۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

5 بازيكن اصلي ذوب‌آهن برای بازی با مس دو اخطاره هستند

تيم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ديدار روز  دوشنبه خود مقابل مس كرمان، تنها شاهين خيري را به دليل مصدوميت در اختيار دارد و بقيه بازيكنان اين تيم به اين ديدار مي‌رسند.
تمرينات تيم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان از ديروز با حضور بازيكنان ملي‌پوش در ورزشگاه فولادشهر آغاز شد.
در اين تمرينات كه با حضور شهاب گردان، قاسم حدادي‌فر، محمدرضا خلعتبري و فرشيد طالبي، بازيكنان ملي‌پوش ذوب‌آهن برگزار شد، بازيكنان براي بازي روز دوشنبه مقابل مس كرمان آماده می شوند.
ذوب‌آهن در اين بازي هيچ بازيكن محرومي ندارد و ابراهيم‌زاده مي‌تواند به جز خيري، از همه بازيكنان خود استفاده كند.
نكته قابل توجه اينكه در حال حاضر قاسم حدادي‌فر، فرشيد طالبي، محمدرضا خلعتبري، سيد محمد حسيني و اسماعيل فرهادي5 بازيكن ذوب‌آهن دو كارته هستند و در صورتي كه در بازي روز دوشنبه كارت زرد بگيرند، ديدار هفته آينده خود مقابل سايپاي كرج را از دست مي‌دهند.
حتي اگر اين بازيكنان در بازي روز دوشنبه كارت زرد نگيرند، امكان از دست دادن شهرآورد اصفهان با توجه به برنامه ليگ وجود دارد، از این رو بعید نیست آنها حضور در بازی مقابل سپاهان را به دیدار هفته بعد مقابل سایپا ترجیح بدهند!

قلعه نویی: زماني كه سرمربي تيم ملي بودم نه باشگاهي گله مند شد، نه ليگي تعطيل!

شرايط سپاهان پس تعطيلات ليگ برتر را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
بايد بگويم كه تيم ما هميشه به دليل تعداد ملي‌پوش‌هاي خود، با مشكل مواجه بوده و برنامه‌هاي تمريني ما هيچ‌گاه خوب نيست؛ بازيكنان ملي‌پوش ما در حال حاضر هم از نظر بدني و هم از نظر رواني مشكل دارند و تخليه شده‌اند به همين دليل زمان استراحت آنها را افزايش دادم تا خود را از نظر روحي بازسازي كنند و به حالت ايده‌آل برسند؛ اميدوارم بازيكنان تا بازي صبا به شرايط مناسب باز گردند تا بتوانيم از آنها استفاده كنيم.
* هنوز هم به برنامه‌ريزي مسئولان در اين زمينه انتقاد داريد؟
البته كه منتقد هستم؛ در هيچ جاي دنيا ليگ‌ها اين چنين برگزار نمي‌شود و تعطيلات ليگ‌ها مثل ايران نيست؛ تيم‌هاي بزرگ دنيا تعداد بسياري بازيكن ملي‌پوش در رده‌هاي سني مختلف دارند اما حتي يك روز هم مسابقات ليگ آنها تعطيل نيست زيرا با برنامه‌ريزي مناسب کار مي‌كنند؛ مسئولان ما بايد به اين مسئله توجه بيشتري كنند. در هفته‌هاي ابتدايي ليگ بازي‌ها را تعطيل كردند و پس از آن با وجود اصرار ما مبني بر عدم اعزام بازيكنانمان به گوانگ‌جو، آنها را اعزام كردند و سپاهان از اين مسئله متصرر شد. اميدوارم اين برنامه‌ريزي در ماه‌هاي آينده بهتر شود تا تيم‌هاي بزرگ كمتر از اين مسئله آسيب ببينند.
* آنها معتقدند تيم ملي بر تيم‌هاي باشگاهي مقدم است و باشگاه‌ها بايد تعامل مناسبي با آن داشته باشند.
اين تعامل بايد به گونه‌اي باشد كه باشگاه‌ها و تيم‌ها نيز از آن متضرر نشوند؛ در يك سالي كه من سرمربي تيم ملي بودم به گونه‌اي برنامه‌ريزي كردم كه نه باشگاهي گله‌مند شد و نه ليگي تعطيل؛ كارنامه من مشخص است و مسئولان سازمان ليگ مي‌توانند در اين زمينه گواهي بدهند اما پس از آن برنامه‌ريزي به نحو مطلوب نبود.
* اگر دوباره سرمربيگري تيم ملي به شما پيشنهاد داده شود، آن را قبول مي‌كنيد؟
هيچ كس پيشنهادي نداده و در حال حاضر بحث سرمربيگري من در تيم ملي مطرح نيست؛ توجه كميته فني فدراسيون فوتبال اكنون معطوف به سرمربي خارجي است و بحثي در مورد سرمربي ايراني در اين تيم مطرح نيست.
* گزينه‌هاي فدراسيون فوتبال را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
همه نقطه نظراتم را به فدراسيون اعلام كردم و اميدوارم مسئولان توجه كافي را به نظرات اعضاي كميته فني داشته باشند و بهترين گزينه را براي سرمربيگري تيم ملي انتخاب كنند؛ اميدوارم هر كس به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب مي‌شود، باعث رشد فوتبال ايران شود.

* توره باز هم با تاخير بسيار به ايران آمد!
اين بازيكن به كميته انضباطي باشگاه رفته و مطمئن باشيد كه مسئولان سپاهان طبق قرارداد، او را جريمه مي‌كنند و اين بازيكن تاوان بي‌انضباطي‌هاي خود را مي‌دهد.
* بسياري مي‌گويند توره به دليل بي‌انضباطي‌هايش بايد بيش از اين از سوي سرمربي تيم جريمه شود.
توره در ابتداي فصل نيز به ميزان قابل توجهي جريمه شد و مسئولان باشگاه طبق قرارداد، ميزان قابل توجهي از قرارداد وي را کسر کردند.
* اما او پس از چند هفته در تركيب تيم قرار گرفت.
نه، آن زمان هم 4-5 بازي در تركيب قرار نگرفت و به نوعي با اين كار جريمه شد؛ نبايد در مورد اين مسائل حاشيه‌سازي كرد زيرا توره در ابتداي فصل هم به ميزاني كه حقش بود جريمه شد و مطمئن باشيد در حال حاضر نيز جريمه متناسب با قرارداد وي اعمال مي‌شود..
* بازي روز دوشنبه مقابل صبا را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
فيبلم بازي‌هاي صبا را ديده‌ام و مي‌دانم كه اين تيم بازيكنان و كادر فني خوبي دارد اما سپاهان براي تداوم روند رو به رشد خود و رسيدن به صدر جدول بايد اين بازي را به خوبي پشت سر بگذارد و 3 امتياز آن را ازآن خود كند. هميشه در بازي‌هاي برگشت شرايط دشوارتر است و رسيدن به 3 امتياز اين بازي‌ها براي دو تيم اهميت بسياري دارد؛ اميدوارم سپاهان در اين بازي پيروز ميدان باشد.

واکنش مظلومی به افشاگری فرهاد مجيدی

عضو كميته انضباطي باشگاه استقلال گفت: مجيدي نبايد مي‌گذاشت ناراحتي‌اش به حاشيه كشيده شود و بايد حرف‌هايش را به باشگاه مي‌زد.

غلامحسين مظلومي در مورد جلسه كميته انضباطي فرهاد مجيدي عنوان كرد: هنوز اطلاعي در مورد تشكيل جلسه نداده اند اما اميدوارم اين موضوع هر چه زودتر حل شود.

وي افزود: مجيدي بازيكن بزرگ و عزيز ماست. او هم به لحاظ اخلاقي و هم فني مورد تاييد همه است اما چون در يك جلسه تمريني شركت نكرده بود كادرفني از باشگاه خواست از او توضيح بخواهند.

مظلومي ادامه داد: مجيدي نبايد حرف هايش را در مصاحبه با رسانه ها مي گفت. او مي توانست صحبت هايش را در باشگاه مطرح كند. اين اتفاقاتي كه افتاده نه به نفع خودش است و نه باشگاه استقلال. تيم در اين شرايط نياز به آرامش دارد. من هميشه حامي مجيدي بودم و از طرفداران پروپاقرص او هستم اما نبايد به حاشيه برود. او بايد الگوي اخلاقي كل تيم باشد.

اين عضو كميته انضباطي باشگاه استقلال در مورد اينكه مجيدي مدعي شده باشگاه به او اتهام بي تعصبي زده است، گفت: مجيدي هميشه با تعصب و با غيرت بوده است. از طرف بعضي ها شيطنت مي شود و اين خاصيت تيم هاي بزرگ است كه حاشيه دارند.

“گرگهای سرخ آذربایجان” امپراتور آینده ی فوتبال ایران





TractorFansPortal.Com. نيروي افسونگر فوتبال، مرزهاي بين ملت ها را در مي نوردد و تاثيرات شگرفی را از خود بر جاي مي گذارد. جنبه هاي متفاوتي از فوتبال بر ملل دنيا اثرگذار بوده است، از تاثيرات اقتصادي و سياسي تا افزايش غرور ملي و افتخار به مليت، زبان و هویت خود. امروزه ملتها روشهای متفاوتی را جهت ابراز وجود و هویت خود برمی گزینند که یکی از سهل ترین و کم هزینه ترین شیوه ها جهت ابراز اعتقادات، علایق و نزدیک شدنشان به همدیگر یاری گرفتن از پتانسیل قدرتمند فوتبال می باشد که بعنوان زبانی مشترک در راستای تعامل مردم جهان ایفای نقش می نماید.
زمانی “تیراختور” فقط یک تیم فوتبال بود که هواداران آن بیشتر منحصر به شهر تبریز میشدند. تحول فوتبال کشور از لیگ آماتور به نیمه حرفه ای و عدم تطابق این تیم با شرایط لیگ برتر سبب سقوط آن به لیگ دسته اول گشت که علیرغم تلاشهای فراوانش جهت بازگشت به سطح اول فوتبال کشور سالیان سال در گریختن از گرداب گریزناپذیر لیگ پایین دست کشور توفیقی بدست نیاورد گویی که مقدر گشته بود تراکتور تا ابد در طلسم ناگشودنی این لیگ باقی بماند!. در آن بازه ی زمانی 8 ساله ناکامیهای این تیم رنجهای بیشماری را برای هوادارانش پدید آورد اما در پایان آن دوره ی مرارت بار پدیده ای در فوتبال به رکود گراییده ی کشور ظهور نمود که چشمان از حدقه درآمده ی اهالی فوتبال کشور را بطور کامل خیره بخود نمود. آری! تراکتور با نام تراکتورسازی تبریز با لیگ برتر وداع نموده اما با نام تیراختور آذربایجان با دهها میلیون هوادار از اقصی نقاط کشور و جهان بازگشت باشکوهش به سطح اول فوتبال کشور را جشن گرفت. هواداران این تیم بلااستثناء تمامی ورزشگاههای کشور را به تسخیر خود درآورده و با بجا گذاشتن آماری خیره کننده با اختلافی فاحش رقبا را پشت سر گذاشتند. تیم محبوب آذربایجانیان زبان گویای ملتش شد و در هر بازیش هزاران نفر هوادار مطالبات مدنی خود را فریاد زدند. شعار یاشاسین آذربایجان که معانی بیشماری را با خود حمل می نماید جاویدتر از همیشه شد و شعار تورک دیلینده مدرسه، اولمالیدیر هر کسه” نماد و سمبل مطالبات هواداران این تیم گشت. دل نگرانی شدید ملت آذربایجان از تراژدی زیست محیطی که در دریاچه ی اورمیه در حال وقوع است به میادین فوتبال کشانده شد و با شعار گلین گئداخ آغلییاخ، اورمو گؤلون دولدوراخ بغض سنگین این ملت قهرمان و همیشه در صحنه به سختی آب شد. تیراختور پیوند و اتحاد آذربایجانیان و سایر تورکهای ایران را گسست ناپذیرتر از قبل نمود و این ملت که تاریخ درخشانی را در عقبه ی خود دارد بازهم چون مروارید درخشانی درخشید که این درخشش چنان پرفروغ بود که انوار تابانش تا دوردست ترین نقاط گیتی نیز روانه شد. واژه ای جدید به نام “تیراختور” به ادبیات فوتبال ایران و جهان وارد شد و هر آذربایجانی و تورک ایرانی در قالب تیراختور به فریاد زدن هویت وجودی خود پرداخت. پیوند عاشق و معشوقی برقرار گشته بین این تیم و هوادارانش سبب تمثیل این تیم با عناوین زیبا و پرمغز فراوانی گشت. تیراختور در پیوند با تاریخ ملت خود لقب گرگهای سرخ آذربایجان” را بخود گرفت که نشأت گرفته از اراده، سختگوشی و خستگی ناپذیر بودن ملت آذربایجان می باشد. تیم پرهوادار آذربایجان اکنون پس از کش و قوسهای فراوان در عرصه ی فوتبال کشور در چند قدمی آسیا قرار دارد و گرگهای سرخ آذربایجان” خود را مهیای تداوم حضورهای حماسیشان در آوردگاه فوتبال آسیا می نمایند. آسیا منتظر حضور تیراختور با هواداران دهها میلیونیش می باشد. قلبهای میلیونها نفر عاشق با شروع شمارش معکوس برای آسیایی شدن تیراختور به تپش افتاده است پس پیش بسوی آسیا...
آرتان آرمان

تيموريان و نصرتي از فردا در تمرينات تراكتورسازي

دو بازيکن ملي‌پوش تراکتورسازي با بازگشت به تبريز از فردا در تمرينات اين تيم حاضر مي‌شوند.

 تمرينات تيم تراکتورسازي درحالي پيگيري مي شود که آندارنيک تيموريان، محمد نصرتي و جاسم کرار همچنان غايبان تمرين اين تيم هستند.
 قرار است امشب نصرتي و تيموريان که جز معدود بازيکنان اين تيم هستند که هنوز پولي دريافت نکرده اند به تبريز بازگردند و از فردا در تمرينات اين تيم شرکت کنند.
 جاسم کرار نيز که در عراق بسر مي برد فردا به ايران باز مي گردد.
 فراز کمالوند سرمربي تراکتورسازي به تازگي با رفع مشکلات مالي به تمرينات اين تيم بازگشته است.

دايي مصاحبه شيث را تكذيب كرد!

علي دايي ، سرمربي پرسپوليس امروز در مصاحبه اي با سايت گل به صحبت هاي شيث رضايي واكنش نشان داده است. او تمام حرفهاي بازيكن پرسپوليس را تكذيب كرده و به گفته او بازيكنان هم بعد از خواندن اين مصاحبه حسابي خنديده اند.
علي دايي در حالي اين صحبت ها را عنوان كرده و گفته بازيكنان به حرفهاي شيث خنديده اند كه به گفته چند بازيكن پرسپوليس او در رختكن حرفهاي شيث را تكذيب كرده.  گزارش خبرنگار سايت گل علي دايي بعد از صحبت هاي شيث در جمع بازيكنان قسم خورده است كه به هيچ عنوان او را مامور نكرده تا آمار دو بازيكن تيم را بگيرند و اين مساله اصلا صحت ندارد. او همچنين از بازيكنان خواسته تا خود در مورد حرفهاي اين بازيكن قضاوت كرده و بگويند كه آيا او راست مي گويد يا نه. بدين ترتيب مشخص نيست كه آيا واقعا بازيكنان به صحبت هاي شيث خنديده اند يا آن را جدي گرفته اند كه دايي مجبور به تكذيب شده است

۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

درگیری لفظی مسعود عنایت با منتقدانش

حضور مسعود عنایت، رئیس پیشین کمیته داوران در گردهمایی روز پنجشنبه داوران دیروز و امروز فوتبال ایران، این فرصت را به منتقدانش داد تا با وی تسویه حساب کنند.

کلاس توجیهی داوران فوتبال ایران که روز پنجشنبه در آکادمی فوتبال برگزار شد، نخستین جلسه‌ای بود که داوران در آن با حسین عسگری، سرپرست جدید کمیته داوران روبه‌رو شدند. جلسه هم اندیشی و آشنایی آنها با سرپرست جدید البته حواشی مختلفی هم داشت که شاید مهمترین آنها خداحافظی رسمی مسعود مرادی با داوری بود.

مرادی در حضور علی کفاشیان و مهدی محمد نبی، رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال با داوری وداع کرد و بدون اینکه از او تقدیری صورت بگیرد. البته برای مراسم خداحافظی بدون سرو صدای مسعود مرادی، مسعود عنایت رئیس پیشین کمیته داوران نیز به آکادمی فوتبال آمده بود.

عنایت که ظاهرا جزو مدعوین به جلسه داوران نبوده و تنها به خاطر مسعود مرادی در گردهمایی آنها شرکت کرده بود، پس از خروج کفاشیان و نبی از سالن آکادمی فوتبال درگیر بحثی با پیشکسوتان داوری می شود که طی چهار گذشته بارها پیرامون آن با داوران قدیمی در کش و قوس بوده است و آن چیزی نیست، جز فساد در داوری!

داوران پیشکسوتی مانند پرویز سیار، مصطفی ممیز و ... مانند گذشته بحث رشوه و اعمال نظر در تصمیمات داوری را پیش کشیدند که اعتراض مسعود عنایت را به دنبال داشت. عنایت که در مقام دفاع از داورانش برآمده بود پاسخ منتقدانش را داد و حتی با آنها درگیر شد. عنایت که این بار نه به عنوان یک مدیر، بلکه یک پیشکسوت در کنار همکارانش حضور یافته بود، نتوانست خود را از درگیری لفظی با آنها رهایی بخشد.

مسعود عنایت که چهار و نیم سال مسئولیت کمیته داوران فدراسیون فوتبال را برعهده داشت، چندی پیش از سمت خود کناره گیری کرد و حسین عسگری جایگزین وی شد.

۱۳۸۹ بهمن ۷, پنجشنبه

سرمربی و سرپرست سابق تراکتورسازی در مقابل هم

تراکتور 1مس سونگن صفر دیدار تدارکاتی دو تیم تراکتور سازی وتیم دسته دومی مس سونگون با تنها گل دقیقه 5 دنی اولروم به نفع سرخپوشان تمام شد . حسن آذرنیا که سال گذشته بعنوان سرپرست تیم تراکتور سازی در کنار فراز کمال وند مشغول بکاربود امروزبعنوان سرمربی تیم مس در مقابل سرمربی تراکتورقرار گرفت .
نکته قابل ذکر در مورد این دیدارجدیت وانگیزه بازیکنان مس در مقابل بازیکنان تراکتور سازی بود که برای نشان دادن شایستگی های خود با قدرت تمام در مقابل این تیم قرار گرفتند ، البته این عامل خود نکته مثبتی بود برای تراکتور سازان که یک بازی تدارکاتی خوب را تجربه کنند .
 فرازکمالوند در دیدار امروز که در خسروشهریکی از شهرهای حومه شهر تبریز برگزار شد در کنار تیم نکات لازم را گوشزد می کرد .

نشست جعفري و كمالوند براي رفع مشكلات

نشست مديرعامل و سرمربي تراکتورسازي براي رفع مشکلات اين تيم برگزار شد.

امروز بعدازظهر طي جلسه‌اي که با حضور مديرعامل، قائم مقام، سرپرست و سرمربي تيم تراکتورسازي در محل باشگاه برگزار شد، طرفين در جلسه با مطرح کردن موارد ايجاد شده طي چند روز گذشته در باشگاه در مورد استعفاي سرمربي تيم تراکتورسازي با يکديگر به گفت‌وگو پرداختند و فراز کمالوند در اين جلسه با اشاره به مصاحبه جعفري با يکي از روزنامه‌ها که در مورد عدم دخالت وي در امور مديريت باشگاه بود، از جعفري خواست در اين باره شفاف‌سازي کند که مديرعامل باشگاه تراکتورسازي با اشاره به اين که تمام مصاحبه به طور کامل چاپ نشده بود، اين مصاحبه را زياد مهم ندانست که سرمربي بخواهد استعفا دهد.

در ادامه جعفري مديرعامل باشگاه تراکتورسازي در رابطه با موارد مطرح شده از سوي کمالوند در يکي از روزنامه‌ها که خواستار عذرخواهي جعفري از کمالوند براي بازگشت به تراکتورسازي شده بود و چند نکته ديگر که موجب رنجش خاطر مديرعامل و هواداران باشگاه تراکتورسازي شده بود توضيح خواست.

کمالوند با رد آن مصاحبه و اين که در گفته‌هايش هرگز نگفته است که استعفا داده و خواستار عذرخواهي شده است اين مصاحبه‌ها را کذب محض خواند و با رد گفته‌هاي چند روز گذشته خود خواستار برطرف شدن سوء تفاهمات شد و قرار بر اين شد کمالوند براي نشان دادن حسن نيت خود امروز با حضور در اخبار ساعت 11 شبکه استاني سهند تبريز گفته‌هايي‌ که براي عذرخواهي جعفري از وي را بود تکذيب کند تا هواداران از نگراني بيرون بيايند.

در ادامه جعفري نيز با قبول گفته‌هاي کمالوند، از او خواست که پس از اين تراکتورسازي و کمالوند در يک محيط کار آرام و به دور از تشنج هدف خود را براي رسيدن به موفقيت‌هاي آتي تيم ادامه دهند.

کمالوند استعفايش از تراکتورسازي را تکذيب کرد

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز گفت: کمالوند مضوع استعفايش از تيم را تکذيب کرده و اين مساله منتفي است، اما از نزديک در خصوص اين موضوع بيشتر صحبت خواهيم کرد.

  محمدحسین جعفری پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر در تبریز افزود: پس از سو تفاهم هایی که بین من و کمالوند به وجود آمده بود، وی تلفنی با من تماس گرفت و قرار شد به همراه تیم به تبریز بازگردد و از نزدیک با هم در این خصوص صحبت کنیم.
جعفری با اشاره به حضور سرمربی تیم در بازی تدارکاتی تراکتورسازی مقابل کاوه تهران که با نتیجه پنج بر دو به سود تراکتورسازی خاتمه یافت، اظهارداشت: کمالوند در این دیدار به دلیل مشغله کاری و نرسیدن به بازی، نتوانست بر سر تیم حاضر شود.
اختصاص اعتبار 5 میلیارد ریالی به باشگاه تراکتورسازی تبریز
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز در خصوص مسائل و مشکلات مالی باشگاه، بیان داشت: به دنبال جذب منابع و اعتبار مالی برای باشگاه هستیم و در اولین گام پیگیر تعهد مالی پنج میلیارد ریالی سازمان تربیت بدنی به باشگاه تراکتورسازی هستیم و با جذب این مبلغ، بخشی از دستمزد بازیکنان تیم پرداخت می شود.
سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی نیز در خصوص مسایل رخ داده بین مدیرعامل و سرمربی تیم، خبری با عنوان ''فراز کمالوند تکذیب کرد'' ، و از قول مدیرعامل باشگاه نوشت: روزنامه ورزشی مصاحبه مرا کامل چاپ نکرده است.
سایت مزبور در این خبر آورده است: کمالوند شایعه استعفا خود را تکذیب کرده و موضوع استعفایش را برداشت رسانه ها از صحبت هایش اعلام کرده است.
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که با 34 امتیاز از 20 بازی در رده چهارم جای گرفته روز شانزدهم بهمن ماه جاری در همدان به مصاف پاس این شهر می رود.

۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

يالقيز جينابلاري دونياسين دئييشدي

تسليت بنرين ايرشادين قاباغيندا گورنده باشيم دوندي ، گؤزلريم دولدي ، خبر چوخ آجي آما گرچئك ، بير آذربايجان ايگيتي آراميزدان كوچدو ، يالقيز جينابلاري دونياسين دئييشدي.

يالقيز دان 3 ديرلي اثر گلجك نسل لره ياديگار قالدي : جیغان ویغان، چیغیر باغیر و چال ها چال 

ایکی جان آواره سی
بیر قانلی اوره ک چیرپینیری قان آراسیندا
                                                       ویرنیخمادادیر قالمیش ایکی جان آراسیندا
هجرانه دؤزوب یا کی چالیشسین چاتا وصله
                                                        آواره قالیب وصل ایله هجران آراسیندا
چوخ جان آتیری جانینی جانانه یئتیرسین
                                                         سین_ سین گزیری عالم امکان آراسیندا
فکریم یول ایتیرمیش غریب آواره دی سانکی
                                                          حیران دولانیر برّ و بیان آراسیندا
گون باتمیش اذان دیر دئیه سن قاش قارالیبدیر
                                                         یول اَیریمی بیر قورخولو اورمان آراسیندا
ال اوزمه لی یَم یا یئنه ده دؤزمه لی یَم من
                                                          تدبیر قیلین بو ایکی بحران آراسیندا
بیر خیردا گیلایه یئکه لیر اولسون عداوت
                                                           بیر عؤمر یئر ائتسین ایکی جانان آراسیندا
جاندا دا مایا قویمالی اولساق یئری واردیر
                                                         تا صلح یارانسین بوتون انسان آراسیندا
یوخ غصه سی بیر گون ده کوسولسه دوشونن دوست
                                                         لازم دی اوموب_ کوسمه ده خوبان آرسیندا
بیر سام یئلی اسجک او کی بیزدن الین اوزدو
                                                         اوندان نه اوماق قورخولو طوفان آراسیندا
حق وئرمه لی ییک حق لی یه هر کیمسه اولا حق
                                                          زور قانونو جنگلده دی حیوان آراسیندا
نقد اولسادا آنجاق ائله دوزگون گرک اولسون
                                                          بیر کلمه ده هئچ اولمایا بهتان آراسیندا
بهلول کیمی من ده آغاجی اَت کیمی سوردوم
                                                         هارون لارا سؤز ساپلادیم عنوان آراسیندا
بیر گون گله جک یالقیز آدین قالمیش اؤزون یوخ
                                                         ائللر دئیه جک آدینی دستان آراسیندان
سندن قالاجاق قالسا بو اوچ یئرده نشانه
                                                         آرشیو ایله ویترین ایله دیوان آراسیندا
شاید ده سنین شکلینه هیکل یوناجاقلار
                                                           ائللر گؤره جک شهرده میدان آراسیندا
                                                                                                          یالقیز



كمالوند:واکنشم در مقابل آن مصاحبه طبيعي بود

سرمربي تيم تراکتورسازي با اشاره به بازگشت مجددش به تيم تراکتورسازي گفت: مديرعامل باشگاه مصاحبه‌اش را تکذيب کرد و امروز جلسه‌اي را با ايشان خواهم داشت.
 فراز کمالوند در گفت و گو با خبرنگار ورزش "دي‌نا" درباره بازگشتش به تراکتورسازي گفت: «آقاي جعفري مصاحبه‌اش را تکذيب کرد و امروز صبح (چهارشنبه) جلسه‌اي را با او برگزار خواهم کرد تا کارم را مجددا بعد از چند روز در اين تيم از سر بگيرم.»
 وي درباره اينکه در اين چند روز مصاحبه‌هاي تندي عليه مديرعامل باشگاه انجام داده بود، اظهارداشت: «در هر صورت تصورم بر اين بود که اين حرفها را گفته است و چون من اين حرفها را نزده بودم طبيعي بود که اين واکنش را نشان دهم.»
 سرمربي تيم تراکتورسازي درباره تمرينات بازيکنانش در چند روزي که از تيم دور بوده است، خاطرنشان کرد: «تراکتورسازي کادر فني دارد و در اين چند روز که خودم حضور نداشتم مربيان بوده‌اند و بازيکنان تمريناتشان را انجام داده‌اند و از اين بابت مشکلي وجود ندارد.«
كمالوند در حالي اين صحبت ها را مطرح كرده كه مديرعامل تراكتورسازان در مصاحبه اي ، تمام حرفهايش را تاييد كرده و اثري از تكذيب در صحبت هاي او ديده نشد! به هر حال به نظر مي رسد كه همه به رفت و آمدهاي با دليل و بي دليل سرمربي تراكتورسازان عادت كرده اند.

عذرخواهی رسمی فدراسیون فوتبال عراق!

فدراسیون فوتبال عراق رسما از مردم آن کشور بدلیل حذف تیم ملی عراق از جام ملت های آسیا عذرخواهی کرد.
 به گزارش سایت گل، دبیر کل فدراسیون فوتبال عراق روز گذشته متن بیانیه رسمی این فدراسیون را در اختیار رسانه های عراقی و کشورهای عربی همسایه قرار داد که طی آن رسما از مردم، مسئولان و خبرنگاران کشور عراق بدلیل شکست برابر استرالیا و حذف از جام ملت ها عذرخواهی شد. قهرمان دوره قبلی جام ملت ها علیرغم انجام بازی بسیار خوب برابر استرالیا مغلوب گل دقیقه 118 هری کیول شد و از صعود به نیمه نهایی باز ماند.

وضعیت نصرتی فردا مشخص می‌شود

مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه کمر شرایط مبهمی دارد.
به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، "محمد نصرتی" در جریان دیدار تیم ملی فوتبال ایران با کره‌جنوبی از ناحیه کمر دچار مصدومیت شد و به همین دلیل نتوانست به بازی ادامه دهد و تعویض شد.
بر این اساس نصرتی هنوز در تمرینات تراکتورسازی حاضر نشده است. قرار است او امروز از کمر خود MRI بگیرد تا میزان مصدومیتش مشخص می‌شود.
این احتمال می‌رود که مصدومیت نصرتی شدید باشد و وی نتواند تراکتورسازی را در اولین دیدار خود در لیگ برتر همراهی کند.

یک تیر و دو نشان





TractorFansPortal.Com. بعد از رکود چند هفته ای فوتبال لیگ برتر هفته بیست و یکم مسابقات با دو دیدار حساس و سرنوشت ساز برای فوتبال آزربایجان آغاز خواهد شد. حساسیت این دو بازی به این خاطر است که دو تیم همشهری تراختور و شهرداری نه تنها برای خود بلکه برای همشهری خود نیز بازی خواهند کرد. تیم تراختور در همدان به مصاف پاس و شهرداری نیز در تبریز به مصاف مس کرمان خواهد رفت. تیم مس کرمان به رغم تفاضل گل بهتر بالاتر از تراختور قرار گرفته که اگر در این بازی که در مقابل تیم شهرداری بازی خواهد کرد با شکست مواجه شود و از طرف دیگر تراختور در بازی با پاس امتیازی بگیرد این تیم
تراختور است که خود را بالاتر از مس در جدول رده بندی خواهد دید. از طرف دیگر اگر تیم تراختور در بازی با پاس همدان به برتری دست یابد و شهرداری نیز مس را مغلوب نماید شهرداری با امتیاز بهتری از قعر جدول جدا خواهد شد. با این تفاسیر حال هواداران پرشور تراختور و شهرداری وقت آن نرسیده که با همدلی و اتحاد مثال زدنی با یک تیر دو نشان بزنیم؟ اگر در بازی با شهرداری که به نوعی حمایت از تیم تراختور نیز هست در ورزشگاه حاضر شویم می توانیم با حمایت از دومین تیم محبوب آزربایجان شهرداری بر مس کرمان غلبه کرده و شادی را به تیم و بازیکنان تراختور نیز هدیه
دهیم. برای هر هوادار تراختور و شهرداری واجب است که خود را برای این بازی مهم آماده کند و با حضور در ورزشگاه سهند وظیفه ی ملی خود در قبال تیم تراختور و شهرداری و آزربایجان را به انجام رساند. به امید روزی که قله های افتخار را با هم و در کنار هم یکی پس از دیگر فتح کنیم.
یاشاسین آزربایجان تیملری
یاشاسین آزربایجان ایگیدلری
Qartal Türk oğlu

۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

فوتباليست : با آن شعار ، با اين بازي ، فقط دل شكستيم.

فقط دل شکستن بلدند!
با آن شعار ( شاهزاده ها ٬ شیران و ستارگان پارسی )
+
با این بازی ( باخت در برابر کره )
=
فقط دل شکستند!
با معرفي و خريد فوتباليست از اولين و تنها نشريه مستقل هوادار ورزش آذربايجان حمايت كنيم.

نیمه نهایی جام ملتهای آسیا؛ جدال ژاپن-کره ی جنوبی، ازبکستان-استرالیا برای راهیابی به فینال

مرحله نیمه نهایی رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا عصر امروز در قطر برگزار می شود. حسین کامرانی فر و رضاسخندان کمک داوران ایران دیدار تیم های ژاپن و کره جنوبی را در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا پرچم می زنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، برنامه مسابقات به این شرح است:
مرحله نیمه نهایی:
سه شنبه 5 بهمن:
ژاپن - کره جنوبی؛ ساعت 16 و 55 دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه الغرافه.
خلیل الغمدی از عربستان به همراه حسن کامرانی فر و رضا سخندان دو کمک ایرانی خود، قضاوت دیدار فوق را برعهده خواهند داشت.

ازبکستان - استرالیا؛ ساعت 19 و 55 دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه الخلیفه
علی البداوی از امارات به همراه صالح المرزوقی از امارات و یاسر مرد از کویت این دیدار را قضاوت خواهند کرد.
مسابقات رده بندی و فینال هم جمعه و شنبه برگزار خواهد شد.

۱۳۸۹ بهمن ۴, دوشنبه

مديرعامل باشگاه مس كرمان:ارائه بازي خوب در ديدار تكراري مس و ذوب آهن مورد نظر ما مي باشد

مدير عامل باشگاه مس کرمان گفت: در ديدار تکراري بين مس کرمان و ذوب آهن اصفهان در يازدهم بهمن ماه جاري تنها مسئله مورد نظر ما ارائه يک رقابت جوانمردانه، خوب و زيباست.


 ''فتح الله نژاد زماني'' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ما با تيم ذوب آهن جنگ نداريم و در اين مسابقه براي ارائه يک بازي جوانمردانه و کسب پيروزي تلاش لازم را انجام خواهيم داد.
 وي با اشاره به اينکه از بازيکنان تيم خواستار اجراي نکات مورد نظر کادر فني در ديدار مقابل ذوب آهن هستيم، ادامه داد: گاهي اوقات در يک ديدار، تيم بازنده به دليل عملکرد خوب و قابل تحسين مورد تشويق هواداران و اهالي فوتبال قرار مي گيرد.
 نژاد زماني در رابطه با درخواست باشگاه مس کرمان از فدراسيون فوتبال در مورد بخشيدن جرائم در نظر گرفته شده براي بازيکنان پس از ديدار مقابل ذوب آهن و برگشت شرايط به قبل از برگزاري اين ديدار گفت: هنوز پاسخ قطعي در اين رابطه به ما اعلام نشده است.
 وي اظهار داشت: بين باشگاه مس کرمان و فدراسيون فوتبال ارتباط تنگاتنگي وجود دارد و مانند گذشته به تصميمات گرفته شده در فدراسيون اعتماد داريم.
 نژاد زماني گفت: حفظ جايگاه و شرايط کنوني مس در دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر فوتبال از اهميت ويژه اي برخوردار است.
 وي حضور مرفاوي در تيم مس کرمان را يک شانس براي اين باشگاه عنوان کرد و گفت: مرفاوي تيم جواني را ساخته و اميدواريم با کاهش ميانگين سني بازيکنان تيم از 25 سال به 22 سال در سال آينده جايگاه بهتري را در فوتبال ايران داشته باشيم.
 وي با تاکيد بر اينکه توسعه ماندني و رشد برگشتني است، ادامه داد: براي انجام کارهاي توسعه اي با همدلي و همکاري کادر فني و ساير همکاران تلاش خواهيم کرد.
نژاد زماني بيان کرد: حضور 6 تيم فوتبال و تيم هاي هندبال، دوچرخه سواري، تکواندو و پينگ پنگ بانوان مس کرمان در ليگ هاي مختلف کشوري عناوين و رتبه هاي قابل توجه اي را دارند که اين موفقيت ها نتيجه تلاش، همکاري و همياري همه ورزشکاران و کادرفني در تمامي رشته هاست.
 مدير عامل باشگاه مس کرمان ادامه داد: جوان گرايي و بومي گرايي و ايجاد پيوستگي بين گروه هاي سني مختلف در فوتبال از جمله اهداف مهم ما در باشگاه محسوب مي شود که ارتقا بخش هاي مختلف آموزشي، حقوقي، زيرساختها، اقتصادي و رسانه بر طبق استانداردهاي کنفدراسيون فوتبال آسيا مورد نظر ماست.
 وي خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه بخش عمده اعتبارات ما مربوط به قرارداد بازيکنان است قصد داريم در اساسنامه باشگاه مس کرمان را با سبک و سياق اقتصادي تجديد نظر کنيم تا نظر کنفدراسيون فوتبال آسيا را جلب کنيم.
 نژاد زماني اظهار داشت: 400 فوتباليست در کرمان و 300 فوتباليست را در رفسنجان در گروه سني 9 تا 20 سال آموزش مي دهيم و سعي داريم با راه اندازي پايگاهي در کهنوج و جيرفت و فعاليت آنها در زمينه پرورش فوتباليست، در آينده به خريد و فروش بازيکن در باشگاه مس کرمان بپردازيم.
 وي با بيان اينکه از عملکرد خود به عنوان مدير عامل باشگاه درطول بيش از يک سال گذشته راضي نيستم، افزود: هنگامي که بتوانيم کمپ اختصاصي براي گروه هاي سني پايه، سالن اختصاصي، زمين چمن اختصاصي مس و ساختمان مناسب براي باشگاه راه اندازي کنيم موفق عمل کرده ايم.
 

گالاتاساراي و فنر باحچا در ميان پرطرفدار ها

در نظر سنجي به عمل آمده از سوي 'آلمان اسپورت'، تيم فوتبال بارسلونا به عنوان پرطرفدارترين تيم اروپا شناخته شد.

به گزارش روزنامه ورزشي 'فوتو ماچ' تركيه، در اين نظر سنجي كه 100 هزار علاقمند فوتبال از 17 كشور دنيا در آن شركت كردند، تيم بارسلوناي اسپانيا با 57.8 ميليون نفر عنوان پرطرفدارترين تيم اروپايي را از آن خود كرد.

تيم هاي منچستر يونايتد و چلسي انگليس نيز به ترتيب با 30.6 و 21.4 ميليون نفر در رده هاي دوم و سوم اين رده بندي ايستادند.

تيم هاي بايرن مونيخ آلمان با 20.7، آرسنال انگليس با 20.3، ميلان و اينتر ايتاليا با 18.4 و 17.5، ليورپول انگليس با 16.4، يوونتوس ايتاليا با 13.1، زنيت روسيه با 12.5، زسكا مسكو با 10.5، اسپارتا مسكو با 9، مارسي فرانسه با 7.8، آژاكس هلند با 7.1، گالاتاسراي تركيه با 6.8، ليون فرانسه با 6.6، فنر باغچه تركيه با 6.1، آ اس رم ايتاليا با 6و دينامو كيف اكراين با 5.3 ميليون طرفدار در رده هاي چهارم تا بيستم قرار دارند.

تراکتورسازی 5 – کاوه تهران 1؛با گلزنی منیعی و بقیه

دومین دیدار تدارکاتی تراکتور سازان با برتری کامل درمقابل کاوه تهران به پایان رسید .
حریف امروزتراکتوریها در جدول رده بندی لیگ آزادگان در گروه خود با انجام 13 بازی و کسب 19 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد .
در جریان دیدار امروز که نیمه اول آن با برتری 2 بر صفر به نفع تراکتور سازی به پایان رسیده بود ،در نیمه دوم نیز شاهد رد وبدل شد ن 4گل بود که تنها یک گل سهم میزبان بود .
گل های تراکتور سازی را به ترتیب مسعود ابراهیم زاده 2گل ،بهرام دباغ 1گل ،میثم منیعی 1گل ،محمد ابراهیمی 1 گل بثمررساندند .
تراکتور یها با پرواز 8شب تهران به تبریزاردوی 4 روزه را به پایان خواهند رساند .

کمالوند به تراکتورسازي بازگشت

فراز کمالوند به کادر فني تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز بازگشت.


   سردار جعفري مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز با اعلام اين خبر گفت: پس از اتفاقات اخير و صحبت‌هاي فراز کمالوند درباره جدايي از تيم فوتبال تراکتورسازي، وي صبح امروز (دوشنبه) به صورت تلفني با من صحبت کرد و با رفع سوءتفاهم‌ها به کادر فني تيم برگشت. در حال حاضر تراکتورسازي در تهران بسر برده و عصر امروز با تيم کاوه تهران ديداري تدارکاتي خواهد داشت.

وي در پاسخ به اين سوال که چرا اصلا چنين اتفاق‌هايي در باشگاه تراکتورسازي رخ مي‌دهد و مربي که هيچ استعفاي مکتوبي نداده صحبت از جدايي مي‌کند، اظهار کرد: اين‌ کارها خوب نيست و ما با يک اقدام عجيب روبرو شديم. هرچند کمالوند به من گفت با اين کار تنها مي‌خواسته دست مديريت باشگاه را براي هرگونه تغيير احتمالي در راس کادر فني باز بگذارد. من هم توضيحاتي را درباره صحبت‌هايم مبني بر مسايل مالي باشگاه به وي دادم.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي در پاسخ به اين سوال که چطور کمالوند در مصاحبه‌هاي مختلف مشکلات مالي و موضع‌گيري مديريت باشگاه در اين زمينه را علت جدايي‌اش عنوان کرده اما به يکباره گفته با اعلام شفاهي استعفا، خواسته دست شما را براي تغييرات احتمالي در کادر فني باز بگذارد، گفت: نمي‌دانم نيت او از اين حرف‌ها چيست اما در هر حال بنده به منافع باشگاه و تيم تراکتورسازي فکر مي‌کنم و در مصاحبه‌هايم هم گفته‌ام اگر کمالوند اصرار بر رفتن دارد، ديگر نمي‌توان کاري کرد. حال کمالوند به تيم برگشته و بهتر است ديگر اين موضوع تمام شود.

وي با بيان اينکه هر باشگاهي مشکلات مالي خود را دارد، ادامه داد: همه باشگاه‌هاي کشور با مشکلات مالي دست به گريبان بوده که مديران همواره درصدد کاهش آن هستند. باشگاه تراکتورسازي هم از اين قاعده مستثني نبوده اما مشکلات ما حاد نيست. به جرات مي‌توانم بگويم باشگاه ما بيش از شصت‌ درصد تعهدات مالي‌اش را انجام داده است. عده‌اي از بازيکناني مطالباتي را دريافت کردند و سايرين هم بزودي بخشي از مطالبات‌ خود را خواهند گرفت.

جعفري همچنين درباره برنامه‌هاي آماده‌سازي تيم تراکتورسازي در تعطيلات ليگ نيز گفت: تيم ما در مجموع تمرين‌هاي خوبي را در اين مدت سپري کرد. ما اردوي مفيدي را هم در دوبي برگزار کرديم که در آنجا با تيم‌هاي الشعب امارات و نساف ازبکستان بازي تدارکاتي داشتيم. با وجود آنکه سه بازيکن ملي‌پوش تيم در اختيار نبوده و دو بازيکن اصلي هم مصدوم بودند اما از عملکرد تيم در اين مسابقه‌ها راضي هستم. ما دو بر صفر الشعب را شکست داديم و سه گل هم از تيم اصلي نساف دريافت کرديم.

 

كمالوند روي نيمكت تراكتورسازي حضور نيافت

سرمربي مستعفي تيم فوتبال تراکتورسازي در تبريز با مسئولان باشگاه بابت مشکلات اخير جلسه مي‌گذارد.

   درحالي که گفته مي شود فراز کمالوند با رفع سوءتفاهم ها به کادرفني تراکتورسازي بازگشته اما وي امروز در بازي دوستانه اين تيم مقابل کاوه حاضر نشد.
کمالوند که روز گذشته در پي مصاحبه مديرعامل اين باشگاه از سمت خود استعفا کرد در صحبت تلفني که با جعفري داشته با او به اين نتيجه رسيده که در تبريز جلسه اي بين او و اعضاي هيات مديره تشکيل شود.
پس از پايان اردوي تراکتورسازي در تهران اين تيم امشب به تبريز باز مي گردد.

جعفري: احساس مي‌كنم كمالوند به آخر خط رسيده است

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز گفت: احساس مي‌کنم فراز کمالوند به آخر خط رسيده است.

  محمد حسين جعفري در مورد استعفاي فراز کمالوند اظهار داشت: من و کمالوند هيچ قضيه اي نداريم. منتظر استعفاي کتبي کمالوند هستم. مخالف اين کار هستم اما وقتي خودش اصرار کند نمي توانيم او را به زور حفظ کنيم. او عاقل و بالغ است. من حرفي نزدم که ايشان در عالم حرفه اي گري اين طور بهانه تراشي کند.
وي افزود: ايشان در مصاحبه اي گفته بود که باشگاه هنوز پول 8 بازيکن را نداده و من هم در يکي از روزنامه ها گفتم وقتي 800 ميليون تومان به حساب باشگاه آمد اين پول را بين بازيکنان با نظر خود کمالوند تقسيم کرديم و 8 نفري که باقي ماندند قرار شد در نوبت بعدي که پول مي رسد مطالبات‌شان پرداخت کنيم اما روزنامه مذکور تيتر زده بود که کمالوند گفت به 8 نفر پول ندهيم. اگر اين سوءتفاهم باشد آيا درست است در عالم حرفه اي به جنجال کشيده شود؟ اگر او بخواهد اصرار کند مجبور هستم اين موضوع را به هيات مديره گزارش دهم.
جعفري در پاسخ به اين سوال که آيا گزينه اي براي جانشيني کمالوند در نظر دارد، گفت: ما به گزينه اي فکر نکرديم. من با کمالوند تماس گرفتم اما جوابم را نداد و احساس کردم که ايشان به آخر خط رسيده است. ايشان در ماه هاي اخير سه بار از کلمه استعفا استفاده کرده و اکنون به خاطر يک جمله من چنين کاري کرده است. حتي اگر چنين حرفي هم زده باشم ايشان نبايد بگذارد احساساتش غلبه کند.
مديرعامل باشگاه تراکتورسازي در پايان گفت: ايشان باورش شده که اگر برود تيم از هم پاشيده مي شود در صورتي که هر باشگاهي اسلوب و شيوه خودش را دارد. کمالوند براي تراکتورسازي زحمت کشيده و خودش بايد از اين زحمت مواظبت کند. اين کار حرفه اي نيست که به خاطر يک جمله بگويد مي روم. اميدوارم که ايشان بتواند بر احساساتش غلبه کند.

رسانه ای کردن استعفا کار حرفه ای نیست/ اگر واقعا میخواهد استعفا دهد باید مکتوب باشد

محمدحسين جعفري شامگاه يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: كمالوند چيزي در خصوص استعفايش از سمت سرمربيگري تيم به من نگفته و من هم اين موضوع را از رسانه ها شنيده ام.

وي در مورد اينكه آيا كمالوند به خاطر مصاحبه مديرعامل باشگاه در خصوص دخالت نكردن وي در امور مديريتي از سرمربيگري استعفا كرده گفت: هنوز هيچ نوشته اي دال بر اينكه وي از اين سمت استعفا كرده به باشگاه ارايه نشده است، اما پشت حرفم هستم.

جعفري افزود: اگر كمالوند استعفايش را به صورت كتبي به باشگاه ارايه كند قطعا آن را در هيات مديره مطرح و تصميمات لازم را خواهيم گرفت.

وي در خصوص مسايل مالي و اظهارات كمالوند در اين مورد گفت: هشت ميليارد ريالي را كه از استانداري گرفته بوديم با نظر كمالوند در بين بازيكنان تقسيم كرديم و با صلاحديد خود وي به برخي از بازيكنان پول نداديم.

تصویر مصاحبه ی سردار جعفری که آقای کمالوند از این مصاحبه خوششان نیامده است :



فراز کمالوند مصاحبه اش را تکذیب کرد؟

باشگاه تراکتورسازی خبر داد، طی تماسی با فراز کمالوند خواستار ارائه توضیحات از ایشان در مورد مصاحبه ی منتشر شده مبنی بر استعفا از تیم تراکتورسازی به علت مصاحبه ی سردار جعفری شده است که  فراز کمالوند مصاحبه ی خود مبنی بر استعفایش را تکذیب کرده است.

گوينده اخبار شبكه استاني اعلام كرد در تماسي كه با فراز كمالوند داشته اند ايشان استعفايشان را تايد كرده اند!

۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

آقای سرمربی و مدیرعامل با دامن زدن به حواشی بی سرانجام تراکتور را به مسیرهای صعب العبور هدایت ننماییم





TractorFansPortal.Com. بازهم در شرایطی که تراکتور در آرامش بسر می برد و هواداران عزم خود را برای استقبال از تیم محبوبشان جهت هدایتش به آسیا نموده بودند شنیده شدن استعفای کمالوند باری دیگر هواداران را در بهت و حیرت فرو برد. نگاهی به واکنشهای کمالوند در طی 3 فصل حضورش در تراکتور نشان می دهد که وی زمانی که به زمین سفت می رسد از حق وتوی خود استفاده نموده تا حرف خود را به کرسی بنشاند. فصل قبل هم پس از برد تراکتور مقابل صبا کمالوند آن پیروزی را مثل چماقی بر سر منتقدانش فرود آورده و این جنجال رسانه ای تا مرحله ی خداحافظیش از تراکتور و پیوستنش به صنعت نفت آبادان نیز منجر شد که البته در این میان موضوعات دیگری نیز دخیل بود. کمالوند بایستی بداند که تراکتور در حساسترین روزهای خود بسر برده و نیاز مبرمی به آرامش دارد و هواداران دیگر تحمل اینکه حضور تیم در آسیا مثل فصل قبل قربانی این قبیل مسائل بی ارزش گردد را ندارند. مدیر عامل و سرمربی تیم بایستی متوجه حساسیت اوضاع بوده و با کشاندن مسائل باشگاه بدرون رسانه های فرصت طلب که منتظر کوچکترین موقعیتی جهت به حاشیه کشاندن تراکتور می باشند تیم را اسیر حاشیه های مخرب نگردانند. شایسته است که در این روزهای حساس منافع تیم ارجح بر هر  نوع خواسته ی شخصی قرار بگیرد
آسیا منتظر حضور تراکتور با خیل عظیم هوادارانش می باشد با دامن زدن به حواشی بی سرانجام تراکتور را به مسیرهای صعب العبور هدایت ننماییم.
آرتان آرمان

كمالوند: با كسي كه عليه من مصاحبه كند، كار نمي كنم

'فراز كمالوند' يكشنبه شب درگفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهارداشت: دراين مصاحبه جعفري مديرعامل باشگاه مطالبي عنوان كرده كه حقيقت ندارد و با وجود اينكه از قرارداد فصل گذشته از باشگاه طلب دارم اما به خاطر تيم و هواداران، هيچ گاه اين مسايل را به زبان نياورده ام.
وي اضافه كرد: هيچ گاه من نگفته ام كه باشگاه به بازيكني پول بدهد و يا به بازيكني ندهد و چون مبلغ دريافتي از باشگاه براي توزيع در بين بازيكنان كم بود به همين خاطر به عده اي از بازيكنان پول نرسيد.
كمالوند گفت: قرار بود باشگاه 30 ميليارد ريال به عنوان قسط دوم به بازيكنان و كادر فني بدهد، اما هشت ميليارد ريال پرداخت كرد و حساب كنيد كه اين مبلغ چگونه بين 40 نفر تقسيم مي شد، بهتر بود؟
وي افزود: جعفري در مصاحبه اش مرا به دخالت در امور مديريتي باشگاه متهم كرده كه به شدت از اين بابت ناراحت هستم و اگر پيدا كردن زمين تمرين و نگه داشتن بازيكنان بدون پرداخت پول دخالت در امور مديريتي است خودشان هدايت امور را در اختيار بگيرند و من حاضر به ادامه همكاري نيستم.
كمالوند در خصوص جدي بودن مساله استعفايش از تيم اظهارداشت: تا زماني كه جعفري مصاحبه اش را در همان روزنامه تكذيب نكند با تيم همكاري نخواهم كرد و اين موضوع را به 'جمشيد خطيبي' سرپرست تيم گفته ام.

جعفري: هيچگاه نگفته ام باشگاه تراكتورسازي مشكلي مالي ندارد

محمد حسين جعفري روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا، در خصوص اظهارات كمالوند مبني بر اينكه ديگر به باشگاه تراكتورسازي بازنخواهد گشت، افزود: از اين موضوع بي اطلاع هستم اما در خصوص انتقاد كمالوند از صحبت هاي من در يكي از روز نامه هاي ورزشي بايد اعلام كنم اين صحبت ها را انجام نداده ام.
وي ادامه داد: كمالوند بايد به تمرينات تيم بازگردد زيرا ما به او نياز شديدي داريم.
مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز گفت: شايد باشگاه ما مشكل مالي داشته باشد اما در تلاش هستيم تا اين مشكلات را برطرف و پول بازيكنان را پرداخت كنيم.
فراز كمالوند امروز به دليل اظهارات محمد حسين جعفري در يكي از روزنامه هاي ورزشي از سرمربيگري تراكتورسازي تبريز استعفا كرد.

كمالوند: به تراكتورسازي بازنمي گردم

فراز كمالوند روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: بهتر است از اين پس جعفري مديرعامل باشگاه ، خودش تيم را اداره كند زيرا باشگاه ما پول ندارد و زماني كه ما اين مشكل تيم را در رسانه ها بيان مي كنيم او مدعي مي شود تيم مشكل مالي ندارد.
وي ادامه داد: تيم ما براي دو روز بيشتر ماندن در تهران بودجه ندارد و نمي دانم چطور مديرعامل تيم از نبود مشكل مالي در تيم صحبت مي كند.
سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز گفت: احساس مي كند جعفري با بيان اين صحبت ها قصد تخريب چهره مرا داشته است.
وي تصريح كرد: جفعري بايد حرف هاي خود را در همان روزنامه اي كه بيان كرده تكذيب كند تا به تراكتورسازي بازگردم.
وي اظهار داشت: در حال حاضر به هيچ عنوان حاضر به بازگشت به اين باشگاه نيستم.

افتخار آفريني تراكتور ليدز !

جمعی از هموطنانمان عزیزمان در کشور های خارج از ایران همچون آلمان، انگلستان و ... زندگی می نمایند، اما این دوری از وطن باعث نشده است که آنها زادگاه مادری و هویت خویش را فراموش نمایند، عده ای از هموطنان عزیزمان در شهر لیدز انگلستان با تشکیل تیمی به نام تراکتور و شرکت در برخی از مسابقات  توانسته اند کاپ ها و مقام هایی را بدست آورند، در ادامه ی مطلب شما می توانید عکس هایی از این عزیزان را مشاهده نمایید.



جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز
جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز
جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز
جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز
جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز
جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز
جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز
جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز
جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز
جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز
جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز
جمعی از آذربایجانیان مقیم انگلستان در شهر لیدز

مهدی کیانی: بازیکنان خیال می کردند خیلی راحت کره را می برند/ دوست ندارم علیه قطبی حرف بزنم

مهدی کیانی، جزء بازیکنانی بود که در روزهای اخیر از تیم ملی خط خورد و شانس حضور در جام ملتها را از دست داد . هافبک تراکتورسازی در مورد باخت تیم ملی مقابل کره جنوبی به خبرنگار سایت گل می گوید:« من از این باخت خیلی ناراحت شدم و ناراحتی من فقط به خاطر بازیکنان بود و نه فرد دیگری. من خیلی دوست داشتم تیم ملی قهرمان شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. در ضمن معتقدم بازیکنان تیم ملی بعد از سه برد پیاپی مقابل حریفان نه چندان قوی، خیال می کردند که کره جنوبی را هم راحت شکست می دهند. »
 کیانی در پاسخ به این سوال که از قطبی ناراحت نیستی تاکید می کند:« من دوست ندارم علیه او حرف بزنم و حتی زمانی که خط خوردم برای تیم ملی آرزوی موفقیت کردم . من می توانستم به تیم ملی کمک کنم و ناراحت شدم که خط خوردم اما این نظر قطبی بود و من صحبتی ندارم.»


صحنه ای که در تلویزیون سانسور شد وندیدید!

هری کیول بعد از گلزنی مقابل عراق پیراهن خود را درآورد و به دلیل بدن پر خط و خال ورنگ و وارنگش از خروجی صداوسیما حذف شدAustralia's Midfielder Harry Kewell Takes

پیراهنی که شاید برای مسی دردسرسازشود

لیونل مسی در جریان دیدار شنبه شب بارسا مقابل راسینگ سانتاندر پیراهنی را زیر پیراهن اصلی اش برتن کرد که شاید برایش دردسرساز شود
مسی پس از گلی که به ثمر رساند، پیراهن اصلی اش را بالا زد و روی پیراهن زیری اش نوشته شده بود:« تولدت مبارک مامی» وبدین ترتیب گلش را به عنوان هدیه تولد به مادرش تقدیم کرد
اکنون این احتمال می رود که مسئولان کمیته برگزاری این رقابتها لیونل مسی را به این خاطر جریمه کنند.

TOPSHOTS Barcelona's Argentinian Forward Lionel Messi Shows A Shirt That Says

جام ملت هاي آسيا ؛ پیروزی ازبكستان مقابل اردن؛ ازبک ها با شعار "گوج بیرلیکده"راهي نيمه‌نهايي شدند


تيم ملي فوتبال ازبكستان با برتري 2 بر يك مقابل اردن به ديدار نيمه ‌نهايي جام ملت هاي آسيا راه پيدا كرد.
در دومين ديدار از مرحله يك چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا 2011 - قطر، تيم‌هاي ملي فوتبال ازبكستان و اردن از ساعت 19:55 به وقت ايران در ورزشگاه خليفه با هم روبرو شدند كه در پايان تيم فوتبال ازبكستان موفق شد با نتيجه 2 بر يك از سد حريف خود گذشته و راهي ديدار نيمه‌‌نهايي شود.
گل‌هاي ازبسكتان را در اين مسابقه باكايف در دقايق 47 و 49 به ثمر رساند. تك گل اردن را هم بشير ياسين وارد دروازه حريف كرد.
بدين ترتيب تيم ملي فوتبال ازبكستان كه براي نخستين‌بار موفق به حضور در مرحله نيمه‌ نهايي جام ملت‌هاي‌‌ آسيا شده است، بايد با برنده ديدار تيم‌هاي استراليا و عراق كه فردا شب برگزار مي‌شود بازي كند.
در نخستين ديدار اين مرحله نيز ژاپن با برتري 3 بر 2 مقابل قطر ميزبان رقابت‌ها به عنوان اولين تيم راهي نيمه‌نهايي شد. ژاپن نيز بايد با برنده بازي تيم‌هاي ايران و كره جنوبي در نيمه نهايي روبرو شود.

پایان غم انگیز شاهزادگان پارس در جام ملتهای آُسیا





تیم ملی ایران که با شعار «شاهزادگان پارسی» در مسابقات جام ملتهای آسیا حاضر گشته بود و علیرغم آنکه این شعار نژادپرستانه اعتراضات زیادی را از طرف ملل غیرفارس ایران، علی الخصوص آذربایجانیها در پی آورده بود، رسانه ها و مطبوعات باستان پرست فارس گرا با افراط تمام برای تراشیدن عناوین جدید برای این باصطلاح شاهزادگان از هم گوی سبقت را ربوده و  از طرف آنان هر روز برای این شاهزادگان  ساختگی عناوین اغراق آمیز زیادی مانند «شاهزادگان سرزمین پارس»، «شیران پارسی»، «ستارگان پارسی»، «شیران حلیج فارس» و ... تراشیده میشد که با شکست 1 بر 0 ایران مقابل کره جنوبی سرانجامی تلخ برای این شاهزاده شده های نگون بخت رقم خورد. باشد که مریدان این قبیل تفکرات پوسیده و نخ نما شده ی نژادپرستانه  از اعمال، رفتار و افکار واپس گرایانه ی خود پند لازم را گرفته و احساس تعلق به هیچ عنوانی را فراتر از وجود شریف انسانی قرار ندهند.

برتري گسترش فولاد تبريز مقابل پيروزي

تيم فوتسال گسترش فولاد تبريز در هفته بيست و دوم رقابت هاي ليگ دسته برتر باشگاه هاي كشور مقابل پيروزي تهران به برتري دست يافت.

در اين بازي كه عصر جمعه در سالن شش هزار نفري پورشريفي تبريز و با حضور نزديك به دو هزار تماشاگر برگزار شد، تيم ميزبان با نتيجه چهار بر يك ميهمان خود را شكست داد و به سه هفته ناكامي در اين رقابت ها پايان داد.
شهرام شريف زاده سه گل و رامين رستميان يگ گل براي گسترش فولاد به ثمر رساندند و تك گل پيروزي را بهرام تكابادي به ثمر رساند.
رامين رستميان در دقيقه 37 بازي با دريافت كارت قرمز از داور بازي از زمين بازي اخراج شد و گسترشي ها به مدت دو دقيقه چهار نفره از گلهاي خود دفاع كردند.
جعفري و اسحاقي قضاوت اين بازي را بر عهده داشتند و به افشين سپه از گسترش فولاد و امين هاشيمان از پيروزي كارت زرد نشان دادند.
گسترش فولاد تبريز با كسب سه امتياز اين ديدار، از 19 بازي صاحب 31 امتياز شد و با يك پله صعود، به رده پنجم جدول رده بندي صعود كرد اما پيروزي تهران همچنان با 15 امتياز از 19 بازي در رده دوازدهم باقي ماند.

برتری فولاد ماهان مقابل دبيري تبريز


تيم فوتسال فولاد ماهان اصفهان با غلبه بر دبيري تبريز، صدرنشين رقابت هاي ليگ برتر شد.
در اين بازي كه عصر روز جمعه در سالن علوم پزشكي تبريز برگزار شد، تيم فولاد ماهان با نتيجه پنج بر يك، ميزبان خود را شكست داد و با 39 امتياز از 21 بازي به صدر جدول رده بندي صعود كرد.
تك گل دبيري را در اين بازي آرش عبدلله زاده به ثمر رساند و محمد طاهري، جواد اصغري مقدم، علي اصغر حسن زاده و مصطفي طيبي دو گل براي فولاد ماهان گلزني كردند.
عليرضا رجبي و سعيد عباسي داوران اين بازي بودند و به فيل گوش و محمدي از دبيري و طيبي و چلبي از فولاد ماهان كارت زرد نشان دادند.
دبيري تبريز با واگذار كردن نتيجه اين ديدار خانگي، با 18 امتياز از 21 بازي همچنان در رده يازدهم جدول رده بندي باقي ماند.
منصوري قرچك كه اين هفته بازي نداشت با 38 امتياز از 19 بازي به رده دوم جدول سقوط كرد و گيتي پسند اصفهان نيز با توجه با برتري مقابل فيروز صفه در اين هفته از 19 بازي صاحب 37 امتياز شد و جايگاه سومي خود در جدول رده بندي را تحكيم بخشيد.

ديدار دوستانه ماشین با شهرداري و جذب 2 بازيكن خارجي


تيم فوتبال ماشين‌سازي در ديداري دوستانه به مصاف شهرداري تبريز مي‌رود.

تيم فوتبال ماشين سازي تبريز در ديداري دوستانه به مصاف تيم ليگ برتري شهرداري تبريز مي‌رود.
اين ديدار قرار است فردا ساعت 14 در تبريز برگزار ‌شود، اما تاكنون ورزشگاه محل بازي مشخص نشده است.

* 2 بازيكن از كشورهاي نيجريه و بلژيك مورد توجه كادرفني اين تيم قرار گرفته اند و مسئولان اين باشگاه در تلاش هستند تا با حل مشكل ويزاي اين بازيكنان، آنها را جذب كنند.

* تمرينات بدنسازي اين تيم تبريزي در تمرينات نيم‌فصل از روز چهارشنبه آغاز شده و امروز به پايان مي‌رسد.
ماشين سازي در پايان نيم‌فصل اول ليگ دسته اول با كسب 13 امتياز در رده سيزدهم قرار دارد.
نيم‌فصل دوم از روز 8 بهمن آغاز مي‌شود.
پارس فوتبال

درباره آخرین شکست فوتبال ایران - روزاشتباهات تاکتیکی و فردی

تیم فوتبال ایران در شرایطی که می توانست بازی روانتری را در برابر کره جنوبی ارائه دهد، مانند یک تیم از پیش باخته قدم به میدان گذاشت به نوعی که مشاهده ترکیب اولیه قطبی برای بینندگان غیر فنی فوتبال نیز غیرطبیعی بود.
ضعف ها و عوامل باخت ایران در این دیدار را در بخش های زیر می توان تشریح کرد:
<script type="text/javascript" src="http://ad.doubleclick.net/adj/gna.fa/level2;tile=2;sz=160x600;ord=887110?area=2l&pos=2&ord=887110"></script>
ترکیب اولیه فوق العاده دفاعی
ترکیب خط دفاعی ایران در این دیدار از قبل قابل پیش بینی بود؛ حضور سیدمهدی رحمتی در درون دروازه، هادی عقیلی و سیدجلال حسینی در قلب دفاع و قرار گرفتن محمد نصرتی و احسان حاج صفی در جناحین راست و چپ خط دفاعی تقریباً قابل پیش بینی بود اما حضور سه هافبک دفاعی به صورت همزمان در خط میانی نشان از ترس و خودباختگی قطبی داشت.
بهتر بود سرمربی تیم ملی به جای یکی از این نفرات مثلا پژمان نوری یا حتی نکونام، از بازیکنی چون ایمان مبعلی استفاده می کرد تا علاوه بر درگیری در میانه های زمین در طراحی حملات هم از قدرت و خلاقیت بیشتری بهره می برد.
در جناحین خط میانی استفاده از غلامرضا رضایی در جناح راست محتمل بود اما در جناح راست، مسعود شجاعی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت گزینه بهتری بود و سرعت خلعتبری در مقابل کره ای های سرعتی و آم هم بازیکنی چون چادوری، اصلا کارگشا نبود بلکه بالعکس کوتاهی قامت او در توپهای بلند کارایی این بازیکن را به شدت کاهش داده بود.
کریم انصاری فر به عقیده بیشتر کارشناسان بهترین گزینه برای قرار گرفتن در نوک پیکان خط حمله بود.
بنابراین بزرگترین ضعف تیم ملی را می توان در قرار دادن سه هافبک دفاعی به طور همزمان در ترکیب ثابت دانست که خود به خود موجب شده بود، ایران در کارهای هجومی با ضعف و کمبود نفرات مواجه باشند.
از طرفی دیگر، این ترکیب که شامل تعداد بازیکنان دفاعی زیادی بود به صورت ناخواسته تراکم بازیکنان در خط دفاعی ایران را زیاد می کرد تا کره ای ها به راحتی در فضای میانی زمین توپ را به گردش در بیاورند.
سیستم تعریف نشده
سیستم تیم ملی در ظاهر 3-3-4 بود که نوری، تیموریان و نکونام سه هافبک و رضایی، انصاری فر و خلعتبری سه بازیکن مهاجم بودند اما نگاهی به نفرات قرار گرفته در این ترکیب و نحوه آرایش آنها در زمین بیشتر سیستم 1-5-4 را نشان می داد که هیچ گاه در فوتبال مدرن دنیا و در سیستم چهار دفاعه استفاده از 5 هافبک که سه نفر از آنها هم هافبک دفاعی باشند، مشاهده نمی شود.
به این ترتیب می توان با جرات گفت که تیم ملی از سیستمی تعریف نشده که حاکی از ترس زیاد بود، در برابر کره ای ها استفاده کرده بود.
چه بسا اگر سرمربی تیم ملی بدون توجه به حریف و با اتکا به قوای درونی خود، ترکیب تیم را تعین و از سیستمی مرسوم و تعریف شده استفاده می کرد، نتیجه ای غیر از این رقم می خورد.
تاکتیک نداشتیم
تیم ملی در این دیدار تاکتیک تیمی مشخصی نداشت و این مساله در شرایطی که ترکیب ایده آل و سیستم مشخص و تعریف شده ای نداشت، موجب شد که کره ای ها روی دروازه ما خیمه بزنند و در نیمه اول حاکم مطلق دیدار باشند.
در مقابل ایران در این تاکتیکی غیر از دفاع نداشت، شاید قطبی بر این باور بود که کره را نیز مانند سایر تیم ها می تواند در نیمه دوم زمین گیر کنند و با استفاده از قوای جسمانی در برابر حریفی خسته و ناتوان نتیجه را به نفع خود عوض کنند.
این شاید در برابر تیم های درجه دو و بعضا سه آسیا که در گروه مقدماتی با آنها رقابت کردیم، کارگشا بود، اما در برابر تیم با تجربه ای چون کره جنوبی که حقیقتاً فراتر از آسیا بازی می کند، پاسخگو نبود.
تعویض های اشتباه
پس از اشتباه قطبی در اتخاذ ترکیب مناسب برای این دیدار، دو تعویض اشتباه او، بهآ جای اینکه شرایط را به نفع ایران تغییر دهد، شرایط را برای ایران بدتر از قبل کرد.
تعویض خسرو حیدری با محمد نصرتی را می توان تنها تعویض مثبت و به موقع قطبی در این دیدار جهت افزایش قوای هجومی و تحرک بخشیدن به خط حمله تیم، تلقی کرد.
آوردن شجاعی در 20 دقیقه پایانی بازی در وقت عادی در حالی که حاشیه های زیادی را در این مدت به خاطر تعویض در دیدار برابر عراق ایجاد کرده بود و از ابتدای این بازی نیز به وی میدان داده نشده بود، بزرگترین اشتباه قطبی بود.چرا که شجاعی از آمادگی روحی خوبی برخوردار نبود و قرار گرفتن در ترکیب آن هم به صورت یار تعویضی در دقایق پایانی، اوضاع بر مهاجم پر ادعای اوساسونا سخت تر و شرایط روحی رو را خراب تر از آنچه بود می کرد و مشخص بود که این بازیکن در این شرایط، کارایی لازم را نخواهد داشت.
تعویض غلامی با نوری هم خیلی دیر انجام شد و قطبی زمانی یکی از هافبک های دفاعی اش را کم کرد که دیگر کار از کار گذشته بود و عدم حضور یک هافبک طراح در زمین که فاصله زیاد خط هافبک و حمله تیم ایران را کم کند و برای مهاجم یا مهاجمان موقعیت سازی کند، کاملاً محسوس بود.
غلامی در دقایقی که در زمین حضور داشت، شاید حتی یک بار هم توپ را لمس نکرد تا تعویض آخر قطبی باری به هر جهت انجام شده باشد.
اشتباه عجیب داور باتجربه
روشن ایرماتوف در چند صحنه داوری اشتباهاتی داشت که نظر دادن درباره آنها از صلاحیت نگارنده خارج است، اما نکته ای که از دید کارشناسان داوری و تلویزیونی خارج ماند؛ در شرایطی که در نیمه اول وقت های اضافه، داور یک دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده بود، گل کره در 14 ثانیه پس از اتمام این یک دقیقه به ثمر رسید و داور باید پیش از اینکه این صحنه حادث شود،سوت پایان بازی را می زد.    
درام همیشگی؛ فوتبال ایرانی
در این دیدار چهره واقعی فوتبال ایران مشخص شد و فوتبال همیشگی ما به نمایش گذاشته شد، به این ترتیب که با ترس از حریف اینقدر دفاع می کنیم و فوتبال خودمان را ارائه نمی کنیم تا گل شکست آفرین را دریافت کنیم، سپس به خودمان می آئیم و به آب و آتش می زنیم و هر کس می خواهد قهرمان داستان شود و برای خودش بازی می کند.
در نهایت نتیجه نمی گیریم و همه کاسه و کوزه ها سر هم می شکنند و رئیس فدراسیون هم مانند این چند سال جلوی دوربین ها ظاهر می شود و با لبخندی که فشار بیننده را بیشتر از باخت بالا می برد، اعلام می کند که فدراسیون همه تلاش خود را کرد و همه امکانات را برای تیم فراهم کرد اما خوب بالاخره فوتباله دیگه ....
چند نکته از صعود کننده ها
*در سه بازی دیگر مرحله یک چهارم تیم هایی که به عنوان سرگروه صعود کرده بودند برنده شدند، به غیر از ایران!
*اگر ایران برنده دیدار می شد از هر منطقه آسیا یک تیم در جمع چهار تیم حضور پیدا می کرد؛ ازبکستان از آسیا میانه، ژاپن از شرق، استرالیا از اقیانوسیه و ایران از غرب! اما شکست ایران این فرمول را بهم ریخت تا سهم شرق دو تیم شود و قدرت و پیشرفت این منطقه از آسیا مشخص تر شود.

قطبي: كره جنوبي بهتر از ما بازي كرد / عذر می خواهم که نتوانستم جام را به مردم هدیه بدهم

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: بايد اعتراف كنم كه در ديدار امروز تيم ملي كره جنوبي بهتر از ايران بازي كرد.
 سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از شكست تيم ملي كشورمان، در كنار مستطيل سبز ورزشگاه قطر اسپرت به خبرنگار ايرنا گفت: تيم ما نتوانست از موقعيت هاي خود به خوبي استفاده كند. وي افزود: كره اي ها امروز از ما بهتر بودند و من براي نخستين بار در برابر تيم كره جنوبي شكست خوردم.
 قطبي خاطرنشان كرد: تيم ايران در برابر يكي از مدعيان عنوان قهرماني اين رقابت ها شكست خورد و من متاسفم بعد از 35 سال نتوانستم جام قهرماني را به مردم ايران هديه كنم و از مردم ایران عذر می خواهم.
 قطبي  درخصوص تمايلش براي ادامه همكاري با تيم ملي ايران نيز گفت: با باشگاه فوتبال شيميزواس پالس ژاپن قرارداد دارم و طبق قرارداد بعد از جام ملت ها بايد به اين تيم ملحق شوم.