۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

نگاهی بر مسابقه ی بارسلونای آذربایجان و برزیل آبادان در ورزشگاه سهند تبریز





TractorFansPortal.Com. مسابقه بارسلوناییهای آذربایجان و برزیلیهای آبادان به جهات مختلف یک مسابقه ی حساس است از سویی به دلیل نتایج غیرقابل قبول تراکتور در هفته های اخیر، کادر فنی و بازیکنان تیم تحت فشار مضاعف قرار دارند و از طرف دیگر با پیروزی تیمهای صبا و فولاد در بازیهای امروز (جمعه) تراکتور بطور موقت به رده ی نهم جدول رده بندی سقوط نموده است و در صورتی که در ورزشگاه سهند توان مغلوب نمودن صنعت نفت را نداشته باشد شرایط برایش بس دشوار شده و از قافله ی مدعیان عقب خواهد افتاد اما پیروزیش بر صنعت نفت آن را تا رده ی ششم جدول بالا خواهد کشاند.
صنعت نفت كه پس از چند دوره دوري بار ديگر به ليگ برتر بازگشته به دنبال جبران تمام خسارت‌هايي است كه در اين چند سال ديده است. این تیم پس از سالها رکود و نوسان در فصل کنونی با مربیگری "آلفردو کاسیمیرو" دوباره نگاهها را به خود معطوف نموده است. حضور صنعت نفت به جهت بازي خلاقانه و متكي بر تكنيك‌هاي فردي مي‌تواند يك امتياز ويژه براي ليگي باشد كه در هر دوره نسبت به دوره‌ي قبل نتيجه‌گراتر مي‌شود فوتبال آبادان با ترکیبی از تکنیک، سرعت و ذکاوت سالها بود که به فراموشخانه ی فوتبال کشور فرستاده شده بود ولی صعود غیرمنتظره ی آن به لیگ برتر پس از پشت سر گذاشتن داماش گیلان در مسابقه ی پلی آف لیگ دسته ی اول، آبادانیها را دوباره به سطح اول فوتبال کشور برگرداند.
یکی از نکات ضعف صنعت نفت در لیگ امسال حضور ضعیف آنان در بازیهای خارج از خانه بوده است هرچند که تراکتور بدون توجه به نتایج این تیم در خانه ی حریفان بایستی کاملاً مراقب بازی هوشمندانه و تکنیکی حریف باشد. مربی این تیم تاکنون نشان داده است که درک خوبی از فوتبال ایران داشته و توانسته است با تزریق تفکراتش بر این تیم شمه ای از سبک فوتبال برزیلی را نیز دوباره در این تیم زنده نماید. در سمت مقابل تراکتور با فوتبالی آمیخته با قدرت، سرعت و تکنیک و البته با حمایت شورانگیز هواداران دهها هزار نفری خود که در هر شرایطی پشتیبان این تیم می باشند از حریف آبادانی خود پذیرایی خواهد نمود.
نگاهی به بازیهای صنعت نفت نشان میدهد که این تیم برخلاف نتایج خوبش در خانه در خارج از خانه بسیار متزلزل نشان داده است این تیم از 15 بازی خود دارای 8 برد، 6 باخت و یک تساوی می باشد و با 25 امتیاز در رده ششم جدول رده بندی جا خوش نموده است. جالب است که از تعداد پیروزیهای این تیم 6 تایش در آبادان بدست آمده و 5 تا از باختهایش نیز در خانه ی حریفان بوقوع پیوسته است که نشانگر بی ثباتی این تیم در خارج از خانه می باشد. در سوی دیگر تراکتور از 16 بازی خود دارای 5 برد، 4 باخت و 7 تساوی می باشد و فعلاً با 22 امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی جای گرفته است که از تعداد پیروزیهایش 4 تای آن در خانه ی خود و یکی نیز در خانه ی حریف بدست آمده است و از باختهایش نیز 2 تا در خانه ی خود و 2 تای دیگر در خانه ی حریفان اتفاق افتاده است و از 7 تساویش نیز 5 تای آن در خانه ی حریفان و 2 تای آن نیز در ورزشگاه سهند روی داده است یعنی تراکتور در خانه 4 پیروزی، 2 تساوی و 2 باخت بدست آورده است که اگر بازیهای قبلی دو تیم را بعنوان معیار مدنظر قرار دهیم احتمال پیروزی تراکتور در این مسابقه 50 درصد، احتمال به تساوی کشانده شدن بازی 25 درصد و درصد احتمال باختش نیز همان 25 درصد خواهد بود و در مقابل با توجه به بازیهای قبلی صنعت نفت در خانه ی حریفان احتمال پیروزیش حدوداً 30 درصد و احتمال باختش نیز 70 درصد و احتمال به تساوی کشیده شدن مسابقه نیز با توجه به آنکه این تیم هیچ تساویی در خانه حریفان نداشته است صفر درصد می باشد البته این اعداد و ارقام صرفاً با در نظر گرفتن بازیهای قبلی دو تیم و فقط یک تخمین می باشند. در فوتبال به دلیل پیش بینی ناپذیر بودنش بدست آمدن هر نتیجه ای محتمل می باشد.
با توجه به نوسانی که در این فصل در نتایج تراکتور مشاهده شده است باید نشست و دید که آیا در این مسابقه تراکتور با ارائه ی یک بازی منطقی و حساب شده پایانی بر نتایج سینوسی خود خواهد گذاشت یا دوباره چرخه ی نتایج کج دار و مریض خود را تداوم خواهد بخشید؟
میعادگاه همیشگی مان شنبه، سیزدهم آذرماه 89، ساعت 15:00، ورزشگاه سهند.
آرتان آرمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر