۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

در انتظار صدمین گل بازیهای استقلال و ذوب آهن/بیستمین جدال در لیگ برتر

در هفته بیستم لیگ برتر تیم های استقلال و ذوب آهن در یک بازی حساس و تعیین کننده به مصاف هم می روند. دو تیم تاکنون 43 بار در لیگ و جام حذفی به مصاف هم رفته اندکه سهم استقلال 21 برد و ذوب آهن 11 برد بوده است و 11 بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. استقلال 54 گل و ذوب آهن 44 گل به ثمر رسانده اند و در این بازی باید شاهد صدمین گل ذوب آهن و استقلال بود.
40 بازی دو تیم در چارچوب لیگ و 3 بازی نیز در جام حذفی بوده است که در جام حذفی استقلال یک بار پیروز شده و 2 بازی نیز به تساوی انجامیده است.
در 20 بازی لیگ به میزبانی استقلال، این تیم در تهران 11 بار ذوب آهن را شکست داده و 5 بار نیز شکست خورده است. 4 بازی نیز مساوی شده است.



دو تیم 19 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که استقلال 7 برد و ذوب آهن نیز 6 پیروزی کسب کرده است و 6 بازی نیز به تساوی انجامیده است. استقلال 22 گل و ذوب آهن نیز 19 گل به ثمر رسانده اند.

بهترین پیروزی استقلال مقابل ذوب آهن در فصل 78 لیگ آزادگان با نتیجه 4-1 در فولادشهر رقم خورده است و در مقابل بهترین برد ذوبی ها نیز پیروزی 3- صفر در آزادی است که در فصل 83 لیگ برتر بود.
سپهر حیدری مدافع سابق ذوب آهن با 3 گل زده رکوردار گلزنی در میان بازیکنان ذوب آهن به استقلال است. در مقابل محمد نوازی هافبک سابق آبی پوشان با 5 گل ، بهترین گلزن استقلال به ذوب آهن محسوب می شود.

منصور ابراهیم زاده سرمربی ذوب اهن که برای ششمین بار در دوران مربیگری مقابل استقلال قرار می گیرد، در 5 بازی قبلی یک برد، 3 مساوی و یک باخت بدست آورده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر