۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

قایم مقام سابق باشگاه: دل نگران هوادارانم

علی غفوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شفق با نفوذی که در فدراسیون فوتبال داشت، سعی می‌کرد، تمام بازی‌ها در روز جمعه و ایام تعطیل انجام شود تا هواداران شهرستان‌های اطراف هم بتوانند خود را به بازی برسانند. همچنین وی یک فرد هنری بود و می‌دانست چگونه با هواداران رفتار کند و چه امکاناتی در اختیارشان قرار دهد که علاوه بر ثابت ماندن آن، روز به روز بر تعداد هواداران نیز افزوده شود و به اصطلاح به زبان همه واقف بود.

وی در واکنش به صحبت‌های اخیر محمدحسین جعفری درباره بدهی‌های مدیریت سابق باشگاه تراکتورسازی گفت: تمام باشگاه‌ها در ایران مجموعه‌هایی مصرف کننده هستند و هیچ مدیریتی در تاریخ باشگاه هیچ‌وقت حسابی با انبوه پول در اختیار مدیریت آینده قرار نداده است که ما این‌کار را بکنیم.

غفوری افزود: وقتی سه سال پیش ما باشگاه را تحویل گرفتیم 700 میلیون بدهی از مدیریت سال قبل به ما انتقال یافت حتی دستمزد کمیته فنی تیم نیز از زمان دو مدیر قبلی یعنی ملاحی هم تسویه نشده بود که به زمان مدیریت شفق انتقال یافت.

وی تصریح کرد: یک سال پیش وقتی مردم در شادی صعود به لیگ برتر غرق بودند کارخانه تراکتورسازی تصمیم گرفت و اعلام کرد که نمی‌خواهد تیمداری کند و حتی صحبت انتقال امتیاز باشگاه به شهرهای دیگر هم مطرح شد که شفق به پشتوانه هواداران و امید به حمایت مسئولان استان گام جلو گذاشت و جوانمردانه از انتقال باشگاه مردمی تراکتور به شهری دیگر جلوگیری کرد.

غفوری ادامه داد: بحث بدهی باشگاه 15 میلیارد ریالی هم به یکی از موسسه‌ها این بود که با وساطت و ضمانت مدیریت استان این وام در اختیار باشگاه گذاشته شد تا باشگاه بعد از مدتی از محل‌هایی که وعده داده شده بود و یا بعد از خودکفایی و رسیدن به درآمد این وام را عودت دهد.

وی ادامه داد: بدهی‌های دیگری هم از جمله ساخت نیمکت‌ها، رختکن و تعمیرات اساسی دیگر در استادیوم اختصاصی بود که به اذعان بسیاری از کارشناسان سهم زیادی در صعود تیم به لیگ برتر داشت اما با توجه به بهبود مسائل مالی نیز تاکنون بدهی آن به پیمانکار پرداخت نشده است.

غفوری درباره جذب حامی مالی توسط مدیریت قبلی اظهار داشت: باشگاه در فصل گذشته دارای کارگروه‌هایی بود که کارگروه اقتصادی باشگاه نیز با همراه اول برای حامی تراکتور وارد مذاکره شده بودند که مبلغ این توافق 50 میلیارد ریال بود.

قائم مقام سابق باشگاه تراکتورسازی در پاسخ به این که این مبلغ نهایی شده بود، گفت: این مبلغ به نماینده همراه اول اعلام شده و توافق اولیه حاصل شده بود و با طرح آن در هیئت مدیره نهایی می‌شد و روی قرارداد می‌آمد.

وی با اشاره به موفقیت تیم‌های پایه در زمان مدیریت قبلی اضافه کرد: دو سال پیش تیم امید تراکتورسازی توانست در فینال لیگ برتر سپاهان اصفهان را شکست داده و مقام قهرمانی ایران را با شایستگی کسب کند که در تاریخ 40 ساله فوتبال استان بی‌سابقه بود، همچنین تیم‌های نونهالان، نوجوانان نیز همواره جزو چهار تیم برتر رده‌های خود بودند ولی نمی‌دانیم چرا هر از چند گاهی به گوش می‌رسد که مدیریت‌های پیشین به تیم‌های پایه اهمیت نمی‌دادند.

غفوری همچنین در پاسخ به اتهامی مبنی بر خراب شدن زمین اختصاصی که به علت انجام بازی‌های دیگر تیم‌های تبریزی در آن بود، تصریح کرد: متاسفم از اینکه بدون دلیل و بدون تحقیق انسان مورد اتهام قرار می‌گیرد چرا که ما بچه تبریزیم و دوست داریم دیگر تیم‌های شهرمان نیز موفق باشند تا به تبع آن شور نشاط اجتماعی جامعه افزایش یابد.

وی اظهار داشت: از طرفی به سبب تعمیرات در ورزشگاه تختی و نصب پیست تارتان در آن مقطع زمانی شورای تامین و مدیریت استان از ما خواست تا مسابقه دیگر تیم‌ها در ورزشگاه اختصاصی برگزار شود.

غفوری در ادامه افزود: اگر دیگر تیم‌ها در ورزشگاه اختصاصی بازی نمی‌کردند به اجبار باید در ورزشگاه یادگار امام(ره) این مسابقات صورت می‌گرفت که به دلیل اینکه تیم ما در سال گذشته به سبب بازی‌های زیبا و پیاده کردن مسائل تاکتیکی نیاز مبرم به زمینی صاف و مناسب بود این عامل نیز موجب شد تا برای بازی‌های دیگر تیم‌ها در زمین اختصاصی راغب‌تر شویم.

وی تصریح کرد: تربیت بدنی استان شرط کرده بود اگر نمی‌خواهید تیم دیگری در یادگار امام(ره) بازی کند باید ورزشگاه را در اختیار سایر تیم‌ها قرار دهید و هزار و یک دلیل دیگر.

غفوری در ادامه اظهار امیدواری کرد تیم فوتبال تراکتورسازی به همراه دیگر تیم‌های استان بتوانند با انجام بازی‌های خوب و زیبا همچنین اخذ پیروزی بتوانند نشاط اجتماعی جامعه را افزایش دهند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر