۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

یادداشت ویژه از تبریز : آقا کریم به خانه بازگرد!

1- تراکتور متعلق به بچه های آذربایجان و تبریز است
امروز در کنفرانس مطبوعاتی سردار جعفری مدیر عامل باشگاه تراکتور جمله زیبای را بر زبان راند، ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد احتمال بازگشت کریم به باشگاه تراکتور این جمله را به کار برد " تراکتور متعلق به تمام بچه های آذربایجان و تبریز است "..
این موضوع که هواداران تراکتور خواستار بازگشت اسطوره فوتبال آذربایجان و تبریز به زاده گاه خویش هستند در نگاه تک تک هواداران با تعصب تراکتور به چشم می خورد، آنها از دو فصل پیش که تراکتور به لیگ برتر صعود کرد این درخواست شان را مطرح کردند، چرا که همانگونه که عکس اسطوره فوتبال آذربایجان زینت بخش ورودی باشگاه تراکتور است نام باقری هم زینت بخش آسمان فوتبال تبریز و آذربایجان است و این هواداران خواستار آن هستند که این بازیکن اینک به دیار خویش دین اش را ادعا کند و به جای بازگردد که فوتبال اش را از آنجا آغاز کرده است، آنها بی صبرانه دنبال احقاق این خواسته اشان هستند و بازگشت اسطوره به خانه اش همان رخدادی است که خیلی ها آن را به انتظار نشسته اند و این شاید فرصتی طلائی باشد که می تواند او را به آغوش زادگاه اش و شهرش با شکوه و جلال وصف شدنی بازگرداند، آیا کریم این بار باز خواهد کشت؟
2- داستان دلخوری کریم و هواداران تراکتور از کجا آغاز شد؟
 سال گذشته در اوایل فصل ناصر شفق مدیرعامل وقت تیم تراکتور با درخواست از کریم باقری برای بازگشت به زادگاه اش و کاپیتانی در تیم تراکتور با جواب سر بالای از کاپیتان مواجه شد که باور کردن اش سخت بود اما این پایان ماجرا نبود، در همان ایام در پاسخ به درخواست های مکرر هواداران متعصب تیم تراکتور آقا کریم در مصاحبه ای جنجالی خواهان اتمام فوتبال اش در تیم پرسپولیس می شود، این واکنش اگرچه در میان هواداران فوتبال زادگاه کاپیتان موجب رنجش خاطر می گردد اما آنها هیچگاه حاضر نبودند مرد اخلاق فوتبال ایران را قربانی زیاده خواهی خویش نمایند، آنها در بازی دور برگشت در تبریز برای اسطوره فوتبال ایران و نماد غیرت بزرگداشت بزرگی برگزار کردند که در تاریخ کشور نظیر نداشت، آنها به افتخار همشهری سر و پا ایستادند و حرمت اسطوره اشان را نگه داشتند و این در حالی بود که با به میدان رفتن او تمام استادیوم در شور و شوق حضور کریم باقری در تبریز همه سروپا مشغول تشویق شدند، اما آنها یک درخواست از اسطوره داشتند، آنها خواستار بازگشت اسطوره به سرزمین پدری بودند، اما در خواست آنها باز با روی خوش کاپیتان مواجه نشد....
3-اولین اشتباه کاپیتان کریم!
اولین اشتباه کاپیتان کریم در آزادی کلید خورد همان جایی که او به اصالت فوتبالی خویش پشت کرد، اصالت کاپیتان در روز روشن توسط شعارهای زشت هواداران تیمی که او کاپیتانی آن را برعهده دارد مورد تعدی قرار گرفت و در این میان اسطوره فوتبال همچنان به بازی فوتبال خویش در زمین مسابقه ادامه داد در حالی که شعارها نه تنها اصالت فوتبالی او را بلکه اصالت ذاتی او را هم مورد هجمه قرار داد، اسطوره دیگر هم آنجا در مقابل دیده گان متعجب همشهری ها و غیر همشهری ها آشکارا به فرهنگ خویش پشت کرد و دل خیلی از آنها را شکست.
3-اشتباه هواداران آذربایجانی بر علیه کریم!
اما بازی در مقابل تیم شهرداری در زادگاه اسطوره جای بی بازگشتی برای کاپیتان کریم و هواداران آذربایجانی محسوب می شود، او نود دقیقه زیر فشار هو شدن های هواداران همشهری راهی بدون برگشت را پیمود . چهره مغموم او که در حال رفتن به رختکن است و شعارهای بی غیرت بی غیرت هواداران آذربایجانی این بار کریم را ماتمزده کرد.
.
4-کریم به خانه باز گرد.
آن روزی که کریم باقری در تبریز و در زادگاهش در برابر تیم شهرداری توسط هواداران همشهری هو شد تا به امروز که دایی رغبتی برای استفاده از این نماد تعصب و غیرت آذربایجان در تیم پرسپولیس ندارد چندی نمی گذارد.اما این موضوع موجب شده است که هم هواداران و هم کریم هر دو به اشتباهات خویش نسبت به هم پی ببرند.
هواداران  خیلی خوب می دانند که نباید اسطوره کشان راه می انداختند ، ولی آنها این بار با روی گشاده و دستانی آماده برای تشویق او خواستار جبران مافات هستند و مصرانانه خواستار بازگشت کاپیتان کریم به خانه خود هستند، آنها می خواهند که کریم به خانه با شکوه بازگردد حتی آنها آماده است که برای بازگشت اسطوره آذربایجان بزرگداشتی در شان او به راه اندازند، بزرگداشتی که فقط در شان نام او باشد، هواداران تراکتور می خواهند پایان شکوه و جلال اسطوره فوتبال آذربایجان در همان جای پایان یابد که آغاز اش از همان جا بوده است، شاید این پایانی زیبا برای کاپیتان کریمی است که بخواهد به خانه باز گردد. اگر بخواهد . . .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر