۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

در سکوت باشگاه تراکتورسازی کمیته ی انظباطی بازهم با پنبه سر تراکتور و هوادارانش را برید!





TractorFansPortal.Com. کمیته ی انظباطی با کلی مقدمه چینی و زمینه چینی و واداشتن کرار جاسم به طلب استغفار و  توبه از درگاه این کمیته و تحقیر و تسخیف وی و براه انداختن پیش محاکمه ی رسانه ای ضمن در نظر گرفتن محرومیت سنگین 5 جلسه ای و جریمه ی مالی 100 میلیون ریالی (ده میلیون تومانی) برای وی باشگاه تراکتور را نیز بدلیل تخلف هوادرانش در بازی مقابل پرسپولیس با 10 میلیون تومان جریمه مواجه نمود! با نگاهی به سوابق احکام صادر شده ی کمیته ی انظباطی در خصوص تراکتور، هواداران و بازیکنانش به این نتیجه می رسیم که این کمیته همواره سنگین ترین نوع جرایم را برای این تیم در نظر گرفته است و در شرایطی که معمولاً برخورد این کمیته با سایر تیمهای لیگ برتری مهربانانه و نوازشگرانه بوده ولی در خصوص تراکتور قضایا همواره متفاوت و آرای این کمیته سمت و سوی دیگری بخود گرفته است!. فصل قبل پس از مسابقه ی تراکتور با راه آهن و استقلال، باشگاه تراکتورسازی به توبیخ کتبی و جریمه 20 میلیون تومانی محکوم شد ولی با شروع لیگ دهم این کمیته تحت تأثیر جو مسموم براه انداخته شده بر علیه تراکتور و هوادارانش شمشیر را برای این تیم از رو بست و درست پس از اولین مسابقه اش مقابل پرسپولیس در تهران هواداران تراکتور را بعنوان مسببین اصلی حوادث کذایی بوقوع پیوسته در آن مسابقه معرفی نموده و حکم به محرومیت سنگین 3 جلسه ای آنان از حضور در ورزشگاه و محرومیت دو جلسه ای رسول خطیبی بازیکن بومی تراکتور داد.
روشی که کمیته ی انظباطی کنونی برای صدور آرا و اعمال جرایم بکار می گیرد در نوع خود خاص و منحصر بفرد می باشد. کمیته ی فعلی انظباطی با استفاده از متدهای روانشناختی و استفاده از جو رسانه ای تلاش بر اعمال قدرت خود می نماید و در بیشتر مواقع با اجرای پیش محرومیت، عملاً بیشتر از محرومیت در نظر گرفته شونده در حکم نهایی را نیز به اجرا می گذارد!.
از پیش مشخص بود که پیروزی تراکتور مقابل تیم سرخ پوش پایتخت و در روزهای پس از آن که پیروزیهایش این تیم را بالاتر از سرخابیها قرار داد برایش بدون تبعات نخواهد بود و محافل فرصت طلب که با مدیریت زیرزمینی فوتبال و رویدادهای آن تلاش بر نگهداشتن بازی به نفع تیمهای دردانه ی پایتخت می نمایند اینبار نیز تلاش نمودند با فراهم نمودن زمینه ی محرومیت طولانی مدت کرار این تیم را از وجود یکی از ارکان خود محروم سازند و حتی برای محروم نمودن دوباره ی هواداران این تیم نیز جد و جهد نمودند که فعلاً به جریمه ی سنگین 10 میلیونی این تیم منجر شده است. طبعاً هر چقدر بازیها فشرده تر و امتیازات بهم نزدیکتر شوند کوشش این رسانه ها بر تخریب و به کنار زدن تیمهای رقیب نیز بیشتر می گردد. در این شرایط بلبشو نکته قابل تأمل مواضع انظباطی کمیته ی انظباطی می باشد که معمولاً تحت تأثیر رسانه ها اتخاذ شده و قبل از صدور حکم نهایی نیز آرای این کمیته با جزئیات کامل در رسانه ها منتشر می گردد که نشانگر رسانه ای بودن کامل این مواضع می باشد.
کرار جاسم یک بازیکن عراقی از یک کشور بیگانه می باشد شاید حکم محرومیت در نظر گرفته شده برای وی که حدوداً 20 درصد بازیهای لیگ را دربر می گیرد چندان برایش مهم نباشد ولی در این میان ضربه ی اصلی بر پیکره ی هواداران تراکتور وارد میشود که به تبع امواج مخرب رسانه ای مورد فشار روانی شدید قرار گرفته و  تحت تأثیر احکام تحقیرآمیز کمیته باصطلاح انظباطی حقوق حقه یشان طبق معمول بر خاک مالیده میشود. از این نوع جرایم و محرومیتها که به ندرت در خصوص یک بازیکن اعمال می گردد بوی خوبی به مشام نمیرسد از اینرو باشگاه تراکتور می بایستی پیگیر این آرای بودار بوده و به هیچگونه در دفاع از حقوق حقه ی هواداران دهها میلیونیش کوتاه نیاید. طبیعتاً وقتی در کشوری مثل ایتالیا که سابقه ی سالها لیگ حرفه ای را باخود به همراه دارد بوی متعفن رسواییهایی مانند کالچوپولی تمام جهان را فرا می گیرد در لیگ بی در و پیکر ایران که فقط نام حرفه ای را با خود یدک می کشد باشگاهی که در مقابل ترفندها، دسیسه ها و سناریوهای از پیش نوشته شده ی فوتبال نه چندان "پاک" تسلیم شده و میدان را برای رقبای اخلاق گریزش واگذارد انتظار موفقیت زیادی نمی تواند داشته باشد.
آرتان آرمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر