۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

پيروزي تراكتور در بازگشت منيعي


تراكتورسازي كه اردوي تداركاتي خود را در تهران برگزار كرده امروز در ديداري دوستانه مقابل داماش دورود به برتري رسيد.
 اين ديدار كه در ورزشگاه كارگران برگزار شد در نيمه اول گلي در بر نداشت اما اين تراكتور بود كه در نيمه دوم موفق به باز كردن دروازه حريف خود شد تا بازي را در نهايت به سود خود به پايان ببرد. ميثم منيعي در بازگشت خود به ميادين تك گل تراكتور را از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند.
گفتني است به جز آندو و محمد نصرتي كه تيم ملي را همراهي مي كنند تراكتورسازي در اين ديدار مرتضي اسدي، مصطفي اكرامي و علي عليزاده را هم به دليل مصدوميت در اختيار نداشت.
تراكتوري ها پس از پايان اين ديدار به هتل المپيك بازگشتند تا خود را براي ديدار دوستانه بعدي خود كه قرار است يكشنبه برابر راه آهن برگزار شود آماده كنند.

روزشمار حضور تراکتور در لیگ برتر؛ در طی دو فصل حضور تراکتور در لیگ برتر بر فوتبال آذربایجان چه گذشت؟



TractorFansPortal.Com. تراکتور بعد از 8 سال به سختی توانست خود را از طلسم لیگ دسته اول برهاند اما لرزاندن لیگ برتر با هواداران دهها میلیونیش برایش بی تلفات نیز نبود نگاهی کوتاه به روزشمار اتفاقاتی که در طول دو فصل حضور این تیم مردمی در لیگ برتر تجربه گشته است بیشتر ما را با چند و چون مسائلی مانند کمرنگ شدن استقبال هواداران از بازیهای این تیم آَشنا خواهد نمود:

1- لیگ نهم با استقبال پر تب و تاب هواداران تراکتور شروع میشود.

2- هواداران تراکتور بدون استثناء تمامی ورزشگاههای کشور را به تسخیر خود درآورده و با بجا گذاشتن آماری خیره کننده عنوان پرتماشاگرترین تیم لیگ برتر را بخود اختصاص می دهند.

3- در مسابقه ی ترتیب داده شده از طرف برنامه نود هواداران تراکتور با اختلاف فاحشی نسبت به سایرین عنوان پرشورترین هواداران لیگ برتر را بخود اختصاص میدهند.

4- تلاشها برای خنثی نمودن هواداران تراکتور شروع میشود و حامیان فوتبال دو قطبی و احساس خطر کنندگان از جانب این تیم با اتحاد با همدیگر با استفاده از قدرت رسانه ای و غیرسانه ای خود سناریوهای از پیش نوشته شده ی خود را برای به حاشیه راندن هواداران تراکتور به اجرا می گذارند و با استمداد از گزارشهای مغرضانه ی ناظران بازیها و ... زمینه ی هجمه های سنگین بر علیه هواداران این تیم فراهم میشود.

5- داوریهای مسئله دار راه موفقیت تراکتور را مسدود می نماید هواداران در هر مسابقه با طنین شعار "تراکتور قهرمان، قربانی داوران" فضای ورزشگاه را به لرزه در می آورند اما گوش شنوایی وجود ندارد!

6- انتقادات از فراز کمالوند سبب درگیری وی با سایتها، نشریات و نمایندگان رسانه های محلی میشود. سایت “ترکتورفنس دات کام (tractorfans.com)” با هزاران نفر کاربر به تعطیلی کشانده میشود و هواداران تراکتور در فضای مجازی دچار رکود و سرگردانی میشوند.

7- حاشیه های رنگارنگ تراکتور را در چنبره ی خود گرفته و فراز کمالوند تراکتور را ترک و راهی صنعت نفت آبادان میشود ولی پس از یک هفته و معرفی حسن آذرنیا بجای وی پشیمان شده و در میان تعجب هواداران به پست قبلی خود بازمی گردد!

8- متعاقب تعطیلی سایت اصلی هواداران و در شرایط قطع ارتباط هواداران با اجتماع اصلی مجازی خود برنامه ی نود مسابقه ی پرهوادارترین تیم کشور را بروی صحنه می آورد "اس ام اس های" هواداران تراکتور برای رسیدن به مقصد با مشکل زیادی مواجه میشوند فردوسی پور با چشم بندی هم که شده پرسپولیس را بعنوان برنده از نظرسنجی بیرون می کشد این نتیجه ی پرحرف و حدیث سبب واکنش سرسختانه ی هواداران تراکتور می گردد و در اولین مسابقه ی پس از نظرسنجی، تراکتور حضور 150 هزار نفری هواداران را در مقابل فجر سپاسی تجربه می نماید که با پلاکاردهای مختلف آمده بود تا اعتراضشان را به معرکه گردان این برنامه ی کذایی نشان دهند.

9- تراکتور خود را تا رده ی ششم جدول بالا می کشد هواداران شدیداً حضورش در آسیا را فریاد میزنند ولی مسائل بوقوع پیوسته در بازی مقابل ابومسلم و بیرون کشیدن تیم و بازنده اعلام شدنش با نتیجه 3 بر صفر نقطه ی پایانی بر تلاشش برای حضور در آسیا می گردد.

10- لیگ نهم با رتبه ی هشتمی تراکتور به اتمام میرسد.

11- در نتیجه ی کشاکشهای ناصر شفق و مسئولان استانی مدیریت باشگاه تراکتور دچار تحول می گردد شفق از مدیرعاملی تیم کنار گذاشته شده و جمشید خطیبی از طرف مسئولان بعنوان سرپرست موقت باشگاه انتخاب می گردد و در نهایت سردار جعفری گزینه ی نهایی پست مدیر عاملی تیم می گردد.

12- لیگ دهم شروع میشود تراکتور در آزادی به مصاف پرسپولیس میرود این مسابقه با کشاکش و پدید آمدن درگیری شبهه انگیز هواداران دو تیم همراه میشود. تراکتور بازی را یک بر صفر می بازد. کمیته ی انظباطی هواداران تراکتور را به مدت 3 جلسه از حضور در ورزشگاه منع می نماید و در مسابقه همزمان در تبریز نیز همان مسائل در مسابقه شهرداری-استقلال نیز بوقوع می پیوندد و هواداران شهرداری نیز محروم می گردند تسلسل و شباهت اتفاقات دو بازی خیلی از هواداران را به فکر فرو برده و از دستهای پشت پرده سخن بمیان می آید!

13- لیگ دهم با تغییر ناخوشایندی برای هواداران تراکتور همراه میشود گروهی کوشش بر سوق دادن شعارهای هوادارن به سمت فحاشی و شعارهای لمپنیستی نموده و با صدای گوشخراش طبلهای بزرگ و ووزلاها (زورناها) تلاش بر خفه نمودن شعارهای اصیل و خودجوش هواداران می نماید که این موضوع رفته رفته به یک عادت مرسوم در ورزشگاه تبدیل می گردد.

14- تلاش بر اختلاف افکنی بین تراکتور و شهرداری می گردد و مسائلی پیش می آید که شهرداری با ریزش هواداران خود مواجه می گردد.

15- حاشیه های لیگ دهم رنگارنگ تر شده اند. نتایج تراکتور در هفته های اول با نوسان زیادی روبروست که انتقاد شدید هواداران را برانگیخته است.

16- برخوردهای امنیتی که از فصل قبل نیز وجود داشت این فصل شدیدتر شده اند.

17- در هفته ی نهم شهرداری از پرسپولیس تهران پذیرایی می نماید و مسائل بوقوع پیوسته در بازی تراکتور-پرسپولیس در تهران سبب اعتراض شدید و شعارهای هواداران بر علیه دایی و باقری می گردد. کریم باقری سکوت می نماید ولی علی دایی شدیداً بر علیه هواداران تراکتور موضع میگیرد که این موضوع سبب عمیق تر شدن اختلافات هواداران با قهرمان ملیشان میشود. از همینجا تخم اختلاف بین شهرهای آذربایجان نیز افشانده میشود هواداران برای خنثی نمودن دسیسه ی اختلاف افکنی بین شهرهای آذربایجان مسابقه بعدی تراکتور را بنام روز “اردبیل” نامگذاری می نمایند.

18- تنزل استقبال هواداران از هفته ی دهم در مسابقه ی تراکتور مقابل نفت شروع شده و در هفته ی چهادهم مقابل پیکان کمرنگ شدن حضور هواداران بطور واضح مشاهده می گردد که در این گیر و دار بلیطهای الکترونیکی که باعث بسته شدن درب ورزشگاه بروی تعداد کثیری از هواداران شده اند بعنوان مسبب اصلی کاهش حضور هواداران معرفی می گردند و این موضوع اعتراض فراز کمالوند و حمید درخشان سرمربیان دو تیم تراکتور و شهرداری را نیز برمی انگیزد.

19- کریم باقری رو در روی علی دایی قرار گرفته و در یک تصمیم غیرمنتظره خود را از پرسپولیس کنار می کشد. تصمیم کریم قطعی است و بهیچوجه حاضر بر برگشت نمیشود و این موضوع نیز سبب تشدید اختلاف هواداران و دایی می گردد هواداران انتظار خداحافظی باقری با پیراهن تراکتور از فوتبال را داشتند ولی وی اعلام می نماید دیگر هرگز برنخواهد گشت.

20- در هفته ی هجدهم تراکتور به مصاف پرسپولیس میرود هواداران استقبال مناسبی از این بازی بعمل می آورند در اوایل بازی علی دایی نیز از طرف هواداران تشویق می گردد ولی رفته رفته همان گروهی که در تهران نیز زمینه ی درگیری بین هواداران تراکتور و پیروزی را فراهم آورده بودند شعارها را بر علیه وی می نمایند. تراکتور با ضربه ی پنالتی کرار از پرسپولیس پیشی می گیرد ولی درگیری نوری و کرار سبب اخراج کرار میشود کرار با شوکه شدن از اخراج خود با کمک داور دوم بازی درگیری پیدا می نماید تراکتور 10 نفره به بازی ادامه میدهد و با ایستادگی خود پس از هفده سال پرسپولیس را با شکست یک بر صفر بدرقه می نماید. کمیته ی انظباطی در ابتدا کرار را از حضور در تمامی مسابقات رسمی محروم می نماید در نبود کرار تراکتور در ضیافت پنالتیها و در میان بهت و حیرت هواداران در وررزشگاه سهند بازی را به ملوان واگذار نموده و از دور مسابقات جام حذفی کنار میرود کمیته ی انظباطی کرار را با محرومیت سنگین 5 جلسه ای و جریمه ی 10 میلیون تومانی مواجه می نماید مسئولان تراکتور که در ذهن خود برای کرار محرومیتی طولانی مدت را در نظر گرفته بودند و از پیش تمام تقصیرها را بر گردن گرفته و حتی کرار را مجبور به اقرار به اشتباه نه چندان بزرگ خود نیز نموده بودند با اعلام رأی کمیته ی انظباطی با عادلانه فرض نمودن آن کلاه خود را هوا انداختند و اعلام نمودند که به این رأی اعتراضی نخواهند نمود که اینگونه موضعگیری برای هواداران غیرقابل قبول بود هواداران برخورد کرار را با برخوردهای شدیدتر و جنجالی تر سایر بازیکنان لیگ برتر با داوران و احکام صادر شده در خصوص آنان مقایسه نموده و این رأی را غیرعادلانه فرض نمودند ولی باشگاه دیدگاه هواداران را به احساس مسئولیت آنان نه فقط در قبال کرار بلکه در مقابل هر بازیکن تراکتور مرتبط نموده و نگرش آنان را احساسی قلمداد نمود!

21- در هفته ی بیستم لیگ برتر تراکتور و شهرداری برگزار کننده ی مسابقه ی داربی آذربایجان می باشند تراکتور در دقیقه ی 95 مسابقه با ضربه ی پنالتی محمد نصرتی به پیروزی می رسد در این مسابقه شهرداری نماینده ی دوم فوتبال آذربایجان از طرف همان گروهی که شبهات زیادی در مورد آن وجود دارد هو می گردد و این موضوع اعتراض شدید هواداران فوتبال آذربایجان را در پی دارد.

22- فدراسیون فوتبال همچنان اصرار بر برگزاری بازیهای تراکتور در روزهای غیرتعطیل دارد. تراکتور تنها تیمی بوده است که در طول فصل کنونی فقط یک بازیش در روز جمعه برگزار شده است و برخی از بازیهای این تیم که برای روز جمعه برنامه ریزی شده بود ناگهان با تغییر برنامه مواجه شده اند. یکی از دلایل عدم برگزاری مسابقات تراکتور در روز جمعه پراکنده نمودن و ممانعت از حضور دهها هزار نفری هوادارانش در ورزشگاه می تواند باشد. شنیده ها حاکی از عدم رضایت مقامات استانی و کشوری برای برگزاری بازیهای این تیم در روز جمعه می باشد.

23- تراکتور خود را تا رده ی چهارم جدول بالا کشانده است که یک رکورد برای این تیم محسوب میشود. هواداران شدیداً نگران کاهش ازدحام در ورزشگاه و حضور تراکتور در آسیا می باشند آنان بهیچوجه از خواسته ی آسیایی شدن تیم کوتاه بیا نیستند.

موارد فوق قسمتی از مسائلی است که در دو فصل حضور تراکتور در لیگ برتر از سر فوتبال آذربایجان گذشته است که از این رهگذر می توان بخشی از علل کمرنگ شدن استقبال هواداران را نیز بیرون کشید.

آرتان آرمان

۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

مديرعامل باشگاه گسترش فولاد تبريز گفت: نتايج تيم رضايت بخش نبوده و در نيم‌فصل دوم بايد بهتر شويم.

مهدي دادرس در گفت‌و‌گو با باشگاه خبري فارس «توانا»، در مورد نتايج تيم گسترش فولاد تبريز در پايان نيم‌فصل اول گفت: نتايج تيم به هيچ وجه راضي كننده نيست. اگر نگاهي به وضعيت ما در جدول بيندازيم، نتيجه مي‌گيريم كه عملكرد خوبي نداشته‌ايم و قرار گرفتن در رده ششم براي تيمي مانند گسترش قولاد نمي‌تواند ايده‌آل باشد.
وي در مورد شكست 3 بر صفر مقابل ابومسلم گفت: در اين بازي بسيار نااميد كننده و ضعيف بازي كرديم و نيم فصل را با تجربه بدي به پايان رسانديم. اميدوارم با ريكاوري كه در تعطيلات نيم‌فصل انجام مي‌دهيم بتوانيم در نيم فصل دوم امتيازات از دست داده را جبران كنيم.
مديرعامل گسترش فولاد گفت: تنها هدف ما صعود به ليگ برتر است و بايد در نيم فصل دوم طوري برنامه ريزي كنيم كه به اين هدف برسيم.
دادرس به اردوي اين تيم در تهران اشاره و اعلام كرد: اردوي ما از اوايل هفته در تهران و در زمين تمريني تيم سايپا آغاز شده است و روز جمعه به پايان مي‌رسيد. اگر شرايط فراهم باشد يك بازي تداركاتي هم با اميدهاي سايپا در همين زمين برگزار خواهيم كرد.
تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز در پايان نيم‌فصل اول با كسب 20 امتياز در مكان ششم جدول جاي گرفت.
نيم فصل دوم ليگ دسته اول از 8 دي ماه آغاز مي‌شود.

فرهاد کاظمی عزادار شد

فرهاد کاظمی، مربی باتجربه فوتبال کشورمان در غم از دست دادن مادرش عزادار شد. مادر فرهاد کاظمی که مدتها با بیماری دست و پنجه نرم می کرد در نهایت دار فانی را وداع گفت تا فرهاد کاظمی در غم از دست دادن او عزادار شود. سایت گل به نوبه خود این مصیبت را به این مربی کشورمان تسلیت می گوید. گفتنی است که مراسم خاکسپاری مادر کاظمی صبح فردا برگزار خواهد شد در ضمن مراسم ختم روز دوشنبه ساعت 14 در حسینیه حضرت زینب (س) واقع در 20 متری جوادیه برگزار می شود.

كرار جاسم: در تراكتور مي مانم و آسيايي مي شويم

كرار جاسم عنوان نموده است پس از صحبت با مسئولان تيم و فراز كمالوند به عربستانيها نه گفتم.تراكتور و هوادارانش در اين فصل مرا حسابي شرمنده كرده اند و بايد به نوعي اين لطفشان را جبران كنم . وي با بيان اينكه هيج جاي دنيا مثل تبريز نيست و  در هيچ شهري تا اين حد مردمش به فوتبال فكر نمي كنند تصريح كرد كه وجدانم اجازه نمي داد  تراكتور را در شرايطي كه چند گام تا آسيايي شدن فاصله دارد ترك كنم . در اين تيم مي مانم  و همراه با مسئولان و بازيكنان و هواداران تيم آسيايي مي شويم. كرار كه نميتوانست احساسات خودش را پنهان كند با بيان اين جمله تاريخي حرفهايش را خاتمه داد:

نميتوانم علاقه ام به تراكتور و تبريز را پنهان كنم من دو سال است در اين شهر زندگي مي كنم و خاطرات زيادي از اين شهر و
هوادارانش دارم بنابراين الوحده كه هيچ در چنين شرايطي به بارسلونا نيز نمي روم.

 
داغ کن - کلوب دات کام

۱۳۸۹ دی ۳۰, پنجشنبه

شاهزادگان پارسی؛ بی‌ربط ترين نام

هم اکنون تيم ملي فوتبال ايران در قطر به سر مي برد و هر بازي اين تيم ميليون ها نفر هموطن را پاي گيرنده هاي تلويزيون مي نشاند تا اتحاد ملي يک کشور را در قالب يک تيم ببينيم و براي هر برد آن شاد باشيم و پايکوبي کنيم و براي شکست هاي آن زانوي غم بغل گيريم .

همان گونه که از اسم آن مشهود است تيم ملي ايران از بازيکنان يک کشور تشکيل شده است و از ميرزاپور لر تا پژمان نوري گيلک و از انصاري فرد آذري تا مبعلي خوزستان و از اصفهان تا تهران ، بازيکنان يک اسم واحد به نام ايران را يدک مي کشند . اما در اين بين ندانم کاري هاي تعدادي سردر برف فرو برده که فقط دنبال اسم هاي دهان پرکن هستند چنان ريشه به تيشه ملي گرايي ايراني مي زنند که زمان ثابت خواهد کرد که چه مي گويم .

اگر ما هنوز ميل داريم شاه و شاهزاده را در القاب خود استفاده کنيم پس جمهوري اسلامي براي چيست ؟ و بعد اين که پارس چه کاربردي در زمان فعلي ما دارد که اصرار فراوان بر پارس بودن داريم؟ اين دو کلمه که شاهزادگان پارسي را تشکيل مي دهند و شعار تيم ملي هم بر آن قرار گرفته است ظاهرا اسم بسيار زيبا و احساس برانگيزي است اما در وراي آن مسايل سياسي و اجتماعي نهفته است که باعث مي شود حلاوت اين شيريني بر مذاق تلخ شود.

ايران تشکيل شده از قوميت هاي گوناگون است و هر گوشه اين سرزمين موزه اي زنده است از سنت ها ، رسوم ، زبان ها ، پوشش ها و ... که در کنار هم سرزميني را بنام ايران تشکيل مي دهد. آنچه همه ايرانيان را به هم وصل مي کند مليت و اسلاميت آن هاست ولاغير . در اين بين فرصت طلباني هستند که براي بهره برداري هاي پشت پرده بر طبل ناسازگاري مي زنند و در کنار آن بي توجهي به اصولي از قانون اساسي کشور موجب پررنگ تر شدن اين قوميت گرايي ها مي شود .

اما مخاطب ما در اين نوشته سازندگان شعار شاهزادگان پارسي است که بر اساس چه منطقي اين شعار را انتخاب کرده اند ؟ آيا يک آذري،‌ يک عرب ،‌يا بلوچ و ... تعلق خاطري با اين اسم دهان پرکن خواهند داشت ؟ آيا انتظار خواهيد داشت که وقتي بر طبل قوميت گرايي از سوي مسئولان زده مي شود ،‌ قوم هاي داخل ايران احساسي به تيم ملي خود نشان دهند؟

مردم ما در بحث تيم هاي ملي فارغ از همه سياست زدگي هاي رايج ، تيم ملي را تشويق مي کنند و با آن شادند و غمگين اما در اين بين عده اي کوته نظر هستند که بر اساس ناآگاهي از فضاي اجتماعي فرهنگي ايران اقدام به توليد فکرهايي مي کنند که غير از باررواني منفي، دستاوردي ندارد و موجب بروز شکاف مي شود.

اگر مي خواهيم به کشورهاي حاشيه خليج فارس فخر بفروشيم که بايد گفت آن ها با پارس غريبه ا ند چرا که به لحاظ ساختار نوشتاري اصلا پارس را نمي فهمند مگر بنويسيم فارس اما همين کلمه نيز ساختار شکل يافته ايران را نشان نمي دهد بلکه اشاره خاصي به قومي درايران دارد که تاکيد بر استفاده از اين کلمه همه اقوام ديگر را حذف مي کند . اگر به جاي پارس ، از کلمه ايراني استفاده مي شد مي توانست نمادي بر هويت کلي تمام قوم هاي ايران باشد و عاملي بر اتحاد اما اگر از واقعيت فرار نکنيم در بين جامعه باسواد قوميت هاي ما شاهد زمزمه هايي بر اين که چرا مسئولان سهوا و عمدا بر تحريک قوميت ها اصرار دارند ؟

من ترک هستم بر آذري بودن خود افتخار مي کنم اما ايراني نيز هستم و دينم اسلام ، او عرب است و ايراني و آن يکي ... همه ايراني هستيم نه شاهزاده پارسي!

۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

"شاهزاده ها " را لعنت كنيم و يا دعا ...؟!


عده اي از ناسيوناليست هاي افراطي فارس تلاش دارند نام"ايران " را با نام "  پارس" جايگزين و ملل و اقوام غير فارس ايران را در داخل قوم فارس حل كنند و يا اگر اين كار را به صورت كوتاه مدت و سريع نتوانند انجام دهند ، طوري با شعارها ، پيامها و كلمات بازي كنند كه بيننده و شنونده اين شعارها و پيامها ، با شنيدن كلمه ايران ، جز زبان ، فرهنگ ، هويت و كليه مشخصات قوم  فارس ، هيچگونه زبان ، فرهنگ و خصوصيات ديگري در ذهنش تداعي نشود !
مثلا وقتي از راديو اعلام شود: "هم اكنون يك ترانه ايراني بشنويد " هيچ كسي جز اينكه از گيرنده خود ترانه فارسي بشنود ، انتظار ديگري را نخواهد داشت ، در حالي كه با اعلام اين نام ، اين ترانه مي تواند ، آذربايجاني ، گيلكي ، مازندراني ، كردي ، لري ، بلوچي ، تركمني عربي و غيره باشد ، چرا كه ايران مساوي فارس نيست كه ترانه ايراني هم مساوي ترانه فارسي تلقي شود !
علاوه بر فارسها   توركها ، گيلكها ، مازندرانيها ، كردها ، لرها ، بلوچها ، تركمنها  و عربهاي ساكن ايران هم ايراني به حساب مي آيند  و فارسها ، ساكنين  و شهروندان مطلق ايران نيستند كه همه چيز ايران متعلق به آنها باشد  ،در حالي كه مي شد اين جمله را چنين بيان كرد : " هم اكنون يك ترانه فارسي بشنويد "
در تداوم چنين سياست انحصار طلبانه  و افراطي عده اي كه شايد از تاثير منفي و  واگرايانه  آن در جامعه موزاييكي ايران هم مطلع نيستند  اخيرا  جهت شركت در بازيهاي پانزدهمين دوره جام ملتهاي آسيا ، مسئولين ورزشي كشور با اعزام ورزشكاران ايراني نه ، بلكه " شاهزاد ه هاي پارسي !! "  به قطر ، در تاريخ  17 / دي / 89 مسابقات فوتبال كشورهاي آسيايي در شهر دوحه را آغاز كردند ؛ قرار بر اين بود كه تيمهاي اعزامي به اين مسابقات شعارهايي را هم براي تيم خود انتخاب كنند ؛ كشوري مثل ازبكستان " گوج بيرليكده دير "  ( قدرت در اتحاد و يگانگي است ) ، استراليا : "ما رعدي هستيم از جنوب" ، عربستان سعودي : "شاهين هاي سبز " ، سوريه : "عقابهاي قرمز  " ، عراق " شيران بين النهرين " و  بقيه هم شعارهايي در تقويت روحيه اعضائ تيم خود انتخاب كرده بودند .
اما در اين ميان شعاري كه توسط فدراسيون و يا به سفارش هر كس ديگري براي تيم ملي ايران انتخاب شده بود تامل برانگيز بود :  " شاهزاده هاي پارسي " !
واژه شاه بيش از 30 سال است در اين كشور  نماد طاغوت ، استبداد ، ظلم و ستم و چپاول و دهها  معناي تنفر و انزجار را در خود نهفته دارد و كلمه  شاهزاده ، معنا و مفهوم مفت خور ، حق كش ، بي بند و بار و عياش و لاابالي را يدك مي كشد ؛ در طول اين 30 سال به جز عده اي معدود از تغذيه شوندگان دربار شاه و شاهزادگان ، نه تنها هيچكدام از افراد و مسئولين حكومتي ، بلكه هيچ فرد شناخته شده اي  از افراد جامعه بر شاه و شاهزاده افتخار نمي كرد  و  نام شاه و شاهزاده جز نماد ظلم  و  و جور و ستم  و بي بندو باري به همراه خود نداشت ؛
بر همين اساس بود كه بعد از انقلاب اسلامي به لحاظ تنفر از شاه و شاهزاده نام شهرها و مكانهايي كه در آن كلمه شاه داشت تغيير دادند ، نام استان كرمانشاه را باختران گذاشتند ، شاه آباد را اسلام آباد نام نهادند ، شهسوار  و شاهي را نام  ديگر گذاشتند و حتي نام  شهر شاهرود هم كه در فرهنگ عامه معناي "رود بزرگ"  را داشت هم اوائل انقلاب  تغيير دادند ؛  ايل مشهور آذربايجان با نام چند صد ساله " شاهسون " را هم " ائلسون " گذاشتند كه با نام شاه عجين نگردد و اين نام با اينكه تاريخچه اي حد اقل 500 ساله دارد  و ارتباطي هم با شاهان پهلوي و حتي قاجار هم ندارد هنوز هم به نام اصلي خود بر نگشته است  ؛ و بسيار نامهاي تركيبي  كه كلمه "شاه " در آن موجود بود تغيير داده شد ، حال چه شده است مسئولين ورزشي ، برخلاف معيارهاي نظام  و حافظه تاريخي منفي نه چندان قديمي مردم از نام شاه و شاهزاده ، لباس تقدس بر نام شاه و شاهزاده پوشانده و شعار  " شاهزاده هاي پارسي  " را بر تيم ملي انتخاب مي كنند ، كه اين فرزندان لايق و برومند كشور كه دست چيني از جوانان شايسته نقاط مختلف كشور  با زبان و فرهنگ و هويت متفاوت و مخصوص به خود مي باشند ،  نه شاهزاده و مفت خور و  لاابالي اند و نه همه اشان پارسي !
اين شعار  ضد ارزشي علاوه بر اينكه مغاير با معيارهاي نظام جمهوري اسلامي است ، شعار  نژادپرستانه و انحصارگرايانه هم هست !
ايران كشور كثيرالمله است ، در اين كشور  فقط شاهزادگان  پارسي و يا حتي تاجرزادگان ،  كارگرزادگان و يا كشاورز زادگان پارسي  زندگي نمي كنند كه شعار تيم ملي  آن بر اساس قوم پارس يا فارس كه فقط يكي از اقوام تشكيل دهنده ايران است انتخاب شده باشد ، در اين كشور توركان با جمعيت حدود 30 ميليوني و اكثريت نسبي ،بيشترين تركيب جمعيتي كشور را تشكيل مي دهند ، وقتي كردها ، تركمنها ، عربها، بلوچها ، لرها ، گيلك و مازني ها را هم بر اين تركيب بيفزاييم  اكثريت مطلق جمعيت كشور با غير پارسيان بوده و فارسيان در اقليت خواهند بود ، پس انتخاب شعار  ضد ارزشي و قوميتي "شاهزاده هاي پارسي " و ناديده گرفتن ديگر ملل و اقوام ايراني در اعزام تيم ورزشي به خارج ، چه معنا و مفهومي را تداعي مي كند ؟!
شاهزاده هاي واقعي پارسي از غصه بي ارزش شدنشان در حال خودكشي و رها شدن از زندگي وامانده و دربدري هستند ، همين چند روز پيش خبر خودكشي عليرضا پهلوي  فرزند دوم محمد رضا ، شاه سابق ايران را شنيديم  ، ليلا پهلوي  خواهر وي نيز  چند سال پيش خودرا  كشته بود ؛ حال چه شده است در حالي كه شاهزادگان واقعي پارسي از شاهزاده بودنشان شرمنده و پشيمان هستند  "شاهزادگان ساختگي پارسي " در كشور جاي آنان را مي گيرند ؟!
آنچه كه باقي مي ماند رشد فزاينده انحصار طلبي و ناسيوناليسم برهنه افراطي و خطرناك فارسي در كشور  و بي تفاوتي آشكار و فزاينده  به حقوق شهروندان غير فارس  در ايران است كه مي تواند آينده نگران كننده اي را براي ايران با تركيب جمعيتي موزاييكي رقم زند!
حسن راشدی
 rashedi-hasan.blogfa.com

تورك آصلاني

ياشاسين تورك آسلان


گونون گؤروتلري و يوروملاري*: ياشاسين تورك آسلان
علي دايي ايلك دؤنه تبريزده كريم باقيري‌ ايله بيرليكده، غئيرتسيز ائشيديب گيجه‌له‌ندن سونرا دئييردي:
گليب كريم باقيري‌يا و مه دئييرديلر بئغئيرت! كريم باقيري‌نين هاراسي بئغيئيرت‌دير؟ بو قدر آزربايجان فوتبولونا خيدمت ائديب.

او باشقا يالان سؤزلر ده دئدي آما اونون آزربايجان فوتبولونا بو قدر خيدمت ائتمك سؤزونو آدام بيلميردي نئجه اله‌شديرسين؟ اولابيلر علي دايي‌ و كريم باقيري‌نين آزربايجانلي اولماقلاري بوتون آزربايجانلي گنجلره روحيه وئردي، آنجاق آزربايجانين فوتبولو ان آزي 15 ايل دالا قالدي. اردبيل‌ده علي دايي آدلي ايستاديوم تيكيلمه‌سيده دؤولت سرمايه‌سيندن قايناقلانير و اولابيلر بو دا چوخ عئيبلي ايدي دونيانين ان چوخ ميللي قول وورانين اؤز شهرينده بير آبيرلي ايستاديوم اولماسين! اولابيلر علي‌دايي‌نين آزربايجان اؤزلليكله اردبيلين فوتبولونا ائتديگي خيدمتي، كريم انصاري‌فرد كيمي بير يئته‌نه‌يي(استعدادي) تاپيب آدليم ائتمك ايدي (يالان دوزونو بيلميرم). آنجاق منجه بئله ايش آزربايجانين فوتبولونا قوللوق ائتمك يوخ، بلكه ائله بير گنجه شخصي يارديم ائتمك دير. بو ايشي او زمان خيدمت آدلانديرماق اولاركي آزربايجاندا ياشاماق حاد و اساسي بير چتينليك اورتادا اولسون. اؤرنك(مثال) ايچين ائله‌بيل جنگ زامانيندا آبادانا حمله اولوب و آبادانين جنگي موهاجيرلري اويان - بويان‌دا آوارا اولاندا بير تئهراندا ياشايان آبادانلي اونلارا تئهراندا كؤمك ائليه "پيشرفت" ائتسينلر! البته يازيقلار اولسون توركلرين سؤنموش اولدوزلاري هله فيكر ائديرلر پارلاماق تكجه تئهران‌دا مومكون اولابيلر. آنجاق تانري‌يا شوكورلر اولسون كي آزربايجان خالقي اويانيب و تيراختورو بير دوروما گتيريب حتي تورك اولمايان اويونچولار دا ايلك دؤنه يا ايكينجي‌ دؤنه ايشيقلانديريب پارلادير: ايلك دؤنه پارلايانلارين اؤرنه‌يي كرار جاسيم، محمدحسن ابراهيمي، مئهدي كياني، و مرتضي اسدي و بير داها پارلايانلارين آراسيندا دا عليزاده‌ني آدلانديرماق اولار.

كريم انصاري‌فردين نئجه دوشونمه‌ييندن خبريميز يوخدور. او بير استثنايي قول وورماقلا اؤز گله‌جه‌يي‌ني آوروپادا گؤسته‌ردي و بو چوخ سئوينديرجي‌ اولاجاق؛ آما حئييف اولسون كي آدام اؤزونو بير گنج اولدوزون يئرينه قوياندا گؤرور آوروپا كلوبلاريندا اويناماق تيراختوردا اويناماقدان چوخ قازانجلي‌دير! آنجاق اونون قول وورماغي و آدي‌نين ديللره دوشمه‌سي توركلره چوخ خئييرلي اولدو. چونكو ايندي‌كي ميللي ييغمادا بللي بير تورك اويونچو تاپماق اولماييردي و باشقا ياندان، اويونچولاري داشييان اوتوبوسون اوستونده "فارس شاهزاده‌لري" يازيلميشدي و تيلويزيونداكي آپاريجيلاردا هاي بو شوعاري تبليغ ائديرديلر. ايكينجي كريم و ايكينجي دايي، ائله پارلادي كي، هم گونون گؤروتو و هم‌ده گونون يوروملاري، شاهزاده‌لر اونودولماسي و بير تورك آسلاني‌نين سالديرماسينا گؤره ايدي:


بو ده بيز يايمايان گونون يوروملاري:

ي. س:
يوخاري‌دا يوروملارا يوروم وئرمك لازيم دئييل! آما بير يورومدا يازيليب :"واللاه آزربايجان بؤيوك فارس تورپاقلارينين‌دير! لوطفن گرگينليك ياراتمايين"!
اينتئرنئتين ياخشيليغي بودور كي ائله يوروملايانلار  جاواب وئريب دئمك اولار: سن اؤزون گرگينليك ياراتماسان، كيمسه گرگيننليگ ياراتماز! سن نئجه اردبيل، اورمو، رنگان و تبريزي وئريرسن شيراز اوستانداري‌سينا!؟

* - يوروم: نظر
گؤروت: عكس
=======

یازار: آیدین ک

ستاره ای درخشان بنام “تراکتور” در آسمان آذربایجان





TractorFansPortal.Com. عده ای تصور می نمایند بتدریج با تخلیه ی هیجان و شور و حال هواداران تراکتور، این تیم نیز به یک تیم معمولی مثل برخی تیمهای «بی ریشه» تبدیل شده و بتدریج از اذهان محو خواهد شد غافل از اینکه “تیراختور” و “آذربایجان” تازه همدیگر را پیدا نموده اند و ریشه های این پیوند ناگسستنی که سر در اعماق جامعه ی آذربایجان دارد چنان مستحکم است که رفته رفته نه فقط تضعیف نخواهد شد بلکه بر استحکام آن نیز افزوده خواهد شد البته طبیعی است که هر کسی از ظن خود یار تراکتور شده و به تحلیل این تیم و اقیانوس عظیم هوادارانش از دریچه ی ذهن خود بپردازد.
امروزه نگاه به فوتبال در تمام دنیا متحول شده و هیچ تیمی نمی تواند بدون گردآوری فاکتوهای لازم برای موفقیت، از قبیل پشتیبانی مالی مناسب، سازماندهی مناسب باشگاهی و تیمی، به کارگیری مدیریت توانمند، به خدمت گیری بازیکنان و مربیان درجه یک و توانا، استفاده از اهرم های سیاسی مانند حمایت نهادهای مسوول امر ورزش و فوتبال و سایر نهادهای اجرایی، استفاده از دانش روز و دهها فاکتور دیگر در این زمینه موفق باشد اما با وجود اهمیت اساسی هر کدام از این آیتمهای مهم در موفقیت تیمهای فوتبال، با توجه به فرهنگ ناب هواداری و شیوه ی خاص حمایتی که هواداران تراکتور از خود به نمایش گذاشته اند شکی نمانده است که ضریب اثرگذاریشان که تکیه گاه اصلی تیم محبوب خود می باشند به مراتب فراتر از جمیع آیتمهای فوق الاشاره می باشد و وقتی به جایگاه کنونی تراکتور در جدول رده بندی که نقطه ی عطفی در تاریح حضورش در مسابقات لیگ برتر می باشد نظری می افکنیم بیشتر به اهمیت حضور هواداران دهها میلیونی این تیم که در اقصی نقاط کشور با شور و احساس تمام آن را مورد نوازش خود قرار داده و حاضر به هر نوع از خودگذشتگی بخاطرش می باشند پی می بریم و هر قدر تیم به آسیا نزدیک تر میشود اهمیت این پیوند عاشقانه بارزتر می گردد.
تفاوتی اساسی که هوادار تراکتور با طرفداران تیمهای دیگر دارد این است که هوادار تراکتور درک روشنی از تیم محبوب خود داشته و میداند که چرا از تیمش حمایت می نماید؟. هر قدر که به انتهای فصل نزدیکتر میشویم رویای هواداران تراکتور نیز به حقیقت نزدیکتر می شود. باز شدن دروازه های فوتبال آسیا به روی تراکتور این تیم را از حالت یک تیم منطقه ای درآورده و به آن کسوتی آسیایی و جهانی خواهد بخشید.
در تعطیلات نیم فصل فرصت مناسبی دست داد که هواداران بیشتر به ارزیابی کم و کیف حضور خود در ورزشگاه بیندیشند شواهد گویای آنست که به رغم رکود مقطعی که در چند مسابقه ی اخیر تراکتور مشاهده گردید البته منهای بازی با پرسپولیس که ورزشگاه مالامال از جمعیت بود؛ دوباره عزم هواداران برای خیره نمودن نگاههای اهالی فوتبال کشور به هواداران کم نظیر این تیم جزم است آنان می دانند که تنها راه رساندن تیم محبوبشان به آسیا حمایت آتشینشان از آن در کوران داغ مسابقات حساس باقیمانده ی فصل می باشد. دیگر مجالی برای هیچ تعللی وجود ندارد آسیا در چندقدمی ماست پس اینبار حتی توفنده تر از قبل به پیش تاخته و آسیا را مقهور هنرنمایی خود خواهیم نمود.
آرتان آرمان

حرفه ای همچون بارسلونا





TractorFansPortal.Com. در جهان فوتبال ،تیمهای رئال مادرید و بارسلونا دو تیم پر ستاره باشگاهی جهان هستند که بیشترین طرفداران به خود جذب کرده اند. این دو تیم را باید نهایت حرفه ای بودن در فوتبال امروز دانست که با در اختیار داشتن مربیان بادانش و ستارگان پرشمار ،جدیدترین تاکتیکها را ارائه می کنند. با این وجود این دو رقیب دیرینه سیاستهای متفاوتی را برای در اختیار گرفتن ستارگان دارند. رئال مادرید به عنوان پرهزینه ترین تیم جهان، بیشترین مبالغ را برای در اختیار گرفتن ستارگان جهان انجام می دهد.در طی حدود یک دهه گذشته این تیم با مبالغ کلان، بازیکنانی چون زیدان،لوئیس فیگو،رونالدو(برزیل) ،دیوید بکام ،کاکا،مسعود اوزیل، کریس رونالدو،کریم بنزما و دهها ستاره دیگر را به خدمت گرفته است.جمع شدن چنین ستارگانی در رئال مادرید باعث شد تا به این تیم لقب کهکشانی ها را بدهند. در مقابل بارسلونا که نسبت به رقیب پایتخت نشین از پول کمتری برخوردار است،بیشتر به دنبال بازیکن سازی می باشد.ستارگانی مانند لیونل مسی،اینیستا و ژاوی که امسال سه نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن سال بودند همگی از پرورش یافتگان تیمهای پایه بارسلونا می باشند.
بارسلونا با بازیهای روان و زیبا و نتایج خوب،به بهترین تیم جهان در سالهای اخیر تبدیل شده و حتی برخی کارشناسان، بارسلونای فعلی را بهترین تیم باشگاهی تاریخ فوتبال می دانند. در حالی که اکثر تیمهای ثروتمند اروپایی با پرداخت پول و خرید ستارگان امریکای جنوبی ،افریقا و اروپایی سعی در تقویت خود و جذب بازیکنان مورد نیازشان را دارند،بارسلونا استراتژی متفاوتی را دنبال می کند. سیاست بارسلونا به خصوص در سالهای اخیرتوجه به تیمهای پایه و بازیکنان بومی است. این تیم  در ترکیب اصلی خود از 6 تا 7 بازیکن بومی استفاده می کند .بازیکنانی چون کارلوس پویول،ژاوی هرناندز،سرجی بوسکتس ،اینیستا ،جرارد پیکه، بویان کرکیج و ویکتور والدس همگی بومی و کاتالان می باشند که به همراه بازیکنانی مانند مسی از تیمهای پایه بارسلونا پرورش یافته و با اعتماد و حمایت مربی تیم، پپ گواردیولا، فرصت بازی یافته و اینک به ستارگانی بزرگ تبدیل شده اند.ستارگانی که بهترین تیم جهان هیچ هزینه ای را برای به خدمت گرفتنشان به تیم دیگری نپرداخته است.بارسلونا با این روش نه تنها توانسته است کسری بودجه خود نسبت به رئال مادرید را جبران کند بلکه بازیکنان باکیفیت تری را در اختیار داشته باشد.
در آسیا ،تیراختور به عنوان پرطرفدارترین و پرتماشاگرترین تیم، باید به تیمی همیشه مدعی تبدیل گردد.برای رسیدن به این هدف استراتژی صحیح و مناسب از ضروریاتی است که باید داشته باشد. از جمله استراتژی تیم برای  چگونگی داشتن بازیکنان بزرگ مشخص شود. در زمینه به خدمت گرفتن بازیکنان مناسب،روش خریدن بازیکنان بزرگ ، با وجود رقبای ثروتمندتر در ایران مانند استقلال،پیروزی ،سپاهان،ذوب آهن و مس کرمان که از بودجه دولتی مناسبی برخوردارند ،چندان نمی تواند کارساز باشد.ضمن اینکه سابقه 41سال گذشته تیراختور نشان می دهد که این تیم همیشه با مشکلات مادی مواجه بوده است.
بدین ترتیب تنها راه باقی مانده روش بازیکن سازی با الگوی بارسلونا می باشد.روشی که در گذشته و در اوائل دهه 70 در تبریز تجربه شد و موفقیتهای فوتبال آذربایجان در آن دوران حاصل همین روش بود.
از این رو توجه به تیمهای پایه، فرصت دادن به بازیکنان جوان و حمایت از بازیکنان بومی ،بهترین استراتژی است که می تواند تیراختور را به اهداف بلند مورد خواست طرفداران برساند و این تیم را همچون بارسلونا در اروپا به تیم همیشه برتر آسیا تبدیل نماید.
آغ بولوت

۲ بانوی اورمیه ای در اردوی تیم ملی فوتبال!


پریا خلیل زاده (کاپیتان تیم آکادمی اورمیه(آراز سابق)) و مریم یکتایی( دروازه بان تیم اوج نصر فارس)دو بانوی اورمیه ای به اردوی تیم ملی فوتبال بانوان دعوت شدند!
دومین مرحله از اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال بانوان در رده سنی بزرگسالان از ۲۵دی به میزبانی گیلان آغاز شد.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون، زهره کودیی،بیان محمودی،ربابه رضا لو،آذر موسوی،یگانه خلیلی،غزاله خلجی از مرکزی، مریم یکتایی، زهرا قنبری،هاجر شاه ملک پور،خدیجه صمدی نژاد،مریم چرخاوی،سلما رضوی،فاطمه رنجبر،پرستو کهن،مریم قدرت از فارس،مژگان آذر گشب،مینا هاشمی،مهسا پورمحمدیان،سارا قمی،افسانه اقبال،مهناز دولت پور،سپیده نزهتی،مدینه دین محمدی از گیلان،وحیده ایثاری،مریم رحیمی و سمانه فخوری از گلستان،فاطمه یگانه،فرشته کریمی و نیلوفر اردلانی از هرمزگان،مهری اسماعیلی،سمانه خدابنده،ندا عبداله زاده،فرزانه نصر آبادی،محبوبه دهقان از بوشهر،کوثر کمالی از مازندران،فاطمه ارژنگی و طاهره سلیم پور از کرمان،طاهره آزادی ،زهرا حاتم نژاد  و زمرد سلیمانی از ایلام، پریا خلیل زاده از آذربایجان غربی نفراتی هستند که تمرینات خود را زیر نظر مری ایراندوست و لیلا یوسفی زاده در گیلان از۲۵/۱۰/۸۹الی 30/10/89 پیگیری می کنند.

تيم فوتبال راه آهن به مصاف تراكتورسازي مي رود

سرمربي تيم فوتبال راه آهن شهرري گفت : اين تيم هفته آينده در ديداري دوستانه مقابل تيم تراکتورسازي تبريز قرار مي گيرد.

 مهدي تارتار افزود: تيم راه آهن همچنين پيش از آغاز دور برگشت ليگ برتر به مصاف يک تيم ديگر ليگ برتري مي رود.
 وي اردوي آمادگي تيم راه آهن درامارات را مطلوب ارزيابي کرد و گفت: بازيکنان تمرينات منظمي را در دوبي پشت سر گذاشتند که کادر فني از عملکرد آنان راضي است.
 تارتار به سه پيروزي متوالي تيم راه آهن در امارات اشاره کرد و افزود : پيروزي مقابل تيم هاي نفتچي ازبکستان، الاتحاد عربستان و تيم منتخب خارجي هاي مقيم دبي نشان داد که اين تيم به هماهنگي لازم دست يافته است.
 تيم راه آهن اوايل هفته جاري پس از سپري کردن اردويي هشت روزه در امارات به تهران باز گشت تا بازيکنان اين تيم تمرينات خود را در کمپ اين باشگاه پيگيري کنند.
 تيم راه آهن شهرري روز شانزدهم بهمن ماه امسال در هفته بيست و يکم ليگ برتر باشگاه هاي ايران به مصاف تيم صباي قم مي رود.
 اين تيم در پايان هفته بيستم اين مسابقه ها با کسب 25 امتياز در مکان دهم جدول رده بندي ايستاد. 

مربي عراق: دوست داريم بارديگر برابر ايران بازي كنيم

مربي آلماني تيم ملي فوتبال عراق گفت: دوست داريم بار ديگر برابر ايران بازي کنيم.

 لوتز هارتر دستيار ولفگانگ سيدکا اظهار داشت: اميدوارم تيم عراق بتواند از گروهش صعود و با استراليا بازي کند. استراليا فيزيکي و اروپايي بازي مي‌کند و کره جنوبي تيمي سرعتي است.
 وي در مورد شکست عراق برابر ايران در مرحله گروهي گفت: بازي سنگيني بود البته عراق شايسته اين باخت نبود و دو تيم بازي برابري را به نمايش گذاشتند. هرچند ايران در نيمه دوم از فضاها به خوبي استفاده کرد اما در نهايت به دليل اشتباه فردي بازنده شديم. دوست داريم بار ديگر برابر ايران در مراحل بالاتر بازي کنيم و اين مسابقه تکرار شود.
 مربي تيم عراق در مورد مدعياني قهرماني جام گفت: هر تيمي که از گروه چهارم در مرحله يک چهارم نهايي صعود کند يک پاي فينال مسابقات خواهد بود. ايران بازيکنان خوبي دارد البته در ديدار با ما مشکلات زيادي داشت ولي بازيکنان شما بسيار پرحوصله بودند و مسايل تاکتيکي را هم به خوبي رعايت کردند.ضمن اينکه بازيکنان ايران از نظر بدني بسيار آماده هستند.

مراسم يادبود هشت پاي پيشگو برگزار مي‌شود

مسئولان آکواريوم "سي لايف" اوبرهاوزن آلمان در نظر دارند مراسم يادبودي براي پل، هشت پاي پيشگوي جام جهاني 2010 برگزار کنند.

  پل که قهرمان رقابت‌های جام جهانی 2010 را پیش بینی کرده بود، سه ماه قبل در سن دو سالگی در آکواریوم "سی لایف" مرد. طبق پیش بینی پل، اسپانیا در دیدار نهایی مقابل هلند به برتری رسید و قهرمان جهان شد.
پل در رقابت‌های جام جهانی 2010 هشت بار پیشگویی کرد که هشت مورد پیش بینی این جانور درست از آب درآمد. وی در مجموع در طول حیات خود 14 پیشگوی انجام داد که تنها دو مورد آن محقق نشد.

برپایه گزارش رویترز، مراسم یادبود سه ماهگی مرگ پل که به "کنج پل" معروف است، روز پنج شنبه در "سی لایف" برگزار خواهد شد.
یک مستند آمریکایی در حال حاضر در خصوص پل در حال ساخت است.
 

دست نشان: منشوري نبودم!


نادر دست‌نشان که مدتها به دلیل منشوری بودن از سرمربگیری محروم بود گویا این مشکلش نیز حل شده و الان هدایت تیم لیگ دسته اولی صنعت ساری را برعهده گرفته است. چندی پیش نیز تیمهای استقلال اهواز و شهرداری بندرعباس خواهان به خدمت‌گیری او بودند که در آن زمان مجوزی برای هدایت این تیمها نداشت اما خودش اعتقاد دارد در آن موقع هم مشکلی وجود نداشت و اگر مسئولان آن تیمها بیشتر پیگیر بودند الان سرمربی یکی از آن تیمها بود.
نادر دست‌نشان  درباره پیوستنش به صنعت ساری در مصاحبه اي با خبرگزاري دي نا گفت: «روز گذشته قراردادی را با مسئولان باشگاه امضا کردم و ظرف یکی، دو روز آینده در هیأت فوتبال ثبت خواهم کرد. به دلیل اینکه اصالتا مازندرانی هستم، می‌خواستم هدایت یک تیم از استان خودم را برعهده داشته باشم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد.
 وی درباره صدور کارت مربیگری‌اش اظهارداشت: «مشکلی از این بابت وجود ندارد و هر وقت قراردادم را در هیأت فوتبال ثبت کنم کارتم هم صادر خواهد شد. »
سرمربی جدید تیم صنعت ساری در ادامه خاطرنشان کرد: «تیم صنعت ساری در حال حاضر شرایط خوبی ندارد و برای اینکه در ادامه رقابتها به مشکل برنخوریم باید این تیم را تقویت کنیم. در اکثر پستها بازیکن جدید باید جذب کنیم. هدفم این است که شرایط بهتری برای صنعت ساری فراهم کنم و تمام تلاشم را در این راه می‌گذارم.»
 دست‌نشان درباره دروازه‌بان این تیم که در بازی گذشته 4 گل دریافت کرده بود، تأکید کرد: «مهیار در آن بازی 4 گل خورد و شاید 7، 8 موقعیت را مهار کرد. او دروازه‌بان خوبی است اما اگر دروازه‌بان بهتری باشد او را جذب خواهیم کرد تا رقابت بین دروازه‌بان‌ها به وجود آید.»
 وی درباره اینکه مسئولان استقلال اهواز و شهرداری بندرعباس خواهان به خدمت‌گیری او بودند ولی مشکل منشوری بودنش مانع از این شد، تصریح کرد: «بله با آنها هم مذاکره کردم ولی مشکلی برای هدایت آن تیمها نداشتم. شاید اگر مسئولان آن تیمها هم پیگیری می‌کردند می‌توانستند قرارداد ببندند. دراین میان هم شاید کسانی بودند که شیطنت می‌کردند و برای اینکه مربیان خودشان را به آن تیمها بدهند منشوری بودن من را عنوان کردند. در صورتی که من مشکلی نداشتم.«

ايران و كره يكي در ميان يكديگر را شكست مي‌دهند/ اين‌بار نوبت ايران است

تيم‌هاي ملي ايران و كره جنوبي در حالي روز شنبه در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا مقابل يكديگر قرار مي‌گيرند كه در چهار دوره قبلي اين مسابقات 4 بار به مصاف هم رفته‌اند و اين براي پنجمين‌بار پياپي است كه اين دو رقيب ديرينه مقابل هم صف‌آرايي خواهند كرد.
 ايران در سال 1996 با نتيجه 6 بر 2 كره را شكست داد ولي در جام ملت‌هاي 2000 كه در لبنان برگزار شد با نتيجه 2 بر يك از كره شكست خورد. در سال 2004 اين‌بار نوبت ايران بود كه كره جنوبي را شكست دهد و تيم ما با نتيجه 4 بر 3 حريف خود را شكست داد. سه سال بعد يعني در سال 2007 نوبت پيروزي كره‌اي‌ها بود و آنها در ضربات پنالتي ايران را شكست دادند.
حالا اين دو تيم براي پنجمين‌بار پياپي در قطر مقابل هم قرار خواهند گرفت. اگر قرار باشد روند برد و باخت‌هاي ايران و كره طبق 4 دوره قبلي پيش رود اين‌بار نوبت پيروزي ايران است و اميدواريم اين اتفاق بيفتد. نكته قابل توجه اين است كه دو پيروزي ايران مقابل كره در 4 دوره اخير در مرحله يك چهارم نهايي به دست آمده است و ايران در هر دوبار كه با شكست كره به مرحله نيمه نهايي رسيده است از رفتن به فينال باز مانده است.

استقلال اسم حوار را به اي اف سي ارسال مي‌كند

باشگاه استقلال قرار است به زودي فهرست نهايي خود را براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا به فدارسيون فوتبال ارائه دهد. نكته جالب اينجاست كه استقلالي‌ها قرار است اسم حوار ملامحمد را به اي اف سي بدهند و اين بازيكن را از حالا عضو تيم خودشان مي‌دانند.
 البته اين در حالي است كه حضور حوار در استقلال هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

محرومیت همیشگی داور اوکراینی به دلیل تبانی در داوری


اوله اورخوف، داور اوکراینی از سوی دادگاه داوری ورزشی برای همیشه از قضاوت محروم شد. این تصمیم پس از مشخص شدن گاوبندی او در داوری اتخاذ شد.
طبق گزارشهای منتشره اورخوف تماسهای متعددی با اعضای گروهی متخلف در دستکاری نتایج و تقلب در نظرسنجی نتایج بازی داشته است.
این داور 43 ساله حدود 50 هزار یورو رشوه درخواست کرده تا در نتیجه دیدار دو تیم بازل و زسکا صوفیه که در نوامبر سال 2009 برگزار شد، تاثیر بگذارد.
این دادگاه داوری با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:« مسئولان دادگاه داوری ورزش به این نتیجه رسیدند که محرومیت همیشگی از قضاوت در تمامی مسائل مربوط به فوتبال، حکم مناسبی برای این داور است.»
یکی از اعضای این گروه دردادگاه اعلام کرد که با اورخوف در کیف دیدار کرده و به او گفته که به لطف قضاوت او، سودی 150 هزار یورویی برده است.
این داور بین المللی هم در دادگاه اعلام کرد که او این ماجرا را به خاطر انگلیسی ضعیفش به یوفا گزارش نکرده است. این در حالی است که یوفا مسئولان بازی،داوران و مسئولان باشگاه ها و همچنین بازیکنان را موظف می کند تا هرگونه تلاش برای فساد بازیها را گزارش کنند.


نتيجه نظرسنجي سايت گل- کریم انصاری فرد ستاره تيم بي ستاره

بحث ستاره داشتن یا نداشتن تیم ملی و گفت و گویی که میان دکتر صدر و مجتبی تقوی در برنامه ویژه جام ملتها انجام گرفت در این چند روز بازخوردهای زیادی داشت. صحبت های دکتر صدر مبنی بر این که هیچ کدام از بازیکنان حال حاضر تیم ملی مختصات یک ستاره را ندارند و ستاره فعلی تیم ملی، تیم ایران است واکنش های زیادی داشت که جدی ترین واکنش را از سوی جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی شاهد بودیم. او اعتقاد داشت که دکتر صدر به واسطه نداشتن بازی ملی صلاحیت صحبت کردن در مورد بازیکنان را ندارد.
 سایت گل در یک نظرسنجی از کاربران سایت خواست تا نظر خود را در این مورد اعلام کنند که در این بحث با کدام یک از طرفین موافقند و به اعتقاد آنها کل تیم ایران ستاره است یا می توان بازیکنی را به عنوان ستاره تیم ملی معرفی کرد. آنچه در زیر می خوانید نتیجه ای است که از این نظرسنجی گرفته شده است.( نظرسنجی ها تا ساعت 12 دیشب در نظر گرفته شده است.);
 در نظرسنجی سایت گل نظر دکتر مبنی بر ستاره نداشتن تیم ملی حدود بیش از 30 درصد از آرا را به خود اختصاص داد و بيش از یک سوم شرکت کنندگان اعتقاد داشتند که کل بازیکنان این تیم در یک سطح بوده و همگی با هم یک ستاره را تشکیل داده اند. در بقیه نظرسنجی هر یک از کاربران بازیکنی را به عنوان ستاره انتخاب کرده اند که نتیجه آن را به طور خلاصه و تقریبی مشاهده می فرمایید.
در میان نظرسنجی ها کریم انصاری فرد بیشترین رای را به عنوان ستاره تیم آورد. نفر دوم مهدی رحمتی بود که در جایگاه دوم قرار گرفت. آندرانیک تیموریان هم در جایگاه سوم قرار گرفت. شخص بعدی نه از میان بازیکنان تیم که افشین قطبی بود که در رده چهارم جای گرفت و شرکت کنندگان او را به عنوان ستاره تیم معرفی کردند. بقیه بازیکنان از جمله جواد نکونام، غلامرضا رضایی و هادی عقیلی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

همه نتايج عجيب وغريب جام ملتها

وقتي راوشان ايرماتوف سوت پايان بازي عربستان و ژاپن را به صدا در آورد، كمتر كسي نتيجه ثبت شده روي اسكور بورد را باور مي‌كرد. عربستان، پيش از آغاز رقابت‌ها تيم‌ قدرتمندي به نظر مي‌رسيد كه در تمام ادوار گذشته جام ملت‌ها فقط 7 بار شكست خورده بود. 7 شكستي كه حتي باخت با اختلاف 2 گل هم كمتر در آن يافت مي‌شد اما همين تيم مدعي در اين دوره، از سه بازي سه شكست را به نام خود ثبت كرد و حالا شايد تنها شكست سنگين احتمالي هندوستان مقابل كره‌جنوبي باعث شود كه عربستاني‌ها بدترين تيم اين دوره لقب نگيرند!;
 شكست 5 بر صفر عربستان البته يك ركورد ديگر هم در خود داشت، تاكنون هيچ يك از قهرمانان تاريخ جام ملت‌ها در يك بازي با اختلاف 5 گل نباخته بودند اما عربستاني‌ها اين سنت را هم شكستند و تاريخ‌ساز شدند. اين شكست، تنها شكست مفتضحانه تيم‌هاي قدرتمند در تاريخ جام ملت‌ها نيست...
كره جنوبي 3 - 0 كويت (1980)
 كويت ميزبان هفتمين دوره مسابقات جام ملت‌هاي آسيا بود و با توجه به قرار گرفتن در گروهي ساده انتظار قهرماني از آنها مي‌رفت. بازي سوم اين تيم با كره جنوبي بود كه در 2 بازي اول چندان مقتدر ظاهر نشده بود. نيمه اول بازي گلي در پي نداشت اما كره جنوبي نيمه دوم را با توپ پر آغاز كرد و در دقيقه 47 توسط سئوك كئون به گل رسيد. در ادامه چوي سون هو دو بار ديگر دروازه كويت را باز كرد تا ميزبان به طرز قابل توجهي سنگ روي يخ شود. چوي سون هو در زمان به ثمر رساندن اين گلها تنها 18‌سال سن داشت. او با اتكا به‌هت تريكش در بازي بعدي، آقاي گل مشترك جام ملت‌ها شد.
كويت 3 - 0 كره جنوبي (1980)
كويت در اين دوره از رقابت‌ها به هر شكلي كه بود فيناليست شد و حريف آنها در فينال، كره‌اي بود كه در دور اول 3-0 به آنها باخته بود. اين تيم بازي را خوب شروع كرد و در همان 10 دقيقه اول به گل رسيد. ضربه محمد كرم در ميانه راه با ضربه انحرافي كه سعيد الحوتي به آن وارد كرد منجر به گل اول كويت در دقيقه هفت شد. اين گل البته در اكثر منابع به اسم الحوتي ثبت شده است. فيصل الدخيل در دقيقه 30 و 67 دو گل ديگر كويت را زد تا اولين و آخرين قهرماني كويت در جام ملت‌هاي آسيا شكل بگيرد. اين شكست، سنگين ترين شكست آن زمان كره‌جنوبي بود كه بعدها توسط ايران ارتقا داده شد!
كره جنوبي 3 - 0 ايران (1988)
 قهرمان سه دوره جام ملت‌ها در سال 1988 در قطر حال و روز خوبي نداشت. خط حمله ايران با حضور باوي و پيوس اصلا زهردار به نظر نمي‌رسيد و در كل مسابقات فقط 3 گل به ثمر رساند. نمايش ضعيف احمد سجادي در درون دروازه و مرتضي فنوني‌زاده، اين اجازه را به كره‌اي‌ها داد كه در نيمه اول 2 - 0 از ايران جلو بيفتند. وقتي بيونگ جو بيون در دقيقه 57 گل سوم كره‌جنوبي را وارد دروازه‌ كرد، مرحوم دهداري، عابدزاده و رحيم‌پور را به جاي دو بازيكن ضعيف تيمش وارد زمين كرد و ايران از اين دقيقه به بعد كمي بر بازي مسلط شد. اين سنگين‌ترين شكست ايران در تاريخ جام ملت‌هاي آسيا و يكي از 6 شكست ايران در كل اين مسابقات است.
قطر 3 - 0 ژاپن (1988)
 نخستين حضور ژاپني‌ها در جام ملت‌هاي آسيا حضور بدي نبود. آنها قبل از رويارويي مقابل قطر، دو شكست معقول و با اختلاف كم مقابل امارات و كره‌جنوبي (نايب قهرمان رقابت‌ها) داشتند و حتي مقابل ايران هم صفر‌بر‌صفر كردند اما اين بازي كارنامه مثبت آنها را كمي زير سوال برد. قطر ميزبان ضعيف‌ترين تيم گروه بود اما ميزباني آنها باعث مي‌شد كه شرايط وحشتناك آب و هوا به ضرر ژاپن باشد. همين اتفاق هم افتاد و ژاپن از دقيقه 60 به بعد 3 گل دريافت كرد. عادل مبارك 2 بار و منصور مفتح 1 بار براي قطر گل زدند.
كويت 2 - 0 كره جنوبي (1996)
 كره‌جنوبي شروع خوبي در جام ملت‌ها نداشت اما در بازي دوم اندونزي را در هم كوبيد و با توجه به اينكه سه‌تيم از چهار تيم گروه راهي دور بعد مي‌شدند، تقريبا از بابت صعود مطمئن بود تا پارك چون هوان به چند بازيكن اصلي‌اش استراحت بدهد. در سمت مقابل كويت براي صعود بايد اين بازي را مي‌برد. در يك ساعت اول بازي، كويت چيزي از خود نشان نداد و همين موضوع پارك را وادار كرد كه چند بازيكن اصلي را از تركيبش خارج كند. اين تعويض‌ها و تعويض‌هاي خوب كويت، نتيجه 2-0 را رقم زدند. كره در صورت پيروزي در اين بازي در دور بعدي با ايران رو‌در رو نمي‌شد. عربستان سعودي 0 - 3 ايران (1996) عربستان در جام‌جهاني 1994 موفق شد از گروهي كه هلند و بلژيك در آن حضور داشتند صعود كند و در بهترين شرايط خود پا به جام ملت‌ها گذاشت. آنها در 2بازي اول اين دوره هم پيروز شده بودند اما اين بازي يكي از برترين‌ بازي‌هاي تاريخ فوتبال ملي ايران بود. علي دايي در اوايل بازي شانس زدن گل اول را داشت اما ضربه سر او با بدشانسي به بيرون رفت. در دقيقه 12 كريم باقري از ريباند يك ضربه كرنر استفاده كرد و ايران را به گل اول رساند. در اواسط نيمه اول ايران به طرز عجيبي بر بازي مسلط شده بود و تنها درخشش الدعايه مانع گل خوردن عربستان مي‌شد. دايي كه چند بار موفق به گلزني نشده بود، سر انجام در دقيقه 37 روي پاس به عقب عزيزي گل دوم ايران را هم زد و در نيمه دوم، خداداد كه بهترين بازيكن زمين بود با يك حركت منحصر به فرد گل سوم ايران را هم زد تا عربستان كاملا تحقير شود. زيباترين صحنه اين بازي در آخرين دقايق شكل گرفت. جايي كه ضربه آزاد حسين عبدالغني به تير دروازه ايران خورد و همين توپ در چند رفت و برگشت توسط علي موسوي به تيرك عربستان خورد! ايران با اين پيروزي به عنوان تيم اول گروه راهي دور بعد شد.
 كره جنوبي 2 - 6 ايران (1996) بدترين شكست كره در تاريخ جام ملت‌هاي آسيا تا به اين لحظه همين بازي‌ است و به نظر نمي‌رسد اين ركورد در سال‌هاي آتي هم دچار تغيير و تحول شود! كره در اين بازي دو بار از ايران جلو افتاد و تا دقيقه 52 هم 2-1 برنده ميدان بود اما به يكباره بدترين سناريوي ممكن برايشان رقم خورد تا در يك بازه زماني تقريبا نيم‌ساعته عزيزي و دايي مشتركا كار كره را يكسره كنند! اين اتفاق به حدي باورنكردني بود كه پارك چون هوان، سرمربي كره پس از دريافت گل پنجم توسط تيمش شروع به گريه كرد! دايي 4 گل زد و عزيزي هم با زدن يك گل، گرفتن يك پنالتي و ارسال دو پاس گل يكي از بهترين‌هاي ميدان لقب گرفت.
 عراق 3 - 1 استراليا (2007) جام ملت‌هاي آسيا براي استراليايي‌ها چندان خوب جا نيفتاده بود و آنها فكر مي‌كردند به سادگي مي‌توانند آن را فتح كنند اما تاريخ براي آنها سرنوشت ديگري را درنظر گرفته بود. در اين بازي ابتدا نشاط اكرم با يك ضربه آزاد ديدني (شبيه گل مبعلي به عراق) تيم‌ملي كشورش را جلو انداخت اما چند دقيقه بعد مارك ويدوكاي با تجربه بازي را به تساوي كشاند و حتي به اميد زدن گل‌هاي بعدي توپ را هم از درون دروازه بيرون آورد و وسط زمين كاشت اما با شروع نيمه دوم حوار محمد گل دوم عراق را هم زد و دقايقي پيش از پايان بازي كرار جاسم تحقير استراليا را تكميل كرد. تا اين لحظه اين بازي تنها شكست استراليا در تاريخ جام ملت‌هاي آسيا بوده است.

۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

کره جنوبی 4 – هند 1: کره حریف ایران شد

کره جنوبی توانست هند را ببرد، اما در نهایت آنها نتوانستند صدرنشین گروه شوند و باید با ایران، صدرنشین گروه D دیدار کنند.
کره‌ای‌ها به مراتب بهتر از هند بودند، اما هندی‌ها با دفاع شجاعانه و بخت و اقبال بیشتر از چهار گل نخوردند.
این در حالی است که پارک جی سونگ گفته بود دوست ندارد در مرحله بعد به مصاف تیم ایران برود.
کره در دقیقه 6 اولین فرصت بازی را به گل تبدیل کرد. سانتر لی چونگ یونگ را سوبراتا پل، دروازه‌بان هند دفع کرد، اما جی دونگ وون توانست با ضربه سر توپ بازگشتی را به گل تبدیل کند. هندی‌ها اعتراض داشتند و می‌گفتند که کو جا چئول در جریان این گل توپ را با دست زده است.
در دقیقه 10، چا دو ری از سمت راست گریخت و سانتری روی دروازه حریف فرستاد که گورامانگی مویرانگتم آن را با ضربه سر دفع ناقص کرد، اما در نهایت کو جا چئول با ضربه سر گل دوم را به ثمر رساند.
هند در دقیقه 12 یک گل زد. سونیل چهتری در محوطه جریمه از سوی کواک تائه هوی سرنگون شد و خودش پنالتی حاصل را به گل تبدیل کرد. کواک تائه هوی از محرومیت برگشته بود و جای لی جونگ سو را در خط دفاعی گرفته بود.
پس از آن که ضربه کواک تائه هوی در دقیقه 19 از روی خط دروازه برگشت داده شد، کره در دقیقه 23 به گل رسید. جی دونگ وون روی همکاری عالی با کو جا چئول و پارک جی سونگ این گل را زد. سوبراتا پس از این گل چهار موقعیت عالی را از کره‌ای‌ها گرفت.
او در نیمه دوم هم بارها ناجی دروازه تیمش شد و چند بار هم توپ به تیر دروازه هند خورد، هرچند که در دقیقه 81 سرانجام بار دیگر دروازه هند باز شد. هئونگ مین پشت دفاع هند توپ را گرفت و با ضربه‌ای محکم گل چهارم را زد.
کره با این نتیجه 7 امتیازی شد، و با تفاضل گل کمتر نسبت به استرالیا در رده دوم قرار گرفت. آنها در دور بعد با ایران بازی خواهند کرد.
هند هم با سه باخت از سه بازی در قعر جدول قرار گرفت. البته انتظار نمی‌رفت آنها امتیازی در این رقابت‌ها بگیرند، اما به هر حال بازیکنان هندی نمایش جانانه‌ای مقابل بزرگان آسیا داشتند و با سری بلند به خانه برمی‌گردند.

استرالیا 1 – بحرین صفر: استرالیا صدرنشین شد


استرالیا توانست با پیروزی یک بر صفر مقابل بحرین به دور بعد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا راه یابد.
گل مایل جدیناک در دقیقه 38 آنها را به عنوان تیم صدرنشین گروه به دور بعد فرستاد. او در این دقیقه توپی که به زمین خورده بود را کنترل کرد و با شوتی محکم از فاصله 20 متری که از بین دو مدافع گذشت، دروازه‌بان بحرین را مغلوب کرد.

دو تیم در نیمه دوم بازی آشفته‌ای به نمایش گذاشتند و نتوانستند موقعیت‌های چندانی به وجود بیاورند. هر دو تیم توپ‌های بسیاری لو دادند و در نهایت بازی با همان یک گل به پایان رسید.
استرالیا با 7 امتیاز و تفاضل گل 5+ صدرنشین گروه شد، در حالی که کره جنوبی به تفاضل گل 4+ رسید و تیم دوم شد. دو تیم در دیدار رودررو با هم مساوی کرده بودند و به همین دلیل تفاضل گل تعیین‌کننده تیم‌های اول و دوم شد.
بحرین با 3 امتیاز و هند هم با صفر امتیاز حذف شدند.


بعداز فیلتر شدن سایت روشن نیوز ،واعظ اشتیانی : توجه مخاطبان بعد از فیلترینینگ بیشتر شده است

بعد از اینکه سایت روشن نیوز منتسب به مهندس امیررضا واعظ اشتیانی فیلتر شد و با توجه به دعواهای مدیریتی وی با علی فتح الله زاده سرپرست فعلی باشگاه استقلال تهران اهمیت موضوع سایت واعظ برایمان دو چندان شد . وقتی موضوع را با مدیر عامل سابق باشگاه استقلال مطرح کردیم گفت:« یک سری اختلاف نظرهایی بوجود امد که از طریق گفت و گو انها را به پایان بردیم . در زمان مسولیتم در استقلال یک سری بدهی هایی از قبل وجود داشت که ما انها را پرداخت کردیم . اکنون نیز نه با باشگاه استقلال و هیچ مدیر ومربی دیگری مشکلی ندارم .سایت روشن نیوز هم که فیلتر شده ربطی به مدیران وباشگاه استقلال ندارد .از سوی سازمان تربیت بدنی انرا فیلتر کرده اند به قول دوستی میگفت حالا که این سایت را فیلتر کرده اند توجه مخاطبان را به سمت وسوی ان بیشتر میکند . که ایا چه اتفاق نادرو شگرفی در ان رخ داده شده است .
 واعظ اشتیانی پیرامون قهر واشتی های خود با مربیان ومدیران ورزشی اینطور اظهار نظر میکند : «چون پایبند به اصول و مقرارات خاصی هستم شاید بر سر مسائلی با دیگران اختلاف نظر پیدا میکنم که رودرو و خیلی صریح به انها متذکر میشوم واصلا با کسی قهر نمیکنم و ادم کینه ای نیستم انسانها اگر نقاط مثبت یكدگیر را جستجو کنند راحت تر وبهتر مطیع نظرات یکدیگر میشوند وهیچوقت به چالش کشیده نمیشوند.»
 امیررضا واعظ اشتیانی در پایان پیرامون روزهای خوشی که تیم ملی در دوحه انرا تجربه میکند گفت:« به عنوان یک ایرانی از صمیم قلب ارزوی موفقیت برای تیم ملی را دارم ما دو برد شیرین در دو بازی مرحله مقدماتی بدست اوردیم که از روی خلاقیت های فردی بچه های تیم به ثمر رسید.»
 مدیر عامل مستعفی استقلال در باره رویارویی با دو تیم کره جنوبی و استرالیا در مرحله تک حذفی مسابقات نظری کاملا متفاوت با دیگران دارد.« تیم ایران با هریک از این دوتیم که روبه روشد کار سخت و مشکلی دارد انان از لحاظ داشتن برنامه های تاکتیکی و مهره ها ی تاثیر گذار از ما بهترو خیلی زهر دارترند. احتمال اینکه خدای ناکرده در این مرحله حذف شویم دور از ذهن نیست . هرچند که دوست نداریم این اتفاق بیفتد.»

ديدار نماينده استقلال با هوار

محمد حيراني مشاور امور بین‌الملل باشگاه استقلال يكشنبه شب در هتل شرايتون دوحه با هوار ملامحمد طاهر ديدار و گفت و گو كرد. در اين ديدار نماينده باشگاه استقلال از هوار در مورد علت عدم حضورش در تمرينات آبي پوشان سوال كرد و هوار نيز با‌ اشاره به اينكه فرصت كمي تا آغاز جام ملت‌هاي آسيا در اختيار داشته، گفت پس از آنكه نتوانسته بليت پرواز مستقيم اربيل به تهران را تهيه كند، مجبور شد به اردوي تیم‌ملی كشورش بپيوندد و غيبتش در تمرينات استقلال دليلي جز ذیق وقت و آغاز اردوي تیم‌ملی نداشته است.
حيراني نيز با تأکید بر اينكه موضوع شكايت باشگاه استقلال از اين بازيكن جدي است، به هوار هشدار داد مادامي كه وي در تهران حضور نيابد، اين پرونده در فيفا با جديت، قابل پيگيري است. اما هوار در پاسخ گفت: مي‌دانم كه باشگاه استقلال باشگاهي بزرگ در سطح آسياست پس مطمئن باشيد بلافاصله پس از پايان جام‌ملت‌ها به ايران مي‌آيم تا با مدير باشگاه ديدار كنم و با حضورم در ايران به همه شايعات پايان خواهم داد.
 در پايان اين نشست حيراني براي نماينده استقلال در تیم‌ملی عراق آرزوي موفقيت كرد.


پاداش 10 میلیون دلاری به بازیکنان عراقی

تیم ملی عراق در پی پیروزی بر همتای اماراتی اش در رقابت های جام ملت های آسیا در دوحه، 10 میلیون دلار پاداش می گیرد.
به نوشته روزنامه قطری الریان، شرکت ساختمان سازی العادل قصد دارد یک شرکت عراق اعلام کرد 10 میلیون دلار را برای این بازیکنان اختصاص داده که 4 میلیون دلار آنها برای ساخت منزل برای بازیکنان در اربیل در شمال عراق اختصاص می یابد.
 رشدی الجاف مدیر شرکت العادل با اعلام این مطلب تاکید کرد: تصمیم داریم پاداش های دیگری از جمله خودرو و جوایز مالی به بازیکنان اعطا کنیم و علاوه بر آن، اردوهای خارجی در انگلیس، مصر و ترکیه نیز برای آنها برگزار کنیم.
 این درحالی است که ولفگانگ سیدکا مربی آلمانی تیم ملی عراق به بازیکنان اجازه داد تا تمرینات صبح روز گذشته خود را برگزار نکنند تا بدین ترتیب بازیکنان با نشاط بیشتری به مصاف سرخ پوشان کره شمالی بروند. بازی آتی تیم ملی عراق در مقابل کره شمالی برای این تیم بسیار تعیین کننده خواهد بود و همین بازی مشخص خواهد کرد که دومین تیم صعود کننده از گروه چهار به دور بعد کدام تیم خواهد بود.

نشأت اکرم: عراق قادر به دفاع از عنوان قهرمانی است


ستاره فوتبال عراق با اشاره به اینکه تیم ملی کشورش قادر به دفاع از عنوان قهرمانی دور قبل جام ملت های آسیاست، گفت: به رغم بازیهای دشواری که داشتیم و خواهیم داشت، اما تمام تلاش خود را برای حفظ جایگاه خود در این رقابت ها به کار خواهیم بست.
 نشأت اکرم بازیکن خط حمله عراقی در گفت و گو با روزنامه قطری الشرق تاکید کرد: تیم ملی عراق به رهبری سیدکای آلمانی و پس از پیروزی بر امارات توانست توان از دست رفته خود را بازیابد و اکنون آماده است تا از نام و آوازه فوتبال عراق با بازیهای بهتری نسبت به بازیهای قبل دفاع کند
. این بازیکن عراقی که تیم ملی کشورش در بازیهای دور قبل جام ملت های آسیایی به قهرمانی دست یافته بود، از شرایط کنونی تیم ابراز خرسندی کرد و گفت: بازیکنان به شرایط آب و هوایی دوحه و نیز به ورزشگاه ها و استادیوم های زیبای آن عادت کرده اند و در این میان تماشاگران عراقی نیز نقشی اساسی در بالا بردن روحیه بازیکنان دارند.
وی در پایان با اشاره به حضور شایسته تیم هایی نظیر سوریه و اردن در این دور از رقابت های جام ملت های آسیا، ابراز امیدواری کرد که بازی فینال این رقابت ها با حضور دو تیم عربی برگزار شود.

ژاپن 5 – عربستان صفر: هت‌تریک اوکازاکی عربستان را نابود کرد!

ژاپن در مقابل دیدگان کمی بیش از 2000 تماشاگر، توانست با بردی قاطع به دور بعد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا راه یابد.
اولین گل ژاپن در دقیقه 8 و توسط بازیکنی به ثمر رسید که بسیاری بر این باور بودند باید در ترکیب ثابت ژاپن قرار می‌گرفت. یاسوهیتو اندو توپ را از بالای سر مدافعان سعودی رد کرد و شینجی اوکازاکی توانست توپ را بگیرد و پس از جا گذاشتن ولید عبدالله، گل اول را بزند.
چهار دقیقه بعد سامورایی‌ها به گل دوم رسیدند. اوکازاکی، خرید جدید اشتوتگارت با شینجی کاگاوا، ستاره دورتموند همکاری کرد و روی سانتر عالی کاگاوا، اوکازاکی که در تیر دورتر بود گل دوم را زد.
ژاپن در دقیقه 19 باز هم گل زد. یوتو ناگاتومو با سرعت از عبدالله شهیل گذشت و توپ را به محوطه جریمه فرستاد تا ریوییچی مائدا با ضربه‌ای استادانه باز هم دروازه عبدالله را باز کند.

مائدا در دقیقه 51 هم گل‌زنی کرد. بعد از پاس اورلپ اوکازاکی به ماساهیکو اینوها، او توپ را به مائدا در تیر نزدیک‌تر سپرد و این مهاجم جوبیلو ایواتا با ضربه سر گل چهارم را زد.
در نهایت، اوکازاکی، مهاجم سابق شیمیزو اس‌پالس (تیم جدید افشین قطبی) در دقیقه 80 هت‌تریک کرد. او توپ را از مائدا گرفت و با شوتی محکم عبدالله را تسلیم کرد. این سومین هت‌تریک او برای تیم ملی ژاپن بود. دو هت‌تریک قبلی او مقابل توگو و هنگ‌کنگ بود، اما این یکی معنای دیگری داشت.
ژاپن به این ترتیب بالاتر از اردن در صدر گروه قرار گرفت و در دور بعد به مصاف قطر می‌رود. عربستان هم با سه شکست و بدون کسب حتی یک امتیاز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

14 ماه پس از مرگ دلخراش دروازه بان شماره يك تيم ملي آلمان؛ خيابان روبرت انكه در هانوفر

 14 ماه پس از مرگ تراژيك روبرت انكه، دروازه بان سابق تيم ملي آلمان، شهرداري شهر هانوفر خياباني را به نام او كرد.
خيابان روبرت انكه در نزديكي "اي دي دبليو آره نا"، ورزشگاه اختصاصي باشگاه هانوفر قرار دارد، باشگاهي كه اين دروازه بان بين سال هاي 2004 تا 2009 در آن بازي كرد.
روز گذشته، استفن ويل، شهردار هانوفر، اعلام كرد كه معمولا چنين افتخاري براي كسي بعد از مرگش اين اندازه زود اتفاق نمي افتد.
او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" انكه انساني استثنايي بود كه شادي هاي زيادي براي ما به ارمغان آورد."
انكه كه در سال 2009 با انداختن خودش جلوي يك قطار، خودكشي كرد، دروازه بان شماره يك تيم ملي آلمان بود. او كه روز 10 نووامبر 2009 در 32 سالگي درگذشت، از مدت ها پيش از افسردگي رنج مي برد. او سابقه بازي در تيم هاي بنفيكا و بارسلونا را نيز داشت.

۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

باشگاه تراكتورسازي تبريز باانتقال كرارجاسم به الوحده عربستان مخالفت كرد

باشگاه تراکتورسازي تبريز با انتقال 'کرار جاسم ' بازيکن عراقي تيم فوتبال اين باشگاه به تيم الوحده عربستان سعودي مخالفت کرد.

   روزنامه الجزيره عربستان سعودي روز دوشنبه نوشت: کرار جاسم مهاجم تيم فوتبال عراق از تيم الوحده عربستان پيشنهاد داشت اما به دليل مخالفت تراکتورسازي تبريز ، وي اين پيشنهاد را رد کرد.
''کرار جاسم'' در اين مورد گفت: انتقال به تيم الوحده عربستان يا هر تيم ديگري بايد با نظر باشگاه تراکتورسازي تبريز انجام شود اما اين باشگاه با اين انتقال مخالفت کرد.
وي درباره حذف تيم عربستان از جام ملت هاي آسيا اظهارداشت: بازيکنان عربستاني خوبي در ليگ فوتبال عربستان حضور دارند اما نمي دانم چرا تيم فوتبال عربستان در حد يک مدعي در جام ملت هاي آسيا ظاهر نشد و نتوانست از ظرفيت ها و بازيکنان خود استفاده کند.
بازيکن عراقي تيم تراکتورسازي تبريز به موفقيت تيم کشورش در جام ملت هاي آسيا ابراز اميدواري و تاکيد کرد که تيم عراق از عنوان قهرماني خود در آسيا دفاع خواهد کرد.

دعوای لفظی و قهر داوران ایرانی در دوحه!

محسن تركی و كمك هایش در دوحه با هم درگیری لفظی پیدا كرده و قهر هستند!

به گزارش خبر؛ ماجرای قضاوت داوران ایرانی در جام ملتهای آسیا خود به قصه ای هزار و یك شب بدل شده است. بر اساس اخبار رسیده از محل بازی ها یكی از دلایل حذف نام محسن تركی از لیست داوران مسابقات اختلاف شدید او با حسن كامرانی فر بوده است.

درحالی كه حتی مسئولان فدراسیون ایران در پایان مسابقه سعی كردند ادعا كنند تصمیمات تركی را كمیته داوران مسئول برگزاری مسابقات پذیرفته اما بین تركی و كامرانی فر به دلیل رد تصمیم كامرانی فر از سوی تركی در صحنه اخراج دروازه بان ژاپن و اینكه بعد  از بازی سعی شد شرایط طوری القا شود كه انگار حسن كامرانی فر اشتباه كرده است ، بحث در می گیرد و این دو با هم قهر می كنند.

كمیته داوران كنفدراسیون هم به دلیل نیاز به كمك داوری كه تجربه داوری در جام جهانی را دارد ، از الغمدی داور مصدوم عربستانی خواهش می كند تا خود را برای مسابقات آماده كند . حذف عربستان از یك سو و مشكلات رخ داده بین داوران ایرانی یكی از دلایلی بود كه سبب شد نام تركی از لیست داوران حذف شده و دوباره الغمدی مصدوم در تیم داوری ایرانی قرار بگیرد!

حسن آذرنیا از صبای قم تا مسن سونگون

حسن آذرنیا از مربیان بنام شهر تبریزبعد ازجدای ازتیم لیگ برتری صبای قم که در واقع تنها دلیل آن رعایت رفاقت وهمکاری پیشین با محمود یاوری بود با تیم دسته دومی مس سونگون به توافق رسید.
آذر نیا بر خلاف میل باطنی با توجه به رضایت مسئولین صبا ازعملکردش به این جدای رضایت داد ولی این جدایی یک روی دیگری نیز به همراه داشت وآن جدایی وعدم همکاری این دو مربی به دلیل بروز برخی اختلاف سلیقه ها بود که در پیوستن محمود یاوری به پاس همدان به واقعیت پیوست .
در حال حاضردر شرایطی که طی هفته های گذشته با توجه به پیشنهاد های موجود ازدوتیم های دسته اولی جام آزادگان که در مورد یکی از آنها گفتگوهای نهایی نیزانجام گرفته بود و احتمال حضور این مربی در این تیم غرب کشورقطعی به نظر می رسید ، مسئولان تیم دسته دومی مس سونگون که باسرمایه گذاری و داشتن امکانات مناسب به دنبال مطرح کردن این تیم هستند با حسن آذرنیا به توافق کامل رسیدند واین مربی نیزفعالیت درتیم همشهری رابه تیم های جام آزادگان ترجیح داد .

از استعفا برای باخت در فوتبال تا انتظار عذرخواهی برای مرگ 77 شهروند ایرانی

آقايان! لااقل از كويتي ها و سعودي ها ياد بگيريد


عصر ایران - پس از حذف زودهنگام تیم ملی فوتبال عربستان از مسابقات آسیایی، رئیس سازمان ورزش و جوانان عربستان از سمت خود استعفا کرد.

ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی روز شنبه با صدور حکمی اعلام کرد استعفای شاهزاده سلطان بن فهد را از ریاست سازمان ورزش و جوانان پذیرفته و وی را از این مسئولیت معاف می کند.

شاهزاده سلطان همزمان ریاست فدراسیون فوتبال عربستان سعودی را نیز برعهده داشت.
شاهزاده سلطان بن فهد متولد 1951، پسر چهارم ملک فهد پادشاه سابق عربستان سعودی و برادر زاده پادشاه فعلی است.

معمولا رئیس سازمان امور جوانان و ورزش، رتبه وزیر دارد و می تواند در نشست های کابینه حضور داشته باشد.
تیم ملی عربستان سعودی نخستین تیمی بود که از بازی های جام فوتبال آسیا در دوحه قطر حذف شد. عربستان دو بازی خود را دربرابر تیم های سوریه و اردن واگذار کرد.

پیش از این و پس از نخستین باخت تیم ملی عربستان در برابر سوریه، سرمربی پرتغالی این تیم از کار برکنار شد.
تیم ملی عربستان به همراه ایران و ژاپن ، تاکنون سه مرتبه قهرمان فوتبال آسیا شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: شاهزاده مستعفی بدون استفاده از هواپیما و از راه زمینی، دوحه را به سمت عربستان سعودی ترک کرد.

شاهزاده سلطان ریاست کمیته ملی المپیک عربستان سعودی، اتحادیه فدراسیون های فوتبال کشورهای عربی و اتحادیه مسابقات کشورهای عربی را نیز برعهده دارد.

رئیس مستعفی سازمان ورزش و جوانان عربستان از 11 سال پیش تاکنون (1999) این سمت را برعهده داشت.

این دومین استعفا در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس طی یک هفته اخیر است ؛ قبل از این نیز وزیر کشور کویت به دلیل مرگ یک نفر تحت شکنجه پلیس، از سمت خود استعفا داده بود.

به نظر می رسد اگر تا پیش از این درباره حد بالای مسئولیت مداری و وجدان کاری و استعفا پس از بروز خطا یا مشکلی در حوزه مسئولیت،  تنها به مثال هایی در میان کشورهای اروپایی و ژاپن و کره جنوبی اشاره می شد  اما هم اکنون می بینیم در کشورهایی عربی همسایه ایران نیز این وضعیت رعایت می شود.

در عربستان سعودی، شاهزاده ای که همزمان رئیس سازمان ورزش و فدراسیون فوتبال و چند پست بین المللی نیز دارد با سابقه ای 11 ساله در این جایگاه با سطح وزارت، پس از حذف تیم ملی فوتبال کشورش از بازی های آسیایی، در استعفا از این پست به خود تردید راه نمی دهد.

جالب است که شخص مستعفی فرزند پادشاه سابق و برادرزاده پادشاه فعلی است و در دوره مدیریت وی، ورزش عربستان بارها به موفقیت های بزرگی دست یافت.

این در حالی است که در عربستان سعودی نه مجلس و نمایندگانی وجود دارند و نه مطبوعات آزاد و احزاب و مجموعه ها و NGO هایی که رئیس ناکام را بازخواست کنند.

اما چه عاملی باعث شده تا وی دست به این اقدام بزند؟

این در حالی است که در ایران، فردی با داشتن کمتر از یک پنجم این ویژگی ها، پست و میز ریاست را کمتر از ملک آبا و اجدادی خود نمی داند و اساساً نمی داند استعفا چیست؟!

در ایران نه تنها برای باخت در بازی فوتبال و حذف از مسابقات ورزشی کسی در چنین جایگاهی از سمت خود استعفا نمی دهد بلکه حتی برای کشته شدن وحشتناک 77 نفر از ایرانیان در سقوط هواپیما نیز آب از آب تکان نمی خورد.

سقوطی که اگر دلایل واقعی آن پیگیری شود قطعا می تواند به بازخواست وزیر راه ، رئیس سازمان هواپیمایی، شرکت هما و ... بینجامد.

تلخ اینکه در کشوری در همسایگی ما، بدون وجود هیچ نهاد یا سازمان پرسشگر یا بازخواست کننده ای، رئیس سازمان ورزش با حذف و باخت در فوتبال استفعا می کند و در کشورمان پس از مرگ دلخراش 77 نفر همه باید انتظار عذرخواهی خشک و خالی مسئولان را بکشند و البته در نهایت هم کک آقایان نگزد.

مسوولان ما اگر تا کنون از ژاپنی ها و کره ای ها یاد نگرفته اند، لااقل از عرب های کویت و عربستان یاد بگیرند که آن قدر شهامت و جربزه دارند که مسوولیت ناکامی های حوزه مدیریت خود را بپذیرند و استعفا کنند.

پايان كار تركي و فغاني در جام ملت‌هاي آسيا

محسن تركي و عليرضا فغاني به همراه والنتين كوالاكو از ازبكستان و عبدالله باليد از قطر كه به عنوان داور ذخيره در جام ملت‌هاي آسيا حضور داشتند، روز پنجشنبه كارشان در اين مسابقات تمام مي‌شود و از اردوي داوران خارج خواهند شد.

به گزارش فارس، به اين ترتيب داوران وسطي كه در جام ملت‌هاي آسيا قضاوت‌هاي خوبي نداشته‌اند به عنوان داور چهارم در ادامه مسابقات انجام وظيفه خواهند كرد و داوران ذخيره به كشورشان بازمي‌گردند.

تركي از ابتداي مسابقات به عنوان داور ذخيره به قطر رفته بود ولي به دليل مصدوميت الغمدي عربستاني، به عنوان داور وسط ديدار سوريه و ژاپن انتخاب شد.

۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

کریم نه‌دن یاریش کیشی‌سی اولمادی؟


ایران و قوزئی کوره یاریشیندا اردبیللی گنج، کریم انصاری‌فرد، ایکی قول ووردو بیری‌سی قبول اولمادی.ایران اونون قولو ایله اوتوب صعودی ایندی‌دن گرچکلشدی. آنجاق اویون سونوندا "Man of the Match" (یاریشین اولدوزو) سئچیلمه‌دی! و اونون یئرینه ایرانین بیر قوروچو اویونچوسو، او لقبه لاییق گؤروندو! بو عجیب اولایین نه‌دنی اولابیلر بو دور:

- کریم انصاری‌فرد ساوالان اتکلرینده بئجه‌رمیش و پارلاییب آدلیم اولماق آردیندا اولان سون درجه‌ده چالیشان بیر جاوان دیر! او نه شاهزاده‌دیر و نه پارس.

اومودوموز وار گله‌جک ده کریم انصاری‌فرد علی دایی کیمی شاه یوخسا سولطان اولماق یولوندا آددیم آتماسین و اؤز کیملیگینی اونودماسین. اونون آزربایجانلی بیر وطنداشی کیمی، ان بؤیوک باشاریلار دیله‌ییرم.
آیدین ک

بیست و سومین شماره فوتبالیست منتشر شد


اورمو آغلادی، آذربایجان باشین ساغ اولسون

ـ آش همان آش، كاسه همان كاسه؛ ببخشيد! با كدام هوادار هستيد؟
ـ تيراختور آذربايجانا دوندي، خوش گلميسيز اوشاقلار
ـ همه به تماشاگران احترام مي‌گذارند جز خودمان
ـ نقره داغ ماشين سازان
ـ دادرس: صعود مي‌كنيم
ـ انوشيرواني: مصدوم نيستم
ـ آلومينيوم حكمتي فاتح سوپر ليگ
ـ گل سال به حميت آلتين توپ رسيد
ـ 12 لحظه جادويي مسي
ـ اميد شهرداري براي بقا
ـ رقابت پنهان تاج و شفق
ـ اخبار واليبال اروميه و تبريز
ـ اخباري از اردبيل
به همراه پوستر رنگي تيم واليبال اروميه
با معرفي و خريد فوتباليست از اولين و تنها نشريه مستقل هوادار ورزش آذربايجان حمايت كنيم.

کمالوند:بعضی ها اطلاع دقیق ندارند، کرار به دلیل مصدومیت بازی نکرد/ مشکلات مالی حل شد

فراز کمالوند، سرمربی تراکتورسازی معتقد است که بازیکنان این تیم بعد از اردوی امارات 60 تا 65 درصد آماده شده اند. او در این خصوص به خبرنگار سایت گل می گوید:« اگر در ایران می ماندیم شرایط تمرین در نوبت صبح و عصر وجود نداشت به همین دلیل راهی امارات شدیم و اردوی بسیار خوبی را برگزار کردیم. الان بازیکنان تراکتورسازی 60 تا 65 درصد آماده هستند و تا شروع لیگ به آمادگی کامل می رسند.» کمالوند در مورد شکست سنگین تراکتور مقابل تیم ازبکستانی تاکید می کند:« به نظر من در بازیهای تدارکاتی نتیجه مهم نیست. ما در بازی دوم بیشتر از بازیکنان جوان و آنهایی که کمتر فرصت بازی داشته اند استفاده کردیم و فکر می کنم تجربه کم بازیکنان ما باعث شکست شد. با این حال اردوی امارات بسیار خوب بود
 او در مورد مشکلات مالی بازیکنان می گوید:« با مساعدت دکتر بیگی و آقای اسبقیان ، استاندار و مدیر تربیت بدنی استان 20 درصد از قرار داد بازیکنان قبل از سفر به امارات پرداخت شد و در حال حاضر مشکل خاصی به وجود نیامده است.»
 کمالوند در مورد بازیهای تیم ملی در جام ملتهای آسیا خاطر نشان می کند:« خیلی خوشحالم که ایران با دو برد پی در پی صعودش را به مرحله بعد قطعی کرد. امیدوارم با قهرمانی تیم ملی در جام ملت ها ناکامی های فوتبال ایران جبران شود. ما اگر کره جنوبی یا استرالیا را ببریم به احتمال فراوان فینالیست خواهیم شد.»
 کمالوند در پایان حرفهایش درمورد نیمکت نشینی جاسم کرار بازیکن مورد علاقه اش در تیم ملی عراق می گوید:« من هر روز با کرار در تماس هستم او به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا در بازی اول غایب بود اما مقابل امارات به میدان رفت. بعضی ها اطلاعات درست ندارند اما باید بگویم که کرار به دلیل مصدومیت بازی نکرد.»

عليزاده: اميدوارم خدا نظر كند تا سهميه آسيا را بگيريم/ مس كرمان اصلي‌ترين حريف ماست

علي عليزاده مهاجم تراكتورسازي تبريز اردوي اين تيم را در امارات مناسب و مفيد ارزيابي مي‌كند. او در گفت‌وگو با خبرنگار سايت گل در مورد اين موضوع مي‌گويد:« ما 16 جلسه تمريني را پشت سر گذاشتيم و دو بازي تداركاتي هم انجام داديم كه الشعب امارات را برديم و مقابل تيم ازبكستاني هم شكست خورديم. البته ما در اين اردو تمرينات بدنسازي انجام داديم و در بازي دوم مقابل تيم ازبكستاني بدن‌هايمان كُپ كرده بود. در مجموع فكر مي‌كنم اردوي بسيار مفيدي بود و حالا در تبريز بيشتر تمرينات تاكتيكي انجام خواهيم داد.»
عليزاده در پاسخ به اين سوال كه فكر مي‌كني تراكتور امسال سهميه آسيا را بگيريد، تأكيد مي‌كند:«‌كار بسيار سختي است ولي اميدوارم خدا به تيم ما نظر كند تا سهميه آسيا را بگيريم. ما در تبريز دو بازي مهم مقابل سپاهان و مس كرمان داريم كه بايد هر 6 امتياز را بگيريم. در ضمن فكر مي‌كنم براي گرفتن سهميه آسيا مس كرمان اصلي‌ترين حريف ماست.»

سپاهان آمد، توره نیامد!

اردوی تیم سپاهان اصفهان درترکیه به پایان رسید و این تیم به اصفهان بازگشت. نکته جالب در مورد این تیم این است که هنوز ابراهیم توره، مهاجم سنگالی سپاهانی ها به جمع این تیم اضافه نشده است.
 این بازیکن که برای تعطیلات کریسمس راهی کشورش شده بود وعده داده بود که پیش از اردو در اصفهان به تمرینات بازگردد اما در جدیدترین تماسش با مسولان تیم اعلام کرده که بعد از بازگشت تیم از اردوی ترکیه به اصفهان می آید!
 این مساله باعث عصبانیت مسولان سپاهان شده وآنها قصد دارند تا جریمه مالی سنگینی برای این بازیکن در نظر بگیرند. البته از آنجا که توره بازیکن مورد علاقه امیرقلعه نویی است بعید به نظر می رسد که جریمه فنی برای او درنظر گرفته شود!

راي كميته انضباظي تا آخر هفته اعلام مي شود/ پرسپوليس بايد 90 ميليون به معمارزاده بپردازد


ميثاق معمارزاده دروازه بان دو فصل گذشته پرسپوليس بعد از جدايي از اين تيم و پيوستن به فولاد زماني كه براي دريافت مطالبات فصل اول حضورش در اين تيم به جايي نرسيد به كميته انضباطي شكايت كرد.
ميثاق در 3-4 جلسه انضباطي همراه با وكيل باشگاه پرسپوليس به فدراسيون فوتبال رفت اما اين جلسات نتيجه مشخصي نداشت .سرانجام باشگاه پرسپوليس اعلام كرد طلب ميثاق را به صورت توافقي پرداخت مي كند اما براي پرداخت اين پول تا امروز اتفاق خاصي رخ نداده است.
به همين خاطر قرار است تا پايان اين هفته كميته انضباطي راي خود را درباره طلب اين بازيكن صادر كرده و پرسپوليس را مجبور به پرداخت مطالبات معمارزاده كند. اين بازيكن حدود 90 ميليون تومان بابت قرارداد سال اولش از پرسپوليس طلب دارد ضمن اينكه پاداش قهرماني در جام حذفي كه يك دستگاه پژو 206 بود به او و ساير بازيكنان جدا شده از تيم داده نشد.