۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

قلعه نوعي کابوس پرسپوليسي ها!

امير قلعه نوعي در 8 سال اخير با هيچ تيمي به پرسپوليس نباخته است و برگ برنده تيمهاي حريف مقابل پرسپوليس بوده است.

 قلعه نوعي براي پانزدهمین بار در دوران مربيگري اش مقابل پرسپوليس قرار مي گيرد. قلعه نوعی از معدود مربیان موفق در مقابل پرسپولیس بوده است که تعداد بردهای او بیشتر از شکست هایش است. ژنرال سابق استقلالی ها در دوران مربیگری اش در این تیم برگ برنده آبی ها در مقابل پرسپولیس بود که در 3 فصل متوالی موفق به شکست پرسپولیس در لیگ برتر شد.
 امیر قلعه نوعي پس از خداحافظی از فوتبال ، دستیار ناصر حجازی شد و یک فصل در کنار او تجربه کسب کرد. قلعه نوعی پس از سپری کردن کلاس مربیگری در باشگاه لورکوزن آلمان، مدتی را در تیم کشاورز سرمربی شد؛ اما اولین رویارویی اش با پرسپولیس در جام حذفی بود. در جام حذفي فصل 80 برق تهران با قلعه نوعی مقابل پرسپوليس قرار گرفت و در نهایت در وقت اضافی 3-2 مغلوب پرسپولیس علی پروین شد و از همان روز پرسپولیسی ها متوجه شدند که در آینده کار سختی مقابل تیمهای این مربی جوان خواهند داشت.
در فصل 81 لیگ برتر، قلعه نوعی راهی تیم تازه لیگ برتری شده استقلال اهواز شد و در اولین بازی خود با این تیم مقابل پرسپولیس قرار گرفت. 15 آذر سال 81 در اهواز اولین رویارویی جدی قلعه نوعی با پرسپولیس بود. بازی دو تیم در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در بازی برگشت استقلال اهواز در تهران 2-1 باخت که این آخرین شکست ژنرال مقابل پرسپولیس بود.
امیر استقلالی ها از فصل 82 سرمربی تیم استقلال تهران شد و در 3 فصل حضور ش در این تیم به کابوس قرمزهای پایتخت تبدیل شد. او یکی در میان بازی هایش با پرسپولیس را برد و به چهره محبوب آبی ها تبدیل شد. قلعه نوعی در فصل 82 تیم پرستاره بگوویچ را 2-1 برد و یک سال بعد در بازی برگشت مقابل تیم سوبل 3-2 پیروز شد، در حالی که 2-1 عقب بود! در فصل 84 هم تیم علی پروین را با گل مشکوک عنایتی برد تا در 3 فصل حضورش در استقلال 3 برد مقابل پرسپولیس بدست بیاورد.
پس از اخراج از تیم ملی، در نیم فصل دوم لیگ 86 سرمربی تیم مس کرمان شد و در بازی برگشت آن فصل در کرمان ، تیم مدعی پرسپولیس به رهبری قطبی را متوقف کرد. در بازگشت مجدد به استقلال در فصل 87 طی دو بازی مقابل پرسپولیس فقط 2 تساوی بدست آورد.
اما فصل گذشته با تیم سپاهان نیز عملکرد خوبی مقابل پرسپولیس داشت. بازی رفت سپاهان و پرسپولیس در فولادشهر حوادث زیادی را در بطن خود داشت و  امیر با خوش شانسی محض از شکست مقابل پرسپولیس گریخت. در آن بازی پرسپولیس 2 ضربه پنالتی را از دست داد و در دقایق پایانی سپاهان با یک ضربه پنالتی مشکوک بازی را برد. بازی برگشت دو تیم در تهران نیز بدون حساسیت بود و در نهایت با تساوی 1-1 خاتمه یافت.
قلعه نوعی در مجموع 14  بار به عنوان سرمربی مقابل پرسپولیس قرار گرفته است و 4 برد و 2 باخت و 8 تساوي حاصل کار این مربی مقابل پرسپوليس بوده است. ژنرال سابق استقلال 8 سال است که با هیچ تیمی به پرسپولیس نباخته است و باید دید پرسپولیسی ها در بازی فردا می توانند طلسم این مربی را بشکنند یا خیر!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر