۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

کمالوند: مرد روزهای ابری



1. خوب به یاد دارم، بهار 2 سال پیش را. اولین بار بود که فراز کمالوند را از نزدیک می دیدیم. آن موقع نه او ما را می شناخت و نه ما او را. کمالوند ،تنها، مربی تیم محبوبمان بود. تیمی که عاشقش بودیم و تیمی که مال ما بود.
قرار بود تیم تراختور در شیراز با پیام مخابرات این شهر بازی کند. بازی ای که امتیازش از طلا بود و آن طلا مارا تا شیراز کشانده بود. بوشهر دیگر از تک و تا افتاده بود و نفس زنان خود را به دنبالمان می کشید. آنروزها ما می تاختیم، اما باز نگرانٍ به قول اخوان ( خاطرات همه تلخ )، که نکند باز هم نتوانیم؟
روز پیش از بازی فراز کمالوند گفت: انشاالله می بریم. دلمان قرص بود ولی باز نگران بودیم و خدا خدا می کردیم که کمالوند راست گفته باشد.
آقای خیر اندیش هم گفت: تراکتور امسال بالا میاد... پرسیدیم : مستقیم؟... باز هم گفت: تراکتور امسال بالا میاد...
و ما آن بازی را بردیم. و در آخر فصلی که هیچ کس نمی توانست صعودمان را، حتی حدس بزند، صعود کردیم.
باختهای پیاپی و مساویهای خانگی جایش را با برد عوض کرد. غمها تبدیل به شادی شد و فراز کمالوند ما را " برتری " کرد.
2. فصل قبل را خیلی خوب یادتان و یادمان هست. فصلی که پر از غرور بود، فصلی که ما حماسه ها آفریدیم و افسانه شدیم. دیگر یاد گرفته بودیم که چگونه امیدوار باشیم و چگونه به جنگ حریفان تا دندان مسلح برویم. تیم باخته را تشویق کردیم، از سفرهای طولانی با باخت باز گشتیم اما سرمان را پایین نیانداختیم. ما سر بلند بودیم. چون تراختورچی بودیم.
تراختور به ما امید می داد. فراز کمالوند همیشه امیدی درچنته داشت و با وجود ما، این امیدها بیشتر هم می شد. ما به فراز کمالوند و بزرگمردان مستطیل سبزمان ایمان داشتیم و با ایمان به حیات خود ادامه می دادیم.
افسانه ی ما با این حقیقت گره خورد که آفتابی در پشت ابر وجود دارد و  برای همیشه در آنجا نخواهد ماند.
3. فراز کمالوند، انسان بزرگی است: فوتبال ایران را خوب می فهمد، استاد کشف استعدادها است، خوب حرف می زند، مرتب لباس می پوشد و در کل شخصیت کاریزماتیکی دارد.
اما محبوبیت او سوای اینها در یک چیز است: فراز کمالوند همیشه امید دارد، حتی وقتی که می بازد.
باخت همیشه بد است. کمالوند این را خوب می داند. اما او به انتها می نگرد و برای آخر کار برنامه دارد. با اینکه گاهی بدون جهت محتاط می شود اما بازی بعد جسارت خود را دوباره نشان می دهد و تنها یک چیز در کارنامه او دیده نمی شود: برد در مقابل سوگلیهای فدراسیون.
فراز کمالوند استاد آرام کردن هوای ابری است... او روحیه ها را خوب باز می گرداند ( نمونه اش همین برد برابر نفت بود که بعد از چند بازی نه چدان دلچسب به دست آمد و هوای تیره آسمان تراختور را صاف کرد )
حالا یک چیز باقی است: برد در برابر پیروزی.
آقای کمالوند، شما روحیه را از ما گرفتید و به ما بازگرداندید، به قول خودتان این عشق دوسویه است!
حالا ما آماده ی بردیم، شما چطور؟
ما در رگانتان گرما را جاری می کنیم، ما آذربایجان و تراختور را فریاد می زنیم و می دانیم که امیدمان را نا امید نمی کنید. ما منتظر شکست پیروزی، در مقابل تدابیر فراز کمالوند و ساقهای پرتوان یازده مرد میدان هستیم و ایمان داریم که شما بهترین هدیه را به ما خواهید داد.
ما می دانیم که تو مرد روزهای ابری هستی...
نويسنده: امين
منبع: كلوب هواداران تراكتورسازي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر