۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

بخشی زاده: کمک داور و ناظر داوری دروغ می گویند/ ذوبی ها روی سرم ریختند، تمرکزم را از دست دادم

سعيد بخشي زاده داور بازی جنجالی ذوب آهن و مس  در گفت و گو با خبرگزاري فارس، در مورد قضاوت این بازی گفت : در آن مسابقه من يك پنالتي گرفتم كه به درست و غلط بودن آن كاري ندارم. فقط مي‌خواهم به وقايع پس از اعلام پنالتي به مس كرمان اشاره كنم. مهاجم مس ضربه را با مكث زد و توپ گل شد. من آن ضربه را گل اعلام كردم فيلم بازي موجود است اما بازيكنان ذوب آهن بر سر من ريختند و مدام مي‌گفتند كمك داور شما نظر ديگري دارد.
وي ادامه داد: من به سراغ كمكم، داوود رفعتي رفتم به او گفتم چه شده؟ رفعتي گفت: بازيكن قبل از زدن ضربه مكث داشته و من به او گفتم بايد چه كنيم. او گفت من نمي‌دانم با اين حال من مي‌خواستم دستور تكرار ضربه را بدهم كه ابراهيم زاده و بازيكنانش بر سر رفعتي ريختند و در نهايت به من گفته شده بايد ضربه غير مستقيم اعلام شود. در آن لحظه تمركزم را از دست داده بودم. همه بازيكنان سر من ريخته بودند و من تك و تنها ماندم.

بخشي زاده با اشاره به سؤالش از ناظر مسابقه گفت: من از يدالله سليماني پرسيدم بايد چه كاري بكنم كه او هم گفت من نمي‌دانم بلد نيستم. داوود رفعتي هم كه در برنامه 90 گفت من مي دانستم بايد ضربه تكرار شود در آن زمان به من چنين حرفي نزد. او فقط در فرودگاه به من گفت كه بايد ضربه تكرار مي‌شد و من مي‌دانستم. به او مي‌گويم اكنون من بايد چه كاري انجام دهم؟ ايشان كه مي‌گويند در ازبكستان سر كلاس بوده و اين مسئله را به او درس داده‌اند چرا آن موقع به من كمك نكرد؟ هر چند كه ظاهرا در ازبكستان مردود شده بود و در كلاس داوري شركت نكرد.
داور بين المللي فوتبال با انتقاد از شرايط حضورش در اين ديدار  گفت: به دليل اختلاف ساعت مالزي با ايران در ظرف 24 ساعت حتي يك ساعت هم نخوابيدم و 15 ساعت بيدار بودم. تمركز لازم را نداشتم. روز پنج شنبه به ايران رسيدم و روز يكشنبه اين بازي را قضاوت كردم. نبايد اين بازي را سوت مي‌زدم، نبايد وارد زمين مي‌شدم اما در نهايت اين كار را كردم، اشتباه از خودم بود.

وي با انتقاد از ناظر داوري مسابقه عنوان كرد: سيامك بخشي كه ناظر داوري بود در هفت دقيقه‌اي كه مسابقه متوقف شده بود حتي به خود زحمت نداد كه يك دقيقه به پايين بيايد تا به من بگويد چه كنم. او استاد من است و من شاگرد. من از او داوري ياد مي‌گيرم اما او در اين صحنه هيچ كمكي به من نكرد. رفعتي هم در آن مسابقه فقط اوت و كرنر مي‌گرفت و يك خط نگهدار بود. حتي 10 پرچم هم براي كمك به من نزد.
بخشي زاده در مورد اينكه او به دليل ضعف زبان نتوانست اين مبحث را در كلاس مالزي فرا بگيرد، اظهار داشت: اين مسئله را قبول ندارم. در ايران هم مسعود عنايت اين مسئله را به ما آموزش داده بود اما به دليل اينكه در آن لحظه تمركزم به هم ريخته بود و بازيكنان من را هل مي‌دانند، نتوانستم تصميم درستي بگيرم.
داور ديدار مس و ذوب آهن در مورد اينكه امكان دارد از فهرست داوران كنار گذاشته شود گفت: در اين زمينه هيچ نظري ندارم و رئيس كميته داوران و فدراسيون فوتبال تصميم گيرنده هستند اما تيم داوري 5 نفر بود و به غير از من آن 4 نفر ديگر هم اطلاعي در مورد اين مسئله نداشتند كه كمكم كنند. بنابراين بايد هر 5 نفر مقصر باشيم. سليماني در زمان مسابقه به من مي‌گويد نمي‌دانم چه تصميمي بايد گرفت اما در برنامه زنده تلويزيوني مي‌گويد من مي‌دانستم كه ظاهرا رضا غياثي اين مسئله را به او گفته است. آن هم نمي‌دانم در چه زماني.
وي افزود: مسائل داوري خيلي زياد است شايد به دليل برخي باند بازي‌ها چنين اتفاقي رخ داد و كسي كمكم نكرد اما آنها كه در برنامه زنده تلويزيوني گفتند مسئله را مي‌دانستيم دروغ گفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر