۱۳۸۹ آبان ۲۱, جمعه

برگشتم به انگلستان بستگی به توافقات دارد


دو چیز عامل اصلی ترغیب کننده  او برای ادامه دادن فوتبال است. یکی پیشرفت و دیگری جو صمیمی فوتبال. اولی را با 4 سال حضور در فوتبال جزیره با پوست و استخوان لمس کرد و حالا که عضوی از تراکتورسازی تبریز شده، جای خالی قلبش که همان صمیمیت است را پر شده می بیند. آندرانیک تیموریان در گفت‌وگویی با خبرنگار ورزشی برنا شرکت کرده که متن آن را در زیر می خوانید.

*چه‌طور شد به تراکتورسازی پیوستی؟ 
-پس از بازماندن از لیگ برتر انگلیس به دلیل فراهم  نشدن مجوز کار مجبور به بازگشت به ایران شدم و طی جلسات متعددی که با وکیل و مدیر برنامه هایم به‌صورت حضوری و تلفنی داشتم، تصمیم گرفتم به تراکتور سازی ملحق شوم. الان از شرایط راضی هستم. امیدوارم تجربیاتم که در این 4 سال در لیگ برتر انگلیس کسب کرده‌ام را در خدمت تراکتور بگذارم. مطمئن باشید که تیم تراکتورسازی مجموعه‌ای است که سال به سال پیشرفت خواهد کرد. امسال هدف ما حضور در لیگ قهرمانان آسیا است.

*از وضع موجود راضی هستید؟
-تراکتور تیم کاملاً خوبی است و جوی دوستانه و صمیمانه دارد. کادر مربیان بسیار عالی و باتجربه هستند. تمرینات عالی و حرفه‌ای انجام می دهیم و به نظر من که فوتبال اروپا را تجربه کرده ام، امکانات باشگاه در سطح خوبی است. به‌خصوص اینکه بازیکنان جوان و مستعدی اینجا توپ می زنند که مطمئنا در آینده برای تیم ملی مفید واقع خواهند شد. البته نباید فوتبال اروپا را با باشگاه تراکتور یا هر باشگاه ایرانی مقایسه کرد.

*شما با مربیان بزرگی مثل سام آلاردایس و روی هاجسون کار کرده‌اید؛ سطح فنی کمالوند را چه‌طور می بینید؟-ایشان مربی جوانی است و 2 سال در لیگ برتر حضور داشته. تمرینات ایشان و کادر فنی‌ کاملاً تاکتیکی است. از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارند و روز به روز در حال پیشرفت هستند.

*گویا قرار است در فصل نقل و انتقالات ژانویه به بلکبرن برگردید، آیا این کار میسر خواهد شود؟

-هنوز با باشگاه بلکبرن و شخص  سام آلاردایس در ارتباط هستم و در آینده نیز این رابطه را حفظ خواهم کرد. بازگشت من به بلکبرن بستگی به رفع مشکل مجوز کار و توافق طرفین، باشگاه تراکتورسازی و باشگاه بلکبرن دارد. در غیر این صورت هم با جان و دل برای تراکتور تا پایان فصل بازی خواهم کرد.

*سطح فنی تیم تراکتورسازی را چگونه ارزیابی می کنید؟

-روز به روز با هماهنگی بیشتر بازی روانتری را به نمایش می گذاریم و من با شناختی که از بازیکنان کناری خودم پیدا می‌کنم. بیشتر در این تیم جا می‌افتم مسلماً در بازی‌های بعد نمایش بهتری خواهم داشت. تمام توانم را به کار خواهم بست تا چیزی که مربیان از من می‌خواهند در زمین اجرا کنم. البته نباید شرایط و امکانات تراکتور یا تیم‌های لیگ برتری ایران را با تیم‌های لیگ برتر انگلیس مقایسه کرد. من یک نمونه برای شما مثال می‌زنم؛ باشگاه فولهام یک نرم‌افزار آنالیز فوتبال در اختیار هر بازیکن قرار داده بود که قیمتش 50 هزار دلار بود. ما از طریق این نرم‌افزار که روی لپ‌تاپ خود نصب کرده بودیم بازی خود را آنالیز می‌کردیم و بیشتر به نقاط ضعف و قدرت خود آشنا می‌شدیم. به همین دلیل می‌گویم که نمی‌شود فوتبال ایران را با اروپا مقایسه کرد.

*حال و هوای تبریز چه‌طور است؟
-تماشاگران تراکتور استثنایی هستند. من به یاد ندارم همچین جوی را تجربه کرده باشم. آنها تراکتور را تشویق می‌کنند و عاشق تیمشان هستند، چه در مواقع باخت و چه در مواقع برد. فوتبال را دوست دارند و به خاطر همین به استادیوم می‌آیند. فکر می‌کنم این موضوعی است که باید در فوتبال ما جا بیفتد امیدوارم این نگاه به دیگر تیم ها نیز سرایت کند. فوتبال اروپا به این سمت و سو رفته و به همین دلیل است که آنها اینگونه در حال پیشرفت هستند.


*با این تفاسیر به نظر شما باشگاه تراکتور انتخاب درستی برای کسی بود که دروازه فوتبال اروپا را بر روی خود باز شده می دید؟
-در حال حاضر از شرایط موجود بسیار راضی هستم. به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به شایعات اهمیتی نمی‌دهم. سوال خوبی پرسیدید، می‌خواهم این پرانتز را باز کنم و بگویم شرایط کلی تراکتور خوب و راضی کننده است.

*بی شک یکی از دلایل انتخاب تراکتور هواداران پرشور تبریزی است؛ از طرفداران تبریزی بگویید؟
-همه آنها به من لطف دارند. اما یکی از آنها خیلی با مزه ودوست داشتنی است ایشان با 120 کیلو وزن بعد از بازی پیراهن من را روی هوا می زند ولی فکر نمی کنم، سایز پیراهن من انداره او باشد.

*میانه‌ات با جاسم کرار چه‌طور است؟ 
-مشکلی با ایشان ندارم کما اینکه از قبل شناخت نسبی از او داشتم. بازیکنان باشخصیتی در این تیم وجود دارند که بسیار محترم و در حال پیشرفت هستند

*آیا فصل بعد هم با تراکتور خواهید ماند؟

-آینده را به آینده واگذار می‌کنم. در حال حاضر نظری در این رابطه ندارم. هرچه بگویم در آینده ممکن است خلاف آن را عمل کنم.

*شما روزی گفتید که اگر من از سر تا ته خیابان شریعتی حرکت کنم شاید هیچکس مرا نشناسد. ولی اگر یک بازیکن استقلال یا پرسپولیس باشد حتی رفت و آمد برای او سخت می‌شود؟
- شرایط فرق کرده فکر می‌کنم 60، 70 درصد فوتبالی‌های کشور مرا می‌شناسند، در حال حاضر چندین بازی ملی دارم و افتخار می کنم که بیشتر مردم من را به دلیل ملی پوش بودم، می شناسند هرکس با خصوصیات اخلاقی من آشناست می‌داند که من به هیچ عنوان عوض نشده‌ام و حتی بهتر شده‌ام. تمام کسانی که فوتبال مرا دنبال می‌کنند، می‌دانند که من روز به روز برای پیشرفت تلاش می‌کنم. در حال حاضر بجر تمرین گروهی 2 جلسه جداگانه تمرین می‌کنم .

*بلندی مو تأثیر منفی روی کار فنی شما نمی‌گذارد؟-آرایش موهایم را دوست دارم ولی دوست ندارم بر خلاف جریان آب حرکت کنم. به بزرگان فوتبال و قوانین فوتبال احترام می‌گذارم. فکر می‌کنم که از نظر فنی هیچ تأثیری در بازی من نداشته باشد.البته  موهای من آنقدر هم بلند نیست.تصور نمی کنم مشکل فوتبال ما موهای من باشد.


*به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای فکر نمی‌کنید، زمان آن رسیده که یک سایت شخصی داشته باشید؟

-در آینده نه چندان دور این کار عملی خواهد شد. مدت‌ها دنبال این امر بودم و فکر می‌کنم همین روزها سایت آندو تیموریان راه اندازی کنم از ریز بینی شما متشکرم.

*در پایان اگر حرفی مانده بگویید.-تشکر می‌کنم از شما و تمام کسانی که برای فوتبال من زحمت کشیده‌اند. از مربیانم. اینجا جا دارد از فرشاد تنهایی مدیر برنامه‌هایم تشکر کنم که در این مدت بسیار پیگیر کارهای من بود.

منبع : سایت خبرگزاری برنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر