۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

يادداشت روز- مقايسه عملكرد دايي وكرانچار:نوبت اولتيماتوم مي رسد؟

پرسپوليس با سه شكست متوالي نيم فصل اول ليگ برتر دهم را به پايان رساند تا با كسب رتبه پنجمي و نزولي سه،‌چهار پله‌اي با توجه به اينكه در بيشتر هفته‌هاي نيم فصل در رتبه دوم يا سوم به سر مي‌برد. به فكر 17 بازي دور برگشت و  جمع كردن امتيازات لازم باشد.
هر چند نتايج پرسپوليس در اين نيم فصل جالب نبوده اما در مقايسه با نيم فصل ليگ نهم هنوز سرخ‌ها يك امتياز پيش هستند. به عبارتي علي دايي در 17 بازي نيم فصل اول يك امتياز بيشتر از زلاتكو كرانچار كروات به دست آورده است، تيم كرانچار در نيم فصل ليگ نهم 6 برد، 8 مساوي و سه باخت به دست آورد. اين تيم در 17 بازي 27 گل زد و 22 گل نيز دريافت كرد. اما در پايان نيم فصل در رتبه نازل هفتم قرار گرفت.
 بدين ترتيب تيم كرانچار هم امتياز كمتري نسبت به تيم دايي به دست آورد و هم در رده پايين‌تري قرار گرفت. پرسپوليس دايي تا اينجا كار 8 برد، سه مساوي و 6 باخت به دست آورده تا 28 امتيازي شود و در مقايسه با عملكرد كرانچار تعداد برد و باخت و مساوي دو نفر به شكلي عجيب جا به جا شده است. نكته منفي عملكرد تيم دايي در خط حمله اين تيم است با وجود اينكه فصل گذشته تقريبا در نيم فصل اول محسن خليلي مصدوم بود و پرسپوليس مهاجم شاخص ديگري نداشت.
تيم كرانچار در 17 بازي 27 گل زد اما تيم دايي فعلا فقط 23 گل به ثمر رسانده است. خط دفاع هر دو تيم نيز آماري مشابه برجاي گذاشته و در يك نيم فصل 22 گل دريافت كرده است تا ثابت شود هر  دو مربي در خط دفاعي به شدت ضعيف كار كرده‌اند.
هر چند تيم دايي در اين فصل و نزول به رده پنجمي بدترين عنوانش را تاكنون به دست آورده اما تيم كرانچار در بيشتر هفته‌هاي نيم فصل اول ليگ گذشته بين رده‌هاي چهارم تا نهم بالا و پايين شده و در نهايت به رتبه هفتمي بسنده كرده است.
حبيب كاشاني سرپرست موقت باشگاه پرسپوليس از هفته نهم فصل گذشته و قبل از دربي رفت به جمع سرخپوشان بازگشت و 12 هفته با كرانچار كار كرد. وي در شروع نيم فصل دوم براي مربي كروات مهلت تعيين كرد و با وجود اينكه در  رسانه‌ها از او حمايت مي‌كرد به وي گفت چنانچه از 4 بازي ابتدايي نيم فصل دوم 10 امتياز نگيرد از كار بركنار مي‌شود. كرانچار مقابل مس و پاس همدان پيروز شد، به استقلال  اهواز باخت و با صباي قم مساوي كرد و با وجود اينكه تيم را به رده سوم جدول رسانده بود به خاطر اينكه نتوانست امتيازات درخواستي كاشاني را كسب كند از كار بركنار شد. حالا همه منتظرند ببيند آيا كاشاني با وجود حمايت متقدرانه از دايي در رسانه‌ها براي او نيز مهلتي مشابه كرانچار تعيين خواهد كرد يا نه؟
تعطيلات اصلي نيم فصل بعد از بازي‌هاي هفته بيستم و براي مدتي طولاني جهت برگزاري جام ملت‌ها آغاز مي‌شود و شايد كاشاني بخواهد به دايي بگويد از سه بازي باقي‌مانده تا قبل از تعطيلات مثلا 7 امتياز كسب كند كه با توجه دو بازي خانگي مقابل صباي قم و سايپا انتظار بي‌جايي هم نيست. چنانچه كاشاني اين تصميم را بگيرد و دايي موفق به برآورده كردن خواسته او نشود سرپرست باشگاه فرصت مناسبي براي تغيير در رأس كادرفني تيمش  خواهد داشت.
 معمولا در ليگ‌ داخلي تيم قهرمان يا تيم‌هاي مدعي قهرماني بايد از هر مسابقه به طور متوسط 2 امتياز بگيرند و قهرمان‌ها معمولا با امتيازي بين 63 تا 68 در رتبه اول جاي مي‌گيرند  اما تيم دايي فعلا چهره يك مدعي را ندارد چرا كه از 17 بازي فقط 27 امتياز گرفته يعني 24 امتياز از دست داده و با ميانگين امتيازهاي يك تيم مدعي فاصله 7 امتيازي دارد.

دايي فصل گذشته تيمي كه كرانچار خودش نبسته و به رتبه سوم رسانده بود را در نهايت  چهارم كرد و حالا تيم خودش در رتبه پنجم  به سر مي‌برد. بايد ديد در نيم فصل دوم كه بنا به تجربه امتياز گرفتن سخت و صعود در جدول به مراتب دشوارتر مي‌شود وي مي‌تواند عنواني بهتر از رتبه چهارمي فصل گذشت كسب كند يا كاشاني مجبور است با يك اولتيماتوم به فكر تغييرات اساسي روي نيمكت رهبري تيمش بيفتد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر