۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

بررسي علل اختلاف نظرها در باشگاه تراكتورسازي تبريز

باشگاه تراكتورسازي تبريز در هفته گذشته با بالا گرفتن اختلاف نظر بين مدير عامل و سرمربي در راس اخبار رسانه هاي ورزشي و خبرگزاري ها قرار گرفت، بطوري كه خروج از اين بن بست كه خود باشگاه آن را ايجاد كرده بود بعيد به نظر مي رسيد.
به گزارش روز يكشنبه ايرنا، ماجرا از آنجا آغاز شد كه مدير عامل باشگاه در مصاحبه با يكي از روزنامه هاي ورزشي عنوان كرد كه فراز كمالوند سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي نبايد در كارهاي مديريتي دخالت كند.
محمد حسين جعفري همچنين در اين مصاحبه گفت كه پول دريافتي از استانداري با نظر كمالوند بين بازيكنان تقسيم شد و اين كه به چند بازيكن پولي نرسيده با نظر كمالوند بوده است.
اين گفته هاي مدير عامل باشگاه با واكنش شديد كمالوند مواجه شد و اين مربي جوان در اولين گام و در مصاحبه با يكي از خبرگزاري ها استعفاي خود از مربيگري تيم تراكتورسازي را اعلام كرد.
كمالوند در مصاحبه هاي بعدي از جمله در گفت و گو با ايرنا مركز آذربايجان شرقي گفت: به تراكتورسازي بر نمي گردم، مگر اين كه مدير عامل در همان صفحه همان روزنامه گفته هايش را تكذيب كند و اعلام كرد كه استعفاي شفاهي خود را به سرپرست تيم اطلاع داده است.
وي در اين گفت و گو اظهار داشت كه پيدا كردن زمين تمرين كار مديريتي است و مديريت باشگاه بايد براي تيم زمين تمرين پيدا كند نه سرمربي، اما به خاطر علاقه اي كه به اين تيم و هواداران آن دارم تمامي مشكلات را به جان خريده ام.
كمالوند در مورد تقسيم هشت ميليارد ريال پول بين چند بازيكن نيز گفت: قرار بود باشگاه از بابت 40 درصد قسط دوم دستمزد بازيكنان 30 ميليارد ريال به تيم پول بدهد كه با كاهش اين مبلغ به هشت ميليارد ريال و مشكل بودن تقسيم اين مبلغ بين 40 نفر، از اين رو تقسيم آن را بر عهده گرفتم و به چند بازيكن پول نرسيد.
پس از اين قضايا بود كه باشگاه تراكتورسازي تبريز و در راس آن مدير عامل باشگاه اعلام كرد كه هيچ گونه استعفاي كتبي از سوي كمالوند به دست باشگاه نرسيده و با رسيدن استعفا نامه كتبي، در هيات مديره مطرح خواهد شد.
در خبري كه روز بعد اين قضايا باشگاه بر روي سايت اينترنتي خود قرار داد هم مدير عامل و هم سرمربي تيم در ارتباط تلفني از طريق يك برنامه راديويي، تمامي اتفاقات و قضاياي روي داده را تكذيب كردند و موارد پيش آمده را برداشت اشتباه رسانه و يا به تعبير همين سايت شيطنت رسانه ها اعلام كردند.
جعفري و كمالوند در يك برنامه تلويزيوني محلي نيز با تكذيب اخبار درج شده در رسانه ها و خبرگزاري ها از قول آنها، از نظر خود موضوع را پايان دادند، اما دريغ از اينكه اين گونه رفتارهاي غيرحرفه اي علاوه بر رنجيده كردن اصحاب رسانه استان و كشور و دوري آنها از باشگاه تراكتورسازي تبريز، هواداران را نيز از حمايت از اين تيم كه زماني بيش از 80 هزار تماشاگر براي تماشاي ديدارهاي آن به ورزشگاه مي آمدند دلسرد خواهد كرد.
بهتر است مدير عامل و سرمربي يك تيم حرفه اي پيش از آن كه موضوعي را رسانه اي كنند با يكديگر مشورت كرده و سپس جامعه خبري را از آن مطلع سازند.
اگر قرار باشد مدير عامل باشگاهي مصاحبه كند و سپس اعلام كند كه اين مصاحبه عين گفته هاي وي نبوده و يا مطلب را نرسانده نبايد عليه تمامي رسانه ها جبهه گيري كند و اخبار درج شده در خبرگزاري ها و رسانه ها را تكذيب و كار آنها را شيطنت عنوان كند، بلكه مي تواند از راه مجاري قانوني پيگير حقوق طبيعي يك مصاحبه شونده باشد.
و اما سرمربي تيم نيز بهتر است قبل از انجام مصاحبه در خصوص مطلب چاپ شده در يك روزنامه، ابتدا صحت و سقم آن مطلب را جويا شود سپس تصميم خود در واكنش به آن مصاحبه را به رسانه ها اعلام كند و از تصميم عجولانه و احساسي در اين زمينه خودداري كند.
خلاصه سوء تفاهم ها به تعبير باشگاه تراكتورسازي بين مدير عامل و سرمربي تيم پايان يافت و مقصر اصلي اين سوء تفاهم ها همانند گذشته رسانه ها خصوصا رسانه هاي محلي معرفي شدند، اما نبايد فراموش كرد كه رسانه هاي استان هدفي جز اعتلاي نام تراكتورسازي و رسيدن به جايگاه در خور شان اين تيم ندارند و اين مديريت باشگاه است كه بايد تمامي موارد را مديريت كند و از بروز هر نوع مشكل و حاشيه در تيم و اختلاف نظر با رسانه ها جلوگيري كند.
اميد است كه فراز كمالوند مربي جوان و با دانش تراكتورسازي تبريز از استعفاها و تهديد به رفتن هاي مكرر از تيم دست بردارد و در محيطي آرام و به دور از تنش و براي تحقق هدف آسيايي شدن تيم در كنار مدير عامل و هيات مديره باشگاه گام بردارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر