۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

تراكتور-شهرداري، يك دربي دو انگيزه


به گزارش ايرنا، در اين بازي كه از حساسيت خاصي براي هر دو تيم برخوردار است تيم تراكتورسازي براي ماندن در جمع مدعيان و كسب سهميه آسيايي و شهرداري براي فاصله گرفتن از تيم هاي ته جدولي و تحكيم جايگاه خود در ميانه هاي جدول رده بندي به مصاف هم مي روند و هر دو تيم به سه امتياز بازي چشم دوخته اند.
ديدار رفت اين دو تيم كه چهاردهم مرداد ماه گذشته و در ورزشگاه خالي از تماشاگر يادگار امام (ره) تبريز برگزار شد به دليل عدم حضور تماشاگران بازي از جذابيت چنداني برخوردار نبود و با نتيجه مساوي يك بر يك به پايان رسيد.
اما در اين بازي كه ميزبان آن تيم تراكتوسازي تبريز است ،انتظار مي رود دو تيم با حضور تماشاگران علاقه مند تبريزي كه بيشتر طرفدار تراكتورسازي تبريز خواهند بود بازي زيبا و جذابي از خود به نمايش بگذارند.
اما تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز كه با شكست يك بر صفر تيم راه آهن در هفته نوزدهم در تهران، گام مهمي در راه كسب سهميه آسيايي برداشت و در جمع مدعيان قرار گرفت براي كسب سه امتياز بازي از ميل بيشتري برخوردار است.
اين تيم كه دومين سال متوالي خود در ليگ برتر را تجربه مي كند از همان آغاز ليگ دهم، كسب سهميه آسيايي را براي خود هدف قرار داده است و هواداران اين تيم نيز نسبت به تحقق اين هدف بسيار اميدوار هستند.
البته با حذف تيم تراكتورسازي تبريز از گردونه رقابت هاي جام حذفي، اين تيم تنها يك راه براي رسيدن به آسيا دارد و آن قرار گرفتن در بين سه تيم برتر ليگ و يا در صورت قهرماني تيم هاي اول تا سوم ليگ برتر در جام حذفي، ايستادن در رده چهارم ليگ برتر است.
تراكتورسازي در روي كاغذ از شانس بيشتري براي پيروزي در اين ديدار بهره مند است اما نبايد از متحول شدن شهرداري و تغيير اين تيم پس از آمدن 'حميد درخشان' غافل بود.
شهرداري تبريز نيز در هفته نوزدهم با نتيجه يك بر صفر نفت تهران را در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز شكست داد و حداقل از لحاظ روحي با تراكتورسازي در يك شرايط قرار دارد.
اين تيم كه عنوان بدترين خط دفاعي ليگ را با دريافت 35 گل در 19 بازي در اختيار دارد در مقابل از خط حمله خوبي نيز برخوردار است و مهاجمان اين تيم تاكنون 26 بار دروازه حريفان را باز كرده اند كه اين رقم در تراكتورسازي تنها 22 گل است .
البته تيم تراكتورسازي نيز پس از ذوب آهن اصفهان، بهترين خط دفاعي را در اختيار دارد و تاكنون 14 بار دروازه اين تيم باز شده است.
هشت برد، هفت تساوي و چهار باخت حاصل تلاش تراكتورسازي تا پايان هفته نوزدهم است و شهرداري از اين لحاظ درست برخلاف تيم تراكتورسازي عمل كرده و چهار برد، هشت تساوي و هفت باخت در كارنامه خود دارد.
از نظر آماري نيز دو تيم تاكنون شش بار به طور رسمي رو در روي هم قرار گرفته اند كه سهم تراكتورسازي سه برد بوده و شهرداري بردي مقابل تراكتورسازي نداشته و سه بازي نيز به تساوي كشيده شده است.
اولين ديدار رسمي دو تيم در ليگ يك فصل 76 برگزار شد كه تراكتورسازي در ديدار رفت دو بر يك برنده شد و در بازي برگشت دو بر دو مساوي كرد.
سومين ديدار دو تيم نيز در فصل 77 با تساوي دو بر دو پايان يافت و اما در بازي برگشت اين تيم تراكتورسازي بود كه با يك گل شهرداري را شكست داد.
اما اين دو تيم در ليگ برتر تنها يك بار به مصاف هم رفته اند كه با تساوي يك بر يك خاتمه يافت.
آخرين مصاف اين دو تيم نيز در جام حذفي فصل جاري صورت گرفت كه تراكتورسازي با نتيجه پر گل پنج بر دو از سد شهرداري گذشت و سومين برد خود مقابل اين تيم را رقم زد.
در هفتمين رويارويي دو تيم كه روز پنج شنبه اين هفته در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار مي شود ، تراكتورسازي براي چهارمين برد و شهرداري براي رقم زدن اولين برد به مصاف هم خواهند رفت.
تراكتورسازي تبريز هم اكنون با 31 امتياز از 19 بازي در رده پنجم و شهرداري با 20 امتياز از اين تعداد بازي در رده چهاردهم جدول رده بندي قرار دارند.
ایرنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر