۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

در برنامه‌ی یار دوازدهم تیم‌ملی عنوان شد:کره‌جنوبی و چین رقیبان درجه سه فوتبال ایران هستند!

جواد خیابانی در ویژه‌برنامه‌اش برای سالگرد بازی ایران-استرالیا، در حالی که سعی می‌کرد احساساتی باشد، به پرچم ایران در گوشه‌ی استودیو اشاره کرد و گفت ما هر حرفی می‌زنیم به خاطر عشق به این پرچم مقدس است!
شاید بتوان بخشی از نمود عینی این عشق به پرچم مقدس ایران را در برنامه‌ی هفته‌گی خیابانی در شبکه‌ی جام‌جم مشاهده کرد. برنامه‌ای که هر هفته‌ای مهمانانی دارد که عموما از بین سرمربیان بدون تیم انتخاب می‌شوند و به انتقاد از تیم‌ملی می‌پردازند و جالب این‌که هر هفته خود خیابانی به مثابه‌ی یک ترجیع‌بندی جذاب و تاریخی، یادی از شکست تیم‌ملی مقابل کویت در بازی‌های غرب آسیا می‌کند تا ببینده‌گان متوجه بشوند امیدی به بالا رفتن پرچم مقدس ایران در بازی‌های جام‌ملت‌ها هم نیست.
در برنامه‌ی این هفته‌ی نود در نود، مهمانان برنامه‌ی خیابانی، دکتر ذوالفقارنسب و دکتر زادمهر بودند که روز گذشته به عنوان کارشناس در برنامه‌ی ورزش از نگاه 5 هم حضور داشتند. باز مثل تمام برنامه‌های دیگر خیابانی، بحث اصلی تیم‌ملی بود و با این‌که مدت‌هاست از آخرین بازی تدارکاتی این تیم می‌گذرد و تا اولین بازی رسمی در جام ملت‌ها حدود یک ماهی مانده است، پرداختن به تیم بزرگسالان و بررسی نکردن نتایج تیم امید جای تعجب دارد؛ اما عجیب‌تر از آن نظرات کارشناسان برنامه بود که انگار هر کدام برای هر برنامه یک نظر ویژه کنار گذاشته‌اند.
در برنامه‌ی ماه گذشته‌ی نود در نود، محمدحسن انصاری‌فر بود که اظهار داشت بازی‌های جام‌ملت‌ها اعتباری ندارد و تیم‌های اصلی در این رقابت شرکت نمی‌کنند و بازی‌های آسیایی‌ست که برای همه‌ی تیم‌ها اهمیتی ویژه دارد! و این‌بار دکتر ذوالفقارنسب با اشاره به نتایج تیم‌ملی مقابل کره‌جنوبی و چین، آن‌ها را رقیبان درجه سه معرفی کرد که بیهوده آگراندیسمان شده‌اند و با اشاره به شکست سه بر صفر تیم‌ملی مقابل برزیل آن را واقعیت فوتبال ایران دانست. 

بلافاصله بعد از این اظهارنظر دکتر ذولفقارنسب بود که جواد خیابانی هم‌چون هفته‌های گذشته سری به تاسف تکان داد و گفت تازه مقابل تیم کویت هم دو بر یک باختیم! در ادامه‌ی برنامه، دکتر ذولفقارنسب در مقابل این پرسش خیابانی که تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها چه نتیجه‌ای می‌گیرد، عنوان کرد که تیم‌ملی یا موفق می‌شود یا نمی‌شود. اگر موفق بشود صرفا به دلیل خلاقیت فردی بازیکن‌ها بوده و اگر موفقیتی به دست نیامد، مقصر سیستم بیمار فوتبال ایران است؛ جواد خیابانی بلافاصله پرسش‌ش را جور دیگری ادامه داد و پرسید یعنی مربی تیم‌ملی هیچ‌کاره است که این سوال با جواب مثبت کارشناس برنامه روبه‌رو شد.
 بعد از این صحبت‌ها، دکتر زادمهر هم به عنوان یک فوتبالیست قدیمی از افشین قطبی درخواست کرد که در دعوت بازیکنان به تیم‌ملی به اسم و رسم و تیم آن‌ها توجه نکند و بازیکنان شایسته را دعوت کند که این بحث به دلیل رسیدن زمان اذان به وقت وین و با درخواست خیابانی از مردم برای دعا خیر، نیمه‌تمام ماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر