۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

آذربایجان، همواره با غیرت مرمانش زنده است

آذربایجان، نامی که در بردارنده تاریخی بس کهن وپیچیده و شگفت اور است . اذربایجان سرزمینی تاریخ ساز، سرزمینی قهرمان پرور، سرزمینی اشنا اما غریب. بدون شک و بدون اغراق آذربایجان از ابتدای تاریخ خود تا به امروز به دلیل داشتن عوامل مختلفی به عنوان یک نقطه ی قدرت قابل اتکا به حساب می آید..

چرا که جوانان غیرتمند اذربایجان در عرصه های مختلف به هنرنمایی پرداختند و هم از لحاظ علمی و صنعتی نابغه هایی را بدنیا معرفی کردند و هم از لحاظ ورزش اسطوره هایی را در بام ورزش قهرمانی جهان نشاندند و این روند همچنان ادامه دارد و خاک اسطوره خیز آذربایجان همچنان محل جولان بزرگانی است که هر روز پیام آور قهرمانی و افتخار جدیدی برای ایران و آذربایجان می باشند و این چرخ خواهد چرخید و هرگز متوقف نخواهد شد چون محرک اصلی و عامل بقاء آن مردمانی هستند که پویایی و تحرک را در ذات خود دارند.

و امروز لازم است با نگرشی تازه و با دیدی جدید به آذربایجان نگاه کنیم و ذره ذره این خاک را مورد کاوش قرار دهیم چون هر ذره از این خاک گواه هزاران سال تمدن و فرهنگ و جانفشانی است و بر ماست که امروز آذربایجان را خوب ببینیم و خوب درک کنیم چون اگر چنین نکنیم تاریخ و فرهنگ خود را به خوبی نخواهیم شناخت و آنها که گذشته خود را خوب نشناسند هرگز نخواهند توانست آینده ی خود را بسازند.

آذربایجان امروز می درخشد و فردا هم با همت این مردم خواهد درخشید . آذربایجان خستگی ناپذیر گام در راه عزت و عظمت و پیشرفت گذاشته و امید است که با تلاش بی وقفه ی این جوانان بیشتر از پیش برایمان غرور افرین باشد.  اینبار آذربایجانمان در لباس تراختور منتظر افتخار آفرینی مردمانش می باشد،آذربایجان در این روزها بیش از همیشه انتظار بودن در کنارش را دارد، درکنارش باشیم که تنها باهم بودنمان مارا به مقصد خواهد رساند.

آذربایجان ای سرزمین عشق و ایثار ، ای خاک ستاره ها ، ای خاک خورشید می خواهمت و دوستت دارم و افتخار من این است.
نویسنده: azarbaijan gizi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر