۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

فدراسیون،تبعیض،تراکتور

كمتر از یک سال و نیم است که تیم تراکتورسازی آذربایجان به رقابت های لیگ برتر گام نهاده است.

با ورود این تیم بدین رقابت ها شور و حال خاصی در بین فوتبال دوستان، مخصوصا میلیون ها هموطن ترک زبان مان ایجاد شده است. تیم فوتبال تراکتور سازی یک تیم کوچک نیست، زیرا که میلیون ها هوادار پشتوانه ی اصلی این تیم به شمار می روند. با این وجود و علی رغم پتانسیل بالای هواداری، این تیم و طرفدارانش همواره زیر تیغ فدراسیون قرار گرفته اند.

چرا باید به این تیم و طرفداران آن تا این حد ظلم بشود؟ چرا فدراسیون , درحق این تیم وطرفداران اش این همه تبعیض قائل می شود؟ سنگ اندازی بس است.مردم آذربایجان از این همه ظلم به تیمشان خسته شده اند.چرا فدراسیون سعی می کند مسائل مربوط به تراکتورسازی و طرفداران آن را بزرگنمایی کند؟ چرا با تراکتور این همه دشمنی می کنند؟ مگر تراکتور اشتباه کرده که شور وحال را به لیگ ایران آورده است؟ مگر گناه کرده است که لیگ مرده ی ایران را دوباره احیا کرده است؟ مگر گناه کرده است که سبک بازی جدیدی را به لیگ برتر آورده است؟ مگر گناه کرده است که تشویق های نوین و اروپایی را به لیگ آورده است تا از تشویق های تکراری و بدون شور وحال دور شویم؟

بس است.از این همه ظلم در حق تیم و طرفداران خسته شده ایم.ما هم قبول داریم که درحق تمام تیم ها ناداوری می شود.ولی دراینجا باید به کمیت دقت کنیم. ناداوری در حق تراکتورسازی، چندین برابر ناداوری درحق تیم هایی مانند استقلال و...است. درفصل پیش نزدیک به هجده امتیاز از تراکتورسازی گرفته شد. چرا عدالت رعایت نمی شود؟ چرا آقای کفاشیان وتاج این همه از استقلال و پیروزی و تیم های اصفهانی حمایت می کنند ولی توجهی به تیم تراکتورسازی ندارند؟ این همه تبعیض و دشمنی چه معنایی دارد؟ تا تراکتور می خواهد به صدر جدول نزدیک شود فدراسیون فوتبال وهیئت داوران با انجام کارهایی و برخی ناداوری ها جلوی این کار را می گیرند. فدراسیون نمی خواهد تراکتور به صدرجدول نزدیک شود. چرا فدراسیون بازی های سایر تیم ها را در زمان مناسب برگزار می کند، ولی بازی های تراکتور را در بدترین زمان ممکن برگزار میکند؟

فدراسیون فوتبال و کمیته داوران، با کارهای خود و تبعیض هایی که درحق تراکتور انجام می دهند همیشه درپی حاشیه سازی برای تیم و طرفداران آن بوده اند. چرا فدراسیون به دعواهای مربی های لیگ برتر به فحش ها وبیانیه هایی که دربین آنها ردوبدل می شود، به اظهارات بعضی مدیرعاملان و مربیان لیگ برتر که به بدترین الفاظ همدیگر را خطاب قرار می دهند رسیدگی نمی کند، ولی رویه ی دیگری نسبت به عوامل اجرایی باشگاه تراکتورسازی اعمال می کند؟

به عینه شاهد بودیم که در شهرهای همچون کرمان، مشهد، بوشهر، اصفهان و تهران به شان و شخصیت میلیون ها ترک زبان توهین شد. با این وجود هیچگاه فدراسیون برای جلوگیری از این حرکت بسیار زشت و زننده اقدامی انجام نداد. در فوتبال امروز دنیا، چیزی شنیع تر از توهین های نژادی وجود ندارد و سخترین مجازات ها هم برای اینگونه رفتارها اعمال می شوند، ولی فدراسیون فوتبال ایران با عدم رسیدگی به این گونه رفتارهای زشت و زننده زمینه توهین های بیشتر را فراهم می کند.

دربازی اخیر تراکتور مقابل استقلال، طرفداران استقلال به سوی طرفداران تراکتور چندین سنگ و بطری پرتاب کردند. آقای پورحیدری با سخنان خود به مدیرعامل تراکتور حمله کرد. آقای عمران زاده جوراب خود را به سوی لیدرهای تراکتور پرتاب کرد و بهتاش فریبا از او حمایت کرد. داور هر بلایی خواست سر تراکتور آورد. با این وجود پاسخ فدراسیون و کمیته ی داوران به تمامی این کارشکنی ها تنها یک جمله ی نخ نما شده بود: "اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است".

فدراسیون بجای حمله به تیم تراکتورسازی و هوادارنش لازم است به مسائل ذکر شده رسیدگی کنند. فدراسیون فوتبال با کارهای پشت پرده خود درپی این است که تا جایی که می تواند از تعداد تماشاگران کم کند تا تیم های مورد علاقه فدراسیون با پیروزی یا مساوی از یادگار خارج شوند.
سخن آخر به فدراسیون فوتبال این است که بدانند ما طرفداران تراکتور آذربایجان همیشه و در همه جا از تیم خود حمایت خواهیم کرد و با کارشکنی های آنها، انرژی ما برای حمایت از تیم خود بیشتر می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر