۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

ستاره ای درخشان بنام “تراکتور” در آسمان آذربایجان





TractorFansPortal.Com. عده ای تصور می نمایند بتدریج با تخلیه ی هیجان و شور و حال هواداران تراکتور، این تیم نیز به یک تیم معمولی مثل برخی تیمهای «بی ریشه» تبدیل شده و بتدریج از اذهان محو خواهد شد غافل از اینکه “تیراختور” و “آذربایجان” تازه همدیگر را پیدا نموده اند و ریشه های این پیوند ناگسستنی که سر در اعماق جامعه ی آذربایجان دارد چنان مستحکم است که رفته رفته نه فقط تضعیف نخواهد شد بلکه بر استحکام آن نیز افزوده خواهد شد البته طبیعی است که هر کسی از ظن خود یار تراکتور شده و به تحلیل این تیم و اقیانوس عظیم هوادارانش از دریچه ی ذهن خود بپردازد.
امروزه نگاه به فوتبال در تمام دنیا متحول شده و هیچ تیمی نمی تواند بدون گردآوری فاکتوهای لازم برای موفقیت، از قبیل پشتیبانی مالی مناسب، سازماندهی مناسب باشگاهی و تیمی، به کارگیری مدیریت توانمند، به خدمت گیری بازیکنان و مربیان درجه یک و توانا، استفاده از اهرم های سیاسی مانند حمایت نهادهای مسوول امر ورزش و فوتبال و سایر نهادهای اجرایی، استفاده از دانش روز و دهها فاکتور دیگر در این زمینه موفق باشد اما با وجود اهمیت اساسی هر کدام از این آیتمهای مهم در موفقیت تیمهای فوتبال، با توجه به فرهنگ ناب هواداری و شیوه ی خاص حمایتی که هواداران تراکتور از خود به نمایش گذاشته اند شکی نمانده است که ضریب اثرگذاریشان که تکیه گاه اصلی تیم محبوب خود می باشند به مراتب فراتر از جمیع آیتمهای فوق الاشاره می باشد و وقتی به جایگاه کنونی تراکتور در جدول رده بندی که نقطه ی عطفی در تاریح حضورش در مسابقات لیگ برتر می باشد نظری می افکنیم بیشتر به اهمیت حضور هواداران دهها میلیونی این تیم که در اقصی نقاط کشور با شور و احساس تمام آن را مورد نوازش خود قرار داده و حاضر به هر نوع از خودگذشتگی بخاطرش می باشند پی می بریم و هر قدر تیم به آسیا نزدیک تر میشود اهمیت این پیوند عاشقانه بارزتر می گردد.
تفاوتی اساسی که هوادار تراکتور با طرفداران تیمهای دیگر دارد این است که هوادار تراکتور درک روشنی از تیم محبوب خود داشته و میداند که چرا از تیمش حمایت می نماید؟. هر قدر که به انتهای فصل نزدیکتر میشویم رویای هواداران تراکتور نیز به حقیقت نزدیکتر می شود. باز شدن دروازه های فوتبال آسیا به روی تراکتور این تیم را از حالت یک تیم منطقه ای درآورده و به آن کسوتی آسیایی و جهانی خواهد بخشید.
در تعطیلات نیم فصل فرصت مناسبی دست داد که هواداران بیشتر به ارزیابی کم و کیف حضور خود در ورزشگاه بیندیشند شواهد گویای آنست که به رغم رکود مقطعی که در چند مسابقه ی اخیر تراکتور مشاهده گردید البته منهای بازی با پرسپولیس که ورزشگاه مالامال از جمعیت بود؛ دوباره عزم هواداران برای خیره نمودن نگاههای اهالی فوتبال کشور به هواداران کم نظیر این تیم جزم است آنان می دانند که تنها راه رساندن تیم محبوبشان به آسیا حمایت آتشینشان از آن در کوران داغ مسابقات حساس باقیمانده ی فصل می باشد. دیگر مجالی برای هیچ تعللی وجود ندارد آسیا در چندقدمی ماست پس اینبار حتی توفنده تر از قبل به پیش تاخته و آسیا را مقهور هنرنمایی خود خواهیم نمود.
آرتان آرمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر