۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

مزخرفات دايي در مورد بازي با تراختور

شنبه شب و در یک برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه چهار سیما پخش شد علی دایی سرمربی پرسپولیس درباره احکامی که کمیته انضباطی علیه او صادر کرده صحبت های تندی را مطرح کرد. در این برنامه دکتر حمیدرضا صدر و دکتر شریفی رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به عنوان میهمان حضور داشتند و در باره مسائل فرهنگی فوتبال از جمله محرومیت دایی از مصاحبه کردن و رایی که درباره حق و حقوق وی در دوران سرمربیگری تیم ملی صادر شد بحث کردند. بعد از توضیحات شریفی درباره این موارد به یکباره علی دایی با حالت عصبانی روی خط تلفنی برنامه آمد و چند دقیقه ای صحبت کرد. دایی گفت:«اولا درباره تهییج تماشاگران از سوی من که مطرح شده باید بگویم به نظر من کمیته انضباطی آن صلاحیتی که تشخیص بدهد من این کار را کردم را ندارد. همچنین هیچ کدام از حرف های  من در مصاحبه هایم خلاف واقع نبوده است. شاید آن حرف ها را یک جور دیگر بیان کردم اما اگر خلاف واقع بود دادسرا و محاکم قضایی موجود است و آقایان می توانستند شکایت کنند.»وی سپس به بحث شکایتش به فیفا اشاره کرد و گفت:«زمانی که من در مملکت خودم به حقم نمی رسم باید چه کار کنم؟مطمئنا اگرکمیته انضباطی به نفع من رای می داد من مجبور به شکایت در فیفا نمی شدم.خود آقای تاج در برنامه نود اعلام کرد که برای سال دوم قرار داد من به توافق رسیده بودیم.اتفاقا یکی از دلایل کمیته استیناف برای صدور رای همین موضوع سال دوم بود در حالی که بیانات آقای تاج نشان می داد ما برای سال دوم به توافق رسیده بودیم. این مساله خلاف بودن رای استیناف را نشان می دهد.»
سرمربی پرسپولیس سپس درخصوص ممنوع المصاحبه شدنش گفت:«آقای شریفی که آنجا نشسته اند و مصاحبه های من را از حفظ می گویند درباره مصاحبه های من نظر بدهند و بگویند چرا درباره مصاحبه هایی که مربیان دیگر انجام دادند و ده برابر از من بدتر گفتند تصمیمی نگرفتند؟»
دایی به بازی با تراکتور سازی درتبریز اشاره کرد و ادامه داد:«CD این بازی موجود است . خود آقای شریفی آنجا بود اما به خاطر مسائل امنیتی یکسری از صحنه ها را نمی شود در تلویزیون نشان داد. اقای صدر من این  CD را به شما می دهم تا ببینید تهییج و جریاناتی که در آنجا اتفاق افتاد چگونه بود. لطفا این CD  را به آقای شریفی هم بدهید تا ببینند و بعدا قضاوت کنند.»
دایی بار دیگر به موضوع ممنوع المصاحبه شدنش اشاره کرد و گفت:«در حالی که باید در کمیته انظباطی حکم بدهند برای من محدودیت قائل شدند و گفتند هیچ گونه حقی ندارم تا درباره فوتبال حرف بزنم. می خواهم بپرسم اگر دایی مربی درباره فوتبال حرف نزند درباره چه چیزی باید صحبت کند؟»
سرمربی پرسپولیس به یکباره عصبانی تر شد و ادامه داد:«موقعی که فدراسیون فوتبال بیانیه داده و من را پولکی جلوه می دهد و می گویند بخاطرپول اردوی تیم ملی را ترک کردم من چطوری می توانم حقانیتم را به مردم نشان بدهم؟ در حالی که واقعا تنها جایی که می توانم نشان دهم حق با من لست همین مصاحبه ها در رسانه است.»
وی ادامه داد :«آقایان چرا به بیانیه های خودشان بر نمی گردند ؟ وقتی که گفتند دایی بخاطر پول اردوی تیم ملی در عمان را ترک کرد من کجا باید از حق خودم دفاع کنم؟»
دایی بالاخره دکتر شریفی که زمانی یکی از دوستان نزدیکش به حساب می آمد را هم از انتقاد بی نصیب نگذاشت و خطاب به او گفت:«آقای شریفی در این فوتبال بوده یا من که 300 تا بخیه خوردم و 9 ساعت در اتاق عمل بودم؟حالا من نباید درباره فوتبال حرف بزنم و آقای شریفی صحبت کند؟»
بعد از صحبت های دایی شریفی به همان توجیهات قبلی درباره آرایی که علیه دایی صادرشده اشاره کرد هرچند یک نکته جدید را هم گفت. شریفی گفت:« درباره رای مربوط به شکایت دایی از فدراسیون فوتبال نظر او با سایر اعضای کمیته انضباطی که حق را به فدراسیون دادند در تضاد بوده تا به نوعي کمی دل علی دایی را به دست آورده باشد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر