۱۳۸۹ آبان ۱۴, جمعه

گزارش روز: کارت بلیط ها بلای جان هواداران تراکتور: دیگر به استادیوم نخواهم آمد!

خیل عظیم هواداران تیم تراکتور در روز بازی این تیم برابر پیکان با صحنه عجیبی روبرو شدند، آنها باورشان نمی شد که خیابان منتهی به استادیوم مثل همیشه با ترافیک همیشگی مواجه نیست.
پارکینگ بزرگ استادیوم که همیشه یک ساعت به بازی جای سوزان انداختن نیست خودروهای محدودی را در خود جای داده بود و پارکینگ خالی تر از همیشه به نظر می رسید، جاده اصلی منتهی به ورودی دوم استادیوم که همیشه توسط پلیس مسدود می شود این بار برای عبور و مرو کاملا باز بود، اینها نشان بارزی از عدم استقبال همیشگی هواداران از بازی این هفته بود.
یکی از هواداران تراکتور در حالتی عصبانی بعد از کلنجار رفتن با مامور کنترل بلیط در کیت ورودی حتی با التماس و خواهش هم اجازه ورود به استادیوم را پیدا نمی کند، او در حالی که کارت بلیط خود را در دست دارد با ناراحتی در مورد علت عدم ورود اش به استادیوم اینگونه می گوید، روز گذشته با حضور در یکی از دفاتر ارتباطی کارت خود را شارژ کردم اما الان به من می گویند که کارت سوخته و نمی توانم وارد استادیوم شوم.
بلای جان هواداران
سال گذشته که برای اولین بار در ایران این کارت ها در بازی تراکتور و پرسپولیس رو نمایی شد شاید هیچ کس باور نمی کرد روزی همین کارت ها بلای جان هوادارانی شود که ساعات ها وقت خود را برای حضور در استادیوم صرف می کنند، مرتضی نوجوان 15 ساله ای که نتوانسته به استادیوم وارد شد می گوید: من یک دانش آموز هستم، پول تو جیبی من روزانه هزار تومان است او جیب هایش را به من نشان می دهد و می گوید: الان در جیبم 500 تومان پول دارم که کرایه بازگشتم به خانه هست، من نتوانستم کارتم را شارژ کنم و الان منتظر هستم تا بعد از شروع بازی بتوانم وارد استادیوم شوم.
15 کیت برای چند هزار نفر؟
 روبروی من یکی از کیت های ورودی به استادیوم است، کیتی باریک که برای ورود تنها یک نفر تعبیه شده است، تعداد این کیت ها در درب اصلی به 15 عدد هم نمی رسد که برای استادیوم به این بزرگی خیلی کم است، در حالی که بازی شروع شده است ازدحام در این کیت ها به مراتب زیاد تر شده است و این در حالی است که در بیرون استادیوم 5 باجه برای شارژ کارت تعبیه شده است که بلیط2000 تومانی را به قیمت 2200 تومان شارژ می کنند که ازدحام در آنها همه زیاد است.
قبلا شارژ کنید
 در روزهای قبل به هواداران در سطح شهر توصیه شده است که کارت خود را قبل از ورود به استادیوم در دفاتر ارتباطی و از طریق اینترنت شارژ کند که تنها تعداد محدودی از هواداران توانسته اند این کار را انجام دهند.
 او که دانشجوی رشته عمران است می گوید، بیشتر هواداران تراکتور از قشر کارگر، کسبه، دانش آموز  و دانشجو هستند که در ساعت های که شارژ کارت در دفاتر ارتباطی برای آنها مقدور است در سر کار خود هستند و سطح دسترسی این افراد به اینترنت هم پایین است و اگر هم دسترسی به اینترنت داشته باشند ممکن است کارت بانکی برای شارژ نداشته باشند و این در حالتی است که امروز شاهد کاهش چشمگیر هواداران تراکتور هم هستیم چرا که آقایان این طرح نو را بدون توجه به اقشار مختلف مردم و سطح درآمد آنها و بدون کارشناسی درست در تبریز پیاده کرده اند.
احسان در مورد قیمت بلیط ها هم گلایه دارد، قیمت بلیط برای طبقه اول 2000 تومان است که برای شارژ کارت 200 تومان اضافی هم از ما می گیرند، این دیگر نوبر است.
ازت متنفرم بلیت الکترونیکی !
هیچگاه تیم تراکتور کمتر از 40 هزار هوادار را نداشته ولی در این بازی 30000 نفر! واقعا این امر نشان می دهد بلیط الکترونیکی به درد مسابقات فوتبال نمی خورد.
  "حالم از این بلیط های الکترونیکی به هم می خورد."این گفته محسن 25 ساله است که کارت بلیط اش را در خانه جا گذشته است و از بیرون استادیوم مشغول تماشای بازی است که بهای بلیط آن را قبلا پرداخت کرده است، مرتضی آن نوجوان 15 ساله هم نتوانسته بعد از بازی حتی در نیمه دوم همه به استادیوم وارد شود او بی شک بازی بعد به استادیوم نخواهد آمد چرا که خودش می گوید : حتی نیمه دوم هم مرا راه ندادند، این همه راه برای هیچ، بهتر بود در خانه بازی را تماشا می کردم، دیگر به استادیوم نخواهم آمد.
واکنش کمالوند
بازی تمام شده و خبرنگاران نظر فراز کمالوند را در مورد کاهش هواداران تراکتور جویا می شوند، فراز کمالوند نیز با اشاره به مشکلات عدیده این کارت بلیط ها و به منظور دفاع از حق و حقوق هواداران تیم تراکتور این روش را روشی نامناسب برای ورود هواداران به استادیوم تعبیر می کند " از اين موضوع بسیار ناراحت شدم زیرا آنها از مسافت‌هاي طولانی به ورزشگاه يادگار امام مي‌آيند اما پشت نرده‌ها مي‌مانند، اگر این مشکل حل نشود در بازی آینده روی نیمکت تراکتور نخواهم نشست " وقتی این جملات از زبان کمالوند خارج می شود بیشتر چهره مرتضی نوجوان 15 ساله و هوادار تراکتور در ذهنم نقش می ببند که می گفت  : نعلت بر این کارت بلیط ها من در آوردی!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر