۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

حمله مجيد جلالي به خودش:بايد براي تيمم يك اوت انداز بخرم و اين همه زجر نكشم/تصميم گرفته ام به آدم ديگري تبديل شوم!


مي‌گويند مجيد جلالي بعد از هر برد از توانايي‌هاي فني بالاي تيمش حرف مي‌زند و با ثبت هر شكست از ناپاكي و نا داوري به زمين و زمان شكايت مي‌برد. اتفاقي كه اين بارهم پس از شكست ناباورانه فولاد خوزستان برابر سپاهان افتاد و سرمربي آرام اين تيم را به يك مرد عصبي تبديل كرد. جلالي با وجود سپري شدن بيش از 48 ساعت از زمان برگزاري اين مسابقه همچنان از اتفاقي كه براي تيمش افتاده به شدت عصبي و ناراحت است و با لحني متفاوت نسبت به آنچه از او سراغ داريم صحبت مي‌كند...

دليل اين ماجرا كه شما بعد از هر شكستي تيم داوري را مقصر اصلي قلمداد مي‌كنيد چيست؟ اين موضوعي است كه انتقادات بسياري را عليه شما به وجود آورده است.

اصلا اينطور نيست. من نسبت به يك جريان معترضم. جرياني كه يك بار با آب بستن به زمين، يك بار با فرستادن مامور به باشگاه براي تخريب كادرفني، يك بار با قراردادن افرادي در ميان تماشاگران كه از اول تا آخر بازي به من فحش بدهند و راهكارهاي كثيف ديگري كه نمي‌توانم در مورد آن صحبت كنم در برابر موفقيت يك تيم شهرستاني مي‌ايستند.

آيا اين جريان وقتي شما بازي هاي‌تان را مي‌بريد وجود ندارند كه تلاش مي‌كنيد بعد از هر پيروزي از نتيجه دادن ايده هاي‌تان بگوييد و بعد از شكست از بد بودن داوران؟

من كي بعد از پيروزي آن را به خودم منتسب كرده‌ام؟ اصلا شما درست مي‌گوييد، مشكل منم. من كه زندگي ام را گذاشته ام كنار و آمده ام يك گوشه تا به فوتبال اين مملكت خدمت كنم. انواع و اقسام تاكتيك‌هاي پيچيده و مدرن را در اين تيم پياده مي‌كنيم اما يك تيم مي‌آيد و با يك اوت دستي توپ را وارد دروازه ما مي‌كند. يكي نيست بگويد خب آدم عاقل، بيكاري كه دوست داري اين همه زجر بكشي؟ اول هر فصل تو هم برو يك اوت انداز بخر و خيالت را راحت كن. شما درست مي‌گوييد. مشكل خودمم.

از نظر شما مربي تيمي كه تا دقيقه 92 از حريفش پيش بوده، در شكست آن تقصيري ندارد؟

چرا، واقعا قبول دارم كه خودم هم صد در صد مقصر بوده ام اما اين منصفانه نيست كه دروازه تيم من با گل خطا باز شود و بازي به تساوي برسد اما كار به همين جا هم ختم نشود و در شرايطي كه وقت‌هاي تلف شده هم به پايان رسيده، تيم من گل سوم را هم دريافت كند. مطمئن باشيد من تا آخر پيگير اين ماجرا خواهم بود. باشگاه از داور اين مسابقه شكايت خواهد كرد و اين ادعا را هم داريم كه مسابقه بايد تكرار شود. چون تخطي از قانون صورت گرفته.

تخطي از كدام قانون؟!

پنج دقيقه وقت تلف شده براي اين مسابقه گرفته شده كه ما بر سر همين زمان هم بحث داريم اما گلي كه ما خورديم پس از پايان اين زمان بوده كه بر اساس قانون اين گل باطل است و بازي بايد تكرار شود.

خب در همان وقت‌هايي كه شما مي‌گوييد يك گل زده شده و مصدوميت‌هايي هم به وجود آمده است. مگر اين‌طور نيست كه خود وقت‌هاي تلف شده هم وقت تلف شده دارند؟

ما شكايت مي‌كنيم و تا آخر هم پيگير اين ماجرا خواهيم بود. تكليف اين سوال‌هاي شما هم بعد از اين ماجرا مشخص مي‌شود.

گل‌هايي كه شما دريافت كرديد زماني به ثمر رسيد كه رضا نوروزي و باكاري دياكيته را از زمين بيرون كشيديد. اقدامي كه باعث شد مدافعان سپاهان آزاد شوند، يكي از آنها گل دوم را بزند و فشار وحشتناكي روي دروازه شما به وجود بيايد.

گفتم كه قبول دارم در اين بازي اشتباهاتي داشته ام اما اينهايي كه مي‌گوييد دلايلي دارد كه بايد نزديك با تيم باشيد تا دلايلش را متوجه شويد. نوروزي و دياكيته خسته بودند و كارايي لازم را نداشتند. چنين بازيكناني بايد حتما از زمين خارج شوند.

بعد از بازي هم كه براي يك بار ديگر وارد زمين شديد. به نظر مي‌رسد آرام آرام در حال مواجه شدن با يك مجيد جلالي تازه هستيم.

بعد از هر بازي بازيكنانم و همينطور اطرافيان تيم هميشه من را مقصر اتفاقاتي كه برايمان مي‌افتد مي‌دانند. به من مي‌گويند كه شما چون آرام هستي و به حق خوري‌هايي كه عليه تيم ما انجام مي‌شود واكنشي نشان نمي‌دهي، هر هفته يك ماجراي تازه براي ما به‌وجود مي‌آورند. به همين دليل هم هست كه تصميم گرفته ام به آدم ديگري تبديل شوم. مي‌خواهم اعتراض كنم و اگر حقي وجود دارد، آن را بگيرم. نمي‌دانيد سپاهاني‌ها بين دو نيمه چه كارهايي انجام دادند. نيمه اول يك نيمه كاملا بدون حاشيه و آرام بود اما آنها دسته جمعي سر داور ريختند و اين اتفاق آن قدر تاثيرگذار بود كه جريان قضاوت در نيمه دوم كاملا وارونه شد. به همين دليل تصميم گرفته ام اگر پس از تعطيلات و در هفته‌هاي پيش رو اين جريان بازهم ادامه پيدا كرد، نه تنها به داوري اعتراض كنم كه حتي اين آمادگي را در خودم به وجود بياورم كه تيمم را از زمين مسابقه بيرون بكشم، چون ديگر كاملا به اين نتيجه رسيده ام كساني در اين فوتبال موفق تر هستند كه بيشتر شلوغ كاري مي‌كنند.

در كنفرانس مطبوعاتي پس از همين بازي مقابل سپاهان ناراحتي بيش از حدي داشتيد و بازهم از رازهاي مگو گفتيد. گفتيد نمي‌توانيد بگوييد اين فوتبال چقدر كثيف است.

چيزي كه آن روز گفتم هنوز هم قابل بيان نيست. اگر بود، همان موقع مي‌گفتم اما ترديد نكنيد ما به عنوان كساني كه كاملا در بطن فوتبال قرار داريم چيزهايي را مي‌بينيم كه واقعا آزارمان مي‌دهد. گناه من اين بوده كه بازيكن خارجي كه قرار بوده با 500 ميليون تومان به فولاد بيايد را با 140‌ميليون تومان به تيمم اضافه كرده ام. گناهم اين بوده كه كاري كردم يك دلال راضي شود بازيكن 800 ميليوني‌اش را با 100 ميليون به ما بدهد و من در نهايت با همان 100 ميليون هم آن بازيكن را برنداشتم. اينها فقط بخشي از ماجراست كه مي‌شود بيانش كرد اما ماجرا خيلي پيچيده تر از چيزي است كه به نظر مي‌رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر