۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

طلسم شکنی تراکتور در اولین دیدار دور برگشت

باز هم روز ها سپری شد و باز هم پر هوادارترین تیم های کشور به یکدیگر رسیدند، اما این بار مصاف این دو تیم جذاب تر از گذشته خواهد بود.
فردا دایی در حالی پا به تبریز می گذارد که با بی احترامی هایش به مردم آذربایجان به شخصیتی منفور تبدیل شده و دیگر اهمیتی در این خطه برای مردم نخواهد داشت، همچنین کریم باقری بازیکن آذری زبان این تیم هم به دلیل مشکل دایی با وی این تیم را بدرود گفته و با رفتنش، پرسپولیس با مشکلات عديده ای رو به رو شده است. به نظر می رسد باقری به دعوت هواداران، در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز حاضر شود.
از سوی دیگر تراکتور هم با موتور گرم شده خود به مصاف تیمی می رود که بعید به نظر می رسد که بتواند از زیر چرخ های تراکتور به آسانی فرار کند، شاگردان کمالوند که هفته قبل توانستند نفت را در تبریز زمین گیر کنند با روحیه مضاعف و با حس انتقام به مصاف حریف خواهند رفت.
تراکتور در دیدارهای قبلی با شایستگی مقابل این تیم بازی کرده ولی با بدشانسی نتوانسته این تیم را شکست دهد این بار می تواند برای جبران شکست بازی رفت و انتقام آن شکست، با بردی شیرین، خوشحالی را به هوادارانش هديه دهد. دو تیم که با اختلاف 2 امتیازی در جدول رده بندی قرار دارند می توانند با پیروزی در این دیدار از تیم حریف پیشی بگیرند و خود را به سهمیه آسیایی نزدیک تر کنند.
تراکتور با داشتن جاسم کرار، تیموریان و کیانی می تواند در میانه زمین بهتر از پرسپولیسی ظاهر شود که در چند بازی قبلی خود در این نقطه از زمين، حرفي براي گفتن نداشته است، همچنین با وجود سنگربانی چون عباس محمدی، تراکتوریها از دروازه خود بسیار مطمئن خواهند بود.
اما مشکل عمده تراکتور در خط حمله این تیم می باشد که با پیوستن بازیکن سابق شاهین و بازی خوب وی در هفته گذشته و همچنین گلزنی های مکرر ابراهیمی و علیزاده و ابراهیم زاده این امید می رود که تراکتور در این بازی از مشکل گلزنی رنج نبرد.
در سوی دیگر شاگردان دایی در هفته های گذشته 3 باخت پی در پی را کسب کرده اند و در این دو هفته پی در پی شکست تحقیر آمیزی مقابل تیم های سپاهان و پیکان ته جدولی تجربه کرده اند تا برای این بازی حساس روحیه کمتری داشته باشند. به نظر می رسد بازیکنان تیم سرخ پوش پایتخت در این بازی کار بسیار سختی پیش رو داشته باشند.
پرسپولیس در خط حمله خود بازیکنان خوبی دارد ولی باید دید آیا هافبک های این تیم توانایی رساندن توپ به مهاجمان خود را خواهند داشت و همچنین باید دید نصرتی و اسدی دو بازیکن با تجربه تراکتور در مقابل آنها چه خواهند کرد.
داوری این بازی نیز بر عهده خداداد افشاریان خواهد بود که این داور آخرین قضاوت خود را برای تراکتور، در مقابل استیل آذین انجام داده که هر اين ديدار، به سود تراکتور به پایان رسیده است.
تیم تراکتورسازی تبریز در حالی پا به این مسابقه خواهد گذاشت که هیچ گونه مصدوم و محرومی ندارد و در سوی دیگر و طبق اظهارات عبدی مربی تیم پیروزی این تیم براي اين ديدار بازيکنان مصدوم زيادي را از جمله سپهر حيدري، عليرضا نورمحمدي، مجتبي شيري، سکو برت و امير حسين فشنگچي خواهد داشت که فعلا از وضعیت این بازیکنان خبری در دست نمی باشد.
در آستانه این دیدار سردار جعفری مدیر عامل تراکتور اظهار امیدواری کرده که این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارند. فراز کمالوند هم با گفتن اینکه اتفاقات دور رفت را فراموش کرده به فکر پیروزی در این دیدار می باشد. همچنین عبدی مربی تیم پیروزی نیز گفته که برای پیروزی به تبریز می آیند.
این اظهارات در حالی انجام می شود که به نظر می رسد هر دو تیم در این بازی فقط به برد فکر خواهند کرد و باید دید تراکتور در این دیدار خواهد توانست انتقام دور رفت را از پیروزی بگیرد یا نه.
از تبریز خبر می رسد که اهالی صدا و سیمای شبکه های سراسری از جمله شبکه 3 و دوربین خبرساز شبکه خبر برای تحت پوشش قرار دادن بازی تراکتور و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز حاضر خواهند شد که لزوم دقت هواداران تراکتور در این دیدار را یاد آور می شود.
علی رغم حضور اهالی صدا و سیما این دیدار میهمانان ویژه ای از جمله شریفی رییس کمیته انضباطی را نیز خواهد داشت.
اما مهمترین و پر رنگ ترین نقش را در این دیدار هواداران دو تیم بر عهده خواهند داشت. هواداران تراکتور که از مدتها قبل خود را آماده این دیدار می کنند در این بازی نیز قصد دارند همانند گذشته 90 دقیقه و خستگی ناپذیر به تشویق تیم محبوب خود بپردازند و همچنین هواداران تیفوسی این تیم با انتشار بیانیه ای از تمامی هواداران این تیم خواسته اند که برای نشان دادن فرهنگ والای مردم آذربایجان اظهارات زشت هواداران پرسپولیس در دیدار رفت را بی پاسخ بگذارند و در این دیدار فقط به تشویق تیم خود بپردازند.
در سوی دیگر تا به این لحظه خبری از حضور هواداران تیم سرخ پوش پایتخت در این دیدار به گوش نمی رسد و به نظر می رسد که این فقط هواداران تراکتور هستند که همیشه در چنین دیدارهایی نصف ورزشگاه آزادی را به اشغال خود در می آورند.
يادداشت از امير توپچي پور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر