۱۳۸۹ مهر ۲۲, پنجشنبه

يادداشت روز؛ تراكتور پنج ستاره

پخش قسمت‌هاي مهم تراكتورسازي مقابل نفت فرصتي براي طرفداران فوتبال بود تا از كيفيت بازي تيم فرازكمالوند به وجد بيايند.
تراكتورسازي كه سال گذشته هم بازي‌هاي خوبي را در ليگ برتر فوتبال ايران انجام داده بود امسال با شرايط بهتر در ميدان رقابت ظاهر شده و مديران اين باشگاه هدف امسال را صعود به مسابقات آسيايي اعلام كرده‌اند. آرزويي كه البته گرچه رسيدن به آن بسيار دشوار است اما به نظر نمي‌رسد كه مأموريت غيرممكني باشد.
از پيمنتا تا آندو از كرار تا نصرتي
 اگر تراكتورسازي سال گذشته يك تيم يك دست و هماهنگ بود كه با ارائه بازي‌هاي تهاجمي همه حريفان را تحت‌تأثير خود قرار مي‌داد امسال ستارگاني به اين باشگاه پيوسته‌اند كه حضور آنها وزن تيمي تراكتور را بالاتر برده است. آخرين خريد اين باشگاه آندو تيموريان يكي از بهترين بازيكنان تيم ملي در چند بازي گذشته بوده كه گرچه در مسابقه مقابل نفت به عنوان يار تعويضي به ميدان آمد اما تأثير خود را در بازي گذاشت.
 آنها بازيكنان اسم و رسم‌دار ديگري هم دارند از محمد نصرتي كاپيتان دوم تيم ملي تا رسول خطيبي ستاره سابق سپاهان و بازيكني كه در جام جهاني 2006 به ميدان رفته است. جاسم كرار هافبك درخشان عراقي ديگر بازيكن اين تيم است كه در تمام اين فصل فوق‌العاده نمايش داده و همواره يكي از بهترين بازيكنان تراكتور در تمام مسابقات بوده است. اين در حالي است كه لئوناردو پيمنتا مهاجم برزيلي بعد از بازگشت مجدد به ايران آنطور كه انتظار مي‌رفت نمايش نداده اما خودش عقيده دارد به محض آنكه فرصتي در اختيار وي قرار بگيرد خودي نشان خواهد داد. البته پيمنتا در بازي گذشته تراكتور مقابل نفت يك پنالتي هدر داد تا نشان دهد هنوز به فرم فوق‌العاده پارسالش بازنگشته است.
 آسيا ما داريم مي‌آييم؟
سال‌ها پيش هواداران پرسپوليس با شعار جام آسيايي ما داريم مي‌آييم به استقبال حضور در مسابقات باشگاهي آسيا مي‌رفتند اما پرسپوليس هرگز در مسابقات آسيايي به موفقيت نرسيده است. اين باشگاه در طول ساليان همواره به تماشاگران و نيروي انساني خود اتكا داشته و همين مسأله مانع از موفقيت اين تيم در سطوح بالاتر فوتبال ايران شده است. نگاه به تجربه پرسپوليس چيزي است كه تراكتورسازي به آن نياز دارد. آنها كه در سطح آسيا از نظر تماشاچي متعصب جايگاه بي‌همتايي دارند هنوز آنقدر توصيه يافته نيستند كه به حضور آبرومندانه در مسابقات آسيايي فكر كنند.
 آنچه كه تراكتور نياز دارد حركت به سمتي است كه جايگاه آسيايي را برازنده اين تيم كند و آنها را همواره مستحق حضور در مسابقات بين‌المللي نشان بدهد.
 تراكتورسازي در حال حاضر و در دو سال حركت‌هاي خوب و پيشرفت‌هاي بزرگ داشته است. اما نوع پيشرفت‌هاي اين باشگاه مثل اغلب تيم‌هاي فوتبال ايران تيمي و مختص به فضاي انساني است در حالي كه آنچه فوتبال ما احتياج دارد افزايش سطح چنين پيشرفت‌هايي است، پيشرفت‌هايي كه بايد دامنه‌اي بيش از خريد بازيكن و بودجه ساليانه را در بر بگيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر