۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

تقابل تیراختور-پرسپولیس؛ غوغای پرچمهای سرخ آذربایجان در ورزشگاه سهند





TractorFansPortal.Com. داربی کشوری روز پنجشنبه 18 آذر سرخهای آذربایجان و تهران در یکی از حساس ترین مقاطع ممکن به انجام خواهد رسید. به سبب مسائلی که در آخرین مسابقه ی دو تیم در تهران و همچنین بازی قبلی تیمهای شهرداری و پرسپولیس در تبریز روی داد این بازی با حساسیتها و هیجانات زیادی توأم گشته است. پرسپولیس بعنوان تیم سمبل پایتخت در یکی از بدترین و بحرانی ترین ایام خودش به مصاف نماد و نماینده ی ملت آذربایجان در لیگ برتر خواهد آمد که این روزها روی فرم مطلوب خود قرار دارد. در جریان مسابقه ی تیمهای شهرداری و پرسپولیس علی دایی و کریم باقری به علت بی اعتنایی و پشت پا زدن به زبان و هویت خود و عدم اعتراض و سکوتشان در مقابل اهانتهای مشمئز کننده ی هواداران لمپن منتسب به تیم خود به ساحت ملت قهرمان آذربایجان شدیداً در ورزشگاه مورد مؤاخذه قرار گرفتند که تا مدتها سرتیتر اخبار رسانه ها و مطبوعات، علی الخصوص برخی رسانه های زرد که همواره بدنبال صید نمودن ماهیهای نهنگ گونه از آب گل آلود می باشند را بخود اختصاص داده بود. به زعم برخیها اتفاقات قبلی اینبار حتی با شدت و حدت بیشتری در ورزشگاه سهند تکرار خواهد گردید ولی هواداران تراکتور همواره در عمل اثبات نموده اند که درک عمیقی از موقعیتهای حساس داشته و بویژه در این روز که قاضی شریفی، رئیس کمیته ی انظباطی میهمان هواداران در ورزشگاه سهند خواهد بود و بازی بطور مستقیم در سرتاسر کشور پخش زنده نیز خواهد شد هرگز منطق حکم نمی نماید که در این روزهای حساس فصل که تیراختور عزم خود را برای آسیایی شدن جذم نموده است با افتادن در دام حاشیه های مخرب آن را اسیر مسائل بیهوده گردانند.
از شهرهای مختلف آذربایجان و بقیه ی نقاط کشور خبر می رسد که گرگهای سرخ آذربایجان خود را برای رقم زدن روز حماسی دیگری در میعادگاه همیشگی عاشقان "ورزشگاه سهند تبریز" آماده می نمایند و از هم اینک کاملاً مشخص است که طغیان پرچمهای سرخ هواداران با آمیخته شدن با طنین شعار همیشه جاوید "یاشاسین آذربایجان" جلوه ای دیگر به ورزشگاه خواهد داد و اگر این حضور ماندگار هواداران با درهم کوبیدن تیم دردانه ی پایتخت نیز همراه گردد حلاوت آن صدچندان خواهد شد. تیراختور در بازیهای قبلی مقابل تیمهای سرخابی چه در تبریز و چه در تهران قادر به برآورده نمودن انتظار هواداران دهها میلیونی خود خود نبوده است و اکنون که تیم پایتخت در مستأصل ترین روزهای خودش و با ترس تمام پای در دره ی گرگها می گذارد انتظار هواداران این است که تیم با ارائه ی یک بازی جسورانه و شجاعانه، تسلط کامل بر توپ و میدان و ارائه ی یک بازی منطقی و حساب شده با سلب نمودن فرصت عرض اندام از حریف پرمدعای خود، شکست را با تمام مختصاتش به آن هدیه نموده و از همین اکنون گام بلندی جهت صعودش به آسیا بردارد. باید نشست و دید که آیا فراز جوان اینبار برخلاف دفعات قبلی خواهد توانست اولین پیروزی خود در مقابل یکی از بزرگترین تیمهای فوتبال کشور را به ارمغان آورد یا مطابق معمول بازهم ناکام این نبرد بزرگ خواهد بود؟
طبعاً درایت و هوشمندی هواداران و خودداریشان از دست زدن به کارهای اضافی و تشویقهای بی امان 90 دقیقه ای تیم خود اگر با بازی حسابگرانه ی تیم محبوبشان همراه گردد پرسپولیس سوگلی را با شکستی سنگین از سهند بدرقه خواهد نمود. بارسای کاتالان با تحمیل شکستی تحقیرآمیز بر کهکشانیهای مغرور مادرید با رقم زدن روزی تاریخی درسی را بر آنان به یادگار گذاشت که تا مدتها از خاطرشان زدوده نخواهد شد و باید ببینیم که بارسای آذربایجان هم توانایی درسی ویژه دادن به حریف پایتخت نشین خود را خواهد داشت یا خیر؟ البته می دانیم که همچنانکه بارها ثابت نموده ایم با اتحاد گسست ناپذیر خود توانایی به انجام رساندن هر کاری را خواهیم داشت.
وعده گاه عاشقان ؛ پنجشنبه، هجدهم آذر، ساعت 15:00، استادیوم بزرگ سهند تبریز.
آرتان آرمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر