۱۳۸۹ آذر ۲۷, شنبه

تقدير باشگاه ملوان از داور بازي تراختور - ملوان!!!

باشگاه ملوان انزلي با ارسال نامه‌اي از کميته داوران و يک داور تقدير کرد.
  براي اولين مرتبه در اين فصل يک باشگاه ليگ برتري از کميته داوران و عملکرد يک داور تقدير کرد، باشگاه ملوان امروز با ارسال نامه‌اي به سازمان ليگ حرفه‌اي از عملکرد تورج حق‌وردي داور ديدار اين تيم با تراکتورسازي تبريز در جام حذفي تقدير کرد.
در متن اين نامه آمده است: فارغ از نتيجه مسابقه تورج حق وردي در اين ديدار حساس قضاوت بسيار خوبي داشت و توانست يکبار ديگر شايستگي داوران ايراني را به اثبات برساند. حق‌وردي نشان داد که داوران ايراني جزء شريف‌ترين و عادل‌ترين داوران فوتبال هستند. خواهشمند است مراتب تقدير باشگاه ملوان از تورج حق وردي و کميته داوران به مسئولان اين کميته ابلاغ شود.
باشگاه ملوان همچنين در نامه‌اي به جريمه 5 ميليون توماني سعيد سالارزاده بازيکن تيم ملوان اعتراض کرده و خواهان رسيدگي کميته استيناف به اين راي شده است.
سالارزاده به دليل خطاي خشني که بر روي پاي ميلاد ميداووي انجام داد يک جلسه از همراهي تيمش محروم و 5 ميليون تومان جريمه نقدي شد.

اخبار کميته انضباطي

*ديدار دو تيم تراکتورسازي تبريز و صنعت نفت آبادان از سري رقابت‌هاي ليگ برتر در حالي در تاريخ سيزدهم آذرماه به ميزباني شهر تبريز برگزار شد که تيم صنعت نفت آبادان در نيمه دوم با دو دقيقه تاخير وارد زمين شد. بر همين اساس باشگاه صنعت نفت آبادان به پرداخت چهار ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.

***جريمه نقدي براي تيم فولاد خوزستان

ديدار دو تيم استيل آذين و فولاد خوزستان از سري رقابت‌هاي ليگ برتر در حالي برگزار شد که کوروش بختياري زاده-مربي تيم فولاد خوزستان به علت اعتراض به داور مسابقه اخراج شد. بر همين اساس وي به توبيخ کتبي و درج در پرونده به پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.همچنين تيم فولاد خوزستان داراي 6 بازيکن اخطاري بود که طبق آئين نامه، اين باشگاه به پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد. 

باشگاه خواهان استرداد دستمزد آقاي حاشيه!

ماجراهاي آقاي حاشيه تمامي ندارد.
به گزاش گل اين بازيكن كه به دليل حضور در يك ميهماني دستگير شده و مدتي نيز در زندان اوين به سر برده است با دردسر جديدي مواجه شده و آن دادخواست باشگاه براي استرداد 20 درصدي است كه او بابت قرارداد امسال از باشگاه متبوعش دريافت كرده است.
 اين بازيكن كه در روزهاي عزاداري با يكي، دو خبرنگار صحبت كرده ادعا كرده است كه با وضع جديد قصد دارد نام خود در شناسنامه را نيز اختصاري كند!

نیمکت نشینی هوار محمد و شکست عراق

تیم ملی عراق اولین حریف ایران در جام ملت های آسیا در شرایطی برابر سوریه شکست خورد که هوار ملا محمد بازیکن طرف قرارداد با استقلال تهران، 68 دقیقه روی نیمکت نشسته بود!
بعد از انتشار خبر اختصاصی روز جمعه سایت گل در خصوص حضور هوار ملا محمد در تمرینات تیم ملی عراق، مدیرعامل باشگاه استقلال این موضوع را تکذیب و اعلام کرد هوار به دنبال تهیه بلیت و سفر به ایران است!
 با این وجود، هوار بعد از ظهر امروز روی نیمکت سبزپوشان عراق در بازی با سوریه نشسته و از دقیقه 68 جانشین مهدی کریم شد. عراق این بازی را با تک گل دقیقه 86 طاها ذیاب در ورزشگاه مملو از تماشاگر شهر سلیمانیه به مهمان خود باخت و این در حالی بود که محمد زینو بازیکن سابق راه آهن یک ضربه پنالتی را در نیمه نخست برای سوریه از دست داد.
 قضاوت این بازی را محسن ترکی داور ایرانی در شهر کردنشین سلیمانیه و در یک هوای سرد بر عهده داشت. شبکه ورزشی و شبکه های کرد زبان عراق، این مسابقه را بصورت زنده پخش کردند و بعد از خاتمه بازی، به انتقاد از عملکرد وولفگانگ سیدکا سرمربی آلمانی عراق پرداختند.
 تیم های عراق و سوریه روز جمعه آینده یک بازی دیگر را در شهر دمشق سوریه انجام خواهند داد.

راه آهن ـ تراكتور پخش نمي‌شود

هواداران تراكتورسازي همواره بازي‌هاي خارج از خانه تيم محبوبشان را از شبكه استاني تماشا كرده‌اند اما بنابر گزارش خبرنگار گل در تبريز مسابقه فرداي اين تيم مقابل راه آهن از شبكه استاني پخش نخواهد شد.
علت اين موضوع هنوز مشخص نيست اما ظاهراً برخي ناهماهنگي‌ها باعث اين اتفاق شده است. البته بازي راه آهن ـ تراكتور مثل همه بازي‌هاي ليگ فيلمبرداري مي‌شود ولي پوشش تلويزيوني آن در دستور كار نيست.

افشاریان: چرا سال گذشته وقتی پنالتی به سود فولاد گستر نگرفتم کسی حرفی نزد؟

انتقادات زيادي كه پس از ديدار تراكتورسازي و پرسپوليس عليه خداداد افشاريان، داور اين ديدار رخ داد باعث شد به قول خودش اين روزها فشارهاي روحي و رواني زيادي را متحمل شود.

افشاريان در مورد مسائل روز داوري فوتبال و انتقادات وارده به قضاوتش در ديدار فوق به خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس گفت: ديگر نمي‌خواهم در مورد بازي تراكتورسازي و پرسپوليس و اتفاقات رخ داده در اين ديدار صحبت كنم. در فوتبال هر نتيجه‌اي مي‌تواند به وجود بيايد و هر اتفاقي نيز مي‌تواند رقم بخورد.
وي با بيان اينكه خطاب من به هواداران فوتبالي است كه اين رشته ورزشي را با واقعيت مي‌بينند؛ افزود: در اين چند روز اخير فشار زياد روحي و رواني بر من وارد شده و قصد دارم در حال حاضر كه اتفاقات بازي تراكتورسازي و پرسپوليس به پايان رسيده، حرف‌هايم را بزنم.

افشاريان تأكيد كرد: بازي‌هاي زيادي براي استقلال و پرسپوليس قضاوت كردم. تا قبل از 2 بازي پرسپوليس مقابل ملوان و تراكتورسازي هميشه انگ پرسپوليسي بودن به من مي‌زدند، چون در چند بازي كه براي استقلال قضاوت كردم، به صورت ناخواسته عليه آبي‌پوشان تصميماتي را گرفتم كه باعث شد اين شائبه به وجود بيايد. از اين 2 بازي به بعد ورق برگشت و امروز مي‌گويند افشاريان استقلالي است.

وي با اعلام اينكه داوران در جامعه فوتبال بين باشرف‌ترين آدم‌ها هستند، گفت: به جرأت قسم مي‌خورم كه داوران ناني كه به خانه مي‌برند پاك و حلال است، اما فشاري كه متحمل مي‌شوند با فشارهايي كه به آنها وارد مي‌شود، سنخيتي ندارد.

افشاريان در ادامه به فارس گفت: سال گذشته در فينال جام حذفي و در ديدار رفت كه بين پرسپوليس و فولادگستر برگزار شد، قضاوت بازي را برعهده داشتم. در اين ديدار بايد يك بازيكن پرسپوليس را اخراج مي‌كردم و يك پنالتي نيز به سود فولادگستر مي‌گرفتم. پس از اين بازي چه كسي من را بازخواست كرد و چه كسي از من در اين مورد توضيح خواست؟ اما امروز كه به سود پرسپوليس يك خطا نگرفتم، صداي همه درآمده و در اين حالي است كه روي اين خطا هنوز شك دارم، اما هر چه بود از ديد من پنهان ماند.

وي ادامه داد: واقعاً اين چند روز به ناحق زير فشار بودم. به خداوند و به آبرويي كه ذره ذره جمع كردم، قسم مي‌خورم كه تمام تيم‌ها برايم يكسان هستند و چيزي كه مي‌بينم را قضاوت مي‌كنم. امروز در اين بازي اتفاقاتي افتاد و فردا امكان دارد در يك بازي ديگر و براي يك داور ديگر چنين اتفاقي بيفتد.

افشاريان در پاسخ به اين سؤال كه آيا از شرايط حاكم بر داوران راضي هستيد گفت: به هيچ عنوان راضي نيستم. مگر كدام داور راضي است؟ به عنوان يك عامل فوتبال مگر با ساير عوامل فوتبالي همگام هستيم؟ سايرين اسب‌شان را زين كرده‌اند، اما ما داوران مظلوم پياده و آرام آرام پشت سايرين در حركتيم. شرايط به هيچ وجه قابل مقايسه نيست. ما از داوري‌ و كارمان با اين هجمه لذت نمي‌بريم.

وي در مورد صحبت‌هاي تاج، نايب رئيس فدراسيون فوتبال مبني بر اينكه رئيس كميته داوران بايد به خاطر پنالتي اعلام نشده عليه پرسپوليس از هواداران اين تيم عذرخواهي كند تا اوضاع آرام شود؛ به فارس گفت: مگر با آرام شدن اوضاع، فوتبال درست مي‌شود؟ به گفته تاج كاري ندارم، اما بايد به شعور مردم احترام گذاشت.

افشاريان افزود: اگر پنالتي تأييد شده بايد عذرخواهي كرد، اما اگر قرار باشد، كسي به خاطر فوتبال عذرخواهي كند، آدم‌هاي زيادي هستند كه به جامعه فوتبال عذرخواهي بدهكار هستند. حالا يك پنالتي كوچك كه جاي خود را دارد.

وي در مورد حقوق‌ كم داوران گفت:‌ اين صحبت ديگر آب در هاون كوبيدن است و در اين مورد حرف نزنيم بهتر است. ما راضي هستيم و مشكل داوران اين مسائل نيست. با ما بد برخورد مي‌شود، چون وجهه اجتماعي داوران در فوتبال كمرنگ شده است.

سید مهدی سید علی داور دیدار تراکتور

به گزارش Traxtorchi.ir از مرجع خبری فدراسیون فوتبال کشور، سید مهدی سید علی به عنوان داور دیدار راه آهن - تراکتورسازی انتخاب شده است، در این دیدار حمید نظری و حسین یوسفی و عبدالحسین ایازی داوران کمک ایشان خواهند بود.

همچنین نظارت داوری این دیدار بر عهده حسین خوشخوان خواهد بود.

اسامی داوران سایر دیدار ها به شرح زیر است:
شهرداری تبریز-نفت تهران-یادگار امام(ره)-تبریز

بابک وسیله بر-صادق نوری-سعید قاسمی-محمد دوستی-ناظر:حبیب اله شیرازی

ذوب آهن-مس کرمان-ذوب آهن-فولاد شهر

سعید بخشی زاده-داوود رفعتی-حمید غمزه-آرش خرمیان-ناظر:سیامک بخشی

ملوان بندرانزلی-فولاد مبارکه –تختی-انزلی

هدایت ممبینی-مرتضی کریمی-سعید علی نژادیان-مرداس جابری-ناظر:رحیم رحیمی مقدم

شاهین بوشهر-پیکان قزوین-بهشتی-بوشهر

رحیم مهر پیشه-صفدر احمدی-مهدی عالیقدر-محمدرضا خداپرست-ناظر:محمد علی فروغی

فولاد خوزستان-استقلال –تختی-اهواز-ساعت16:15

مسعود مرادی-حیدر شکور-غلامحسن کهوری-اسماعیل  آمری-ناظر:غلامرضا بهروان

پیروزی-صبای قم-آزادی-تهران-ساعت 14:15

یداله جهانبازی-محسن فریمانی-مسعود فرح نیا-پیروز سیف اله پور-ناظر:فریدون اصفهانیان

سایپا –نفت آبادان-انقلاب-کرج

سعید مظفری زاده-ویشگاهی-مهدی الوندی-علیرضا شیخی-ناظر:حتم بک پور

پاس همدان-استیل آذین-قدس-همدان

شاهین حاج بابایی-رحیم شاهین-مهرداد تقی زادگان-غلامرضا مستقیم-ناظر:مسعود فلاح

پاسخ پرسپولیس به انتقاد مظلومی: لطفا" آیین نامه نقل و انتقالات را بخوانید!

مدير حقوقي باشگاه پرسپوليس گفت: به باشگاه بزرگ استقلال احترام مي‌گذارم اما يك بار خواندن قانون نقل و انتقالات مشكلات را درباره هوار ملا محمد حل مي‌كند. مصطفي شكري درباره اظهارات پرويز مظلومي كه گفته بود چرا پرسپوليسي ها تاكنون به فكر گرفتن پول از هوار ملا محمد نبوده اند و اكنون ياد اين موضوع افتاده اند، عنوان كرد: هميشه بايد به قانون احترام گذاشت. براي باشگاه بزرگ استقلال و مسئولان و مربيانش احترام خاصي قائل هستم اما آنها بدانند ما اكنون ياد دريافت 20 درصد از قرارداد هوار ملامحمد نيفتاديم.
وي افزود: اين موضوع كه هوار ملامحمد پس از عقد قرارداد بايد 20 درصد از پول قرارداد خود را بدهد يك قانون است و با يك بار خواندن آيين نامه نقل و انتقالات تمام مشكلات برطرف مي شود. حالا ايشان به هر تيمي كه مي خواهد برود براي ما فرقي نمي كند.

رسانه های زردی که عزم خود را برای ممانعت از رسیدن تراکتور به آسیا جزم نموده اند





TractorFansPortal.Com. از همان ابتدا مشخص بود که شکست پرسپولیس پس از 17 سال در تبریز تبعات زیادی را می تواند به همراه داشته باشد. تیم بحران زده ی پایتخت که پیش از رویایی با تراکتور 3 باخت متوالی را تجربه نموده بود آمده بود که تراکتور محبوب آزربایجان را گریزگاهی برای فرارش از درون مهلکه بنماید ولی در داربی ال کلاسیکوی آسیا در تبریز به صخره ی محکمی برخورده و در ورزشگاه بزرگ سهند آزربایجان دستهای خود را به علامت تسلیم بالا برد و وضعیت بحرانیش عمیق تر و پیچیده تر گشت در این بین رسانه های زرد که قبل از این مسابقه ی کشوری تمام هم و غم خود را برای پیروز نمودن پسران لوس و نورچشمی پایتخت بکار بسته بودند با شکستش در تبریز عنان از کف داده و تلاش نمودند با ضربه زدن به تراکتور مرهمی بر آلام جانسوز (!) این دردانه ی بینوا (!) بنهند ولی روزگار همیشه در یک جهت نمی چرخد و به قول شاعر "گهی زین به پشت و گهی پشت به زین" میشود. اخراج کرار جاسم بازیکن خلاق تراکتور که در بازی با این تیم بارها و بارها با دور زدن خط دفاعی این تیم شدیداً حریف را آزار داده بود فرصتی فراهم نمود تا این زردنامه ها کینه های خود را بیش از پیش عیان سازند و تلاش نمودند با دست زدن به تخریبات و شانتاژهای رسانه ای زمینه ی محرومیت طولانی مدت این بازیکن خوش استیل تراکتور را فراهم نموده و تراکتور را از وجود یکی از ستارگان تأثیرگذار خود محروم سازند که البته با غیبتش در بازی مقابل ملوان تا حدودی نیز آمال و اغراض شخصی خود را جامه ی عمل پوشاندند. انگار در لیگی که هر دم از آن بری می رسد کرار جاسم عراقی بزرگترین اشتباه فوتبال جهان را انجام داده و بایستی تا آخر عمر از کلیه ی فعالیتهای فوتبالی محروم گشته تا تقاص نواختن ضربه پنالتی به قلب تیم پرمدعا و تمامیت خواه پایتخت را به نحوی شایسته پس داده باشد. این رسانه ها با براه انداختن غوغا و جنجال رسانه ای تلاش بر نادیده گرفتن اشتباه داور در اخراج کرار از زمین مسابقه که عامل اصلی عصبانیت وی بود نمودند و جایگاهها و تریبونهای مختلف رسمی و غیررسمی حامی تیم پایتخت نیز با کوشش بر فشار آوردن بر داور مسابقه و کمیته ی داوران آنان را مجبور به اقرار بر اشتباه ناکرده ی خود نموده و به تعظیمشان واداشتند که بیانات و افاضات (!) جناب تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال که به دفعات مکرر دشمنی خود را با آزربایجان و فوتبالش به اثبات رسانده بود در حمله به رئیس کمیته ی داوران فدراسیون فوتبال در نوع خود جالب توجه بود. انگار از نظر حضرات پرسپولیس به هر جایی هم ببازد ایرادی بر آن وارد نیست فقط فوتبال آزربایجان تا ابد باید مغلوب پایتخت نشینان باشد و در این بلبشو برخی از به اصطلاح کارشناسان فرصت طلب داوری مانند هوشنگ نصیرزاده نیز که در مواقع اورژانسی بلافاصله بساط دلالی خود را پهن می نمایند با اظهارنظرهای فراکارشناسانه ی (!) خود دو پنالتی مسلم را به حساب تیم تهرانی نوشتند تا نشان دهند که واقعاً کارشناسند (!) و حتی در این باره اقدام به نگارش یادداشتهای زرد خود نیز نمودند تا جیره هایشان پرملاط تر گردد. در این روز اکثریت قریب به اتفاق این آقایان فراموش نمودند و یا خود را به فراموشی زدند که تراکتور چه در فصل قبل و چه در قصل کنونی یکی از قربانیان آشفته بازار داوری فوتبال ایران بوده و بی جهت نیست که در اغلب بازیها هواداران این تیم با طنین شعار "تراکتور قهرمان، قربانی داوران" فضای ورزشگاه را به لرزه درمی آورند. سایتهایی مانند "پارس فوتبال دات کام" نیز که شایسته است نام خود را به "پرسپولیس فوتبال دات کام" تغییر دهند و از ابتدای حضور تراکتور در لیگ برتر تا توانسته اند تخریبش نموده اند با دلشکستگی از باخت محبوب خود تلاش بر تلافی این شکست با ضربه زدن به تراکتور نمودند و اخراج خبرنگار این سایت از کنفرانس خبری کمالوند نیز عاملی شد که فرصتی ویژه برای جولان دادن به عقده های خود پیدا نموده و آب را گل آلودتر نمایند. از نظر آنان پرسپولیس دردانه به شاهزاده ای می ماند که در هر مسابقه با آن دیگران باید خود را به طور صوری نیز شده ببازانند تا شاه خشنود گشته و به قدرتمندی فرزند لوس و ننر خود ببالد! باز برای فوتبال ایران غنیمتی (!) بس بزرگ است که برای شکست چنین تیمهایی اینهمه مجلس عزاداری و سوگواری برپا می گردد ولی نه فقط بود و نبود تیمهایی مانند تراکتور با دهها میلیون هوادار برای این حامیان انحصارگرایی فوتبال ایران اهمیتی ندارد بلکه برای از دور خارج نمودن و به نیستی کشادنش نیز باهم مسابقه می گذارند. اکنون هجمه های این رسانه های شانتاژگر قلب تراکتور را نشانه گرفته است که خنثی نمودن سناریوهای محفلی این رسانه های نارسا هوشیاری هواداران و مسئولان تیم را می طلبد. آنان به هر طریق ممکن می خواهند مانع از رسیدن تراکتور به آسیا شوند که این موضوع دلایل متعددی داشته و در این مجال اندک فرصت پرداختن به آن نیست کافیست که همینقدر بدانیم که گفتمان "فوتبال پاک" که همواره یکی از مباحثات محوری فوتبال ایران بوده بدون دلیل فرصت طرح پیدا ننموده و حکایت از گفته ها و ناگفته های فراوانی در پس پرده ی فوتبال ایران دارد.
آرتان آرمان

گفتگوي سايت دکتر شريفي با فراز کمالوند


فراز كمالوند، پس از حواشي بوجود آمده در بازي تراكتورسازي تبريز و پرسپوليس تهران در هفته هجدهم ليگ برتر فوتبال و درگيري جاسم كرار با داور بازي كه منجر به اخراج وي گرديد، در گفتگو با سايت دكتر شريفي بيان داشت: در اينكه جاسم كرار در بازي روز پنجشنبه كه بصورت مستقيم از شبكه سه سيما پخش گرديد و همه آنرا ديدند، مرتكب تخلفاتي شد شكي وجود ندارد، اما با همه اين تفاسير و محبوبيتي كه كرار در بين هواداران تراكتور دارند، بايد قبول كنيم كه ايشان اشتباه كردند و اگر هم داور به اشتباه ايشان را از زمين مسابقه اخراج نمود، بايد متانت به خرج مي‌داد و به تصميم داور احترام گذاشته و از زمين بازي بيرون مي‌آمد.
در عين حال بنده به اتفاق كرار در خبرگزاري جمهوري اسلامي حاضر شديم و در آنجا ايشان به تخلفات خود اقرار نمود. ليكن با صحبت‌هايي كه بنده طي چند روز اخير با كرار و آقاي دكتر شريفي داشتم و شناختي كه از آقاي دكتر و علاقه ايشان به مردم آذربايجان و تيم تراكتورسازي دارم، با در نظر گرفتن اين مسئله كه در هر صورت مردم آذربايجان بايد بدانند كه حركت كرار جريمه سنگيني در پي خواهد داشت، اما از آقاي دكتر خواهش مي‌كنم با توجه به موقعيت فعلي تيم تراكتورسازي، با ملاطفت بيشتري با وي برخورد نموده و با كاهش جريمه ايشان مردم و هواداران تيم تراكتور را خوشحال نمايند.

یادداشت روز: راه پرفراز و نشیب تراکتور برای حضور در آسیا





TractorFansPortal.Com. تراکتور از جام حذفی کنار رفت به همان راحتی که فصل قبل رفته بود. باخت تراکتور به ملوان در تبریز دلایل متعددی می تواند داشته باشد که نیاز به بحثهای کارشناسی فراوانی دارد اما نکته ای که باید روی آن تأمل خاصی داشت هدف تراکتور از شرکت در مسابقات فوتبال کشور می باشد تراکتور از ابتدای فصل هدف خود را صعود به آسیا چه از راه جام حذفی و چه از طریق لیگ برتر قرار داده بود اکنون با حذف از دور مسابقات جام حذفی یکی از شانسهای اصلیش جهت رساندن خود به آسیا را از دست رفته می بیند البته نباید فراموش نمود که جام حذفی به علت خصلت تک حذفی بودنش هرگز راه مطمئن تری برای تیمهای فوتبال نیست و به همین سبب نام جام شگفتیها را بر روی آن نهاده اند. جایگاه کنونی تراکتور در جدول لیگ برتر نباید سبب فریب آن گردد طبیعی است که حضور در آسیا همانگونه که برای تراکتور و هواداران دهها میلیونیش ارزشمند است برای بقیه ی تیمها نیز اهمیت ویژه ای دارد و مخصوصاً در این فصل که سهمیه ی قطعی فوتبال ایران در آسیا به چهار تیم افزایش یافته است طبعاً رقابت بین تیمها فشرده تر نیز گشته است پس تراکتور باید در ادامه ی فصل با اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب حرکت رو به جلو خود را حفظ نموده و رویکرد خود را بر مبنای استفاده ی حداکثری از حداقل فرصتها تنظیم نماید.
تراکتور در مقابل ملوان از بازی مغرورانه اش پس از پبروزی پرگل در مقابل تیم همشهریش در داربی تبریز و فایق آمدن بر پرسپولیس؛ عدم اعتقاد به خود جهت حضور در مرحله ی نیمه نهایی جام حذفی؛ عدم اعتماد بنفس لازم که بویژه در موقع نواختن ضربات پنالتی کاملاً خود را نشان داد؛ بازی دادن به بازیکنان تمام شده ای مانند اولروم و از نبود بازیکنان تأثیرگذارش مانند کرار و علیزاده ضربه خورد که هر دوی این بازیکنان با مدیریت رفتار و احساسات خود می توانستند مانع از اخراج بیهوده ی خود شده و در یکی از حساس ترین روزها تیم متبوع خود را تنها نگذارند و البته نباید از نظر دور داشت که وظیفه ی مدیریت و کادر فنی تیم می باشد که با کار روانی بر روی بازیکنان آنان را برای بازیهای حساس آماده نموده و با بالا بردن توان و مقاومت روحی و روانیشان مانع از واکنشهای احساسیشان در شرایط تحت فشار گردند با تمام این اوصاف یکی از زیباییهای منحصر بفرد فوتبال آنست که همواره می توان با درس گرفتن از اشتباهات شکستها را پلی برای پیروزیها قرار داد.
هواداران تراکتور در فصل کنونی به هر نحو ممکن میخواهند تیم محبوب خود را در آسیا ببینند سرمربی تیم نباید از انتقادات آزرده خاطر شده و نام منحوس "دشمن (!)" را بر روی عاشقان سینه چاک تیم محبوب آزربایجان بنهد شایسته نیست که سرمربی جوان تیم موفقیتها را منحصراً به نام خود و شکستها را به نام دیگران ثبت نماید و البته منتقدان هم باید دلسوزی بیشتری را به انتقادات خود تزریق نموده و از لحن و ادبیات مناسبتری استفاده نمایند هیچ انتقادی نباید با هدف دستیابی به آمال شخصی صورت پذیرد. خاموش شدن شعله ی انتقادات مصادف با فرو غلطیدن تیم در مسیرهای صعب العبور خواهد بود مسلم است که تیمی که میلیونها نفر هوادار دارد سرمربیش باید ظرفیت و کشش لازم را برای استفاده ی بهینه از پتانسیل نهفته در بطن انتقادات داشته و با مدیریت صحیحشان آنان را به سمت موفقیت تیم تحت رهبریش هدایت نماید در تمام دنیا  مربیان هر روز و هر لحظه با انتقادات مواجه می باشند و حتی مربیان بهترین تیمهای فوتبال جهان نیز با ذره ای لغزش خود را مواجه با تیغ تیز انتقادات می بینند پس اگر تراکتوری میخواهیم که هر لحظه و هر روز در حال رشد و اعتلا باشد باید انتقادات مشفقانه به همراه راهکارهای سازنده را سرمه ی چشمان خود نماییم و گرنه با گم نمودن کورسوی روشنایی در ظلمت تاریکی به ناکجاآباد خواهیم رفت.
تراکتور آسیایی فقط و فقط از تفکر و عملکرد آسیایی متولیان و هوادارانش بیرون خواهد آمد.
آرتان آرمان

آقایان! ظلم به فوتبال آذربایجان تا به کی و تا کجا!؟





TractorFansPortal.Com. تیراختور پس از 8 سال معلق خوردن در گرداب لیگ دسته اول به لیگ برتر آمد. صعود تراکتور به لیگ برتر با ظهور پدیده ای کم نظیر همراه بود که تا آن روز فوتبال ایران چنین تولدی را تجربه ننموده بود. رفتن تراکتور غیرمنتظره نبود ولی برگشتش پس از 8 سال با دهها میلیون هوادار که با بازگشت باشکوهش شور و غروری وصف ناپذیر را برای فوتبال ایران به ارمغان آورد برای اهالی فوتبال کشور نه تنها غیرقابل انتظار بلکه عجیب و غریب می نمود! از اینرو مثل همیشه ی تاریخ که نخبه کشی جزو خصوصیات ذاتی ایرانی جماعت می باشد بجای نگاه به این پدیده ی نوین بعنوان یک فرصت ذیقیمت، بعنوان تهدید به آن نگریسته شد و آنانی که سالیان سال پرطرفدارترین تیم بودن سرخابیها منافع دراز مدتی را برایشان مهیا نموده بود شروع به شکل دادن به قد و قواره این پدیده ی جوان به دلخواه خود نموده و تا می توانستند تضعیفش نمودند. از هر اتفاق ساده و کوچکی که از طرف این پدیده ی نوظهور و هوداران عاشقش بوقوع می پیوست بلافاصله کاهی به بلندی کوه بنا میشد ولی تمامی این تحقیرها، تصغیرها، تسخیفها و تضعیفهایی که بر علیهش بکار بسته میشد ظاهراً برای عده ای رضایت بخش نبود و آنان به دلیل مشکل داشتن با نفس وجودی آن تا می توانستند بطرف حاشیه ها سوقش دادند تا حواشی رنگ و وارنگ کمرش را شکسته و دیگر مجال قد علم نمودن پیدا ننماید!. برای پس زدن و فرستادنش به بیرون از خط قرمز خودشان چه برنامه هایی که به اجرا درنیامده و چه سناریوها که نوشته نشد. در این رابطه شو برنامه ی مضحکی که با کارگردانی برنامه ی انحصاردوست نود به روی آنتن رفت و بواسطه ی آن امتیاز انحصاری پرطرفدارترین تیم کشور تا ابد به تیم سوگلی سرخ پوش پایتخت اعطا شد فقط بخش خیلی کوچکی از این سناریوهای محفلی به اجرا درآمده بود که پرداختن به تمامی ابعاد این داستان از حوصله ی این بحث خارج است.
آقایان! تا کی میخواهند که مثل کبک سر خود را در زیر برف فرو نموده و واقعیتها را کتمان نمایند؟ تا کی باید تیمهایی مانند تراکتور در زیر لگدهای غول انحصارگرایی فوتبال ایران له و لورده گردند؟ تا کی باید هر بچه ی نوباوه ای قبل از شناختن نام خود نام پرسپولیس و استقلال را بشاسد؟ تا کی باید عده ای از بیخ ریش دو تیم منسوخ شده چسبیده و با احیای قلبی و تزریق میلیاردها تومان از پول بادآورده ی بیت المال زنده اش نگهدارند؟ تا کی باید تحول، رشد و توسعه ی فوتبال ایران فدای این دو فرزند نارس و لوس و ننر گردد؟ تا کی و تا کجا این انحصارگرایی غیرعقلایی ادامه خواهد یافت؟
حضرات! برخورد کرار جاسم با داور مسابقه اتفاق کوچکی بود که نظیر آن قبلاً هزاران بار مشاهده شده است و در روز بازی با پرسپولیس نیز حادث شدن آن با آن شدت ازدحام هواداران اصلاً غیرطبیعی نبود چرا باید این اتقاقات جزئی به دستاویزی برای به اوت فرستادن تیمهای مردمی فوتبال کشور بدل گردد؟ در فوتبال این مملکت قبلاً اتفاقات تأسف باری مانند کشته شدن هواداران در ورزشگاه؛ کور شدن چشم یک انسان؛ آوار شدن ورزشگاه بر سر هواداران و صدها نمونه از جنگ و دعوا و جار و جنجال بی سرانجام تجربه گشته است باوجود همه ی این حوادث رنگارنگ آیا دیواری کوتاهتر از تراکتور پیدا نمیشود که رسانه های اخلاق گریز اینچنین ناجوانمردانه ضربات تازیانه را بر پیکر نحیفش فرود آورند؟
کی چشم بصیرت بروی حقایق بازنموده و آنطور که هستند خواهیم دیدشان، نه آنطور که دلبخواه خودمان است؟.
آرتان آرمان

محافل فرصت طلب بدنبال فراهم نمودن زمینه ی محرومیت طولانی مدت کرار





TractorFansPortal.Com. تیراختور پس از 17 سال توانست پرسپولیس پرمدعا اما بحران زده را در ورزشگاه بزرگ سهند آزربایجان به زانو دربیاورد پیروزی تراکتور در هوای سرد تبریز آنهم مقابل تیم دردانه ی پایتخت مثل قند و عسل به هواداران چسبید اما اخراج کرار جاسم ستاره ی تأثیرگذار اینروزهای تراکتور و حکم کمیته ی انظباطی در خصوص محرومیت وی تا اطلاع ثانوی از شرکت در کلیه ی مسابقات رسمی و باختش مقابل ملوان قدری از حلاوت این پیروزی کاست. پس از اخراج کرار در بازی مقابل پرسپولیس رسانه های تخریبگر که بجای رسانه نام "بنگاه سخن پراکنی و شایعه پراکنی" را می توان به رویشان نهاد با براه انداختن هیاهو و غوغای رسانه ای تلاش بر بزرگنمایی افراطی برخورد کرار با کمک داور دوم مسابقه نموده تا با آماده نمودن زمینه ی محرومیت طولانی مدت وی ضربه ای کاری به تراکتور وارد نمایند علی الخصوص جایگاه کنونی تراکتور در جدول رده بندی که بالای سر پرسپولیس ایستاده است عاملی بر شدت بخشیدن بر هجمه های رسانه ای این رسانه های در ظاهر هیچ کاره اما در واقع همه کاره ی فوتبال کشور شد در این ارتباط نکاتی چند قابل تأمل است:
1- واکنش کرار کاملاً تحت تأثیر اشتباه داور در نشان دادن کارت قرمز به وی صورت گرفت در تصاویر و فیلمهای انتشار یافته از بازی نیز مشت محمد نوری به گونه ی کرار کاملاً واضح است درحالیکه داور پشت به آنان قرار دارد و درگیر صحنه ی دیگریست و کمک داور هم مشخصاً این صحنه را ندیده بود و نمی توانست در این رابطه به درستی اظهار نظر نماید. در آن لحظه به دلیل رو به عقب بودن داور امکان تشخیص برخورد صورت گرفته بین محمد نوری و کرار اصلاً میسر نبود خداداد افشاریان در این صحنه کاملاً با شتابزدگی و تحت تأثیر جو ایجاد شده توسط بازیکنان پرسپولیس کرار را اخراج نمود در حالیکه در خطاهای مشابه پس از آن فقط  به نشان دادن یک کارت زرد به بازیکنان پرسپولیس قناعت نمود که این طرز برخورد دوگانه با موقعیتهای همسان کاملاً قابل بحث است.
2- قبلاً تجربه نگشته بود که یک بازیکن ضمن اخراج از زمین مسابقه و محرومیت از شرکت در تمامی مسابقات رسمی به پرداخت خسارت وارد آمده به ورزشگاه نیز محکوم شود درحالیکه داور مسابقه با اشتباه خود در اخراج کرار مسبب اصلی وارد شدن خسارت به ورزشگاه بود. در داربی سرخابیهای پایتخت با وجود وارد شدن خسارات هنگفت به ورزشگاه از سوی هواداران عصبانی پرسپولیس آنان مورد تشویق نیز قرار گرفتند درحالیکه در روز مسابقه تراکتور با پرسپولیس جمعیتی بیش از داربی تهران نیز در ورزشگاه حضور یافته بود و پیش آمدن برخی اتفاقات با توجه به شدت ازدحام جمعیت طبیعی می نماید.
3- بیشتر آرای کمیته ی انظباطی رسانه ای بوده و تحت تأثیر افکار عمومی، رسانه ها و مطبوعات صورت می گیرد رسانه ها در این قضیه تمام هم و غم خود را جهت محروم نمودن بلندمدت تراکتور از حضور کرار بکار بسته اند درحالیکه در موارد مشابه قبلی برخی بازیکنان مانند علی کریمی حتی با کتک زدن داور نیز با یکی دو جلسه محرومیت به همراه جریمه ی مالی مواجه شده اند اما در موضوع کرار رسانه ها پیازداغ مسئه را طوری زیاد می نمایند که این بازیکن گویا اشتباهی نابخشودنی مرتکب شده است و با تلاش بر از دور خارج نمودن کامل یکی از ستونهای اصلی تراکتور خیال متوقف نمودن حرکت خزنده ی تیم را در سر می پرورانند اما در عین حال از کنار هجوم همه جانبه ی بازیکنان استقلال در بازی با شهرداری به داور مسابقه بی تفاوت رد میشوند. طی چند روز گذشته روزنامه ها و رسانه های پایتخت که در سوگ و عزای شکست پرسپولیس در ماتمی عمیق فرو رفته اند با بزرگنمایی درگیری کرار با داور کوشش بر گرفتن ماهی از آب گل آلود نمودند ولی به رغم آنکه در بازی استقلال و شهرداری نیز درگیری پیش آمده بود برنامه ی نود که بارها و بارها نگاه جانبدرانه و حامیانه ی خود را به تیمهای سرخابی پایتخت به عینه به اثبات رسانده است بازهم مطابق معمول در اقدامی مغرضانه با دست زدن به شانتاژ رسانه ای فقط گزارش تصویری درگیری کرار جاسم را نشان داد و جالب اینکه محمد فنایی کارشناس داوری برنامه نیز از آن بعنوان فاجعه یاد نمود. ظاهراً این آقایان هرگز نمی توانند نگاهی عادلانه به رویدادهای فوتبال کشور داشته و اتفاق روی داده در بازی تراکتور-پرسپولیس را چنان در بوق و کرنا نموده و پیرهن عثمان می نمایند که برای کمیته ی انظباطی جای هیچ شک و شبهه ای در اتخاذ شدیدترین نوع برخورد با کرار و تراکتور باقی نماند اما در همان حال حتی نیم نگاهی هم به حمله ی دسته جمعی بازیکنان استقلال به داور مسابقه نیز نمی اندازند ولی هجمه های رسانه ای ایجاد شده بر علیه تراکتور را به حد اعلا می رسانند.
آرتان آرمان
*********
مطلب به ایمیل دکتر شریفی، رئیس کمیته ی انظباطی فدراسیون فوتبال کشور نیز ارسال گشت.

شهرداری تبریز و نفت تهران؛ سه امتیازی که از نان شب واجب تر است


لیگ برتر فوتبال  باشگاههای کشور دو تیم شهرداری تبریز و نفت تهران از هفته نوزدهم باید از ساعت ۱۵ روز یکشنبه در استادیوم یادگار امام تبریز به مصاف هم بروند . دیدار این دو تیم را باید یک از دربی تیم های لیگ یکی نامید جایی که این دو تیم امسال با صدرنشینی در گروه خود توانستند صعود به لیگ برتر را برای خود جشن بگیرند و حالا در دور برگشت لیگ برتر فوتبال باز مقابل هم قرار گرفته اند . دیدار رفت این دو تیم روز ده مرداد ماه در استادیوم اکباتان تهران به انجام رسید و تیم نفت تهران توانتس با نتیجه ۳-۱ تیم شهرداری را با شکست به تبریز بفرستد در این دیدار اکبر صغیری مهدی محمدزاده برای نفت و حبیب گردانی برای شهرداری گل نزنی کردند و گل سوم نفت نیز با برخورد به ابراهیم ابرقویی کاپیتان شهرداری وارد دروازه شهرداری شد .
اگر بخواهیم وضعیت این دو تیم را بسنجیم ابتدا با نگاه امتیازات کسب شده و اختلاف دو امتیازی این دو تیم شاید متوجه اختلاف عمیق در عملکرد این دو تیم در این فصل نشویم چون در صورت بررسی نتایج خواهیم دید که تیم نفت تهران در نتیجه گیری ثباتی لازم را داشته به طوری که کسب چند تساوی پی در پی و سپس یک برد و یک باخت و باز تساوی و تفاضل گل ۵- با ۱۵ گل زده و ۲۰ گل خورده که نشان می دهد روند نتیجه گیری ثابت و تیمی یک نواخت داشته و رتبه های بین وسط جدول را همیشه برای خود رقم زده و نه جز سه تیم بالا بوده و نه جز سه تیم پایین جدول ولی از سوی دیگر تیم شهرداری تیمی متززل و غیر قابل پیش بینی نشان داده و این در تعداد گل های زده و خورده این تیم مشهود که تقریبا دو برابر نفت گل خورده و دو برابر تیم نفت تهران گل زده است و تعداد شکست و تساوی این تیم نیز عدد نزدیکی را نشان می دهد و مرور نتیجه گیری این نیز قابل توجه بوده که چند باخت پیاپی و چند تساوی و سپس برد و بعد از برد چند باخت دیگر به ثمر رسیده و این نتایج علاوه بر این که تیم را از لحاظ امتیاز جز تیم های متوسط بوده و متمایل به ضعیف بوده ولی این عدم ثبات قابل توجه بوده است .
به هرحال این دیدار یکی از بازی هایی است که شهرداری باید تمام حواس را به این بازی جلب کند و حکم یک بازی ویژه را برای شهرداری دارد چون اگر بیش از حد احتیاط کند شاید سه امتیاز بازی از دست برود و حتی انجام بازی انتهاری نیز شاید بازی این سه امتیاز را از دست برود و مربیان و بازیکنان باید تدابیر ویژه ای برای این دیدار در نظر گیرند چون بازی با نفت یکی از هفت بازی هایی برای نیم فصل دوم است که می شهرداری می تواند بدون دردسر سه امتیاز بازی را از آن خود کند و از دست رفتن این سه امتیاز مساوی است با پیمودن ۲۰ درصد از راه سقوط !!!! زیرا بعد از این بازی و گذراندن هفته بیستم یک تعطیلات ۴۰ روزه ای برای لیگ آغاز می شود و بیشتر تیم ها و حتی شهرداری در این مدت را فرصت خوبی برای بدن سازی خواهند داشت و سپس تا پنج هفته بعدی آن تیم ها به شرایط بازی برنمی گردد و کسب حتی دو سه امتیازی در این هفته ها خیلی سختر خواهد بود و بعد از گذاردن آن پنج هفته دیگر مبارزه اصلی لیگ آغاز می شود و در آن ده هفته باقی مانده قدرت تمامی تیم ها مشخص می ود و جنگیدن برای قهرمانی و سهمیه آسیا و سقوط نکردن آغاز می شود و کسب امتیاز در آن هفته ها هم فقط باید به خدا سپرده شود سپس تیم باید در این بازی تمامی تلاشش را برای امتیاز انجام دهد تا یک توشه متوسطی هم برای آن زمان داشته باشد و همچنین بدست آوردن یک رتبه متوسط در این زمان می تواند از لحاظ روحی نیز برای تیم از هرچیزی بهتر و موثر باشد.

مهدى تارتار: انگيزه بالايى براى انتقام از تراكتورسازى داريم

مهدى تارتار سرمربى تيم فوتبال راه آهن شهررى گفت: مشكلات مالى بازيكنان هيچ تاثيرى در كارايى آنها ندارد.
وى درباره شرايط تيم فوتبال راه آهن در آستانه بازى اين هفته مقابل تراكتورسازى تبريز اظهار كرد: وضعيت ما بد نيست و سعى كرديم به خوبى براى اين مسابقه آماده شويم. تراكتورسازى از تيم هاى خوب و قدرتمند ليگ است. آنها در دوسال گذشته حريف خطرناكى براى هر تيمى درليگ بوده اند. بازى هاى منسجم، درگيرانه و تاكتيكى خاصيت فوتبال اين تيم بوده كه از پشتوانه مردمى هم بهره مى برد. اين تيم آن قدر طرفدار دارد كه در شهرهاى ديگر هم به خصوص در مصاف با تيم هاى كم تماشاگرى چون راه آهن انگار ميزبان است. او افزود: با وجود شكستى كه دربازى قبل در رقابتهاى جام حذفى داشتيم انگيزه خوبى براى موفقيت در اين بازى خواهيم داشت. مطمئنم براى كسب ۳ امتياز به ميدان مى رويم و مى خواهيم در آخرين بازى خانگى اين نيم فصل نخست با پيروزى از زمين خارج شويم. در بازى دور رفت تراكتورسازى پيروز شد اما آن زمان بنده سرمربى راه آهن نبودم. سرمربى راه آهن با اشاره به كناررفتن تيمش در جام حذفى با شكست سنگين برابر سپاهان اظهار كرد: با توجه به بضاعتى كه داريم و قرعه اى كه براى ما در جام حذفى رقم خورد روى موفقيت در اين بازيها خيلى سرمايه گذارى نكرديم. در اين راستا به چند بازيكن اصلى هم در مصاف با سپاهان استراحت داديم تا براى بازى هاى ليگ صدمه نبينند، اما با اين حال بازى خوبى را انجام داديم. سپاهانى ها از فرصت هاى گلزنى ۲۰ درصد توانستند گل بسازند. تنها در صحنه گل سوم آنها توپ مقدارى به دروازه نزديك بود و در سه گل ديگر از راه دور موفق به بازكردن دروازه راه آهن شدند. شرايط آنها نشان مى دهد كه چه بازيكنان توانمند و حرفه اى هستند . تارتار در پاسخ به اين سوال كه آيا مشكلات مالى بازيكنان راه آهن در عدم نتيجه گيرى اين تيم تاثيرگذار است؟ گفت: انشاالله اوايل هفته بازيكنان درصدى از مطالباتشان را دريافت مى كنند و اين به بهبود شرايط روحى تيم كمك خواهد كرد. مشكلات مالى تاثير زيادى بر عدم نتيجه گيرى تيم ما نداشته و بازيكنان ما آن قدر خوب و حرفه اى هستند كه تاحد امكان اين مسائل را در كارايى شان دخيل نمى دهند. شكست در بازى گذشته به خاطر تغيير و تحولات ما بود.

نصرتى: فوتبال روى بد خود رابه تراكتورسازى نشان داد

محمد نصرتى مدافع تيم فوتبال تراكتورسازى تبريز اعتقاد دارد تيمش مى تواند از طريق بازيهاى ليگ برتر سهميه آسيايى را كسب كند.
وى گفت: روزى كه به ملوان انزلى در جام حذفى باختيم فوتبال روى بد خود را به تراكتورسازى تبريز نشان داد و ما در عين شايستگى حذف شديم.او ادامه داد: ملوان از ابتداى بازى به فكر ضربات پنالتى بود. آنها از نيمه زمين خود جلوتر نمى آمدند و معلوم بود كه زور بردن تراكتورسازى را ندارند. چند توپ بازيكنان ما به تير دروازه خورد و خيلى بدشانس بوديم كه نتوانستيم گل بزنيم.نصرتى با بيان اينكه تراكتورسازى مى تواند از طريق بازيهاى ليگ سهميه آسيايى را كسب كند، اظهارداشت: درست است كه آسيايى شدن از طريق جام حذفى آسان تر است ولى هنوز نيمى از بازيهاى ليگ هم باقى مانده و اميد زيادى داريم كه سهميه آسيايى را كسب كنيم.وى ادامه داد: تراكتورسازى پتانسيل آسيايى شدن دارد. تيم ما فصل گذشته از نيم فصل دوم نتايج بهترى گرفت و امسال هم با شروع نيم فصل عملكرد بهترى را به نمايش مى گذاريم. رقابت در صدر جدول فشرده است ولى اختلاف امتياز تيمها زياد نيست. بنابراين رسيدن به جايگاه هاى بالاتر دور از دسترس نخواهد بود.

مسعود مرادي در پايان ليگ دهم از دنياي داوري خداحافظي مي‌کند

مسعود مرادي داور باسابقه و بين‌المللي فوتبال کشورمان به احتمال فراوان در پايان ليگ دهم از دنياي فوتبال خداحافظي خواهد کرد و به جرگه مدرسان و ناظران داوري خواهد پيوست.

  مسعود مرادی که پس از حضور11 ساله در لیست داوران بین المللی دی ماه جاری از صحنه قضاوت های بین المللی بازنشسته خواهد شد، قصد دارد از این پس به عنوان ناظر و مدرس داوری با کنفدراسیون فوتبال آسیا همکاری کند.
وی که در حال حاضر قدیمی ترین داور لیگ برتر فوتبال کشور به شمار می رود ، قصد دارد در پایان لیگ دهم از دنیای داوری خداحافظی کند و به عنوان مدرس با بخش آموزش کمیته داوران فدراسیون همکاری کند. مسعود مرادی درحال حاضر نیز نقش فعالی در بخش آموزش کمیته داوران فدراسیون فوتبال در برگزاری دوره ها و کلاسهای داوری در استانها دارد.

این درحالی است که کمیته داوران با توجه به کمبود داوران باتجربه برای قضاوت در لیگ برتر و آمادگی و شرایط سنی مسعود مرادی تصمیم دارد همچنان از وی برای قضاوت در لیگ برتر حداقل برای یک فصل آینده استفاده کند.
به نظر می رسد مسعود عنایت رئیس کمیته داوران درنظر دارد از این داور با سابقه کشور پس از بازنشستگی به عنوان یکی از اعضای کمیته داوران استفاده کند و از تجربیات وی در بهبود وضعیت داوری فوتبال کشور استفاده کند.

مجيد جلالي: مقابل استقلال سنجيده عمل مي‌كنيم

سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: اگر بخواهيم مسير پيشرفت درستي را طي کنيم بي‌ترديد نيازمند تغييرات جدي در ديدگاه برنامه‌ريزي، سازماندهي، سيستم تشکيلاتي و امور اجرايي در فوتبال کشور هستيم.


  مجيد جلالي درباره بازي اين هفته تيم فوتبال فولاد خوزستان برابر استقلال اظهار کرد: فولاد هميشه در بازي‌هاي بزرگ تمرکز بيشتري داشته و اگر به نتايج اين بازي‌ها در گذشته نگاه کنيم شرايط بدي نداشتيم. ما برابر تيم‌هاي قدرتمند و مدعي بازي‌هاي خوبي را انجام داديم و مطمئن هستم در مسابقه اين هفته برابر استقلال هم شرايط گذشته را خواهيم داشت.
وي افزود: استقلال تيمي است که بايد در مصاف با آنها خيلي سنجيده عمل کرد. در اين تيم يکسري خصوصيات فردي ديده مي‌شود که مي‌تواند از لحظه‌ها گل ساخته و به پيروزي برسد. اين شرايط ايجاب مي‌کند تا بازي سختي را در پيش داشته باشيم.
سرمربي فولاد با اشاره به موفقيت تيمش در جام حذفي برابر استيل آذين گفت: ما در ليگ هم بازي خوبي مقابل استيل آذين انجام داديم اما بي‌شک در مسابقه دوباره با آنها اين بار در جام حذفي سنجيده‌تر عمل کرديم و تا حدي محتاط‌تر بوديم. ما راهي که دربازي قبلي باعث گرفتن دو پنالتي به سود اين تيم شد را بستيم، آنها با استفاده از پاس‌هاي بلند ناگهاني احتمال خطاي پنالتي روي بازيکن دريافت کننده را بالا برده بودند. اما در بازي بعدي اين شانس را از استيل آذين گرفتيم و حريف را کاملا کنترل کرديم. بازيکنان فولاد در بازي اخير خيلي با مسووليت‌تر بازي کردند و سعي کردند روزنه‌هاي نفوذ حريف را ببندند.
وي با بيان اينکه قهرماني فولاد در جام حذفي را قابل دسترس مي‌داند، گفت: پس از بازي با استيل آذين هم گفتم باور قلبي‌ام اين است که مي‌توانيم قهرمان جام حذفي شويم. اين انتقاد را به بازيکنان هم گفتم و مطمئن هستم که آنها چنين هدفي را در ذهن دارند. با توانمندي‌هايي که درميان بازيکنان مي‌بينم مي‌توانيم به اين مهم برسيم و اگر غير از اين بود چنين صحبتي را بيان نمي‌کرديم.
جلالي درباره بحث‌هاي مطرح شده درباره کادر فني تيم ملي و اين که آيا لزومي دارد که پيش از جام ملت‌ها چنين صحبت‌هايي مطرح شود و اين که بايد چه سياستي در اين مقطع اتخاذ کنيم تا تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا موفق باشد گفت: همانطور که در صحبت‌هاي گذشته در اين باره هم تاکيد کرده‌ام فوتبال ما در مجموع نيازمند تغييرات بنياديني به خصوص در سطح ملي است. ما نياز به برنامه‌ريزي خيلي قوي براي آينده داريم. در کنفرانس مالزي اسپانيا طرح توسعه فوتبال خود را ارائه داد که از 12 سال پيش شروع شده بود. آنها در برنامه‌شان به واقع پيش‌بيني کرده بودند که چطور بايد عمل کنند تا در يک زمان‌بندي مشخص به قهرماني اروپا و بعد قهرماني جهان برسند. همه ديديم که آنها در اين مسير موفق بودند چرا که راه‌هايشان کارآمد بود. اما متاسفانه ما هميشه در راه‌هاي فرعي سردرگم هستيم و مردم را هم با اين شرايط سردرگم مي‌کنيم.
جلالي تاکيد کرد: بايد اول پرسيد آيا عامل پيشرفت فوتبال ما مثلا در سطح ملي انتخاب مربي ايراني يا خارجي براي تيم ملي ماست؟! آيا مشکل اول فوتبال ما مربي است؟ آيا در مسير پيشرفت و توسعه فوتبال اين بحث‌ها جايگاه ويژه‌اي دارد؟ قطعا اينها دلايل ناکامي فوتبال ايران نيست و مشکلات بزرگتري داريم که نيازمند راهکار قوي است. اکنون مي‌بينيم اين مشکلات درسطح فوتبال پايه ما هم بروز مي‌کند که نيازمند ديدگاه فوق العاده قويتري نسبت به گذشته است. اگر بخواهيم مسير پيشرفت درستي را طي کنيم بي‌ترديد نيازمند تغييرات جدي در ديدگاه برنامه‌ريزي، سازماندهي، سيستم تشکيلاتي و امور اجرايي در فوتبال کشور هستيم.

 

انتقاد مظلومی از پرسپولیس: چرا الان یادشان افتاده از هوار محمد طلب دارند!

پرويز مظلومي سرمربی تیم استقلال پس از پايان تمرين امروز تیمش درباره شرايط استقلال اظهار داشت: براي بازي روز يكشنبه با فولاد، فرهاد مجيدي ميلاد ميداودي، محسن يوسفي، مهدي امير آبادي و امير حسين صادقي را به عنوان مصدوم داريم اما با همين بضاعت تلاش مي‌كنيم با تمرين خوب و پشتوانه هوادارانمان در اهواز كه كم نيستند براي پيروزي به ميدان برويم. دوست داريم در تعطيلات صدرنشين جدول باشيم.
وي افزود: در تهران به فولاد باختيم. آن زمان شرايط چندان خوبي نداشتيم. فولاد تيم خوب با كادر فني با تجربه‌اي است. آنها فوتبال بازي مي‌كنند و اين براي ما خوب است چون ما هم به دنبال بازي هستيم. مي‌خواهيم با تلاش بازيكنان و همتي كه دارند 3 امتياز را كسب كنيم چرا كه پيروزي در اين ديدار براي ما حياتي است.

سرمربي استقلال در مورد غيبت هوار ملا محمد در تمرين اين تيم و پيگيري باشگاه پرسپوليس براي طلب 20 درصدي از اين بازيكن گفت: نمي‌دانم چرا پرسپوليس اكنون به فكر گرفتن طلب 20 درصدي از هوار ملا محمد افتاده است؟ شايد او اگر به تيم ديگري مي‌خواست برود چنين صحبت‌هايي مطرح نمي‌شد. اگر پرسپوليس زودتر به دنبال طلبش بود ما هم آگاه مي‌شديم كه او بدهكار است و سراغش نمي‌رفتيم اما ما از اين ماجرا خبر نداشتيم. مدير برنامهه‌ايش هم به ما چيزي نگفت.
مظلومي تاكيد كرد: من نمي‌دانم قوانين چيست ولي قبل از اين فقط بازيكنان كه قرارداد 2 ساله مي‌بستند بايد 20 درصد قرارداد خود را به باشگاه مي‌دادند ولي ظاهرا به تازگي آنهايي كه هم قرار يك ساله دارند بايد اين پول را پرداخت كنند. به هر حال ما روي هوار ملا محمد حساب باز كرده بوديم كه جذبش كرديم. نيازمان را در او ديديم و با توجه به سابقه‌اي كه داشت انتخابش كردم. من فكر مي‌كنم مدير برنامه‌هاي او مقصر است.
مظلومي تصريح كرد: كارت بازي اين بازيكن صادر شده و جاي ديگري هم نمي‌تواند بازي كند. مدير برنامه‌هايش مي‌گويد به خاطر پول باشگاه پرسپوليس است كه فعلا نيامده و در حال مذاكره است تا مبلغ قراردادش را بالاتر ببرد و اين پول را به پرسپوليس پرداخت كند.

فولاد خوزستان با دو محروم به دیدار استقلال می رود


دیدار حساس فولاد با استقلال در حالی عصر یکشنبه بیست و هشتم آذرماه در ورزشگاه تختی اهواز برگزار می شود که تیم میزبان نمی تواند از کریم شاوردی بازیکن خط میانی خود به دلیل اخراج در بازی قبلی در برابر استیل آذین تهران استفاده کند.
کورش بختیاری زاده مربی تیم فولاد نیز در همین دیدار از سوی داور مسابقه اخراج شد تا وی نیز در دیدار با استقلال نتواند روی نیمکت فولاد خوزستان بنشیند.
این در حالی است که چند مصدوم نیز در جمع بازیکنان فولاد وجود دارد که به احتمال فراوان ، قادر به حضور در این بازی نیستند.

۱۳۸۹ آذر ۲۶, جمعه

شيوه جديد شريفي : اجراي حكم قبل از ابلاغ حكم !

اختصاصي AzSpor :
با توجه به حساسيت هواداران تراختور نسبت به كليه تصميمات عوامل فدراسيون فوتبال و لطف بيش از اندازه فدراسيون نشين ها نسبت به تراختور!  كميته انظباطي شيوه نويني را در پيش گرفته است.

خبر بعد از بازي تراختور – پرسپوليس منتشر شد. با صدور قرار دستور موقت براي كرار جاسم ، اين بازيكن تا اطلاع ثانوي از همراهي تيم تراختور در تمامي بازي هاي رسمي محروم شد و جلسه كميته انظباطي در تاريخ 5 دي ماه با حضور كرار جاسم برگزار خواهد شد.

حال بازي هاي تيم تراكتور سازي را تا 5 آبان بررسي مي كنيم.

1 – تراختور – ملوان كه با شكست تراختور همراه شد.
2 – راه آهن – تراختور ، يكشنبه 28 آذر
3 – تراختور – شهرداري ، پنجشنبه 2 دي

با توجه به سابقه كميته انظباطي در بخشش بازيكنان صباي قم كه حكمي مشابه حكم كرار در مورد آنها صادر شده بود ، به احتمال زياد كرار در تاريخ 5 دي ماه بخشيده خواهد شد.

اما با توجه به اينكه فقط پس از 24 ساعت حكم  بازي رفت تراختور – پرسپوليس صادر شد در حالي كه رئيس  كميته انظباطي در مالزي بود!  اهداف كميته انظباطي با صادر كردن حكم محروميت تا اطلاع ثانوي به جاي محروميت از سه بازي در مورد كرار چيست؟

1 – با اين حكم به طور اتوماتيك وار كرار از حضور در سه مسابقه محروم خواهد بود در حالي كه حكمي صادر نشده است.

2 – با بخشش كرار در 5 دي ماه ، كميته انظباطي بر سر هواداران تراختور و مسئولين باشگاه منت خواهد گذاشت در حالي كه اگر پس از بازي با پرسپوليس ، كميته انظباطي اين بازيكن را از حضور در سه بازي محروم مي كرد با اعتراض شديد هوادارن مواجه مي شد.

3 – قاعدتا اگر كرار از حضور در 3 بازي محروم مي شد اين محروميت شامل جام حذفي نبود و تراختور از شانس بيشتري براي صعود برخوردار بود.

4 – پس از هفته بيستم بازيكنان ملي پوش بايد در اردوي تيم ملي شركت كنند و دقيقا به همين دليل بازي هاي هفته بيستم از سوم دي ماه به دوم دي ماه موكول شد. كرار جاسم يكي از بازيكنان ملي پوش تيم ملي عراق هست و دست بر قضا اولين بازي تيم ملي عراق با تيم ملي ايران خواهد بود! كرار به دليل حضور در كميته انظباطي در  پنجم دي ماه حدودا يك هفته از اردوي تيم ملي عراق را از دست خواهد داد...

پس كميته انظباطي با اين حكم با يك تير چهار نشان زده است!

فرزان كاظم پور

به دلیل استفاده از بازیکن مشمول؛ 5 بازی تیم امید پرسپولیس 3- صفر به نفع حریفان اعلام شد

بازي تيم فوتبال اميد پرسپوليس به دليل مشکل مشموليت کامران تجري بازيکن اين تيم، 3 بر صفر به سود حريفان اعلام شد.  هيات فوتبال استان تهران طي حكمي تيم فوتبال اميد پرسپوليس را به دليل استفاده از بازيكن مشمول خدمت نظام وظيفه در بازي‌هاي خود محكوم كرد و پنج بازي اين تيم را با نتيجه 3 بر صفر به سود حريفان اين تيم اعلام كرد.
در پي اعلام اين حکم منوچهر عبدالله نژاد سرمربي تيم فوتبال اميد پرسپوليس توضيحاتي ارائه داد و گفت: تاکنون سابقه نداشته طي دو روز حکمي درباره تيم هاي پايه صادر شود و حتي کپي حکم بازيکن ما در دست مربيان پايه ساير تيم ها در هيئت فوتبال مي‌گشت.
وي گفت: سه شنبه هفته قبل در ساعت 19 شب از اين بازيکن دعوت کردند تا براي پاسخگويي به اين شبهه به هيات فوتبال استان تهران برود، او بايد از چند ارگان و سازمان استعلام مي گرفته اما وي تنها دو روز کاري براي ارائه مدارکش فرصت داشت. دو روز پيش هم که براي ارائه حکم رفته بود با رفتار نامناسب مسئول مربوطه مواجه شد.
سرمربي تيم فوتبال اميد پرسپوليس، يادآوري کرد: طي سال‌هاي اخير سابقه نداشته آقايان در ظرف چند روز به پرونده‌هاي اين‌چنيني رسيدگي کنند و معلوم نيست چه دست‌هاي پشت پرده است که اين‌گونه با پرپسوليس برخورد مي‌کنند و هدف‌شان از چنين رفتارها چيست؟ مثلا ماه‌ها قبل تيم نونهالان استيل آذين به دليل استفاده از 4 بازيکن صغر سن متهم شد و در حال حاضر که اين باشگاه 4 بازيکن مذکور را از تيم‌شان کنار گذاشته اما هنوز تيم‌هاي شاکي منتظر صدور حکم مربوطه هستند.
وي خاطرنشان کرد: آيين نامه انضباطي تصريح دارد، در صورتي که اتهامي متوجه بازيکن مي شود در صورتي آن تخلف منجر به صدور حکم برد 3 بر صفر براي تيم مقابل مي شود که آن بازيکن در آن بازي ها تاثيرگذار بوده باشد. حال اين تاثيرگذاري در طي دو روز چگونه مشخص شده براي ما جاي سوال دارد. در نهايت اين مشکل را از طريق معاونت حقوقي باشگاه پيگيري خواهيم کرد.

ديدار راه‌آهن و تراكتورسازي در ورزشگاه تختي برگزار مي‌شود

ديدار تيم‌هاي فوتبال راه‌آهن و تراکتوسازي در هفته نوزدهم ليگ برتر در ورزشگاه تختي تهران برگزار مي‌شود. 
در حالي که تيم راه آهن در هفته نوزدهم ليگ برتر ميزبان تراکتورسازي تبريز است نمي تواند اين مسابقه را در ورزشگاه اکباتان برگزار کند.
اين ديدار بنا به ابلاغ سازمان ليگ ساعت 15 روز يکشنبه در ورزشگاه تختي تهران برگزار مي شود.
دليل تغيير مکان اين مسابقه از ورزشگاه اکباتان به تختي حضور پرشمار هواداران تراکتورسازي و استقبال آنها است.

* لازاراويچ بازيکن صربستاني راه‌آهن مي تواند در هفته نوزدهم ليگ اين تيم را همراهي کند. ITC اين بازيکن صادر شده و مي تواند مقابل تراکتورسازي به ميدان برود. براي اين بازي ابوذر رحيمي نيز مصدوميتش برطرف شده و مشکلي براي بازي ندارد. 

مدیر عامل سابق برق شیراز: از کجا می دانستید نفت تهران به لیگ برتر صعود می کند؟

مدیر عامل پیشین باشگاه برق شیراز با انتشار یادداشتی بر روی وبلاگش با نگاه به گفته های مدیر کل تربیت بدنی استان مرکزی ، حضور نفت تهران درلیگ برتررا عجیب خواند.
 به گزارش سایت گل رسول فلاح که در فصل گذشته هم بارها برانجام حمایت هایی از این تیم برای صعود به لیگ برتر اصرار داشت این بار اینگونه نوشته است: برنامه نود واتفاقات آن در هفته ای که گذشت متاثر از تعطیلات پایانی هفته ،در مطبوعات بازخوردی نداشت ولی طبعیی است که با بازگشایی نشریات از ابتدای هفته آتی ،تحلیل های گوناگونی پیرامون آنچه درآن برنامه رخ داد صورت بگیرد. مروری بر اتفاقات آن شب را در چند مبحث می توان مرور کرد.ابتدا گفتار جناب آقای قمری با عادل فردوسی پور که حاوی نکته عجیبی بود.قصدم در این نوشتار خلط مبحث یا صیادی در آب گل آلود نیست اما محقم سئوالم را از فحوای کلام این عزیز استخراج کنم.;
 به این دیالوگ ها توجه کنید:
 قمری (مدیرکل تربیت بدنی استان مرکزی):مادر این استان پتروشیمی و...وصنایع نفتی بسیاری داریم.این طرح با «یک سال »کارکارشناسی دلسوزانه انجام شده؟
فردوسی‌پور:این کارشناسان خیلی دلسوز شما که« یک سال» هم خیلی زحمت کشیدند چرا همیاریتان که یک سال آلومینیوم است، یک سال شن‌ساوخلاصه هر سال یک اسم داردرا نمی‌آورند لیگ برتر؟
***
 فلاش بک: برنامه 90روز دوشنبه 22آذر 89روی آنتن رفت. «یکسال پیش» را با هم مرور می کنیم تا بدانیم در دسته اول کشور چه خبر بود ونفت تهران که آن روزها کارشناسان مورد ادعای جناب آقای قمری برای انتقالش به اراک کارکارشناسی انجام می دادند چه اوضاع واحوالی داشت؟
 جمعه 20آذر 1388هفته نهم(دقت بفرمایید، هفته نهم ) بازیهای لیگ دسته اول برگزار شد ودر این پیکارها برق شیرازدر ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با یک گل از سد نساجی گذشت. در آن دیدار جنجنال های عجیبی هم رخ داد.نفت تهران هم در همین روزبا آلومینیوم هرمزگان به تساوی یک بر یک رسید وپیکار شن سا نماینده اراک هم با مس سرچشمه یک بر یک مساوی خاتمه یافت.
در پایان هفته نهم در جدول، برق شيراز 20 امتيازی بود ونفت تهران 18 امتيازوداماش گيلان 16 امتيازداشت وشن سا هم با 2امتیاز اختلاف در رده ششم(با احتساب تفاضل گل) ایستاده بود.
 سئوال اول: آیا به راستی اینان کارشناس واهل فن بوده اند که با طرح چنین موضوعی درآن زمان باعث شده اند تا شن سا ناخودآگاه ناامید شود؟ باشگاهی خصوصی که باید براساس اصل 44قانون اساسی مورد حمایت قرار می گرفت به همین راحتی نابود شد؟
سئوال دوم: همان روزها بحث بر سر قضاوت های بودار وحمایت های عجیب وغریب از تیم نفت تهران مطرح بود. باگذشت مدتها از آن روزقصد ندارم به نبش قبر بپردازم وهمگان دیده وشنیده اند که در همان زمان هم فریاد می زدم اما گوش نوایی وجود نداشت، اما جالب است که بدانیم از یکسال پیش ،کارشناسان صعود این تیم را قطعی دانسته وبرای انتقالش برنامه ریزی کرده اند!!شاید هم پل پیشگو قبل از جام جهانی ،در اراک می زیسته!چه اعتراف تلخی داشتی آقای قمری عزیز!
عجبا که در بازی برگشت آلومینیوم هرمزگان ونفت تهران اتفاقاتی رخ داد که همان اتفاقات سند صعود این تیم پایتخت نشین را امضا کرد.حال پیدا کنید پرتقال فروش را!
 نکته پایانی فلاح در پایان چنین نوشته است:به عنوان عضو کوچکی که در این فوتبال حضور داشته ام معتقدم چنین انتقال هایی می تواند مشکلاتی به همرا ه داشته باشد. به عینیه شاهد بوده ام وقتی به برخی مسئولین استان مراجعه می کردم تا از باشگاه ریشه دار برق حمایت کنند پاسخ می شنیدم که اگر برق به جایی نرسید امتیاز یک تیم دیگر را به شیراز می آوریم!این ایده آیا باعث از بین رفتن پرقدمت ترین باشگاه کشور نمی شد؟

احتصاصی گل - هوار محمد در تمرین تیم ملی عراق

دلیل اصلی نیامدن هوار ملا محمد به ایران، حضور در تمرینات تیم ملی فوتبال عراق است.
به گزارش سایت گل، با وجود اخباری که در خصوص نیامدن هوار ملا محمد به ایران منتشر شد، این بازیکن در اردوی تیم ملی فوتبال عراق در شهر سلیمانیه حضور دارد و فردا (شنبه) قرار است برای عراق در بازی دوستانه مقابل سوریه به میدان برود.
هوار ملا محمد یکی از 26 بازیکن دعوت شده به اردوی نهایی تیم ملی عراق است و با توجه به دعوت مجدد سیدکا از کرار جاسم و حضور بازیکنان دیگری نظیر علاء عبدالزهرا و مهدی کریم در جناح چپ تیم ملی عراق، دوست نداشت در آستانه جام ملت های آسیا با غیبت در دو بازی رفت و برگشت مقابل سوریه جایگاهش در ترکیب اصلی را از دست بدهد.
از سوی دیگر به هوار توصیه شده با توجه به خاتمه زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران و عدم یارگیری استقلال، مسئولان این باشگاه را تحت فشار گذاشته و بدهی شخصی اش به باشگاه پرسپولیس را از طریق استقلالی ها برطرف کند. هوار تا خاتمه تعطیلات لیگ برتر ایران و جام ملت های آسیا فرصت دارد به استقلال فشار بیاورد تا آن ها را وادار به راضی کردن پرسپولیسی ها کند و در  صورتی که موفق به این کار نشود، بعد از جام ملت ها به ایران می آید و در تمرینات استقلال شرکت می کند. چنانچه هوار طبق برنامه هفته گذشته به ایران می آمد، باید برابر فولاد و ذوب آهن بازی می کرد و با غیبت در دو بازی تیم ملی عراق مقابل سوریه در شهرهای سلیمانیه عراق و دمشق سوریه، جایگاهش را در ترکیب اصلی تیم ملی از دست می داد.
یک خبر حاشیه ای و جالب دیگر در خصوص هوار ملا محمد، هک شدن سایت شخصی این بازیکن توسط یک هکر اهل کشور کویت است! این هکر کویتی پس از هک کردن سایت شخصی هوار نوشته است که بدلیل هدر رفتن پنالتی هوار در بازی نیمه نهایی مقابل تیم ملی کویت در جام خلیج فارس و صعود کویت به فینال و کسب عنوان قهرمانی، بدین شکل از بازیکن عراقی تقدیر و تشکر می کند!

میلاد میداودی در مصاحبه اختصاصی با سایت گل: برای بازگشت سریعتر، در کلینیک دکتر نوروزی اردو می زنم!/ فقط با عزت و احترام در استقلال می مانم

ستاره استقلال در لیگ دهم، ظهر پنجشنبه از بیمارستان ترخیص شد تا دوران نقاهت را در منزل سپری کند و منتظر معاینه نهایی در هفته آینده بماند.
میلاد میداودی که بهترین گلزن استقلال تهران تا پایان هفته هجدهم محسوب می شود، در مصاحبه اختصاصی با سایت گل، در خصوص انجام عمل جراحی اش و مسائل مختلف توضیحات کاملی داد که با هم می خوانیم.
هواداران استقلال نگران نتیجه عمل جراحی ات هستند. در این خصوص توضیح بده؟
خوشبختانه عمل جراحی موفقیت آمیز بود. دکتر نوروزی برایم توضیح داد که همه چیز خوب پیش رفته است. دعا کنید که هر چه زودتر بتوانم راه بروم؛ بقیه اش با من!
ظاهرا انگیزه ات برای بازگشت به میادین خیلی بالاست؟
لحظه شماری می کنم تا پزشکان اجازه راه رفتن به من بدهند، آن وقت در کلینیک دکتر نوروزی اردو خواهم زد! طوری کار می کنم که زودتر از زمانی که برایم تعیین شود، به میادین باز گردم.
ولی گفته اند بیشتر از 4 ماه از میادین دور خواهی بود؟
نه؛ این اخبار درست نیست. قرار است اواخر هفته آینده آتل پایم را باز کنم و به اتفاق دکتر نوروزی نزد دکتر رازی برویم تا ایشان وضعیت پایم را معاینه کرده و نظر خود را اعلام کند. وقتی پزشک جراحم هنوز مدت زمانی را اعلام نکرده، طبیعی است که حدس و گمان افرادی که پزشک نیستند واقعیت ندارد. دکتر نوروزی با من صحبت کرد و گفت قبل از جراحی پیش بینی می شد پایم به مدت دو ماه در گچ قرار بگیرد اما خوشبختانه نتیجه عمل به شکلی بود که این اتفاق نیفتاد و فعلا باید تا یک هفته در آتل باشد و بعد از آن، معاینه نهایی انجام شود. همان طور که دو ماه گچ گرفتن پایم تبدیل به یک هفته آتل گرفتن شد، هر احتمالی در روزهای آینده با دعای خیر مردم وجود خواهد داشت و باید منتظر معاینه نهایی در هفته آینده باشیم. رسانه ها می توانند از طریق دکتر نوروزی اخبار صحیح را دریافت کنند؛ ضمن اینکه در سایت شخصی ام نیز آخرین اخبار مربوط به مراحل درمانم منتشر می شود.
چه چیزی باعث شد عمل جراحی ات نتیجه ای رضایت بخش داشته باشد؟
دعای خیر مردم و تخصص و تجربه دکتر رازی و تیم پزشکی ایشان دلیل اصلی بود. البته فیزیوتراپی دو هفته ای و مناسبی که با کمک دکتر نوروزی و همکارانش در کلینیک استقلال داشتم و تورم شدید پایم را کاهش داد، به انجام جراحی بهتر کمک کرد.
صدایت هم گرفته؛ سرما خورده ای؟
نه؛ گرفتگی صدایم بخاطر تزریق آمپول های آرام بخش است. درد زیادی را تحمل می کنم. زخم بخیه هایی که در دو طرف مچ پایم هستند، حسابی درد می کند اما این دردها بدتر از دو شب اول بعد از مصدومیتم نیست.
با وجود عضلات مناسبی که داری، چرا این مصدومیت شدید بوجود آمد؟
خدا را شکر که اتفاق بدتری نیفتاد. دکترها می گفتند اگر این ضربه به پای بازیکن ریز جثه ای اصابت می کرد، مجبور به ترک فوتبال می شد. در بیمارستان دکترها می پرسیدند خطا چطوری انجام شد که پایت اینطور مصدوم شده؛ من هم به شوخی گفتم: بازیکن ملوان با کامیون 18 چرخ از روی پایم عبور کرد! تازه این صحنه خطا هم گرفته نشد و کارشناس داوری برنامه 90 هم می گفت داور باید خطا می گرفت ولی چون ضربه اصلا شدید نبوده، کارت زرد کفایت می کرد! واقعیت اینست که در آن لحظه دو بازیکن ملوان همزمان روی پایم آمدند، یک نفر جلوی پایم را قفل کرد و دیگری از پشت سر با تمام وجود و با استوک هایش، پایم را هدف قرار داد. اگر نفر اول پایم را قفل نمی کرد، قبل از اصابت ضربه از مهلکه فرار می کردم اما قسمتم این بود که مصدوم شوم. برخی از تصاویر به خوبی این صحنه را ثبت کرده اند و مشخص است که چگونه مصدومم کردند.
ظاهرا زمان جراحی ات به درازا کشیده بود؟ دلیل خاصی داشت؟
میزان آسیب دیدگی پایم زیاد بود. باید دو طرف مچ پایم را می شکافتند و نقاط آسیب دیده را ترمیم می کردند. دکتر نوروزی از نتیجه جراحی خیلی رضایت داشت. وی و دکتر ستوده در اتاق عمل همراهم بودند. شنیدم که دکتر محمد رازی و تیم جراحی ایشان، زحمت زیادی برای موفقیت عمل کشیده اند. مهم نیست که زمان عمل طولانی شد، مهم اینست که همه از نتیجه آن راضی بودند.
چند ساعت بیهوش بودی و جراحی چه مدت طول کشید؟
تا جایی که یادم مانده، چند دقیقه بعد از ساعت 10 صبح به اتاق عمل رفتیم؛ داشتم با دکتر متخصص بیهوشی که از هواداران خوب پرسپولیس بود، بحث آبی و قرمز می کردیم که دکتر گفت الان نشانت می دهم و بعد از لحظاتی سرم گیج رفت و دیگر چیزی نفهمیدم! پس از اینکه چشمهایم را باز کردم به بخش منتقل شده بودم و حاجی فتح الله زاده بالای سرم بود؛ اما در مجموع جراحی حدود 4 ساعت طول کشیده و دو ساعت هم زمان برد تا به هوش بیایم و از اتاق ریکاوری خارج شوم. مجموعا شش ساعت بیهوشی کامل داشتم و چند ساعت هم نیمه بیهوش بودم!
فتح الله زاده چه چیزی گفت؟
ولله من که وضعیت مناسبی نداشتم و خوب متوجه نشدم اما شنیدم که حاجی فتح الله زاده به شوخی گفته: وقتی که سالم بودی به همه گل می زدی، اگر راست می گویی الان بیا بازی کنیم تا ببینی چند گل بهت می زنم!
از برخورد مسئولان استقلال بعد از مصدومیت راضی بودی؟
مجموعه باشگاه استقلال برایم سنگ تمام گذاشت. حاجی که بیشتر از همه نگران و پیگیر کارهایم بود؛ کادر پزشکی باشگاه و همکاران دکتر نوروزی در کلینیک استقلال تمام وقت به وضعیت من رسیدگی می کنند؛ کادر فنی، بازیکنان، مسئولان باشگاه و هواداران عزیز استقلال هم در این چند روز حسابی خجالتم دادند. امیدوارم زودتر به میادین برگردم تا محبت های خانواده استقلال را جبران کنم.
در این مدت چه چیزی ناراحتت کرد؟
برخی مطالب نادرست بود که مشکلاتی را برایم ایجاد می کرد. من باید صبح و عصر فیزیوتراپی می کردم، حتی اکثر روزها ناهار را هم در کلینیک استقلال می خوردم و وقت نمی شد به منزل بروم، اما در چنین شرایطی باید مرتب جوابگوی تماس های بستگان و دوستان و آشناهایم می شدم که با خواندن مطالب کذب نگران شده و با من تماس می گرفتند. اگر هم می خواستم تلفنم را خاموش کنم، ممکن بود بیشتر نگران شوند و مشکلات دیگری بوجود بیاید. شما ببینید، یک روزنامه یک بار تیتر زد که میلاد مجبور به ترک فوتبال شد و چند روز بعد هم تیتر زد که میلاد در کلینیک دکتر نوروزی نشسته و گریه می کند! بدتر از همه مقاله ای بود مبنی بر اینکه مصدومیت میلاد ساختگی است و این بازیکن به دکتر نوروزی گفته پایم را همین طوری گچ بگیر تا برای تیم ملی در جام ملت های آسیا بازی نکنم و از افشین قطبی انتقام بگیرم! این افراد باید واقعیت ها را بنویسند و نان حلال به خانه ببرند.
و بحث خارج کردن اسمت از فهرست تیم استقلال چه بود؟
یکی – دو نفر از دوستان که بظاهر استقلالی هستند، مرتب با مسئولان باشگاه تماس می گرفتند و فشار می آوردند که چرا اسم میلاد را از لیست تیم خارج نمی کنید! این ها همان افرادی بودند که بعد از بازی شاهین بوشهر آن جو را علیه من راه انداختند و سپس در اردوی تیم ملی به افشین قطبی شدیدا انتقاد می کردند که چرا میلاد میداودی را دعوت کرده ای! وقتی که شرایط مصدومیتم کمی بهتر شود و فرصت بیشتری داشته باشم، بصورت مفصل در خصوص این افراد و کارهایی که در فوتبال ایران می کنند، صحبت خواهم کرد. درباره خروج اسمم از فهرست تیم استقلال تأکید می کنم که من بازیکنی نیستم که بصورت تحمیلی در تیمی بمانم. با عزت و احترام به استقلال آمده ام و فقط با عزت و احترام در این تیم می مانم.
اما برخی بازیکنان وقتی مصدوم می شوند، تحت هیچ شرایطی رضایت نمی دهند که نامشان از لیست خارج شود؟!
من فقط درباره خودم صحبت می کنم. ناچارم برایتان توضیح بدهم یک روز پس از بازی با ملوان انزلی، مدیر برنامه هایم با مسئولان باشگاه استقلال تماس گرفت و اعلام کرد با وجودی که میلاد میداودی در بازی رسمی تیم استقلال مصدوم شده و باشگاه طبق قانون موظف به پرداخت تمام هزینه ها و درمان کامل بازیکن است، اما اگر مسئولان باشگاه استقلال قلبا راضی به این کار نیستند، حاضریم قرارداد میلاد را بدون هیچ مشکلی فسخ کنیم و در فرصت چند روزه ای که تا خاتمه نقل و انتقالات نیم فصل باقی مانده، استقلال بازیکن دیگری جذب کند. این پیشنهاد با مخالفت مسئولان استقلال همراه شد و آن ها اعلام کردند میلاد برای استقلال مصدوم شده و تحت هیچ شرایطی وی را از دست نمی دهیم. این در حالی بود که یک هفته به پایان نقل و انتقالات نیم فصل فرصت داشتیم و استقلالی ها می توانستند بازیکن دیگری را به خدمت بگیرند.
بازی ها و اخبار استقلال را دنبال می کنی؟
مگر می شود دنبال نکنم؟! پدر و مادرم بعد از مصدومیتم به تهران آمده اند و در منزل ما هستند؛ در بازی با شهرداری تبریز، بعد از سال ها دوباره کنار پدرم بازی را نگاه می کردم و حسابی کری خواندیم. اگر داور گل اسماعیل شریفات را قبول می کرد و مسعود همامی خوش نمی درخشید، می توانستیم با اختلاف چند گل پیروز شویم. تیم استقلال یک لشکر مصدوم دارد و قرار گرفتن در رده دوم جدول با توجه به این شرایط قابل تحسین است. متأسف هستم که در این زمان حساس نمی توانم استقلال را همراهی کنم.
فکر می کنی استقلال بتواند در برابر فولاد و ذوب آهن نتیجه بگیرد؟
استقلال تیم بزرگی است. با وجودی که خیلی از بچه ها مصدوم و محروم هستند، اما بازیکنانی که حضور دارند می توانند شرایط را برای کسب نتیجه در این دو بازی حساس فراهم کنند. من اعتقاد دارم اگر استقلال در برابر فولاد و ذوب آهن پیروز شود و قبل از تعطیلی لیگ برتر به صدر جدول برسد، یک قدم بزرگ به سمت قهرمانی برمی دارد.
حضورت در جام ملت ها نیز رسما منتفی شد؟
متأسفانه یکی از بهترین فرصت های دوران ورزشی ام برای پیشرفت بیشتر از دست رفت؛ درست مثل چند سال قبل که همراه با ملی پوشان امید در حسرت رفتن به المپیک ماندم. آن زمان تیم به المپیک صعود نکرد، اما این بار فقط من محروم شدم. در هر حال از افشین قطبی ممنونم که پس از مصدومیتم جزو اولین نفراتی بود که به من دلداری داد و گفت تا آخرین لحظه منتظر حضورت در جام ملت ها هستیم. حتما با قطبی تماس گرفته و از وی تشکر خواهم کرد. امیدوارم تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا به مقام خوبی دست پیدا کند.
در پایان اگر صحبتی داری، بیان کن.
از همه کسانی که بعد از مصدومیتم به من لطف داشتند و مرا شرمنده محبت هایشان کردند، سپاسگزارم. از مدیران باشگاه استقلال، کادر پزشکی، پرسنل کلینیک دکتر نوروزی، کادر فنی، بازیکنان و هواداران دوست داشتنی استقلال که از شهرستان ها به عیادتم آمدند یا بوسیله ارسال پیام و ایمیل به سایت شخصی ام، به من ابراز محبت کردند تشکر نموده و امیدوارم بتوانم محبت های آنان را جبران کنم.

رده بندی جدید فیفا: ایران در رده 66 جهان و چهارم آسیا

فدراسیون بین المللی فوتبال آخرین رده بندی تیم های ملی فوتبال جهان در سال 2010 را اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی ایران در رتبه 66 جهان قرار گرفت. تیم ملی ایران با کسب 495 امتیاز و بدون تغییر نسبت به ماه قبل در رده 66 جهان و چهارم آسیا باقی ماند.
در این رده بندی استرالیا تیم اول قاره آسیاست که با 815 امتیاز در رده 26 جهان ایستاده است.  ژاپن با 776 امتیاز در رده دوم آسیا و 29 جهان قرار گرفته و کره جنوبی نیز با 647 امتیاز در رده سوم آسیا و 40 جهان جای گرفته است. رده بندی 10 تیم برتر قاره آسیا بدین صورت است:
1.استرالیا
2. ژاپن
3. کره جنوبی
4. ایران
5. عربستان
6. چین
7. بحرین
8. عمان
9. عراق
10. کویت
اما در رده بندی کلی نیز اسپانیا سال 2010 را با صدرنشینی به پایان برد. این تیم با 1887 امتیاز جایگاه خود را در صدر این رده بندی تثبیت کرد. رده بندی 10 تیم برتر جهان در آخرین رده بندی فیفا بدین صورت است:
1. اسپانیا
2.هلند
3.آلمان
4.برزیل
5. آرژانتین
6. انگلستان

فیفا با حضور دژآگه در تیم ملی ایران موافقت کرد

فیفا با حضور اشکان دژاگه مهاجم تیم ولفسبورگ در تیم ملی ایران موافقت کرد. دژاگه 23 ساله از کودکی به همراه خانواده خود در آلمان زندگی می‌کند و سابقه بازی در تیم‌های جوانان و زیر 20 سال آلمان را نیز دارد و به همین دلیل باید فیفا با حضور او در تیم ملی بزرگسالان کشور دیگر موافقت می کرد. بر اساس قوانین فیفا ،بازیکنانی که در تیم بزرگسالان یک کشور بازی نکرده باشند در صورت داشتن ملیتی دیگر،در هر سنی می‌توانند برای تیم آن کشور بازی کنند. دژاگه به همین دلیل می‌تواند برای ایران بازی کند،از همین رو قطبی نام او را در لیست 50 نفره برای حضور در جام ملتهای آسیا قرار داد تا تشریفات اداری این کار انجام شود.
در همین رابطه خبر می‌رسد که فیفا با حضور دژاگه در تیم ملی ایران موافقت کرده و تاییدیه خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده است. این در حالی است که افشین قطبی نیز چند روزی است به آلمان سفر کرده تا ضمن صحبت با خود دژاگه،تمرینات و بازیهای او را نیز زیر نظر بگیرد و با مربیانش هم صحبت کند. به این ترتیب اگر مشکل خاصی به وجود نیاید دژاگه در جام ملتهای آسیا برای تیم ایران بازی خواهد کرد.

یک جلسه محرومیت و 5 میلیون تومان جریمه برای ایمان مبعلی

ایمان مبعلی بازیکن استقلال تهران که در دیدار مقابل شهرداری تبریز روز 20 آذرماه  به داور مسابقه توهین کرده به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم  مربوطه و حضور در مسابقات رسمی و پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال محکوم شد. بدین ترتیب مبعلی که در این بازی کارت قرمز گرفته و بازی با فولاد را از دست داده بود،  در بازی با ذوب آهن نیز نمی تواند استقلال را همراهی کند.

۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

انتشار مقاله وبلاگ در سايت هاي هواداري و خبري

پس از گذشت بيش از يك ماه از نوشتن مقاله "فرزندان تني و فرزندان نا تني فدراسيون فوتبال" به قلم اينجانب ، تشكر ها به طرق مختلف همچنان ادامه دارد.


 بدين وسيله از كليه عزيزاني كه به طور مستقيم و غير مستقيم نسبت به بنده لطف داشتند كمال تشكر را دارم و همچنين تشكر ويژه از كساني كه مقاله را با لينك سايت انتشار دهنده منتشر كرده اند.


اما گله اي نيز از دوستاني دارم كه مقاله را به نام خود در سايت ها و وبلاگ هاي مختلف منتشر كرده اند و حتي عده اي متن را عوض كرده و مقاله را به گونه اي ديگر منتشر نموده اند!!!


مقاله براي اولين بار در وبلاگ www.azspor.blogspot.com منتشر شده است كه وبلاگ بنده مي باشد و با دقت در تاريخ و ساعت انتشار اولين جايي كه مقاله منتشر شده كاملا مشخص مي باشد.

اگر چه هدف از نوشتن آن ، اشاره به ناعدالتي هاي فدراسيون فوتبال مي باشد.


لينك سايت هايي كه مقاله را با نام بردن از سايت انتشار دهنده و يا بدون نام بردن منتشر كرده اند!!!
1
2
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15









ایمان سلاح قدرتمند ما

آری
در مرگ آورترین لحظه ی انتظار
زندگی را در رؤیاهای خویش دنبال می گیرم.
در رؤیاها و
در امیدهایم.
( احمد شاملو )
تراکتور باخت. دردآور بود، علی الخصوص برای کسانی که صد و بیست دقیقه فریاد زدند و جای خالی آنان که نبودند را هم پر کردند. تاکنون این چنین ندیده بودمشان. غریوشان آنقدر پایدار بود که گویی آتشفشانی در راه است. اما تراکتور باخت. اما، آنها برنده بودند. چون عشقشان از فریادهاشان و اشکهاشان دوباره  متجلی شد و به یادمان آورد که بزرگترین برندگان آنانند.
آری آنان برندگانند:
چون ایستاده اند و چون طوفان پیش می روند...
پس با آنان همکلام می شویم...
تراختوری ائل ایستر********** شرفلی ملت ایستر
دوشنبه امیدی که ما بدان به گونه ای، دل بسته بودیم، نا امید شد. تراختور با جام حذفی وداع کرد. اصلاً اینروزها شرایطی پیش آمده است که اگر تیم دیگری بود، از هم می پاشید. اما چه افتخار بزرگی که ما تراختوری هستیم و از هم نمی پاشیم.
حال یک جبهه برای دستیابی به رؤیایمان باقی است. رؤیایی که زیاد هم غیر واقعی نیست. تنها کمی آرامش می طلبد. مطلب دوست عزیزم امید، نکته جالبی داشت و آن تمرکز تراختور بر مسابقات لیگ برتر است.
شرایطمان را در لیگ برتر ارزیابی کوچکی می کنیم:
تراختور در رده ی پنجم جدول مسابقات قرار دارد. مکانی که شاید تا دوسال پیش کمی ایده آلیستی می نمود. اما اینک بالا نشین هستیم و لیاقت مکانهای بالاتر را هم داریم. تراختور با کمک یاران ملیونی خود به این مهم دست یافته است. 28 امتیاز و اینک شکاری به نام مس کرمان. اینگونه به نظر می رسد که مس اصلی ترین رقیب ما برای آسیایی شدن می باشد. مسی که حداقل از لحاظ بازیکن همسطح تیم ما می باشد. پس رسیدن به این تیم برای ما دور از دسترس نیست. می ماند تیمهای عزیز دردانه فدراسیون، که بحث در مورد آنها مقداری پیچیده است.  مطمئنا یکی از این سه تیم (سپاهان، استقلال و پیروزی) تمرکز خود را بر روی جام حذفی خواهد گذاشت و امکان رقابت با آن تیم نیز برای ما میسر خواهد بود.
همه ی اینها یعنی اینکه ما تا کنون خوب بوده ایم و می توانیم دست در دست هم دهیم و عالی شویم. علی الخصوص اینکه تیم ما (به واسطه هوادارانش) امتیاز بسیار بزرگی از نظر روحی نیز در دست دارد. پس در ادامه مسیر همدل تر و پايدارتر از گذشته باید بود.
اما یک مسئله باقی می ماند و آن عدم حضور کرار در تیم است. مخصوصاً اینکه مقدار محرومیت او هنوز نامعلوم است. امروز هم که کمیته انضباطی موضع خود را علیه بازیکن بزرگمان، کاملاً مشخص کرد و با جریمه خنده داری که وی را مجبور به پرداخت خسارت صندلی های ورزشگاه یادگار امام می کند، قصد خود را مبنی بر تضعیف تراختور و یکی از مؤثرترین بازیکنانش یعنی کرار جاسم، به وضوح نشان داد. حکایت عادل فردوسی پور هم که کاملاً تکراری شده است و نیازی به یادآوری ندارد.
حال دوستان هم قسم من!
بیایید امیدها و رؤیاهایمان را با سختی ها در یک ترازو بگذازیم و به وضوح این را ببینیم که زندگی ادامه دارد و هنوز شیرمردان ما، دلاورانه آماده ی شکست رقیبان هستند. مردان با تعصبمان را به یاد بیاورید:  کیانی، نصرتی، ترشیز، اسدی، اکرامی، جلیلی، ابراهیمی، پیمنتا، ابراهیم زاده و علیزاده کسانی هستند که روح مبارزه در رگانشان جاری است و امیدمان را بیهوده به ساقهایشان نبسته ایم. ما برگ برنده های زیادی داریم، بازی خوانی کادر فنی مان، تجربه فراوان آندو تیموریان و دروازبان مطمئنی به نام عباس محمدی. کسانی که امید ما را نا امید نمی کنند، زیرا امید را از ما گرفته اند و رؤیاهاشان با ما مشترک است.
به داشته هایمان ایمان داشته باشیم چون:
رؤیاهای ما تاریخ انقضا ندارد که با یک باخت از میان برود. رؤیاهای ما به تقویم وابسته نیست. رؤیاهای ما همیشگی است همانگونه که عشقمان و همانگونه که امید هایمان و همانگونه که ایمانمان...
اونلار بیزیم!
بیز اونلارین!
دالغالار دنیزین!
دنیز دالغالارین!
نويسنده امين

بازگشت استیلی به بوشهر و حضور در تمرین

حمید استیلی مربی برکنار شده شاهین بوشهر بعد از 3 روز دیشب دوباره به بوشهر بازگشت و صبح امروز نیز در تمرین این تیم حاضر شد. در این تمرین که ساعت 11 امروز در زمین اختصاصی شاهین آغاز شد، حميد استيلي قبل از آغاز تمرين  با هواداران به خوش و بش پرداخت و هواداران نيز با صميميت خاصي با او برخورد کردند.
استیلی روز جمعه بعد از شکست مقابل نفت آبادان اخراج شد، اما دوباره به سرکار خود بازگشت و روز یکشنبه  روی نیمکت شاهین در بازی مقابل پیکان خواهد نشست.

جدول گلزنان لیگ آزادگان تا هفته نهم

در پایان هفته نهم لیگ دسته اول مصطفی شجاعی گلزن تیم فولاد نطنز با 7 گل در صدر جدول گلزنان ایستاده است و مسلم فیروزآبادی از تیم گل گهر که 5 گل زده است، نفر دوم این جدول است. فونیکه سی بازیکن ایرانجوان و لئو برگیس بازیکن برزیلی داماش لرستان نیز با 4 بهترین گلزنان خارجی لیگ آزادگان هستند.
7 گل: مصطفی شجاعی(فولاد نطنز)
5 گل:  مسلم فیروز آبادی(گل گهر سیرجان)
4 گل: لئوناردو برگیس( داماش لرستان) محسن زارع زاده (فولاد یزد) سلمان زحمتکش(پیام مشهد) محسن مظفری (مس سرچشمه) فونیکه سی(ایرانجوان بوشهر)
3 گل: امیر خلیفه اصل(شهرداری بندرعباس) کوشا بهایی پور(شیرین فراز کرمانشاه) حامد حاجتی( نساجی مازندران) اسماعیل خزایی( ایرانجوان بوشهر) مجید لامعی (فولاد یزد) رضا مسلم زاده( گل گهر سیرجان) حکیم نصاری(نفت مسجد سلیمان) مصطفی چترآبگون(گسترش فولاد تبریز) علی آذری(داماش لرستان) حامد امیرخانی(کاوه تهران)
2 گل:  فریدون فضلی(گسترش فولاد تبریز) میلاد کامل، مجید هوتن، علی حداد (نساجی مازندران) احمد پاسی، محمدرضا فرامرزی ،سجاد عرفانی( ماشین سازی تبریز) اسحاق سبحانی،  امیر محمدی (مس سرچشمه) دانیل رومرو(شهرداری بندرعباس) گالوست پطروسیان(کاوه تهران) مصطفی کارگشا(پیام شیراز) حمید مروی (پیام مشهد) ولاتکو گروزدانسکی (داماش لرستان) جواد زارعی، حسین حجازی پور (شهرداری یاسوج) احمد مهدی زاده،  امیرحسین محمدی، کارلوس سالازار (مس رفسنجان) داود سیدعباسی، حمید عزیز زاده(آلومینیوم هرمزگان) محمد مهدی نظری( سپاسی شیراز) حامد بصیری، محمد محمدیان( همیاری اراک) اسماعیل بالی، شهرام فلاح( صنعت ساری) ماکان دمبله ، محمد غلامین،آرش روشنی پور (ابومسلم) علیرضا ذلکی( ایرانجوان بوشهر) سهیل حق شناس(برق شیراز) حکیم حزباوی پور، مهران درویش( تربیت یزد) فرهاد بوستانی (کاوه تهران) امیر رفعتی(گل گهر سیرجان) جلال الدین علی محمدی( فولاد نطنز) مهدی عابدی(سپیدرود رشت)

شيران آذربايجان، نااميد نمي شوند

باخت، پنالتي آخر، چه لحظه افسرده اي، در راه برگشت از ورزشگاه بودم که همش با خود مي گفتم: «چوخ احواليمه پوزدون تراختور».
عصبي از اينکه چرا بازيکنانمان زحمت تمرين پنالتي را به خود ندادند، عصبي از همه چيز. ولي عليرغم ناراحتي ياد لحظه اي افتادم، که از فرط ناراحتي روي زمين نشسته بودم و يکي از ليدر هاي تيم به سراغم آمد و دستم را گرفت و مرا از زمين بلند کرد، ذهنم را نوازش مي داد که چطور او مي تواند خود را در آن لحظه آرام نگه دارد؟
باخت از ملوان سخت بود، یکی از راه های رسیدنمان به آسیا، ولی چه می شود کرد كه تیممان خوب بازی کرد ولی شاید قسمت نبود.
شاید خدا نخواست نمیدانم اصلا شاید اگر این بازی را می بردیم تمام فکرمان به جام حذفی معطوف میشد و بعد ها در یک بازی فینال به خاطر تفاضل گل در بازی رفت می باختیم و از طرفی لیگ برتر را فراموش می کردیم و از اینجا رانده و از آنجا مانده!
این ها را نمی دانم فقط این را می دانم که خدا ما را دوست دارد و همیشه اگر قسمتی برای ما قرار داده صلاح ما را در نظر گرفته. توکل، چه واژه زیبایی، چه نعمت بزرگی، چراغی که در تاریک ترین لحظه ها وقتی چشمانمان هم یاری مان نمی کند، وقتی که از ترس دستانمان به رعشه می افتند، روشن می شود و نور امید را برایمان به ارمغان می آورد، چه خداییی داریم ما و چقدر مهربان است.
اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا با من است دکتر شریعتی

بازی با ملوان تمام شد و ما علیرغم شایستگی هایمان حذف شدیم، فدای سر آن کودکی که پدرش لباس قرمز بر تنش می کند و صورتش را رنگ میکند و با خود به ورزشگاه می آورد.

مگر ذوب آهن حذف نشد، مگر فصل قبل بارسلونا علیرغم برتریش از تیم اینتر، شکست نخورد؟
حال که فقط یک راه برای رسیدن به آسیا داریم باید تمام عزممان را جزم کنیم و برای صعود و قرار گرفتن در 3 تیم و حتی قهرمانی تلاش کنیم.
آسیا بدون تراکتور بازی هایش را برگزار نخواهد کرد...

و ما توفیقی الا بالله علیه توكلت و الیه انیب

هیچ توفیقی برای من نیست مگر به وسیله پروردگارم، بر او توکل نموده ام و بازگشتم به سوی اوست

امید باقری

یک جلسه محرومیت و 5 میلیون تومان جریمه برای ایمان مبعلی

ایمان مبعلی بازیکن استقلال تهران که در دیدار مقابل شهرداری تبریز روز 20 آذرماه  به داور مسابقه توهین کرده به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم  مربوطه و حضور در مسابقات رسمی و پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال محکوم شد. بدین ترتیب مبعلی که در این بازی کارت قرمز گرفته و بازی با فولاد را از دست داده بود،  در بازی با ذوب آهن نیز نمی تواند استقلال را همراهی کند.

29 میلیون تومان جریمه نقدی برای متخلفان بازی سپاهان و راه آهن/ یک جلسه محرومیت برای قلعه نوعی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال متخلفان بازی سپاهان و راه آهن از هفته هجدهم لیگ برتر را جریمه و محروم کرد. بر اساس حکم کمیته انضباطی:
1-سید جلال حسینی بازیکن شماره 6 سپاهان به دلیل اهانت به داور ، سی میلیون ریال جریمه نقدی
2-امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان :اعتراضات مکرر به نحوه قضاوت و اهانت به داور، یک جلسه محرومیت از همراهی تیم مربوطه و حضور در مسابقات رسمی و پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی ،یک جلسه محرومت قلعه نوعی تا پایان فصل به صورت تعلیقی است.
3-کریم بوستانی ،قاسم زارعی نژاد ،رضا فتاحی و ناصر ملارضایی ، به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت و دخالت در امر داوری ، هر کدام به پرداخت مبلغ ده  میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
4-تیم سپاهان اصفهان به دلیل تخلف تماشاگران مبنی بر سر دادن شعارهای غیر اخلاقی ،ضمن تذکر به پرداخت مبلغ هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
5- مهدی تارتار سرمربی راه آهن به دلیل اعتراضات مکرر به نحوه قضاوت ،به تذکر کتبی و پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
6-محمدحسن انصاری فرد مدیر عامل تیم راه آهن شهر ری به دلیل اعتراض به داور و دخالت در نحوه قضاوت ، به تذکر کتبی و پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

مدافع تراکتور روی نوروزی پنالتی نکرد/ هزار بار دیگر آن صحنه را پنالتی نمی‌گیرم


داور دیدار تراکتورسازی - پرسپولیس گفت: به عقیده من برخورد مدافع تیم تراکتورسازی با هادی نوروزی به هیچ عنوان خطا نبود و هزار بار دیگر چنین صحنه‌ای را ببینم، اعلام پنالتی نمی‌کنم.
خداداد افشاریان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب در خصوص قضاوت دیدار تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس تهران گفت: بازی سختی را قضاوت کردم. قضاوت این بازی آنقدر سخت بود که باورش در ذهن هیچ داوری نمی گنجد.
وی در ادامه افزود: با توجه به حوادثی که در دیدار رفت دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز رقم خورده بود، فاصله نزدیک آنها در جدول رده بندی، حساسیت تماشاگران و ... بازی این دو تیم بسیار حساس شده بود و بالطبع کار قضاوت در آن بسیار دشوار.
این داور باتجربه خاطر نشان کرد: بدون توجه به این مسائل با آمادگی بدنی کامل و فراغ بال دیدار تراکتورسازی - پرسپولیس را قضاوت کردم. من در همه جای زمین حضور داشتم و خطایی نبود که از دستم در برود. فکر می کنم فقط در یک صحنه بود که برخی کارشناسان اعتقاد دارند من باید اعلام پنالتی می کردم که نکردم.
"به عقیده من برخورد مدافع تیم تراکتورسازی با هادی نوروزی به هیچ عنوان خطا نبود"، این اظهارنظر افشاریان بر خلاف نظر او در برنامه 90 بود که پذیرفت این خطا را ندیده است. او در توجیه این تناقض به مهر گفت: من در برنامه 90 برای آنکه به شعور مردم احترام بگذارم و اینکه نگویند، افشاریان آدم یکطرفه‌ای است و حرف هیچ کش را نمی پذیرد، قبول کردم آن حرکت خطا بوده، در صورتی که اگر بخواهیم این گونه حرکات را خطا بگیریم، در هر بازی باید 10 خطای پنالتی اعلام کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد، اگر هزار بار دیگر مشابه آنچه در دیدار تراکتورسازی - پرسپولیس اتفاق افتاد، تکرار شود را پنالتی نمی گیرد، خاطر نشان کرد: اگر به روند بازی برگردیم، من یکی از بهترین قضاوت‌های خود را در دیدار تراکتورسازی - پرسپولیس انجام دادم.
داور دیدار تراکتورسازی - پرسپولیس خاطرنشان کرد: بازی پرسپولیس - ملوان بندرانزلی را که قبول ندارم، اشتباه کرده باشم. در آن بازی هیچ خطایی به سود پرسپولیس رقم نخورد که من اعلام نکرده باشم. پرسپولیس تیم بزرگی است اما من نباید روی ناحق و خوشامد طرفداران این تیم سوت بزنم. من نباید به نظر کارشناسان توجه کنم، برای من رای و نظر کمیته داوران و ناظر داوری بازی مهم است که تصمیمات مرا تایید کردند. قطعا اگر در آن بازی مرتکب خطایی شده بودم، محروم می شدم و جریمه‌ام می کردند که چنین نشد.
افشاریان با انتقاد از این موضوع که همیشه دیواری از دیوار داور کوتاه‌تر پیدا نمی شود، افزود: شاید تیم‌ها و طرفداران‌شان که در نتایج ذینفع هستند، روی صحنه‌های داوری حساسیت از خود نشان دهند و جنجال و هیاهو به پا کنند اما کمیته داوران با کمال آرامش کار خود را دنبال می کند.
وی در خاتمه تصریح کرد: در هر بازی امکان دارد اشتباهاتی سهوی از داور سر بزند، داور که نباید خود را زنده به گور کند. داور اگر اشتباهی داشته باشد، محروم می شود.
داور دیدار تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس در خاتمه تصریح کرد: متاسفانه آدم روحش ناراحت و خسته می شود، از اینکه می‌بیند عدالت رعایت نمی‌شود. متاسفانه طی روزهای اخیر هجمه و فشار زیادی روی من بوده است، آنهم برای قضاوت دیداری که در آن اشتباهی نداشتم.

بازگشت عادل به خط مقدم

برنامه نود آن زمان که خیلی از مسائل فوتبال ایران را بدون روبرو شدن با شخصیت های کاملا سیاسی بررسی می کرد مورد هجمه افراد سیاسی بود، چه رسد به شبی که قرار باشد عادل فردوسی پور چشم در چشم یک فرد کاملا سیاسی، به تصمیمات آن با همان صراحت لهجه انتقاد کند. پيش بيني اوليه اين است كه  قطعا او مجددا زیر فشارهایی قرار خواهد گرفت که پیش از این بارها تجربه کرده بود و این بار احتمالا باید با شدت بیشتری تحمل کند!
زمانی که نماینده مجلس صراحتا اعلام می کند باید به تصمیم هیات دولت در واگذاری تیم نفت تهران گردن بنهیم و تحت هر شرایطی از آن حمایت کنیم کاملا تکلیف همه روشن می شود .اما  فردوسی پور چه آن زمان که این تصمیم را یک برنامه تبلیغاتی خواند و چه زمانی که آن را شوی دانست و یا اینکه مقامات دولتی پر زور استان مرکزی نفت را به شهر خود بردند دوباره شجاعت خود را نشان داد ، گرچه  طرف سیاسی او بهترین دفاع را در حمله دید و درصدد عقب راندن فردوسی پور برآمد .
 البته از آنجا که برنامه نود در برهم زدن ساختار این تفکر کاملا تنهاست و برنامه هایی مثل ورزش و مردم  و... کاملا طبق همین تفکر مورد پسند مسئولین حرکت می کنند باید هم فردوسی پور مایه عذاب تصمیم گیرندگان  باشد!تصميم گيرندگاني كه دوباره عادل را به خط مقدم دعوت كرده اند....