۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

كرار جاسم: بعد از جام خليج فارس عماد به تراكتور مي آيد

اين روزها بحث حضور دوباره عماد رضا در فوتبال ايران بد جوري سر زبان ها افتاده. 3 تيم مدعي اند تا عماد رضا را به خدمت بگيرند. شاهين بوشهر، تراكتورسازي و پرسپوليس تيمهايي هستند كه خواهان جذب ابن مهاجم ملي پوش عراقي هستند.
در اين بين به نظر مي رسد شانس تراكتورسازي از 2 تيم ديگر بيشتر است، حضور كرار جاسم در تركيب تراكتور عماد رضا را به حضور در تبريز ترغيب مي كند. علاقه تراكتور سازي به جذب عماد رضا و شايعه حضور اين مهاجم در تبريز دلايلي بود تا با كرار جاسم تماس بگيريم. هافبك عراقي تراكتور درباره شايعه حضور عماد رضا در تراكتور به خبرنگار سايت گل مي گويد:« باور كنيد عماد با من به ايران نيامده، او در دبي است و مشغول آماده كردن خود براي شركت در جام خليج فارس. او در تبريز نيست و از اين قضيه مطمئن باشيد»
كرار درباره احتمال حضور عماد رضا در تراكتور مي گويد:« اطمينان داشته باشيد عماد به تراكتور مي آيد اما زمان آن حالا نيست. عماد بعد از بازي هاي جام خليج فارس به ايران مي آيد تا با تراكتور قرارداد امضا كند»

راه هموار تراکتور برای صعود به جمع چهار تیم

در صورت پیروزی تراکتور در برابر دیگر تیم آذربایجان , این تیم راه هموارتری در پیش رو خواهد داشت چرا که در یک چهارم نهایی حریف تیم ملوانی می شود که در لیگ برتر هرگز تراکتور را شکست نداده است.
ملوان بندر انزلی ديروز با هت تریک مهرداد اولادی تیم دسته یکمی فولاد نطنز را در بندر انزلی شکست داد.

در صورت پیروزی تراکتور در برابر دیگر تیم آذربایجان , این تیم راه هموارتری در پیش رو خواهد داشت چرا که در یک چهارم نهایی حریف تیم ملوانی می شود که در لیگ برتر هرگز تراکتور را شکست نداده است.

ملوان بندر انزلی امروز با هت تریک مهرداد اولادی تیم دسته یکمی فولاد نطنز را در بندر انزلی شکست داد.


در بازی شهرداری و تراکتور , تیم میزبان شهرداری است و در صورت پیروزی تراکتور , بازی دور یک چهارم در برابر ملوان در تبریز برگزار خواهد شد چون ملوان در دور قبل میزبان بوده است.


تراکتور در نیم فصل اول مسابقات در هفته ششم مسابقات به مصاف ملوان رفت که در یک بازی طوفانی در حالی دو بر صفر ملوان را شکست داد که چندین موقعیت صد در صد گل را از دست داد. در آن بازی که در ایام مبارک رمضان در زیر نور برگزار شد هواداران بشدت در طی نود دقیقه مسابقه تراکتور را تشویق می کردند و فشار زیادی را بر بازیکنان حریف وارد کردند.

تیمهای شهرداری و تراکتور در حالی روز یکشنبه در مقابل هم صف آرایی خواهند کرد که تماشاگران حاضر در استادیوم با شعار « آذربایجان تیملری , فرق ائله مز رهلری » به استقبالشان خواهند رفت ولی اگر واقع بین باشیم  , پیروزی تراکتور به نفع فوتبال آذربایجان است به چند دلیل :

1- تراکتور در مسابقات لیگ برتر وضعیت خوبی داشته و نگرانی کمتری برای سقوط متحمل می شود و با خیالی آسوده تر نسبت به شهرداری می تواند در این مسابقات حاضر شود.

2-پتانسیل قهرمانی تراکتور در جام حذفی خیلی بیشتر از تیم شهرداری است بدلیل حضوری مقتدر در فصل قبل در لیگ برتر و نتایج نسبتا قابل قبول این فصل

3-تراکتور از لحاظ بهره گیری از بازیکنان با تجربه و کارکشته وضعیت بهتری را نسبت به شهرداری داراست. در مسابقات جام حذفی تجربه حرف اول را میزند و اولین اشتباه می تواند آخرین اشتباه باشد.

4-تراکتور در صورت پیروزی در بازی یک چهارم نهایی میزبان ملوان خواهد بود ولی در صورت صعود شهرداری , قرعه کشی تعیین کننده میزبان دور بعد خواهد بود.

5-درست است که وقتی سخن از تیمهای آذربایجانی به میان می آید , رقابت و کرکری های معمول سایر شهرها و استانها به میان نمی آید ولی نمی توان این مسئله را کتمان کرد که هم اینک تراکتور جایگاه ویژه ای را در میان عاشقان به آذربایجان دارد و دارای پتانسیل هواداری فوق العاده ای حتی نسبت به تمام تیمهای آسیایی است.

در طرف دیگر جدول این گروه تیمهای استقلال تهران , شاهین بوشهر , ذوب آهن اصفهان و کاوه تهران جای دارند که اگر اتفاق خاصی نیافتد , دو تیم استقلال و ذوب آهن به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهند یافت که برنده این دو با برنده بازی ملوان در نیمه نهایی رودر روی هم قرار خواهند گرفت.

در صورت صعود تراکتور و استقلال تهران به نیمه نهایی , استقلال میزبان خواهد بود و اگر ذوب آهن صعود کند , قرعه کشی میزبان نیمه نهایی را مشخص خواهد نمود تا سرنوشت یک پای فینال مسابقات جام حذفی مشخص شود.


با آرزوی قهرمانی تراکتور در  مسابقات جام حذفی و پیروزی های غرور انگیز نمایندگان خطه آذربایجان در مسابقات لیگ برتر 

عمادرضا در يك قدمي تراكتور

مدیر عامل تراکتور: بحث حضور عمادرضا در پرسپولیس اصلا مطرح نیست.
 در صحبتی که ما با عماد رضا داشتیم او به ما گفت که بحث حضورش در پرسپولیس خیلی وقت است منتفی شده و عماد رضا با تنها باشگاهی که به توافق نسبی رسیده است تراکتور است.


 مدیر عامل باشگاه تراکتور در مورد جذب عماد رضا مهاجم عراقی و فصل گذشته سپاهان اصفهان به تیم تراکتور سازی مسایل جالبی را مطرح کرد ایشان در مورد خبر پیوستن این بازیکن به تیم پرسپولیس را منتفی دانست و افزود :«برای آمدن عماد رضا به تیم تراکتورسازی مسایل و مشکلات زیادی  وجود دارد که باید آنها را بررسی کنیم، یکی از این مشکلات که برای عماد رضا بوجود آمده بحث شکایت باشگاه مصری از این بازیکن است که مشکلات را دو چندان کرده است، در هر صورت پرداخت رضایت نامه به باشگاه مصری و مبلغ انتقال این بازیکن بسیار بالاست و این موجب شده که در جذب عماد رضا با مشکل مواجه شویم.» مدیر عامل باشگاه تراکتور در مورد اخبار منتشر شده در مورد انتقال این بازیکنان به پرسپولیس هم افزود: « در صحبتی که ما با عماد رضا داشتیم او به ما گفت که بحث حضورش در پرسپولیس خیلی وقت است منتفی شده  و عماد رضا با تنها باشگاهی که به توافق نسبی رسیده است تراکتور است که بعد از شکایت باشگاه مصری از این بازیکن بحث انتقال این بازیکن فعلا مسکوت است .» مدیر عامل باشگاه تراکتور در مورد انتقال رسول خطیبی و نتایج تیم تراکتور افزود: «در هر صورت مسئولان گسترش فولاد این بازیکن را می خواستند و نیمکت نشینی خطیبی هم در تراکتور عاملی شد تا با انتقال این بازیکن موافقت کنیم، نتایج تیم هم تا اینجا بد نبوده اما در هر صورت انتظارات از تیم تراکتور بالاست و در بعضی دیدارها هم چون بازی با استقلال و صبا بعلت مشکلات ناشی از داوری و شرایط بد زمین نتوانستیم قابلیت های خود را نشان دهیم و باید قبول کنیم که در لیگی بازی می کنیم که اکثر تیم ها مدعی هستند و ما هم جز آن تیم های مدعی سعی خواهیم کرد در ادامه شرایط تیم بهتر شود.»
سردار جعفری در مورد دیدار این تیم برابر شهرداری هم افزود : «این دربی زیبای های خودش را دارد و تیم تراکتور هم در شرایط خوبی به سر می برد و من امیدوارم هواداران دو تیم از بازی فردا بین دو تیم همشهری لذت ببرند ولی در هر صورت ما برای جام حذفی برنامه داریم و می خواهیم از جام حذفی به آسیا برسیم .»

نصرتي: اميدوارم ديگر با خودمان بازي نكنيم/ عمادرضا مي‌تواند به تراكتور كمك كند

تيم ما با رفتن رسول خطيبي احتياج به مهاجم دارد. عمادرضا هم كارنامه خوبي در ايران دارد و اگر مثل روزهاي اوج باشد مي‌تواند به تراكتور كمك كند

بازيكنان تيم ملي خيلي دوست داشتند بازي با نيجريه يكي از مطرح‌ترين تيم‌هاي قاره آفريقا را تجربه كنند ولي  اين بازي لغو شد. هر چند بازيكنان تيم ملي مجبورند از بازي درون‌تيمي به طور مثبت حرف بزنند ولي طبيعي است كه چنين اتفاقي نمي‌توانست براي آنها جذابيت يك بازي رسمي را داشته باشد. محمد نصرتي مدافع باسابقه تيم ملي در مورد اين موضوع و مسائل مختلف ديگر به سوالات خبرنگار سايت گل پاسخ مي‌دهد.

*پس از لغو بازي با نيجريه، تيم ما با خودش بازي كرد. قبول داري چنين اتفاقاتي جالب نيست؟
ما آماده بازي بوديم ولي آنها به يكباره كنار كشيدن. چند روز هم در اردو بوديم ولي متأسفانه اين مسابقه لغو شد. اميدوارم ديگر چنين اتفاقاتي نيفتد و ما ديگر با خودمان بازي نكنيم. شايد اين موضوع براي ما زياد مشكل‌ساز نبود ولي لژيونرهايي مثل نكونام و شجاعي اين همه راه را آمدند و فقط خستگي برايشان باقي ماند.
*بازي درون تيمي چطور بود؟
بازي بدي نبود. به هر حال بازيكنان دو تيم نسبت به يكديگر شناخت داشتند و خيلي هم جدي بازي كردند. البته باز هم مي‌گويم كه اميدوارم ديگر با خودمان بازي نكنيم.
*بازي‌هاي تيم اميد را مي‌بيني؟
به طور كامل نديدم ولي معتقدم كه تيم اميد نسبت به دو بازي اول شرايط بهتري پيدا كرده است. تيم ما اگر در نيمه نهايي ژاپن را ببرد به احتمال فراوان قهرمان آسيا خواهد شد. اين تيم به اندازه كافي بازي تداركاتي نداشت و در دو بازي اول هماهنگ نبود ولي الان بهتر بازي مي‌كند.
*از تراكتورسازي چه خبر؟
تيم ما شرايط خوبي دارد و يكشنبه هم در جام حذفي با شهرداري تبريز بازي داريم كه بايد اين بازي را ببريم.
*بحث حضور عمادرضا در تراكتورسازي چقدر صحت دارد؟
من زياد در جريان نيستم ولي تيم ما با رفتن رسول خطيبي احتياج به مهاجم دارد. عمادرضا هم كارنامه خوبي در ايران دارد و اگر مثل روزهاي اوج باشد مي‌تواند به تراكتور كمك كند.

تمرين تراكتور و شهرداري در يك زمين مشترك!

اين دو باشگاه كه صد البته به دليل همشهري‌گري روابط دوستانه‌اي هم دارند روز پنجشنبه با هم در ورزشگاه يادگار امام به تمرين پرداختند تا ثابت كنند كه اتحادي بين‌شان برقرار است.
تراكتورسازي در شرايطي فردا براي برگزاري بازي مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي مقابل شهرداري قرار خواهد گرفت كه ظاهرا اين دو تيم در مسابقه فردا قرار نيست چندان خودشان را آزار بدهند.
به گزارش خبرنگار گل اين دو باشگاه كه صد البته به دليل همشهري‌گري روابط دوستانه‌اي هم دارند روز پنجشنبه با هم در ورزشگاه يادگار امام به تمرين پرداختند تا ثابت كنند كه اتحادي بين‌شان برقرار است. اين دو تيم مشكل چندان خاصي هم براي تقسيم زمين نداشتند و زمين چمن ورزشگاه يادگار امام را نصف نصف بين خود تقسيم كردند. با توجه به شناخت دو تيم از يكديگر ظاهرا دو تيم چندان نگران نت‌برداري مربيان تيم رقيب از تاكتيك شيوه بازي يكديگر نبودند. خوبي اين مسابقه اين است كه در هر شرايطي يكي از نمايندگان تبريز به جمع 8 تيم برتر خواهد پيوست.
 بعد از پيروزي ملوان در مسابقه روز گذشته جام حذفي با دو مسابقه استيل آذين ـ نفت و استقلال ـ شاهين بوشهر(16:15 ورزشگاه آزادي) ادامه خواهد يافت. فردا هم دو بازي شهرداري ـ تراكتورسازي(14:30 ورزشگار يادگار امام) و داماش ـ پرسپوليس(14:30 ورزشگاه عضدي رشت) برگزار می شود

جدال تيم‌هاي تبريزي براي صعود به جام حذفي

از مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي کشور فردا يک ديدار در تبريز برگزار شده و دو تيم تبريزي شهرداري تبريز و تراکتورسازي به مصاف هم خواهند رفت.

  تیم تراکتور‌سازی و شهرداری تبریز به دلیل حضور در لیگ برتر از مرحله چهارم در جام حذفی وارد مسابقات شده که در این مرحله تیم تراکتورسازی تبریز به دلیل انصراف فجر سپاسی ‌شیراز بدون بازی به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد، اما شهرداری تبریز یک دیدار مقابل تیم راهبر آباده ‌فارس برگزار ‌و با پیروزی شش بر صفر به مرحله بعد صعود کرد.
تیم‌های تراکتورسازی تبریز و شهرداری تبریز روز یکشنبه 30 آبان ساعت 14:30 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف هم رفته و تیم برنده به‌ هشت تیم پایانی جام حذفی صعود کرده و رقیب ملوان انزلی برای صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی خواهد شد.
قهرمان جام حذفی به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال ایران در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا حضور خواهد یافت.
تیم تراکتور سازی تبریز در سال‌های 55 و 73 و تیم گسترش فولاد تبریز در فصل گذشته این رقابت‌ها به بازی پایانی راه یافته است، اما موفق به پیروزی در دیدار نهایی و صعود به باشگاه‌های آسیا نشدند.

فنرباغچه به دنبال آلتین تاپ

به گزارش وبسایت کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران،سران باشگاه فنرباغچه بعد از عملکرد نه چندان جالب این تیم در لیگ ترکیه،قصد دارند در فصل نقل و انتقالات زمستانی برای تقویت تیم خود،چند خرید انجام دهند.
خبرهای رسیده  حاکی از آن است که حمید آلتین تاپ در لیست خرید زمستانی باشگاه فنرباغچه قرار گرفته است و مسئولین این باشگاه قصد دارند برای خرید این بازیکن در تعطیلات نیم فصل اقدام کنند.
آلتین تاپ در تابستان سال ۲۰۰۷ از شالکه به بایرن آمد اما هیچ وقت در لیست ترکیب اصلی بایرن قرار نگرفت به طوری که تمام کارشناسان این نظر را داشتند که آلتین تاپ از بایرن جدا خواهد شد اما او با بایرن یک فصل دیگر تمدید کرد.
این احتمال می رود که با بازگشت روبن و ریبری،این بازیکن ترکیه ای،نیمکت نشین شود و از بایرن در فصل نقل و انتقالات زمستانی جدا شود.

كمالوند: قهرماني در جام حذفي يكي از راه هاي كسب سهيمه آسيايي است

سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز گفت: قهرماني در رقابت هاي جام حذفي، يکي از راه هاي کسب سهيمه آسيايي است و به همين خاطر اين جام اهميت خاصي براي ما دارد.

   ''فراز کمالوند'' اظهار داشت: برخلاف رقابت هاي فصل پيش که توجهي به جام حذفي نداشتيم، در اين فصل و به منظور تحقق قولي که به هواداران تراکتورسازي داده ام، با تمام توان و براي تصاحب جام حذفي به مصاف حريفان مي رويم.
وي اضافه کرد: تراکتورسازي در کنار رقابت هاي ليگ برتر و قرار گرفتن در بين چهار تيم مدعي اين ليگ، در جام حذفي نيز حضوري قدرتمند خواهد داشت تا از طريق يکي از اين رقابت ها موفق به کسب سهيمه آسيايي و حضور در مسابقات قهرماني باشگاه هاي آسيا شود.
کمالوند با اشاره به ديدار تيمش مقابل شهرداري تبريز در مرحله يک هشتم جام حذفي که روز يکشنبه در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار مي شود، افزود: در اين ديدار از تمام توان خود براي شکست شهرداري و صعود به مرحله بعدي استفاده خواهيم کرد.
وي خاطر نشان کرد: شهرداري تبريز با آمدن سرمربي جديد متحول شده و روحيه مضاعفي گرفته و نبايد اين تيم را دست کم گرفت.
شهرداري براي رسيدن به اين مرحله بهينه راهبر آباده فارس را از پيش رو برداشته و تراکتورسازي به دليل انصراف مقاومت سپاسي از اين رقابت ها، در اين مرحله حاضر شده است.
دربي اين دو تيم تبريزي در مرحله يک هشتم جام حذفي ساعت 14 و 30 دقيقه فردا در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار مي شود و برنده اين بازي با ملوان بندر انزلي در مرحله يک چهارم روبرو مي شود.
 

ابهام در حضور بازيكن پرسپوليس و حضور دو خارجي در شهرداري تبريز

سرپرست تيم فوتبال شهرداري تبريز از ابهام درحضور شيث رضايي در اين تيم خبر داد.
 احمد صالح پناه درباره جذب شيث رضايي گفت: اين بازيکن را مي خواهيم و با باشگاه پرسپوليس هم مذاکره کرديم اما هنوز جوابي به ما نداده اند.
 سرپرست تيم فوتبال شهرداري تبريز افزود: با توجه به اينکه ليست ليگ برتري شهرداري تبريز پر است اگر مي خواهيم شيث رضايي را بگيريم بايد يک بازيکن را از ليست خارج کنيم و اين بازيکن به پرسپوليس برود تا بتوانيم شيث رضايي را جذب کنيم. تا اين لحظه پرسپوليس نظرش را در اين باره به ما اعلام نکرده است.
 احمد صالح پناه اظهار داشت:  ما در حال جذب دو بازيکن خارجي هستيم که در پست هاي دفاع و هافبک هستند. با توجه به اينکه فصل نقل و انتقالات بازيکنان خارجي چهارشنبه تمام مي شود در دو سه روز آينده تکليف اين دو بازيکن هم مشخص مي شود.

۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

علیزاده: حق نداریم اشتباه کنیم

مهاجم تیم تراکتورسازی تبریز می‌گوید بازیکنان این تیم در بازی مقابل شهرداری حق اشتباه کردن ندارند و باید برای حضور در  ادامه رقابتهای حذفی در این بازی برنده از میدان خارج شوند.

علی علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، گفت: شرایط تیم ما خوب است و با برگشتن بازیکنان ملی‌پوش تمرینات خوبی را انجام داده‌ایم و برای بازی مقابل شهرداری کاملا آماده‌ایم.

وی درباره تیم شهرداری تبریز و اینکه این بازی نوعی دربی محسوب می‌شود، گفت: این بازی علاوه بر سخت بودن حساس هم هست. در این دیدار یک تیم باید حذف شود. حق اشتباه کردن نداریم و برای حضور در ادامه رقابتهای حذفی باید این بازی را برنده از میدان خارج شویم.شهرداری تیم خوب و باانگیزه‌ای است و مربی خوبی دارد. با آمدن حمید درخشان شرایط این تیم بهتر شده است. به هر حال ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به مرحله بعد صعود کنیم.

وی در پایان افزود: دوست دارم اول تیمم نتیجه بگیرد و بعد خودم گل بزنم. اگر موقعیت گلزنی برایم ایجاد شود حتما آن را به ثمر می‌رسانم.

ملوان حريف دربي تبريز!

امروز تيم ملوان انزلي، موفق شد، حريف خود را شكست دهد و به مرحله يك چهارم نهايي صعود كند.

تيم ملوان انزلي موفق شد با سه گل مهرداد اولادي، تيم فولاد نطنز را در ورزشگاه تختي شكست دهد و به جمع هشت تيم برتر جام حذفي صعود كند.
ملوان در مرحله بعدي، با پيروز ديدار روز يكشنبه، تراكتور و شهرداري مصاف خواهد كرد.
در صورتي كه تراكتورسازي، موفق به پيروزي بر همشهري خود شود، مقابل ملوان انزلي ميزبان خواهد بود و در غير اين صورت، براي تعيين ميزبان، بين ملوان و شهرداري قرعه كشي انجام خواهد شد.

شکايت باشگاه مصري از عماد رضا به فيفا

سایت باشگاه الزمالک خبر داد هیات مدیره این باشگاه مصری در حال کار بر روی شکایت نامه ای است که قرار است در آن ادعای غرامت از این بازیکن عراقی مطرح شود. بر اساس این خبر، عماد رضا بازیکن عراقی که در ابتدای فصل به این تیم پیوست به دلیل اختلاف نظر با سرمربی تیم الزمالک فقط در 2 بازی برای این تیم در لیگ مصر به میدان رفته است و بدون اجازه باشگاه برای حضور در اردوی تیم ملی کشورش و همچنین مذاکره با تیمهای ایرانی مصر را ترک کرده است.
جلال ابراهیم رئیس باشگاه الزمالک مصر گفته است که باشگاه از حق خود در این مورد چشم پوشی نخواهد کرد و عماد رضا باید یک میلیون دلار برای جدایی از الزمالک پرداخت کند تا رضایتنامه اش صادر شود، در غیر اینصورت اجازه جدایی از این باشگاه را ندارد. ادعاهای باشگاه الزمالک در حالی مطرح می شود که این بازیکن در اردوی تیم ملی عراق در ابوظبی حضور دارد و گفته می شود امروز به تهران می آید تا با یکی از تیمهای ایرانی قرارداد امضا کند.

از آذربایجان تیملری، فرق ائلمئز رنگلری تا واقعیت؟

آیا تا بحال فکر کرده اید که در این شهر و در تبریز که مهد فوتبال آذربایجان است تیمی دیگر هم با نام شهرداری تبریز هم با بازیکنانی اکثرا بومی در لیگ برتر برای شادی مردمان این دیار توپ می زنند، این بازیکنان که اکثرا از خود ما و از دوستان ما به حساب می آیند در واقع برای سربلندی نام آذربایجان با غیرت و تعصب بسیار مثالی زدنی برای دوام شهرداری در لیگ برتر هر چه در چنته دارند را رو می کنند، آیا تا بحال فکر کرده اید اگر روزی کیانی را در خیابان ببینید چه احساسی نسبت به او خواهید داشت؟ مطمئنا کیانی و یا نصرتی را می شناسید و آنها را در آغوش خواهید کشید و در واقع با الفاظ آنچنانی سعی خواهید کرد عشق و ارادت خود را به تیم تراکتور و او بیان کنید، اما آیا فکر می کنید اگر روزی علیزاده، نوشی صوفیانی ، گردانی، ابرقویی، محمد پور و علی کریمی را در خیابان ببینید واقعا آنها را بشناسید؟ مطمئنا نخواهید شناخت چرا که شهرداری برای شما آن مفهوم تراکتور را ندارد.

چند روز پیش یکی از این بازیکنان بومی و در عین حال محجوب شهرداری در حالی در خیابان دیده ام که هیچ یک از اطرافیان او را نمی شناختند که بازیکن شهرداری است، برایم جالب بود که این بازیکنان در حالی که تبریزی است چگونه چندان هواداران فوتبال دوست تبریزی او را نمی شناسند؟ و به نظر من این یک فاجعه است! فاجعه ای که موجب شده که دیگر برایمان جا بیفتد که شهرداری برایمان آنقدرها مهم نیست!


اگر اینگونه فکر می کنیم باید بگویم که سخت در اشتباه هستیم، گردانی، علیزاده، ابرقویی، نوشی صوفیانی، علی کریمی، محمد پور و دیگر بازیکنان بومی شهرداری باید همچون دیگر بازیکنان تیم تراکتور برای ما مهم باشند، آنها از پوست و استخوان ما هستند و چشم و چراغ آینده فوتبال ما و آذربایجان، فوتبال این شهر به خاطر حضور این بازیکنان بومی و تیم شهرداری تازه دارد جانی تازه می گیرد، نمی گویم تراکتور را فراموش کنیم و شهرداری را بچسبیم بلکه حرفم این است که هر دو را دوست داشته باشیم و با حمایت از شهرداری هم کاری کنیم که فوتبال این شهر و آذربایجان در سطح ایران و آسیا حرف های زیادی برای زدن داشته باشد، این بازیکنان بومی که در شهرداری بازی می کنند هم به اندازه دیگر بازیکنان غیر بومی که در شهر ما بازی می کنند را دوست داشته باشیم و به آنها همان احترامی را بگذاریم که به دیگر بازیکنان می گذاریم، نباید فراموش کنیم که با تداوم حضور شهرداری در لیگ برتر و جدال او با تیم تراکتور در لیگ برتر بر جذابیت های لیگ برتر هم برای ما افزوده شده و موجب خواهد شد تا بازیکنان دیگری به عرصه فوتبال آذربایجان و کشور معرفی شوند که این موجب مباهات و فخر ما خواهد بود.

نباید فراموش کرد تراکتور محبوب است و محبوبیت اش هم به خاطر تراکتور بودن اش نیست، اما شهرداری هم بخشی از هویت آذربایجان است که به نام نامی آذربایجان در میادین حضور می یابد تا روزهای اوج برای فوتبال این شهر هم فرا برسد، این بازیکنان را همانند بازیکن تراکتور دوست داشته باشیم و برای آنها هم چون بازیکنان تراکتور وقت بگذاریم و موجب شویم که آنها هم احساس دوست داشته شدن به اندازه دیگر بازیکنان تیم دیگر این شهر یعنی تراکتور را داشته باشند، به یاد داشته باشیم که شهرداری واقعا برای ما با تراکتور فرق ندارد و موفقیت او برای ما هم همان اندازه مهم است که موفقیت شهرداری، پس با حمایت از هر دو تیم ثابت کنیم که در عمل و واقعیت آذربایجان تیملری، فرق ائلمئز رنگلری.

بائو: جام حذفی برای شهرداری مهم نیست/امیدوارم دربی جوانمردانه‌ای باشد

هافبک تیم فوتبال شهرداری تبریز می‌گوید جام حذفی برای این تیم اهمیت زیادی ندارد و تمرکز اصلی آنها روی بازیهای لیگ برتر است.

"میثم بائو" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، گفت: دربی تراکتورسازی و شهرداری تبریز مثل همه دربیها حساسیت زیادی دارد اما بازیهای جام حذفی برای تیم ما مهم نیست.

وی ادامه داد: شهرداری بیشتر از آنکه به فکر بازیهای جام حذفی باشد به بقا در لیگ برتر فکر می‌کند. هم و غم ما این است که در لیگ برتر بمانیم و رتبه قابل قبولی کسب کنیم به همین دلیل زیاد به فکر جام حذفی نیستیم. از آنجایی که شهرداری اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند هدفش این است که در سطح اول فوتبال ایران باقی بماند.

بائو افزود: بازی میان تیمهای همشهری همیشه حساسیت بالایی دارد. دیدار میان تراکتورسازی و شهرداری حیثیتی است و امیدوارم شاهد دربی جوانمردانه‌ای باشیم. قبول دارم که تراکتورسازی از شهرداری پرطرفدارتراست ولی ما مقابل این تیم از پیش باخته نیستیم و همه تلاش خود را می‌گیریم تا نتیجه قابل قبولی کسب کنیم.

وی در پایان گفت: شهرداری تبریز با آمدن حمید درخشان روند رو به رشدی را داشته و امیدوارم به زودی از انتهای جدول جدا شویم.

حضور یک نیمه ای کرار و عماد رضا مقابل کویت

تیم ملی عراق در یک بازی دوستانه مقابل کویت به تساوی 1-1 رسید.

در این بازی که دیشب در ابوطبی برگزار شد، جاسم کرار بازیکن تیم تراکتورسازی یک نیمه برای عراق بازی کرد و به دلیل بازی ضعیف در ابتدای نیمه دوم جایش را به صالح سدیر داد. عماد رضا مهاجم مورد نظر پرسپولیسی ها نیز در اواسط نیمه دوم تعویض شد. یونس محمود گل عراق را از نقطه پنالتی به ثمر رساند.
این آخرین بازی دوستانه عراق قبل از حضور در جام خلیج فارس بود. اولین بازی عراق در این مسابقات روز سه شنبه آینده مقابل امارات خواهد بود.

نتایج هفته ششم لیگ آزادگان

هفته ششم لیگ آزادگان که از دیروز با یک بازی آغاز شده بود، عصر امروز با انجام چند بازی دیگر پیگیری شد و به خاطر حضور چند تیم در جام حذفی، رقابتهای این هفته بطور ناقص برگزار شد.
در بازیهای انجام شده امروز،  تیم سپاسی در گرگان مقابل اتکا پیروز شد، سپیدرود در خانه به آلومینیوم بگوویچ باخت، نساجی با 2 گل مقابل شیرین فراز صدرنشین پیروز شد و گسترش فولاد نیز در اولین بازی پس از اخراج فیروز کریمی برق شیراز را برد.
تربیت یزد 3- شهرداری یاسوج صفر
همیاری اراک صفر- گل گهر سیرجان صفر
اتکا گرگان 1- سپاسی شیراز 2
ماشین سازی تبریز- شهرداری بندرعباس( فردا برگزار می شود)
پیام مشهد- نفت مسجد سلیمان( به تعویق افتاد)
مس رفسنجان- فولاد نطنز( به تعویق افتاد)
کاوه تهران- داماش گیلان( به تعویق افتاد)
داماش لرستان 3- صنعت ساری صفر
سپیدرود رشت صفر- آلومینیوم هرمزگان 1
گسترش فولاد تبریز 2- برق شیراز 1
پیام شیراز صفر- استقلال اهواز صفر
نساجی مازندران 2- شیرین فراز کرمانشاه صفر
ایرانجوان بوشهر 4- فولاد یزد 1
ابومسلم مشهد 1- مس سرچشمه صفر

۱۳۸۹ آبان ۲۷, پنجشنبه

نگاه امنیتی به هواداران تراختور





TractorFansPortal.Com. یگان ویژه، بسیح ،نیروی انتظامی ، نیروهای ضد شورش با تمامی تجهیزات  و افراد لباس شخصی ،اینها گروههایی هستند که طرفداران تراکتور در هر بازی شاهد حضور پر رنگ و پر تعداد آنها در محوطه داخل و اطراف ورزشگاه هستند و اضافه کنید به اینها  موتوریهای مخصوص ضد شورش با راکبان عظیم الجثه که معمولا در اطراف ورزشگاه کمین میکنند.

بعد از آنکه ارتش سرخ آذربایجان بعد از هفت سال در جا زدن اجباری وارد لیگ برتر شد ،بی شک کمتر کسی فکر میکرد که هواداران پرتعداد و سرتا پا شور تراختور ،این چنین کل رسانه ها و مردم ایران را مات و مبهوت خویش سازند ،اما این اتفاقی بود که رخ داد و هر روز نیز بر رنگ و لعاب آن افزوده میشود.
شاید به ذهن  هر کسی که برای اولین بار،  پا به ورزشگاه سهند (یادگار) شهر تبریزمیگذارد خطور کند که اینجا قراره مسابقه فوتبال برگزار بشه یا میدان جنگه؟
اما باقی قضایا

اگر از شرح حال ورود به ورزشگاه که باید از هفت خوان رستم رد بشوی بگذریم میرسیم به قضییه تکراری و البته منزجر کننده دستگیریهای بعد از بازی های تراختور (و البته تازگیها شهرداری هم وارد عرصه شده.) اگر نگاهی گذرا به سایتهای مرتبط با آذربایجان بیانداریم شاهد خواهیم بود که در اکثر بازیهای تراختور ،دهها نفر از جوانان این مرز و بوم به بهانه های واهی دستگیر و روانه اطلاعات نیروی انتظامی میشوند که کار بسیاریشان نیز به دادگاه میکشه.
یکی از افسران نیروی انتظامی که ظاهرا دلش خیلی از تراختور پر بود میگفت ،از روزی که تراختور وارد لیگ برتر شده آرامش رو از ما گرفته ، وقتی دلیلش رو می پرسیدیم میگفت : در تمامی بازیهاش تا نصف شب در آماده باش کامل هستیم .

از آغاز لیگ امسال دشمنی های علنی بر علیه تراحتور آغاز شد از سه محرومیت ابتدای فصل تا برگزاریهای بازیهای این تیم در وسط هفته و در ساعات غیر مناسب (تراختور تا اینجای کار تنها یکبار روز جمعه بازی کرده) و سایر اقداماتی که همگی در جهت کاهش تعداد تماشاگران صورت پذیرفت.(اما باز تا این هفته تراختور بیشترین تعداد تماشاگر رو داشته)

اما سوال اصلی اینجاست که دلیل این همه نگاه تنگ نظرانه و البته امنیتی به هواداران تراختور چیست؟

اگر نگاهی گذرا به شعارهای هواداران تراختور که از اقصی نقاط کشور و تقریبا از تمامی شهرها و روستاهای تورک نشین خود را به استادیوم سهند می رسانند بیاندازیم شاید به نتایجی دست یابیم. در اکثر بازیهای تراختور این شعارها سر داده میشود :

یاشاسین  آذربایجان  ( شعاری همیشه جاوید که بدون استثنا در تمامی بازیهای تراختور طنین انداز میشود.)
یاشاسین   تراختور
تورک لرین افتخاری    ................    تراختور تراختور
آذربایجان وار اولسون   ...............    ایستمین کور اولسون
آذربایجان یوردوموز     ...............     تراختور بوز قوردوموز
تورک دیلینده مدرسه    ...............     اولمالیدی هر کسه
تراختوری ائل ایستر    ..............     شرفلی میلت ایستر
اورمو گولو سسلنیر     ..............     سوسوزام هارای هارای
گلین گئداخ آغلیاق      ..............      اورمو گولون دولدوراق
.
.
.
مضامین ملی و مشکلات عینی آذربایجان را میتوان به سادگی ازاین شعارها استنباط کرد.
در واقع طرفداران تراختور از کوچکترین فرصت ممکن ، نهایت استفاده را برای بیان خواسته های قانونی خویش میبرند .به عنوان نمونه الان بزرگترین مشکل زیست محیطی آذربایجان خشک شدن دریاچه زیبای اورمیه (اورمو گولو) میباشد که متاسفانه مسئولین مربوطه در خواب خرگوشی بسر میبرند و هر روز شاهد وخیم تر شدن موضوع هستیم ،حال طرفدارن تراختور از فرصت باهم بودن استفاده کرده و با شعارهایی که از عمق وجود بر میخزد ، خواستار حل این مشکل هستند .

آنچه مسلم است نیروهای امنیتی حساب ویژه ای روی هواداران آذربایجانی باز کرده اند و بصورت کاملا حساب شده سعی در کاهش افراد حاضر در ورزشگاه دارند اما ببینیم این ترفندها کارساز خواهد شد یا اینکه مثل فصول پیش که سنگشان به تیر خورد و بعد از هفت دوره حق خوری و نگه داشتن تراختور در لیگ یک شاهد فوران یکباره آتشفشان تراختوریها بودند ،اینبار نیز نظاره گر خروش این ملت خواهند بود.
گذشت زمان پاسخگوی این سوال خواهد بود.
به قلم: گونش

گزارش ویژه: فحاشي عربي به كرار؛تاكتيك خاص عليه ستاره تراكتور!


کمتر بازیکن خارجی در لیگ ایران است که چون جاسم کرار عراقی در ایران زبانزد سرمربیان شاغل در لیگ برتر ایران نباشد، او تنها بازیکنی است که با تکنیک بالایش همیشه هواداران را به وجد می آورد و با حرکات پا به توپ خود دفاع های حریف را همیشه با مشکل مواجه می کند آنالیزورهای تیم های که در مقابل تراکتور بازی خواهند داشت همیشه روی یک نام خاص تاکید زیادی دارند، او کسی نیست جز جاسم کرار عراقی که یکی از خارجی های خوب فوتبال ایران است که هیجان را با حرکات فوق العاده زیبای پا به توپ خود در بازیهای تیمی چون تراکتور در زمین آزاد می کند، اما انگار اینکار او زیاد به مذاق بازیکنان تیم های حریف و مدافعان آن تیم ها خوش نمی آید که روش دیگری را برای مهار او برگزیده اند.
جاسم کرار در بین دو نیمه در بازی با استقلال تهران که در تبریز برگزار شد اعتراض شدید خود را به توهین ها و فحاشی های که بازیکنان تیم استقلال آنهم به زبان عربی به او ابراز می داشتند را به گوش کمالوند رسانیده بود، کمالوند هم در کنفرانس خبری اعتراض خود را به این توهین با گفتن این جمله که " باید زمین مسابقه از این ناپاکی ها پاک شود " ابراز داشت، جاسم کرار در مورد آن بازی گفت : بازیکنان حریف از زمانی که پا به توپ می شدم به جای آنکه توپ را از من بگیرند شروع به فحاشی با زبان عربی می کردند که برایم غیر قابل باور بود، این بازیکن افزود: آنقدر این کارها در زمین بازی تکرار شد که برایم آزار دهنده شده بود، آنها می خواستند من را با اینکار عصبانی کنند که موفق به اینکار نشدند، اما باید بگویم که فکر نمی کردم بازیکنانی هم پیدا می شوند که به جای تمرین وقت خود را صرف یاد گیری فحش های عربی هم بکنند.
کرار بارها خواسته داوران را متوجه این بی اخلاقی بازیکنان در زمین مسابقه بکند که  بعلت عدم تکلم به زبان فارسی این امر برای او مقدور نشده است.
او در مورد این فحاشی ها در زمین مسابقه می گوید: فکر می کردم بازی با استقلال دیگر فحاشی ها به زبان عربی تمام خواهد شد اما در بازی با صبا این کارها ادامه داشت و چند تن از بازیکنان صبا هم اینکار را صورت انجام می دادند که در یک مورد موجب درگیری من با یک بازیکن صبا شد، او در مورد این صحنه می گوید: واقعا نمی دانم چه بگویم جز اینکه آنها فحاشی را بعنوان یکی از اصول دفاعی خود برگزیده اند، فقط می توانم بگویم متاسفم.
چند تن از عکاسان حاضر در استادیوم یادگار امام تبریز در مورد فحاشی های صورت گرفته در زمین مسابقه چندین بار اعتراض خود را در کنفرانس خبری به سرمربی تیم استقلال بیان کردند، یکی از این عکاسان در مورد حرف های کرار می افزاید: این فحاشی ها آنقدر در زمین مسابقه زیاد بود که بوضوح در زمین توسط عکاسان شنیده می شد، او در مورد فحاشی های صورت گرفته به کرار که یکی از بازیکنان سرشناس استقلال نثار کرار می کرد گفت : این بازیکن که یکی از بازیکنان سرشناس لیگ برتر و استقلال است و شاید سرشناس ترین آنها باشد آنقدر فحش ها را بوضوح می گفت که انسان شرمش می آید دوباره آنها را بر زبان جاری سازد، او به عربی و فارسی به جاسم فحاشی می کرد که با دیدن چهره جاسم کرار در موقع شنیدن این کلمات عربی واقعا می شد اوج خشم این بازیکن را بوضوح دید، این عکاس در ادامه اشاره می کند: امیدوارم کمیته انضباطی و داوران مسابقات به این فحاشی ها واکنش نشان دهند چرا که فحاشی به یک خارجی میهمان در لیگ ایران اصلا به صلاح فوتبال ما نیست چون مطمئنا چهره ایرانیان را در نزد آنها خراب خواهد کرد.

ادامه روند کنونی تراکتور مساوی با تحقق آرزوی آسیایی شدن

تیم تراکتورسازی تبریز  که پس از 8 سال دوری از لیگ برتر و با رهبری فراز کمالوند توانست مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کند، در سال اول حضور خود در لیگ برتر به عنوان پدیده رقابت ها معرفی شد و  توانست موفقیت های چشمگیری كسب كند.

تراکتور که دارای پتانسیل هواداری می باشد، می تواند با کمک گرفتن از آنها حرفهای زیادی براي گفتن، حتی در آسیا داشته باشد. هواداري که، همه تیم ها آرزوی داشتن آن را دارند اكنون در اختیار تراکتور است و این تیم می تواند با برنامه ریزی های مناسب استفاده خوبی از این هواداران داشته باشد.
تراکتور که با هواداران خود در سال گذشته پر تماشاگرترین تیم لیگ برتر محسوب می شد، توانست با بازیهای زیبا و تماشاگر پسند، با وجود برخی اشتباهات داوری، درنیمه بالای جدول رده بندی جا خوش كند و اين امر، امیدواری هواداران را برای کسب نتایج بهتر در سالهای آینده را افزایش داد.
این تیم امسال توانسته است به خواسته های خود برسد و در جمع تیم های بالانشین جدول حضور یابد و طبق گفته های سرمربی این تیم، در صورت کسب 25 امتیاز در نیم فصل اول، می تواند در نیم فصل دوم با اضافه شدن چند بازیکن دیگر، 25 امتیاز دیگر کسب کند و با 50 امتیاز شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیایی خواهد داشت.
طبق اخباری که این روزها به گوش می رسد مسئولان تراکتور قصد دارند چند بازیکن تراز اول را به تیم اضافه کنند که در این بین احتمال پیوست عماد رضا و چند گزینه دیگر، که از بهترین بازیکنان ایران به شمار می روند، وجود دارد و احتمالا تا چند روز آینده قرارداد رسمی با بازیکنان مد نظر بسته شود.
تراکتور که چندی قبل با پیوستن آندرانیک تیموریان توانست برای مدت ها سوژه رسانه ها شود قصد دارد تا بار دیگر با قدرت هرچه تمامتر در نیم فصل دوم مسابقات حاضر شود و بعید نیست که هواداران تراکتور بتوانند در فصل بعد این تیم را در جام باشگاه های آسیا همراهی کنند و ورزشگاه یادگار را به جهنمی برای تیم های بزرگ آسیایی تبدیل کنند.
اما با وجود تمامی امید هایی که به موفقیت تراکتور وجود دارد، مهمترین مسئله اي که نقش اصلی را در موفقیت این تیم خواهد داشت، هواداران پر تعداد این تیم هستند که باید همانند گذشته به حمایت از تیم بپردازند و از ورود تراکتور به حاشيه، جلوگیری کنند و با صبر کردن خود بتوانند شاهد تحقق هدف آسیایی شدن این تیم باشند.
به نظر می رسد، تراکتورسازي بتواند، با کمک هوادارانش هدف آسیایی شدن را، با ادامه روند کنونی خود، محقق سازد و باید دید فراز کمالوند، سرمربی جوان این تیم، چه اندیشه هایی برای ادامه فصل خواهد داشت.
 
یادداشت از امیر توپچی پور

بیانیه فدراسیون جودو علیه فردوسی پور

انتقادات ظریف عادل فردوسی پور از نتایج تیم ملی جودو در بازی های آسیایی واکنش مسوولان این فدراسیون را به دنبال داشت؛ تا جایی که امروز با صدور بیانیه ای پاسخ مجری برنامه ۹۰ را دادند.
در متن بیانیه آمده است: “این که یک مجری برای خنداندن مخاطبان از ابزار تمسخر استفاده کند، بدترین شیوه اجرا در رسانه ملی است. البته این شیوه زمانی بدتر می‌شود که مجری آن بدون آگاهی از نحوه آن موضوع مورد تمسخر، دست به این کار بزند. برنامه ۹۰ که یک برنامه صرفا فوتبالی است هر از گاهی با تمسخر به دیگر رشته‌ها نیز می‌پردازد تا از این طریق مخاطبانش را افزایش دهد. این روش اجرا از عادل فردوسی پور اگرچه بعید نیست اما نشانگر این واقعیت مهم است که نگران از دست دادن مخاطبان رو به افولش باشد. شیوه انتقاد او به شکل یک طرفه، به خوبی این ادعا را ثابت می‌کند که شیوه‌ای قدیمی و کهنه است. فردوسی‌پور در طی این سال‌ها از اجرای برنامه ۹۰، خیلی سعی می‌کند نوآوری داشته باشد، و برای این کار شیوه‌های مختلفی را آزمایش کرده است اما بعد از مدتی چاره‌ای نداشته تا همان برنامه روتین خود، که بیشتر پرداختن به مسائل داوری، و یا اتفاق‌های حاشیه‌های لیگ است، بپردازد. فردوسی پور با همین روش قدیمی مخاطبان خود را دارد و نیازی نیست با تمسخر رشته‌های دیگر به غلط، نوآوری کند و به فکر افزایش مخاطب باشد. عادل فردوسی پور در برنامه این هفته ۹۰ دو بار به تمسخر، حرکات غیرورزشی در فوتبال را به جودو تشبیه کرد و به نوعی نتایج این رشته ورزشی را در بازی‌های آسیایی گوانگجو  مورد تمسخر قرار داد. او یا اطلاع ندارد که شیوه مبارزه جودو به چه نحوی است و یا خود را به بی اطلاعی می‌زند که مخاطب را به خنده وادارد. عادل فردوسی‌پور باید بداند شیوه مبارزه در جودو ضربه زدن نیست، بلکه یک شیوه درگیرانه است که همانند رشته ورزشی کشتی می‌باشد. آن حرکت غیر ورزشی‌ای که در برنامه ۹۰ به نمایش گذاشته شد ضربه‌زدن با پا بود که در رشته ورزشی تکواندو به کار برده می‌شود، نه در جودو، که یک ورزش درگیرانه و پرتاب کردن حریف به روی تاتامی است. آقای فردوسی پور اگر آشنایی با رشته‌های رزمی ندارید بهتر است قبل از تمسخر کردن در رسانه ملی، اطلاعات خود را بالا ببرید تا بی‌جهت اطلاعات غلط از شیوه مبارزه در جودو به مخاطب ندهید.”

۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

عماد رضا در تراختور

فراز كاملوند از مذاكره با عماد رضا بازيكن تيم ملي عراق و بازيكن سابق تيم سپاهان خبر داد.
تيم پرسپوليس نيز خواهان اين بازيكن مي باشد اما با صحبت هايي كه جاسم كرار ، بازيكن عراقي تيم تراختور در اردوي تيم ملي عراق با عمادرضا داشته است نظر مثبت عماد رضا را براي پيوستن به تيم تراختور جلب كرده است.
جاسم كرار بار ها در مصاحبه با رسانه ها از احترام تورك ها به عرب ها بر خلاف ساير ايراني ها تقدير كرده است و قطعا اين نكته براي عماد رضا جالب بوده است.
با پيوستن اقاي گل سال گذشته ليگ برتر به تيم تراختور مشكلات تيم در خط حمله به حداقل خواهد رسيد.
عماد رضا پس از آندو تيموريان دومين بمب خبري تراختور در سال جاري خواهد بود.


رسول خطیبی: اگر تیم دیگری من را می‌خواست ممکن نبود از تراکتورسازی بروم

مهاجم تازه‌وارد گسترش فولاد در شرایطی که بسیار امیدوار بود در لیگ برتر مهره تأثیرگذاری برای تراکتورسازی باشد در نهایت با نظر مسئولان استان تبریز تصمیم‌ گرفت به تیم سابق خود برگردد.
"رسول خطیبی" در مورد وضعیت خود گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، داشت که در زیر می‌خوانید:

*چطور شد به گسترش فولاد برگشتی؟
- بالاخره شرایط به شکلی پیش رفت که پس از چند ماه حضور در  تراکتورسازی بار دیگر به گسترش‌فولاد برگردم.

*از کی می‌توانی برای این تیم در رقابتهای دسته اول بازی کنی؟
- طبق قانون بازیکنی که از لیگ برتر به لیگ یک می‌آید پس از 72 ساعت می‌تواند بازی کند و من این هفته برای گسترش فولاد به میدان می‌روم.

*از نظر بدنی آماده هستی؟
- من از فوتبال دور نبودم که ناآماده باشم. در تیم تراکتورسازی تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته‌ام و از هر نظر آماده حضور در میدان هستم البته اگر کادر فنی صلاح بدانند.

*شرایط گسترش‌فولاد در لیگ دسته اول زیاد جالب نیست.
- تاکنون فقط چند بازی از رقابتهای لیگ دسته اول پشت سر گذاشته شده و با وجود 2 شکست در دیدارهای قبلی می‌شود همه چیز را جبران کرد.

*این تیم می‌تواند به لیگ برتر صعود کند؟
- برای ما همه چیز فراهم است تا به لیگ برتر صعود کنیم. ما سال گذشته در رقابتهای جام حذفی خوب کار کردیم و امسال می‌خواهیم در لیگ دسته اول نتایج خوب را تکرار کنیم.

*حالا چطور شد که به گسترش فولاد آمدی؟
- از لیگ برتر هم پیشنهاد داشتم اما به صلاحدید بزرگان تبریز به تیم سابقم برگشتم. خودم هم در جریان نبودم که قرار است به گسترش‌فولاد برگردم. باور کنید اگر تیم دیگری من را می‌خواست ممکن نبود از تراکتورسازی جدا شوم.

*پس مثل اینکه شرایط در گسترش فولاد برای تو فرق می‌کند؟
- همینطور است. من گسترش‌فولاد را دوست دارم و خوشحال می‌شوم کمکی به این تیم کنم.

*قرار است با چه شماره‌ای در تیم جدیدت بازی کنی؟
- من هیچوقت شماره‌ای نخواستم اما مسئولان و کادر فنی تصمیم گرفتند شماره 10 را به من بدهند.

*شنیده می‌شود فیروز کریمی از گسترش فولاد اخراج شده. درست است؟
- در این مورد چیزی نمی‌دانم و چیزی هم نشنیده‌ام.

صندلي داغ، ميهمان اين هفته: مصطفي اكرامي

با توجه به درخواست کاربران محترم سایت، مبني بر ارتباط با اعضاي تيم، بر آن شديم تا با ايجاد محيطي دوستانه، پلي باشيم بين هواداران و بازيكنان و كادر فني تيم.

براي اين منظور، روز سه شنبه آقاي مصطفي اكرامي با حضور در اين سايت، به سوالات كاربران عزيز به صورت زنده پاسخ خواهد داد.

شما ميتوانيد از هم اكنون سوالات خود را با بازيكن تيم محبوبمان در ميان بگذاريد.

براي ورود به بخش صندلي داغ، اينجا كليك كنيد.

*** توجه:
لطفا در سوالات خود، از قوانين سايت تبعيت كنيد، سوالاتي كه برخلاف قوانين سايت باشد، پاسخ داده نخواهند شد.
از نوشتن مطالب نامربوط به این تاپیک و اظهار نظرهای شخصی خودداری فرمایید.

((خدمت به شما افتخار ماست))
تیم مدیریت سایت تراکتور اف سی

۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

پيروي تراكتور در دربي دوستانه

يم تراكتورسازي، امروز در يك ديدار دوستانه موفق شد تيم ماشين سازي تبريز را شكسات دهد.

به گزارش كلوب هواداران تراكتورسازي، در اين ديدار دوستانه كه بدون بازيكنان ملي پوش تراكتور(نصرتي، تيموريان و كياني) برگزار شد، تيم تراكتورسازي موفق شد، با تك گل دقيقه 85 مجتبي ترشيز به پيروزي برسد. در اين ديدار فراز كمالوند بيشتر از بازيكنان ذخيره خود استفاده كرد و اين بازيكنان بازي قابل قبولي از خود به نمايش گذاشتند.
تراكتورسازي، روز يكشنبه 30 آبان در چهارچوب جام حذفي به مصاف تيم شهرداري تبريز خواهد رفت.

گزینه های جانشینی فیروز کریمی در گسترش فولاد : حجازی مدیر فنی، پاشازاده سرمربی


پس از گذشت تنها پنج هفته از شروع بازیهای لیگ دسته اول مسئولان باشگاه گسترش فولاد تصمیم گرفتند فیروز کریمی را از سرمربی این تیم پرمهره اخراج کنند تا در ادامه راه مربی دیگری هدایت گسترش فولاد را برعهده بگیرد.
 مسئولان گسترش فولاد ودر راس آنها زنوزی همه اختیارات انتخاب سرمربی جدید را به دست ناصر حجازی سپرده اند تا مربی جدید با نظر مستقیم او شود. حجازی که از سال گذشته مشاور باشگاه گسترش فولاد شده رایزنی های خود را برای انتخاب سرمربی جدید گسترش فولاد آغاز کرده.
 گفته می شود مهدی پاشازاده که ابتدای فصل و با نظر ناصر حجازی سرمربی تیم دوم گسترش فولاد در لیگ دسته دوم شد و تا اینجای کار نتایج خوبی هم با این تیم کسب کرده از شانس بالایی برای سرمربیگری در گسترش و جانشینی فیروز کریمی برخوردار است.
بر همین اساس و طبق شنیده ها قرار است ناصر حجازی مدیر فنی گسترش فولاد شود و مهدی پاشازاده سرمربی این تیم تا این زوج استقلالی نماینده تبریز را به صعود به لیگ برتر امیدوار کنند.

اوزيل به خاطر رئال‌مادريد همسرش را از دست داد

زندگي خصوصي بازيکن مسلمان ژرمن‌ها تحت تاثير حضور در تيم رئال مادريد قرار گرفت و به طلاق منجر شد.

 آنه‌ماريا لاگربلوم از سه هفته قبل اقدام به ترک هميشگي زندگي مشترک با مسعود اوزيل، هافبک آلمان‌ها در جام‌جهاني 2010 کرد.
اين چهره 28 ساله که با لژيونر کنوني آلمان‌ها از يک سال قبل نامزد بود، به دليل علاقه به همسر ورزشکارش به آيين اسلام گرويد؛ اما در مواجهه با خبرنگاران آلماني در شهر برمن اظهار داشت، براي هميشه اوزيل 22 ساله را ترک کرده است. وي علت اين امر را لژيونر شدن همسرش در تابستان گذشته و حضور مستمر در تمرينات کهکشاني‌هاي مادريدي بيان کرد.
لاگربلوم اظهار داشت: در اين چند ماه که با مسعود در مادريد زندگي کردم، به خاطر دوري از کشورم، بسيار اذيت شدم. دوري از وطن و نبود او در منزل به دليل حضور دائمي در تمرينات و بازي‌هاي رئال سبب شد تصميم به جدايي از او بگيرم.
وي ادامه داد: به برمن، شهر زادگاهم، براي هميشه بازمي‌گردم. اين شکل زندگي هماني نبود که از زندگي با او انتظار داشتم. تاييد مي‌‌کنم براي هميشه از هم جدا شده‌ايم.
اوزيل که تا زمان مسابقات آفريقاي‌جنوبي در تيم وردربرمن عضو بود، پس از درخشش در پيکارهايي که منجر به سومي تيم کشورش شد، به پيشنهاد خيره‌کننده متمول‌هاي رئال‌مادريد پاسخ مثبت داد. اين ستاره تکنيکي در مدت حضورش به يکي از مردان موثر خوزه مورينيو تبديل شد.

۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

تيموريان : وقتي قطبي نيامده چرا حرف بزنم؟

برخي رسانه ها از اينكه بعضي بازيكنان تيم ملي در حاشيه تمرين امروز مصاحبه نكردند گلايه داشتند. آندرانيك تيموريان يكي آز آنها بود كه گفته شد با لحن خوبي با خبر نگاران حرف نزده است. البته ظاهرا دليل او براي حرف نزدن منطقي است.
تيموريانبه سايت گل  مي گويد :«ما در لابي هتل بوديم و آقاي قطبي در سالن كنفرانس مشغول مصاحبه اش بود . من نمي توانستم بدون اجازه ايشان مصاحبه كنم چرا كه بازيكنان تيم ملي هميشه با اجازه سرمربي حرف مي زنند.آقاي قطبي هم آنجا نبود تا به ما اجازه حرف زدن بدهد.وقتي هنوز سرمربي تيم نيامده و اجازه نداده چرا بايد مصاحبه كنم؟»

شهرداري خواهان شيث رضايي

شيث رضايي كاپيتان دوم پرسپوليس از جمع بازيكنان اين تيم رسما كنار گذاشته شد.
  امروز در جلسه كميته فني پرسپوليس علي دايي دوباره تاكيد كرد كه نيازي به شيث ندارد و اين بازيكن بايد تيم اينده خود را معرفي كند كه  پاسخ شيث هم اين بوده كه به تيم ديگري نخواهد رفت.او اعلام كرد كه نمي خواهد از قرمزها جدا بشود و اگر ممكن است با تيم اميدهاي پرسپوليس تمرين كند. با اين وصف او بايد تا آخر فصل بيرون بماند مگر آنكه به يك تيم خارجي برود. مشاور اجرایی باشگاه پرسپولیس در اين مورد گفت: "جلسه‌ای با حضور شیث رضایی و مدیر برنامه وی برگزار كرديم که در آن در مورد سه پیشنهادی که برای جذب این بازیکن به باشگاه پرسپولیس ارائه شده بود صحبت شد. تیم‌های استیل آذین، شهرداری تبریز و یک تیم قطری خواهان جذب شیث رضایی هستند اما قرار شد پس از بررسی این موضوع توسط کادر فنی و همچنین خود رضایی و مدیر برنامه‌هایش، در مورد رد یا پذیرش این پیشنهادها تصميم‌گيري شود." اين حرفهاي رسايي بدان معناست كه بخششي در كار نيست و دايي روي حرف خود مبني بر كنار گذاشتن شيث رضايي ايستاده و باشگاه نيز بايد به آن تن بدهد.

كوتاه از فوتبال تبريز


در خروجي در انتظار يك بازيكن خارجي تراكتور
با توجه به نزديك شدن نيم فصل ليگ  نام بازيكناني همچون علي كريمي از شهرداري، وحيد هاشميان از آلمان و عمادرضاي عراقي به عنوان گزينه هاي خط حمله تراكتورسازي به گوش مي رسد ولي كادرفني تراكتورسازي در اين رابطه هيچگونه اظهارنظري نكرده است . از قراين چنين برمي‌آييد كه در صورت جذب عمادرضا يا هربازيكن خارجي ،  يك بازيكن خارجي بايد از ليست خارج شودكه وي جاسم كرار نخواهد بود.
برزيلي هاي شهرداري نيم فصل مي آيند
در رابطه با حضور دو بازيكن برزيلي در تمرينات شهرداري براي انجام تست اين خبر از طرف مسئولين شهرداري تكذيب شد با اين حال به گفته يكي از مديران اين تيم  در نيم فصل مسابقات دو بازيكن از بازيكنان فعلي خارجي مطمئناً‌ از ليست خارج خواهد شد و به جاي آنها دو بازيكن برزيلي كه فعلا حضورشان قطعي نشده وارد ليست جديد شهرداري خواهند شد.
مربي فولادگسترتا فردا
در رابطه با فولادگستر تبريز آخرين خبرها حاكي است كه بعد از جدايي فيروز كريمي مسئولين اين تيم نهايتاً‌ تا فردا ظهر مربي جديد اين تيم را معرفي خواهند كرد كه البته اين مربي از مربيان تبريزي نخواهد بود.

خداحافظي فيروز كريمي با گسترش فولاد تبريز

فيروز كريمي ضمن خداحافظي با بازيكنان گسترش فولاد تبريز رسما به همكاري‌اش با اين باشگاه پايان داد.
به گزارش سايت گل ساعتي قبل فيروز كريمي در محل تمرين تيم گسترش فولاد تبريز حاضر شد و بعد از جمع كردن بازيكنان خطاب به آنها گفت:«من نتوانستم انتظارات مديران باشگاه را برآورده كنم و به همين دليل تصميم به جدايي از تيم  گرفتم. من با باشگاه تسويه حساب مالي كرده‌ام و از اين به بعد كنارتان نخواهم بود.»
كريمي در خاتمه صحبت‌هايش از بازيكنان گسترش فولاد خواست با جديت در تمرينات و مسابقات آينده تيم حاضر شود. بدين ترتيب شايعه جدايي فيروز كريمي از تيم مذكور رنگ واقعيت به خود گرفت و اين مربي خبرساز كه پس از مدت‌ طولاني موفق به اخذ مجوز مربيگري در ليگ دسته اول شده بود تنها چند هفته در تبريز دوام آورد و ساعتي پيش رسما به كارش پايان داد.

داربی دوستانه تراکتور و ماشین سازی

تیم تراکتورسازی تبریز قبل از حضور در بازی جام حذفی، یک بازی دوستانه با ماشین سازی انجام می دهد تا با آمادگی کامل در جام حذفی به میدان برود. این بازی سه شنبه 25 آبان ساعت 12:00 در زمین لشگر عاشورا برگزار می شود.
تراکتور سازی بعد از این داربی دوستانه، روز یکشنبه 30 آبان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف شهرداری می رود تا یک داربی و این بازی از نوع حذفی را تجربه کند.

آخرین اخبار تراکتورسازی از زبان کمالوند:بازی با اولسان ، النصر و...

صبح امروز اولین نمایندگی دفتر بیمه باشگاه تراکتور سازی افتتاح شد،به گفته مسولین این دفتر تراکتورسازی اولین باشگاه داخلی است که دست به این ابتکار زده و پیش بینی میشود حداقل 30درصد از هزینه های این تیم در اینده ای نچندان دور از این طریق تامین شود.این قدمی است در جهت خود کفایی مالی باشگاه .در مراسم افتتاح این دفتر فراز کمالوند به نیابت از سردار جعفری که به دعوت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای پاره ای توضیحات به تهران سفر کرده بود سرمربی این تیم مراسم افتتاح را بعهده گرفت و برای مسولین این دفتر آرزوی موفقیت کرد.در حاشیه این مراسم فراز کمالوند به سوالات مختلف پاسخ داد.
-         برای نقل و انتقالات نیم فصل چه برنامه ای دارید؟
-         فدراسیون فوتبال امسال آیین نامه ای را به تصویب رسانده که طی ان هر تیم میتواند در نیم فصل مسابقات 7 بازیکن را از لیست خود خارج وبجای آن بازیکن جدید معرفی نماید،و ما هم تا به امروز دو بازیکنمان که رسول خطیبی و محمد طاهری بود از لیست خارج کردیم.
-         آیا بازیکنان دیگری نیز هستند که میخواهبد از لیست خارج کنید؟
-         بلی،نفراتی هستند که در جلسه ای که با مدیریت باشگاه در روزهای آتی خواهیم داشت بازیکنان مورد نظر در این نشست مورد بررسی قرار خواهند گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
-         چه بازیکنانی را مد نظر دارید؟
-         با توجه به این مسئله که بجز خط حمله ما مشکلی را به آنصورت نداریم اولویت با جذب مهاجم خواهد بود و در این رابطه هم گزینه هایی هستند که به موقع اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.
-         از بازی با اولسان کره جنوبی چه خبر؟
-         طبق مذاکراتی که با فدراسیون فوتبال داشته ایم باشگاه تراکتورسازی آمادگی کامل خود را برای برگزاری این دیدار بطور کتبی اعلام نموده و برنامه این دیدار در تاریخ 22الی24 آذرماه سال جاری قطعی  بنظر میرسد.
-         برای تعطیلات نیم فصل چه برنامه ای تدارک دیده اید؟
-         در تاریخ پانزدهم دی ماه برای یک اردوی کوتاه مدت به کشور امارات سفر خواهیم کرد و در شهر دبی این اردو با انجام 3دیدار تدارکاتی برنامه ریزی شده.
-         با چه تیمهایی بازی خواهید کرد؟
-         بازی با تیم النصر قطعی شده و آنهم بدلیل حضور محمد نصرتی در این تیم که زمینه این بازی را فراهم نموده و تیمهای الشارجه و الفجیره گزینه های دیگری هستند که در حال رایزنی با آنها هستیم.

برنامه هفته ششم و هفتم لیگ آزادگان

برنامه مسابقات لیگ دسته اول باشگاههای کشور در هفته های ششم و هفتم از سوی سازمان لیگ آزادگان اعلام شد.
هفته ششم
پنجشنبه 27/8/89- ساعت 14:00
ابومسلم خراسان- مس سرچشمه- ثامن الائمه مشهد
جمعه:28/8/89- ساعت 14:15
داماش دورود- صنعت ساری- تختی دورود
تربیت یزد- شهرداری یاسوج- نصیری یزد
همیاری اراک-گل گهر سیرجان- امام خمینی (ره) اراک
اتکا گلستان- مقاومت سپاسی- آزادی گرگان
ایرانجوان بوشهر- فولادیزد- بهشتی بوشهر
سپیدرود رشت- آلومینیوم هرمزگان- عضدی رشت
نساجی مازندران- شیرین فراز کرمانشاه- وطنی قائم شهر
پیام فارس- استقلال اهواز- شهدا ارتش شیراز
گسترش فولادتبریز- برق شیراز- یادگار امام تبریز
شنبه 29/8/89-ساعت 14:15
ماشین سازی تبریز- شهرداری بندر عباس- لشگر 31 عاشورا تبریز

پیام خراسان- نفت مسجد سلیمان- به دلیل برگزاری مسابقات جام حذفی به زمان دیگری موکول شد.
مس رفسنجان- فولاد نطنز- به دلیل برگزاری مسابقات جام حذفی به زمان دیگری موکول شد
کاوه تهران- داماش گیلان-  به دلیل برگزاری مسابقات جام حذفی به زمان دیگری موکول شد.

هفته هفتم
پنجشنبه4/9/89- ساعت 14:15
شهرداری بندرعباس- تربیت یزد- تختی بندرعباس

جمعه 5/9/89- ساعت 14:15
نفت مسجد سلیمان- ماشین سازی تبریز- اختصاصی مسجد سلیمان
گل گهر سیرجان- پیام خراسان- اختصاصی گل گهر سیرجان
فولاد نطنز- اتکا گلستان- صفائیه مبارکه
داماش گیلان- همیاری اراک- عضدی رشت
مقاومت سپاسی-کاوه تهران- حافظیه شیراز
فولاد یزد- سپید رود رشت- نصیری یزد
شیرین فراز کرمانشاه- ایرانجوان بوشهر- آزادی کرمانشاه
آلومینیوم هرمزگان- پیام فارس- تختی بندرعباس
برق شیراز- نساجی مازندران- اختصاصی شیراز
استقلال اهواز- ابومسلم خراسان- تختی اهواز
صنعت ساری- گسترش فولاد تبریز- شهدا ساری
مس سرچشمه- داماش دورود- شهید زینلی سرچشمه

شهرداری یاسوج- مس رفسنجان- به دلیل برگزاری مسابقات جام حذفی به زمان دیگری موکول شد.

توضیحات مدیرعامل تراکتورسازی در کمیته انضباطی

عصر روز یکشنبه سردار جعفری مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در جلسه کمیته انضباطی حاضر شد و  به برخی از سوالات مسئولین این کمیته پاسخ گفت.
موضوع مورد بحث، در خصوص گزارش ناظر بازی دیدار تراکتور با استقلال بود که مدیر عامل باشگاه ضمن بیان بخشی از مسائل گزارش شده، توضیحات لازم را ارائه داد و همچنین در خصوص عدم مشخص شدن علت گل مردود شده تراکتور از سوی کمک داور گلایه کرد و خواهان اعلام نتیجه قطعی از سوی کمیته داوران شد. حداقل انتظار باشگاه از کمیته داوران عذر خواهی از هواداران فهیم تراکتورسازی است.

۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

کمالوند: قدرت ما منحصر به داخل خانه نمی‌شود!

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: اگر قرار بود قدرت تراکتور مختص به داخل خانه شود حالا جایگاه ما در نیمه پایین جدول قرار داشت.

"فراز کمالوند"در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، اظهار داشت: در دیدار مقابل صبای قم می‌توانستیم برنده بازی باشیم. شاگردانم دستورات تاکتیکی را به خوبی در زمین اجرا کردند و معتقدم اگر از موقعیت‌ها استفاده می‌کردیم 3 امتیاز بازی برای ما بود.
سرمربی تراکتورسازی افزود: صبای قم تیم بسیار خوبی است که از بازیکنان باتجربه و همچنین جوان خوبی سود می‌برد که در شرایط کنونی شوک مثبتی هم دریافت کرده است.
وی ادامه داد: قبل از شروع فصل برنامه‌ای تنظیم کردیم تا تراکتورسازی سهمیه آسیایی را کسب کند و در شرایط کنونی تصور می‌کنم این برنامه تاکنون به خوبی اجرا شده است و ما می‌توانیم در ادامه به آنچه می‌خواهیم برسیم.
کمالوند تصریح کرد: هواداران واقعی تراکتورسازی از فهم و شعور بسیار بالایی برخوردارند که به نوعی یار دوازدهم ما محسوب می‌شوند اما آنها باید شرایط ما را هم در نظر بگیرند. برخی هواداران تراکتورسازی انتظارات بالایی از ما دارند که امیدواریم در ادامه منطقی‌تر باشند و با توجه به دومین سال حضور ما در لیگ برتر از ما انتظار داشته باشند.
سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه گفته می‌شود تیمش فقط در تبریز از قدرت خوبی برخوردار است، گفت: قدرت ما منحصر به تبریز نمی‌شود. اگر قرار بود اینطور باشد ما حالا باید در نیمه پایین جدول حضور داشتیم ولی ما بازیهای خوبی همه در خارج از خانه انجام داده‌ایم که در صورت ادامه این روند می‌توانیم به خواسته خودمان برسیم.
وی در خاتمه افزود: با توجه به اخطار کمیته انضباطی از این پس می‌خواهم روی تراکتورسازی تمرکز بیشتری داشته باشم و در مورد مسائل غیر فنی صحبت نکنم.

جدول بهترین پاسورهای لیگ برتر تا هفته پانزدهم

در هفته پانزدهم لیگ برتر سعید دقیقی مهاجم تیم شهرداری با درخش مقابل پاس که سازنده هر دو گل تیمش بود، به صدر جدول پاسورهای لیگ دهم رسید و با محمدرضا خلعتبری که این بازیکن هم 6 گل ساخته است، شریک رتبه اول شد. جاسم کرار هافبک عراقی تراکتورسازی ، هادی نورزوی مهاجم ملی پوش پرسپولیس، مهرداد پولادی هافبک تیم مس و ابوذر رحیمی مدافع چپ تیم راه آهن نیز با 5 پاس گل در رتبه دوم جای دارند. 6 بازیکن نیز با 4 پاس گل در رتبه سوم و 17 بازیکن با 3 پاس گل در رتبه بعدی این جدول قرار دارند.


6 پاس گل:  محمدرضا خلعتبری (ذوب آهن) سعید دقیقی (شهرداری تبریز) 
5 پاس گل: هادی نوروزی (پرسپولیس) جاسم کرار (تراکتورسازی) مهرداد پولادی (مس کرمان) ابوذر رحیمی(راه آهن)
4 پاس گل: عباس مرداسی (نفت آبادان) ابراهیم صادقی (سایپا) ایمان مبعلی(استقلال تهران) مهرداد اولادی( ملوان) اسماعیل فرهادی(ذوب آهن) امیرحسین فشنگچی(پرسپولیس)
3 پاس گل:  غلامرضا رضایی (پرسپولیس) علی علیزاده، محمد ابراهیمی(تراکتورسازی) حبیب گردانی، محمدرضا طهماسبی (شهرداری تبریز) منصور تنهایی، ستار زارع (شاهین بوشهر) پژمان نوری( ملوان) سیامک سرلک، کاوه رضایی( فولاد خوزستان) رودریگو لوپز(راه آهن) محرم نویدکیا(سپاهان) سعید یوسف زاده، کریم انصاری فرد(سایپا) محسن بیات، نیکبخت واحدی(صبای قم) بهمن طهماسبی ( نفت تهران)