۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

گفت‌وگوي اختصاصي اكبر ميثاقيان با سايت گل: سگ جان هستم و كنار زمينفوتبال از دنيا خواهم رفت/ همسرم مي‌گويد بيا فيلم سينمايي تماشا كن/ بنزين سوپر مي‌زنم و با قدرت برمي‌گردم

مدت‌هاست كه از اكبر ميثاقيان مربي پر سروصداي فوتبال ايران خبري نيست. او سال گذشته شهرداري تبريز را به ليگ برتر آورد ولي در بازي‌هاي اين فصل نتوانست با اين تيم نتايج خوبي بگيرد و جايش را به حميد درخشان داد. اين مربي مشهدي مدت‌هاست كه ارتباط خود را با رسانه‌ها محدود كرده و خيلي كم مصاحبه مي‌كند. ميثاقيان اما در گفت‌وگويي اختصاصي با خبرنگار سايت گل سكوت خود را شكست و به سوالات پاسخ داد. حرف‌هاي ميثاقيان مثل هميشه جالب و خواندني است.
 * آقاي ميثاقيان، چرا در شهرداري تبريز خوب نتيجه نگرفتيد؟
 
باور كنيد من خودم خواستم با آن شرايطي كه پيش آمد جدا شوم. پارسال كه در دسته اول بوديم فشار زيادي به من آمد و ليگ را بدون باخت تمام كرديم. حتي از چند هفته پيش صعودمان قطعي شده بود ولي من گفتم كه بايد بازي‌ها را بدون باخت تمام كنيم. خوشبختانه صعود كرديم ولي هيچ فرصتي براي ريكاوري نداشتيم. حتي خود من فرصت نكردم 48 ساعت ريكاوري كنم چه برسد به بازيكنان.
*يعني اين موضوع مشكل‌ساز شد؟ بله. ما فرصتي براي استراحت نداشتيم و براي اينكه بازيكنان جديد و قديم با يكديگر هماهنگ شوند احتياج به زمان داشتيم ولي تا چشم بر هم زديم بازي‌ها شروع شد. متأسفانه در طول مسابقات نوسان زيادي داشتيم و آن اواخر معده‌ام خونريزي كرد.
 *يعني ديگر نمي‌توانستيد مربيگري كنيد؟
خير،‌ نمي‌توانستم. من حرص و جوش زياد مي‌خوردم و اين به ضررم شد به همين دليل بايد استراحت مي‌كردم. خوشبختانه با خوبي و خوشي از شهرداري جدا شدم و هنوز هم با مديران اين تيم ارتباط خوبي دارم.
*الان مشكل خونريزي معده شما حل شده؟
 
خب الان كمتر حرص مي‌خورم و خدا را شكر كه وضعيت بهتري دارم. من خيلي زحمت كشيدم تا اين تيم را به ليگ برتر بياورم و واقعا سختي كشيدم ولي الان كه مربيگري نمي‌كنم وضعيتم تا حدود زيادي بهتر است.
*پس اگر مربيگري كنيد شايد دوباره خونريزي معده بگيريد؟!
نه، فكر مي‌كنم ديگر خوب شدم. ببخشيد اينطور حرف مي‌زنم ولي من سگ‌ جان هستم و هميشه به اطرافيانم مي‌گويم كه كنار زمين فوتبال از دنيا خواهم رفت و مرا همانجا دفن كنيد.
 *فكر مي‌كنيد شهرداري تبريز در ليگ برتر بماند؟
 
گاهي اوقات توقعات از تيم‌هايي كه تازه به ليگ برتر مي‌آيند زياد است ولي معتقدم چنين تيم‌هايي در سال اول فقط بايد براي سقوط نكردن بجنگند. البته شرايط بعضي از تيم‌ها مثل تراكتور كه پتانسيل بالايي دارد و بازيكنان خوبي هم جذب كرده است فرق دارد ولي معمولا تيم‌هايي مثل شهرداري، شاهين بوشهر، نفت و ... احتياج به زمان دارند.
*در اين مدت پيشنهادي نداشتيد؟
پيشنهادهاي زيادي از ليگ دسته اول داشتم ولي دنبال يك شرايط بهتر هستم و صبر مي‌كنم. مي‌خواهم بنزين سوپر بزنم و با قدرت برگردم.
 *الان كه بيكار هستيد، بيشتر چه كارهايي انجام مي‌دهيد؟ ورزش مي‌كنم و شب‌ها براي دويدن به پارك مي‌روم. فيلم فوتبال هم نگاه مي‌كنم و در مورد مسائل فوتبالي مطالعه هم مي‌كنم. البته گاهي اوقات خانواده‌ام ناراحت مي‌شوند،‌ مثلا همسرم مي‌گويد كه هميشه مربيگري مي‌كني و وقتي هم در خانه هستي فوتبال مي‌بيني. يك بار هم بيا فيلم سينمايي تماشا كن.
 *فكر مي‌كنيد چه تيمي در بازي‌هاي اين فصل قهرمان شود؟
باور كنيد فوتبال خيلي بالا و پايين دارد و اصلا نمي‌توان پيش‌بيني كرد. رقابت در بالا و پايين جدول بسيار نزديك است و من فكر مي‌كنم 6 تيم بالاي جدول شانس قهرماني دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر