۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

بعد از انحلال فوتبال نوبت به دوچرخه سواری رسید!

کاظم خاتون آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب گفت: مجموعه پتروشیمی تبریز سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد که به دنبال آن بحث سود‌دهی و زیان دهی مطرح شود. وقتی بخش خصوصی نتواند سوددهی لازم را داشته باشد هیئت مدیره می‌تواند با کم کردن یا حتی قطع کردن خدمات رفاهی و باشگاه‌داری یا تیم‌داری ورزشی کمبودهای مالی را جبران کند.
وی افزود: ابتدا امتیاز تیم فوتسال و بعد فوتبال این باشگاه واگذار شدند اما ما در دوچرخه‌سواری چنین راهکاری را نداریم و سرمایه گذاران هم تمایلی برای ادامه کار در این رشته ندارند.
سرمربی تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز خاطرنشان کرد: بحث انحلال فعالیت‌های تیم دوچرخه‌سواری این باشگاه به هیچ عنوان مربوط به اتفاقات اخیر تور چین نیست و از مدتها قبل مطرح بوده است. طبق برنامه و مصوبه سهامداران این شرکت فعالیت این تیم تنها تا دو ماه آینده ادامه دارد.
وی ادامه داد: تیم ما از 9 سال پیش فعالیت خود را شروع کرده و هم اکنون سه سال است که نام خود را به عنوان تنها تیم ایرانی حاضر در بخش حرفه‌ای UCI به ثبت رسانده است. حضور موفق رکابزنان ما به بالا بردن امتیاز تیم ملی و در نهایت کسب سهمیه المپیک پکن نیز کمک کرده است. در کنار آن رکابزنان جوانی همچون بهنام خسروشاهی، حسین علیزاده، آروین معظمی گودرزی، علی مرشدلو، ابولفضل گیلانی پور و علی خادم از دستاوردهای سرمایه‌گذاری این باشگاه بر روی رده نوجوانان و جوانان می‌باشند.
خاتون آبادی تصریح کرد: این تصمیم ناراحت کننده درست در شرایطی گرفته شده است که چند روز پیش ما عنوان قهرمانی آسیا را در سال 2009 از آن خود کردیم و امتیازات حضور رکابزنان تیم پتروشیمی در میادین برون مرزی از ابتدای مهرماه در سال 2011 ثبت می شود.
وی تاکید کرد: سال‌هایی مانند 2007، 2011 و 2015 برای تمامی کشورها مهم است زیرا در این سال امتیازات رکابزنان آنها جمع و در نهایت می‌تواند به کسب سهمیه المپیک و افزایش تعداد ورزشکاران آنها در این رقابت‌ها کمک کند. قرار است در فرصت باقیمانده هیئت مدیره باشگاه، در سه تور مهم آسیایی چین هاینان، تایلند و اندونزی شرکت کنیم تا اولین امتیازات تیم و رکابزنان ایرانی را در سال 2011 به ثبت برسانیم.
دبیرهیئت دوچرخه‌سواری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این روزها هیچ کدام از رکابزنان این تیم روحیه لازم را برای ادامه مسابقات و برنامه‌های داخلی و خارجی ندارند، گفت: ما در نامه‌ای به مسئولان ورزشی کشور و سازمان تربیت بدنی خواستار حمایت و کمک برای جلوگیری از انحلال این تیم را کرده‌ایم و امیدواریم تا به کار ما رسیدگی شود.
وی تاکید کرد: مطمئنا یکی از راهکارهای تداوم حضور تیم پتروشیمی تبریز جابجایی امتیاز تیم در داخل مجموعه وزارت نفت یا پتروشیمی تبریز است که امیدواریم با حمایت وزیر نفت و مسئولان ورزشی این وزارت خانه این اتفاق برای ما بیافتد.
خاتون آبادی در پایان گفت: مدتهاست بسیاری از اسپانسرهای مالی خواستار سرمایه‌گذاری بر روی تیم پتروشیمی یا حتی خرید امتیاز تیم ما را در سطح آسیا دارند اما معتقدم تصمیم در خصوص این مسئله درست نیست زیرا تمام بافت این تیم ایرانی است و واگذاری امتیاز آن برای دوچرخه‌سواری ایران بسیار بد خواهد بود و حتی می‌تواند حرف و حدیث های بسیاری را دامن بزند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر