۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

بيستمين شماره اولين نشريه سراسري و مستقل هواداري ورزش آذربايجان امروز (يكشنبه 4 دي) توزيع شد.


 در اين شماره كه به همراه پوستر رنگي سعيد دقيق بازيكن ارزنده شهرداري است مي‌خوانيم:  
ـ خيز بلند آذربايجان براي آسيا  
ـ 24 مدال سهميه آذربايجان در مسابقات پاراآسيايي  
ـ ماشين گلير يان وئرير  
ـ فرناندو تورسي از ديار اردبيل در تيم ملي 
 ـ مولايي: از مديري كه اسم بازيكنانش را نمي‌شناسد انتظاري نيست 
 ـ مس هووي تراكتور 
 ـ ماشيني‌ها آلاخون، والاخون
  ـ بيرق تراختور بر فراز بادهاي آسيايي 
 ـ شكوه اولين قهرماني 
 ـ ببري در تيم ملي  
ـ اميد شهرداري اردبيل، زنجان، گسترش نوين و مس ورزقان براي صعود
  ـ انصراف بانوان اردبيلي از ليگ برتر! 
 ـ به همراه بيوگرافي تك به تك رئالي‌ها  
و دهها مطلب خواندني ديگر   با خريد و معرفي نشريه به دوستان از اولين و تنها نشريه سراسري مستقل هواداري ورزش آذربايجان حمايت كنيم.
  www.azarfans.com 

چهار بازيکن بارسا در تيم منتخب سال

روزنامه اکيپ فرانسه ليست يازده بازيکن برتر سال را اعلام کرده است.

 پنج بازیکن اسپانیایی که 4 نفر از آنها عضو بارسلونا هستند در لیست یازده بازیکن برتر منتخب روزنامه اکیپ فرانسه در سال 2010 قرار گرفته اند.در این میان باید نام ستاره دیگری از بارسا، لیونل مسی را نیز در نظر داشت.
 ایکر کاسیاس، دروازه بان رئال مادرید، تنها بازیکن حاضر در لیست 5 بازیکن اسپانیایی است که عضو بارسا نیست. 4 بازیکن دیگر عبارتند از جرارد پیکه،چابی، سرخیو بوسکتس و آندرس اینیستا.
 در لیست منتشره از سوی روزنامه اکیپ فرانسه، نام ستاره های برزیلی اینتر: مایکون و لوسیو، وسلی اسنایدر هلندی، شواین اشتایگر آلمانی و فابیو کونترائو، ستاره پرتغالی بنفیکا نیز دیده می شود.
 به دلیل قهرمانی تیم ملی اسپانیا در رقابتهای جام جهانی، 5 بازیکن از این تیم در لیست تیم منتخب سال روزنامه اکیپ قرار گرفتند و قهرمانی اینتر در لیگ قهرمانان اروپا سبب شد تا نام 3 نفر از بازیکنان نرآتزوری در لیست نهایی قرار بگیرد
 این برای سومین سال پیاپی است که اکیپ، کاسیاس را بعنوان برترین دروازه بان سال انتخاب می کند ؛ امسال نیز کاسیاس پس از رقابت پایاپایی که با ژولیو سسار داشت، باز هم برترین دروازه بان دنیا لقب گرفت.

حمله مجيد جلالي به خودش:بايد براي تيمم يك اوت انداز بخرم و اين همه زجر نكشم/تصميم گرفته ام به آدم ديگري تبديل شوم!


مي‌گويند مجيد جلالي بعد از هر برد از توانايي‌هاي فني بالاي تيمش حرف مي‌زند و با ثبت هر شكست از ناپاكي و نا داوري به زمين و زمان شكايت مي‌برد. اتفاقي كه اين بارهم پس از شكست ناباورانه فولاد خوزستان برابر سپاهان افتاد و سرمربي آرام اين تيم را به يك مرد عصبي تبديل كرد. جلالي با وجود سپري شدن بيش از 48 ساعت از زمان برگزاري اين مسابقه همچنان از اتفاقي كه براي تيمش افتاده به شدت عصبي و ناراحت است و با لحني متفاوت نسبت به آنچه از او سراغ داريم صحبت مي‌كند...

دليل اين ماجرا كه شما بعد از هر شكستي تيم داوري را مقصر اصلي قلمداد مي‌كنيد چيست؟ اين موضوعي است كه انتقادات بسياري را عليه شما به وجود آورده است.

اصلا اينطور نيست. من نسبت به يك جريان معترضم. جرياني كه يك بار با آب بستن به زمين، يك بار با فرستادن مامور به باشگاه براي تخريب كادرفني، يك بار با قراردادن افرادي در ميان تماشاگران كه از اول تا آخر بازي به من فحش بدهند و راهكارهاي كثيف ديگري كه نمي‌توانم در مورد آن صحبت كنم در برابر موفقيت يك تيم شهرستاني مي‌ايستند.

آيا اين جريان وقتي شما بازي هاي‌تان را مي‌بريد وجود ندارند كه تلاش مي‌كنيد بعد از هر پيروزي از نتيجه دادن ايده هاي‌تان بگوييد و بعد از شكست از بد بودن داوران؟

من كي بعد از پيروزي آن را به خودم منتسب كرده‌ام؟ اصلا شما درست مي‌گوييد، مشكل منم. من كه زندگي ام را گذاشته ام كنار و آمده ام يك گوشه تا به فوتبال اين مملكت خدمت كنم. انواع و اقسام تاكتيك‌هاي پيچيده و مدرن را در اين تيم پياده مي‌كنيم اما يك تيم مي‌آيد و با يك اوت دستي توپ را وارد دروازه ما مي‌كند. يكي نيست بگويد خب آدم عاقل، بيكاري كه دوست داري اين همه زجر بكشي؟ اول هر فصل تو هم برو يك اوت انداز بخر و خيالت را راحت كن. شما درست مي‌گوييد. مشكل خودمم.

از نظر شما مربي تيمي كه تا دقيقه 92 از حريفش پيش بوده، در شكست آن تقصيري ندارد؟

چرا، واقعا قبول دارم كه خودم هم صد در صد مقصر بوده ام اما اين منصفانه نيست كه دروازه تيم من با گل خطا باز شود و بازي به تساوي برسد اما كار به همين جا هم ختم نشود و در شرايطي كه وقت‌هاي تلف شده هم به پايان رسيده، تيم من گل سوم را هم دريافت كند. مطمئن باشيد من تا آخر پيگير اين ماجرا خواهم بود. باشگاه از داور اين مسابقه شكايت خواهد كرد و اين ادعا را هم داريم كه مسابقه بايد تكرار شود. چون تخطي از قانون صورت گرفته.

تخطي از كدام قانون؟!

پنج دقيقه وقت تلف شده براي اين مسابقه گرفته شده كه ما بر سر همين زمان هم بحث داريم اما گلي كه ما خورديم پس از پايان اين زمان بوده كه بر اساس قانون اين گل باطل است و بازي بايد تكرار شود.

خب در همان وقت‌هايي كه شما مي‌گوييد يك گل زده شده و مصدوميت‌هايي هم به وجود آمده است. مگر اين‌طور نيست كه خود وقت‌هاي تلف شده هم وقت تلف شده دارند؟

ما شكايت مي‌كنيم و تا آخر هم پيگير اين ماجرا خواهيم بود. تكليف اين سوال‌هاي شما هم بعد از اين ماجرا مشخص مي‌شود.

گل‌هايي كه شما دريافت كرديد زماني به ثمر رسيد كه رضا نوروزي و باكاري دياكيته را از زمين بيرون كشيديد. اقدامي كه باعث شد مدافعان سپاهان آزاد شوند، يكي از آنها گل دوم را بزند و فشار وحشتناكي روي دروازه شما به وجود بيايد.

گفتم كه قبول دارم در اين بازي اشتباهاتي داشته ام اما اينهايي كه مي‌گوييد دلايلي دارد كه بايد نزديك با تيم باشيد تا دلايلش را متوجه شويد. نوروزي و دياكيته خسته بودند و كارايي لازم را نداشتند. چنين بازيكناني بايد حتما از زمين خارج شوند.

بعد از بازي هم كه براي يك بار ديگر وارد زمين شديد. به نظر مي‌رسد آرام آرام در حال مواجه شدن با يك مجيد جلالي تازه هستيم.

بعد از هر بازي بازيكنانم و همينطور اطرافيان تيم هميشه من را مقصر اتفاقاتي كه برايمان مي‌افتد مي‌دانند. به من مي‌گويند كه شما چون آرام هستي و به حق خوري‌هايي كه عليه تيم ما انجام مي‌شود واكنشي نشان نمي‌دهي، هر هفته يك ماجراي تازه براي ما به‌وجود مي‌آورند. به همين دليل هم هست كه تصميم گرفته ام به آدم ديگري تبديل شوم. مي‌خواهم اعتراض كنم و اگر حقي وجود دارد، آن را بگيرم. نمي‌دانيد سپاهاني‌ها بين دو نيمه چه كارهايي انجام دادند. نيمه اول يك نيمه كاملا بدون حاشيه و آرام بود اما آنها دسته جمعي سر داور ريختند و اين اتفاق آن قدر تاثيرگذار بود كه جريان قضاوت در نيمه دوم كاملا وارونه شد. به همين دليل تصميم گرفته ام اگر پس از تعطيلات و در هفته‌هاي پيش رو اين جريان بازهم ادامه پيدا كرد، نه تنها به داوري اعتراض كنم كه حتي اين آمادگي را در خودم به وجود بياورم كه تيمم را از زمين مسابقه بيرون بكشم، چون ديگر كاملا به اين نتيجه رسيده ام كساني در اين فوتبال موفق تر هستند كه بيشتر شلوغ كاري مي‌كنند.

در كنفرانس مطبوعاتي پس از همين بازي مقابل سپاهان ناراحتي بيش از حدي داشتيد و بازهم از رازهاي مگو گفتيد. گفتيد نمي‌توانيد بگوييد اين فوتبال چقدر كثيف است.

چيزي كه آن روز گفتم هنوز هم قابل بيان نيست. اگر بود، همان موقع مي‌گفتم اما ترديد نكنيد ما به عنوان كساني كه كاملا در بطن فوتبال قرار داريم چيزهايي را مي‌بينيم كه واقعا آزارمان مي‌دهد. گناه من اين بوده كه بازيكن خارجي كه قرار بوده با 500 ميليون تومان به فولاد بيايد را با 140‌ميليون تومان به تيمم اضافه كرده ام. گناهم اين بوده كه كاري كردم يك دلال راضي شود بازيكن 800 ميليوني‌اش را با 100 ميليون به ما بدهد و من در نهايت با همان 100 ميليون هم آن بازيكن را برنداشتم. اينها فقط بخشي از ماجراست كه مي‌شود بيانش كرد اما ماجرا خيلي پيچيده تر از چيزي است كه به نظر مي‌رسد.

گزارشگرسیمای مرکزاصفهان در واکنش به عصبانیت ساكت: سوء تفاهمی بود که بر طرف شد

قبل از تعطیلات لیگ ورزشگاه فولاد شهر اصفهان در فوتبال لیگ برتر به زعم اکثر کارشناسان دستخوش اتفاقات و حوادث عجیب بود . یکی از این رخدادهای غیر منتظره عصبانیت محمدرضا ساکت مدیر عامل سپاهان بود .
قبل از اینکه تورج حق وردی داور مسابقه فولاد مبارکه سپاهان و فولاد خوزستان سوت پایان بازی بزند . بعضی از اطرافیان یا هواداران زرد پوشان با ساکت تماس تلفنی برقرار میکنند و متذکر میشوند گزارشگر خوزستانی سیمای مرکز اصفهان عمدا و با گرایش به اینکه برادرش در تیم فولاد خوزستان بازی میکند حمایت یک طرفه از اهوازیها میکند .
وقتی این اخبار به گوش مدیر عامل سپاهان میرسد به رغم برد تیمش در مصاف با شاگردان مجید جلالی با عصبانیت هرچه تمامتر به سوی مقر اسکان علیرضا جماعتی گزارشگر سیمای مرکز اصفهان میرود و با شکایت  و گله مندی او را مورد عنایت قرار میدهد که با پا در میانی اصرافیان ختم به خیر میشود
علیرضا جماعتی گزارشگر شبكه اصفهان در اين باره مي گويد:من چندین سال است در سیمای مرکز اصفهان گزارش مسابقات فوتبال دو تیم محبوب سپاهان و ذوب اهن را انجام میدهم . وطی این چند سال خدا را گواه میگیرم چنین موردی رخ نداده بود وقتی با اقای ساکت رودروشدیم و گفت چرا فقط حمایت از تیم فولاد خوزستان میکنی با ارامش به او گفتم شما فیلم بازی را از ابتدا تا انتها ببینید هر موردی که به زعم شما و به ضررتان مطلبی گفتم با کمال میل میپذیرم .
گزارشگر اول مسابقات فوتبال سیمای مرکز اصفهان در ادامه سخنانش گفت : بابت این موضوع خیلی از لحاظ روحی ناراحت بودم که یک روز بعد از مسابقه محمد رضا ساکت وقتی فیلم مسابقه را دیده بود با بنده تماس گرفت و عذرخواهی نمود و بیان کرد گزارش شما هیچ گونه نقص و عیبی نداشت و سوء تفاهماتی بوده که برطرف شد ...

نتایج هفته دهم لیگ آزادگان؛ امتیازهای خارج از خانه سپاسی و داماش گیلان

هفته دهم لیگ آزادگان با انجام 5 بازی امروز به پایان رسید و در بازی های امروز این نتایج بدست آمد:
اتکا گرگان 1- مس رفسنجان 1
گل: کریم حسامی(75)/ احمد مهدی زاده(40)
همیاری اراک 1- شهرداری یاسوج 2
گل: حامد بصیری(70)/ رحیم رحیمی(28) مصطفس چراغی(86)
ماشین سازی تبریز 1- سپاسی شیراز 1
گل: میثم تقی زاده(82)/ رضا حقیقی(5+90)
کاوه تهران 1- تربیت یزد 1
گل:  حامد امیرخانی(60)/ محرم حبیبی(18)
نفت مسجد سلیمان 2- داماش گیلان 2
گل: فرزاد محمدی(8) حکیم نصاری(90)/ علیرضا نظیف کار(30) هادی سهرابی(70)
در پایان هفته دهم لیگ آزادگان؛ تیم  نفت مسجد سلیمان با 16 امتیاز (تفاضل 3+) صدرنشین گروه اول است و تیم های سپاسی شیراز با 16 امتیاز(تفاضل2+) ، تربیت یزد و شهرداری بندرعباس با 15 امتیاز در رده های دوم تا چهارم قرار دارند. در این گروه تیم های اتکا گرگان و ماشین سازی با 8 امتیاز در قعر جدول جای دارند.
در گروه دوم نیز تیم ایرانجوان بوشهر با 18 امتیاز در صدر گروه قرار دارد و تیم های مس سرچشمه، نساجی مازندران، آلومینیوم هرمزگان و ابومسلم مشهد با 17 امتیاز و به خاطر تفاضل گل در رده های دوم تا پنجم قرار دارند. در این گروه تیم سپیدرود رشت با 6 امتیاز در قعر جدول جای دارد.

هوار به باشگاه ايل قبرس مي رود:بزرگترين اشتباهم حضور در پرسپوليس بود

هوار ملامحمد' اعلام كرد كه عقد قرارداد با باشگاه استقلال تهران نهايي نشده است و قبل از اين كه اين قرارداد نهايي شود مذاكرات از سوي اين باشگاه متوقف شد.
وي روز شنبه در گفت و گو با سايت ورزشي استاد دوحه قطر گفت : من در هفته گدشته تصميم داشتم براي نهايي كردن عقد قرارداد با تيم استقلال به تهران سفر كنم اما براي من شك و ترديد وجود داشت زيرا در تماسي كه با تهران برقرار كردم، اطلاع يافتم اين باشگاه به دليل تاخير در سفر به تهران ، به من نيازي ندارد.
اين بازيكن عراقي خاطرنشان كرد :در حال حاضر از باشگاه 'ايل' قبرس پيشنهاد دارم و با اين تيم به توافقات اوليه دست يافته ام كه پس از جام ملت هاي آسيا اين توافقات نهايي خواهد شد.
وي اظهارداشت: بزرگترين اشتباه من اين بود كه از باشگاه 'نورسيس' قبرس به تيم پرسپوليس ايران نقل مكان كردم و اعتراف مي كنم كه بهترين دوران را با تيم قبرسي پشت سرگذاشتم و با اين تيم در ليگ قهرمانان اروپا شركت كردم.
هوار ملا محمد گفت : اما پس از آن كه به تيم پرسپوليس ايران رفتم نه تنها به پيشرفتي دست نيافتم بلكه مشكلاتي براي من پيش آمد.
هوار ملا محمد بازيكن تيم ملي عراق فصل قبل در عضويت تيم پرسپوليس تهران بود كه به دليل تاخيرهاي مكرر در ورود به ايران، قرارداد وي تمديد نشد و در اين فصل نيز به رغم صحبت هايي مبني بر توافق وي با مسوولان باشگاه استقلال تهران ، اين هافبك عراقي به بهانه هاي مختلف از حضور در ايران خودداري كرد .

قصیده مدیرعامل سابق باشگاه مس درباره اتفاقات بازی ذوب آهن و مس؛ اگر انداخت لنگر این عنایت . . . !

مدیر عامل سابق باشگاه صنعت مس  درباره اتفاقات بازی مس و ذوب آهن قصیده ای را سروده است که خواندن این شعر خالی اط لطف نیست حمید نیک نفس  از شاعران برجسته کرمانی به شمار می رود که قصیده اش درباره بازی ذوب آهن و مس از این قرار است:
خدا ای کاش هر کاری که می کرد
ولی چرخ مرا پنچر نمی کرد
خدا لاغر کند بیچاره ها را
ولیکن چاق را لاغر نمی کرد
چه می شد حضرتش این لیگ ما را
به لطف و مرحمت ، برتر نمی کرد
پنالتی را خطا اعلام کردند
که این را بچه هم باور نمی کرد
اگر انداخت لنگر این عنایت
خوراکش را ولی کنگر نمی کرد
چه می شد با ادینهو خوب بودند
گل او را کسی پرپر نمی کرد
نود هم گفت چنین کاری که کردی
کسی با شمر و کافر هم نمی کرد
چنین کاری که بخشی زاده فرمود
گمانم حضرت داور نمی کرد !
نکن تردید این کاری که کردی
به جز جرجیس پیغمبر نمی کرد

شبكه استاني بازي مس را پخش نكرد:بيسكوييت كرمداربهتر از فوتبال!


دعواهای باشگاه مس و تلویزیون کرمان مسبوق به سابقه بوده است! درگیری هایی که هیچ کتک خوری ندارد به جز مردم کرمان که با تمام ذوق و شوق پای گیرنده های خود می نشینند تا بازی مس در کرمان را ببینند اما با یک سرخوردگی شدید باید تا بخش اخبار ورزشی صبر کنند تا تنها نتیجه بازی تیم محبوبشان را بشنوند.
                          
این همان اتفاقی بود که در بازی این هفته مس برابر ملوان انزلی رخ داد تا علاوه بر کرمانی ها مردمان شمال کشور را هم پس از اینکه مطمئن شدند بازی از تلویزیون پخش نخواهد شد در بهت عظیمی فرو ببرد و بعدازظهر آن ها را کاملا خراب کند. دعوای صدا و سیمای کرمان و باشگاه مس کرمان تا پیش از این تنها به یک مسئله خلاصه می شد و آن هم مطابق انتظار پول بود.
تلویزیونی های کرمان برخلاف رویه تمام دنیا خود را از باشگاه مس طلبکار می دانستند و برای پخش زنده بازی های این تیم مبلغ های چند صد میلیونی را در سال های گذشته طلب می کردند. جالب اینکه اوج دعواهای دو طرف همیشه به ماه های پایانی سال هم می کشید و معمولا در این روزها بازی های مس ناگهان از جدول برنامه های صدا و سیما پرواز می کرد! درست همانند اتفاقی که هفته پیش رخ داد!
در سال های قبل در سکوت محض باشگاه مس در توضیح عدم پخش بازی هایش از تلویزیون، صدا و سیما مدعی می شد که کمبود امکانات ورزشگاه باهنر و به تبع آن نبود دستگاه "اس ان جی" علت اصلی عدم پخش بازی های مس در کرمان است. بهانه ای که پس از مجهز سازی ورزشگاه باهنر در سال گذشته به امکانات ماهواره ای دیگر قابل بیان نیست و مشخص نیست در حالی که بازهم باشگاه مس برای عدم پخش بازی خود در کرمان سکوت کرده است این بار صدا و سیمای کرمان چه بهانه ای برای پخش برنامه  تهیه بیسکوئیت کرمدار به جای بازی مس برابر ملوان در آستین دارد!
  حالا در این گیر و دار باید ببینیم بازهم باشگاه مس برخلاف رویه دنیا که شبکه های تلویزیونی به تیم های فوتبال برای نمایش بازی های آن ها پول می دهند، با ناداوری این بار مغلوب صدا و سیمای کرمان می شود تا با پرداخت مبالغ چند صد میلیونی آن ها را راضی به پخش بازی هایش در کرمان کند تا مردم این استان را به ساده ترین حق خود از تلویزیونی که به آن مالیات می دهند برساند؟!

بازيكن استقلال در منزل هافبك پرسپوليس جشن گرفت

شب گذشته و در آستانه عيد پاك مسيحي‌ها بازيكنان برزيلي تيم‌هاي پرسپوليس، استقلال و راه آهن در كنار يكديگر و همراه با خانواده‌هايشان جشن گرفتند.
فليپ آلوز دسوزا همراه با رودريگو لوپز و ريكاردو همراه با خانواده‌هاي خود به منزل تياگو رفته و ساعاتي را كنار هم گذراندند. از بين اين جمع فقط تياگو به خاطر نزديك بودن زمان شروع تمرينات پرسپوليس در تهران ماندني شد و سه نفر ديگر به برزيل سفر كردند. البته تياگو در تهران تنها نيست و خانواده او مدت‌هاست كه در كنارش حضور دارند.

عمادرضا 200 ميليون مي‌خواهد تا براي شاهين بازي كند


در حالي كه گفته مي‌شود عمادرضا به دليل كارشكني مسئولان باشگاه الزمالك مصر نمي‌تواند براي شاهين بازي كند، دليل اصلي بازي نكردن اين مهاجم عراقي براي شاهين چيز ديگري است.
گفته مي‌شود مسئولان شاهين هنوز مبلغ مورد نظر عمادرضا براي حضور در شاهين را به او پرداخت نكردند. يكي از شرط‌هاي عمادرضا براي بازي در شاهين دريافت 200 ميليون از 300 ميليون قراردادش است كه هنوز از سوي باشگاه شاهين پرداخت نشده است.

مدیرعامل باشگاه مس: فعلا به فیفا شکایت نمی کنیم/ منتظر رای سازمان لیگ هستم

مديرعامل باشگاه مس كرمان گفت: موضوع شكايت به فيفا درباره تكرار بازي با ذوب آهن را به بعد از اعلام راي فدراسيون فوتبال كشورمان در اين مورد موكول مي كنيم. 'فتح الله نژادزماني'  با اشاره به اينكه فردا قرار است راي فدراسيون درباره بازي تيم هاي فوتبال ذوب آهن و مس اعلام شود، گفت: ما به فدراسيون و كميته انضباطي اعتماد كامل داريم و از اين دو نهاد انتظار داريم كه تصميمي منطقي و قانوني بگيرند.
وي اظهار داشت: از نظر ما 'سعيد بخشي زاده' داور اين مسابقه در مورد اشتباهي كه مرتكب شد ،مقصر نيست بلكه انتقاد ما به ناظر بازي است. در گزارش ناظر بازي، اشاره اي به اعتراض بازيكنان و مربيان ذوب آهن به داوري و تاثير اين اعتراض در اعلام راي داور در صحنه پنالتي نشده است و به اين دليل هيچ كدام از بازيكنان اين تيم نيز جريمه نشدند.

ساکت: داوری ها به سود سپاهان که نبوده هیچ، بلکه به ضرر ما بوده است/ قلعه نوعی مربی بین المللی است

مديرعامل باشگاه سپاهان اصفهان اعلام كرد كه داوري ها در ليگ دهم به سود اين تيم نبوده بلكه در بسياري از موارد به ضرر ما بوده است اما هيچ گاه در اين مورد انتقاد نكرده ايم. 'محمد رضا ساكت'  افزود: متاسفانه بعضي از افراد داوري ها را به سود ما مي دانند كه بايد اعلام كنم آنها سخت در اشتباه هستند ولي بايد اذعان كرد كه متاسفانه داوري ها در ايران هنوز حرفه اي نشده است .
مديرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: عملكرد تيم ما برخلاف اول فصل كه به خاطر تيم ملي اكثر بازيكنان خود را در اختيار نداشتيم ، بسيار بهتر شده و توانسته ايم به خواسته هاي خود برسيم. امسال با برنامه ريزي دقيقي كه داشته ايم به فكر افتخار آفريني در هر سه جام هستيم.
ساكت در مورد ادعاي برخي از كارشناسان فوتبال مبني بر ضعف 'امير قلعه نويي' در مسابقات بين المللي اظهار داشت: اين موضوع به هيچ عنوان صحت ندارد زيرا قلعه نويي در تيم ملي با عملكرد بسيار خوبي كه داشت ، نشان داد يك مربي بين المللي است.

باشگاه پرهوادار تراکتور در خصوص هواداران دهها میلیونی خود چگونه می اندیشد؟





TractorFansPortal.Com. در کنار همه ی زیباییهایی که تراکتور با حضور خود در لیگ برتر به فوتبال ایران ارزانی داشت حضور پرازدحام و پرشور هواداران آنقدر برای فوتبال کشور جذاب و مایه ی غرور و افتخار بود که همگان ضمن تحسین این استقبال کم نظیر نه فقط به تحسین واداشته میشدند بلکه انگشت حیرت نیز به دندان ی گزیدند! اما مثل همه ی زمانهایی که ایرانیان فعل نخبه کشی و استعداد زدایی را بخوبی صرف می نمایند اینبار نیز این استقبال تاریخی که چشمه ی جوشان شور، غرور و هیجان بود با سوء مدیریت و برخودهای سخیف و تنگ نظرانه میرود که به تنزل گراید. در لیگ نهم در شرایطی که برخی تیمها در برخی ورزشگاههای کشور جهت تشویق حضور هواداران ورزشگاه را سکه باران نموده و با هدایا و قرعه کشی و ... برای خود هوادار دست و پا می نمودند در نقطه ای دیگر از کشور دهها هزار نفر در سرما و گرما و باد و بوران صرفاً به دلیل عشق خود به سرزمین مادریشان با کوهپیمایی و بدون چشمداشت هیچگونه امکاناتی از اقصی نقاط کشور  به ورزشگاهی که در بدترین نقطه ی شهر مکانیابی شده و فاقد هرگونه امکانات رفاهی و امنیتی می باشد هجوم می آوردند ولی فوتبال ایران این حضور عاشقانه را برنتابید و دانسته یا ندانسته رفته رفته آن را به ضعف کشاند تا جایی که در آخرین بازیهای تراکتور در ورزشگاه سهند تعداد هواداران به کمترین میزان خود در طی دو فصل حضور تراکتور در لیگ برتر رسید درحالیکه بازیهای تراکتور در لیگ دسته اول نیز با استقبال دهها هزار نفری هواداران مواجه میشد. براستی چرا استقبال هواداران تراکتور که بواقع نعمتی برای فوتبال در رکود گراییده ی کشور می باشند بتدریج در حال افت می باشد؟
ممکن است گفته شود که استقبال هواداران در سال اول حضور تراکتور در لیگ برتر بدلیل شور و حال ناشی از سختی سالهای حضور تراکتور در لیگ دسته ی اول بوده است و طبیعی است که بتدریج این شور و هیجان تخلیه گردد ولی باید توجه نمود که تا قبل از بازی تراکتور با نفت تهران در هفته ی دهم نه تنها در تبریز بلکه در ورزشگاههای دیگر کشور نیز مسابقات تراکتور بخوبی مورد استقبال قرار می گرفتند که پیش آمدن مسائلی مانند مشکلات بلیطهای الکترونیکی، برگزاری بازیها در روزهای پرت هفته، برخوردهای نامناسب و دفع کننده ی امنیتی، قطع سرویس ایاب و ذهاب به ورزشگاه، نتایج ضعیف تیم، ایجاد حواشی مختلف جهت تضعیف تیم، تخریبات رسانه ای بر علیه هواداران این تیم مردمی و ... سبب افت یکباره ای استقبال هواداران گردید.
همه ی عواملی مورد اشاره قرار گرفته حاکی از سوء مدیریتی است که یا بدلایلی بطور آگاهانه از آنان به عنوان اهرم پیشگیری کننده بهره جسته و یا به دلیل ناآگاهی و عاجز بودن از درک اهمیت حضور هواداران در ورزشگاه زمینه ی تضعیفش را فراهم میآورد. طبعاً حضور گرم هواداران در ورزشگاه برای عوامل بیرون از مجموعه ی باشگاه به اندازه متولیان باشگاه نمی تواند حایز اهمیت باشد و انتظار از مدیریت باشگاه این است که با استفاده از ظرفیت و پتانسیل مدیریتی خود و با برنامه ریزی صحیح و کارآ و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب همواره ریتم حمایتی هواداران را در روی خط سیر مطلوب خود نگه داشته و از به تنزل گراییدن آن ممانعت بعمل آورد. با تغییری که در مدیریت تراکتور در ابتدای فصل صورت گرفت فقط تیم به مدیریت فعلی سپرده نشد بلکه مدیریت کنونی به همراه تیم حضور دهها هزار نفری هواداران در ورزشگاه را نیز تحویل گرفت بنابراین انتظار از آن اینست که نهایت تلاش خود را جهت نگهداری استقبال هواداران بکار بسته و ضمن حفظ میزان حضور کنونی بر ارتقای آن نیز بکوشد. در لیگ دهم تراکتور جزو تیمهایی بوده است که کمترین بازیها را در روزهای تعطیل انجام داده  است و برگزاری چند مسابقه ی آن نیز که برای روزهای جمعه برنامه رریزی شده بود به دلایل نامشخص (!) به یک روز غیرتعطیل و بدترین ساعت انداخته شد که مسابقه داربی آذربایجان یکی از این مسابقات بود. از باشگاه تراکتور انتظار می رود که اگر موانعی برای برگزاری بازیهای این تیم  در روزهای تعطیل وجود دارد با هماهنگی با ارگانها و اشخاص ذیربط موضوع را حل نموده و نهایت جدیت خود را جهت تسهیل حضور هواداران در ورزشگاه بکار گیرد. علل کاهش حضور هواداران در ورزشگاه نیاز به بررسیهای کارشناسی داشته و در این رابطه باشگاه باید با واکاوی موضوع نسبت به شناسایی علل و عوامل تأثیرگذار در آن اقدام نموده و به رفع مشکل همت گمارد.
آرتان آرمان

تماشاگران تراکتور جایشان را به چه کسی دادند؟

معلوم نيست چه بر سر علاقمندان پرشور تراكتورسازي آمده كه آنها با وجود نتايج خوب تيمشان ديگر به ورزشگاه نمي‌آيند. در حالي كه تراكتورسازي مي‌درخشد و پشت سر هم حريفان را مي‌برد امروز تنها 10 هزارنفر از داربي بزرگ اين شهر استقبال كرده بودند كه البته در مقايسه با آنچه كه سال گذشته براي تراكتور رخ مي‌داد رقم بسيار پاييني است.
با اين حال هواداران تراكتورسازي مثل هميشه با شور حرارت به تشويق تيم خود پرداختند و در بين تشويق‌ها مطالبات خود را به زبان آوردند. آنها كه جاسم كرار بازيكن تأثيرگذار عراقي را به همراه ندارند با تنظيم يك شعار ريتميك از قاضي شريفي خواستند كه چندان سخت‌گيري نكند و موجبات بازگشت سريع كرار به تركيب تراكتور را فراهم كند. آنها در طول بازي بارها اين شعار را به زبان آوردند كه :«‌شريفي يادت باشه كه كرار بايد باشه»‌.
هواداران تراكتور در ابتداي بازي هم با گرداندن يك پارچه نوشت از شريفي خواستند تا از شاد كردن دل طرفداران تراكتور غفلت نورزد. البته تراكتوري‌ها بايد به اين نكته توجه كنند كه آنها ديگر پرتماشاگرترين تيم ليگ نيستند و بنابراين در غيرت آنها اين‌ جور خواسته‌ها چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

دیدگاه یک هوادار در خصوص داربی آذربایجان

دوستان کاهش حضور هواداران در ورزشگاه دلایل متعددی که باید دقیقاً مورد واکاوی قرار گیرد از اولین روز حضور تراکتور در لیگ برتر اتفاقات زیادی روی داده است که سبب کاهش حضور گردیده است البته باید توجه نمود که درصد حضور هواداران در ورزشگاه به حساسیت بیشتر یا کمتر بازیها نیز وابسته است به نسبتی که حساسیت بازیها کمتر میشود حضور هواداران نیز کاهش می یابد البته در مورد شهرداری موضوع فرق می نماید پس از مسائلی که در بازی تیمهای شهرداری-استقلال در ورزشگاه سهند و همچنین شهرداری-پیروزی در تبریز روی داد ناشیگری مسئولان شهرداری در عدم دفاع از هواداران و جو گیرشدنشان با اظهاراتی مانند اینکه از این پس فقط هواداران عضو کانون هواداران این تیم به ورزشگاه راه داده خواهند شد و حتی راه ندادن هواداران به بازیهای این تیم سبب پدید آمدن نوعی حس و ذهنیت منفی در هواداران فوتبال آذربایجان نسبت به این تیم شد. قبلاً نه فقط بازیهای تراکتور بلکه بازیهای شهرداری نیز با استقبال هواداران مواجه میشد ولی مدیریت ضعیف مسئولان شهرداری هم سبب از دست رفتن هواداران این تیم و هم تأثیر منفی آن بر مسابقات تراکتور شد قبلاً هواداران هر هفته به ورزشگاه می رفتند اگر شهرداری در تبریز بازی داشت برای تشویق و حمایت از آن و وقتی تراکتور مسابقه داشت برای تشویق آن به ورزشگاه می رفتند ولی برخورد منفی مسئولان شهرداری سبب شد که دیگر حس تعلق هواداران به این تیم تضعیف گردد که این موضوع حتی در هو شدن این تیم در تبریز نیز اثرگذار می باشد البته با توجه به حساسیت بازیهای تراکتور و اهمیت جمع آوری امتیازات برای حضورش در آسیا تراکتور نه با شهرداری بلکه با هر تیمی هم بازی کند هواداران فقط و فقط پیروزی میخواهند و به خاطر همین حساسیت و طبیعت فوتبال که با پیروزی عجین است برد تراکتور مقابل شهرداری با استقبال هواداران مواجه میشود هواداری که پیروزی تیمش را میخواهد و با احساسات کامل در ورزشگاه حضور یافته است در لحظه ی به ثمر رسیدن گل تراکتور به دلیل غلبه احساس شادی و پیروزی کاملاً فراموش می نماید که آن تیم دیگر نیز متعلق به آذربایجان است. موضوع دیگری را نیز نباید فراموش نمود اکنون تراکتور در آذربایجان و ایران برای هواداران شخصیتی کاریزماتیک پیدا نموده است هر تیمی که مقابل این تیم قرار گیرد چه خودی و غیر خودی خود بخود به بیگانه تبدیل می گردد و این احساس بیگانگی نشأت گرفته از احساس هواداران می باشد هوادار تراکتور پیروزی تیمش را میخواهد و انتظار دارد که تمام موانع از پیش روی تیمش برداشته شد و به همین خاطر تیم خودی نیز براحتی به غیرخودی تبدیل میشود صرفنظر از تمامی این اوصاف مسابقه همشهریها یا همان داربی معروی در تمام دنیا جایگاه و حساسیت ویژه ای دارد در تمامی شهرها عده ای طرفدار این و عده ای دیگر طرفدار آن میشود ولی در مورد تبریز و آذربایجان قضیه شکل متفاوتی بخود میگیرد به دلیل جایگاه ملی و حتی جهانی تراکتور هر تیمی که در مقابلش قرار گیرد انتظار باختش از سوی هواداران می رود اما همانطور که قبلاً گفته شد تضغیف جایگاه شهرداری در ذهن هواداران به دلیل ضعف مدیریت مسئولان این تیم بوده است وقتی مدیرعامل شهرداری در کمیته ی انظباطی می گوید این تیم فقط 2000-1500 نفر هوادار دارد و بقیه هوادار تیمهای رقیب می باشند! و باشگاه شهرداری هیچگونه مسئولیتی در قبال آنان بعهده ندارد و حتی این هواداران با وجود حضور در ورزشگاه پشت در نیز می مانند و کمیته انظباطی نیز با استناد و سوء استفاده از سخنان مدیر این تیم آن را جریمه می نماید دیگر از هوادار چه انتظاری می توان داشت؟
آلتین

استقبال از نقد شدن، لازمه حضور در تیمهای بزرگ





TractorFansPortal.Com. در دنیای فوتبال، رسانه ها نقش مهمی در رشد و تقویت تیمها بازی می کنند. تلویزیون، مطبوعات و سایتهای اینترنتی با اخبار و تبلیغات خود، تیمهای بزرگ را مورد توجه افکار عمومی قرار می دهند.
تیمهای مردمی ،به علت طرفداران زیاد و حاشیه های فراوانی که دارند، بیشتر مورد توجه رسانه ها هستند. رسانه ها با تحت پوشش قرار دادن اخبار و حواشی این تیمها موجب می شوند این تیمها در کانون و مرکز اخبار قرار بگیرند که باعث حفظ و حتی افزایش هواداران تیم می شوند.
در ایران ،حدود نیم قرن است که سرخابی های پاییتخت چنین خاصیتی دارند. سالهاست روزنامه ها و تلویزیون بیشترین توجه خود را معطوف این دو تیم کرده اند. همین امر باعث حاکم شد، سالها فضای دوقطبی در فوتبال ایران حاکم شود.
یکی از ویژگیهای تیراختور شکستن  تدریجی این انحصار رسانه ای است.در مرحله اول و در اینترنت، سایتهای هواداری با فعالیتهای خود توانستند فضایی را ایجاد کنند که تیراختور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.اثرات این فعالیتها در سایتها و خبرگزاریهای معتبر دیگر نیر دیده می شود.
هم اکنون هم شاهد شکسته شدن تدریجی این انحصار در مطبوعات هستیم. از سال گذشته و همزمان با حضور حماسی طرفداران در استادیوم سهند، برخی روزنامه های مرکزگرا ناچار شدند ستونهایی را به تیراختور و طرفدارانش اختصاص دهند. در روزهای اخیر، برخی از این روزنامه ها یک صفحه کامل  در مورد فوتبال آزربایجان می نویسند و در بعضی موارد تیترهای خود را به فوتبال آزربایجان اختصاص می دهند.اما مهمتر آنکه نشریاتی شروع به کار کرده اند که بطور کلی رویکردی متفاوت را دنبال می کنند. در این نشریات سراسری نه تیمهای آبی و قرمز تهران بلکه تیمهای آزربایجان و بخصوص تیراختور در کانون توجه قرار دارد. اکنون نشریه ای وجود دارد که تیترهای آن همواره به تیمهای آزربایجان اختصاص دارد.در آن از تیراختور و شهرداری می نویسند و با بازیکنان تیمهای آزربایجان مصاحبه می شود. نشریه ای که بجای انتقاد از مربیان استقلال و پیروزی، از مربیان تیراختور و شهرداری انتقاد می کند و بجای نقد مدیریت و بازیکنان دردانه های پاییتخت، به نقد تیراختور می پردازد. نشریه ای که همیشه از تماشاگران آزربایجان و مشکلات آنها می گوید. در تحلیلهای خود دیگر به آبی و قرمز تهران نمی پردازد،بلکه تحلیلهای خود را از بازی تیمهای آزربایجان ارائه می دهد. وجود چنین نشریه ای که نمونه آن فقط در مورد تیمهای استقلال و پیروزی وجود داشت، می تواند بیش از پیش تیمهای آزربایجان را مورد توجه افکار عمومی قرار داده  و رسانه های مرکز گرا ناچار به توجه بیشتر به ورزش آزربایجان نماید. بدین ترتیب گام دیگری در جهت تبدیل تیراختور به قطب فوتبال ایران و آسیا برداشته شود.
طبیعی است که تعداد زیاد هواداران و وجود نشریات و سایتهای هواداری برای تیمهای آزربایجان و مورد توجه بودن در رسانه ها علاوه بر اثرات بسیار مثبت خود می تواند پیامدهای به ظاهر منفی ای داشته باشد. موردی که ممکن است منفی تلقی شود، زیر ذره بین بودن عملکرد و رفتار مدیران ،مربیان و بازیکنان تیم  و نقدهای دائمی است که شاید در ذهن این افراد نوعی تخریب تلقی شود.
سالهاست که هرکسی که مدیر، مربی یا بازیکن یکی از تیمهای استقلال و پیروزی می شود،هنگام عقد قرارداد با این تیمها به خوبی آگاه است که در تیررس نقد رسانه ها قرار داشته و در مقابل شانس زیادی برای کسب محبوبیت و شهرت خواهد داشت. با این آگاهی، بسیاری از مربیان و بازیکنان حاضر بودند، خطرات ناشی از شعارهای احتمالی  هواداران و نقدهای تند رسانه ای و حواشی زیاد این تیمها را که در صورت ناکامی و حتی در زمان موفقیت بر علیه شان بیان می شود را به جان بخرند، اما برای رسیدن به محبوبیت و کسب موفقیت در این تیمها بازی کنند.
مدیران ،مربیان و بازیکنان تیراختور نیز آگاه باشند که حضور در این تیم  نیز شرایط مشابهی دارد و دارای مسئولیت بیشتری است. در تیراختور تماشاگران و رسانه ها بیشترین حمایتها را می کنند. در کنار این حمایتها ،رسانه ها دهها تحلیل و نقد را نیز می نویسند.هر یک از این رسانه ها و نویسنده ها از یک نگاه مطالب را بیان می کنند.
اما به نظر می رسد مدیران و مربی محترم تیراختور تحمل کمتری نسبت به نقد شدن داشته و با موضع گیری، هر گونه انتقادی را تخریب تصور می کنند.در دو سال اخیر نیز شاهد بودیم که با کوچکترین انتقادی، مربی تیم قهر کرده و یا رسانه ها را تهدید نموده و حتی خبرنگار را از جلسه اخراج کرده است. مدیران تیم هم صبر وتحمل کمی، در برابر انتقادات داشته اند.
این در حالی است که در دو هفته گذشته برخی روزنامه ها و سایتهای مرکز، با بزرگ نمایی حرکت جاسم کرار و اعتراضات تماشاگران در دیدار پیروزی، خواهان محرومت بلندمدت این بازیکن و همچنین طرفداران تیراختور شده اند که این مطالب تخریبی(نه انتقادی) هرگز با واکنش مناسب همراه نبوده است.اما در مقابل ،انتقاد(نه تخریب) نشریه سراسری هواداران ورزش آزربایجان و برخی سایتهای هواداری از مربی تیم، واکنشهای شدیدی را در پی داشته است.
بدون شک رسانه ای که فقط به تعریف و تمجید تیم بپردازد و اشکلات تیم را بیان نکند، نمی تواند برای تیم مفید باشد. از این رو، از مدیران،کادر فنی ،بازیکنان و بخصوص مربی موفق تیراختور انتظار می رود،ضمن افزایش آستانه تحمل خود از انتقادات استقبال کرده و با صبر و حوصله در مقابل انتقادات که لازمه کار در تیمهای بزرگ است،از تقابل بی مورد با رسانه ها خودداری نموده و از حاشیه سازی برای تیم بپرهیزند تا شاهد حضور و موفقیت تیراختور در میادین آسیایی و جهانی باشیم.
آغ بولوت

اردوی 10 روز تراکتورسازی در دوبی/ بازی دوستانه مقابل النصر


تیم تراکتورسازی تبریز در تعطیلات نیم فصل لیگ برتر یک اردوی خارجی را در دوبی برگزار می کند. بعد از بازی تراکتورسازی و شهرداری، بازیکنان تیم تراکتورسازی تا روز پنجشنبه مورخه 09/10/89 به مرخصی رفتند و روز پنجشبنه به تبریز برمی گردند و بلافاصله تمرینات تیم شروع خواهد شد.روز چهارشنبه 15/10/89  تیم برای اردوی 10 روزه راهی امارات خواهد شد و با دو تیم دیدار تدارکاتی انجام خواهد داد که یکی از آنها تیم النصر است.

برنامه هفته یازدهم لیگ آزادگان

سازمان لیگ آزادگان برنامه مسابقات هفته یازدهم لیگ دسته یک کشور را اعلام کرد. برنامه این مسابقات بدین شرح است:
پنجشنبه 9/10/89 – ساعت 14

تربیت یزد – همیاری اراک – نصیری یزد
پیام فارس – داماش دورود – حافظیه شیراز
مس سرچشمه  – شیرین فراز کرمانشاه – شهیدزینلی سرچشمه
سپیدرود رشت – گسترش فولاد تبریز – سردار جنگل رشت
آلومینیوم هرمزگان – نساجی مازندران – تختی بندرعباس

جمعه 10/10/89 – ساعت 14

شهرداری بندرعباس – اتکا گلستان – تختی بندرعباس
داماش گیلان – گل گهر سیرجان – عضدی رشت
مس رفسنجان – صنعتی کاوه تهران – شهدا نوش آباد رفسنجان
مقاومت سپاسی – نفت مسجد سلیمان – حافظیه شیراز
فولاد نظنز – ماشین سازی تبریز – شهید منوچهری نطنز
شهرداری یاسوج – پیام خراسان – تختی یاسوج
فولاد یزد – ابومسلم خراسان – نصیری یزد
صنعت ساری – برق شیراز – شهدا ساری
استقلال اهواز – ایرانجوان بوشهر – تختی اهواز

بوناچيچ: صعود به ليگ برتر سخت نيست/ هيچ وقت با پرسپوليس مذاكره نكردم


لوكا بوناچيچ سرمربي كروات گسترش فولاد تبريز توانست اين هفته آلومينيوم هرمزگان را با مربيگري وينكو بگوويچ شكست دهد. بوناچيچ كه از كسب اين پيروزي خوشحال است به خبرنگار سايت گل مي‌گويد:« بازي بسيار مهمي را برديم و فكر مي‌كنم گرفتن سه امتياز اين مسابقه يك جهش بسيار بزرگ براي گسترش فولاد تبريز است.»
لوكا در پاسخ به اين سوال كه آيا مي‌توانيد گسترش را به ليگ برتر بياوريد تأكيد مي‌كند:« اول مهم اين است در مسيري كه هدف‌مان است قرار بگيريم و بعداً در مورد اين موضوع صحبت كنيم. به نظر من صعود به ليگ برتر بسيار سخت است و فاكتورهاي زيادي را مي‌طلبد. ما بايد رفته‌رفته اين پتانسيل را در تيم خودمان به وجود بياوريم تا همه از گسترش فولاد به عنوان يكي از مدعيان صعود نام ببرند.»
بوناچيچ در پايان حرف‌هايش با اشاره به شايعاتي كه هفته گذشته مبني بر حضورش در پرسپوليس شنيده شد مي‌گويد:« من در تبريز هستم و همه مي‌توانند در گسترش فولاد من را پيدا كنند. من در تهران نبودم و هيچ مذاكره‌اي با پرسپوليس نداشتم حتي به صورت تلفني يا دادن پيغام.»

وينكو بگوويچ: اگر ژلكومياچ نظر بدهد، دايي قبول مي‌كند؟/ نمي‌دانم رابطه مربيان در پرسپوليس چگونه است

وينكو بگوويچ روز گذشته جدال مربيان كروات به لوكا بوناچيچ باخت. تيم  او كه در يك بازي حساس در ثانيه‌هاي آخر به گسترش فولاد باخت، حالا شرايط سختي پيدا كرده هر چند كه بگوويچ به آينده اميدوار است.
بگوويچ در گفت‌وگو با خبرنگار سايت گل حرف‌هايش را اينگونه آغاز مي‌كند:«‌ ما در دقيقه 93 گل خورديم و اين در حالي بود كه نسبت به گسترش فولاد بازي بهتري را به نمايش گذاشتيم. اين بازي حالا تمام شده و من به آينده فكر مي‌كنم.» او در پاسخ به اين سوال كه قبول داريد صعود تيم شما به ليگ برتر خيلي سخت است تأكيد مي‌كند:« بله، قبول دارم. صعود به ليگ برتر مثل يك مأموريت غيرممكن است ولي در فوتبال بايد كارهاي سخت را تبديل به كارهاي آسان كنيم. الان فاصله امتيازها كم است و ما تلاش مي‌كنيم كه به يك هدف بزرگ برسيم.»
بگوويچ كه چند سال قبل در پرسپوليس مربيگري كرد در مورد اوضاع كنوني اين تيم مي‌گويد:« خوشحال مي‌شوم كه پرسپوليس نتيجه بگيرد. من بازي اين تيم مقابل سايپا را نديدم ولي شنيدم كه بازي چندان جالبي نبوده است. من نمي‌دانم بين مربيان پرسپوليس چه مي‌گذرد و اين تيم چگونه تمرين داده مي‌شود و چگونه تركيب تيم، سيستم بازي يا تعويض‌ها مشخص مي‌شود. با اين حال  اميدوارم آنها نتايج  خوب بگيرند.»
وينكو در مورد موضوع اضافه شدن ژلكو مياچ مربي كروات به كادرفني پرسپوليس مي‌گويد:« 30 سال است كه مياچ را مي‌شناسم. او سال‌ها دستيار توميسلاو ايوويچ بوده است و اخيراً هم در تيم هايدوك اشپيلت كار كرده است. موضوع آمدن مياچ به پرسپوليس مربوط به من نمي‌شود ولي نكته مهم اين است كه آيا دايي به عنوان سرمربي نظرهاي او را قبول مي‌كند؟ هميشه خيلي از مربيان كه به عنوان دستيار كار مي‌كنند در تمرين دادن، انتخاب سبك بازي يا آناليز تيم حريف نقش اول را دارند و شايد بخواهند در اين موارد حرف‌شان مورد تأييد قرار بگيرد. من نمي‌دانم كه اگر مياچ به پرسپوليس بيايد رابطه او با دايي چگونه خواهد شد و آيا سرمربي به نظرهاي دستيار خود توجه خواهد كرد يا خير. من در اين مورد نمي‌توانم توضيح بيشتري بدهم در ضمن پرسپوليس و دايي را دوست دارم و اميدوارم اين تيم نتيجه بگيرد.»‌

كميته انضباطي در انتظار لايحه مديرروستا و باشگاه پاس


كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در انتظار لايحه علي‌اصغر مديرروستا و همچنين مسئولان باشگاه پاس همدان هستند تا در خصوص اختلاف طرفين حكم بدهد. مسئولان پاس همدان معتقدند كه مديرروستا بعد از باخت به استقلال در تمرينات شركت كرده و استعفاي شفاهي خود را به پيمبري داده است. در اين ميان مديرروستا نظر ديگري دارد و معتقد است كه هيچ استعفايي نداده است. اين مربي و همچنين نماينده باشگاه پاس هفته گذشته به كميته انضباطي رفتند و اين كميته از آنها خواست كه لايحه خود را تقديم كند تا در مورد اين موضوع تصميم‌گيري شود.

مناظره صدر و شريفي امشب در شبكه چهار

مجتبي شريفي رئيس كميته انضباطي و حميدرضا صدر نويسنده و كارشناس فوتبال امشب به شبكه چهار خواهند رفت. اين دو نفر در مورد مسائل مختلف فوتبال كه مهمترين آن به جايگاه فوتبال در جامعه و همچنين محروميت‌هاي فوتبالي اختصاص خواهد يافت بحث خواهند كرد. مناظره صدر و شريفي حوالي ساعت 21:30 از شبكه چهار پخش خواهد شد.

احضار شیث رضایی و 4 بازیکن دیگر به کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس

پنج بازيكن پرسپوليس به دلايل انضباطي به كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس فرا خوانده شدند. جلال اكبري و سامان آقا زماني  به همراه عليرضا محمد و مجتبي شيري به دليل درگيري لفظي با يكديگر در تمرينات به كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس فراخوانده شدند.  همچنين اين كميته شيث رضايي را نيز به دليل بر مچ بستن بازوبند كاپيتاني در بازي با صباي قم فراخوانده است.  قرار است جلسه كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس روز دوشنبه برگزار شود.
شیث رضایی توضيح مي دهد كه ممكن است نتواند در نشست كميته انضباطي شركت كند: اين نشست وسط تعطيلات ماست و شايد نتوانم برسم. البته به مسئولان باشگاه زنگ مي زنم و از آنها مي خواهم اگر امكانش هست جلسه را عقب بيندازند. كاپيتان پرسپوليس در بازي پنجشنبه مقابل سايپا حتي اجازه نشستن روي نيمكت را پيدا نكرد‏ تا مشخص شود كه دوباره مورد غضب علي دايي قرار گرفته است. خودش البته مي گويد با تصميم سرمربي مشكلي ندارد: به هر حال من به نظر علي‌دايي احترام مي‌گذارم و فعلا دوست ندارم در اين رابطه مصاحبه كنم.
شيث رضايي پيش از اين هم شرايط مشابهي را تجربه كرده بود. او از فرداي روز بازي با استقلال تا چند روز پيش از بازي با تراكتورسازي از حضور در تمرينات تيم منع شده بود. در بازگشت مجدد به تركيب پرسپوليس‏، او دوباره بازوبند كاپيتاني را به بازو بست اما تيمش هر دو بازي را باخت. پرسپوليس پنجشنبه پس از 5 شكست پياپي در حالي مقابل سايپا برنده شد كه شيث رضايي روي نيمكت هم نبود.

۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

تیراختور! سالدیر! بیز آسیا ایستیریک


آزربایجان تیملری فرق ائله‌مز ره‌لری
بلدیه (شهرداری) یاریم فصلین اوچ اویوندان بیرینجی‌سینی قوناق ائوینده موساوی ائدیب، ایکینجی‌سی‌نی ائوده اوتوب؛ اوچونجوسونو آزربایجان دئربی‌سینده آز قالیردی بیر باشقا موساوی آلسین. گیرمیشدی دیفاعا. تیراختورون فورواردلاری‌دا بوتون توپلاری کؤرلاییردیلار. باشقا یاندان عصبی اولوب حیرصله‌نیردیم تیراختور، لیگین لاپ گوجسوز دیفاعینا قول وورابیلمیر. بو دا تیراختورون شانسی‌دیر! بلدیه بئله یاخشی اویونلارلا کسینلیک ایله اوستون لیگ‌ده(لیگ برترده) قالاجاق. آما آزربایجانا اوچ امتیاز گئتمک، ایکی تیمه درده ده‌یمه‌یه‌ن ایکی دنه بیر امتیازدان چوخ چوخ چوخ اؤنملی ایدی. البته آللاه اوزوموزه باخدی سون دیقه‌ده ابراهیمی‌یا پئنالتی اولدو و نوصرتی ده بیر گؤزل قول ووردو. بو اوچ امتیار تاریخ‌ده ایلک دؤنه اولاراق، تیراختورو تئهرانین ایکی سئوگیلی تیمیندن یوخاری سیرایا آپاراردی. بو یوخاری گئتمک‌ده یقین کی بلدیه‌نین ائتکی‌سی(تاثیری) اولوبدور. دوزدور دؤرد آی بوندان قاباق ائوده استقلال اوچ امتیاز وئردی آما کئچن هفته استقلالا تئهران‌دا اوتوزماییب و بو هفته تیراختورا یئنیلیدی. یاشاسین بلدیه. بلدیه‌ هئچ‌ده نیاران اولماسین کی بو گؤزل اویونلارینا گؤره بوندان سونرا تک قالمایاجاق.

تیراختور یانداشلاری تیراختوردان حمله ائدیب قول وورماق ایسته‌یه‌نده معمولن دئییرلر :"تیراختور حمله ائله... یئرین تاپمیسان"؛ ایکینجی میصرع ائله ده یاخشی دئییل. آما بو گونکو ائل یاریشیندا آزربایجان تیملری‌نین فرقلی اولماماقلارینا گؤره اونو بئله دئدیلر: تیراختور حمله ائله، بیز آسیا ایستیریک
بو اولدوقجا گؤزل، ماراقلی و دوشونجه‌لی بیر شوعار ایدی؛ دوغرودان اللری آغریماسین.

تیراختور او ایکی تیمی اوسته‌له‌دی!
تیراختور ایکی دنه ده آرتیق قول وورسایدی قول تفاضولونا گؤره کـیرمانین میسینده کئچمیشدی. البته امتیازلار بیر دیر و من گله‌جه‌یه اومودوم وار. آنجاق لاپ اؤنملی بو دور کی استقلال تئهران‌دا ذوب‌آهنه اوتوزدو تیراختور پیروزو‌دان سونرا استقلالی‌دا قاباقلادی! بو چوخ سئویندیریجی‌دیر. شبکه اوچون فوتبال برتر" وئرلیشینین آپاریجی‌لاری منجه بونا گؤره راحاتسیز ایدیلر. بو راحاتسیزلیغین نه‌ده‌نی اونلارین بیر گولونج ایشلری ایدی. ائله‌بیلمه‌یین تکجه تیراختور یانداشلاری‌نین عکس العملی تئز دیر و تمیز اویغون شوعارلار چیخاردیب دئییرلر. تیلویزیون‌دا کی پاخیللار ایشلرینی چوخ یاخشی باشاریرلار. زامان قورتارماق باهاناسینا دئدیلر سؤال-جوابا واخت یوخدور آنجاق فقط بیر قوناغا اجازه وئریریک سورغوسونو سوروشسون. سؤال سوروشان‌دا زیر تورک لهجه‌سینده فارسجا دئدی: "صدر جنابی! بو پئرسپولیس و استقلال تاخیملاری 60 و 70 جی ایللرده به‌تر فوتبول اویناردیلار آخی! محبوب تیملریمیزین باشینا نه گلیب بس؟!" البته صدر پیس یانیت(جواب) وئرمه‌دی دئدی ایران‌دا چوخدان‌دیر فوتبول نئچه قوطب‌لو اولوب و بو فوتبول ایچین یاخشی‌دیر. آما لاپ ماراقلی وئرلیشین ایکی دنه کامئرا جایزه‌سی ایچین پوشک آتیلاندان سونرا همن تیراختوردان خبرسیز اولان، آما پیروزی و استقلالین نوستالژی‌سینی چه‌که‌ن تورکون آدی چیخدی! بئله واختلاردیر آدام دئمه‌لی‌دیر: "شانسا باخ شانسا! ماشاللا دئیه‌ک گؤز ده‌یمه‌سین". اولابیلر بئله بیر اؤنملی(مهم) سوال سوروشاق و جایزه آلماق باعیث اولا کی تیراختورون دؤردونجو دال با دال اوتماغی،‌ او ایکی تیم‌دن قاباغا دوشمه‌سی، و قهرمانلیق و آسیا سهمیه‌سینه یاخینلاشماسی، آزربایجانین بوتون کؤی‌لری، کندلری، شهرلری و بؤلگه‌لرینده یادلاردان چیخیب و ده‌یه‌رلی بیلینمه‌سین!!
آیدین ک

نتایج هفته دهم لیگ آزادگان؛ پیروزی ابومسلم، برق و گسترش فولاد/ توقف نساجی و شیرین فراز در خانه

هفته دهم لیگ آزادگان از عصر روز پنج شنبه آغاز شد و امروز نیز با انجام چند بازی دیگر پیگیری شد. 5 بازی این هفته نیز فردا برگزار می شود. نتایج بازی های برگزار شده این هفته به این صورت بوده است:
ابومسلم مشهد 1- پیام مشهد صفر
گل: حمیدرضا زوهانی(75)
برق شیراز 2- فولاد یزد صفر
گل: محمد پورمند(2) هادی ایمانی(90)
گل گهر سیرجان 1- شهرداری بندرعباس
گل: حمیدرضا حاتمی(70)
گسترش فولاد تبریز 2- آلومینیوم هرمزگان 1
گل: رسول خطیبی(7، 90)/ احمد مومن زاده(20)
داماش لرستان 2- سپیدرود رشت 1
گل: لئوناردو برگیس(42) علی ابوالفتحی(73)/ میثم پسندیده(28)
نساجی مازندران 1- استقلال اهواز 1
گل: حامد شیری(45)/ امیر شرفی(61)
پیام مشهد صفر-  فولاد نطنز 1
گل: جلال الدین علی محمدی(2)
شیرین فراز کرمانشاه صفر- صنعت ساری صفر
ایرانجوان بوشهر 1- مس سرچشمه صفرگل: فونیکه سی(74)

مبلغ دقيق قراردادعمادرضا با شاهين؛ 843 میلیون به علاوه يك خانه

پس صحبت‌هاي بسياري كه در مورد مبلغ قرارداد عمادرضا شنيده شده گفته مي‌شود اين مهاجم عراقي با مبلغ  843/5ميليون به عضويت شاهين درآمده است.
 البته تمام اين مبلغ در اختيار عمادرضا قرار نمي‌گيرد و طبق اين قرارداد 300 ميليون به عمادرضا و 350 ميليون به باشگاه الزمالك مصر پرداخت مي‌شود. ماليات اين قرارداد هم برعهده باشگاه شاهين است. با توجه به مبلغ 650 ميليوني اين انتقال ماليات و قرارداد عمادرضا مبلغي در حدود 193/5 ميليون خواهد بود كه با توجه به بندهاي موجود پرداخت آن برعهده باشگاه شاهين است.
 با اعتصاب اين 5/ 193 ميليون و مبلغ 650 ميليوني كه به عمادرضا و الزمالك پرداخت خواهد شد. بايد گفت باشگاه شاهين مبلغ 843/5در ميليون براي جذب اين مهاجم عراقي هزينه كرده است. البته گفته مي‌شود يك واحد خانه در بوشهر همه جزو بندهاي قرارداد عمادرضا است كه باشگاه شاهين هزينه آن را متقبل شده است.

مسعود رضاييان: كاش خوزستان هم در هيئت رئيسه آدم داشت/ مثل اينكه داور خيلي دوست داشت سپاهان به گل سوم برسد

مسعود رضاييان كه معمولا جزو مديران بي‌حاشيه فوتبال ايران محسوب مي‌شود، نسبت به اشتباهات داوري ديدار با سپاهان كه منجر به باخت فولاد شد ناراحت است.
 او در گفت‌وگو با خبرنگار سايت گل حرف‌هايش را اينگونه آغاز مي‌كند:«‌ ما اين مسابقه را واگذار كرديم و مطمئناً خوردن دو گل در دقايق پاياني بسيار ناراحت‌كننده است و اين شكست دلايل متعددي داشت.»
 او ادامه مي‌دهد:« بخشي از موضوع به بازي هجومي سپاهان مربوط مي‌شود كه تيم ما را تحت فشار گذاشت و بايد به آنها تبريك گفت كه تا دقيقه 96 دست از تلاش برنداشتند. موضوع ديگر هم به تمركز بازيكنان ما مربوط مي‌شد، در ضمن فكر مي‌كنم اگر حرفه‌اي بوديم و وقت تلف مي‌كرديم خيلي راحت مي‌توانستيم بازي را ببريم. به قول معروف ما مردانه بازي كرديم هر چند كه خيلي‌ها معتقدند براي گرفتن نتيجه بايد حرفه‌اي‌گري كرد.
 رضاييان در ادامه حرف‌هايش به اشتباهات داوري اشاره كرده مي‌گويد:«‌ من معتقدم داور خوب قضاوت نكرد. روي گل تساوي سپاهان بازيكن اين تيم حداقل يك متر در موقعيت آفسايد قرار داشت و گل برتري سپاهان هم در حالي به ثمر رسيد كه وقت بازي 40 ثانيه از دقيقه 95 گذشته بود. من معتقدم كه اين بازي به هيچ عنوان 5 دقيقه وقت تلف شده نداشت ولي نكته تعجب آور اين بود كه بعد از پايان وقت‌هاي اضافه داور باز هم وقت اضافه گرفت و انگار قبل از زدن گل سوم سپاهان نمي‌خواست بازي را تمام كند.»
 او تأكيد مي‌كند:«‌ ما از ناظر بازي در مورد 50 ثانيه وقت اضافه‌اي كه بعد از 5 دقيقه گرفته شد سوال كرديم و ايشان گفت كه اين وقت به خاطر شادي گل سپاهاني‌ها در نظر گرفته شده است كه واقعا در نوع خودش تعجب‌آور است. من دوست ندارم اينطور حرف بزنم ولي انگار داور خيلي دوست داشت كه سپاهان گل سوم را بزند.»
رضاييان تأكيد مي‌كند:« به نظر مي‌رسد گاهي اوقات اعتراض نكردن و آرام بودن هيچ فايده‌اي ندارد و انگار بايد يك شمشير داشته باشيم تا به حرف‌هايمان توجه شود. حتي هواداران فولاد هم حق دارند و گاهي اوقات از طرف آنها متهم به بيعرضگي مي‌شويم كه چرا از حق فولاد دفاع نمي‌كنيم. من معتقدم كه وضعيت داوري نياز به يك رنسانس و تغييرات اساسي دارد و الان شرايط طوري شده كه هر هفته اكثر تيم‌ها نسبت به قضاوت‌هاي صورت گرفته معترض هستند.»
رضاييان در پايان حرف‌هايش مي‌گويد:« كاش خوزستان هم در هيئت رئيسه و سازمان ليگ آدم داشت تا اينقدر راحت حق فوتبال اين استان خورده نشود. حالا بايد بگويم كه من با رفتن از سازمان ليگ و قصدي كه براي خدمت داشتم، به فوتبال خوزستان خيانت كردم.»

آلمیدا به بشیکتاش پیوست

طبق گزارشهای منتشره، اوگو آلمیدا، مهاجم باشگاه وردربرمن با توافق با سران بشیکتاش، به این تیم خواهد پیوست
طبق گزارش ان تی وی سپور،  آلمیدا با امضای قراردادی سه سال و نیمه به کاراکارتالار خواهد پیوست و بدین ترتیب چهارمین پرتغالی ای خواهد بود که از سال گذشته تاکنون به این تیم می پیوندد.
او پس از ریکاردو کوارشما، مانوئل فرناندس و سیمائو سابروس، روانه رختکن این تیم شده و زیر نظر برند شوستر فوتبالش را ادامه خواهد داد.
انتظار می رود که انتقال او به بشیکتاش بین 2 تا 3 میلیون یورو هزینه در بر داشته باشد.قرارداد این ستاره 26 ساله با وردربرمن در پایان رقابتهای این فصل به اتمام می رسید و آلمیدا در امضای قراردادی جدید با این تیم مردد بود.

رکورد تاریخی تراکتور؛ 4 برد متوالی برای اولین بار

تیم تراکتورسازی تبریز با پیروزی مقابل شهرداری رکورد جدیدی در بردهای متوالی در تاریخ حضورش در لیگ ثبت کرد. این چهارمین برد پیاپی تراکتور در لیگ برتر فصل جاری بود و رکورد قبلی این تیم در بردهای پیاپی که 3 برد بود شکسته شد. تراکتور در این فصل از هفته هفدهم تاکنون مقابل نفت آبادان، پرسپولیس، راه آهن و شهرداری به پیروزی رسیده است و با 12 امتیازی که کسب کرده، جایگاه خود در جدول را ارتقا داده است.
تراکتور در لیگ های 56، 68، 71، 72 و 77 موفق به ثبت سه برد متوالی شده بود. آخرین بار در لیگ 77 بود که این تیم در سه بازی متوالی مقابل ابومسلم مشهد(2-1) ذوب آهن(2- صفر) و بانک ملی تهران(4-1) پیروز شده بود.

ترین های لیگ برتر تا هفته بیستم؛ بهترین و بدترین خط دفاعی از تبریز/ فولاد با بهترین خط حمله


بیشترین برد: ذوب آهن اصفهان با 12 برد
کمترین برد: نفت تهران با 3 برد
بیشترین مساوی: نفت تهران با 11 تساوی
کمترین مساوی: نفت آبادان با یک تساوی
بیشترین باخت: پیکان قزوین با 11 باخت
کمترین باخت: ذوب آهن و سپاهان با 2 باخت
بیشترین گل زده: فولاد خوزستان با 35 گل
کمترین گل زده: ملوان انزلی با 16 گل
بیشترین گل خورده: شهرداری تبریز با 36 گل
کمترین گل خورده: ذوب آهن و تراکتورسازی با 14 گل
بهترین عملکرد در خانه: سپاهان با 24 امتیاز
بدترین عملکرد در خانه: سایپا کرج با 11 امتیاز
بهترین عملکرد در خارج از خانه: ذوب آهن با 19 امتیاز
بدترین عملکرد در خارج از خانه: پیکان با 4 امتیاز

نمی توانم فیلم بازی کنم / شرفی: اجتماع یاوری را می پسندد و من را نه

در حالی که مربی توانمندی همچون محمود یاوری در 72 سالگی در سطح اول فوتبال ایران فعالیت می کند خیلی ها دوست دارند بدانند چرا امثال مناجاتی، شرفی، حبیبی و شاهرخی در این عرصه حضور ندارند.
اصغر شرفی در این باره می گوید:« برخی ادم ها مثل من به اصولی پایبندند که دیگران ان را به راحتی زیر پا می گذارند. من نمی توانم مثل دیگران دروغ بگویم. نمی توانم در فوتبال و برای مربیگری کردن حزب باد باشم. دروغ نمی گویم و نمی توانم دروغ بشنوم. این خصوصیات من باب میل خیلی ها نیست و جامعه فوتبالی این طرز تفکر را قبول ندارد. حالا چرا در لیگ برتر مربیگری نمی کنم تنها دلیلش این است که دوست دارم خودم باشم.نمی خواهم خودم را همرنگ جماعت کنم. اجتماع امروزی فوتبال محمود یاوری و..... را می پسندد و من را نه.»
 آیا شرفی در 68 سالگی غصه مربیگری نکردن در لیگ برتر را می خورد:« دوست دارم در لیگ برتر مربیگری کتنم اما باور کنید یک ثانیه هم غصه نمی خورم و نخواهم خورد. این قدر در زندگی بی نیاز هستم که غصه چیزی را نمی خورم. برای من اصل زندگی مهم است و در عرض زندگی کردن نه در طول. طول زندگی برای من مهم نیست بلکه عرضش مهم است. طولی زندگی کردن یعنی 200 سال عمر کردن در کنار هر آشغالی و عرضی زندگی کردن یعنی زندگی کوتاه با آدم های حسابی و راستگو. همیشه در عرض زندگی کنید»

بشیکتاش سیمائو سابروسا را خرید

باشگاه بشیکتاش رسما اعلام کرد که سیمائو را از اتلتیکو مادرید برای دو سال و نیم خریداری کرده است.
این باشگاه 900 هزار یورو برای خرید این بال سابق تیم ملی پرتغال پرداخته است. آنها صبر نکردند که قرارداد سیمائو با اتلتیکو در پایان فصل به اتمام برسد.
او قراردادی تا تابستان 2013 امضا کرده که دستمزد او در آن برای ادامه فصل 2.2 میلیون یورو و برای دو فصل بعدی 2.5 میلیون یورو است.
بشیکتاش در چند هفته گذشته او را می‌خواست و سیمائو پس از گل‌زنی در جام حذفی مقابل اسپانیول گفت که این آخرین دیدار او برای این باشگاه است و وداعی پراحساس انجام داد. او در سال 2007 از بنفیکا به اتلتیکو پیوسته بود.
اکنون بشیکتاش روی خرید هوگو آلمیدا، مهاجم پرتغالی وردربرمن تمرکز کرده. قرارداد او نیز در ژوئن به پایان می‌رسد و او از همین حالا می‌تواند با تیم‌های خواهانش مذاکره کند.

جدول گلزنان خارجی لیگ برتر؛ رقابت توره و ادینهو

در هفته بیستم لیگ برتر 5 گل توسط بازیکنان خارجی به ثمر رسید و زالترون(مس) و فریرا(نفت تهران) بازیکنان برزیلی برای اولین بار در این فصل گلزنی کردند. ابراهیم توره سنگالی با دو گلی که به فولاد زد خود را به ادینهوی برزیلی در صدر جدول نزدیک کرد. اشپیتم آرفی نیز در این هفته به جمع 4 گله ها پیوست. در 20 هفته گذشته لیگ برتر 63 گل توسط بازیکنان خارجی به ثمر رسیده و 21 بازیکن نیز موفق به گلزنی شده اند.
14 گل: ادینهو لوسیانو(مس کرمان)
9 گل: ابراهیم توره (سپاهان اصفهان)
4 گل: اشپیتم آرفی(پرسپولیس) میلوراد یانوش(سپاهان اصفهان) ایگور کاسترو ( ذوب آهن اصفهان) باکاری دیاکیته( فولاد خوزستان) جاسم کرار(تراکتورسازی)
3 گل: رودریگو لوپز ( راه آهن تهران) کارلوس ادواردو(شهرداری تبریز)
2 گل: خوزه نارسیسو(نفت تهران) اکمل هولماتوف(پاس همدان)
یک گل: لئوناردو پیمنتا (تراکتورسازی) محمود آمنه،ریکاردو دی سوزا( راه آهن تهران) ژوسیلی فریرا، خلدون ابراهیم(نفت تهران) فابیو جانواریو( سپاهان اصفهان) لئون پاچاجیان( نفت آبادان) آرتور یادگاریان( پاس همدان) تیاگو فراگا (پرسپولیس تهران) پائولو زالترون(مس کرمان)

جدول گلزنان لیگ برتر تا هفته بیستم: نوروزی رقیب جدی ادینهو

در پایان هفته بیستم لیگ برتر ادینهو لوسیانو همچنان با 14 گل در صدر جدول گلزنان ایستاده است و رضا نوروزی مهاجم گلزن تیم فولاد با زدن دوازدهمین گلش به سپاهان خود را به دو قدمی ادینهو رساند. آرش افشین و ابراهیم توره نیز با گلزنی در این هفته در جمع 9 گله ها قرار گرفتند. نکته جالب اینکه در 20 هفته سپری شده از لیگ برتر فقط 3 بازیکن تعداد گل های خودشان را دو رقمی کرده اند. تا پایان هفته بیستم لیگ برتر 436 گل به ثمر رسیده و 149 بازیکن موفق به گلزنی شده اند.
14 گل: ادینهو لوسیانو(مس کرمان)
12 گل: رضا نوروزی(فولاد خوزستان)
11 گل: کریم انصاری فرد(سایپا کرج)
9 گل: سعید دقیقی(شهرداری تبریز) ابراهیم توره (سپاهان اصفهان) آرش افشین(فولاد خوزستان)
8 گل: میلاد میداودی(استقلال تهران) محمد حسینی (ذوب آهن اصفهان) روح الله عرب (نفت آبادان)
7 گل: مهرداد اولادی(ملوان انزلی) محسن بیاتی نیا(صبای قم) محمد غلامی، سیاوش اکبرپور (استیل آذین)
6 گل: محمد نوری (پرسپولیس تهران) آرش برهانی ، فرهاد مجیدی (استقلال تهران) عباس محمدرضایی (سایپا کرج)
5 گل: غلامرضا رضایی (پرسپولیس تهران) امید شریفی نسب (نفت آبادان) فرهاد خیرخواه(پاس همدان) احمد حسن زاده(مس کرمان) جهانگیر عسگری، علیرضا عباسفرد(پیکان قزوین) امین متوسل زاده، بهادر عبدی (راه آهن تهران) ایمان حیدری (شاهین بوشهر) محمدرضا خلعتبری( ذوب آهن اصفهان)
 4 گل: اشپیتم آرفی(پرسپولیس تهران) هادی اصغری(صبای قم) علی کریمی(شهرداری تبریز) رضا عنایتی، میلوراد یانوش(سپاهان اصفهان) امیر میربزرگی (پیکان قزوین) محمد نزهتی(ملوان انزلی) میثم بائو ( شهرداری تبریز) ایگور کاسترو (ذوب آهن اصفهان) ابراهیم صادقی(سایپا کرج) جاسم کرار ، مسعود ابراهیم زاده ، علی علیزاده (تراکتورسازی تبریز) امیر محبی(پاس همدان) سیامک سرلک ، باکاری دیاکیته(فولاد خوزستان)
3 گل: جلال رافخایی، مهدی رجب زاده (ذوب آهن اصفهان) علی قربانی، میثم رضاپور، مجید خدابنده لو (پیکان قزوین) کارلوس ادواردو، شهرام گودرزی(شهرداری تبریز) ایمان رزاقی راد ، رودریگو لوپز (راه آهن تهران) رسول نویدکیا (نفت آبادان) بختیار رحمانی(فولاد خوزستان) پژمان نوری( ملوان انزلی) مهدی محمدزاده( نفت تهران) محسن بنگر، محرم نویدکیا(سپاهان اصفهان) فرزاد آشوبی (استقلال تهران) منصور تنهایی(شاهین بوشهر) محمد نصرتی(تراکتورسازی تبریز)

اولین شکست خانگی صبا؛ باخت در قم پس از 292 روز

تیم صبای قم برای اولین بار در این فصل در بازیهای خانگی اش شکست خورد. صبا که هفته قبل در آزادی پرسپولیس را با 4 گل شکست داده بود، مقابل شاهین بوشهر با نتیجه 1- صفر در قم باخت تا اولین شکست خانگی اش در این فصل ثبت شود.
صبا آخرین بار  روز 15 اسفند ماه گذشته در قم با نتیجه 1- صفر به راه آهن باخته بود و پس از آن در 12 بازی اخیرش در قم 6 برد و 6 مساوی کسب کرده بود.

۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

هميشه مسائل حاشيه اي از اصفهان بيرون مي آيد/مرفاوی :اگر نخواهند به نفع ما راي دهند فكر مي كنم ذوب آهن در فدراسيون نفوذ دارد !


پدیده بزرگ لیگ قبل از تعطیلی با "میم " آغاز می شود. این صمد مرفاوی سرمربي  مس كرمان است.کسی که برای انتقامجویی به کرمان آمد و درخشید.
 مرفاوی بعد از پیروزی مقابل ملوان با همان عصبانیت ذاتی مقابل خبرنگاران حاضر شد و از حق و حقوق تیمش گفت.صمد در جمع خبرنگاران به اعتراضات خود درباره بازي هفته گذشته اين تيم مقابل ذوب آهن ادامه داد:هنوز كميته انضباطي راي را در مورد تكليف نهايي ديدار مس و ذوب آهن صادر نكرده است و ما همچنان منتظر هستيم. ب اگر با راي كميته انضباطي، بازي مس و ذوب آهن به دليل نقض قانون تكرار نشود، فكر مي كنم كه ذوب آهن در فدراسيون نفوذ دارد.اگر نخواهند به نفع ما راي دهند فكر مي كنم ذوب آهن در فدراسيون نفوذ دارد !
 مرفاوي گفت: حق قانوني تيم مس كرمان را در آن ديدار از ما گرفتند. سرمربي تيم فوتبال مس كرمان اظهار داشت: اتفاق پيش آمده در بازي مس و ذوب آهن نگرفتن آفسايد، تشخيص ندادن خطا و پنالتي و ساير اشتباهات داوري نبود بلكه نقض قانون بود و من فكر مي كنم كه بازي بايد تكرار شود.
 وي افزود: تا روز اعلام راي صبر مي كنيم تا انشاءالله آنچه كه خواست مردم كرمان و هواداران، مبني بر تكرار بازي كه نظر ما نيز هست، انجام شود. مسوولان استان و مسوولان ورزش كرمان نيز بايد اداي حق طبيعي تيم مس كرمان را پيگيري كنند.
مرفاوي در مورد جريمه كميته انضباطي خود نيز گفت: به من گفته اند كه چون شما دستت را به ميز كوبيده اي بايد جريمه شوي.
 سرمربي تيم مس كرمان که فریاد می زد به خبرنگاران گفت: براي داوران و نماينده فدراسيون ديدار هفته گذشته تيم مس كرمان و ذوب آهن متاسفم. سليماني نماينده فدراسيون در آن ديدار به من گفت كه آن ضربه پنالتي طبق قانوني كه چهارده روز پيش به ما رسيده خطا محسوب مي شود، بعد در تلويزيون خلاف اين حرف را مي زند.  داور وسط زمين مي گويد از كمك داور و نماينده فدراسيون نظر گرفتم و آنها نيز گفتند آن ضربه خطاست اما بعد در برنامه 90 دروغ مي گويند و مي گويند ما گفته ايم بايد پنالتي تكرار مي شد.
وي با اشاره به اينكه با اينگونه صحبت ها داور آن ديدار را زير سوال مي برند، اظهار داشت: البته داور نيز مقصراست زيرا كسي كه مدير است بايد خودش تصميم بگيرد و حرف مربي حريف را نبايد گوش كند.
سرمربي تيم مس كرمان با بيان اينكه در آن ديدار متاسفانه جو نامناسبي را در اصفهان به وجود آوردند، گفت: هميشه مسائل حاشيه اي از اصفهان بيرون مي آيد.  براي چنين رفتارهايي متاسفم و اميدوارم آنچه كه حق تيم مس كرمان است انجام شود.  اگر آن بازي را مي برديم مي توانستيم به صدر جدول نزديك شويم اما براي بعضي ها حضور يك تيم شهرستاني در نزديكي صدر جدول سنگين است.
وي ادامه داد: اميدواريم با ياري بازيكنان، هواداران و مردم كرمان ديدارهاي آينده را به خوبي انجام دهيم و عادلانه و قانوني بازي ها را ببرييم نه اينكه بخواهيم با نقض قانون نتيجه بگيريم.
 وي در مورد ديدار امروز دو تيم مس كرمان و ملوان بندر انزلي هم گفت: بازي سختي را مقابل ملوان داشتيم و همچنين موقعيت هاي خوبي را به دست آورديم. سرمربي تيم مس كرمان بيان كرد: در نيمه نخست مي توانستيم كار را تمام كنيم اما موقعيت ها را هدر داديم.اما در نيمه دوم آنچه كه مورد نظر ما بود يعني حركت از جناحين و سانتر روي دروازه انجام شد و توانستيم گل را به ثمر برسانيم. دراين ديدار پس از به ثمر رساند گل باز هم موقعيت داشتيم كه متاسفانه نتوانستيم به گل تبديل كنيم و همين مسئله باعث شد ما در آخر بازي استرس ناشي از حفظ نتيجه را داشتيم.
.

استيلي: شاهين شش امتياز با ارزش گرفت

سرمربي تيم فوتبال شاهين بوشهر گفت: در دو ديدار اخير شش امتياز با ارزش گرفتيم.

حميد استيلي پس از برتري يک بر صفر برابر صباي قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين برد را به مردم بوشهر تبريک مي‌گويم. بردن صبا در قم بسيار سخت است و اين تيم در خانه‌اش سخت امتياز از دست مي‌دهد و ما اين کار را انجام داديم.
وي ادامه داد: در دو دديدار اخير شش امتياز با ارزش گرفتيم، آن هم در شرايطي که چند بازيکن مصدوم و محروم داشتيم. ما در اين ديدار دل به ضد حملات بسته بوديم و توانستيم به گل هم برسيم.
مربي سابق پرسپوليس در مورد تيم ملي ايران گفت: ابزار و پتانسيل لازم را براي موفقيت داريم ولي به شرطي که از آن استفاده کنيم. بهترين نسخه براي تيم ملي در جام ملت‌ها استفاده از رفاقت در تيم ملي است.
استيلي در مورد اينکه بعد از جام ملت‌ها چه مربي بهتر است جانشين افشين قطبي شود گفت: بعد از جام ملت‌ها مهم نيست که چه مربي جانشين قطبي مي‌شود و ايراني است يا خارجي، مهم اين است که بتواند با تفکراتش ما را در آسيا موفق کند و برنامه بلند مدت داشته باشيم.

شعار تباني در آزادي، قهر بازيكن ذوب‌‌آهن و تشويق محمدي

هواداران استقلال پس از باخت به ذوب‌آهن عليه داور شعار دادند.

پس از اعلام خطاي پنالتي به نفع ذوب آهن، هواداران استقلال به شدت عليه محسن ترکي داور مسابقه شعار دادند. آنها با سر دادن شعار " تباني تباني فوتبال اصفهاني " اين اعتراض را نشان دادند.
آنها در ادامه نيز شعار " با اين داوري جام را به اصفهان بدهيد " به اين اعتراض ها ادامه دادند. شعار عليه عنايت هم از ديگر اعتراض هاي هواداران استقلال بود.

*مربيان استقلال قبل از آغاز بازي به سمت نيمکت ذوب‌آهن رفتند و به آنها خوشامد گفتند. وحيد طالب لو نيز از بين بازيکنان استقلال به سمت منصور ابراهيم زاده رفت.

* 300 هوادار ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادي حضور داشتند. آنها پرچم بزرگي را با خود حمل کرده بودند که روي آن نوشته شده بود " شهاب قلب جويبار. "

* در پي اعتراض خلعتبري به کارت دادن داور به کاپيتان ذوب‌آهن هواداران استقلال عليه مهاجم ذوب شعار دادند.

* در بدو ورود خبرنگاران به ورزشگاه آزادي آنها را مورد بازرسي بدني قرار دادند که با اعتراض نماينده رسانه هاي گروهي روبرو شد اما ماموران ويژه اين کار در جواب مي گفتند خبرنگاران هم مي توانند بمب داشته باشند.

* وقتي نتيجه بازي ديدار پرسپوليس و سايپا که با برد سرخپوشان همراه بود در ورزشگاه آزادي اعلام شد، هواداران استقلال تيم رقيب را هو کردند.

* با وجود باخت استقلال در اين بازي هواداران اين تيم مظلومي را تشويق کردند.

* پس از به صدا درآمدن سوت نيمه اول آرش برهاني که از داور کارت زرد دريافت کرده بود قصد داشت به سمت محسن ترکي برود تا به وي اعتراض کند، اما وحيد طالب لو مانع از اعتراض برهاني شد و نگذاشت او به سمت داور برود.

*علي فتح الله زاده، علي اميري، علي نظري جويباري و رضا رجبي در جايگاه ويژه اين بازي را تماشا کردند.

* شهاب گردان در بين نيمه پيراهن خود را عوض کرد و با پيراهن مشکي رنگ وارد زمين شد. رنگ پيراهن او در نيمه اول شبيه پيراهن طالب لو بود.

* قاسم حدادي فر وقتي قصد خروج از زمين به دليل تعويض را داشت، منصور ابراهيم زاده سرمربي ذوب آهن دست خود را براي خسته نباشيد به سمت اين بازيکن دراز کرد ولي حدادي فر دست او را پس زد و حتي روي نيمکت هم ننشست و به سمت رختکن رفت.

* با پايان بازي هواداران استقلال ابتدا محمد محمدي را تشويق کردند ولي وحيد طالب لو که گلر استقلال در اين بازي بود براي آنها دست زد و همين باعث شد شمار ديگري از هواداران اين تيم طالب لو را تشويق کنند.

درخشان در سالن كنفرانس حاضر نشد

سرمربي تيم فوتبال شهرداري تبريز پس از شکست برابر تراکتورسازي در سالن کنفرانس حاضر نشد.

حميد درخشان، سرمربي شهرداري تبريز پس از شکست در دقايق پاياني برابر تراکتورسازي در سالن کنفرانس مطبوعاتي حاضر نشد.
تراکتورسازي در دقيقه 90+3 توسط محمد نصرتي از روي نقطه پنالتي به گل دست يافت و توانست با اين گل 3 امتياز دربي تبريز را از آن خود کند و هشتمين شکست شهرداري را نيز رقم بزند.

حاشيه دربي تبريز

هواداران تراکتورسازي با شاخه گل و صندلي خواهان بخشش مهاجم تيمشان شدند.

دربي تبريز بين تيم‌هاي تراکتورسازي و شهرداري از ساعت 15 در ورزشگاه يادگار امام برگزار شد و با نتيجه يک بر صفر به سود تراکتوسازي خاتمه يافت.

*اين ديدار در حالي برگزار شد که هواداران تبريزي استقبال زيادي از اين بازي انجام ندادند و حدود 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه بازي را از نزديک تماشا کردند.

*هواداران تراکتور 15 دقيقه قبل از آغاز بازي با در دست داشتن شاخه گل و صندلي به کنار زمين رفتند و با پرچمي درخواست رفع محروميت کرار جاسم را داشتند.
کميته انضباطي فدراسيون فوتبال کرار جاسم را به علت تحريک تماشاگران در ديدار برابر پرسپوليس و خسارت وارده بر ورزشگاه يادگار امام تا اطلاع ثانوي محروم کرده است.

*يکي از هواداران تراکتورسازي پس از اعلام پنالتي در وقت‌هاي اضافه نيمه دوم بيهوش و با آمبولانس به بيمارستان منتقل شد.
اين دومين هوادار تراکتورسازي است که در اين فصل بيهوش مي‌شود. يکي از تماشاگران اين تيم در ديدار نفت نيز به بيمارستان انتقال يافته بود.

*ميرمعصوم سهرابي، مديرعامل باشگاه شهرداري تبريز براي ورود به ورزشگاه با مشکل روبرو شده بود. در ابتدا ماموران حراست مانع ورود وي شدند و پس از چند دقيقه با وساطت يکي از مسئولان وارد ورزشگاه شد.

جدول رده بندی لیگ برتر؛ صدر جدول اصفهانی شد!

در پایان هفته بیستم لیگ برتر تیم ذوب آهن با پیروزی مقابل استقلال برای چهاردهمین هفته متوالی صدرنشین باقی ماند و سپاهان نیز با برد میلیمتری اش به رده دوم رسید. سپاهان دو بازی معوقه نیز دارد که در صورت پیروزی در هر دو بازی همچنان در رده دوم باقی خواهد ماند. به جز سپاهان، تیم های مس، تراکتورسازی و استقلال نیز 34 امتیازی هستند. پرسپولیس با برد مقابل سایپا 30 امتیازی شد و در دره ششم قرار گرفت. اما در قعر جدول نیز استیل آذین با 19 امتیاز همچنان هجدهم باقی ماند. شهرداری، پاس، سایپا و نفت تهران نیز با 20 امتیاز در رده های هفدهم تا چهاردهم قرار گرفته اند.
<script type="text/javascript" src="http://ad.doubleclick.net/adj/gna.fa/level2;tile=2;sz=160x600;ord=375322?area=2l&pos=2&ord=375322"></script>
1.ذوب آهن اصفهان 12 برد/ 6 مساوی/ 2 باخت/28 گل زده-14 گل خورده/ 42 امتیاز
2. سپاهان اصفهان 9 برد/ 7 مساوی/ 2 باخت/ 33 گل زده- 17 گل خورده/ 34 امتیاز
3. مس کرمان 9 برد/ 7 مساوی/ 4 باخت/ 28 گل زده- 18 گل خورده/ 34 امتیاز
4. تراکتورسازی 9 برد/ 7 مساوی/ 4 باخت/ 23 گل زده- 14 گل خورده/ 34 امتیاز
5. استقلال تهران  9 برد/ 7 مساوی/ 4 باخت/ 30 گل زده- 26 گل زده/  34 امتیاز
6. پرسپولیس 9 برد/ 3 مساوی/ 8 باخت/ 25 گل زده- 27 گل خورده/ 30 امتیاز
7. نفت آبادان 9 برد/ یک  مساوی/ 9 باخت/ 23 گل زده- 21 گل خورده/ 28 امتیاز
8. فولاد اهواز 6 برد/ 8  مساوی/ 6 باخت/ 35 گل زده- 23 گل خورده/ 26 امتیاز
9. صبای قم 6 برد/ 7  مساوی/ 6 باخت/ 24 گل زده- 21 گل خورده/ 25 امتیاز
10. راه آهن تهران 7 برد/ 4  مساوی/ 9 باخت/ 21 گل زده- 25 گل خورده/ 25 امتیاز
11. ملوان انزلی 5 برد/ 8  مساوی/ 7 باخت/ 16 گل زده- 22 گل خورده/ 23 امتیاز
12. شاهین بوشهر 5 برد/ 7  مساوی/ 8 باخت/ 20 گل زده- 22 گل خورده/ 22 امتیاز
13. پیکان قزوین 6 برد/ 3  مساوی/ 11 باخت/ 24 گل زده- 33 گل خورده/ 21 امتیاز
14. سایپا کرج 5 برد/ 5 مساوی/ 10 باخت/ 27 گل زده- 33 گل خورده/ 20 امتیاز
15. نفت تهران 3 برد/ 11  مساوی/ 6 باخت/ 17 گل زده- 23 گل خورده/ 20 امتیاز
16. پاس همدان 4 برد/ 8  مساوی/ 8 باخت/ 18 گل زده- 26 گل خورده/ 20 امتیاز
17. شهرداری تبریز 4 برد/ 8  مساوی/ 8 باخت/ 26 گل زده- 36 گل خورده/ 20 امتیاز
18. استیل آذین 4 برد/ 7  مساوی/ 9 باخت/ 18 گل زده- 35 گل خورده/ 19 امتیاز

حدادي‌فر عصباني از تعويض/ ابراهيم‌زاده: باشگاه با او برخورد مي‌كند

قاسم حدادي‌فر هافبك كم حاشيه ذوب آهن پس از تعويض در حالي كه منصور ابراهيم‌زاده براي خسته‌ نباشيد به او به ستمش آمد بي‌تفاوت به وي با عصبانيت از كنار سرمربي تيمش رد شد.
منصور ابراهيم‌زاده در اين‌باره مي‌گويد:« البته حدادي‌فر بازيكن مودب و كم حاشيه‌اي است اما اين حركت وي را همه ديدند و باشگاه درباره وي تصميم خواهد گرفت.» البته همه مي‌دانند كه منظور ابراهيم‌زاده از باشگاه خود اوست.
 نكته جالب اينكه جلال رافخايي بازيكن جانشين حدادي‌فر در دقايقي بعد از ورود گل تساوي تيمش را به ثمر رساند.

نتایج کامل هفته بیستم؛ پیروزی تیم های اصفهانی، طلسم شکنی پرسپولیس

هفته بیستم لیگ برتر با انجام 9 بازی عصر پنج شنبه به پایان رسید. در بازی های این هفته که آخرین هفته لیگ برتر قبل از جام ملتهای آسیا بود، پرسپولیس بعد از 5 باخت متوالی بالاخره سایپا را برد و از بحران خارج شد. تراکتورسازی با گل دقیقه 95 خود شهرداری را برد و چهارمین برد متوالی خود را جشن گرفت. راه آهن بعد از هفته ها ناکامی در آبادان نفت را برد که این دومین شکست خانگی نفت در این فصل بود. پیکان در قزوین 3-1 پاس را با یاوری برد و استیل آذین و نفت تهران نیز به تساوی رسیدند. فولاد بازی برده را به سپاهان باخت و مس نیز بعد از بازی جنجالی هفته قبل، دوباره بردهایش را با پیروزی مقابل ملوان آغاز کرد. در آخرین بازی هفته بیستم نیز ذوب آهن در تهران موفق به شکست استقلال شد.
سایپا کرج صفر- پرسپولیس تهران 1
گل: اشپیتم آرفی(83)
سپاهان اصفهان 3- فولاد خوزستان 2
گل: ابراهیم توره(52، 1+90) محسن بنگر(90)/ رضا نوروزی(45) آرش افشین(75)
نفت تهران 2- استیل آذین تهران 2
گل: ژوسیسلی فریرا (50) بهمن طهماسبی(88)/ میلاد زنیدپور(49) محمد غلامی(62)
نفت آبادان صفر- راه آهن تهران 1
گل: ایمان رزاقی راد(40)
مس کرمان 1- ملوان انزلی صفر
گل: پائولو زالترون(60)
پیکان قزوین 3- پاس همدان 1
گل: علی قربانی(35) جهانگیر عسگری(45) میثم رضاپور(48)/ مرتضی عزیزمحمدی(10)
تراکتورسازی تبریز 1- شهرداری تبریز صفر
گل: محمد نصرتی(5+90)
صبای قم صفر- شاهین بوشهر 1
گل: منصور تنهایی(42)
استقلال تهران 1- ذوب آهن اصفهان 2
گل: آرش برهانی(20)/ جلال رافخایی(62) محمدرضا خلعتبری(83)

استقلال تهران 1- ذوب اهن اصفهان 2 ؛ فرار بزرگ ذوب در آزادی، آبی ها در بحران


پنج شنبه 2 دی 1389- هفته بیستم لیگ برتر- ورزشگاه آزادی
تماشاگر: 20 هزار نفر
داور: محسن ترکی
کارت زرد: آلوز، برهانی( استقلال) حدادی فر، خلعتبری، قاضی، احمدی، فرهادی( ذوب آهن)
استقلال: وحید طالب لو،  مهدی امیرآبادی ،هادی شکوری، پژمان منتظری، حنیف عمران زاده، کیانوش رحمتی، فرزاد آشوبی، فیلیپه آلوز(84- امید روانخواه)، اسماعیل شریفات، آرش برهانی، فردین عابدینی( فرهاد مجیدی)
<script type="text/javascript" src="http://ad.doubleclick.net/adj/gna.fa/level2;tile=2;sz=160x600;ord=691852?area=2l&pos=2&ord=691852"></script>
ذوب آهن: شهاب گردان، محمد حسینی، علی احمدی، فرشید طالبی، حسین ماهینی، سینا عشوری، قاسم حدادی فر( جلال رافخایی)، محمدرضا خلعتبری، محمد قاضی( ایگور کاسترو)، مهدی رجب زاده(89- حمید پروار)، اسماعیل فرهادی
شرح گل ها:
دقیقه 20( 1- 0): آرش برهانی در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه از راه دور دروازه گردان را گشود. گردان در این صحنه عکس العمل مبتدیانه ای داشت.
دقیقه 62 ( 1-1): دو بازیکن تعویضی ذوب آهن گل تساوی را به ثمر رساندند: سانتر کاسترو با دفع ناقص طالبلو زیر پای رافخایی افتاد تا این بازیکن تعویضی دروازه استقلال را باز کند.
دقیقه 83 (1-2): خطای طالبلو روی فرهادی در محوطه جریمه یک ضربه پنالتی برای ذوب به ارمغان آورد که خلعتبری آن را به گل تبدیل کرد.
بهترین بازیکن: محمدرضا خلعتبری به خاطر زدن یک ضربه پنالتی حساس و 3 امتیازی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب می شود.
اتفاق ویژه: استقلال در این بازی بر خلاف چند بازی قبل واقعا بدشانس بود، دو توپ به تیر دروازه ذوب آهن زد و در دقایق پایانی با یک ضربه پنالتی 3 امتیاز را از دست داد. به نظر می رسد بعد از پرسپولیس که روی دور باخت های متوالی افتاده بود، حالا نوبت استقلال است که فعلا دومین باخت متوالی اش را تجربه کرده است. البته آبی ها از این جهت شانس آوردند که لیگ تعطیل شد و در شروع مجدد لیگ مصدومان و محرومان خود را در اختیار خواهند داشت.

بنگر یکی از بهترینهاست و باید دعوت می شد/ قلعه نویی: خداراشاکرم اما باید 5 گل می زدیم!

امير قلعه‌نويي سرمربي سپاهان كنفرانس مطبوعاتي خود را با همان لحن حق به جانب هميشگي آغاز كرد. قلعه‌نويي وقتي وارد كنفرانس شد كه خبرنگاران تحت تأثير جملات مجيد جلالي سرمربي فولاد بودند كه به تصميم داور به شدت اعتراض داشتند و گفت به دليل عصبانيت نمي‌تواند در كنفرانس مطبوعاتي حرف بزند.
قلعه‌نويي حرف‌هاي خود را با تكيه كلام خاص خودش آغاز كرد كه :« خدا را شاكرم كه اين بازي را به سود خود تمام كرديم. البته اگر بازيكنان ما از روي شكم سيري موقعيت سوزي نمي كردند با 5 گل از زمين بيرون مي آمديم متاسفانه بازيكنان تيم ما اين عادت بد را داشته و از موقعيت ها به نحو مطلوب استفاده نمي كنند.فوتبال اين مدلي نيست كه تنها از 2 موقعيت استفاده كنيم، بازيكنان ما بايدتمركز بيشتري داشته باشند و در ضربات آخر دقت كنند.
وي ضمن انتقاد از عملكرد بازيكنان سپاهان افزود: بازيكنان ما وقتي عقب بودند احساسي عمل كردند كه بايد اين مشكل را در جام باشگاه ها حل كنيم.
 قلعه نویی درباره فولاد گفت:آنها تيم خوبي هستند و با برنامه فوتبال بازي مي كنند اما در اين ديدار تنها 3 موقعيت گل داشتند كه 2 موقعيت آن به ثمر رسيد. برنامه آنها در اين ديدار تله گذاري برروي دروازه تيم ما بود، به بازيكنانم از قبل در اين مورد هشدارلازم را داده بودم. متاسفانه هر 2 گلي كه امروز از اين تيم دريافت كرديم برروي توپ هاي سوم بود.
او در اين ميان متلكي هم به مجيد جلالي انداخت و گفت:« تيم فولاد دراين ديدار به بازي مستقيم روي آورده بود تا مقابل ما به نتيجه برتري برسد.
قلعه نويي درادامه به اعلام تازه ترين فهرست تيم ملي نيز انتقاد كرد و افزود: بايد از حقانيت بنگر دفاع كنم، بازيكني كه كانديداي يكي از بهترين بازيكنان آسيا بوده و جزءبهترين مدافعان فوتبال ايران است او يك مدافع گلزن است اما متاسفانه در فهرست تيم ملي نيست.البته اين موضوع دخالت در كار قطبي نيست اما معتقدم بنگر بايد در تيم ملي بازي كند.

ماهان 4- گیتی پسند 4؛تساوی در داربی داغ فوتسال

بازي تماشايي و پرحرارت دو تيم گيتي‌پسند و فولاد ماهان با نتيجه تساوي 4 بر 4 به پايان رسيد.
نكته جالب اين است كه اين دو تيم در بازي رفت هم به تساوي رسيده بودند. اما فولاد ماهان در دور رفت با هدايت ابطحي مربي فعلي گيتي‌پسند به زمين آمده بود و افضلي مربي ماهان هم در آن روزها سرمربي گيتي‌پسند بود.  گل‌هاي مسابقه را جواد اصغري‌مقدم (دو گل)، حسين طيبي و بازيكن گيتي‌پسند (گل به خودي) براي ماهان و مسعود دانشور (2 گل)، احسان زحمتكش و مورنوي برزيلي براي گيتي‌پسند به ثمر رساندند.
با اين تساوي فاصله دو امتيازي دو تيم حفظ شد.
گيتي‌پسند همچنان با 31 امتياز رده دوم جدول را از آن خود دارد و ماهان نيز با 29 امتياز در رده سوم است.
ديدار تيم‌هاي كيش‌اير قم و لبنيات ارژن فارس نيز 5 بر 3 به سود كيش‌اير به پايان رسيد.
فردا نيز سه مسابقه به شرح زير برگزار مي‌شود:

* علم‌وادب سايپا مشهد - فيروزصفه اصفهان در سالن شهيدبهشتي مشهد

* پرسپوليس تهران - شركت ملي حفاري ايران در سالن خورشيد تهران
* دبيري تبريز - شهيدمنصوري قرچك در سالن علوم پزشكي تبريز
كليه بازي‌ها ساعت 16 برگزار خواهد شد.