۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

یادداشت ویژه: وقتی توهم به کوچه تراکتور هم می رسد!

سالها است كه قصه توهم در فوتبال ما حكمراني مي كند و بسياري از اوقات جملاتي چون " برخي مي خواهند كه ما ببازيم " و " بعضي ها از برد ما خوشحال نيستند " و " كساني نمي خواهند ما موفق باشيم " و... را به وفور مي شنويم و هيچگاه در اين فوتبال مشخص نشده كه اين " برخي " و " بعضي " و " كساني " چه كساني هستند كه فقط هنگام بردها و پيروزي ها وجود ندارند ولي هنگام باخت و شكست به وفور پيدا مي شوند بايد گفت از بعد روانشناسي اين خصيصه را فرا فكني مي گويند فرا فكني يا تقصير به ديگران انداختن سالها ادامه داشته است روزگاري اين مسئله را در نزد امير قلعه نوئي مي ديديم گاهي افشين قطبي سخن از اين دشمنان تخليلي داشت و علي دائي و علي پروين و صمد مرفاوي و پرويز مظلومي و ناصر ابراهيمي و فيروز كريمي هم بارها از اين دشمنان خيالي براي ما سخن گفتند و حالا به نظر مي رسد كه شاگرد فيروز خان كريمي يعني فراز كمالوند كه چون او و ديگر شاگر فيروز خان يعني فرهاد كاظمي حكايت استاد و شاگرد را تداعي مي كنند قصه توهم را بيان مي كند.
فراز كمالوند امسال تيمي پر ستاره را دارد جاسم كرار ملي پوش عراقي تيم او است و نصرتي و تيموريان از ياران اصلي تيم ملي هستند و مسعود ابراهيم زاده را در تيم اميد ايران بعنوان ملي پوش مي بيند در كنار آنها بازيكنان با تجربه ديگري چون عليزاده و كياني و... هم حضور دارند در اخبارهم آمده كه قرار است احمد پوری هم به اين تيم بپيوندد و در کنار اینها فراز كمالوند از يك پشتوانه مردمي سود مي برد كه كمتر تيمي در جهان از آن برخور دار است اما با اين همه بهانه مي گيرد او  در آخرين مصاحبه خود  مي گويد" برنامه 90  داوران را بر عليه تراكتور سازي مي شوراند" سوال اين است كه برنامه 90 به چه دليل با اين كار را بكند ؟ دلايل مستند او براي اين ادعا چيست ؟  اين واقعيت را قبول بايد كرد كه فردوسي پور بي دليل وارد يك لجبازي كودكانه با تيمها در مواردي مي شود اما هدف قرار دادن تراكتور سازي از ادعاهاي توهم دار كمالوند است، كمالوند مي گويد داوران پنالتي روي كرار را نمي گيرند بايد گفت اين قصه تنها براي كرار وجود ندارد و بارها ديده ايم بر خي از بازيكنان چون نيكبخت واحدي  در ايران و اينزاگي در اروپا به دلايلي مورد توجه بيشتر داوران هستند ولي مربيان همه تقصير ها را به گردن اين حساسيت نمي گذارند، اما كمالوند در مورد اين كه چرا تيمش پس از زدن گل عقب مي نشيند مي گويد " نمي دانم تيم چرا عقب مي نشيند " از كمالوند مي پرسيم چه كسي بايد غير از سر مربي خبر داشته باشد كه چرا تيم عقب مي نشيند ؟ آيا اين عقب نشيني به دليل مشكلات روحي تيمي نيست كه بعلت مشكلات روحي سر مربيش , مي ترسد زيرا مي داند در صورت شكست و ناكامي همه كاسه كوزه ها بر سر بازيكن شكسته مي شود ؟
چرا كمالوند متوجه نمي شود كه ذهني كه توهم زا است و مي پندارد كه اگر زمين بازي سايپا و تراكتور اگر خراب باشد فقط  به يك تيم يعني تراكتور كه تازه تاكتيك اصليش بازي هوائي و اوت هاي عليزاده است صدمه مي زند  نمي تواند موفق باشد ؟    چرا كمالوند نمي انديشد ذهن توهم زائي كه همه ناكاميهاي تيمش را به گردن يك برنامه تلويزيوني مي اندازد نمي تواند موفق باشد ؟ چرا كمالوند نمي انديشد ذهن توهم زائي كه مي پندارد اگراو در تيم نباشد تيم به دسته دوم مي رود نمي تواند موفق باشد زيرا در هيچ جاي دنيا سر مربي از تيم بزرگتر نيست و كسي مورينيو را از رئال مادريد و گوارديولا را از بارسا و فرگوسن را از منچستر يونايتد  بزرگتر نمي داند چه بر سد تراكتور سازي كه به طور حتم از قواره هاي كمالوند همواره بزرگتر بوده است  چرا كمالوند نمي پندارد با حرفها و  بازيهاي رواني نمي توان موفق شد و الگوي او, مورينيو كه در كنار  دانش و تجربه اي كه كمالوند فاقد آن است اگر از جنگ رواني استفاده مي كند امروز يك ناكام هست چون اين بازي با كلمات عمري دارد ؟چرا كمالوند به دنبال توهم است ؟ چرا سايه شوم توهم و افترا و خيال پردازي به سر كوچه تراكتور سازي رسده است ؟ آيا تراكتور اين گونه موفق مي شود ؟ بعيد مي دانيم.
تورج عاطف

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر