۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

واکنش تند باشگاه مس به حرف های شریفی/ كرماني ها بيانيه بين المللي صادر مي كنند

در حالی که قرار بود فدراسیون فوتبال روز یکشنبه نظر خود در رابطه با بازی جنجالی مس و ذوب آهن اعلام کند اما رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در تلویزیون از تصمیم گیری برای این بازی در چند روز آتی خبر داد. شریفی در مصاحبه خود با شبکه خبر از تشکیل یک کمیته خبرگان برای تصمیم گیری در رابطه با بازی مس و ذوب آهن خبر داد که ظاهرا این سخنان او با واکنش تند مسی ها همراه بوده است.
ساسان موسوی سرپرست تیم مس این اقدام فدراسیون را برنامه ای برای بیشتر طول دادن ماجرای این بازی و در نهایت سرد کردن آن و در نهایت دادن حکم به تثبیت نتیجه آن تعبیر کرده است! ظاهرا پس از مصاحبه شریفی، مدیر عامل باشگاه مس با فدراسیون فوتبال تماس برقرار می کند تا نگرانی خود را از بابت تصمیم گیری احتمالی فدراسیون و اعمال نفوذ در آن را به فدراسیون اعلام کند. ظاهرا کرمانی ها پس از استعلام فدراسیون فوتبال از فیفا، از نظر حقوقی مسئله را مورد بررسی قرار داده اند. کرمانی ها معتقدند که نظر فیفا تکرار بازی هائیست که قانون در آن اشتباه به اجرا در آمده است و از آنجا که مسئله بازی مس و ذوب آهن نیز اشتباه داوری نبوده و اجرای غلط قانون در آن رخ داده است بازی باید مجددا برگزار شود.
البته فیفا در پاسخ استعلام فدراسیون گفته بود که تصمیم گیری در این رابطه با کمیته برگزاری بازی هاست اما از آنجا که در آئین نامه های فدراسیون فوتبال در این باره موردی مطرح نشده است باید از رویه بین المللی پیروی شود. ماده ای که شریفی در مصاحبه خود به آن اشاره کرده است ظاهرا ماده ایست که در موارد خلع قانونی این اجازه را می دهد که کمیته مشورتی تشکیل شود اما از آنجا که این کمیته قدرت قانون گذاری ندارد باید به قوانین و رویه بین المللی رجوع شود که در آن حکم به تکرار بازی هایی می دهد که همانند بازی مس و ذوب آهن قانون در آن به اشتباه اجرا شده است و این مسئله تفاوت دارد با بازی هایی که در آن داور اشتباه تاثیرگزار کرده است. پس از بررسی های حقوقی باشگاه مس، ظاهرا آن ها کاملا مطمئن هستند که بازی آن ها باید تکرار شود و از همین رو بود که پس از حرف های شریفی آن ها بلافاصله دست به کار شدند تا بیانیه ای را در سایت خود منتشر کنند.
 ظاهرا آن ها درصدد هستند با ادامه این ماجرا از این پس بیانیه های خود را به صورت بین المللی به چاپ برسانند تا به فیفا و ای اف سی نیز آن را ارسال کنند! اما در نهایت موسوی سرپرست تیم مس از آمادگی کامل باشگاه برای احقاق حق در فیفا خبر داد و گفت با پیگیری این ماجرا در فیفا قطعا تبعات بدتری برای فدراسیون فوتبال ایران به همراه خواهد داشت!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر