۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

ادامه لجن پاكني هاي دايي در مورد تراختور

سرمربي پرسپوليس گفت: رئيس کميته انضباطي فدراسيون يا کم‌حافظه است يا اطلاعاتي از فوتبال ندارد.

علي دايي پس از تمرين امروز پرسپوليس در جمع خبرنگاران تصريح کرد: از امروز براي نيم فصل دوم استارت زديم. امروز تمرينات سبکي که فقط دويدن بود را انجام داديم و انشاءالله تمرينات را در روزهاي آينده پس از اينکه از بازيکنان تست خواهيم گرفت، دنبال مي‌کنيم. سپس در دو تورنمنت معتبر شرکت مي‌کنيم و با تيم‌هاي بسيار خوبي مبارزه خواهيم کرد. به نظرم اولين باري است که يک تيم ايراني در چنين تورنمنتي شرکت مي‌کند.
وي گفت: تيم‌هايي که در اين تورنمنت حضور دارند هر کدام در ليگ‌هاي برتر اروپا بازي مي‌کنند از اسپارتا پراگ چک گرفته تا تيمي از روسيه. کلا تيم‌هاي بزرگي هستند که بايد مقابل آنها صف‌آرايي کنيم. اين تورنمنت براي ما و بچه‌هايمان بسيار مفيد است و خيلي چيزها مي‌تواند به ما ياد بدهد. ما خودمان را آماده مي‌کنيم تا با تيم‌هاي بزرگ دنيا شرايط‌مان را وفق دهيم و در آينده موفق شويم.

دايي اظهار داشت: پس از اين مسابقات مي‌توانيم خودمان را با تيم‌هاي ديگر مقايسه کنيم که چقدر با آنها فاصله داريم و چه طور مي‌توانيم فاصله‌ها را کمتر کنيم. اين مسابقات از لحاظ اعتماد به نفس براي ما بسيار مفيد است.قبل از بازي‌هاي آسيايي بازي با چنين تيم‌هايي مي‌تواند براي ما بسيار مفيد و با ارزش باشد. ما بعد از اين مسابقات مي‌توانيم مقابل تيم‌هاي آسيايي با قدرت بيشتري ظاهر شويم.
دايي گفت: از روز اولي که آمدم تمرينات بسيار منظم و مرتب بر طبق برنامه‌هايي که داريم برگزار کرديم و انشاءالله تا آخر فصل هم همين روند را ادامه مي‌دهيم. روي برنامه‌هايي که مد نظرمان بوده بسيار کار کرده‌ايم و تا الان خدا را شکر مي‌کنم که همه چيز خوب بوده است. البته قبول دارم تاکنون نتيجه‌هاي درخور توجه پرسپوليس را نگرفته‌ايم و انشاءالله در مدتي که پيش رو داريم مي‌توانيم خودمان را درست کنيم و بااستفاده از تجارب خوب و رفع نقاط ضعف به هدف خودمان برسيم.
دايي تاکيد کرد: اگر خدا بخواهد پرسپوليس پس از تعطيلات و در دور برگشت مي‌تواند نتايج خوبي بگيرد که اين مستلزم همکاري‌هاي همه با همديگر است.

سرمربي پرسپوليس در خصوص حضور مياچ در کادر فني اين تيم گفت: با مياچ توافق لازم را انجام داديم و فقط منتظر صدور ويزاي ايشان هستيم تا هر چه سريع‌تر وارد ايران شود.
وي افزود: تمام سعي‌مان اين است که قبل از ترکيه مياچ به ما ملحق شود تا قراردادش را امضا کند و در اردوي ترکيه و امارات از ايشان استفاده کنيم. ديروز با مياچ صحبت کردم و از ايشان خواستم حالا که به توافق رسيديم هر چه سريع‌تر کارش را با ما شروع کند و به ما کمک کند.
دايي در خصوص حمايت‌ هواداران گفت: از تمام هواداران فهيم پرسپوليس سپاسگذارم. آنها خودشان را نشان دادند و ثابت کردند که فقط پرسپوليس را دوست دارند. هيچ کاري به شخص خاصي ندارند و براي آنها مهم نتيجه گرفتن پرسپوليس است. خودم را مديون هواداران پرسپوليس مي‌دانم. چون هميشه من را حمايت کرده‌اند و چتر حمايتي آنها هميشه بالاي سرمان بوده است. مطمئن باشيد انشاءالله نتايج بهتري مي‌گيريم. در همين بازي آخر ثابت کرديم اگر هواداران از کوره در نروند و تحت تاثير بعضي‌ها قرار نگيرند و احساساتي نشوند و تيم‌شان را تشويق کنند تيم ما مي‌تواند نتيجه بگيرد و موفق شود. نياز به حمايت هواداران پرسپوليس دارم و دوست دارم آنها مثل الان که عصاي دست ما بودند باز هم به ما کمک کنند.

دايي در خصوص نظرسنجي برنامه نود درباره انتخاب سرمربي خارجي و تيم ملي ايران گفت: راجع به تيم ملي ايران از من سؤال نکنيد اما من مثل همه آرزويم اين است که تيم ملي موفق شود. موفقيت تيم ملي به باشگاه‌هاي ما هم کمک مي‌کند. مطمئن باشيد اگر تيم ملي موفق شود در ليگ قهرمانان آسيا مي‌توانيم موفق‌تر شويم و اگر خداي ناکرده تيم ملي ما موفق نشود رقيبان بر روي ما حساب ديگري باز خواهند کرد. باز هم مي‌گويم اگر تيم تا مرز قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا برود ما به آرزوي قلبي خودمان رسيده‌ايم و همه خوشحال هستند.
وي در جواب اين سؤال که چرا مربيان ممتاز ايراني و خارجي با برنامه‌ريزي‌هاي فدراسيون نمي‌توانند به ما کمک کنند گفت: من راجع به اين مسائل حرف نمي‌زنم چون دوباره فردا مي‌گويند درباره مسئله‌اي حرف زدم که به من ارتباط ندارد. متاسفانه نمي‌توانم پاسخگوي شما در قبال اين حرف‌ها باشم. متاسفانه شرايط طوري است که ماها نبايد در مورد فوتبال ملي حرف بزنيم هر صحبتي که مي‌کنيم متاسفانه آن را محکوم مي‌کنند. پس بهتر است حرفي نزنيم.

به گزارش فارس سرمربي در خصوص اظهارات شريفي که گفته بود دايي بهتر است فقط درباره تيم خودش حرف بزند تاکيد کرد: آقاي شريفي اظهار نظر خودش را کرده و من درباره ايشان حرفي نمي‌زنم. ايشان بايد فقط درباره مسائل خودش حرف بزند و من اصلا با آقاي شريفي کاري ندارم. ايشان هر وقت مسئله‌اي که در رابطه با خودش بود اظهار نظر کند و بهتر است اينقدر در باره من حرف نزند. اصلا دوست ندارم در مورد کميته انضباطي و مسائل پيش آمده حرف بزنم چون در شان من نيست.
وي افزود: نبايد درباره اين مسائل حرف بزنم. اگر حرفي زدم فقط راجع به حق و حقوقم بوده و فقط دوست داشتم مردم ماجرا را بدانند. در برنامه شبکه 4 گفتم در مملکت من فدراسيون فوتبال بايد پاسخگوي من باشد. چون ناعادلانه راي داده است. من نمي‌توانم در دادگاه و دستگاه قضايي شکايت کنم چون اين در مرام من جايي ندارد. پس مجبورم بيايم مردمي را روشن کنم که هميشه يار و حامي من بودند. موقعي که به دروغ بيانيه صادر مي‌کنند و من را متهم مي‌کنند من نبايد جواب آنها را بدهم؟

دايي يادآور شد: من دم و دستگاهي ندارم و فدارسيوني ندارم که جواب بيانيه‌ها را بدهم. طرف من هميشه مردم بوده و براي آنها هميشه دوست دارم همه چيز را شفاف توضيح دهم. بعضي‌ها مي‌خواهند با صدور بيانيه به دروغ با شخصيت من بازي کنند. چرا کميته انضباطي پيگير بيانيه فدراسيون فوتبال نشد. چرا نسبت به اين بيانيه پيگيري نکرد. چرا راي نداد. بيانيه‌اي که گفتند دايي به خاطر پول اردوي عمان را ترک کرده بود. آقاي شريفي به جاي اينکه به مسائل ديگر بپردازد اين مورد را رسيدگي کند که آيا اين بيانيه درست بود يا نه.
دايي خاطرنشان کرد: ايشان حرف‌هايي مي‌زنند که قطعا به او مربوط نمي‌شود. شريفي بيايد خداوکيلي اين سوال من را جواب دهد. آن افرادي که اين بيانيه را در فدراسيون فوتبال صادر کردند آيا درست گفته‌اند. چرا اين مسائل مسئله انضباطي در رابطه با آن تصميم نمي‌گيرد. آيا اين حق است.

دايي تاکيد کرد:‌ مشکل ما اين است که تريبون را در دست خودشان مي‌گيرند و راحت پشت صندلي درباره من نوعي که 20 سال در اين فوتبال زحمت کشيده‌ام اظهار نظر مي‌کند اما وقتي که من در تلويزيون مي‌خواهم از حقم دفاع کنم آن وقت بد مي‌شوم. مگر بيانيه‌هاي آقايان را برنامه‌هاي نود و برنامه‌هاي ديگر پخش نکردند. مگر تمام رسانه‌ها اين دروغ بزرگ را ننوشتند. پس من حق دارم از رسانه ملي که باعث شده من بزرگ شوم و طرف حسابش مردم ايران هستند استفاده لازم را کنم.
اين مربي اظهار داشت: من از رسانه ملي استفاده شخصي نکرده‌ام و فقط آمده‌ام حرف‌هايي بزنم که مردم بايد آن را بدانند. همين رسانه ملي من را به دنيا شناساند. آمدم از حق و حقوق خودم دفاع کنم. کسي هستم که مردم من را دوست دارند. نمي‌خواهم از خودم تعريف کنم. شما دوست داريد من حرف نزنم و فقط حرف‌هاي شما را بشنوم. در مواردي که دارد به من ظلم مي‌شود نبايد از حقم دفاع کنم؟ به شما مي‌گويم تا الان شما ديده‌ايد بيانيه‌اي صادر کنم اما فدراسيون فوتبال راجع به من بيانيه مي‌دهد و هزار حرف و حديث مي‌بافد و من را محکوم مي‌کند. من هم در دادگاه که نمي‌توانم حقانيت خودم را ثابت کنم. دوست دارم آرامش بر مسائل حکمفرما شود.

به گزارش فارس دايي در ادامه خاطرنشان کرد: در برنامه نود ديديد با مدارکي که داشتم حرف‌هايم را زدم. هفته ديگر آقاي تاج آمد در مورد يک مسئله ديگر حرف بزند اما تمام حرف‌هاي من را تائيد و اعلام کرد که من با فدراسيون فوتبال به توافق رسيده بودم. فيلم اين برنامه هم هست. کميته استيناف در فدراسيون تشکيل مي‌شود و من را محکوم مي‌کند که شما توافق نکرده بوديد در حالي که آقاي تاج نائب رئيس فدراسيون و رئيس کميته تيم‌هاي ملي حرف من را تائيد مي‌کند. پس شما بايد بدانيد حرف من حق است اما متاسفانه چون حرف حق زدم و بين مردم خريدار داشته و بين آقايان هيچ خريداري نداشته باعث شده آقايان ناراحت شوند.
دايي ادامه داد: حالا آقايان مي‌خواهند به هر طريقي که شده ما را زير سوال ببرند. آمده‌اند و 4 تا کلمه حقوقي را توي تلويزيون اعلام کرده‌اند و سعي مي‌کنند با ادبيات خوب کسي را محکوم کنند. مردم من را مي شناسد و آقايان را هم مي‌شناسند. تمام مردم اين را مي‌دانند من چه کارهايي کرده‌ام اما متاسفانه آقاي شريفي به نظرم حافظه‌اش ضعيف است يا از فوتبال اطلاعات قوي ندارد.

وي گفت: موقعي که علي دايي زير بخيه رفته به خاطر بازي‌هاي ملي بوده است. از شما سوال مي‌کنم در بازي‌هاي ملي چقدر پول مي‌دادند و يا اصلا پول مي‌دادند يا خير . من 9 ساعت در اتاق عمل بودم به خاطر عشقم، خودم و جمهوري اسلامي ايران و به خاطر مملکتم جنگيدم. من به شما بگويم هيچ وقت سر بازي‌هاي ملي پول نگرفتيم. اصلا آقاي شريفي يادش رفته که چه خبر است. خدا به هر کس به خاطر توانايي‌اش استعدادي داده که بايد به بهترين نحو از آن استفاده کند. من فوتباليست شدم خدا چون مي‌خواست.
دايي تاکيد کرد: متاسفم براي کسي که الان در فدراسيون فوتبال حضور دارد و اطلاعات دقيقي ندارد، کسي که در فدراسيون کار مي‌کند و اطلاعات دقيقي ندارد، فردي که حقوق فدراسيون را مي‌گيرد و نمي‌داند چي به چي است.فردي که حقوق فوتبال را مي‌گيرد و مي‌گويد فوتباليست‌ها مبالغ کلان مي‌گيرند. مطمئن باشيد من که زحمت مي‌کشم اندازه زحمتم درآمد دارم اما آقايان اين را يادشان نرود که چگونه به فدراسيون فوتبال آمدند و از اين فدراسيون حقوق مي‌گيرند.

سرمربي پيشين تيم ملي يادآور شد: هرگز نبايد اين موضوع را فراموش کرد که 350 هزار شهيد را در جبهه‌هاي جنگ داديم. همه رفتند به خاطر سرافرازي اين مملکت. ما هم چند درجه پايين‌تر از اين عزيزان به خاطر مملکت‌مان هر چه در توان داشتيم انجام داديم و اگر حق‌مان بوده به چيزي رسيده‌ايم. هيچ وقت هم سر مردم منتي نمي‌گذارم و تا آخر عمر افتخار مي‌کنم که لباس تيم ملي کشورم را بر تن خودم ديده‌ام اما کساني که مسائلي را عنوان مي‌کنند متاسفانه از خيلي چيزها خبر ندارند و يا خودشان را به بيراهه مي‌زنند. نمي‌دانند امثال من که در تيم ملي بازي کرده‌ايم منافع مالي نداشته‌ايم. شماييد که از بيرون فوتبال آمده‌ايد و داخل فوتبال استفاده‌هاي خوبي مي‌بريد. امثال من از آن اول در اين فوتبال بوده‌ايم. حالا به هر بهانه‌اي در باشگاه و در تيم ملي. امثال من با درد اين فوتبال آشنا هستيم نه شما آقايان که سعي مي‌کنيد به اهداف خود در فوتبال برسيد.

دايي همچنين در جواب سؤالي که امروز 8 دي مصادف با اتفاقات بازي با تراکتورسازي تبريز در فصل گذشته است گفت: اصلا من کاري به تبريز و اتفاقات آن ندارم. من هميشه اين را مي‌گويم اگر يک سياستي در فوتبال دنبال مي‌کنيم بايد براي همه يکي باشد. اگر مي‌خواهيم عدل و داد را رعايت کنيم عدالت را طوري نشان دهيم که همه ببينند اما اينجا متاسفانه سياست يک بام و دو هوا است.
وي گفت: حسين بادامکي پايش را از زمين بيرون نگذاشته تصميم مي‌گيرند محروم شود اما بازيکن ديگر در يک بازي بازيکن ما را با لگد مي‌زند اما مالي جريمه مي‌شود. يا يک بازيکن ديگر مي‌پرد و با مشت به صورت بازيکن من مي‌زند در بازي مقابل تراکتورسازي اصلا راجع به اين موضوع حرفي نمي‌زنند. همه چيز مشخص است. با همين چيزها ما از اول زاده شديم و مي‌دانيم که بايد در اين فوتبال و در اين دنيا با اين مسائل جنگيد اما دوست دارم دعوا هم مي‌کنند مردانه باشد.

دايي در خصوص ديدار وحيد هاشميان با حبيب کاشاني گفت: وحيد هاشميان روز گذشته به باشگاه پرسپوليس رفت و ميهمان باشگاه بود. من هميشه گفته‌ام هاشميان يکي از بزرگترين بازيکنان مملکت ما است و در اروپا و آلمان نماينده شايسته‌اي براي فوتبال ما بود. حق زيادي به گردن فوتبال ما دارد. مطمئن باشيد اگر قرار باشد مذاکره‌اي انجام شود من پيشنهاد مي‌دهم و رئيس باشگاه حتما اين کار را خواهد کرد.
دايي در پايان خطاب به خبرنگاران گفت:‌با تمام اين حرف‌ها اگر من بخيه‌اي خوردم براي تيم ملي و عشق به وطن بوده است و منتي بر سر کسي ندارم در ضمن آن موقع از اين پول‌ها نبود که آقايان بخواهند ما را متهم کنند چون همه علي دايي را مي‌شناسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر