۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

سردار جعفری: یاشاسین اذربایجان بهترین شعار هواداران ماست

طبق اعلان قبلی طبق قولی که به شما هواداران گرامی داده بودیم تمامی سوالات شما هواداران را بدون هیچ نوع کم و کاستی از سردار جعفری جویا شدیم ، مدیر عامل محترم تیم تراکتورسازی در جوی صمیمی به تمامی سوالات ارسالی شما هواداران به خبرنگار سایت Traxtorchi.ir پاسخ داد،

فراز هایی از مصاحبه را میخوانید :

" برند تراکتور را مشهور خواهیم کرد"
" یاشاسین اذربایجان"  زیباترین شعار هواداران است.
" با تمام وجودم از حق هواداران تراکتور دفاع خواهم کرد"
" دیدار رفت پرسپولیس – تراکتور ، اتش زدن ها با هدف خاصی بود "
" نیروی انتظامی در برخی زمینه ها باید در رفتار خود در ورزشگاه ها تعدیل نماید "
" تا زمان صدور کارت های هواداری جدید، مسئولیت هواداران خارج از خانه را قبول نخواهیم کرد"


برای خواندن مشروح مصاحبه به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید.


تراختور یا تراکتور؟ قلبا کدام یکی رو بیشتر دوست دارید بر زبان بیاورید و در نوشتار از ان استفاده نمایید؟

برای من هردو یک مفهوم دارند اما خوب طبیعتا زبان ما ترکی است و  کلمات در هر زبان تلفظ خاص خودش را دارد،کلمه ی تراکتور هم در زبان ما تراختور تلفظ می شود،اصلا گفتن تراکتور برای ما دشوار است اما در مورد نوشتن این کلمه، گمانه زنی وجود دارد که میگویند کلمه ی خ از قصد  و برای استفاده های دیگر چنین نوشته میشود، املای صحیح ان در نوشتار فارسی تراکتور است ، اما من جعفری هیچ حساسیتی برای نوشتن کلمه به صورت تراختور ندارم.

شما در چند مصاحبه گفته بودید که تراکتور در ورزشگاه تختی و یا بوشهر و چند ورزشگاه دیگر تماشاگری از طرف باشگاه ندارد. از این حرف شما سوء استفاده شد و بدترین رفتارها را با تماشاگران تراکتور در ورزشگاه تختی و یا بوشهر و... شد و دلیل این برخوردها را چنین اعلام می کردند که به گفته مدیرعامل خودتان تراکتور در این ورزشگاه تماشاگر ندارد و شما اغتشاشگر هستید. نظرتان در این مورد؟آیا در بازی های پیش رو باز هم به این نکته اشاره خواهید نمود؟ ( چند سوال مشابه با نحوه ی بیان متفاوت ارسال شده است که این مورد را انتخاب نمودیم)

خوب البته این بیشتر از اینکه یک سوال باشد ، یک تفسیر است ، من خدمت این هوادار عزیز عرض می نمایم ما گفتیم ما همراه خود هوادار نیاورده ایم اما مردم خود جوش خواهند امد و از نیروی انتظامی و مسئولین درخواست کرده ایم که شرایط را برای هواداران تراکتورسازی فراهم اورند تا مشکلی در این مورد پیش نیاید.

اینکه ما گفته ایم هوادار نیاورده ایم یعنی مسئولیت  هواداران را قبول نمیکنیم،چرا که هواداران عزیز بهتر از من بر این موضوع واقف هستند که شاید در بین این افراد، افرادی هم باشند که برای ضربه زدن به تراکتور در بین هواداران تراکتور حضور یافته اند و در لباس هوادار تراکتور کارهایی بخواهند انجام دهند که تراکتور را در بازی های خانگی از 70-80 هزار هوادار محروم نمایند/ به طبع چون ما به عنوان میهمان هستیم نمیتوانیم بر این تماشاگران نیز کنترلی داشته باشیم.

ببینید در بازی با پرسپولیس تهران که به نظر من 30 هزار هوادار پرسپولیس شعار ... ... می دادند، این نشان می داد که این شعار هماهنگ شده بود و به همین علت هم قاطعانه می گویم اتش زدن های ورزشگاه هم  برنامه ریزی شده است، چرا که هوادار تراکتور چنین عملی را انجام نمی دهد.از این جهت ما هرجا با خودمان هوادار ببریم مسئولیتش را هم بر عهده خواهیم گرفت، اما تا زمانی که کارت های هواداریمان را صادر نکرده ایم ما هواداری را اعزام نخواهیم کرد.

به نظر شما کدام مشخصه هواداران مثبت و کدام مشخصه آنها منفی می باشد؟

نحوه ی تشویق مدرن و جو فوق العاده ای که در ورزشگاه ایجاد می نمایند بسیار زیباست و این یکی از بارزترین خصوصیات هواداران ماست، مشخصه منفی اگر بخواهم بگویم همراهی هواداران با برخی توهین ها و یا شعارهایی است که هیچ نکته ای جز متضرر نمودن باشگاه ندارند، باید مقداری از احساسات در ورزشگاه در لحظات حساس کنترل شود.


در صورتی که تیم آسیایی شود شما محبوبیت زیادی را در بین میلیونها هوادار تراکتور کسب خواهید کرد . تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ چه احساسی به شما دست می دهد که در میان مردم به اوج محبوبیت برسید؟

از امام صادق یک حدیث است که همیشه در قلب من جای دارد "انکسی که بخواهد مشهور شود، گمنام خواهد ماند و انکسی که بخواهد گمنام بماند مشهور خواهد شد."  من اهل خود نمایی نیستم،اما انشالله با همراهی هواداران حداکثر تلاش را خواهیم کرد تا سهمیه اسیایی را کسب نماییم.

کدام یک از شعارهای هواداران تیم بیشتر از همه به دلتان می چسبد؟

"یاشاسین اذربایجان"

بعد از بازی با پرسپولیس که توهین های غیر قابل تحملی بود، شما در ارتباط تلفنی برنامه نود  شرکت کردید. چرا به فردوسی پور جواب دندان شکن ندادید ؟ آیا شما پرتاب ساندیس را (  آن هم که بی دلیل نبود ) ، بدتر از توهین های قومیتی به سی میلیون آذربایجانی می دانید ؟ پس چرا جواب دندان شکن ندادید ؟

ما واقعا اقدامات بسیار زیادی برای جلوگیری از اجحاف در حق مردم و هواداران تراکتور انجام کرده ایم.که هیچ کدام از این پیگیری ها را ما رسانه ای نکردیم، در روز های اول ، مدام پیگیر این مسائل بودیم، ما اقدامات و اعتراضات بسیار جدی و زیادی را از فدراسیون فوتبال انجام داده ایم، من حتی در برنامه نود هم که اشاره کردید، عنوان کردم  که به خاطر استقلال و پرسپولیس سر تراکتور را می برند.من از حق مسلم تراکتورسازی با تمام توان دفاع خواهم کرد و هواداران مطمئن باشند شخص جعفری تلاش خود را خواهد کرد تا به هیچ عنوان حق یک تراکتوری ضایع نشود.

علی دایی در آخرین بازی تیمش در تبریز اتهامات سنگینی به هواداران حاضر در ورزشگاه یادگار امام ( ره ) وارد ساختند. ایشان از اینکه در ورزشگاه شعار « یاشاسین آذربایجان » سر داده می شود بسیار خشمگین بودند، نظر شما در مورد حرف های علی دایی چیست؟

یاشاسین اذربایجان جزو زیباترین شعار هاست، خوب مگر اگر با زبان فارسی بگویند زنده باد اصفهان مشکلی پیش می اید؟ طبیعی است که اصفهانی هم می گوید زنده باد اصفهان ، ما هم میگوییم یاشاسین اذربایجان و من واقعا بعید میدانم که اقای دایی به خاطر گفتن این شعار ناراحت باشند، البته مربی که تیمش در دو دیدار در دقایق پایانی برد را با تساوی عوض نماید، طبیعتا ناراحتی های هم خواهد داشت.

نظر شما در خصوص طرز برخورد نیروهای محترم انتظامی در ورزشگاه:


نیروی انتظامی در برخی موارد برخورد های مناسبی نداشته و باید در این رفتار ها مقداری تعدیل نماید، ما پیشنهاد های خود را به انها ارائه داده ایم که امیدواریم با عملی شدن این موارد نیروی انتظامی کمترین نقش را در ورزشگاه ها داشته باشد،این یک واقعیت است که برخی  از برخورد ها مورد قبول هواداران نیست ، حال انکه برای جلوگیری از بر هم خوردن نظم ورزشگاه انجام میشود، این مورد یک بحث مفصل است، همین مقدار بگویم که ما برروی عللی که باعث میشوند نیروهای انتظامی چنین برخوردی را انجام دهند کار میکنیم تا این مشکلات به حداقل برسد، یکی از بزرگترین مشکلاتی که باعث میشود تماشاگر به هنگام ورود به ورزشگاه سختی های زیادی بکشد و از همان لحظه اول با اعصابی پریشان وارد شود، گیت های ورودی ورزشگاه است که سیستم بسیار نامناسبی دارند،باید هرچه سریعتر این موضوع حل شود.

چرا با وجود اختلاف حدود نیمساعت درغروب خورشید درتبریز بازیهای تراکتور دو ونیم ساعت زودتر از بازیهای  ورزشگاه ازادی  انجام  میشود ایا  به نظر شما بااین کارفدراسیون میخواهد  جلوی حضور تماشگر بیشتر برای بازی خانگی تراکتور رابگیرد.

ببینید ساعت ها را از طریق استان به فدراسیون فوتبال ارسال می کنند  و فدراسیون دخالتی در انتخاب زمان ندارد، برای اینکه استان در ساعت هایی دیدار باشد که بتواند از ناوگان اتوبوسرانی در اختیار هواداران قرار دهد، و یا در ساعات پیک ترافیک نباشد که هم هواداران راحت به توانند به ورزشگاه منتقل شوند و هم با پخش 70هزار هوادار در شهر،شهر عملا قفل نشود، چنین زمان هایی را پیشنهاد می دهند تا کمترین مزاحمتی برای سایر شهروندان ایجاد شود.

از جذب بازیکن های جدید و تعوبض الروم با اشپیتم ارفی چه خبر؟

من به این هوادار و تمامی هواداران عزیز میگویم باشگاه تراکتور دیگر به هیچ عنوان جایی برای جذب بازیکن جدید ندارد. در مورد معاوضه با ارفی هم من فقط از طریف تلفن با اقای کاشانی ارتباط برقرار کرده ام و در این زمینه صحبت هایی کرده ایم که  ایشان هم تمایل خود را در این زمینه نشان داد، میخواهم بگویم صحبت انتقال الروم و ارفی تنها در حد یک حرف و گفتگوی تلفنی مطرح شده است.با ارفی هم صحبت کرده ام و اگر قرار باشد ارفی از پرسپولیس جدا شود تنها جایی که خواهد رفت تراکتورسازی خواهد بود.

در مورد ادامه کارهای صورت گرفته در زمان آقای شفق از جمله ساماندهی هواداران ( عضویت و صدور کارت هواداری ) و اعضایی که با ارسال اس ام اس به جمع هواداران می پیوستند و ارسال آخرین اخبار باشگاه از طریق سامانه 10004444  انجام می شد، چه برنامه هایی دارید؟

آن سیستم اس ام اس به نام شخص اقای شفق می باشد و باید متن قرار داد را با ان شرکت تغییر دهیم تا قرار داد از صورت حقیقی به صورت حقوقی تبدیل شود و در واقع از نام آقای شفق به نام باشگاه تغییر یابد، و در واقع طرف قرار داد شرکت ، باشگاه تراکتورسازی باشد، در هرحال گفتنیست دیتا ها را از شرکت طرف قرار داد گرفته ایم و هم اکنون این دیتا ها در دست باشگاه می باشند و میتوان صرفا برای اطلاع رسانی به هواداران استفاده کرد.البته جهت اطلاع رسانی نیز ما در حال انجام مراحل طرح کارت هواداری هستیم که پس از شروع این طرح از طریق سند مسنجر های تعبیه شده در باشگاه با هواداران در ارتباط خواهیم بود، کارت های هواداری امسال بسیار پیشرفته تر و با طرح پخته تری عرضه خواهند شد.

در مورد درآمد زایی چه راه کارهایی باشگاه پیش رو گرفته است؟

هر تیمی که اسیایی شود،در های زیادی برای ان تیم باز خواهد شد، بنابر این نهایت تلاش ما این است که تیم را اسیایی نماییم، اگر تیم اسیایی شود، مطمئنن در سطح استان خیلی ها به این تیم کمک خواهند کرد ، رضایت نامه بازیکنان درجه دو با هزینه هایی ارسال خواهد شد و.. که این ها یک نوع در امد زایی خواهند بود،

اما از جمله کارهایی که دارای زیر ساخت می باشد بیمه ی تراکتور و کارت های هواداریست همچنین ، هم اکنون 3 بیمه راه اندازی کرده ایم، بیمه معلم، بیمه رازی ، بیمه ایران که تمامی کارهای بیمه ای را خواهد کرد.کارت های هواداری هم در شیوه جدید طوری طراحی شده اند که بدون هیچ گونه سختی، هوادار تراکتور از هر کجای ایران میتواند درخواست کرده و کارت هواداری خود را دریافت نماید.

سردار گفته میشود که البسه تراکتورسازی در شهر کم یاب بلکه نایاب شده است علت این موضوع چیست؟ ایا مسئله خاصی در این مورد وجود دارد؟البته این سوالیست که ذهن خود ما را مشغول کرده است


در همه جای دنیا برند یک باشگاه یا به قیمت خاصی واگذار میشود یا کسی حق ندارد به صورت رایگان از ان برند استفاده نماید ، ما نیز هم اکنون در چند جا در حال احداث فروشگاه البسه و لوازم ورزشی با برند تراکتور هستیم که به زودی از سایت رسمی باشگاه تراکتور ( www.tractor-club.com ) آدرس این فروشگاه ها را اعلام خواهیم کرد، هواداران می توانند با قیمت مناسب لوازم تراکتور را خریداری نمایند تا ضمن حمایت مالی از باشگاه ،از انتشار غیر رسمی و غیر مجاز برند تراکتور جلوگیری نمایند.

برنامه ای را در نظر دارید که بیشتر از پیش با هواداران ارتباط داشته باشید؟ مثلا مصاحبه و گفتگوی هفتگی ؟

ما با هواداران همیشه در ارتباط هستیم ، صندوق پستی باشگاه و نامه ها را تک به تک میخوانم، من حاضرم به هر سوال و ابهامی که برای هواداران پیش امده باشد پاسخی بدهم.

با تشکر از شما سردار جعفری ، مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی تبریز، اگر سخن اخری با هواداران داشته باشید ما در خدمت شما هستیم،

از همه ی هواداران درخواست می کنم با باشگاه تعامل بیشتری داشته باشند تا به کمک انها ما بتوانیم تراکتور را در سطح جهان هم معرفی نماییم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر