۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

فنرباغچه صفر– گالاتاسرای صفر؛ یک امتیاز برای مردان گئورگی هاجی در استانبول

نبرد غول‌های استانبول با تساوی ناامیدکننده بدون گل به پایان رسید.
در این دیدار مردان گئورگی هاجی مربی جدید گالاتاسرای در نیمه اول بسیار برتر از رقیب خود بودند، اما در نیمه دوم این فنرباغچه بود که بر بازی مسلط شد و حتی می‌توانست سه امتیاز بازی را از آن خود کند. دربی بزرگ سوپر لیگ ترکیه در حالی آغاز شد که هر دو تیم در فصل جاری اصلاً در حد انتظار ظاهر نشده بودند. گالاتاسرای در در رده دهم و فنرباغچه هم در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. گئورگی هاجی که هفته گذشته جانشین فرانک رایکارد هلندی شده بود، تغییرات اندکی را در تیم خود ایجاد کرده بود.
 مردان گئورگی هاجی بازی را بسیار سریع و هجومی شروع کردند و در همان پنج دقیقه آغازین مسابقه اولین فرصت گلزنی را به دست آوردند، اما نتوانستند به خوبی از این موقعیت استفاده کنند و وولکان دمیرل به خوبی توانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد. پس از این صحنه همکاری بین پینو و زلاتان میسیکوویچ صحنه زیبائی را خلق کرد و بار دیگر این وولکان بود که مانع از گلزنی پینو شد. در ادامه دروازه‌بان فنرباغچه بار دیگر ناجی دروازه تیمش شد و ضربه لوکاس نِیل را مهار کرد تا گالاتاسرای همچنان در حسرت گل بماند.
 میروسلاو استاچ بازیکن اهل اسلواکی فرصتی را برای فنرباغچه ایجاد کرد و توانست با توپ ارسالی خود برای ارکین از جناح چپ دروازه گالاتاسرای را با خطر روبرو کند. داور برای کنترل بازی و جلوگیری از ایجاد هرگونه مسئله حاشیه‌ای، مجبور شد تا سخت‌گیرانه‌تر عمل کرده و سه بار کارت زرد را از جیبش درآورد. داور در نیمه اول به لوکاس نیل، امره، و آکمان کارت زرد نشان داد.
 در آغاز نیمه دوم بازیکنان فنرباغچه با انرژی و حرارت بیشتری بازی را آغاز کردند، و به خوبی مشخص بود که صحبت‌های آیکوت کوکامن در بین نیمه تأثیر مثبتی بر روند بازی آنها داشته است. ابتدا آلکس با حرکتی از سمت چپ زمین صحنه خطرناکی را روی دروازه گالاتاسرای ایجاد کرد و چند دقیقه بعد مامودا نیانگ با حرکتی زیبا از بین مدافعین گالاتاسرای عبور کرد اما به خوبی چارچوب دروازه را ندید.
نیانگ و استاچ با بازی خوب خود میزبان را به دردسر انداخته بوند، در حالیکه دیا بازیکن فنرباغچه نتوانست بازی خوبی را به نمایش بگذارد. گالاتاسرای در ادامه لوریک کانا، که در میانه زمین عالی کار کرده بود، و همچنین میسیموویچ را از بازی خارج کرد تا بتواند بار دیگر کنترل بازی را در دست بگیرد. الانو پس از پشت سر گذاشتن یک نیمه عالی، در نیمه دوم تک و تنها بود.
 در حالیکه بازی کاملاً از کنترل گالاتاسرای خارج شده و در اختیار فنرباغچه قرار گرفته بود، استاچ از سمت چپ توپی را روی دروازه فرستاد اما سنتورک این فرصت را به هدر داد و توپ را به آسمان زد. هر دو تیم علیرغم نیاز مبرم به هر سه امتیاز این بازی، در پایان به یک امتیاز بسنده کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر