی جدید در تاریخ 40 ساله

در فهرست جدید تیم ملی نام 3 بازیکن از تیم تراکتورسازی دیده می شود که در سالهای اخیر سابقه نداشته است.باشگاه تراکتورسازی در حال حاضر با داشتن 6 ملی پوش رکورد جدیدی را در تاریخ خود ثبت کرده است.

اسامی بازیکنان ملی پوش تراکتورسازی به شرح ذیل است:
1. محمد نصرتی
2. آندرانیک تیموریان
3. کرار جاسم محمد(تیم ملی عراق)
4. مهدی کیانی
5. مسعود ابراهیم زاده(تیم ملی امید)
6. بهرام دباغ (تیم ملی جوانان)

فرهاد کاظمی از لیست منشوری ها خارج شد!

فرهاد کاظمی از لیست مربیان منشوری خارج شد. کاظمی که در یک سال اخیر بحث و جدل های بسیاری با مسولان فدراسیون و سازمان لیگ داشته است، دیروز در جلسه ای در فدراسیون فوتبال حاضر شد و پس از دیدار با مسولان سازمان لیگ و ستاد منشور اخلاقی، طرفین سوء تفاهمات را برطرف کردند و بدین ترتیب نام کاظمی از لیست منشوری ها خارج شد و این مربی اکنون آماده کار در لیگ برتر شد.
کاظمی فصل گذشته در مقطعی سرمربی تیم ابومسلم شد، اما به دلیل منشوری بودن اجازه نشستن روی نیمکت این تیم را پیدا نکرد و در ادامه راهی تیم فولادگستر تبریز شد و با این تیم به فینال جام حذفی رسید.

پرونده مصاحبه‌هاي كمالوند در كميته انضباطي !!!

علي دايي اولين سرمربي در ليگ برتر دهم بود که از سوي کميته انضباطي فدارسيون ممنوع المصاحبه شد.
از سويي ديگر مسئولان کميته انضباطي پرونده مصاحبه‌هاي فراز کمالوند و محمد مايلي‌کهن را نيز در دستور کار خود قرار دارند و بريده جرايد و متن گفت و گوي اين دو مربي در خبرگزاري‌ها اکنون به صورت پرونده‌اي در کميته انضباطي است.
کميته انضباطي در روزهاي آينده راي خود را در مورد اين دو مربي صادر خواهد کرد.
يکي از اعضاي کميته انضباطي در اين مورد که احتمال دارد اين دو مربي نيز ممنوع المصاحبه شوند گفت: در حال حاضر نمي‌توان در مورد راي احتمالي اين دو نفر صحبتي کرد. بايد ديد نظر اعضاي کميته در مورد اين گفت و گوها چيست و راي براساس ميزان شدت و حدت مصاحبه‌ها صادر خواهد شد.


صندلي داغ، فراز كمالوند، قسمت دوم

روز شنبه، فراز كمالوند، سرمربي تيم تراكتورسازي، مهمان كلوب هواداران تراكتورسازي بود.

وي در اين جلسه، كه بيش از دو ساعت به طول انجاميد، به سوالات كاربران سايت پاسخ داد. اين كنفرانس كه به صورت صوتي و تصويري و براي اولين بار در ايران و در يك سايت هواداري انجام ميشد داراي جذابيت هاي فراواني بود كه ميتوانيد گزارشي از پرسش و پاسخ كمالوند و كاربران سايت را در اين مطلب مشاهده كنيد.
به دليل ازدياد مطالب و صحبتها، اين كنفرانس در چند قسمت تقديم شما عزيزان ميشود.
علت فیکس بازی کردن ترشیز با این همه اشتباهات چیست؟
قبول دارم ترشيز در دو سه بازي اخير، ضعيف كار كرده است. ما تو پست دفاع راست دو بازيكن داريم ترشيز و دانشدوست. داوود حدود يك ماه پيش مصدوم شد و تازه به مرز آمادگي رسيده است. ترشيز بازيكن با غيرتيست كه براي تيم خيلي تلاش ميكند، ولي خوب اشتباهاتي هم دارد. با اضافه شدن دانشدوست، مسلما ترشيز بايد بهتر كار كند، وگرنه ممكن است جايگاه خودش را در تركيب، از دست بدهد.
آقای کمالوند توی تعطیلات نیم فصل اردوی خارج کشور خواهید داشت؟ اگر امکان دارد،یک اردو در کشور سویس یا آلمان برگزار کنید. ما که خسته شده ایم از بس از تلویزیون تیم را دیده ایم. متشکر از شما و مدیر سایت.
خيلي خوشحالم از اينكه تيم تراكتور در تمام دنيا طرفدار دارد. از همينجا به تمامی طرفداران خوب تراكتور در خارج از كشور سلام عرض ميكنم. آمدن به اروپا به دليل مشكلات ويزا سخت است. ما از روز 15 دي ماه، يک اردوي ده روزه، در شهر دوبي خواهیم داشت و آنجا دو بازي دوستانه با دو تيم النصر و الشارجه خواهیم کرد. ولي خيلي دوست داريم كه بيايم و شما را از نزديك ببينيم.
میخواهم بدانم، زمانی که طرفدار شیرین فراز بودی و در تبریز، 70000 تماشاگر را ضایع کردی و مانع صعود ما به لیگ برتر شدی، زمانی که برای اولین بار وارد یادگار امام شدی و آن همه جمعیت را دیدی که برای تشویق یک تیم دسته اولی آمده بودند، پیش خودت چه فکر کردی و چه احساسی بهت دست داد؟ اون زمان چه دیدی نسبت به تماشاگرا در شما شکل گرفت؟
من دوست ندارم از اين كلمات استفاده كنيد. هيچ كس نميتواند هواداران تراكتور را ضايع كند. خودتان ديديد وقتي در برنامه نود من احساس كردم كه ميخواهند با طرفداران تراكتور با لحن بد صحبت كنند، چه جوابي به آنها دادم. من همان لحظه اي كه وارد استاديوم يادگار شدم، آْرزو كردم يک روز مربي تراكتورسازي شوم. من آنروز به تيم شيرين فراز تعهد داشتم و مي بايست وظيفه اي كه بر عهده داشتم را درست انجام ميدادم. ولي حالا خيلي فرق كرده است و من عاشق تيم تراكتورسازي هستم و بارها گفته ام دوست دارم تا آخرين روزي كه مربي گري ميكنم، مربي تراكتور باشم.
آیا دوست دارید واقعا مثل فرگوسن بیش از 20 سال سرمربی تیم تراکتور باشید؟
قطعا دوست دارم مثل فرگوسن سالهاي زيادي مربي تراكتورسازي باشم .
به جز تراکتور آرزوی مربی گری در کدام تیم را دارید ؟ ( هم تیم داخلی - هم خارجی )
حقيقتا هيچ تيمي.
دوست دارید فصل بعد کدام بازیکن به تراکتور بیاد؟
ميلاد ميداودي

جدول امتیازآورترین بازیکنان لیگ دهم تا هفته چهاردهم

در پایان هفته چهاردهم لیگ برتر،  ادینهو بازیکن برزیلی تیم مس کرمان همچنان در صدر جدول امتیاز آورترین بازیکنان لیگ دهم قرار دارد.رضا نوروزی مهاجم گلزن تیم فولاد خوزستان با 10 گل و 2 پاس گل در رتبه دوم جدول امتیازآورترین بازیکنان لیگ دهم قرار گرفته است.  مهرداد اولادی گلزن تیم ملوان نیز با 7 گل و 4 پاس گل در رده دوم ایستاده است. فهرست 16 بازیکن امتیازآور لیگ برتر که بیش از 7 امتیاز دارند، بدین ترتیب است:
1- ادینهو لوسیانو(مس کرمان) 11 گل و 2 پاس گل
2- رضا نوروزی( فولاد) 10 گل و 2 پاس گل
3- مهرداد اولادی( ملوان) 7 گل و 4 پاس گل
4- کریم انصاری فرد( سایپا) 9 گل و 3 پاس گل
5- سعید دقیقی( شهرداری) 5 گل و 4 پاس گل
6- محمدرضا خلعتبری(ذوب آهن) 3 گل و 6 پاس گل
7- میلاد میداودی(استقلال) 8 گل
8- محسن بیاتی نیا 7 گل و یک پاس گل
9- عباس محمدرضایی 6 گل و 2 پاس گل
10- غلامرضا رضایی(پرسپولیس) 5 گل و 3 پاس گل
11- جاسم کرار( تراکتورسازی) 3 گل و 5 پاس گل
12- فرهاد مجیدی(استقلال) 6 گل و یک پاس گل
- محمد حسینی( ذوب آهن) 6 گل و یک پاس گل
- فرهاد خیرخواه( پاس همدان) 6 گل و یک پاس گل
15- روح الله عرب 5 گل و 2 پاس گل
16- هادی نوروزی 2 گل و 5 پاس گل

اكرامي: به خير گذشت اما سرم گيج مي رود

در بازي تراكتور مقابل پيكان از رقابت هاي هفته چهاردهم ليگ برتر اتفاق تلخي رخ داد كه مي رفت به اتفاقي ناگوار تبديل شود اما با تلاش مسئولان داستان ختم به خير شد . داستان از اين قرار است كه در دقيقه 60 اين بازي مصطفي اكرامي و مهدي كياني براي تصاحب يك توپ با هم برخورد مي كنند و در نهايت اين برخورد باعث مصدوميت شديد اكرامي و اعزام سريع او به بيمارستان مي شود. اكرامي كه يكشنبه از بيمهرستان مرخص شده درباره اين اتفاق به خبرنگار سايت گل مي گويد:« توپ اوج گرفته بود، من و كياني به فكر دفع توپ بوديم كه ناگهان با هم برخورد كرديم. مي خواستم توپ را با سر بزنم كه پاي كياني به فكم خورد» اكرامي صحبت هايش را اينگونه ادامه مي دهد:« دقيقا زمان ضربه يادم
نيست، آن موقع بيهوش شده بودم. من كه چيزي نمي دانم اما انگار مرا به بيمارستان منتقل كردند تا مدتي تحت مراقبت هاي ويژه باشم» اكرامي در ادامه مي گويد:« هر چه بود به خير گذشت، دكترها هم از سرم اسكن گرفتند و يكشنبه از بيمارستان مرخص شدم. مشكلي ندارم، فقط يك مقدار سرم سنگين است و گيج مي رود. حالا هم نمي دانم مي توانم براي تراكتور مقابل صبا بازي كنم يا نه»

۱۳۸۹ آبان ۱۶, یکشنبه

پیشنهاد فروش بلیط کاغذی به جای کارت بلیط/جعفری :امسال آسیایی می شویم


سایت گل - به مصاحبه سایت گل با سردارجعفری مدیرعامل تراکنور سازی توجه کنید:
آقای جعفری شرایط تراکتور در مقطع کنونی چگونه است؟
بنده از جایگاه تیم تا این لحظه راضی هستم، البته بچه های ما توانایی های بسیار بالای دارند که به نظر من باید از این پتانسیل استفاده کنند و به عقیده من این تیم رفته رفته به جایگاه واقعی خود خواهد رسید و من مطمئن هستم در بازیهای پیش رو بتوانیم امتیازات لازم را برای رسیدن به هدف خود را جمع آوری کنیم، گرچه همه اعتقاد دارم که ما بهترین تیم تاریخ باشگاه تراکتور را در اختیار داریم که بنده را به آینده امیدوار می کند.
*آقای جعفری شما قبل از بازی با پیکان با بازیکنان تیم جلسه ای را برگزار کردید، در آن جلسه چه گذشت؟
من اعتقاد دارم تیم اعتماد به نفس لازم را در برابر حریفان بزرگ را ندارد و نمود عینی این حرفم هم بر می گردد به موقعیت های بی شماری که مهاجمان تیم در برابر حریفان از دست می دهند، در هر حال در آن جلسه از بازیکنان خواسته شد تا با تمرکز بیشتری بر روی بازیهای آینده حضور یابند، که با بردی که برابر پیکان بدست آمده به نظرم ثمر بخش بوده است.
*درمورد مشکلات هواداران تراکتور در ورود به استادیوم و گلایه های آقای کمالوند چکار توانستید انجام دهید؟
در مورد کارت بلیط ها دو بحث مطرح است، اول اینکه آیا تمام مشکلات هواداران در ورود به استادیوم همین کارت بلیط ها هست؟ دوم اینکه آیا با بلیط کاغذی این مشکلات حل می شود یا نه؟در هر صورت عوامل مستقیم و غیر مستقیم در کاهش هواداران در بازی این هفته دخیل بود، مهمترین آنها نبود اتوبوس، عدم ورود و خروج راحت هواداران و بعضا برخوردهای خارج از چارچوب هم در این مورد دخیل است و دلیل اصلی هم بر می گردد به زمان بد بازیهای تراکتور در تبریز، شما توجه کنید روز بازی با پیکان پنجشنبه و ساعت 15 بوده است که بدترین زمان ممکن برای برگزاری مسابقه است، در هر صورت بنده بعد از بازی با پیکان با آقای ششگلانی که مسئول این طرح کارت بلیط ها هستند گفت و گو کرده ام و آنها قول داده اند که در هفته های پیش رو این مشکلات برطرف شود
*در مورد کارت بلیط ها نظر باشگاه چیست؟
در هر صورت من با مسئولان تربیت بدنی بحث و گفت و گو کرده ام، پیشنهادی که ارائه شده است این است که ما دو هفته از بازی ها را بدون کارت بلیط و با فروش بلیط کاغذی برگزار کنیم تا بتوانیم مشکلات هر دو طرح را مقایسه کنیم، که با نظر مثبت مسئولان هم مواجه شده است، البته باید در نظر داشت ما با تکنولوژی مخالف نیستیم و اگر مشکلات این طرح برطرف شود خواستار ادامه این طرح هستیم، اما زمانی که باشگاه متضرر می شود زیر بار این طرح نمی رویم.
*آقای جعفری هواداران در مورد روز و زمان بازیها هم اعتراض دارند؟
آنها حق دارند که اعتراض داشته باشند، روز پنجشنبه که روز آخر هفته است که زمان خوبی برای برگزاری مسابقه نیست یا روز یکشنبه و یا شنبه، ما هم به این برنامه اعتراض داریم ولی مشکلی که وجود دارد این است که زمان تعیین مسابقات در دستان ما نیست، اما بنده اعتراض خودم را مورد بازیهای تراکتور به گوش مسئولان خواهم رساند، باید توجه داشته باشند که بازی تراکتور در روز پنجشنبه هم پتانسیل کشاندن 30 هزار هوادار را هم دارد، اما بازی پرسپولیس در مقابل نفت تهران در روز جمعه هم توان کشاندن بیش از 25 هزار نفر به استادیوم را ندارد، در این مورد باشگاه هم متضرر شده است ولی سعی خواهیم کرد در نیم فصل دوم با تعامل بیشتر این مشکل را بر طرف کنیم تا بازیها در روزهای تعطیل برگزار شود.
*جایگاه کنونی تراکتور در جدول رده بندی مکان هفتم است، آیا این تیم به آسیا صعود خواهد کرد؟
باید توجه داشته باشید که هیچگاه در فوتبال نمی توان حرف به یقین زد، اما به نظر من ما به لحاظ پشتیبانی و مدیریتی در حد خوبی هستیم، کادر فنی و توانایی های فراز کمالوند هم برای ما ثابت شده است و بازیکنان خوب با توانایی های عالی در اختیار داریم و هوادارانی که از جان برای باشگاه مایه می گذارند، به نظر من آینده روشنی داریم و قطعا در بازیهای آینده اگر مشکلات دیگری از جمله مشکلات داوری برای ما بوجود نیاید قطعا صعود به آسیا دور از دسترس نیست.

مهدي با تعصب ملي پوش شد!

امروز ليست نفرات تيم ملي فوتبال كشورمان براي ديدار براير تيم ملي نيجريه، از سوي افشين قطبي اعلام شد.

در اين ليست26 نفره، نام سه بازيكن تيم تراكتورسازي نيز به چشم ميخورد. محمد نصرتي، آندرانيك تيموريان و مهدي كياني سه بازيكن تراكتوري تيم ملي خواهند بود. براي اين بازيكنان در تيم ملي، آرزوي موفقيت و سلامتي داريم.

نصرتى: تاكتيك پذيرى تراكتوردر حد بنز است!

محمد نصرتى بازيكن تيم فوتبال تراكتورسازى گفت: كادر فنى از نحوه تاكتيك پذيرى بازيكنان رضايت كامل دارد و اين موضوع درصد موفقيت ما را بالا مى برد.

وى افزود: خوشبختانه تجربه بازيكنان ما در هر بازى نسبت به بازى قبل بيشتر مى شود و اين موضوع شعور تاكتيك پذيرى تيم تراكتور را در حد بنز بالا مى برد.وى تصريح كرد: تاكنون در ليگ توانسته ايم نتايج خوبى را كسب كرده و در خانه، تيم هاى بزرگ را متوقف كنيم.

صندلي داغ، فراز كمالوند، قسمت اول

روز شنبه، فراز كمالوند، سرمربي تيم تراكتورسازي، مهمان كلوب هواداران تراكتورسازي بود.

وي در اين جلسه، كه بيش از دو ساعت به طول انجاميد، به سوالات كاربران سايت پاسخ داد. اين كنفرانس كه به صورت صوتي و تصويري و براي اولين بار در ايران و در يك سايت هواداري انجام ميشد داراي جذابيت هاي فراواني بود كه ميتوانيد گزارشي از پرسش و پاسخ كمالوند و كاربران سايت را در اين مطلب مشاهده كنيد.
به دليل ازدياد مطالب و صحبتها، اين كنفرانس در چند قسمت تقديم شما عزيزان ميشود.
سوال هوادار: چرا برای کرنر و ضربات ایستگاهی برنامه ندارید؟
پاسخ كمالوند: برنامه داريم و در تمرينات روي اين موضوع زياد كار ميكنيم، اما سيستم اتخاذ شده ما، براساس استفاده از بازيكنان تكنيكي است نه فيزيكي و به همين دليل، به جز عليزاده و نصرتي، بازيكن قد بلند نداريم و نميتوانيم از سانتر بلند استفاده كنيم.
سوال هوادار: چرا تراختور، تیمی پایدار نیست؟ دریک بازی بسیار طوفانی بازی می کند، درست مثل بازیهای اروپایی، ولی در بازی دیگر، بسیار بد. چرا باید بین دو بازی یک تیم، این همه فرق وجود داشته باشد؟
پاسخ كمالوند: وقفه ي ايجاد شده در مسابقات دليل دور افتادن از شرايط كيفي مي باشد
سوال هوادار: به نظر اینجانب، علاوه بر یک مهاجم بزرگ که در نیم فصل خواهیم گرفت، یک مدافع قوی هیکل، مانند محمد نصرتی نیز، نیازمندیم. نظر شما چیست؟
پاسخ كمالوند: ما فقط يك جاي خالي داريم كه خريد مهاجم ضروري تر مي باشد
سوال هوادار: نظرتون درباره ی آب وهوای آذربایجان و تبریز چیست؟
پاسخ كمالوند: بسيار خوب. برعكس تهران، از دود و ترافيك خبري نيست
سوال هوادار: سال پیش، در دو بازی که با تیم سایپا در لیگ برگزار کردیم، در هر دو بازی به راحتی باختیم. در پیش طرفداران تراختور شبهه اي ایجاد شده که این باخت، مربوط به این می شود که چون کارخانه سایپا، در کارخانه ی تراکتورسازی سهام دار است، به همین دلیل تیم تراختور به سایپا، در هر دوبازی باخته است. در نمایشگاه خودرو که در مهرماه امسال در تبریز برگزار شد، شرکت سایپا، با گذاشتن رادیو و پخش آهنگهای تراختور، برای خودش، تعدادی اندک طرفدار جمع می کرد. گزارشگران ومجریان برنامه، که یک خانم و آقا بودند،  به طور خیلی فجیع و مسخره مانندی، می گفتند: یاشاسین آذربایجان و تراختور. این کار فقط برای گول زدن مردم ساده آذربایجان وطرفداران تراختور بود. وگرنه مردم اینجور شخصیت ها را شناخته اند. لطفا در این مورد، شفاف جواب دهید.
پاسخ كمالوند: سرم هم برود، از اين كار ها نميكنم! آن هم براي تيمي مثل تراكتورسازي! اعتقادم بر اين است كه دليل باختمان مقابل سايپا، نداشتن بازيكنان اصلي و فيكس بود، اما اين قول رو ميدهم كه اين اتفاق، امسال نخواهد افتاد. سهام به ما ارتباطي ندارد. ما تيم ورزشي هستيم، شرف و غيرت ما اجازه چنين كاري را به ما نميدهد و وارد چنين داستانهايي نميشويم.
سوال هوادار: آقای کمالوند، لطفا به همهٔ بازیکنان بگوييد، مانند کرار و کیانی باشند و با احساسات ما تماشگران بازی نکنند. ما با چه امیدهایی به استاديوم می آيیم و وقتی تیم نتیجه نمیگیرد، موقع بازگشت، خیلی ها مسخره می کنند که تیمتان هم که باخت!
جالب اینجاست وقتی تیم برنده ميشود، میگويند بردیم و وقتی میبازد، میگوند باختيد!
پاسخ كمالوند: همه بازيكنان، علاقه دارند مانند كرار و كياني بازي كنند، منتها توانايي هر كسي محدود است.
اكثر بازيكنان دنيا ميخواهند، مثل كريستين رونالدو و مسي بازي كنند.
انشالله شرايطي پيش مي آيد كه ديگر در تبريز نميبازيم تا كسي ناراحت به خانه نرود.